399560_155278441250452_153540208090942_198145_734513783_n[1].jpg

Emlékeztek az Andrássy Palace Gardensre? A Kodály köröndön álló ikerpalotákról van szó, amelyekben luxuslakásokat árultak nem is olyan rég. 2009-ben ebben voltak az ingatlan.com adatbázisában a legdrágább budapesti lakásai: 449 millióért kínálták a legmenőbbeket. A látványtervek, animációk stb. most is nagyon szépek, de a szomorú valóság az, hogy máig nem készültek el. Sőt az ott lakóknak annyira elegük lett az egyre jobban romló állapotokból, hogy most demonstrációt szerveznek: szeretnék szembesíteni Terézvárost korábbi ígéreteivel:

Andrássy

(Az ikertesó látványterve)

 

Az Andrássy út 83-85. társasház lakóközösségeként tiltakozó demonstrációt szervezünk, amelyet 2012. január 30-án, hétfőn 15:00 és 18:00 óra között a Kodály Köröndtől vonulva a Terézvárosi Önkormányzat épülete (1067 Bp, Eötvös u. 3.) előtt tartunk. 12 év várakozás után követeljük, hogy mind az Önkormányzat, mind a vele szerződött beruházó haladéktalanul teljesítse vállalásait. Amennyiben ez továbbra sem történik meg, az Önkormányzat mondja fel az erre vonatkozó szerződést és hárítsa el a házban az el nem végzett munkák miatt kialakult életveszélyt.

Társasházunknak, a Kodály Köröndön található, UNESCO világörökség részének nyilvánított és műemléki besorolású épületének nélkülözhetetlen felújítási munkáira a Terézvárosi Önkormányzat 2000-ben kötött szerződést, amelyet a mai napig nem végeztek el. Az off-shore hátterű „beruházó”, Arie Yom Tov cége, amely már a második az eltelt közel 12 évben, 2008-ban elkezdte ugyan a bontási munkákat, de 2009-ben le is állt azokkal, jelentős károkat hagyva maga után. A zárófödémet kibontotta, a tetőszerkezetet megbontotta ezzel is súlyosbítva az életveszélyt, amellyel a lakóknak és az épület mellett elhaladó forgalomnak is nap mint nap szembe kell néznie. Véleményünk szerint a kialakult helyzetért az elmúlt 12 év valamennyi hatalmon lévő önkormányzati testülete anyagilag és jogilag is jelentős mértékben felelős, sokkal inkább, mint a kivitelezést elmulasztó, súlyos, több milliárdos adósságokkal terhelt, végrehajtás alatt álló projektcég, melynek felszámolását már több irányból is kezdeményezték.

A „befektetővel”  valamint az Önkormányzattal az elmúlt években folytatott tárgyalások semmilyen konkrét eredményre nem vezettek. Sőt, a megbeszélésekkor született megállapodásokat sem tartották be, ugyanúgy, mint az általuk aláírt szerződésben vállalt kötelezettségeket sem. Mindkét fél könnyen ígérget, hiszen egyikük sem lakik az épületben. Minket, tulajdonosokat pedig a mai napig kizártak a saját tulajdonunkkal kapcsolatos döntéshozatali jogunkból és a fejünk felett tartanak egy olyan bárdot, amelyik bármikor lesújthat.

Lakóközösségünk követeli, hogy az Önkormányzat következő testületi ülésén tűzze napirendre a szerződés felmondásának kérdését és záros határidővel mondja is fel azt. Ha az épület állapotával kapcsolatban kialakult problémákat az általuk kötött szerződéssel 12 év alatt nem tudták megoldani, sőt csak tovább súlyosbították a ház kritikus helyzetét, legalább ne akadályozzák a tulajdonosokat abban, hogy saját maguk kereshessenek megoldást.

Követeljük továbbá, hogy az Önkormányzat a beruházás kapcsán el nem végzett munkák miatt kialakult életveszély elhárítását jelen közlemény megjelenésétől számított 8 napon belül kezdje meg.

Szeretnénk felhívni a tisztelt Képviselő Testület figyelmét, hogy a demokratikus játékszabályok betartásával a választóik és a kerületi polgárok érdekeit hivatottak képviselni a nyerészkedő, felelősséget nem vállaló és adóságokat halmozó „beruházóval” szemben. Hiszen ezért választottuk meg és fizetjük Önöket! Emlékeztetjük továbbá a jelenleg hatalmon levő tisztelt képviselőket, hogy már 2007-ben ellenzékként támogatták ezen szerződés felmondását nem teljesítés esetén. Most hogy végre lehetőségük van a szerződés felmondására, kérjük, tegyék is meg azt!  

Demonstrációnk pártpolitikától mentes. Minden érdeklődőt szeretettel várunk, aki egyetért követeléseinkkel és csatlakozni szeretne hozzánk. A helyszínen 16:00 órai kezdettel sajtótájékoztatót tartunk.

Kapcsolat: andrassy.83.85@gmail.com

A társasház Facebook oldala, letölthető képekkel és háttér információval:

http://www.facebook.com/pages/Andr%C3%A1ssy-%C3%BAt-83-85-megment%C3%A9se/153540208090942 

Néhány a társasházunkról korábban megjelent írás:

http://nol.hu/belfold/az_andrassy_utra_nem_er_el_a_valsag

http://fovarosi.blog.hu/2009/03/04/felujitjak_a_kodaly_korond_felet

http://info.szuperingatlan.hu/2009/02/10/muemleki-penthouse-epul-az-andrassy-uton.html

http://kmonitor.hu/adatbazis/cimkek/arie-yom-tov

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest luxus felújítás andrássy út műemlék vii. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr163743844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Never 2012.01.24. 20:47:43

Maximális együttérzésem. Kevés rosszabb van annál, mint az ember otthonát veszélyben tudni. Az otthon nyugalmát nem pótolhatja semmi - és egy ilyen gyönyörű környezetet és épületet lelkiismeretlen és gátlástalan módon pusztítani - nos, erre nehéz kulturált szavakat találni.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2012.01.24. 20:49:16

dobjak ossze a lovet a lakok, mi ebben a nagy ugy? vagy mehetnek a hid ala is

Rodolfo63 2012.01.24. 20:52:50

most ezek azok a lakók, akik százmilliókat fizettek ki a lakásokért? minek vonulgatnak, csak ellenszenvet váltanak ki - pereljenek, alkossanak perközösséget, dobják össze rá a pénzt, azt hajrá

tmolni 2012.01.24. 21:03:22

dr.version, rodolfo63
ajánlom az ált isk első osztályát, különösen az olvasás nevű órát...

ha összedobnák a pénzt és maguk elvégeztetnék a munkákat, akkor törvényt sértenének, mert az önk már mindenre kötött szerződéseket a fejük felett

és értelemszerűen nem a százmilliós új lakások tulajdonosairól van szó (mivel azok meg sem épültek), hanem a régi lakókról akik a felújítást és új szupergigaluxus lakások építését vállaló csalóg*cik és az önkormányzatban ülő korruptg*cik miatt szopnak

Malachi 2012.01.24. 21:05:45

jó lenne többet tudni erről, mert az én első gondolatom is az volt, mennyire nem életszerű, hogy 100-400 milliós lakások lakói csak úgy vonulgatnak. esetleg a megbízott statiszták, vagy az ügyvédi irodáik munkatársai. :)

amúgy arcátlan eljárás velük szemben, ez tény.

Örzse néni 2012.01.24. 21:09:01

Erről is az a mocsok szocialista polgármester, Verók István tehet. Remélem a börtönben rohad meg Fürst Gyurikájával (SZDSZ) együtt.

Örzse néni 2012.01.24. 21:13:57

Ezekről az emberszabású bűnözőről van szó:

index.hu/belfold/2011/12/04/birosagon_a_terezvarosi_ingatlanpanama/

Remélem a vagyonukat is elveszik az utolsó fillérig.

Muad\\\'Dib 2012.01.24. 21:19:01

Szegény Arie Yom Tov biztos a tomboló magyar 'ántiszemitizmus miatt nem tudta teljesíteni az ígéreteit. Világos, hogy a náczi csőcselék üldözte el az épülettől, miközben ő éppen saját két kezével igyekezett vakolni a falat...

különvélemény 2012.01.24. 21:20:55

@Örzse néni:

Jajj, ilyeneket ne linkelj, mert fasisztának, rasszistának, antiszemitának, diktátornak bélyegez a DEMOKRATIKUS, TOLERÁNS, LIBERÁLIS ellenzék. :)

Asztalos Gábor 2 2012.01.24. 21:23:14

szvsz ők lehet hogy csak bérlők és az önkormányzat a tulajdonos.
valószínüleg nem a legcsóróbbak laknak ott, de elég béna az önkormányzat ha több éves nemteljesítés után nem baszta ki a csaló vállalkozót.

Sesut 2012.01.24. 21:30:20

@Malachi: Én itt lakom ebben a házban. A demonstrációt szervező lakók többsége évtizedek óta a házban él, sokan itt nőttek fel vagy öregedtek meg, lakásaikat az önkormányzattól vásárolták meg, amikor arra lehetőség adódott. Szó sincs statisztákról vagy ügyvédi irodák munkatársairól.

Fontolgatjuk jogi lépések megtételét, de a hasonló ügyekben járatos, jó referenciákkal bíró ügyvédek csillagászati áron vállalnák a ház képviseletét. A közös költségből, családi kasszákból ekkora összeget nem lehet kigazdálkodni, több tízmilliós megbízási díjakról beszélünk, akár évekig elhúzódó, bizonytalan kimenetelű pereskedésről.

EUban 1gyilkosnak több joga van, mint 1ártatlannak 2012.01.24. 21:50:45

Amíg nem akasztják fel, de mégcsak börtönbe sem vetik az ilyen szarzsák csalókat, addig még nagyon sok becsületes ember fog sz*pni miattuk. Kínáról kellene példát venni: ott normális törvények vannak, nem bünözőpártiak.

Malachi 2012.01.24. 21:52:20

@Sesut: értem és kösz. a poszt nem erre volt kihegyezve, hanem a város legdrágább lakásaira, azért érdekelt a helyzet. kitartást és sok sikert - bár hosszú harc lesz.

Tell Vilmos 2012.01.24. 22:02:37

A szomszédban nőttem fel, jól ismerem a környéket. Már gyerekkoromban is lepukkant állapotban volt az épület, pedig annak már jó pár évtizede. Viszont gyerekként is nagyon tetszett az egész Kőrönd, építészetileg gyönyörű minden épület, csak hát az állaguk! Ebben az országban minden értéket hagynak teljesen lepusztulni. Nem vigyázunk a kincseinkre. Ezek az épületek állati nagy értéket képviselnek!

Kandabula 2012.01.24. 22:20:10

Olvasom: "Emlékeztetjük továbbá a jelenleg hatalmon levő tisztelt képviselőket, hogy már 2007-ben ellenzékként támogatták ezen szerződés felmondását nem teljesítés esetén. Most hogy végre lehetőségük van a szerződés felmondására, kérjük, tegyék is meg azt!

Demonstrációnk pártpolitikától mentes." Akkor semmi gond. Végre egy lehetőség, ami eddig nem volt. Oszt annyi.

dr. Bértollnok 2012.01.24. 22:37:18

Ifjabb koromban a VI. ker. IKV-nál dolgoztam. Pont akkor, pont ott, amikor megállapította a bekért faanyagvédelmi szakvélemény, hogy a Kodály körönd épületeiben a csaposgerendás fa zárófödémet és helyenként a tetőszerkezetet könnyező házigomba támadta meg. Ez 1985. végén, vagy 1986. elején volt.
Ez a legagresszívebb és legveszélyesebb gombaféle (a nem hozzáértőknek mondom: a beépített fenyőfa teherhordásért felelős sejtfalait zabálja fel). Mivel kiirthatatlan, emlékeim szerint már akkor azonnali teljes zárófödém és tetőszerkezet csere lett volna indokolt.
Ugyan ennek költsége kb. az egész kerület éves IKV-s költségvetése lett volna, biztosak voltunk benne, hogy egy-két éven belül sorra kerül. Nyomós indok volt, hogy "nagy" emberek, állami mamutcégek vezérei, művészek, újságírók (is) laktak a már akkor is "menő" épületben. A cégnél mindenki arról beszélt, hogy milyen jó lesz ez a megaprojekt. Ne értsetek félre, nem azért... Egy építész szívesebben foglalkozik egy ilyen munkával, mert ez igazi szakmai kihívás, ellenben szimpla egy függőfolyosó megerősítéssel...

De mégsem. Hogy miért, nyilván a pénz miatt, de közelebbit nem tudok, mert nem sokkal ezután máshova mentem dolgozni.
Mindenesetre én biztos nem vettem volna lakást benne innentől...
Szakmai meggyőződésem szerint is bűn volt idáig várni. Adjuk csak össze, azóta eltelt durván 26-27 év! Az, hogy most ez a mizéria kialakult a felújítás körül, az csak hab a tortán.

SvenH. (törölt) 2012.01.24. 23:24:52

szeritnem el lehet adni es lehet koltozni statikailag biztosabb es esztetikailag sokkalta szebb illetve polcfurasi szempontbol a legjobb minosegu hazgyari epuletbe :)))
ha 3szor annyi panelt tud venni akkor mire fel ez a siras rivas?

megigerte az onkuri? mit is? hogy belepumpal par 10 millat hogy ne az ottlakoknak kelljen es akkor az ottlakok meg szepen nyugtazzak hogy milyen erdekes mennyit ment fel az ingatlan erteke?

Lacusru 2012.01.24. 23:29:14

Ha az Izraeli származású, Seregély utcai Yom-Tov család egyik tagjáról van szó, akkor ők kötőjellel írták régebben a nevüket.
Annyi pénzük van, hogy kilóra megvehetnék az egész várost akár, nem hinném, hogy érdekükben állna bárkit is átverni, megkárosítani!
Persze ki tudja, válság van azt mondogatják :-(

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.01.24. 23:46:46

A lakóknak együttérzésem, mert nehéz egy ügy, annyi szent. A házért pedig kár. S mennyi hasonló ilyen ügy van!

Egyébként pedig: egy sztori a kismillióból.
Ez az ország jelenlegi állapotában menthetetlen.

Tapogatott Kukorica 2012.01.24. 23:50:14

Nekem mindig furcsa az, hogy emberek kifizetnek akar szazmilliokat egy meg fel nem epult lakasra, hazra. Foleg, hogy annyi sztorit olvasni a lenyulasokrol meg az eltuno cegekrol.
Mintha a napi bevasarlasnal mar a bolt bejaratanal kellene fizetni, de meg nem tudod, hogy van-e egyaltalan valami a polcokon az uzleten belul.

AbuBakr 2012.01.25. 00:57:40

Kivitelezőként de sokat szívtam az ilyen beruházóktól...
Húúúú, ha most annak a pénznek a harmada itt lenne amit nem fizettek ki az elmúlt évek során, gazdagnak érezhetném magam!
Tetőtérbeépítések, cserébe a homlokzatok renoválása volt az ár, amit mi végeztünk el.
A beépített kérók elkeltek, én meg a végszámlával kergettem a beruházót, aki vagy felszámolódott, vagy eladódott, vagy felszívódott, esetleg az ügyvédeivel tárgyalhattam a végén...
Volt olyan aki az esedékes részszámlát akkor fizette ki, ha a lekötés felbontásából eredő veszteségét megfizettem.
Konkrétan az esedékes 3 milliót csak úgy fizette időben, ha kifizettem neki az elbukott kamatot, mind a 15 ezer forintot...
Nagyházy Zoltán volt eme gavallér delikvens, egy Andrássy úti tetőtér beépítés során.

Az egyetlen korrekt beruházó Simonfay Géza, ügyvéd volt a pályám során, övé pl. az Andrássy 36, ami az egyik elsőként renovált homlokzat volt a környéken.
Különösen az izraeli érdekeltségű beruházásokat kell nagy ívben kerülni, ismerni se ismerek olyat aki kivitelezőként, vagy lakóként jól járt volna...

rulettes 2012.01.25. 01:06:13

Azért azt sem kellene elfeledni, bár a pontos itteni árakat nem tudom, de máshol 50...250e forintért vásárolták a bérlők a lakásaikat. ha itt is hasonló összeg volt annak idején, akkor egyáltalán nem sajnálom őket. Mások életük végéig dolgoznak egy lakásért, főleg házért, sok milliós kölcsönöket vesznek fel. A belvárosi lakók pedig bagóért vették meg a bérlakást, amit sokan pár évvel később milliókért adnak el. Vagy ha benne él, arra már nincs esze hogy magántulajdona lett, kellene közös költséget fizetni, abból felújítani pl. a ledőlő kéményt. Nem önkormányzatot várni hogy majd közpénzből újítja fel...

Bicepsz Elek77 2012.01.25. 01:37:13

Mondjuk nem tudom, hogy hogy van, de ha a világörökség része, akkor állami feladat, nem?

De ha meg megvették a lalkók(gondolom 199o után, 1o% os áron) akkor miért az önkormányzat fizesse a felújítást?

@rulettes: Ugy ám!!!
Az ilyen helyeket bennfenntesek kapták: kommunista felső és középvezetők, belügyesek, sajtósok stb stb.(esetleg most a feleségeiké, gyerekeiké stb. lett. Az okosabbak eladták időben).

rulettes 2012.01.25. 02:00:40

@Bicepsz Elek77: igen,persze elsősorban bennfentesek vettek így, de nagyon sok "átlagpógár" is. Csak irritál ha látom a leesett vakolatot, ócska belső udvart, és annak elelnére hogy fillérekért vásárolt, nem hajlandó semmit sem költeni saját tulajdonára... majd az IKV-... azt szokta meg...Én meg ilyen volt bérlőtől vettem milliókért...

Roy 2012.01.25. 07:13:53

"2009-ben itt a legdrágább lakásokat árúlták itt."
nem tudom ki vehetett itt lakást, mert már 2004-ben is egy romhalmaz volt.

rulettes 2012.01.25. 07:48:14

@Roy: nem vett senki olyan lakást, hisz nem készült el. Csak meghirdetve volt.

Szűcslaci 2012.01.25. 08:02:08

Arie Yom Tov... hát persze.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2012.01.25. 08:05:13

ez is egy mutyizás, valamelyik politikusnak nem tömték be a száját egy kis pénzzel. Vagy kell ez is a Velencei-tó nál mutyizó zsidóknak :)

mocc 2012.01.25. 09:00:58

a szomszéd utcába jártam ki az áltit, mindig is egy lepukkant koszos környék volt a körönd és ahogy elnéztem tegnap nem változott semmit. Legdrágább ingatlanok ??? ...és vajh fizettek is annyi pénzt érte vagy csak "papíron" léteznek az összegek? Az urban legend szerint a bibók amúgy megvették a legtöbb lakást és csak azok maradtak akik túl éhesek voltak és azt gondolták zsidózhatnak a zsidókkal ...persze, lehet ez tényleg legenda.

Pierr Kardán 2012.01.25. 09:02:51

@Sesut: Tisztelet a kivételnek, de a "tanácsi" lakásban lakók annak idején nagy ívben sza.., bocs tettek a lakásuk állapotára. A 80-as évek elején kerültem Pestre, egyetemistaként albérletben laktunk, olyan házban, amiben tanácsi lakások voltak.

Egyszer látom, hogy a konyha mennyezetén vizes folt jelenik meg. Mikor csak egyre nagyobb lett a folt, akkor felmentem a felettem lakóhoz, hogy gond van. Azt mondta, hogy tudja, folyik a mosogató alsó csöve, már szólt az íkávának. Aztán egy hét múlva megint felmentem, hogy a folt nő, wtf??? A szöveg a szokásos, szólt az íkávénak, majd jönnek.

Erre kérdem tőle, hogy nem lehetne tenni valamit, ameddig nem jön az íkávé? Akkora döbbenetet én még ember arcán nem láttam, mint akkor. Hogy ő költsön valamire, amikor a lakás fenntarása a tanács feladata ?!?! Amikor kérdeztem, hogy rendben van, de alul ázik a mennyezet, azt mondta, hogy én se problémázzak, szóljak az íkávénak, majd kifestik.

Erre lementem, felvittem egy tekercs szigetelőszalagot és kvázi a lakó akarata ellenére megszüntettem a szifon csöpögését.

Amikor egy év múlva elköltöztem, a lefolyón még a szigetelő szalag volt, a lenti lakás konyhájának a mennyezetét persze nem festette ki az íkávé, a lakók pedig bolgogan éltek.

Szóval azért vehették meg szarért-húgyért a lakók a volt tanácsi bérlekásokat, mert a lakók az íkávéval karöltve évtizedekig mindent megtettek a lákás állapotának lenullázása érdekében.

Azt mondjuk már nem gondoltam volna, hogy ezen az állapoton még lehet rontani, de egy korrupt önkormányzat és egy izraeli beruházó ezek szerint képes erre :-((

windex 2012.01.25. 09:20:31

@Rodolfo63: aligha. 2009 nem 12 éve volt, ugye

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.01.25. 09:21:28

A poszt eleje kicsit félreérthető, mert a szemközti csilivili ház tervrajza van betéve képnek, de aki értőn elolvassa - főleg a linkeléseket -, annak egyértelmű, hogy itt nem épült semmi, csak a rohasztás megy évek tóa. Az meg hogy ki mennyiért vette meg 90-ben a kecóját, tökmindegy. A budapestiek 90% ugyanis így vált lakástulajdonossá, vagyis értelmelen épp az itteni lakókat gyalázni miatta. Aki mégis ezt teszi, az vagy azóta keverdett fel Pestre és fogalma sincs a lakásprivatizáció történetértől, vagy nettó irígy, aki annó kimaradt az újraosztásból. De fel kell fogja, hogy az akkori olcsó privatizáció egyfajta kárpótlásként is működött - mindamellett hogy biztos voltak akkor is spekulánsok. (Azon persze lehetne polemizálni, hogy jó döntés volt-e filléres árakon eladni a milliárdos felújításra szoruló bérházakat, de mivel ez már a megtörtént múlt kategóriája, nincs sok értelme.) Annyi valószínű, hogy ha egy épület felújítását a benne élőkre bízzák, nagyobb eséllyel újul meg rövid határidőn belül, mintha "okos" hivatali "szakemberek" veszik hónuk alá az ügyet. Az IKV féle gondoskodás újraéledésétől pedig a jósors óvjon meg bennünket!

windex 2012.01.25. 09:21:32

@DR.version: nem tévedek, ha úgy gondolom, hogy erősen szarkasztikus megjegyzésed az önkormányzati véleményt hivatott képviselni, igaz? :-)

windex 2012.01.25. 09:23:12

@DR.version: nem tévedek, ha úgy látom, erősen szarkasztikus hozzászólásod az önkormányzat cinikus véleményét képviseli, igaz?

Szelid sunmalac 2012.01.25. 09:24:49

Nemreg voltam olyan hulye, hogy venni akartam egy ujepitesu lakast egy izraeli honfitarstol. Soha nem voltam antiszemita. De fel evnyi szivas, rengeteg eltoltott ido, munka es azok utan, hogy kikepeztem magam mind ugyvedde, mind mernokke, azt kell gonldojam, minden eloiteletnek van alapja. Egy baszom csaptelepen, vagy 1500 forintos szagelszivon is megprobalnak atbaszni. meg a sajat ugyvedjenek a dijat is becsempeszte a szerzodesbe, csak hogy en fizessem ki, ne o.

windex 2012.01.25. 09:28:33

@Muad\\\'Dib: ha svéd lenne, vagy lett, vagy japán, vagy mianmari, vagy kanadai, vagy új zéland-i, vagy vatikáni, vagy máltai, vagy kongói, akkor is ezt mondanád? vagy akkor mit kéne mondanunk?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.25. 09:33:12

Úgy érzem, hogy ez a szép épület is a szokásos kis magyar mutyinak az áldozata lett/lesz. :(

windex 2012.01.25. 09:35:05

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: jé, én ilyesmit (terven szereplő kémény(!!!) megépítésének elsinkófálása, majd kényszer hatására való megépítése után a kibontott tető úgy hagyása, a ház őszi esőben való eláztatása, ácsmunka szabotálása, közművezeték árkának 4 és félszeres árazása,, stb...) sima, magyar (nem csak állampolgár, hanem genetikailag is tisztázottan magyar) partnerekkel éltem meg! milyen érdekes! ez most akkor mégsem fajspecifikus, hanem építőipari átok, vagy a spiritus loci? megint össze vagyok zavarodva, hát már semmit nem lehet rendesen, tisztán értelmezni? :-)

Szelid sunmalac 2012.01.25. 09:39:15

@windex: Bizonyara tanulnka egymastol a szakmabeliek :) Az biztos, hogy volt meg foiskolas koromban alberlok kozt is volt kulonbseg. A magyar / finn / barmilyen nemzetisegiekkel is volt gond, de csak az izraeli tudott hajnali haromkor atrangatni, mert nem tudta a "csavaros" lampat lekapcsolni bazmeg....

labi 2012.01.25. 09:43:01

Nem kellett ehhez semmi trükközés, már előtte is egy lepunnyadt xar volt ez az épület.

Az oka pedig az, hogy a lakók mindig csak a sültgalambot várták, hogy majd a nagytestvér megoldja helyettük a házuk fenntartását.

Hát jó reggelt nekik.

Szelid sunmalac 2012.01.25. 09:43:20

@windex: Ja igen, a kemenyrol jut eszembe, az izreali epitettonel a terven a lakas sajat kazanja meg a kulonallo wc-ben volt, a valosagban bekerult a konyha-nappaliba. Egy kazan, erted?!

windex 2012.01.25. 09:44:43

@HgGina: egy jenki (mondjuk egy trump féle)is simán meglépi sukorót, ha kedvező közeget talál hozzá. olyan növényt ültetnek, amilyen talajt találnak. akkor most a magyar a köpedelem népség? nem hiszem, a korrupt, hatalmával, és a belé vetett bizalommal visszaélő szemét ember a köpedelem inkább, ugye

windex 2012.01.25. 09:51:04

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: nappaliban? jézus smárja! a lámpás gyerek meg nem feltétlen volt ettől rossz ember. és a palesztin, vagy görög is valszeg megtette volna, de ő is felkelt volna, ha te kérsz tőle segítséget. a déliek máshogy értelmezik a barátságot, mint az északiak :-)

windex 2012.01.25. 09:54:58

@labi: "kicsit" felületes vagy. mondhatni fordítva ülsz a lovon. az ikv idején nem tehettek semmit, utána meg "eladták" nekik a kecókat (részletre), és akkor az átlaglakónek aligha voltak milliói az ikv által soha el nem végzett, már nem karbantartási, hanem felújítási feladatokra. mi ez a dühödt ítélkezés?

ErasMuse 2012.01.25. 09:56:21

Tenném hozzá, a Körönd másik oldalán ugyan ez a helyzet, csak ott épp nem épülnek luxuslakások...

Szelid sunmalac 2012.01.25. 10:01:26

@windex: A lampas "gyerek" felnott ferfi volt, aki mint fizeto alberlo, erlvarta, hogy ugorjak piszlicsare faszsagokert is, a rongyos parezer forintjaert. Baratsagrol szo sem volt.

windex 2012.01.25. 10:03:43

@rulettes: és te gyorsan kipofoztattad további milliókért az omló vakolatú lépcsőházat/homlokzatot - ami a többi lakóval közös ló - saját zsebből, mert ki fog várni a amíg a közös kltsg annyi lesz, vagy szerez valami pályázati pénzt, vagy hitelt a közös képviselő? netán te jártad ki ezeket a pénzeket? jól értem, ugye? amit írtál, abból közvetve ez következik. elismerésem, lángpallosú, öntudatos lakótárs! :-) vagy ez is a szálka és a gerenda esete, rémlik valami?

aha, persze 2012.01.25. 10:03:43

@windex: Valami okból kifolyólag a svédek, lettek, japánok, stb esetében nem hallani ilyet. Rohadt antiszemiták ezek a kifolyó okok.

windex 2012.01.25. 10:08:57

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: hoppá, félreértettem, valamiért úgy vettem, hogy egy koliban voltatok, és azt ugye valami barátságos atmoszféra lengi be. 1000 bocsánat! ugyanakkor nem hiszem, hogy ez genetikai kérdés lenne. aki fasz, az fasz. és az odaát dívó bérlői helyzetből kifolyólag (mi szerint a lakásban előforduló problémák kezelése a tulaj dolga, akármennyi is a bér), a bérlőd is ekként kezelte a kérdést. más dolog, hogy ennyire kiélezte, konkrétan nem szelíd sünmalac volt, hanem vérnősző barom, röviden: köcsög :-)

Sesut 2012.01.25. 10:09:11

@labi: A helyzet azért nem ilyen egyszerű. A ház 2006-ig teljes mértékben önkormányzati tulajdonban volt, a lakóknak bérlőkként esélyük sem volt felújítani az épületet. Ha a bérleményt (lakást) akarták felújítani, ahhoz is külön engedélyeket kellett kérni. Az önkorm. csak 2006-ban adta el a bérlőknek a lakásokat, a felújításra az első befektetővel 2002-ben szerződött, ennek értelmében a befektető megkapta a teljes 3. emeletet és a tetőteret a külső homlokzat és a tetőszerkezet felújításáért cserébe, a többi felújítást (belső homlokzat, liftek, lépcsőházak stb. felújításába a társasháznak is be kellett volna szállnia. Teljesen önerőből azért nem vállalták a lakók a felújítást, mert egyrészt nem bírták volna az anyagi terheket, másrészt egy nem általuk kötött szerződés kész helyzet elé állította őket.

Sesut 2012.01.25. 10:17:07

@Pierr Kardán: Ismerős a helyzet, itt is volt hasonló lakó, aki rendszeresen lopta a folyosóról a villanykörtét.

A mi lépcsőházunkban egyébként a lakók megelégelték az üres ígéreteket, és addig is, amíg végre talán elindul a felújítás, saját pénzből, sokszor "társadalmi munkában" újítjuk fel a kapubejárót, a lépcsőházat. A vakolás lassan kész, tavasszal festünk. A liftajtókat, postaládákat lefestette egy lakótársunk. Amit lehet, megteszünk, hogy élhetőbb legyen a környezetünk. De hiába öljük bele a pénzt és a munkát, ha (reméljük, hamarosan) megjelenik a befektető, szétveri az egészet, mert strangot, vezetéket, liftet, bármit cserél.

A saját udvarunkra nem tudunk kimenni, mert építési terület. A bontási munkákból ott maradt szemetet, sittet szintén társadalmi munkában hordtuk el a lomtalanításkor. Tavasszal talán füvesíthetünk, bár legalább egy teherautónyi föld hiányzik az udvarból. És ha bármit teszünk, szabálytalan, hiszen építési területen nem ültethetünk virágot...

Sesut 2012.01.25. 10:21:22

@Kandabula: Pártpolitikától mentes, azaz nem az a célunk, hogy "monnyon le". Kérjük, hogy a jogelődjük által kötött szerződést, amit egyébként ők már régen kifogásoltak, bontsák fel.

Egyébként én rájuk szavaztam. És a szervezők közül, tudomásom szerint szintén sokan.

windex 2012.01.25. 10:23:15

@aha, persze: de egyéb "befektetők, fejlesztők" esetében (nehéz szívvvel írom le, mert bírom őket: spanyolok, VII. kerület, írek, angolok, - és ugyan nem ingatlan, de korrupció az is - közútépítésnél strabag, egyebek, ja, és magyarok, mint itthon korrupciót játszók) hallottunk. a logikád szerint akkor akikről hallottunk, ugyanolyan megítélés alá esnek, bármit tettek, vagy nem tettek, mert annak születtek, aminek, mint közel keleti embertársaink, jól értem, ugye? :-) aki korrupt, rohadjon meg, bármilyen nemzet fia/lánya. ja, és egyik sem tudna ilyeneket játszani, ha nem lenne hozzá nagyon is vállalkozó kedvű társa, fogadója, neadjisten inspirálója. vagy azok a mi kutyánk kölykei, nekik automatikusan jár a megértés, empátia, megbocsátás, szemhunyás, elnézés? lesz@rom, hogy zsidó-e, vagy más, egyformán rühellem az összes ilyen immorális, gátlástalan, haszonleső, nyerészkedő sz@rházit. a régi szép időkban meyer lansky (tudod, zsidó maffia amerikában) is remekül összedolgozott az írekkel, olaszokkal, kubaiakkal. szóval egykutya mind

elkoltozott. 2012.01.25. 10:24:06

Gondolom arra várnak hogy valaki vegyen 449 millióért egy lakást hogy abból majd felhúzzák az összes többit:))
Aki ott vesz lakást ennyiért az meg is érdemli..nevetséges ár.
Bár aki a Király utcai borzadályban ami egy rakás szar, úgy volt képes 100 milliókért lakást venni hogy be sem mehetett megnézni a kivitelezést... szóval vannak még gazdag idióták:))

windex 2012.01.25. 10:30:01

@SvenH.: vagyis hagyják magukat kvázi elüldözni? remek, gratulálok, okos! :-)

Sesut 2012.01.25. 10:37:05

@SvenH.: Nem lehet elköltözni, mert nem lehet eladni a lakásokat. Mélyen ár alatt sem veszi meg senki. Vagy csak annyiért, amennyiből már csak sokkal kisebb, hasonló állapotú lakást vehetnénk jó messzire.

Hangsúlyozom: nem a lakók kérték az önkormányzatot, hogy újítsa fel. Most sem azt kérjük, hogy helyettünk fizesse ki. Bontsa fel a nem teljesített szerződést, amit a fejünk fölött kötött, és ami miatt nem tudjuk mi magunk kézbe venni a felújítás ügyét.

windex 2012.01.25. 10:41:05

@Bicepsz Elek77: meg kodály zoltáné :-)

szóval azért szálljon be az önkormányzat, mert az egy intézmény, ami az egész kerület globális javát van hivatva támogatni. na most, ha az ottlakóknak nem megy, mert olyan összegek forognak, - és ugye hiába vette meg annak idején a kecót, attól még nem lett belőlük milliárdos bankszámlával rendelkező krőzus - akkor az önkorm.-nak elemi érdeke, hogy beszálljon, vagy befektetőt szerezzen, mert: az a tér frekventált helye a városnak, helyiek és turisták látogatják, mennek át rajta. vagyis jobb, ha jó az emberek benyomása, mert ha helyi, a saját közösség tagjainak jobb a közérzete, így életminősége (ami ugye visszahat a választásokra), ha meg turista, akkor az élmény kerek, nem azt mondja, hogy a roosevelt tér szép, de kicsit kijebb már hányás az a város. és szép helyen a turista többet költ, többször megy oda.

hát ezért kell gondolkodni, esetleg differenciáltan, nagyobb látókörrel, nem pedig úgy, ahogy mutattad, látszólagos könyörtelen logikával, ám nagyon korlátoltan.

nu pagagyí 2012.01.25. 10:55:18

@Örzse néni: A jelenlegi önkormányzat még nem ért rá a lakókkal foglalkozni, gondolom leköti az energiájukat a mozdítható tárgyak összeírása.

Örzse néni 2012.01.25. 11:11:45

@nu pagagyí: Nem, egyelőre próbálják az előnytelen szerződéseket felmondani és olcsóbban működtetni az önkormányzatot és valamit visszaperelni az MSZP/SZDSZ által elhordott vagyonból.

PanelProli 2012.01.25. 11:30:25

@Örzse néni: Igen az első 4 év ezzel megy el, a második 4 év viszont már a saját zsebről szól...

Örzse néni 2012.01.25. 12:04:32

@PanelProli: Nincs kizárva. Veled ellentétben: jós nem vagyok.

xenuka 2012.01.25. 12:19:54

A nagymamám még Debrecen kertvárosi részén lakott, ő minden tavasszal kitakarította és kívül-belül kimeszelte a házát.
Nálunk Budapesten ugyanezt teszik a fecskék tavasszal a házunkkal.
A jelek szerint néhány embernek a Kodály kőröndnél még mindig nincs annyi igénye vagy esze, mint egy afrikai fecskének.

Ez engem erre emlékeztet: "aggyá segílyt"

Okos!

csorsza 2012.01.25. 12:25:38

@windex: Nem mondaná ezt. Az új-zélandi, máltai, stb. ingatlanberuházók messze nem olyan hírhedtek, mint a zsidók.
Más kérdés?

SvenH. (törölt) 2012.01.25. 12:35:44

@Sesut: akkor jojjon a tipikus kerdes: amikor megvettek 2006ban akkor tartottak a lakok fejehez pisztolyt?
es irtad hogy 2006ban megvettetek, mennyiert is vettetek?

SvenH. (törölt) 2012.01.25. 13:34:05

megnyugtatasul azert megjegyeznem, hogy a Gresham-palotanal is valoszinu ugyanigy tortent...
es nezzuk ezt az oszinte kirohanast, hogy vegul megtortent-e abban az esetben:
"akkor az önkorm.-nak elemi érdeke, hogy beszálljon, vagy befektetőt szerezzen, mert: az a tér frekventált helye a városnak, helyiek és turisták látogatják, mennek át rajta. vagyis jobb, ha jó az emberek benyomása, mert ha helyi, a saját közösség tagjainak jobb a közérzete, így életminősége (ami ugye visszahat a választásokra), ha meg turista, akkor az élmény kerek, nem azt mondja, hogy a roosevelt tér szép, de kicsit kijebb már hányás az a város. és szép helyen a turista többet költ, többször megy oda."

pontosan elemi erdeke volt a varosnak az a Gresham-palota :)

megjegyeznem, hogy ugy meseltek annyira lepattant fosch hely lett az a Gresham-palota hogy csotanyok jaszkariztak ott... hiaba na az emuttnegyven ev ugyis leamortizalta elegge, hogy fofalig vissza kellett bontani, es ujraepiteni az egeszet

előbőrke 2012.01.25. 13:37:21

ezt tényleg nem értem!? ha nekem gáz van a lakásommal, hát megcsináltatom - a pénzemből...ilyen ez a világ, kapják be, megérdemlik!

svdkert 2012.01.25. 13:41:04

Rosszul látjátok A szárazbab árának világpiaci szárnyalása elvitte a beruházó összes félretett pénzét, mert sólet az kell.

Sesut 2012.01.25. 13:46:23

@SvenH.: úgy gondolom, olyan feltételekkel vehettük meg a lakásainkat, mint általában az ingatlanprivatizáció során bárki más. A logikád nem teljesen helytálló.

Ismerős család '90-es években 429.000 Ft-ért vehette meg az önkormányzattól a 3 szobás panellakását. Nemrég eladták 10,5 millióért. És igen, panelprogramos ház volt, rengeteg pénzt kaptak a korszerűsítésre. Nem egyedi példa.

Végül még egyszer: az önkormányzatnak annyi lenne a dolga, hogy a jogelődje által kötött felújítási szerződést felmondja. A lakóknak így lehetőségük nyílna, hogy új befektetővel szerződhessenek a felújításról.

Sesut 2012.01.25. 13:52:21

@előbőrke: Nem is a lakásokról van szó. Azt felújította, aki akarta (mi is, természetesen saját pénzből). A gond az, hogy az épület felújítására nem volt és nincs lehetősége a lakóknak, mert 2006-ig az önkormányzaté volt az egész épület, amikor pedig végre tulajdonhoz jutottak a lakók, már érvénybe lépett a szerződés a befektetővel a felújításról.

A felújítás egyébként milliárdos tétel. Tegyük fel, a lakók milliárdosok, összedobják a pénzt, felújítják a házat. Majd jön a befektető, és minimális költségen beépíti a felújított tetőteret, amihez érvényes szerződés alapján joga van, és saját zsebre busás haszonnal eladja a lakásokat. Így gondoltad?

Sesut 2012.01.25. 13:59:04

@xenuka: kedves nagymama házának kimeszelése bizonyára minden évben milliárdokba került... mint ahogy a fecskék is ennyit invesztálnak évente a fészkeikbe.

Nem a lakásokról van szó. Azt rendben tartja, aki akarja.

Egy négy bejáratú, négy utcafrontú, öt udvarból álló, négy szintes, óriási műemlék épületről van szó. Nincs olyan nagymama vagy fecske, aki ezt életében akár egyszer is kimeszelje. Arról nem is beszélve, hogy műemlék lévén szigorú szabályok vonatkoznak a rekonstrukcióra.

Nem segélyért kiáltozunk. Ha lehetőséget kapunk, megoldjuk a felújítást. A beruházó sem az önkormányzat pénzén építkezett volna. Két másik cég áll sorba, hogy cserébe a tetőtér tulajdonjogáért felújíthassa az épületet. Ehhez csak annyit kéne tennie az önkormányzatnak, hogy felbont egy nem teljesített, jogelődje által kötött szerződést. Egy fillérjébe nem kerülne.

sweety 2012.01.25. 14:20:20

Én ezt komolyan nem értem. Nem fizettek ezek soha közösköltséget? Nálunk ebből van felújítva a ház, kívül-belül, ha elromlik valami meg van csináltatva.

borisz 2012.01.25. 14:58:42

borzasztó mennyi funkcionális analfabéta kerül ki a közoktatásból.

phaszfej 2012.01.25. 15:03:19

Én szebbet tudnék építeni. Rombolják le a gecibe.

aha, persze 2012.01.25. 15:41:57

@windex: Nem vagyok ilyen tájékozott a zsidókat illetően, mint te, ne tudom, mlyen volt az amerikai maffia. Nem is ez a fontos.

Itt arról van szó, hogy az emberek "nem lepődnek meg". Vannak még rasszok, amik esetében a nagyközönség nem lepődik meg, ha az egyik ilyen rasszon belüli az elkövető. (Gondolj csak a "spanyol ajkú" amerikai rosszfiúkra). Tartanak az emberek tőlük, mert mindnek van egy-két jellemző tulajdonsága - még ha ez nem is plokorrekt kijelentés.

SvenH. (törölt) 2012.01.25. 16:56:30

@Sesut: szoval nem mondod mennyiert vettetek meg hanem rogton vedekezel???
tudom jol mi hogyan volt nekunk is van belvarosi lakasunk, es felhivnam a figyelmed, hogy azt is TUDOM, hogy 90 elott olyan hirdetesek voltak hogy egy ATLAG tanacsi 90 m2 -es lakast elcserelnenek ATLAG 45 m2 -es oroklakasra

az ATLAG alatt azt ertem hogy nem ilyen extra draga helyen levokrol van szo hanem a nagy tomegrol, ami lakas celjara lehetne hasznositani
tudod a Gresham-palotaban is laktak anno, mondom ott jaszkariztak a csotanyok...

SvenH. (törölt) 2012.01.25. 16:59:26

@Sesut: "A felújítás egyébként milliárdos tétel. Tegyük fel, a lakók milliárdosok, összedobják a pénzt, felújítják a házat. Majd jön a befektető, és minimális költségen beépíti a felújított tetőteret, amihez érvényes szerződés alapján joga van, és saját zsebre busás haszonnal eladja a lakásokat. Így gondoltad?"

JAAAAAAAAAAAA hogy milliardos? akkor talan tenyleg igazam volt hogy ez nem az a tipikus lakoepulet!
es akkor meg komolyan es oszinten elvarod hogy az onkuri pl. vegyen fel erre hitelket?
ember pl. most vettek fel hitelt 3-5 Mrd -t 80e -s lakossagszamu kulso keruletek!!! es az mar odabaszta az embereket hogy koltekeznek a barmok, pedig uszodara es rendelointezetre vettek fel!!!

te meg egy lakoepuletre mondod... jo kis vicces fiukak laknak ottan...

sweety 2012.01.25. 21:20:55

@borisz: Te most rám gondoltál? Olvasd már el miről van szó! Megvették fillérekért a lakásokat az önkormányzattól, most meg itt verik a blattot, hogy az önkormányzat újítsa fel a házat. "Amennyiben ez továbbra sem történik meg, az Önkormányzat mondja fel az erre vonatkozó szerződést és hárítsa el a házban az el nem végzett munkák miatt kialakult életveszélyt."
Ez nem így működik, erre van a közös költség. Mégis mit képzelnek?! Kapnak potom pénzért lakást, de még az ezzel kapcsolatos kiadásokat is más fizesse meg helyettük?

sweety 2012.01.25. 21:30:14

Sesut azt írja, 2006-ban tudták megvenni a lakásokat. Akkor már valószínűleg ilyen állapotok voltak, szóval tudták mit vesznek.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.01.25. 21:52:33

@sweety: Tegyük fel, hogy 2006-ban félmillióért vették meg a lakásaikat? És? Ha ötért vagy tizenötért vették volna meg, akkor jogosabb lenne hogy egy akkor már több éve élő szerződést felrúgjon a vállalkozó? Akkor jogos lenne hogy mindezt hagyja a szerződésk megkötő önkormányzat?

Tell Vilmos 2012.01.25. 22:25:37

@Lacusru:

Hát olyat tényleg nem hallottam még az életben, hogy 1 bibsi át akarjon b@szni egy gojt! :-)

katalizator 2012.01.25. 22:29:41

Hogy segítsem a jobb megértést: a befektető hozzájutott kb 2500 m2 tetőtérhez, ami a közös tulajdonunk volt (azaz nem pénzzel fizettünk neki a felújításért, hanem "természetben".) Ezt sokan csinálják így a cityben, mert nincs cash! Nem várta senki, hogy sült galamb legyen a szánkban. Jelentős értékett kapott azért cserében, hogy a jelentős értékű rekonstrukciót elvégezze, de nem tette. Itt a probléma.

katalizator 2012.01.25. 22:32:54

@sweety: igen tudtuk, hogy mit veszünk. Opció 1: megveszem, mint bérlőnek felajánlott lakást egy már előírt szerződéssel együtt
opció 2: visszautasítom és se lakás se pénz
Te melyiket választottad volna?

katalizator 2012.01.25. 22:38:42

@SvenH.: dehogy várjuk, hogy bárki hitelt vegyen fel és tényleg nem egyszerű panelról van szó. Csak ha már adtunk neki 2500 lapméter cserébe, akkor csinálja meg a melót. Ha meg nem csinálja, akkor az a minimum, hogy adja vissza. Akkor kereshetünk mást, aki azt mondja hogy ezért cserébe megcsinálom a tetőcserét. De az nem megy, hogy megszerzünk ennyi területet és cserébe nem csinálunk semmit, de vissza sem adjuk. Erről szól a demonstrációnk...

SvenH. (törölt) 2012.01.26. 00:10:23

@katalizator: a lakok adtak oda? elmeletleg ti 2006ban vettetek meg a lakast es akkor mar valaki atadta azt a 2500 m2 -t nem?

ez egy szerzett jog, aminel egy arctalan netalantan bibsi ceg el azzal hogy van ervenyes szerzodese... esetleg visszael...

csak egy aprocska kerdes, az az u.n. berles nem egy pont ilyen jellegu szerzett jog volt? hogy az onkuri nem tudta rendesen eladni hiszen a bentakoknak azok ra voltak cuppanva? tudod szerzett jog???

SvenH. (törölt) 2012.01.26. 00:17:10

nagy kuss van a vetelar osszegevel kapcsolatban hat akkor segitek...

www.origo.hu/itthon/20080417-szocialis-berlakast-berel-batiz-andras-volt-kormanyszovivo.html
itt 10%ot irnak

penzcentrum.hu/lakas/batiz_lakasbotranya_32_millioert_214_millios_ingatlan_az_andrassy_uton.1021278.html
itt 15% van

IGAZATOK VAN!!!
nyuzzatok meg ezt a rohadek onkurit mi az hogy hatodaron kaptatok ingatlant, vagjak hozza a kozos teruleteket is... akar meg ha kotbert kell fizetnie az onkurinak akkor is

talan a ternek egy reszet is le kellene betonozni az ontudatos lakok kedveert, hiszen az is odatartozik nem ? :) kint a kulvarosi panelban pl. odatartozik siman...

Hammerschfield Talán 2012.01.26. 01:05:02

Nem értek én itt sok hozzászólót.

Mi a f@szt csámcsog itt a 10 % -on ? Ez volt a törvény. Egyfajta kárpótlás. A gyárak, a föld hány %-on keltek el a német e-hitelekkel meg a kárpótlási jegyeken nagyokos ?

A másik, hogy mindenhol, ahol a lakók megvehették a lakásaikat, ott mind az állagmegóvás mind a felújítás rendben ment. Lásd Andrássy 7.
Mindenhol, ahol a lakók megvehették a lakásaikat vagy részben ömkorm tul.ban maradt a ház és a tetőteret valós beruházónak eladták, ott rendben ment a felújítás. Lásd Dalszínház 2.

Ott alakultak ki ezek a gócpontok, ahol valamilyen mutyi banda megszédítette (finoman fogalmazva) az önkormányzatot és a főgeci KÖH jeles képviselőit, levajazta a hivatalokat majd az irreálisra árazott hasznát mások kárára próbálta megszerezni - sajnos többnyire sikerrel.

lmv.hu/node/5861

SvenH. (törölt) 2012.01.26. 01:49:43

@Hammerschfield Talán:
bent belinkeltek egy cikket amiben ez all: "Akik szépet kaszálhattak már eddig is: induláskor 3200, ma már 5200 euró itt egy négyzetméter!"
azaz 1.5 milla

ezt a lakasarat es a benne lakoknak a konnyu ingatlanhoz jutasat osszehasonlitani egy panel megvasarlasaval a 90es evekben hat az a pofatlansag netovabbja

Bandibacsi34 2012.01.26. 01:58:31

@városjáró: (9:25 hozzaszolas) 90-es evekben olcson megvett lakasod nem mindegy, hogy hol volt. Lehetett kobanyai panel, kispesti "regi haz" vagy belvarosi, budai nagy lakas. Azert mar ne az elobbiek adojabol fizessek az utobbiak lakasainak a felujitasat!!""

Bandibacsi34 2012.01.26. 02:10:01

@SvenH.: 2006-ig mi volt a lakasokkal ebben a hazban? Mert tudtommal csak 2000-ig lehetett kedvezmemyes aron megvenned a lakasodat..

Hammerschfield Talán 2012.01.26. 03:27:44

@SvenH
úgy tűnik csak a feszkó növelése a feladatod...
ad1. a közhiedelemmel ellentétben nem csupán a "komenizmus haszonélvezői" laknak ezekben a házakban. Bár a firkászok hajlamosak elkussolni, az önkormányzati lakásoknak ugyanúgy volt piaci értéke a 80-as 90-es években, mint a tulajdonban lévőknek. A különbség annyi volt, hogy az önkormányzati lakáshoz csak csere útján lehetett hozzájutni. És egy Andrássy úti önkormányzati lakásért akkor is többszörös értékű cserét kellett felajánlani, mint egy kőbányai panelért. Tehát az a pofátlanság, ha most azokat, akik rendesen megfizettek anno az akkor érvényes piaci áron a lakásukért, most kőbányai panel szintű kompenzációban részesülnek.
ad2, az önkormányzati lakások privatizációja nem különbözött az ipar és a mezőgazdaság privatizációjától lásd E-hitel meg kárpótlási jegyek
ad3, alapvetően az önkormányzatiság fogalmát nem engedte a rendszerváltó titkosszolgálati elit kibontakozni, hanem létrehozták a városi meg kerületi kiskirályságokat, ahelyett, hogy a lokális döntések lokális szinten való meghozatala érvényesülhetett volna. Hogy a konkrét példánál maradjunk,valahogy ezzel a tetőtér-beépítést és házfelújítást ígérgető céggel sem a ház lakóközössége kötött megállapodást, hanem a fejük fölött az Önkormányzat olajozottan működő mechanizmusa. Vagy tévedek?

windex 2012.01.26. 08:44:25

@windex: nem polkorrektségből ugyan, de én nem teszek különbséget faji alapon. viszont továbbra is a logikádat alapul véve az előfordulási gyakoriság szerint magyarországon a magyaroktól lehetne leginkább tartani, statisztikailag nyilván a magyarok esnek a korrupció bűnébe a leggyakrabban. akkor miért is megy a másra fújás? akkor miért a másik - esetünkben zsidó - a feketeseggű, miért arra kell ferde szemmel nézni, és - a megszokottság alapján - miért arról kell feltételezni a rosszat? ha bebizonyosodik, csukják le, vegyék el mindenét, húzzák deresre, feketedjen meg, ha zsidó, ha nem, de 1. csak mert a vállalkozó neve héber, egyből nem kell gondolkozni, tájékozódni? 2. sajnos nem tudjuk, hogy a hivatalok kontra fejlesztő meccsen mi történt, ki kit kaszált el, kinek tett keresztbe, és miért. (szabálytalanság miatt akasztották meg a munkát, pénzhiány - esetleg beígért pályázati pénz nem megérkezése miatt, egy korrumpált hivatali dolgozó kevesellte a lét, vagy nem kapta meg, hát nem írt alá egy fecnit, a vállalkozó rájött, hogy nem tudná értékesíteni az ingatlanokat, erre otthagyott csapot-papot, szóval lehet bármi) hát tudnunk kéne, és elszámoltatni, ha van korrupció, felfedni, és aki érintett, szívlapáttal beverni a pofáját, ha magyar, ha zsidó, ha svéd, ha eszkimó. ja, persze, tudom, ez egy álomvilág... de akkor marad a feltételezés, és tehetetlen dühöt meg a frusztrációt le kell verni valakin, és ha már a zsidókat utáljuk, és a vállalkozó neve is az, hát mi sem természetesebb, hogy ellene fordulunk? helyes-e azért vádolni valakit, mert annak született, aminek, vagy az a helyes, ha a tettekért állítjuk pellengérre? ha meg a birkák az amúgy hamis "szokás" után mennek, azt neked is helyben kell hagyni?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.01.26. 08:46:16

@SvenH.: @Bandibacsi34: Olvassgassátok Hammerschfield inkjét, és talán megértitek a szitut - vagy nem. Ami nem lenne meglepő, hisze egy troll ritkán kommunikál józan ész mentén...

aha, persze 2012.01.26. 09:13:05

@windex: Nem az én logikám, pusztán lekövetem egy előítélet feltételezhető miértjeit.
És azt feltételezem, nem az előfordulások száma számít az általános alapnak, hanem az, hogy egy adott csoport mekkora hányada érintett.
Példával: ha élne itt 1.000 indián, és abból 1.000 lenne bűnöző, teljesen más megítélést kapna az indián, mint "rassz", mintha 100.000 indiánból lenne 1.000 bűnöző.

Lehet, hogy tévedek: nem vagyok szociológus. Csak nyitott szemmel figyelem az embereket. Érdekes lény a Földlakó Ember :D

SvenH. (törölt) 2012.01.26. 10:06:37

@városjáró: mert te ugye nem tudod ugye mi a kulonbseg a 10 millas panel es az 50 millas luxus helyen levo lakas kozott?

ok vastagon jol jartak ez tagadhatatlan, most meg a kozos helyisegnek (amit az idiota önkuri anno mindenkinek odaadott) az eladasabol ok galansan kifizetnek a sajat felujitasukat...

igazsagos ugy lenne ha PIACI aron lehetne ertekesiteni a kozos teruleteket onnan es allamadossag csokkentesre forditanak, hiszen az egy ALLAMI vagyon volt, na most a kozos helyisegek egy panelnel az lof@szt ernek de itt -mint lathato- par 100 millat siman er

windex 2012.01.26. 15:11:00

@aha, persze: helyesbítek, nem a te logikád, hanem a gondolatmenet logikája, amit tolmácsoltál. ugyanakkor a szemléltető arány is torz. több okból is. nem tudjuk a valós arányokat, mert az életünkbe annyira beivódott a korrupció, hogy sok esetben már nem is tartjuk annak. (példa: pistike apukája fűtésszerelő, és megjavít valamit az oviban. nem pénzért, hanem hogy kedvezményezett legyen a gyerek bizonyos esetekben. valójában már ez is korrupció, bár nem vesszük annak. persze nem bűncselekményi kategória, nyilván.) de azt mutatja, mennyire elmosódtak a megítélés határai. de ha nem ilyesmit veszünk alapul, mert ez sarkított példa volt, akkor sem hiszem, hogy bizonyos csoportokra jobban lenne jellemző. az egyén ott tud manőverezni, ahol a közeg fogékony rá. arról nem is szólva, hogy egy-egy kisebbségi csoport egyes tagjaira mennyire sértő lehet, ha egy kalap alá veszik a csoport tényleg rosszban sántikáló tagjaival. ezért tartom hibának, ha kialakul az előítélet. és ez szorosan összefügg a könnyű megoldást keresés aktusával, a differenciálatlan gondolkodással, az objektivitástól való eltávolodással. nem örülök.

és igen, nagyon érdekes :-)

windex 2012.01.26. 15:12:54

tagjaira sértő - tagjaira nézve sértő

aha, persze 2012.01.26. 17:39:19

@windex: Valószínű, hogy ebben benne van az "okos ember más kárán tanul" el, a kudarckerülés, és még sorolhatnám.
Persze, a határok elmosódottak, bizonyos esetekben szándékosan módosítottak.
A közösségekre jellemző dolgok a többségben fellelhetőek. A sztereotípiák nem véletlenül alakulnak ki. Az "írek iszákosak, a kanadaiak agresszívek, az arabok pedig terroristák". Pedig dehogy. Csak épp közülük kerül ki a legtöbb ilyen. Nem adatok, arányok alapján számolnak az emberek, hanem érzésre formálnak véleményt. És ez egy adott személyre nézve lehet iszonyúan negatív (sértő) is, ez igaz.

Sesut 2012.01.26. 20:58:54

@SvenH.: Szó sincs arról, hogy az önkormányzat újítsa fel az épületet. Hol olvastad ezt? Korábban sem erről szólt az szerződés. Jelen szerződés értelmében az önkormányzat a tetőtér tulajdonjogát (amely egyébként a társasház osztatlan közös tulajdona!)átengedi a befektetőnek, cserébe a felújítási munkák elvégzéséért. Mivel a befektető eddig csak kárt, életveszélyt okozott, azt akarjuk, hogy az önkormányzat bontsa fel ezt a szerződést, hogy a társasház más céggel szerződhessen. Eddig két cég jelentkezett, hogy átvennék a projektet, vagyis a tetőtérét cserébe felújítanák a házat. Az önkormányzatnak nem kell fizetnie semmit.

pösti 2012.01.26. 23:13:36

Mivel az eredeti szerződés titkos (Miért is???),a helyzet feltehetőleg az, hogy a befektető projektcég jelképes de "hivatalosan értékbecsült" összegért megvásárolta (+boriték Fürstnek és Veróknak)a tetőteret a felújítás megkezdésének kötelezettségével (elég egy megnyitott építési napló és egy a tetőről levett cserép!) amit azóta feltehetőleg hitelekkel terhelt offshore projekt cégeken keresztül ide-oda pakoltak a be-kimutyizott anonim "befektetőtársakkal", tehát nincs kit perelni hiszen az "új" tulajdonos "jóhiszemű" és csak várja a jövőbeni ingatlan-boom eljövetelét...:)
A lakók megszívták.Az önkormi is (hiszen őket hibáztatják a választóik).MI IS (mert szemlesütve szégyenkezhetünk).

Chris Colombo2 2015.11.21. 11:04:49

azóta leégett a ház, 2012-ben szinte minden rendben volt, miért is panaszkodtak?:)
süti beállítások módosítása