14581957_67ce8454a1ddeb5a9b4ca7a0b3df0648_xl.jpg_640x1440

Először éni is csak hirdetés és az oszlop állapota közti furcsa összefüggést szerettem volna lefényképezni (amúgy a Kétfarkú Kutya Párt akciójáról van szó), de aztán rájöttem, hogy az igazi kincs a falfirkákban rejlik. Na de kinek van igaza? Mészkő-e a márvány? A megoldásról itt egy kimerítő öszeállítás pdfben.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest street art graffiti geológia mészkő vii. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr934118129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vaandor 2012.02.16. 12:01:37

A "furcsa összefüggés" mellesleg Kétfarkú Kutya Párt, ofkórz.

De jó látni, hogy így érdeklődnek az épület anyagai iránt a járókelők. Bár a fenntartói is így lennének ezzel!

second 2012.02.16. 14:48:25

(Még csak nem is tömött mészkő, hanem édesvizi...)

innovation 2012.02.16. 15:05:43

Nem tök mindegy? A Blaha egy hányadék, ahogyan most kinéz. Az árkádosítás egy hiba volt. A villamos megszüntetése hiba volt. A fasor kivágása hiba volt. Egyszóval: egy rehab ráfér már a Rákóczira, de nagyon gyorsan!

TSK 2012.02.16. 15:42:24

Mészkő! A márvány kristályos szerkezetű!

Sajátzsíron · http://sajatzsiron.blog.hu 2012.02.16. 15:50:31

@innovation: Ez nem a Blahán van. Egy buszmegállóval a Keleti felé (Huszár utca/Berzsenyi). De a környék tényleg nem a legszebb a halott Rákóczi miatt.

innovation 2012.02.16. 15:56:13

@Sajátzsíron: Whatever. A hetesre várva, a Blahán is ugyanez a látvány. Sajnos. :(

innovation 2012.02.16. 15:57:34

@Sajátzsíron: Mondjuk a zaj, a kosz, a por, a szmog miatt én sem szállok le a hetesről. No, meg nincs is miért. Pedig fasorral, szélesebb járdával, két sáv autóúttal, kiülős teraszokkal, oldalra helyezett villamossal, kerékpárrokkal, gyalogosokkal sokkal szebb és élhetőbb lenne... Lenne.

Sajátzsíron · http://sajatzsiron.blog.hu 2012.02.16. 16:32:14

@innovation: egyetértek. Sajnos jelenleg ez itt egy autópálya és nem egy élhető város belseje :(

cso zsi 2012.02.19. 19:17:00

@Sajátzsíron: Mivel az egyetlen normálisan közlekedhető hidunk ennek a végén van, így csak annak lebontása után lehet itt megszüntetni bármiféle komoly forgalmat.
Nem kellett volna megszüntetni parkolási lehetőséget, de ha mégis, akkor közösen futhatna a járda mellett a villamos, és a busz, amiről azonos megállóban lehet leszállni.
A Belvárost kéne eldózerolni úgy, ahogy van (máshol parancsra, rosszabb esetben háborús kárként megtörtént), és akkor lehetne élhető tereket, valamint a szükséges forgalmat is lebonyolítani.
Aki mindig csak a múltba néz, seggel megy a jövőbe.
De a mi kis városkánk kezdettől fogva (pl. Lánczhíd) a mutyi, és a pénzszűke foglya.
De a korábbi 500 év sem segített rajta.
Amink van, az kicsi, vagy használhatatlan, mert nem a jövőre gondolva építették.
Amikor rájöttek, hogy problémás (Margit híd, építése után 20 évvel szélesítés), akkor barkácsmunka.

Mitől "élhető" egy város? Hogy lovaskocsi szállítja benne a kenyeret? Vagy a villanyautók tízezrei hömpölyögnek az utcán?
Minek nekünk egy falu, amiben emeletes házak vannak?

second 2012.02.20. 10:53:16

@Aradebil: Nem, én gépész, de az asszony kövekből doktorált. ;)

Aradebil 2012.02.20. 18:41:58

@second: csak mert ez a tömött mészkő BME-s építő szakzsargon ahogy én tudom:)

second 2012.02.21. 10:24:35

@Aradebil: Arról a szellemi forrásvidékről származik az én felszínes ismeretem is, kár lenne tagadni :), de az 1979-es, az Építési kőanyagok kőzettani megnevezései és osztályai c. MSZ 18281 szabvány is alkalmazza a tömött mészkő megnevezést. (2. fejezet, 1. táblázat.)

XPS 2012.03.14. 08:49:13

@cso zsi: Nagy titkos igazságokat írsz.
Csak ez nem menő.
A közlekedők szanaszét szívatása, Budapest tönkretétele a menő.

Cicoo 2013.12.15. 08:59:28

Mikor márvány? Nagyon sok évvel később...

Normális 2013.12.15. 15:36:10

@cso zsi:
Ne adj ötleteket ezeknek az idiótáknak!
Tényleg képesek lennének lebontani/felrobbantani* az Erzsébet hidat, hiszen az Y-alagutat betömték, a Kecskeméti utcát és környékét gettósították már...

*vagy esetleg biciklis-gyalogoshíddá alakítani, hgy semmiképp se szolgálhasson mai funkciójában, mint gyűlölt "autópálya-híd"...

kérődzőgiliszta 2013.12.15. 18:26:30

Ezt travertinnek hívják! Mészkő.

Kovács Titusz 2014.05.19. 05:39:44

@cso zsi: Csak a pontosítás kedvéért: A Margit híd építése (1876) és kiszélesítése (1937) között jóval több, mint húsz év telt el! ;)

cso zsi 2014.05.19. 09:43:01

@Kovács Titusz: Oké, 40. Ettől még a probléma fennáll.
Sydneyben akkoriban (1923-1932) épült egy hidacska, ami a mai forgalmat is képes kiszolgálni.