Dancsó Péter újabb time lapse videóval jelentkezett, melyben (gondolom a szponzornak köszönhetően) a réz kapott főszerepet. Felhasznált néhány képet korábbi, nagy sikerű alkotásából, illetve pár abból kimaradt részt. Összességében klassz lett, jót tett neki a tematizálás és a feliratok is kifejezetten ízlésesek. Még a Nemzeti Színház is egész turistacsalogató. (via: Városkommunikáció)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest fénykép klip timelapse

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr914092625

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Budapest landscape 2012.02.11. 16:51:40

Új videóval rukkolt elő Dancsó Péter. Nekem nagyon bejött a landscape videó amit az Urbanistán találtam. Érdemes megnézni....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

privateer 2012.02.11. 11:03:25

Milyen rézről van szó?

ratman_ (törölt) 2012.02.11. 11:40:42

A rezet én se értem, az indexes emberek már hajnalban be vannak tépve. Viszont ezek a videók nevetségesek, legalábbis egy magyarnak. Van ez a pár épület pesten, amit a turistáknak mutogatnak, ezerszer lerágott csontok, képi közhelyek, és most megint ezeket kell nézni, csak timelapseben. Ez nem valami zseniális újítás, egy ájfónnal meg lehet csinálni, nincs benne ötlet, csak technika. Üres, unalmas, együgyű.

dzsilla · http://budapestkirakat.blog.hu 2012.02.11. 11:57:43

a feliraton sztem is rohadt jól el vannak találva, meg a zene is megindító :))

2012.02.11. 12:07:29

Katty Perry Firework című klipjét 270 millióan láttak a youtubeon. Ennél jobb ingyenreklám nem kell.

provata 2012.02.11. 12:08:07

A film aztokat a helyszíneket mutatja, ahol valaha volt valamilyen réz.

Medgar 2012.02.11. 12:54:56

@ratman_: Nekem is ez jutott eszembe, csak rólad

bungics (törölt) 2012.02.11. 13:01:42

Nem, nem néz ki jól a Nemzeti Színház. Az akárhogy fotózzák, filmezik egy ocsmányság, az építészet szégyene. Vigyék le a föld alá a csepeli HÉV-et jó indok lenne, hogy ezt is ledózerolják!

Funkahoe 2012.02.11. 13:17:49

@ratman_: nagyjából egyetértek, talán csak a nemzeti színház (ami az első szögből egész pofásan néz ki a videóban) és a müpa, valamint a végén az "ok nélkül" bevágott vígszínház részlet jelentett egy kis újítást a dologban, egyébként szép-szép, de hány ilyen készült már.

kizsgabi 2012.02.11. 13:25:34

Az ilyen videók a nagy tömegeknek készülnek (erről szól ugyanis a turizmus, vannak persze tematikus reklámkampányok, azok azonban arányaiban jóval többe kerülnek, értelemszerűen több háttérmunkát igényel és kisebb célcsoportnak szól.
Valóban kicsit elcsépeltek a képek, de azért lehet benne üdítő újdonságokat fellelni, ergo a "változás szándéka" benne van a munkában.
Aki ezt fikázza...nos, csináljon jobbat. Kolumbusz tojása.

ratman_ (törölt) 2012.02.11. 14:12:00

@kizsgabi: Ez nem készül semmilyen meghatározott célcsoportnak, vedd figyelembe, hogy a figura amatőr (belépőszintű) felszereléssel filmezik, a youtubeon kint van. EOS 550D+olcsó, low end objektívek. Hobbiból csinálja ezeket, ami önmagában szép dolog, én csak azt kifogásoltam, hogy a képi világa, látásmódja közhelyes, ötlettelen. A vimeo-n a dancsó filmjeinél ezerszer ötletesebb, technikásabb timelapseket lehet látni más városokról.

Amúgy most, hogy mondod, kedvet kaptam hozzá, hogy csináljak jobbat, állok is neki:) Bár alapvetően nem támogatom ezt a fajta érvelést, hogy akinek nem tetszik, csináljon jobbat.

Blossom 2012.02.11. 14:15:10

Nekem nagyon tetszett! Kulfoldi magyarként nagyon megerintett,még sirtam is rajta. Olyan ritkan hozza ki belolem a buszkeség érzését mostansag a magyar média,de most tényleg buszke voltam,hogy én ezt mind jol ismerem,hogy ez az én nemzetem. El is fogom kuldeni a linket az osszes kulfoldi kollegamnak,baratomnak,hogy lathassak,honnan is jottem,mert most allati buszke vagyok. Es mint turistacsalogató,szerintem nagyon jó otlet,szivesen nezegetnék ilyet más fovarosokról is,biztosan azok is nagyon gyonyoruek lennenek.

Sütemény1975 2012.02.11. 14:35:57

meg is lepődtem volna, ha a kommentek között legalább pár fikázást nem találok.

nekemtökmind1 2012.02.11. 15:08:44

Akkor most valaki magyarázza el, hogy mi köze van ennek a videónak a Rézhez.
De komolyan.

will 2012.02.11. 15:14:33

Gondolom mindenki, aki fanyalog a főváros nevezetességein, az Egyiptomban véletlenül sem a piramisokat nézte meg, hanem azt a lebilincselő szociográfiai diafilmgyűjteményt, ami a szegény negyed sarkán van abban a légkondi nélküli kiállítóteremben... Hülyegyerekek.

will 2012.02.11. 15:15:16

@nekemtökmind1: a burkolatok az épületeken: a tetejük.

nekemtökmind1 2012.02.11. 15:21:58

ó b+ halálomig sem jöttem volna rá, hogy ilyen módon tematizált a témaválasztás:)

musi 2012.02.11. 15:54:54

ez a time lapse ez akkora klisé... bár újszülöttnek minden vicc új. amúgy Budapestet (meg Magyarországot) azok szokták fikázni, akik még életükben sehol nem jártak, csak kb a Balatonon. K.sok országban jártam már Brazíliától Indonéziáig, és mindenhol volt 1-2 ember, aki járt már nálunk, és el volt ájulva, hogy milyen szép Budapest. Addig gondolod, hogy szar helyen vagy, amíg nem jártál máshol... mindenhol van probléma... a brazilok istentelen nagy tahók... Kolumbiában meg bármelyik percben lelőhetnek vagy felrobbanthatnak fényes nappal... Higgyétek el, nem vagytok annyira szar helyen.

kizsgabi 2012.02.11. 16:09:23

@ratman_: Félreértettél, pont azt mondtam én is, hogy ez mindenkinek szól, kicsit olyan ez, mint a szappanopera...Egyszerű mint egy bot, ezért tud tömegeket megszólítani (nevezettek sznob, műintellektuális beképzelt idiótának, ez van, így gondolom). Olyan ez, mint az egynyári sláger. Gyorsan öszerakott, kevés pénzből, mégi hat, vagyis, arányait nézve a legtöbb hasznot hozza.

Esetleg magának a készítónek is ajánlhatsz nézőpontokat, épületeket, jobbító szándékkal, barátságosan közeledve felé. S ha azok valóban jók (na ez persze teljesen szubjektív), de mégsem fogad meg belőle semmit...na akkor lehet mondani, hogy egy magánakvaló kommersz bénapöcs :-)

kizsgabi 2012.02.11. 16:13:17

@ratman_: Beismerem, az "akinek nem tetszik, csináljon jobbat" érvelés valóban legalább olyan bosszantó, mint a 123. videón egymás utáni snittben látni a Parlament-Lánchíd-Szabadság szobor hármast.

Nu de azért...csinálj jobbat!
:-))
S majd remélhetőleg beszélgethetünk róla itt az Urbanistán...

kizsgabi 2012.02.11. 16:20:53

@musi: Ott a pont.
Én csak Londonról mesélhetnék sokat (de nem fogok, hehe, mert szenya vagyok meg lusta).
Ami nyavajgás ott megy, hogy jajj de szegények vagyunk, meg milyen drága London, meg a szemét, meg a pakik (palesztinok). Persze azt nem mondják ki, csak nagyon-nagyon átvitt értelemben, de pont úgy vannak velük, mint itthon a.... Sajnos.

will 2012.02.11. 16:24:53

@kizsgabi: a pakik azok pakisztániak, nem a palesztinok.
Óvatosan beszélgess majd vallási ügyekről Londonban. :)

sugó 2012.02.11. 17:40:41

AJÁNLOM EZT HOZZÁSZÓLÁST: B U N G I C S-nak!!!!
A LEGSZEBB KÖZELMÚLTBAN ÉPÜLT ÉPÜLET AZ A NEMZETI SZÍNHÁZ! SZEBB MINT A MÜPA! HA DÓZEROLÁSRA KERÜLNE SOR AKKOR A KÁLVIN TÉREN VAN KÉT ÉPÜLET AMI ELSŐBBSÉGET ÉLVEZNE! A VÖRÖSMARTY TÉREN IS VAN EGY ODA NEM ILLŐ BORZALOM.
VISSZATÉRVE A MÜPA-ra, TUDOMÁSOM VAN RÓLA, HOGY A TERVEZŐJÉT KITÜNTETTÉK EZÉRT A MUNKÁJÁÉRT,DE NINCS MÉG ÉPÍTÉSZ A VILÁGON AKI NEM ÉLT VOLNA A DUNAI PANORÁMA ADTA ÉPÍTÉSZETILEG NAGYON JÓL KIHASZNÁLHATÓ LEHETŐSÉGEIVEL. ITT INKÁBB EGY BUNKERRA EMLÉKEZTETŐ LŐRÉSEKET TERVEZETT AMIT AZTÁN MEGVILÁGÍTOTT BELÜLRŐL, DE ÍGY IS SIRALMAS LETT. NEM IS BESZÉLVE A LÁGYMÁNYOSI HÍD FELŐLI OLDAL MEGOLDÁSÁRÓL. HA HÍDRÓL NÉZZÜK AZ ÉPÜLETET, HÁT EGY RAKTÁR ÉPÜLET JELLEGGEL BÍR!
DE MINT JÓL TUDJUK ÍZLÉSEK ÉS POFONOK AZOK NEM EGYFORMÁK. ENGEDTESSÉK MEG NEKEM, NEKEM NAGYON TETSZIK KÍVÜL, BELÜL A NEMZETI SZÍNHÁZ, JÓ ÉRZÉST KELT BENNEM ÉS MÉG EGY PÁR EMBERBEN IS TUDOM. ÚGY HOGY VÁRJUNK AZZAL A DÓZEROLÁSSAL, EGY NAGYON SZÉP, NAGYON STABIL NEMZETINKET MÁR SIKERÜLT LEDÓZEROLNI. HAGYJUK MÉG EGY KICSIT ALKOTNI ITT KITŰNŐ SZÍNÉSZEINKET ÉS A SZÍNHÁZ SZINTÉN KITŰNŐ IGAZGATÓJÁT ÉS RENDEZŐJÉT!
ÜDVÖZLETTEL EGY sugó

kizsgabi 2012.02.11. 17:56:13

@will: Jahh, palesztínokat írtam, tényleg, köszi, hülye vagyok, kösz a javítást.

Egyébiránt, volt 2 hónap, mikor bangladesiekkel dolgoztam együtt, s egy rossz szót nem szólhatok, ugyanolyanok mint mi: a főnökök hülyék, a dolgozók normálisak és cikizik meg szivatják a főnököt, ahol csak lehet :-))

kizsgabi 2012.02.11. 18:02:44

@sugó: ATTÓL HOGY CSUPA NAGYBETŰVEL ÍRSZ MINDENT, NEM LESZ HATÁSOSABB AZ ÉRVELÉSED!
((Vagy csak kapcsold ki a Caps Lock-ot...))

A belsejét meg nem is kritizálta bungics, főleg nem a színészeit sem az igazgatót.

...és nem bírom ki:
RAKTÁRÉPÜLET egy szó, muhahaha, úgyis mindenkibe belekötök!
Nyelvtannácinak lenni jó móka!

sugó 2012.02.11. 19:15:19

@kizsgabi FIGYELJ JÓL súgok valamit ! AZ EMBER AKKOR IS KÖVET EL HELYESÍRÁSI HIBÁKAT HA NEM Ő A KÖZTÁRSASÁGI ELNÖK ÉS AKKOR IS HA Ő! VAN EZ ÍGY BIZTOS TE IS ELKÖVETTÉL MÁR ENNÉL NAGYOBB HIBÁT IS!? HA NEM AKKOR NAGYON BOLDOG, OKOS, ÜGYES, INTELIGENCS kizsgabi vagy!
NAGYBETŰVEL ÍROK, MERT ÍGY AKAROK ÍRNI ÉS KÉSZ!
bungics JOBBAN TETTE VOLNA HA A NEMZETI SZÍNHÁZ SZÍNÉSZÉT KRITIZÁLJA ÉS AZ IGAZGATÓJÁT AKKOR MÉG IGAZA IS LETT VOLNA!
LEHET, HOGY AZÉRT NEM ÉRTETTED MEG MIRŐL AKARTAM ÍRNI MERT KÜLÖN ÍRTAM A RAKTÁRÉPÜLETET, VAGY A NAGYBETŰK ZAVARTAK MEG?! DE KÖSZI A HELYESÍRÁSI OKTATÁST ÉN IS KÉNYES VAGYOK EZEKRE A DOLGOKRA, DE VAN OLYAN, HOGY AZ EMBER PONTOSAN TUDJA MIT HOGYAN KELL ÍRNI ÉS MÉGIS BECSÚSZIK EGY HIBA, jó mókázást a továbbikban is.

oberarc 2012.02.24. 16:27:25

@nekemtökmind1: A feliratozott épületek teteje vagy homlokzata rézlemezzel van fedve, valamint a szobrok is rézötvözetek (bronz). További példák itt: www.copperconcept.org/hu
süti beállítások módosítása