Margit híd kijárata

Mármint, ahova kijut az ember és egy nagy levegőt tud venni. Mert most olyan mint azok a templomok, amelyeknek nagy kapuja van, de mikor kiárad a násznép az esküvőről, egy rendes fotót sem lehet készíteni róluk, mert egy másfél méteres járdán kénytelenek zsúfolódni. Nem, nem az építkezésről van szó természetesen, hanem az "utómunkáról". Attila posztja alant.

Naponta használom a Margit-hidat és kapcsolt részeit, különösen a budai hídfő északi tekervényes útvonalait. Most arról nem szeretnék értekezni, hogy az egész híd úgy készül, mint a Déva vára és a Luca széke kombinálva, mert erről a városban.blog.hu, a Kerékpáros Klub elnöke és mások értekeztek az elmúlt hetekben eleget. Elég hozzá annyi, hogy úgy tűnik, mintha egy pár szaki műkedvtelésből napról-napra csinálna a hídon valamit, mert kedvét leli benne, hol néhány sor Zsolnay csempét tesz föl, hol korábban lerakott mészkő elemeket farigcsál, máskor néhány óarany korlátot szerel fel, megint máskor mos-fest-tisztít, mint a régi patyolat... A lényeg, hogy határidők miatt senki nem tűnik stresszelni magát...

Ami engem egy ideje jobban foglalkoztat, az a budai hídfőnél a Híd Presszó felé való kijárat jövője, ahogy az a mellékelt fotón is látszik (forrás: városban.blog.hu). Korábban szűk, romos lépcsőkkel, nyilvános telefonfülkével, bicikliúttal terhelt szűk, kacskaringós, csúcsforgalomban nehezen járható, zsúfolt kijárat jellemezte ezt a részt, most csak remélni tudom, hogy a rekonstrukció része ennek a fogadótérnek az átalakítása is, hogy végre valahol, ahol terület is van rá, megoldják a szellős, tágas, akadálymentesített kijárást és továbbhaladást a villamos, a buszok vagy épp az Elvis Presley Park (!) felé. Csak a parkosítást, néhány korábbi terméskő-fal és lépcsős járda átalakítását, lebontását kellene megoldani, különösen célszerű volna most, hogy a kerékpárok a Duna felől közlekednek majd, nem a gyalogos átjárón. Szerintetek megvalósul?

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest híd attila felújítás margit híd gyalogos margit körút ii. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr372953347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildsisy 2011.06.03. 07:20:46

Én is sűrűn járok erre, mindig készítek is fotót éppen azért, mert nagyon lassúnak tartom a munkálatokat, csatatér minden.
Egyik nap a villamoson szinte felkiáltottam, hogy: na, végre a korlát itt is fent van, ha nem is végig, -híd másik oldalán.
Alapos munkához sok idő kell... :)

Vation 2011.06.03. 09:56:17

ezen az Elvis Presley téren még mindig ki vagyok akadva :)

Leriel 2011.06.03. 10:21:23

@Vation: Pár nappal ezelőtt először hallottam a metrón, hogy bemondja: "Batthyány tér állomás következik. Átszállhatnak az ötös HÉV-re." Azt hittem, sírva fakadok.

Ugyanígy irritál a Széll Kálmán tér is.

Milyen furcsa egyébként, hogy a villamosmegállónak csak az egyik végéhez került zebra, a másikhoz, aminél gyakrabban szaladnak át az emberek a másik oldalra (17-es villamos felé), az elágazáshoz nem tettek.

Ugyanakkor kíváncsi vagyok, mi lesz ebből. Valószínűleg az, ami minden felújításnál: lesz egy éles, jól látható határvonal, meddig ért a felújítás, azon túl pedig egy göröngyöt nem rúgnak arrébb, ugyanolyan lepusztult, repedezett betonnal és úthibákkal fedett rész marad, mint amilyen 20 éve...

Vation 2011.06.03. 10:36:34

@Leriel: Batthyány teres részt nem értem mire gondolsz. nagyon rég nem utaztam békávéval

Leonine 2011.06.03. 12:40:31

@Vation: Minden reggel elmegyek az Elvis Presley park mellett a szentendrei (bocsánat, H5-ös) HÉV-vel, és mindig olyan érzésem van, mintha a Kétfarkú Kutya Párt tette volna ki a táblát poénból. :)

don-kanyar · http://www.falanszter.blog.hu 2011.06.03. 12:42:53

Tudok küldeni egy archív fotót, hogy ez a terület hogy nézett ki szökőkutastól, japán kertestől. Hova küldjem?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.03. 20:55:20

@don-kanyar: Töltsd fel pl noob.hu-ra, a linket ide másold be. Köszi! Tényleg érdekel, mert ott gyerekeskedtem, de a szökőkútra sajna már nem emlékszem, csak a nyomait láttam.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.06.03. 23:14:00

@Leriel: erre szokták a tervezők aszondani nagystílűen, hogy "nem tervezési terület". ugyanez igaz lesz szerintem a pesti hídfőre is. érdekes látvány a meki előtti földkazetta lezúzott képe. kb két folyóméter mészkőszegély kéne csak rá, hogy eismét redeti (persze '70-es évek beli) állapotában létezhessen, de szemlátomást már ez is meghaladja az odafigyelés képességét...

keria 2011.06.04. 18:31:18

A bicikliút átkerül a túloldalra (a híd lábát átfúrták), így ennyivel egyszerűsödik a környék. A másik várható változás a Budai fonódó villamos kapcsán várható, amikor megszűnik majd a hurokvégállomás és a híd alatt megy majd át a villamos - ezzel párhuzamosan pedig a 60-as és 86-os buszok közlekedése is teljesen átalakul, hiszen a 17-es villamossal jelentős szakaszukon párhuzamosan közlekednek majd.

Jokkura 2011.06.04. 20:35:27

@városjáró: Nem oda csináltak ( elég ..kmmm..fura módón) zebrát?
A másikban igazad van ,már ott van a papír széle,addig tervezünk :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.06.04. 22:56:54

@Jokkura: Debizony, ott az az új zebra. És bele is van féligmeddig vezetve ebbe a földkazettába... Ezért is fura hogy nem csinálták meg. Persze "hivatalosan nincs még átadva" a sarok. Ez is nagy ütőkártya szokott lenni egyébként a tervezői kommunikációnál. Az persze már egyáltalán nem izgatja őket, hogy nehivatalosan és funciójában nagyonis átadták már...
Tipikus magyarosch szemlélet. Aki meg számonkéri, végül az a feketeseggű. Agyarország!

a Lojalista 2011.06.07. 12:19:28

Nekem ehhez két megjegyzésem van, mivel naponta járok én is arra:
- vajon a villamosokhoz felvezető lépcsőket is fogják renoválni, mert azok bizony egytől-egyik balesetveszélyesek és nemegyszer látom, hogy nemcsak a gyalogosok, de a gyerekocsit cipelők is mennyit szenvednek;
- távol álljon tőlem a biciglis kontra gyalogos vitát élezni, de bizony az utóbbi időben (s nemcsak az említett helyszínen) a biciglisták a gyalogosjárdákat veszik igénybe, erőteljesen tekernek, hátulról szlalomoznak és ha nekimennek a gyalogosnak még nekik áll feljebb. Az átépítés elött az átjáró kész életveszély volt, mert az emberek özönlöttek a villamosmegálló-HÉVmegálló felé/felől, a biciglisták meg nemhogy nem szálltak le, de teljes erőből áttekertek a tömegen. Most majd a másik oldalon fognak közlekedni? Azok merre, akik a hídra akarnak feltekerni?

- apa - 2011.06.07. 22:10:13

@keria: A fonódó villamos hol megy majd át a híd alatt? Feltételezem elvesznek 1 sávot az autósoktól.

Csak mert az Indexen korábban azt olvastam, h a most felújított, kiszélesített gyalogos aluljáróban fog átmászni a villamos. Ez gondolom csak valami tévedés.

index.hu/belfold/budapest/2011/03/31/lejar_a_szerzodes_nincs_kesz_a_margit_hid/
(a 3. kép aláírása)

xmioz 2011.06.08. 01:27:12

Nekem az hiányzik, hogy a dél felől sétálva - a rakpart felső részén - nem lehet a járdáról felsétálni a hídra. Tehetnének oda egy feljárót!

keria 2011.06.08. 11:56:41

@- apa -: Az aláírás tévedés: ezen az aluljárón a HÉV és a villamos lesz megközelíthető. A villamos a most is lezárt szélső sávot használja majd. (Azt ne felejtsük el, hogy talán két éve nyílt meg az Üstökös utcánál egy lehajtó, ami a híd alatti átmenőforgalmat csökkentette...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.08. 19:25:18

@keria:

Az Üstökös utcai lehajtó milyen módon csökkentette a híd alatti átmenő forgalmat?

Albu 2014.02.05. 14:46:18

Nem lesz.

Már a cikk előtt is zavart,

és most, 2014-ben is szar.

Albu 2014.07.02. 12:07:49

Ismét rátaláltam a cikkre. : )

Az aluljáróból egyenesen 86-os felé, a mostani reko után: nem minősíteném. : ) Pár hónap után korrigáltak: a Duna felé három méter szélességben dunakaviccsal (!) burkolták a gyalogosok által jogosan kijárt szélességet. maps.google.hu/maps?ll=47.514926,19.039169&spn=0.00087,0.001981&t=h&z=20

A gyalogosoknak is létrehoznak majd egy BgyKK-t, vagy mi (a társadalom 100%-a, beleértve a tervezőket is) szívhatunk tovább?