Díszkivilágításba öltözik a Parlament

 

Augusztus 20-án debütál az Országház új díszkivilágítása, ami olyan lesz, mint a fenti képen látható. Emlékeztetőül: korábban csak a kupolát, valamint a fontosabb oszlopsorokat emelték ki fémhalogén-lámpás fehér fénnyel. így nézett ki:

 

Díszkivilágításba öltözik a Parlament

 

"Minden homlokzat és tetőzeti elem meleg-sárga nátriumlámpás egyenrangú díszkivilágítást kap. A világítás kialakítása lépcsőzetes elrendezéssel történik, melyet az épület elé telepített vagy süllyesztett, oszlopokra és a homlokzatra szerelt, illetve a tetőzeten elhelyezett lámpatestek alkotnak, és az erkélyekre felszerelt lámpatestek egészítenek ki.

Ez a rendszer az Országház egészét egyenrangúan láttatja, kiemelve annak építészeti nagyszerűségét. A próbavilágítások már lezajlottak, melyek során a szakemberek megállapíthatták a lehető legszebb hatás eléréséhez szükséges szögeket. A pontos tervezés azt is lehetővé teszi, hogy a keresztbevilágítások elkerülésével a fényszennyezést is csökkentsék."

- áll az átalakításról kiadott anyagban. Az biztos, hogy jobban belesimul a többi díszkivilágítás közé, kérdés, hogy ez előny-e. Nekem mindenesetre tetszik!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest díszkivilágítás világítás országház lipótváros v. ker kossuth lajos tér

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr413145199

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nappal is fényben úszó Parlament 2011.08.11. 12:34:00

Fényárban fog úszni a Parlament. Tulajdonképpen ennek a Magyarországnak már tényleg csak erre volt szüksége. A fényárra, tudniillik, merthogy Parlament eddig is volt....

Trackback: Első helyezett lett Budapest a Szabadság híd LED-világításával 2011.08.11. 08:23:15

16 jelentkező közül Budapest városa nyerte el a Lyonban (Franciaország) rendezett „Auroralia 2010” verseny első díját. Az Auroralia egy nemzetközi díj, amelyet minden évben azok a városok kapnak meg, amelyek a legjobb projekteket valós...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GiliczeB · http://www.balintgilicze.com 2011.08.11. 08:35:21

Kár ezt a nátriumlámpát erőltetni, biztos olcsóbb, vagy mi, de durván sávos színképű, vagyis (amint a kép is mutatja) a színek eltűnnek, tehát gyakorlatilag egy monokróm képet kapunk, ami csak a formákat és a fény-árnyék viszonyokat mutatja. A régi kivilágításban pont az volt a különlegesség, hogy a kupola színe élesen elvált a falakétól. Egy igazi "színfolt" volt az éjszakai városban.

dzsilla · http://budapestkirakat.blog.hu 2011.08.11. 08:56:50

sztem menőbb a régi, mert olyan kísérteties, az új meg full homogén, semmi félelmetes nincs benne...

maestro1 2011.08.11. 09:14:58

Kár a sárgáért. Nem tudom, miért erőltetik mindenhol. Inkább a régi fehéret fejlesztettem volna tovább.

öntelt radírpók 2011.08.11. 09:29:11

Nekem tetszik. Ezzel a megoldással teljesen máshogy néz ki és más hangulatú az épület, mint nappal (lásd még: budai vár, Mátyás-templom, Lánchíd). A full fehér világítással csak azt érnék el, hogy éjszaka is pont úgy nézne ki, mint nappali megvilágítás mellett. Szerintem a díszkivilágítás célja nem ez.

GGG77 2011.08.11. 09:52:47

Szerintem 485 milliónak jobb helye is lett volna ebben a városban.

2011.08.11. 09:58:44

Én nagyon örülök, hogy a közvilágítás sárga, sokkal barátságosabb mint a rideg fehér. Nyilván hasonlóbb a nap fényéhez, amihez pár millió éve hozzászokott a szemünk... DE
A ez a díszkivilágítás a Parlamenten nagyon rossz, egyértelműen csalódás, nem illik hozzá, hangulattalan ez a homogén sárga máz.
Sajnálom, nem tetszik.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.08.11. 10:06:05

Nagyon gáz, a mostani sokkal jobban kiemeli az épület jellegzetességeit.
Ezzel a full sárgával tényleg egy homogén épület lesz, 20 évvel ezelőtt a gyerekkoromban voltak ilyenek a képeslapokon...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.08.11. 10:10:22

Szerintem akkor lenne jobb a fehér a Parlamenten is, ha Budán is azt használnák. Összességében szerintem is szebb lenne úgy éjszaka a város. Így viszont egységesebb. De annál szerintem mindenképpen jobb, mint ami eddig volt, nekem olyan érzésem volt tőle, mintha még nem készült volna el, de azért bekapcsolták, ami megvan...

öntelt radírpók 2011.08.11. 10:10:59

@GGG77: a pénzt az Országgyűlés Hivatala keretéből fizetik. Az meg nem nagyon költhet másra, mint az Országházra (vagy a lakóira) :)

mezga-aladar 2011.08.11. 10:14:56

belül marad a sötétség?

sidol 2011.08.11. 10:19:56

másfél milliárdért ez kell nekünk, másra nem lehet elkölteni azt a lét... mert tele a kassza, ugye?

magyar ember teli szájjal 2011.08.11. 10:24:03

A lenti annyira elegáns mint az észak-koreai villamosok világítása.

halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2011.08.11. 10:24:06

a lényeg, hogy más legyen, mint az elmút nyócévben...

safranek 2011.08.11. 10:24:47

A kettőt kombinálva?

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2011.08.11. 10:26:28

Az új jobb (vagy valóban kombinálva esetleg)...

kisscolos · http://www.teteje.hu 2011.08.11. 10:26:29

@ébrenjáró: A nap fénye a nap folyamán változik, reggel és késő délután a szemnek meleg, sárgás fényű, délben akár kékesen is világíthat, de a fő színe a fehér.

Egyébként teljesen egyetértek, csak gondoltam ezt kijavítom.

A homogén megvilágítás unalmassá teszi az egészet. nem szép. olyan mint egy szar portré egy 3 MP-es telefonkamerával.

Vision 2011.08.11. 10:28:55

@GGG77: Mennyi inkubátort lehetett volna venni belőle, ugye? :))

Nekem nagyon tetszik, bejön ez a sárgás hangulat a Várnál is, a lenti kép iszonyat prosztó.

v-olga 2011.08.11. 10:29:38

@öntelt radírpók: Vagy nem költi el és megmarad...

tamáskaresz 2011.08.11. 10:30:07

A mostani ország- és városvezetést semmi egyéb nem érdekli, mint hogy látványos- hangzatos átnevezésekkel, változtatásokkal látszatténykedéssel fitogtassák hatalmukat, meg hogy ami eddig volt, az kategorikusan szar volt. Közterületek, hidak, bkv- megállók értelmetlen átnevezése, zászlók, címerek... Sok- sok milliókért, milliárdokért. Észre sem vesszük, és teljesen újraszocializálnak minket, csupa fontostalan dolgot kell újratanulnunk, megszoknunk. Ezzel válnak részévé mindennapi életünknek, gondolkodásunknak. Erről beszélgetünk, nem pedig, hogy például az én falumban a mai napig nincs rendőrőrs. Ahogy az igérve volt. Egyebekről nem is beszélve.

GGG77 2011.08.11. 10:31:55

@öntelt radírpók: Gondoltam, hogy nem a Főv. Önkrom. pénze. De bármit át lehet csoportosítani, csak szándék kérdése.

Maga a világítás pedig tipikusan az ötlet nélküli, homogén sárga, 12 egy tucat. Szerencsére az épület nem az.

mezga-aladar 2011.08.11. 10:34:00

jól tudom? most hogy a képviselők számát felére csökkentik tényleg le fogják bontani az Országház szimmmetriatengelyétől BALra eső felét?

GGG77 2011.08.11. 10:34:15

@tamáskaresz: Próbálnak emlékművet állítani maguknak. De nekem, és még nagyon sokaknak, Lágymányosi marad a híd, és Moszkva és Roosevelt marad a tér. ;)

Káder János 2011.08.11. 10:36:04

hamarosan úgyis megint fel kell állványozni...

kövinnyó 2011.08.11. 10:37:27

nekem sokkal jobban tetszik ez az új sárga. a régi olyan semmilyen se volt.

hungarisztan 2011.08.11. 10:42:42

Egy komoly nagyvárosnak költenie kell a megjelenésére, már csak azért is, mert ez hozza a turizmust, ami bizony nem kevés lovetta. Más kérdés, hogy valóban most kell-e ilyen dolgokra költeni, mikor konkrétan a becsődölés előtt áll a fél ország (persze mikor nem áll a becsődölés előtt?!), meg egy ilyen kivilágítás önmagában nyilván nem hoz több turistát, cserébe – feltételezem – a villanyszámlára is elmegy majd pár tízmillió havonta. Miközben a kórházak beáznak, mert nincs rá másfél millió forint, hogy a tetőt lekátrányozzák... Aki ezt demagógnak tartja, az pont úgy nem képes fontossági sorrendet rangsorolni, mint a mindenkori kormányok.

A különösen szomorú viszont az, hogy ha már mindenképpen fontosabb a díszkivilágítás, mint a kórházbeázás, akkor legalább megoldhatták volna rendesen, mert a nátriumlámpák nemcsakhogy nem korszerűek, de nem is divatosak manapság – mégpedig pont azért, mert ma már sokkal nagyobb színhűséget visszaadó világítótestek léteznek.
Aki azt állítja, hogy a nátriumsárga természetes, meg a nap is így (kvázi nátriumsárgán) világít, az sürgősen keressen fel egy szemészt, mert minimum színvak. De rendesen bevilágított épületet se látott még, az is fix. (Pedig akad belőle még Budapesten is, pár híddal arrébb.)

BrickTop 2011.08.11. 10:43:04

Nekem tetszik, hogy próbálják egységesíteni a városképet. Ez a folyamat nem most kezdődött, és szerintem ideje volt tisztességes kivilágítást adni az Országháznak, így legalább a pesti oldalon is van olyan színvonalú fényforrás, mint a budain. Aki ebben politikát keres, természetesen megtalálhatja, de nem felesleges?

hungarisztan 2011.08.11. 10:47:24

Arról meg nem is beszélve, hogy a Parlamentnek az egyik legmeghatározóbb tulajdonsága a mészkő FEHÉR színe.
Aki egy épület ilyen markáns jellegzetességét figyelmen kívül hagyja, és beborítja homogén egyennátriumsárgával, az bármilyen egyéb bűncselekményre is képes... Mert ezt lehetett volna kiemelni erős fehér megvilágítással, lehetett volna játszani színes megvilágítással (hiszen a fehér jó alap hozzá), egy dolgot nem lehet(ett volna): meglőni minden irányból fantáziadús nátriummal...

hungarisztan 2011.08.11. 10:49:21

Hozzáteszem, a régi, csonka megvilágítás is nagyon láma volt.
De azért ezt az újat se ünnepeljük már városképi egységesítés címszó alatt, mert ez nem az, hanem egy lustán és fantázia nélkül elvégzett házi feladat. :o(

garnéla mák 2011.08.11. 10:51:32

a sárga nem gyere be, de az jó, hogy teljes kivilágítást kap. azért kár érte, így elég ósdi hatása van.

Dr. Shit Pál (törölt) 2011.08.11. 10:54:02

Lézer Jánossal kellene megvilágítani.

De lehetne sztroboszkóppal is, aggatni a kiálló részekre diszkógömböt, meg rávetíteni a RedBull, vagy DCSHOECOUSA logotípiáját.

white zimbabwean 2011.08.11. 10:54:05

Örülök, hogy lett teljes díszkivilágítása az Országháznak, viszont a kép alapján a két ülésterem halványabb fényeket kapott.

andrew23 2011.08.11. 11:01:41

A mostanival csak egy baj van, hogy nem az egész épület van kivilágítva. Ezzel a sárgával nekem olyan mintha a londoni Parlamentet látnám.

Jó Estét 2011.08.11. 11:02:14

@hungarisztan: szines diszkivilagitas, azt, az eszed tokjat :) Vetitsunk ra mindjart reklamfilmeket. :)

Malachi 2011.08.11. 11:04:15

@white zimbabwean: nem, csak az ott tébláboló szellemi fekete lyukak elnyelik a fényt.

altimus 2011.08.11. 11:06:24

- a regi vilagitas egyreszt randa, masreszt befejezetlen volt.

- az uj vilagitas kicsit giccses, de ennek ellenere szerintem nem rossz, es valoban passzol a varhoz, lanchidhoz

szoval a ketto kozul az uj nekem jobban tetszik.

- azonban egyetertek sok hozzaszoloval, ez az uj megvilagitas egy meglehetosen fantaziatlan ujjgyakorlat. erdemes lett volna pl. valami feher, led-es dologgal megoldani a diszvilagitast.

Picsasereghajtó 2011.08.11. 11:08:05

Nekem tetszik az új, a régi kifejezetten bóvlinak tűnik ha így egymás alatt nézzük - pedig azért élőben eddig se volt csúnya, gondolom, az új mégszebb lesz, majd huszadikán meglessük.

Egyébként a felső kép az fotosop/látványterv? Mert ha csak 20-án debütál, akkor gondolom igen.

csuvel 2011.08.11. 11:08:06

@hungarisztan: Na megspóroltál nekem egy hasonló vélemény megírását.

És amúgy is egy nagy foss ez a nátrium sárga világítás.
Ráadásul elindult valami 468 milliós költségvetéssel és utoljára már 700 milliónál jártak a híradások szerint. Tényleg valaki tudja hogy mennyi lett a végszámla?

csuvel 2011.08.11. 11:09:29

@altimus: A lánchíd erősen közelít a fehérhez.

BrickTop 2011.08.11. 11:10:11

@hungarisztan: Sajnos csak elképzelni tudom, milyen lehet erős fehér fénnyel megvilágítva. Így, képzetem alapján nekem kissé vásári hangulat jut eszembe, ha arra gondolok, a rakparti sárga lámpák között, a szintén sárgában tetsző Palotával szemben fehérlik Budapest egyik legkiterjedtebb ikonikus épülete. Nappal érvényesül a mészkő színe, éjjel nem otthonosabb az egyöntetű szín? Esetleg a kupolát lenne érdemes egy kicsivel erősebb/világosabb fénnyel kiemelni.

Zuzzant 2011.08.11. 11:11:37

A sárgával olyan, mintha Temze partján álló épület lenne :P
A régi meg olcsójános érzetű, nem jut mindenhova díszvilágítás
LED-ekkel kellene megvilágítani, vagy hagyni az egészet ahogy van, esetleg kombinálni a kettőt

Az új sárga az SZAR!!! Kár erőltetni

Persze a megrendelése valakinek megint jó pénz...

Szputya 2011.08.11. 11:17:28

@andrew23: nekem is egyből a londoni ugrott be erről...

Zuzzant 2011.08.11. 11:18:18

Ilyen lenne kombinálva: kadmium homogén alap, fehérrel megküldött kupolával, KÉP mellékelve!

kepfeltoltes.hu/110811/parlament-kombo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szavazzuk meg ezt!

Panem et Circenses 2011.08.11. 11:22:13

nahát, nekem úgy tűnik, hogy egyesek még ebből is politikai ügyet csinálnak. Kedves, itt is politizáló barátaim, egyetértenek-e az alábbi egyenválaszokkal:
Fidesznyik: az előző neoliberális K É K!!! világítás egyike a Gyurcsány korszak rémtetteinek! Éljen és virágozzon a nemzeti egységsárga!
Jobbiknyik: a libsi kék után itt a N A R A N C S S Á R G A! Piros fehér zöld, vagy inkább piros fehér szín dukál!
maszopista: A fidesz széttapossa a demokráciát - a lépés a kéklámpagyártó ipar halálát jelenti - munkahelyek ezreinek megszűnését! Legyen pirosas rózsaszín!
lömöpös: a világítás helyett fessük be biolgóialig bomló zöld fluoreszkáló vízfestékkel (vagy esetleg szivárványszínűre)

saját vélemény: Sok csoportot viszek városnézni nekem tetszett a régi, és ez is tetszik. Budapest éjszaka kivilágítva így is úgy is gyönyörű - ezt 20 éve hallom a vendégektől. :-)

G_P 2011.08.11. 11:22:41

Az új olyan '90-es évek. Tudom, akkor nem ilyen volt, de az akkor kiadott Budapest útikönyvek és térképek esti képeinek színvilágára emlékeztet. Helsinkitől lenne mit tanulni egyébként az éjszakai kivilágítás terén, csak hát nekünk kisebb bajunk is nagyobb ennél.

krampam 2011.08.11. 11:23:50

szerintem szép, nekem tetszik.

bonebear · http://cinca.blog.hu 2011.08.11. 11:26:07

Az egészet fehérrel kellett volna, xenon rulez.

altimus 2011.08.11. 11:26:09

Mi az amit kovetni kellene?

Nekem Bp-en tetszik pl. a mupa megvilagitasa (ha parizsban lennenk akar lehetne ilyesmivel is kiserletezni). Amennyise emlekszem az uj Bazilika se rossz. A Szabadsag hid megvilagitasa eloszor nem tetszett, de amikor az egesz ivre rakerult a megvilagitas helyere kerult az is. Szoval ezek szerintem jo peldak Bp-en, ha nem is nagyon progresszivek, de elfogadhato kompromisszumnak tunnek.

is 2011.08.11. 11:37:40

@Kentauró7: pontosan ez jutott az eszembe nekem is! a francok;rt kellett leszedni azt a gyonyoru kupolamegvilagitast. csak ki kellett volna egesziteni, akar ezzel a sargaval.

hungarisztan 2011.08.11. 11:41:19

„képzetem alapján nekem kissé vásári hangulat jut eszembe, ha arra gondolok, a rakparti sárga lámpák között, a szintén sárgában tetsző Palotával szemben fehérlik Budapest egyik legkiterjedtebb ikonikus épülete.”

Vásári a tiszta fehér?
Figyu: ne a nátriumsárgát vedd alapul, mert az a szükséges rossz. Relatíve olcsón lehet vele bevilágítani a köztereket, de totálisan torz színképet ad – ha nekem nem hiszel, teszteld magad: próbálj meg nátriumlámpával megvilágított tárgyak, emberek színeiről leírást adni. Kábé a zöldet nem fogod tudni megkülönböztetni a lilától, mert mindent elnyom (átszínez) az agresszív nátriumsárga.
(Vagy kérdezz meg rendőröket, a szemtanuk milyen „vad” leírásokat adnak a ruházatról, ha éjszakai megvilágításban látták az elkövetőt – és ez nem a szemtanuk feledékenysége, színvaksága stb., hanem egyszerűen kilövi a színlátásodat a nátriumlámpa. Vagy kérdezz fotósokat, mit össze szívnak a nátriumsárga kiszűrőzésével, korrekt fehéregyensúllyal...)
Ha haladó városokat nézel, mindenütt cserélik le a nátriumos lámpákat korszerűbb, jobb (=természetesebb) színképet sugárzó fehér (azaz minél inkább a nap színhőmérsékletén sugárzó) világítótestekre. Valaki említette Helsinkit: tény és való, a finnektől példát lehet venni világítástechnikából (is), már egy évtizede is sokkal szebb volt a kivilágítása egy Turku szintű vidéki kisvárosnak is, mint akár Budapestnek.
A sárgát szoktad meg, mert az van mindenhol. De attól az még felejtős, mert nem jó, legfeljebb kevésbé drága.

„éjjel nem otthonosabb az egyöntetű szín?”
Egyöntetű sárga? Az a baj, hogy az egyöntetű erős megvilágítás ráadásul még ki is vasalja az épület plaszticitását, eltűnnek a fény-árnyék adta mélységek, mert minden árnyékot bevilágítanak... Olyan lesz a homlokzat, mintha 2D-ben létezne.
Világítási alapvetés, hogy a fény az árnyékkal EGYÜTT dolgozik, a túl sok, túl homogénül megvilágított tárgy veszít az esztétikumából, térbeliségéből. (Ezért is világítjuk telibe fotózásnál, képernyőn az alanyokat (véletlenül sem súroló fénnyel!), hogy kivasaljuk az arcukon a bőrhíbákat, krátereket, orr által vetett árnyékot – ott ugye nem kellenek a „káros” árnyékok.)

L0ve 2011.08.11. 11:41:52

Az új nekem tetszik, bár kicsit egyhangú. A régivel lehet kombinálni kellett volna.
Persze nem vagyok fénytechnikus, lehet csak rondább lett volna.

Balt 2011.08.11. 11:44:28

@Kentauró7: Ez tényleg jó! Talán még nem bontották el a jelenlegit, lehetne kombinálni, bár nem hinném, hogy ez itt fog eldőlni...

vauvauvau 2011.08.11. 11:48:10

Pocsék lesz ezzel a srárgával, amikor a parlament anyaga fehér mészkő!
Ennyire elbasszák ezt a világítást! A régi is pocsék volt, a 3/4-e sötétben volt, de ez a mostani! :-(
Nyilván Orbánék haverjainak csak sárga égőik voltak, mondjuk megértem, mert egy táblagyárosnak mért legyen kiterjedt választéka?!...

hungarisztan 2011.08.11. 11:48:33

@Jó Estét: színes alatt nem piros-fehér-zöldet, vagy neonszíneket vagy tudomisénmit kellene érteni. De létezik árnyalatos világítástechnika. Meg időben változó színek/szűrők.
Hogy messzebb ne menjek, a franciák az EU elnökség alatt megcsinálták, hogy kékkel világították be az Eiffel tornyot. (Az ugyebár nem akármilyen szimbólum!) És minden órában stroboszkópos pontszerű fények villogtak rajta – elmondva vásárinak tűnik, de valójában baromi látványos volt, tulajdonképp kár volt visszacsinálni az eredetit...

vauvauvau 2011.08.11. 11:51:52

@hungarisztan:
Oké, igazad van, de az egyszerű népnek, akik minimálbérből tengődnek, nyomorognak, majd aug.20.-án kapnak az arcukba szép tűzijátékot, meg új világítást, aztán másnap magasabb benzinárakat, inflációt, meg még több nyomort.

formax 2011.08.11. 11:54:19

@Kentauró7: Ilyesmire gondolok én is,
mindkét változatnak vannak előnyei és hátrányai, melyek ötvözésével lehetne a legszebb eredményt elérni.
A régi megvilágítás előnye az épület egyes részeinek kiemelése más részekkel szemben, így ritmust adva az épület megjelenésének. Különösen szépnek látom a kupola megvilágítást, ahol nemcsak a forma, de színek kontrasztja is szépen látszik.Hátránya egyértelműen a világítás nélkül hagyott részek feketesége.
Az új, tervezett világítás előnye a korábban sötét részek megvilágítása, hátránya a homogenitás, az építészeti elemek plasztikájának eltüntetése. A sárgás szín véleményem szerint túlzott, különösen zavaró a kupolánál, ahol a falak és tető színe szinte egybeolvad, ráadásul a csúcsdísz is alul van világítva.
Nem tudom mire gondoltak azok, akik ezt írták: "A pontos tervezés azt is lehetővé teszi, hogy a keresztbevilágítások elkerülésével a fényszennyezést is csökkentsék", de a régi világításnál nekem tetszik a reflektorok által kirajzolt halvány fénypászma is a kupola mellett.
Az optimális megoldás tehát szerintem a következő:
Az árkádokat, a kupolát, a két nagyobb tornyot és az üléstermek feletti tetőt jól megvilágítani, míg a többi részt kevésbé, hogy az épület plasztikája megmaradjon, a megvilágítás által ritmusa legyen. Nem kellene mindent körben megvilágítani, a vetett árnyékok szintén szépen kiemelik az épület tagozatait. Amennyiben lehetséges, a fehérhez közelebbi színhőmérsékletű fénnyel megvilágítani az épületet, de különösen a kupolát, hogy a színek közelebb legyenek a természeteshez, és az eredeti színkontrasztok megmaradjanak.

gonosz1hal 2011.08.11. 11:55:17

A régi: jó volt, hogy a kupola színe elütött a többitől, hogy előugrott a fehér mészkő, hogy az oszlopsor szépen nézett ki. minden más szar volt vele: befejezetlen volt, úgy nézett ki, mint egy zárás előtti pályaudvar valahol az Alföldön: elkezdték lekapcsolni a villanyt, csak az állomásfőnök annyira berúgott, hogy már nem sikerült lenyomnia neki az összes gombot.

Az új: a képen nem mutat sehogy, a nátriumos megvilágítást rohadt nehéz rendesen fotózni. nem kell elfelejteni, hogy azért nátriummal is lehet kontrasztokat elérni, kiemelni, hangsúlyozni. kétségtelen, hogy színmélységben sokkal gyengébb a fehér fénynél, de azért elérhetők vele szép eredmények. amit a képen látunk, az valóban rasnya, de azért az élő műsor alapján törnék csak felette pálcát, nem egyetlen kép alapján.

vauvauvau 2011.08.11. 11:57:42

Egyébként ezt a Zorbán is tudja, de azért lett sárga, mert a Fidesz színe a narancssárga!
A megbízó is szeretett volna nyalni, így jött létre ez a fosszín.
Majd ha az Mszp győz, piros lesz, ha jobbik, akkor meg fekete.

gonosz1hal 2011.08.11. 11:58:56

ja: egyébként ezzel a sárgával nekem nagyon a Westminsterre hajaz, ami azért vicces, mert az eredeti építészeti koncepció szerint is arra kellett hajazzon, szal eddig egy pont oda.

valakitalánvagyok 2011.08.11. 12:04:58

Nem lehetne, hogy egy fénytervező megtervezze?
Ez borzalmas, a régi is az volt.
Ez egy szakma...

Zsola777 2011.08.11. 12:07:16

Megnéznék egy kombinált verziót: bent fehér, kívül sárga.

hungarisztan 2011.08.11. 12:09:22

„Ez egy szakma...”
Hol tetszik élni? Régóta tudjuk, hogy Hungarisztánban a hozzáértés ócska bolsi trükk! :o)

iSten 2011.08.11. 12:10:22

A szakmám része a világítástechnika. A jelenleg korszerűnek tekinthető elvek a színhű megvilágítás mellett szólnak, ill. amellett, hogy a fényforrás hangsúlyozza ki a homlokzat térbeliségét, a különböző síkok egymásmögöttiségét, hierarchiáját. A régi megvilágítás ezen a vonalon indult el, hibája viszont, hogy a fontos elemeket teljesen sötétben hagy, az amúgy kiegyensúlyozott kompozícióban.

Sajnos az új megoldás technológiailag és kompozicionálisan is elavult, inkább politikai, semmint szakmai döntéseket sejtet a háttérben.

Embervad 2011.08.11. 12:11:34

Ilyen sárgán olyan angolosan ódivatú, ami Londonban tökéletes, de itt valahogy nem az igazi és nem is elegáns. A régi meg gagyi, de nem azért, mert fehér, hanem mert torz. De akárhogy is, a magyar Országház nem egy sárga épület. Nem értem miért kell fénnyel arra festeni.

Bergeroth 2011.08.11. 12:19:11

Ez is nagyon fontos dolog bizony, legalább annyira mint a debreceni stadionépítés, meg a mol részvények eltőzsdézése.
Olyan rohadt gazdag országban élünk, hogy ezek a legfontosabbak most, bizony.

2011.08.11. 12:26:08

@kisscolos: oké, igazad van. Csak látszatra nekem a sárga tűnik jellemzőnek.

mqqq 2011.08.11. 12:35:20

Mind a kettőt meg kellett volna hagyni. Szép az új, de nagyon monokróm, jót tenne neki, ha itt-ott megtörné egy kis hideg fény, kiemelve a fontosabb részeit.

Treff7 2011.08.11. 12:40:16

mindkettő jó, de a legjobb otthon.

Jó Estét 2011.08.11. 12:41:41

@hungarisztan: hmm, lehet jo lenne csak en nemtom elkepzelni. De en akkoris ugy vok maradjanak ezek meg a Mupanal meg az Arena plazanal, nekik jol all, persze lehet maradi vagyok :)

mezga-aladar 2011.08.11. 12:42:00

fel kell függeszteni a képviselőket a homlokzatra...

azok majd bevilágítják az egész várost... a kánaán felé vezető utat is...

derabitz 2011.08.11. 12:43:23

A liberkommerek bezáratták a hűvösvölgyi "Sárgaházat".
A jobberek nagy csinnadrattával külcsínben is jelezve megnyitják a jogutódot.

teefau 2011.08.11. 12:44:54

Na hál'istennek most már mindenünk megvan...

ecodrive 2011.08.11. 12:56:30

1) A szín ízlés kérdése, de a vonalas helyett én is a folytonos színképre szavazok.

2) Ha megkérdeztek volna, akkor szavaztam volna pénzt a Parlament díszkivilágítására, ha valami példamutatóan modern megoldást alkalmaztak volna. Például ha szabályozható lenne a fényerű úgy, hogy a fénnyel a fogyasztás is arányosan csökken.

3) Minden budapesti díszkivilágítás arányait felülvizsgálnám. A túlvilágított műemlékek, műtárgyak beégett fehér foltok a sötét városképben. Jobb arányérzékkel esztétikailag és szimbolikusan is helyesebb kép lenne kialakítható városunkról.

4) A régi világításnak az volt a baja, hogy a kivilágított kupola mellett a város természetes világosságában egy nagy sötét folt volt a Parlament. Nekem az is elég lett volna, ha valami viszonylag szerény, a kupoláénál sokkal gyengébb világítással az épület tömegét érzékeltették volna.

5) A Parlament mint intézmény nem érdemel pompát, sőt. A parlamenti munkának egy puritán irodaházba költöztetése közelebb hozná az ott dolgozókat a valósághoz. Steindl épülete inkább való történelmi díszletnek, mint egy elszegényedett országot irányító emberek munkahelyének. A múlt hatalmi szimbólumai értelmüket vesztették, az azokhoz való beteges ragaszkodás helyett egy reális, mértéktartó, hatékony Magyarországot kellene építeni, és nem hagyni, hogy a képviselők, ilyen-olyan titkárok birodalmi helytartónak, hatalmasságnak érezhessék magukat. Legyen múzeum a régi uralkodói palotákból, a miniszterelnöki hivatal és a képviselőtestület pedig menjen dolgozni valamelyik üresen álló irodanegyedbe.

Roy 2011.08.11. 12:57:34

@GGG77:Így van. Megint a pénzszórás. Az meg, hogy bizonyos telepőléseken még a menzák is bezártak, mert nem tudnak fizetni a szolgáltatóknak az nem probléma.
Nem véletlen a nátriumlámpás kivilágítás, ezzel a narancsosokra emlékezhetünk még száz év múlva is.
@Embervad: Most sárga lesz, hisz narancsos forradalom volt a szavazófülkékben.

Pusztába kiáltott Emil 2011.08.11. 13:18:13

Nyan cat-et kivilágítani rá, szivárványszínekben. Tuti siker, még egy kis pénzt is bedobnék ha kéne.

Őzgida 2011.08.11. 13:26:15

Nekem az új jobban tetszik. Néhány éve lakom állandó jelleggel csak a fővárosban. Amikor esti fényben a Battyhány térről elsőre szemléltem az országházát (korábban csak nappal láttam, ha épp a fővárosban voltam), azt hittem, kiégtek a lámpák.

És azóta már külföldi ismerősöm is megkérdezte, hogy milyen kár, hogy nem láthatja ezt a szép épületet normális kivilágításban. Ők is azt hitték, hogy átmeneti állapot, kiéghettek, nem működhetnek a világítások. Én meg akkor "nem mertem" megmondani neki, hogy hát évek óta nem törődnek vele, azóta is úgy hagyták, mióta ide költöztem, én sem láttam még sose normálisan kivilágítva :D Ezek szerint direkt volt részlegesen csak kivilágítva :) Legalább több év után megtudom, hogy az normális állapot volt :D

Én örülük az újnak, sokkal szebb lesz, és szemnek is barátságosabb árnyalatúnak tűnik.

Mondhatnám, hogy miért pazarolnak el a kivilágítására ekkora összeget, de inkább nem mondom, hiszen az országház turisztikailag is meghatározó, és azt a hozzánk látogató külföldiek is örömmel nézik, az alapján is kialakítanak a városról egy bizonyos képet magukban.

Nekem az összes olyan ismerősömnek nem igazán tetszett a régi, akik vidékiek, nem itt éltek. Mindegyiknek a régi világítással valami hiányérzetük támadt, amikor nézték este az országházát. A tőzsgyökeres fővárosi ismerőseim közt már megoszlanak a vélemények. Arra tippelek, vannak akik megszokták a régit, abba nőttek bele, és most "zokon veszik" a változtatást.

Szerintem viszont sokkal szebb lesz az új :)

penelope garcia 2011.08.11. 13:39:56

A régi durvábbnak, primitívebbnek tűnik.
A narancsos színvilág még egy semmilyen épületet is megszépít, a parlamentet meg pláne.

roadrunner 2011.08.11. 13:42:48

Jol nezz ki az uj. Persze a sok kocsog panelproli most is jobban tudja. Azert nem jo,ezert nem jo. Kushadjatok a szurke panelban.

Táskás Tóni 2011.08.11. 13:45:48

@öntelt radírpók: Csoportosítsák át, eddig sem tartotta vissza őket semmi. Erre is jó lehet a kétharmad, nemcsak a diktátumokra.

Táskás Tóni 2011.08.11. 13:48:02

@roadrunner: Igazad van még több fény kellene oda, a kétharmados sötétségbe.

odamondó 2011.08.11. 13:50:49

Egyik se az igazi de ha már választani kell akkor a sárga jobb.

Táskás Tóni 2011.08.11. 13:57:32

@GGG77: Vehettek volna érte még egy kis MOL részvényt.

Inner Circle 2011.08.11. 14:04:40

A régi olyan, mintha részeg egyetemisták brahiból cefrét öntöttek volna a biztosítéktáblába és a rövidzárlatok után ennyi maradt volna. Mintha még régebben a két alsó sor se lett volna kivilágítva, csak a kupola sejtelmes-kísérteties fehérrel - az tényleg jó volt, bár szegényszagú ("Lennénk csak Berlinben, ki lenne világítva a többi is!"). Ez így értelmezhetetlen, selejtes, kevesebb a semminél; jó, hogy változik. Képzelem, mit szólnának a kedves fanyalgók, ha az új lenne a mostani, és a mostanit akarnák helyette bevezetni. Micsoda fújjogás-köpködés lenne :-)

venszivar 2011.08.11. 14:11:11

@penelope garcia: IZZADSZ MÉG PENELOLÉ? Remélem mindenki látja!üdv egy jó barát.:))):D

barli 2011.08.11. 14:15:18

szerintem minden régi épületnek sárgás megvilágítás jár, mert attól néz ki réginek és méltóságteljesnek. Nekem tetszik.

Aki meg a Szabadsághídra fehér ledeket engedélyezett, na azt simán belelöném a Dunába...

Cecan Basescu 2011.08.11. 14:16:39

A lenti képen olyan mintha 1-2 ablak mögött munka folyna, nem maradhatott ez a hamis illúzió.

venszivar 2011.08.11. 14:17:51

Az Ócsai LÁGER is Így lesz kivilágítva?Az őr tornyokba,azért keményebb,odabaszós fény s gépfegyver kell majd........2/3-al az is biztosítva lesz.A lágernek lesz saját temetője is?Kell a meló a győzzzőnek is,tudod törpe!a rokonság jobb feléből származó másod unoka tesóidnak.....,nem lehet mindből rendőr,földműves,tanár,orvos,politikus.

mezga-aladar 2011.08.11. 14:19:40

:)))) a normális épületekben belül világítanak. mert bent dolgoznak...

na persze az Országházat kívülről kell... hm igaz...

@venszivar: azt is aláírta SP. a "táborozási törvény". vagy más néven cserkész tv.

mákosnudli 2011.08.11. 14:21:20

Az első sokkal budapestibb, kár érte :(

venszivar 2011.08.11. 14:22:46

@barli: a "régi épület"-nek miért is kell,ja ,hogy régi épületnek tűnjön.......Azért egy golyó neked is jusson!"CSAK" azért,hogy te mint agyhalott,halottnak is tűnjél.Ámen.

Roy 2011.08.11. 14:28:45

@roadrunner: Jól néz ki, mert narancsos?

mezga-aladar 2011.08.11. 14:28:54

az Országház is franhitel fedezet ugye jól emléxem? minek kivilágítani? ezt is viszi a bank... a lakói meg mennek Ócsára...

dopemanelemez is a svejci frankkal... megmondja a frank ót...

dopemantv.blog.hu/2011/08/11/dopemantv_vlog_svajci_frankos_hitelek_az_eu_magyar_gyarmatan?

Roy 2011.08.11. 14:30:03

@penelope garcia: Belül már narancsos, kivülre az kell.

barli 2011.08.11. 14:30:59

@venszivar: na jó akkor ne nézzen ki réginek, de legalább ne nézzen ki egy neonfénnyel megvilágított üzemi étkezdének. A sárga egyszerüen melegebb fény, nem tehetek róla.

venszivar 2011.08.11. 14:33:27

@mezga-aladar: Ebédelek!ne emlegesd se a buzit,SP,se a sicc pállt!Bármelyik hallatán behányok!

mezga-aladar 2011.08.11. 14:36:43

@venszivar: kész a lecsó? a'la smicpali?

akkor egészséges szép sztorit adok...

REND és más semmi... avagy a jövő elkezdődött...

index.hu/belfold/2011/08/11/erpatak/

brlv24 2011.08.11. 14:39:55

@Roy: Mi köze a külcsínnek a belbecshez?:)

Idet 2011.08.11. 14:40:11

Sokkal lágyabb, kellemesebb a sárga, mint az a neonos, éles fehér! Jól látszik az épület így is, nemigen lehet összekeverni semmivel...

venszivar 2011.08.11. 14:40:40

@barli: te biztos nem tehetsz róla,te arról tehetsz,hogy a szivárvány összes színe divatba jött!?Baszki,te csak rontasz a "helyzeteden"!Eddig üzemi étkezdének nézted HAZÁM PARLAMENTJÉT?
NEM KÉNE,minden jött mentet beengedni....már apád is ellenálló volt?talán a nagyfater is.

barli 2011.08.11. 14:44:17

@venszivar: kapcsolj vissza öreg
és nincs rajtam sapka

venszivar 2011.08.11. 14:53:42

@mezga-aladar: .aszomat!te azt hiszed van erre időm,energiám,kedvem?ennyit olvastatni!pikkelsz rám,mint barli!?oszt miért kunyhót építenek?miért nem a Vereckei hágót imitálják,akkor legalább,"ott s akkor"pár népcsoportot kicsit arrébb küldhetnénk.....,igaz,akkor "csak" 9 milliónyian lennénk.SZÖRNYŰ LENNE :DDD lépek,dolgom van az istállóba.

@barli: JÓÓÓ van na!ebbe a melegbe ne is vegyél fel sapkát.Üdvözöllek!szebb sufni thunning!

Lakatos Ásztonmártin 2011.08.11. 14:56:27

@hungarisztan:

Ezt, hogy a nátriumlámpa nem korszerű, honna szopkodtad ki?
Attól még, hogy nagyon régen kitalálták, még mindig ez a leggazdaságosabb fényforrás.

Azért, mert mostanában az a menő, hogy az utolsó cigánygyerek is hideg színű halogénlámpát reszel bele a húszéves lyukas padlólemezű cigánybéemvéjébe,

Attól, hogy nem tegnap találták ki, ez még egy korszerű világítás.
És egy épület díszkivilágításának meg így kell kinézni, mint ahogy a Európában mindenhol máshol is ilyen.

Pékszakállú Henceg 2011.08.11. 15:00:22

Szakadjon arra egy mázsa szar, aki ekkora válságban képes erre félmilliárdot költeni!

brlv24 2011.08.11. 15:12:23

@Pékszakállú Henceg: Ugye ezért munkát adtak az munkásoknak (remélhetőleg magyar cégnek), mint ahogy válságban kell.
Ha utat építenek az sem olcsóbb. :)

Rémlik az a név, hogy Keynes? Ha nem, akkor legalább ne dumálj:)

Lakatos Ásztonmártin 2011.08.11. 15:20:26

Ezt a ledes dolgot sem értem.
Akik beböfögik, azok tudják, hogy mi az a led? Vagy csak látják, hogy a reklámokban a menő autóknak ledsoros lámpájuk van, meg ilyen éndzsölájjos béemvé is.

Attól még, hogy a prolik között mostanában divatos a karácsonyfaizzósor orrba-szájba alkalmazása, attól az még egy ilyen mérnöki feladat megoldására nem lesz alkalmas.

Egy épületvilágításnak ilyennek kell lennie.
És tiszta szerencse, hogy szakemberek tervezik emg, és nem ízlésficamos, technikai analfabéta csiribiri hülyegyerekek.

endre69 2011.08.11. 15:25:31

szégyen, hogy ebben az országban arra mindig van pénz, amire nem kellene, és arra nincs, amire kellene. Londonban már rájöttek erre most, nem csodálkozom a zavargásokon. Mi mikor megyünk ki az utcára már? Meddig tűrjük még a zsarnokságot?

Lakatos Ásztonmártin 2011.08.11. 15:28:16

Kíváncsi lennék amúgy valami techniaki leírásra.

Gyanítom, hogy nem nátriumlámpát használtak, hanem valamilyen melegfényű halogén lámpát.

Egyébként is élőben kell megnézni, nem egy mobillal készült agyi fotón.

img 2011.08.11. 15:32:42

@Őzgida: ritka nagy hülye lehetsz

EasyFriend 2011.08.11. 15:41:04

Az új nekem sokkal jobban tetszik. Már csak az a kérdés, hogy anyagilag (ill. fogyasztás, ezáltal környezetszennyezés) szempontjából) van-e különbség a kettő között.
Meg persze ahhoz, hogy ez jól nézzen ki, az is kell, hogy szakítsanak az évszázados hagyománnyal, miszerint évente max. egy nap van, amikor az Országház Duna felőli oldala teljesen állványmentes.

Táskás Tóni 2011.08.11. 15:41:13

@brlv24: Magyar cégnek adtak munkát, biztosan fideszes kötődésű cégnek, mondjuk Simicska vasútépítő pár embere átugrott megcsinálni, hogy Pintér cégeinek legyen mit őrizni.

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2011.08.11. 15:42:27

orbant kene megvilagitani... a borton udvaran

EasyFriend 2011.08.11. 15:43:03

@EasyFriend: Illetve most, hogy így alaposan megnézem, a kupola színeit tényleg meggyilkolja az új változat, szóval annyira nagyon azért mégse tetszik.

iSten 2011.08.11. 15:52:15

@Lakatos Ásztonmártin: Akinek a ledről a karácsonyfaizzó jut csak eszébe, meg az audilámpa, na az a proli. Ma már minden fényforrásnak van ledes megfelelője, nem is horror áron. Nálam a lakásban a kamrát meg a vöcit leszámítva csak ledes izzók égnek, már megfizethető 1000 lumenes 10 wattos középfehér kukoricaleddel ki lehet váltani egy 100 wattos hagyományos izzót, van olyan szép fénye, mint a halogénnek, de többórás égetés után is csak langyos az égő. Az ipari led más kategória, de kb. 3-4 év alatt megtérülne.
Ez a nátriumizzó már nagyon nem divat. Még akkor sem, ha mindenhol máshol virágzik a retrotulipán.

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2011.08.11. 15:53:50

@EasyFriend: szerintem kornyezetszennyezes szempontjabol nagy kulonbseg van a ket vilagitas kozott. a regit pont azert kellett kicserelni, mert mar nem kapta meg a zoldkartyat, annyira fustolt

Fransisco Miranda 2011.08.11. 15:53:59

Bakker, én betiltanám a nátrium lámpát, a gusztustalan homogén sárga fénye miatt. Elveszi a színeket, tompítja a részleteket és kellemetlenül sárga fénnyel árasztja el a városokat éjjel. Pfujj.

regress 2011.08.11. 15:54:17

@penelope garcia: a narancsszin a legszebbeket is tönkrevágja

venszivar 2011.08.11. 15:58:18

@Lakatos Ásztonmártin: Hogy a pitlibe értenéd!saját "bevallásod"szerint is,te csak egy lakatos vagy!

venszivar 2011.08.11. 16:06:34

EMBEREK !!!! meg vagyunk "mentve"!15:52:15-kor el jött hozzánk,itt van köztünk az @iSten: ,de akkor hová lett az isten fasza,maga a nagy vezír?Lehet,hogy itt MA ,PUCCSH vóót?!Ezt tudják jeruzsálembe is?Ünnepeljek v.Ünnepeljek.Ébresztő pallli bááá!te,mint a hattsereg lófaszha,riadó!Itt van egy új szagértő,ki lát hall s érti is a dógát,mi lesz veletek szarpallik?

Roy 2011.08.11. 16:13:31

@brlv24: Akkor nem értetted miről írtam. Érthetőbben. Belül 2/3 narancsos, kívül annak kell lenni.
Mind a kettő ronda.

barli 2011.08.11. 16:21:56

a színeket nézzétek nappal. Este a hideg fehér fény az szellemvárost teremt. A sárgát meg jó néni. Így legalább máshogy néz ki éjszaka, mint napközben.

brlv24 2011.08.11. 16:26:03

@Roy: Értem én, csak arra utaltam, hogy te vagy primitiv, ha nem viccnek szántad:) És láthatóan nem...

alibaszna de bamba (törölt) 2011.08.11. 16:26:52

Narancsszínt az országnak,narancsbört minden magyar nőknek!Állami segítséget a magyar narancstermelőknek!Éljen és virágozzék a magyar narancs!Hajrá magyarok,hajrá magyarország! Éljen Viktörpicúr és bájos kis nem hazudós,talpig becsületes csapata!

mezga-aladar 2011.08.11. 16:32:32

mi a lóf@sznak kivilágítani???

a túrista akkor csak lefotózza, nem vesz képeslapot...

brlv24 2011.08.11. 16:37:51

@mezga-aladar: A túrista az utat épít, a turista meg jól berúg a szigeten:)

Roy 2011.08.11. 16:42:27

@brlv24: Nem viccnek szántam. Igen is komolynak. Ettől még nem primitív vagyok, csak útálom a narancsosokat, nem úgy mint Te.
Primitív az aki még hisz bennük.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2011.08.11. 16:45:38

Én azt tudom, hogy 400 mFt-ba kerül. Nekem jó volt az eddigi, míg gondolom a 400 mFt-nak lett volna helye itt-ott.

venszivar 2011.08.11. 16:48:18

talán azért "jelölték" így ki,hogy jól lássák az importált EU-s igazság harcosok,hogy mi a cél....!
Majd Ócsán építtetnek egy újat pozdorja lemezből,de az ki lesz ám világítva!a kdmszp szerint az templom a fityisz szerint,meg az ő iroda házuk....pedig nekünk,meg azt mondják,hogy az új 21fős pharlament.

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2011.08.11. 16:49:10

@Roy: brlv24 csak egy prototipus, az elso kinai droidok egyike a fideszes blog hadseregben. brlv25 mar ertelmesebb lesz

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2011.08.11. 16:50:23

@brlv24: te kezdted droid, ha csendben maradtal volna, nem vettuk volna eszre

venszivar 2011.08.11. 16:51:03

@sagia77: A SZÁMLÁN annyi vót.Kijött az 177-böl!INFLÁCIÓÓÓ,KORRUPCIÓÓ,ÉLEN a PALYA S VITYA BOHÓCOKKAL.

brlv24 2011.08.11. 16:54:39

@pirosfeherzoldezamagyarfold: Milyen bloghadseregről beszéltek? Nyomjátok az off-topik politikai hülyeséget, mint máshol. Pedig ez az egész nem erről szólna.
Tudjatok, nem mindenki kíváncsi ám erre.

Ha érdekel majd megnézem az index jobb felső dobozát.:)

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.08.11. 17:22:12

Megint ez a rongyrázás, narancssárgásítás a legfontosabb.

Jó nyaralást magyar kormány, jó nyaralást, Orbán, Lázár, Matolcsy és Szargyártó Péter!

kuciber 2011.08.11. 17:24:14

Most, hogy ez kész, akár hátra is dőlhetnek. Nincs már semmi dolguk.

F173 2011.08.11. 17:24:30

Ne nyavalyogjatok a kivilágítás árán! Ez egy befektetés! A beutazók turisták 80%-a Budapestre jön és ez messze a lenfogfontosabb látnivalók. Önmagában a parlament kivilágítása nem fog hozni több pénz, de fontos eleme az összképnek amiért idejönnek a turisták.
Ha spórolni akarnánk lekapcsolhatjuk Budapest összes díszkivilágítását, de az biztosan a turizmus csökkenésével járni, mert amikor hazamennek a jelenlegi turisták, nem fogják az elmesélni az ismerősöknek, hogy Budapest de csodás!!!

mezga-aladar 2011.08.11. 17:25:40

a nagymamát sem kérdezzük karácsonykor hogy a bejgli hány lélegeztetőgép árából készült...

venszivar 2011.08.11. 17:40:01

@F173: Nekik csodás!Kívülről!Zsebük teli Euróval.
UGYAN OTT TARTUNK,mint 30-40-éve üres zsebbel világítunk,vigyorgunk a nyugatiaknak,netán a tengeren túliaknak,mi meg nem tudjuk kifizetni a villany számlát.De az új vezír építteti már LÁGERT,GETTÓT!Nagy fater is volt Kistarcsán....Én meg a gyerekek Ócsán lehetünk.......ha beenged a pallibá,meg vezír hadserege.DE lehet,hogy "ÚGY" fognak oda vinni!
Kívánd,hogy az is legyen PAZARUL kivilágítva s akkor hozhatod majd oda is a haverjaidat nézelődni,fényképezni,hogy vigyék jó s szép hírünket, a VILÁGBA!

Tedat 2011.08.11. 17:46:19

@iSten:
"Sajnos az új megoldás technológiailag és kompozicionálisan is elavult, inkább politikai, semmint szakmai döntéseket sejtet a háttérben. "

Írd még azt is ide, hogy személyesen Orbán világíttatta meg így a parlamentet, hogy amikor a Duna jegén királlyá koronázzák, akkor ne legyen túl feltűnő a háttérben a parlament!

Amúgy is: diktatúra van!

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2011.08.11. 17:54:29

@brlv24: ahelyett, hogy nekem okoskodsz inkabb siess vissza konyhaba mert a 2es asztalnal az a hajlektalan mar 30 perce varja a tavaszi tekercset

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2011.08.11. 18:11:42

nekem tetszik. szerintem sokkal jobban illik ehhez a patinás épülethez mint a mostani. a kérdés, hogy mennyire energiatakarékos és költséghatékony (valószínűleg semennyire, bár végül is a Margit szigeten is zöld lámpások világítanak... ÉÉÉRTEEEED!!!!!!!!???!!?!?!!??!!!

nál 2011.08.11. 18:42:13

Ronda ez az épület nappal is, éjszaka is, régi világítással és újjal is.

venszivar 2011.08.11. 18:57:07

@dudva /: Oszt,melyik istenét?,mert van ám több is!"Veszélyes",kényes téma ez!A törpe pofája nem lesz jó? Említed a 4 oldalt,legyen úgy!Vízszintesen négybe vágni.....aztán kivetíteni v.kiszögelni!inkább az utóbbit!

Kicsi Kacsa 2011.08.12. 13:41:18

Bocs mindenkitől, nem olvastam végig mind a 151 hozzászólást.
Addig szép ez a díszkivilágítás, amíg nem térnek vissza az állványok a dunai homlokzatra....

Black Hawk 2011.08.12. 20:09:45

Én a kettő keresztezését látnám szívesen. A fehér jó, kap az egész kupola egy gyönyörű, misztikus glóriát, ez sajna a sárgánál teljesen eltűnik. Viszont a fehér esetében meg az épület nagy része nem látszik. Az lett volna jó, ha több fehéret helyeznek ki.

Dick Cheney 2011.08.13. 16:38:15

Addig jár a korsó a kútra, amíg el nem törik, viszont ez az új világítás pont olyan idejétmúlt, nem modern és elavult, mint a Tarlós Pisti.

Szerintem ez a legjobb, ezt egészítettem volna ki fehérrel-zöldeskékkel, hogy az egész meg legyen világítva:

thundafunda.com/33/backgrounds/Parliament%20Building,%20Budapest,%20Hungary%20pictures.html

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.08.15. 02:59:32

Olyan mint egy gyufaszálmakett. Fölösleges pénzkidobás. De persze faszságra mindig jut...

záporjózsi 2011.08.16. 19:23:18

@gonosz1hal: A nátrium ilyen szempontból elég vacak. A fehér LED sem nagyon jó, mert nem egyenletes a spektruma, de a fényhasznosítása a mostani refiknek és mosóknak elegendően jó ahhoz, hogy érdemes legyen beépíteni. Értem, hogy a fehér LED nem annyira ódivatú, de nekem mégis az tetszett volna jobban - és nem csak fényképezési alapon. Előtte az utat LED-es források világítják meg. Fény is van, lefelé is világít, látni is lehet a fényénél.

@ecodrive: A díszvilágítást éjjel lekapcsolják, kb. félidőt megy.

@mrbloodbunny: A jelenleg elérhető legtakarékosabb világítás a nátriumlámpa. Mármint energiában. Ha a csereciklust is hozzáveszed (autó kimegy, 2-3 ember 2 órát vacakol, stb.), akkor a LED már előzni tud.

nyünyüge 2011.08.21. 08:37:26

Mézeskalács-palota lett az Országházból :(.

(a Westminster-re hajazáshoz meg annyit, hogy emlékeim szerint az nem fehér mészkőből készült...)

euromark 2011.10.06. 21:45:19

az igen erre van pénz itt falun mi meg éhen döglünk!
hát ez a mi országunk?
elvesznek mindent,csakhogy ilyen felesleges dolgokat csináljanak,hát köszönjük,a kitalálónak!
szívesen látnám szezon munkába a mi pénzünkből vendégül látni 1 hónapra utána meggondolna sok mindent!

záporjózsi 2011.10.06. 21:46:29

@euromark: A költség soknak tűnik, de ez kb. aprópént az egyéb helyeken elfolóhoz képest.

euromark 2011.10.06. 21:50:04

@záporjózsi: na igen és nem a szegényeket kellene megszorítani,hanem a többinek a körmire nézni meg nem milliós fizetés kellene hanem nekik is 28500 ft-os segély na abbol éljen meg.

záporjózsi 2011.10.07. 08:14:03

@euromark: ...és ezzel kit szívatsz meg? Aki lop, az a hiányzót is összelopja, tehát a célt nem éred el. Aki még nem lopott, az lopni fog.

euromark 2011.10.07. 08:34:55

@záporjózsi: ide a régi törvény kellene aki lop annak kezét venni,ne tudjon többet lopni!
és látod kik beszélnek a törvényről,meg az igazságról,akik a legtöbbet lopnak csalnak meg hazudnak.
szerintem sokan nem is tudják,hogy létezik az országnak ezen része is meg nem csak ez hanem sok másik.
hát ennyit a törvényről!
ha lop valaki fát élelmet lecsukják.
aki lop milliárdokat annak ejnye bejnye.
és sajnos ez így van

záporjózsi 2011.10.07. 13:25:57

@euromark: Az igazságról sosem beszélnek, legfeljebb a jogról.
süti beállítások módosítása