800 96rbjf L01[1]

 

Hetvenezer négyzetméternyi irodafejlesztés akkor is ijesztően hangzik, ha csak 47.000 m2 területet foglal el. De nem kell megijedni. Mindez olyan helyen történik majd, ahol nem nagyon lehet tájképet rombolni: kinn Ferihegyen, a Liszt Ferenc Repülőtéren. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy oda bármi rondaságot le lehet pakolni, főleg hogy vannak azért egész klassz megoldások arrafelé.

Ott van mindjárt a csodaszép régi repülőtér (Ferihegy 1. vagy hogy hívják most? 1. zongoraverseny?), aztán a Sky Court se néz ki rosszul. De az irodafejlesztésekkel sem kell szégyenkezni: a három tömbösre tervezett, egyelőre egy épületes Quadrum is elég dögösen néz ki, mint arról átadásakor az Urbanista is beszámolt.

Most a reptérhez még közelebb terveznek egy új irodaparkot, nem is akármekkorát. Mint az építészfórumon írják:

800 3sfdpb L00[1]

A feladat üzleti célú irodahasznosítás vizsgálata volt a kb. 47.000 m2 területű, jelenleg üresen álló, ún. „F3” területen (az alábbi térkép közepén a pici kék - dá), a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es termináljának közelében. A fejlesztő programja szerint a létesíthető kb. 70.000 m2-nyi irodafejlesztést 7 db, egyenként 10.000 m2-es ütemre bontva kellett megtervezni.

Egy ilyen célú és méretű fejlesztésnél sajnos nem igazán muszáj figyelembe venni az esztétikai szempontokat, de itt igazán nem lehet ok panaszra. Teljesen rendben van az egész - legalábbis ami a látványterveket illeti.

Jó, hogy az épületek közül kizárják az autókat és így valóban egy kis "park" jön létre. Az oszlopos árkádok a szocialista várostervezés azon kevés pillanatát elevenítik fel, amelyeket szerethetők, a lekerekített épület pedig kifejezetten klassz. Egyszóval nem kell szégyenkeznünk, hogy milyen városkép fogadja majd az ideérkezőket. Feltéve persze, ha megvalósul.

800 q8xp24 L06[1]
800 cd9s2v L08[1]

Látványterveket az építészfórumról nyúltam, ahol még több információ és kép van a projektről.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest iroda repülőtér irodaház látványterv xviii. ker liszt ferenc repülőtér

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr493061049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pontien 2011.07.12. 20:33:28

Az új irodaházak 80 %-a üresen áll. Mi szükség van erre?

kontraszt 2011.07.12. 20:46:25

az első értékelhető grafika a reptér és környékéről ... (térképre gondoltam)

kigyurt álat 2011.07.12. 20:55:50

@~dá~: az ilyesmiben nem hiszek. 3% körüli gazdasági növekedés miért pörgetné fel az ingatlanpiacot? Ami a válság előtt is csak azért ment, mert agyon voltak támogatva pályázati pénzekkel és adóügyi kiskapukkal. De még a linkedben is azt írják, hogy most is 25% áll üresen.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.07.12. 21:17:57

Pont jó helyen lesz, hogy a kényszer leszállást végző gépek felette engedjék ki a felesleges üzemanyagukat. Az első után senki sem fog az udvaron dohányozni.

Káposztakukac 2011.07.12. 21:53:57

@kigyurt álat: 25% nem számít kirívóan soknak az ingatlanpiacon.

Káposztakukac 2011.07.12. 21:59:38

@chipanddale74: az üzemanyagot nem itt, és nem is ilyen magasságban engedik ki. amúgy meg próbálj meggyújtani kerozint cigarettacsikkel. nem fog menni.

Today05 2011.07.12. 21:59:51

@chipanddale74: a meglátás vicces, de most okoskodni van kedvem:

Az Airbus gépek alapból nem tudják leereszteni az üzemanyagukat( az európai flották nagyja airbus), és a boeingek sosem lakott terület fölött eresztik le az üzemanyagot.

ha akkora baj van, hogy azonnal le kell szállni, akkor leteszik, és max felújítják a futóművet/leírják a megsérült sárkányszerkezetet, ha NETÁN megsérülne, ha pedig nem olyan sürgős a dolog, csak kisebb baj van vagy továbbrepülnek, vagy belépnek egy nagyon üzemanyagpazarló holding pattern-be ahol elégetik a fülös kerozint percek alatt.

egy A320as TOGA tolóerőnél akár 4-5 tonnát is / óra, hamar be tudnak menni a bőven biztonságos súlyhatár alá

tutti 2011.07.12. 23:42:58

én inkább a régi lepusztult épületek/iparnegyedek helyére építeném ezeket.

YZ 2011.07.13. 06:25:47

@Today05: Ez már off, de nem bírom ki, hogy ne javítsam ki a tárgyi tévedéseket.
Így általánosítani marhaság.
A Ferihegyen (Budapest Liszt Ferenc blabla) leggyakrabban használt B737 és A320 típuscsaládoknál nincs üzemanyag-kibocsátásra lehetőség. Az Airbus A330-oknál (ellentmondásos információk vannak a A332 és A333 alapfelszereltségéről) és Boeing 767-en opcióként rendelhető a rendszer, ugyanis a MTOW nagyon közel van a MLW-hez.
Az A340-en, A380-on alap, ahogy a Boeing össes 767-nél nagyobb gépén is.

Roy 2011.07.13. 06:35:53

Ki a fene fog a világ végén a le, és felszálló repülők mellett irodát bérelni? Az irodaházak nagy része félig üresen áll.

Plumper_ 2011.07.13. 07:58:49

mi szükség ezekre? PÉNZMOSÁS.

Gersz 2011.07.13. 10:09:26

Hehhh, a városképnek a hasonló pógárok tesznek nagyon jót, mint ő:

mindennapiember.blog.hu/2011/07/13/ho_ho_horgasz_montgomery_hadseregebol

tomigonzo 2011.07.13. 10:41:11

harom epuletes komplexum neve 'quadrum' :DDDDDDDDDD (a tervek egeybkent nem rosszak, a miert-minek kerdecsoportot meg ne is feszegessuk ilyen nevadas utan:))))0

fahey 2011.07.13. 10:59:42

70 ezer nanometer iroda???

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.07.13. 11:19:21

"De az irodafejlesztésekkel sem kell szégyenkezni: a három tömbösre tervezett, egyelőre egy épületes Quadrum is "

...naja, nem véletlen épült meg csak az az 1 Quadrum tömb a háromból, még most is (közel 2 évvel az átadást követően) kong az ürességtől, alig van benne bérlő... és akkor még + 70,000 négyzetméter ???

magyar bucó 2011.07.13. 11:28:41

@fahey: Csak az index címlapon. Itt már helyesen van.

magyar bucó 2011.07.13. 11:30:16

A reptér helyében nem engednék ilyesmit építeni. Irodák, azután szálloda, lakások, panasz, hogy nagy a zaj és a forgalom, a végén kiutálják a repteret.

Engedd be a tótot...

HgGina 2011.07.13. 11:40:40

Örvendetes, hogy a szerző kiírta vagy rendesen rövidítette a négyzetmétert. Arra viszont felettébb kíváncsi lennék, hogy ki az a csököttagyú barom, aki a fenti területegységet nanométernek (nm), vagy ehhez kísértetiesen hasonló módon a másodpercet (s) millipondnak (mp) rövidíti.
Ld: index főoldal.
Gyanítom, megint valami alulművelt indexes zugfirkász volt az elkövető.

HgGina 2011.07.13. 11:43:59

Ó, látom, valaki már szóvá tette.
De ezt nem lehet elégszer mondani, írni a jelek szerint.

flora.a 2011.07.13. 13:04:15

A poszt ugyan nem szól erről, de én azt nem értem, minek kell az Ibis hotelt lebontani, és még egy (zx-edik...) irodaházat felhúzni a helyére. Tele van a 13. ker irodaházakkal, fele kong legalább az ürességtől. Ez a hotel meg tök jó állapotban van, és állítólag magas kihasználtsággal üzemel... ép ésszel nem lehet indokolni ezt sem.

Aranylab6 2011.07.14. 16:42:27

nem biztos, hogy egy nemzetközi reptér közelében irodát üzemeltetni hülyeség. sőt lehet nagyon is okos dolog, attól függ hogy milyen bérlői célcsoportnak szánják. az, hogy a bp-i irodaházak negyede üresen áll, az azon is múlik, hogy némelyik használhatatlan helyre épült (mondjuk az autóval szinte megközelíthetetlen Kálvin téren nem olyan fasza...) ne de 7 hektár iroda! ahhoz azért kell egynehány irodista, aki megtölti...