430115_327024084020618_100001390868072_894017_2074886151_n[2]_1332057478.jpg_960x637

Egy kedves olvasónknak feltűnt, hogy a Rákóczi hídon készítés közben lefestettek egy félkész alakot az elhunyt Nemzet Szinészeit ábrázoló óriásfreskón. A félreértés hamar tisztázódott (részben): Raksányi Gellért portréja átkerült a tervezett balszélről a jobbszélre Hogy miért, azt egyelőre nem tudni.

Mint ahogy azt sem, miért Darvas Iván az egyetlen az elhunyt Nemzet Színésze, aki nem szerepel az alkotáson. (Az egyik alkotóművész csak annyit jegyzett meg egy Facebook-kommentben, hogy Darvas "rajtunk kivül álló okokból nem szerepel a falon".)

Bárhogy is, a kezdeményezés továbbra is nagyon tetszik, a Suppré-Neopaint pedig szokásához híven klassz munkát végzett, gratulálok! Amint választ kapok a miértekre, frissítem a posztot!

(Fotó: Hunka Roland - kösz!) 


FRISSÍTVE:
 Akkor ahogy ígértem, jön a frissítés. Három fontos dolog: 1. Darvas illusztrálásához nem járult hozzá a család. 2. Raksányit egy tervezett liftajtó miatt kellett átrakni. 3. A kép azért néz ki így, mert még nincs kész!

Bővebben hamarosan egy külön posztban.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: híd graffiti ferencváros nemzeti színház ix. ker street-art rákóczi híd

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr454323198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pinka-Panka 2012.03.18. 11:48:57

@TrueY: Arról nem tehetnek, hogy öregségükre lesznek a nemzet színészei és ezzel együtt kerül fel a jól kijárt/lejárt fotó...
Kevés ember lesz öregségére jó fotóarc, sajnos Sinkovits ráncain hordozza a kiélt életet, Zenthe meg már beteg volt talán itt...sőt a többi is.
Mindazonáltal emelem kalapom előttük, ha fiatal képet raktak volna róluk, az lenne bajunk:)
Ha nem is jó, de mégis jobb mintha ocsmányságok lennének odafirkantva..
örüljünk már egy kicsit:))

azulejo (törölt) 2012.03.18. 11:52:46

fúj, hát ez ízléstelenül ronda. nem azért, mert magyar vagyok és mindent fújolok, hanem,mert még nincs szürkehályog a szememen.

joszip 2012.03.18. 11:53:58

Bizony nem szerencsés ha nyíltan politizál egy színész.

nemecsek ernő áruló 2012.03.18. 11:55:01

@marosy: A hiba az ön készülékében van. A gyűlölettől már nem látsz, kicsi náci!

ayatollah 2012.03.18. 11:57:18

@joszip: mint Ronald Reagan? :)))

ayatollah 2012.03.18. 12:00:23

@joszip: szerintem az nagyobb baj ha egy politikus színészkedik állandóan, de mindegy

ayatollah 2012.03.18. 12:01:07

@nemecsek ernő áruló: neeee!!!! pont erre van kiéhezve a nyomorék kis elvtárs, hogy nácizzák!

Rasid al-Maghribi (törölt) 2012.03.18. 12:05:53

Hát szegény Sinkovitsról elsőre azt hittem, hogy egy rosszul festett Czeizel Bandi bá' :-)

joszip 2012.03.18. 12:12:26

@ayatollah: hát Reagan jó példa mert 100-ból 99 nem is úgy gondolt rá, mint színész. Ugyanannak a folyamatnak egy látványosabb eredménye.

a_tom 2012.03.18. 12:14:43

Végre a nemzet legnagyobb színészei haláluk után méltó helyükre kerültek. Egy híd alá...

Lehetne esetleg még a legnagyobb írók-költőket újságosbódékra, hadvezéreket-katonákat vágóhidakra, politikusokat wc-k oldalára...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.03.18. 12:24:38

@marosy:

Egy politikamentes blogon, politikamentes témában, ahova valahogy be lehet erőltetni a politikát, az első szélsőségesen uszító gyűlölködő komment mindig egy jól behatárolható politikai irányvonal szimpatizánsai által kerül elküldésre.

Ez szerintem mindent elmond az irányvonalról, és az azt követő emberekről.

ayatollah 2012.03.18. 12:29:38

@joszip: talán mert sokkal jobb elnök lett, mint amilyen színész volt :)

joszip 2012.03.18. 12:32:27

Nos nem tudom Reagan milyen elnök volt, de a művészeknek egyetlen lehetőségük van: kimaradni a pártpolitikából. Az SzDSz és a JOBBIK között nincs különbség ebből a szempontból, mindkettő szélsőséges a maga módján. Sajnálom, ha egy művész ide alacsonyodik.

TH 2012.03.18. 12:48:40

@joszip: hát igen, elfogadhatatlan, hogy egy embernek politikai véleménye legyen, és ezt nyilvánosan is vállalja. Főleg, ha mondjuk színész. Aki színész, az a politikáról nem tudhat semmit, ezért véleménye sem lehet. De ha véletlenül van is, akkor ezt sehol nem szabad elmondania, mert...mert....hú, tulajdonképpen miért is nem? Reagenen kívül van egy csomó amerikai színész, aki egy adott pártot vagy elnökjelöltet támogat nyílvánosan. Nem látom át, hogy ez miért lenne baj. Ebben semmi lealacsonyítót nem látok.

bepe22 2012.03.18. 12:50:25

Sztálin alatt nagy divat volt a retus!

joszip 2012.03.18. 12:54:04

@TH: Már amennyiben a politikai véleménynyilvánítás egyetlen formája a párttagság. Egy olyan közismert ember pedig, mint egy színész (vö. Dörner) még csak arra sem hivatkozhat, hogy máskülönben nem hallják meg a hangját. Ne áltassuk magunkat, aki - általában pénzért - beszáll a pártpolitikába, az onnantól kezdve, korábbi véleményével vagy átfedésben, vagy nem, de pártvélemények szócsővévé válik.

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2012.03.18. 12:55:09

...végülis Trockij elvtársat is kiretusálni nehezebb dolog volt, mintha eleve rá sem került volna a képekre....

steflac 2012.03.18. 13:04:28

Csak remélni tudom, hogy egy graffitis pótolja majd a hiányosságot.

Dirty Harry 2012.03.18. 13:12:02

A rajtuk kívül álló ok az is lehetett, hogy elfogyott a fal. Szerintem ez lesz a hivatalos magyarázat.

Case · http://streetartbp.hu/ 2012.03.18. 13:12:31

Minden tiszteletem a Suppré-Neopaint csapatnak, csináltak már pár nagyszerű cuccot, de ez most rettenetes. Az arcok többsége iszonyat csunyára sikeredett, rondák a háttér színátmenetei, kopár, lehangoló a színvilág... Ha ez lesz a meló végleges formája, az azért eléggé szomorú.

Hegseztő Hegesztő 2012.03.18. 13:41:28

Az járt jól, aki kimaradt..a "szép" grafitis háttérből, "művészi" a grafiti..

miért... miért maradt ki?
Azért mert magyarosan, pontatlanul dolgoztak...kihagyták, mert kifelejtették.. Semmi hátsó gondolat, csak rosszul adták össze a kiosztásokat...
Szerintem észre sem vették, hogy Darvas kimaradt.
darvasból nehogy baoldalit csináljatok... Forogna szegény a sírjában.., ha tudná...
Darvas mint baloldali?, ...röhej...lenne..

ayatollah 2012.03.18. 13:44:51

@joszip: anno az szdsz egy tömegpárt volt, nem szélsőséges rétegpárt.

Schwarzeneggert sem gecizik, hogy miért ment Kalifornia kormányzójának, nagyjából meg vannak vele elégedve, és ettől ő még nem Mr. Kalifornia, hanem a Terminátor marad mindenkinek.

Én meg Darvasról tudok kevesebbet, de szerintem ő nem is indult semmilyen állami tisztségért, de még pártbéliért se. Maximum ott volt egy-két régebbi szdsz-es találkozón. De javítsatok ki, ha nem így van.

töltőttroll 2012.03.18. 13:45:54

Páger Antalt sem látom

ayatollah 2012.03.18. 13:46:44

@TH: persze, egész Hollywood politizál :)) Én csak azért mondtam Reagant, mert ő vitte a legtöbbre.

töltőttroll 2012.03.18. 13:47:37

pedig ö sem volt libsibolsi lol

XXL (törölt) 2012.03.18. 13:51:04

Hát ez ritka gusztustalan egy valami lett. Esztétikai szempontok nem voltak? Pl. hogy mondjuk az arcok minimum hasonló méretűek legyenek vagy ilyesmi? A helytől függően nagyítunk, kicsinyítünk???
Nem szeretem a graffitiket de remélem ez gyorsan eltűnik a tag-ek alatt.

joszip 2012.03.18. 13:52:53

@ayatollah: attól, hogy tömegpárt, még lehet szélsőséges, vö. NSDAP. No de nem a szőrszálat akarom hasogatni, hanem egyszerűen úgy gondolom, az egyetlen út a távolmaradás a pártpolitikától. Mert ha átlépjük a határt, onnantól kezdve már csak a maszatolás van, hogy ennek még lehet, annak már nem, így még lehet, úgy már nem, ilyen szinten lehet, olyan szinten nem...ehh.

töltőttroll 2012.03.18. 13:57:01

Kicsit többet kellett volna gondolkodni, és összehangolni a fotókat. Az ötlet jó, a kivitelezés katasztrófa...de hát ezt mi megszoktuk!

Kicsi Kacsa 2012.03.18. 14:05:46

Nekem ez nagyon szürke. Színes fénykép nem volt mintának? Egy szürke betonfalat eltüntetünk szürke képekkel. Brávó!

donkanyar · http://www.falanszter.blog.hu 2012.03.18. 14:06:09

Tényleg pocsék lett. Darvas szerintem csak véletlenül nincs fent. Ha a szadesz múltat nézzük, akkor Garasnak, Kállainak sem kellene ott lennie, szóval ez nem indok

ayatollah 2012.03.18. 14:07:18

@joszip: NSDAP betalált, ott a pont :))

De lehet, hogy ez a mi bajunk, hogy úgy vagyunk vele, hogy a pártpolitikát csak az az 1000-2000 ember csinálhatja, aki mindig is csinálta, tisztességes ember ne üsse bele az orrát. Azért is vannak ilyen politikusaink :))

PiBá 2012.03.18. 14:19:39

10 elhunyt és 12 élő Nemzet Színésze van. A képen 9-en szerepelnek. Itt kissé összetettebbnek tűnik a helyzet, mint a blogban szerepel ....

tollas 2012.03.18. 14:23:03

Háát, a fényképen nézve elég izléstelen.
Vagy lett volna még fényképszerűbb, vagy karikatúra, vagy valami festményszerű.
Ez az egyveleg így inkábbb csak a rajzolók tétovaságát mutatja, amiből olyan képek lettek, mint néhány sírkövön, ahová valami fényképet próbálnak felgravírozni.
Összességében rettenet, bár jobb, mintha néhány rajzolni nem tudó graffittis hülyegyerek firkálta volna tele.

Az a művész járt jobban, aki nem került rá, tehát megint csak az SZDSZ-es. :-)

tollas 2012.03.18. 14:28:45

@PiBá: Na igen, és hol a többi, miért csak Darvast hiányolják?

tollas 2012.03.18. 14:37:57

@tollas: Ja, bocsánat, csak az elhunytak vannak fenn. Kivéve Darvas.

PiBá 2012.03.18. 14:45:22

@tollas: Utánalapoztam és ugyanerre jutottam, az elhunytak vannak fent, kivéve Darvas Ivánt. Na de miért?

brehemi 2012.03.18. 14:46:45

Darvas egy nagy nagy szinész volt. Azt olvastam itt a neten, hogy az utolsó éveiben nem nézett semmilyen hiradót sem. Amin nem is csodálkozok.Az, hogy kivolt besugó és ki nem kit érdekel. Most is ugyanugy vannak besugók!!!! Csak már modern technika miatt nem kell " házhoz menni".

az én rózsám vasutas 2012.03.18. 14:56:29

Garami Józsi bácsi mellett kettővel az a Sinkovits? Nem a Básti Lajos? Ezeket a képeket az Elvarázsolt Kastélyba kéne mutogatni.

Közbiztonság Szilárd 2012.03.18. 15:00:40

Az ötlet jó, de a kivitelezés nagyon szarul sikerült.

Közbiztonság Szilárd 2012.03.18. 15:02:09

@Dr.Betépett felhasználó:
Biztos azért nincs, mert Sinkovics nevű Nemzet Színésze nem volt, csak Sinkovits nevű.

sebi77 2012.03.18. 15:22:58

A kivitelezés elfogadható, a részleteket nem tudom kivenni mennyire élethű vagy sem, de nem ez a lényeg. Az összhatás nagyon látványos és baromi jó az ötlet. Kíváncsi vagyok meddig marad meg. Szerintem azért majdnem minden hülyegyerekbe van annyi jóérzés hogy ne tag-eljen rá.

Megfigyelo 2012.03.18. 15:27:15

Feltehetően azért maradt ki Darvas Iván, mert olyanok vannak hatalmon, akik mindenbe beleszólnak, abba is, amihez semmi közük: "Hol zsarnokság van, ott zsarnokság van, nem csak a puska csövében..."

dtomika 2012.03.18. 15:35:07

Azért nincs ott mert a " Nemzet színésze"--ei

közül VISSZAMENŐLEG törölték :-)))) ?????

Gera 2012.03.18. 15:41:00

Kábé 95%-ot adok annak, hogy valami félhülye rokon tiltakozása miatt nincs ott.

Csacsicska 2012.03.18. 15:43:40

Nincs ott? Mert megtiltottam. Orbán V.

Hegseztő Hegesztő 2012.03.18. 15:50:05

@Csacsicska:
Túlértékeled a magyar pontosságot....

Az járt jól, aki kimaradt..a "szép" grafitis háttérből, "művészi" a grafiti..

miért... miért maradt ki?
Azért mert magyarosan, pontatlanul dolgoztak...kihagyták, mert kifelejtették.. Semmi hátsó gondolat, csak rosszul adták össze a kiosztásokat...
Szerintem észre sem vették, hogy Darvas kimaradt.
darvasból nehogy baoldalit csináljatok... Forogna szegény a sírjában.., ha tudná...
Darvas mint baloldali?, ...röhej...lenne..

Hegseztő Hegesztő 2012.03.18. 15:51:25

@dtomika:

Túlértékeled a magyar pontosságot....

Az járt jól, aki kimaradt..a "szép" grafitis háttérből, "művészi" a grafiti..

miért... miért maradt ki?
Azért mert magyarosan, pontatlanul dolgoztak...kihagyták, mert kifelejtették.. Semmi hátsó gondolat, csak rosszul adták össze a kiosztásokat...
Szerintem észre sem vették, hogy Darvas kimaradt.
Darvasból nehogy baoldalit csináljatok... Forogna szegény a sírjában.., ha tudná...
Darvas mint baloldali?, ...röhej...lenne..

lobster thermidor 2012.03.18. 15:54:30

Remélem gyorsan lemossa a savas eső ezeket a förmedvényeket!

Hegseztő Hegesztő 2012.03.18. 15:55:14

@Megfigyelo:
Ne keress különleges okot..
A magyaros pontosság...
De most már tudod, miért nem gyártunk Boeinghöz hasonló repülőt..
Sose szállna fel..

fővöcsök 2012.03.18. 15:59:13

Darvas minden valószínűség szerint olyan okból maradt ki, amilyen okból Iványi Gábor felekezetétől megvonták az egyházi státuszt.

Az 50-es években is ez volt a módi....:(

Hegseztő Hegesztő 2012.03.18. 16:00:58

@ayatollah:

Egy évet sitten ült 57-58 körül, mert 56 -ban kihozta a bratyeszát a sittről..aki politikai volt...
(Darvas akkor már nagy sztár volt mégis merték lesittelni.(.Lilliomfi, Bakaruhában stb. stb..)

dtomika 2012.03.18. 16:04:05

@Hegseztő: Egyetértek. Jobboldali,- balodali tök mindegy. Aki életében nagyot alkotott mint színész ( vagy bármilyen más hivatású) az megérdemli, hogy az utódok még véletlenül se felejtsék el sem a nevét sem a munkásságát, sem az egész személyiségét
OSZT JÓNAPOT :-))))

fővöcsök 2012.03.18. 16:06:36

Egyébként szó sincs róla, hogy "véletlenül kifelejtették", mint ahogy azt néhány kommentelő feltételezi, ugyanis az alkotó maga nyilatkozta, hogy Darvas tőle kívül álló okok miatt maradt le.

mrs wilkinson 2012.03.18. 16:14:03

@fővöcsök: Hű de érdekelne, mi lehet ez az ok! Kicsit rákeresve, a korai látványterveken még szerepel, de a helyére a végleges verzióban Garas került. Nem fért volna ki ekkora felületre ennyi portré, vagy mégis miért?
fidelio.hu/image.ashx?id=3945f1d5-0337-4785-8188-e4e136472392&vid=c9629143-429a-4942-a5aa-93cd255b5ef2

fővöcsök 2012.03.18. 16:17:51

@mrs wilkinson: Igen, tudom, hogy az eredeti látványterven még rajta volt, de valamiért nem maradhatott.
Az esetleges miértre már utaltam. Nem egyedi eset az ilyesmi mostanában.

apanna 2012.03.18. 16:18:04

@fővöcsök: Miért kell egy egyszerű grafitiből politikát csinálni? Kern sem volt fideszes, sőt... Úgy hogy nyilván Darvas nem azért nincs ott mert akkora szadeszos volt.

Elegem van már abból, hogy ebben az országban mindenből politikát csináltok.

Külföldön meg csodáljátok Elvis portréját egy nyilvános budiajtón....
Ezt az országot az idióta politizálás teszi tönkre.

apanna 2012.03.18. 16:19:21

Garas bocs nem Kern...

mrs wilkinson 2012.03.18. 16:22:22

@fővöcsök: Bocs, nem vártam ám választ, az éterbe kilőtt kérdés költői volt.
Mindenesetre ez így nagyon ciki, nagyon gáz, nagyon magyar. Az én arcom ég miatta. (És nem azért, mert imádtam/imádom Darvas művészetét.)

mrs wilkinson 2012.03.18. 16:24:49

Most látom csak a frissítést.
"1. Darvas illusztrálásához nem járult hozzá a család."

:o :(

fővöcsök 2012.03.18. 16:25:06

@apanna: "Miért kell egy egyszerű grafitiből politikát csinálni?"
Épp ezt kérdezem én is!

fővöcsök 2012.03.18. 16:27:29

@mrs wilkinson: Ez érthetetlen.
Nem érthetetlen azonban az, hogy többünknek rögtön a kicsinyes politikai bosszú jutott eszünkbe, mert nap mint nap találkozunk vele.

Gera 2012.03.18. 16:28:48

Na ugye. Ez tulajdonképpen elsőre is nyilvánvaló volt, tök fölösleges volt politikát vinni bele, pár ember megint jól beégette magát.

potyus 2012.03.18. 16:30:43

@marosy: Mekkora egy barom vagy te, mert politikát csinálsz amiből nem kéne. Sajnos valóban rongy ember lehetsz, és szívesen leköpnélek ha ismernélek, de hála az égnek nincs módom beváltani óhajomat.
Ezek az emberek akiknek méltó emléket akart állítani aki kitalálta ezt a nem valami jól sikerült képzavart, színész óriások voltak, ha nem tudnád. Az antiszemita duma azért sem áll meg itt, mert Darvas Iván őskeresztény, nemesi családból származott, és az 56-os eseményekben tanúsított magatartásáért elmeszelte az előző rendszer.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.03.18. 16:31:34

@joszip:

A liberális és szélsőséges szavak jelentése látom nem megy.

kvadrillio 2012.03.18. 16:34:12

Miért nincs rajta a Darva ?
Eccerű.A plakát ihletője nem ismerte. Van ilyen ! :)

joszip 2012.03.18. 16:34:46

@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: "A liberális és szélsőséges szavak jelentése látom nem megy"

Leszámítva, hogy nem használtam azt a szót, hogy liberális, igazán helyénvaló észrevétel. Iddogálunk, iddogálunk?

nandras01 2012.03.18. 16:36:08

orwell meg halkan motyog maga elé "no ezt azért már ne..."

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.03.18. 16:40:16

@joszip:
"az egyetlen út a távolmaradás a pártpolitikától. "
- Ez inkább a pártpolitikát minősíti, nem a művészeket.
Attól, hogy valaki politikai szerepet vállal, a művészeti érdemei még megmaradnak.

Szerintem.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.03.18. 16:42:57

@don-kanyar:
Ha a szadesz múltat nézzük, akkor Garasnak, Kállainak sem kellene ott lennie,

- Egyikük sem volt OGY-képviselő, csak Darvas.

joszip 2012.03.18. 16:56:50

@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: "Te mondtad a liberálisra, hogy szélsőséges."

Az SzDSz-re és a JOBBIKra mondtam, hogy szélsőséges, a liberális szót te csak odaképzelted. Gondolom pavlovi reflex, de sajnos attól még nem lesz igaz.

Demszky 2012.03.18. 17:00:25

Igénytelen, ocsmány munka. Méltatlan hozzájuk képest.

az én rózsám vasutas 2012.03.18. 17:23:28

@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Kállai volt ogy-képviselő. Ha csak nem a kettősre gondolsz, ők valóban nem voltak.

balfék 2012.03.18. 17:32:49

Most már csak arra leszek kíváncsi, hogy a mai Nemzet Színészei tiltakoznak-e?

Kandabula 2012.03.18. 17:35:50

@töltőttroll: Akkor még nem volt ez a cím. Blaha Lujza sincs rajta...

Horizont 2012.03.18. 17:57:58

Nem lettek szépek a festmények és a helyszín se méltó hozzájuk.Darvas Iván családján nem lepődök meg, mert halálakor is mereven elzárkóztak minden nyilvánosságtól.

is 2012.03.18. 19:33:56

@Gera: Be. Én is. Bár olyan világ lenne, hogy nem az után lennénk, hogy a József attila díjakba is belenyúl a kultuszminiszter, amit eddig még sosem tettek meg, még Kádár alatt sem. Meg e köztévé, meg a kitakarás stb. Akkor senkinek nem ez ugrana be elsőre.

Szerkó Ferkó 2012.03.18. 20:01:30

@Hertelendi: Tessék frissíteni a tudástárat.
Ge.i leszek, nem linkelek, ha akarod kikeresed.

hóhóhó 2012.03.18. 20:07:18

Darvas Iván hozzátartozói talán a háttérben szeretnének maradni. Ez most nem jött be.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.18. 22:19:53

@Pinka-Panka: "Arról nem tehetnek, hogy öregségükre lesznek a nemzet színészei és ezzel együtt kerül fel a jól kijárt/lejárt fotó..."

Én láttam ezeket a színészeket öregen. De ezek szerintem a fotóra sem hasonlítanak.

"Ha nem is jó, de mégis jobb mintha ocsmányságok lennének odafirkantva..
örüljünk már egy kicsit:))"
Örülnék én, mert az ötlet jó. Csak a képeket nem sikerült felfesteni normálisan. :(

szemtanú 2012.03.18. 22:23:39

@fővöcsök: Látod, látod olyan lettél mint a jobbikos, aki naponta találkozik bűnöző cigányokkal, és persze ha romát lát azonnal a bűn jut eszébe.

Hegseztő Hegesztő 2012.03.18. 23:12:56

@fővöcsök:

lehet,hogy megsértelek,de nekem elegem van abból, hogy 10 ember valamiféle egyházat alakít a mi kontónkra. (eddig 10 fő+ 1 próféta után már fizettek támogatást) Eddig 320 féle egyház kapott támogatást.Ebből csak 1 volt az általad említett.
Helyeslem, hogy ezt most radikálisan csökkentették..

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.03.19. 00:34:39

@Hegseztő:

nekem elegem van abból, hogy 10 ember valamiféle egyházat alakít a mi kontónkra.
...
Helyeslem, hogy ezt most radikálisan csökkentették..

Off, de muszáj megkérdeznem: Mi lett volna, ha ezt felsorolás helyett a 10 fő 100-ra, esetleg 200-ra, ne adj isten 500-ra emelésével teszik?

- Akkor objektíven szabályoztak volna valamit.

Hegseztő Hegesztő 2012.03.19. 08:13:39

@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn:

„„Off, de muszáj megkérdeznem: Mi lett volna, ha ezt felsorolás helyett a 10 fő 100-ra, esetleg 200-ra, ne adj isten 500-ra emelésével teszik?

- Akkor objektíven szabályoztak volna valamit.””

Bocsi, de egy kicsit bővebben válaszolok..:

Szabályozták, most decemberben..
Egyébként csak pénz kérdése a támogatott egyházi közösségek száma.
Úgy tudom, végül 10.000 fő/egyházi közösség hívőszámban határozta meg az országgyűlés a támogatás egyik kritériumát. ( A másik kritérium , hogy nemzetközi szinten 100 éves történelmiséget kell felmutatni.)
E kritériumok erősen limitálták a közpénzből finanszírozott egyházak számát 2012-re. A kritérium alatti gyülekezetekre az egyesületi törvény érvényes. Azok már nem közpénzből vannak fenntartva, hanem a hívőknek kell a zsebükbe nyúlniuk. Természetesen a gyülekezetek prófétái nem örültek a kritériumoknak (egyik balhé a Clintonné egyháza miatt volt.)
20 éve még senki sem gondolta, hogy kialakul a megélhetési "egyházak" és a próféták tömege Magyarországon. Az emberi gyarlóság itt is érvényre jutott… már csak mindenki kakas akar lenni a maga kis szemétdombján..

Mivel az egyházaktól elvették a termelő vagyont még a 40-es évek végén, ma kénytelen az állam saját pénzéből renoválni a templomokat, fizetni a nyugdíjakat, közüzemeket.. és fejpénzt fizetni az iskoláknak a tanulók számaránya függvényében.. Csak néhány épületet, és kórházat adott vissza az állam a történelminek nevezett egyházaknak. Birtokokat nem.

A nyugati országokkal ellentétben, nálunk hivatalosan nincs egyházi adó. Illetve van, csak nem kötelező fizetni. Ezen kívül ott az egyházak gazdálkodnak is..
Úgy tudom, Ausztriában, Svédországban csak 8 egyházat finanszíroz az állam. Nálunk ennél valamivel többet. Azt hiszem 14 db lett ebben az évben. Ennyire futotta... A hazai, 320db vallási közösségi szám (egyház) elég durva mennyiség volt már legutóbb. Egymásból szétválnak, újra alakulnak, a vezérek, próféták érdekei szerint, mintha a Kft-k lennének. Egyszerűen nyomon-követhetetlen volt a helyzet. Mind pénzelni ezeket, nagy szamárság volt, de nagyon vegyes volt a lobbi érdek.., így a pártok nem tudtak megegyezni…

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.03.19. 19:24:14

@Hegseztő:

Rövid leszek:

Egyházakat tartsák el a híveik.

Viszont azt, ki egyház, ne egy törvényben szabályozzák felsorolással.

Ha holnap 200.000 hittestvéremmel megalapítanánk a vizigót egyházat, nem tudnánk bejegyeztetni. Még akkor sem, ha nagy ívben tennénk az állami támogatásra.

Hegseztő Hegesztő 2012.03.19. 20:18:51

@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn:

A nagy egyházak infrastrukturája ( templomok, műemlékek) azért nyeli apénzt rendesen, igaz hozza is, mert mozgatja turizmust... Itt a hívők bármennyi adakozása elég sovány..

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.03.19. 20:35:34

@Hegseztő:

A valláspolitikát ne itt tárgyaljuk ki.

Műemléki fenntartásra lehet kapni pénzt. Elszámolásra. Nem számolatlanul.

Szerintem.

sorica123 (törölt) 2012.03.20. 22:05:54

@bőrmók: ölég coccreálos. Pedig nem úgy kattintottam, hogy jövök beugatni, meg nem lett volna szükségszerű, hogy ilyen legyen, de elég lufifejek lettek.
@Hegseztő: hát nem tudom, de mondjuk ha már nagyon nyirbálni akarnak, nem a buddhistáknál kellett volna kezdeni, miután az, bármennyire is nem honos itt a vallás, egy történelmi egyház. Hanem akkor tényleg a tízemberes meg kamugyanús csoportokat izélgessék. Ha már pont ezt és így akarják szabályozni.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: vagy ez, amit írtál, még értelmesebb, de hát Pártunk és Kormányunk ennél látványosabban szeret belemászni mindenbe, mert majd ők jobban tudják.

sorica123 (törölt) 2012.03.20. 22:09:05

@sorica123: ui: a többi se okosabb, mielőtt valaki jön és leemeszpésez (vagy bármi egyebez, ami nem fidesz. Nem tudok ezekkel a pártnépségekkel mit kezdeni)

Hegseztő Hegesztő 2012.03.21. 07:16:37

@sorica123:

A buddhizmus valóban történelmi egyház, kb. 500 évvel előzte meg Krisztust és a taoizmust váltotta le. Részben.
Szimpatikus vallásnak tűnik,( jártam Ázsiában., többször) papjainak 3-4 éves (fő)iskolát kell végezni, tehát aki pap akar lenni , eléggé rá kell hangolódnia, sokat kell tanulni, meditálni..
De nekem úgy tűnt, az a vallás nagyon Ázsiára és főleg a trópusokra lett kitalálva ( India, Kína egyes részei, Korea, Kambodzsa, Laosz , Burma, Vietnam, Thaiföld., stb.)
Olyan meleg van, különösen délen, hogy vagy nyitottak a templomok, vagy be se lehet menni, ugyanis nincs hova, vagyis nincs „bent”. Emiatt csak kívül díszítik templomaikat általában és a lépcsőzetes, emeletes toronyszerű épületeknek nincs is belseje. Az istentisztelet is zömében kint a szabadban zajlanak az árnyékban. Az élet ugyanis nem az épületen belül zajlik Ázsiában, hanem az utcákon, tereken, parkokban és a földeken...Nincs európai felfogásban értelmezett polgári élet. Északabb és hegyes, mérsékelt égövön, vidéken a faépületek divatosak, mint templomok..

Az ottani nemzeti múzeumokat tanulmányozva és a nemzeti képtárakat, egyértelmű, hogy nem a reneszánsz, és a firenzei alapokra épült keresztény kultúra(képzőművészet) a követendő ott. Az emberábrázolás is teljesen kiesik, helyette sámánok és természetesen Buddha millió változata látható. Nehéz az európai kultúrát, életmódot a buddhizmussal vegyíteni, annak, aki Európában buddhista akar lenni és ez igaz fordítva is....

Úgy is mondhatnám, sokat köszönthet az Európa-i kultúra Krisztus szenvedéséből keletkezett mítoszoknak és a kialakult keresztény vallásnak..
süti beállítások módosítása