Na jó, csak egy-két órára, meg épp hogy csak bugyogósra, de akkor is. A breaking news hírt @KTamas, Károly körúti tudósítónk küldte pénteken (aki már az első fák érkezéséről is beszámolt). Sajnos az Urbanista ügyeletes szerkesztője figyelmetlen volt (azonnal felmondtunk neki, megbotoztattuk, vagyonát elkoboztuk), ezért csak ma teszem közzé a képeket. Örüljünk neki együtt. (Még több kép az épülő Kiskörútról itt.)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: breaking fa belváros növény szökőkút zsidónegyed kiskörút zöldfelület v. ker vii. ker károly körút

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr722923055

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Önbecsülés sürgősen eladó 2011.05.24. 17:11:34

Eladás fronton semmi elmozdulás. Kevés a blogolásra fordítható időnk, és már a chi sem áramlik bennünk úgy, mint régen. Jobb híján tehát kaptok egy fontoskodó bejegyzést ingatlanpanamáról, eladható önértékelésről meg kvázihülyékről. ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bravura 2011.05.22. 14:13:29

keresem a képen a bekapcsolt szökőkutat.

nádasmargó 2011.05.22. 14:30:03

tök jó. előbb-utóbb majd úgy nézünk ki mint Bukarest pár éve ( én legalábbis akkor láttam) amikor a Népek Palotájatól vezető sugárúton a szökőkutakban helyi utca- és cigánygyerekek fürdőztek. Országimázs.......

Molenbruck Binko 2011.05.22. 14:30:46

@bravura: Hát azt nem nagyon látni, viszont ha jól megnézed, sziesztázó, földön fekvő munkást igen :))) Kíváncsi vagyok egyébként, hogy azok a dizájnosra nyírt fák meddig lesznek ilyenek. Tuti nem fogják minden évben kockára "faragni".

áldorivendel 2011.05.22. 14:39:08

Megtévesztőek a képek! Középen, ahol ember jószerivel nem jár, fák, füvek zöldelnek.Viszont a járdákon kevesebb lett a fa!!!! Itt lakom 1969 óta, s tehetetlenül kellett végigszenvednem a fairtást a házunk előtt. (A Múzeum körúton megmaradtak platánok is, dús, nagy lombokkal, itt kopárság. Látszat s való nem egy.

Dr Milton 2011.05.22. 15:24:12

Tegnap jártam a Kiskörút ezen részén. Mit mondjak, nem vagyok elájulva. Szép lett, jóval szebb mint eddig, de azért anynira nem mint az interneten egyes bloggerek lefestik. Ez a fasor is körül-belül 200 métert ölel fel, előtte-utána beton. Az oszloperdő borzalmas és cacophonicus. Az ilyen villamos felújításoknál azt kellene inkább vizsgálni, hogy a felsővezetékek milyen módon szüntethetőek meg teljesen

lifelike 2011.05.22. 15:38:34

rengeteg villanyoszlopot látok
az egész olyan erőltetettnek tűnik
de jobb mint volt

Ludrew 2011.05.22. 16:16:46

vazze legközelebb a cikktörzsbe beleírhatnátok hogy Budapestről van szó, megspóroltátok volna nekem azt az időt, amíg kibogarásztam, hogy mi az anyámkínja a város neve, ahol ez a körút van...

norbi2k 2011.05.22. 16:45:14

@Ludrew: sokáig tartott amig rájöttél hogy nem a barcelonai Károly körútról van szó? ;)

ClearWater 2011.05.22. 17:15:02

Na akkor majd én leszek az első akinek tetszik. Hibát lehet bármiben találni, de alapjában véve azért nem legyeünk igazságtalanok, szép. Csak nyitnák már meg végre a Madách tér bejáratát is, és egy szót se szólok.

magyar bucó 2011.05.22. 17:15:47

@Ludrew: Naprendszer, Föld bolygó, Magyarország, Budapest, Károly körút. Így jó?

kzolika 2011.05.22. 17:44:42

nadasmargo: Parizsban az Eiffel-torony elotti medenceben is furdenek, akkor az is egy szarhazi varos?

Amugy nekem tetszik. Kezd zoldulni a villamospalya, ami nem Ross.

cso zsi 2011.05.22. 17:49:20

@Molenbruck Binko: Kockaketrecben vannak, csak egy motoros fűrésszel le kell csapni a renitens zöldeket.

Molenbruck Binko 2011.05.22. 19:49:57

@cso zsi: Jó ég, már a fákat is ketrecbe zárják ???? :)) azok a renitens zöldek...

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2011.05.22. 20:59:26

Annak a széles kockafás sávnak semmi értelme nem volt, de még szökőkút is kellett azért..

Ha mindez a járdán (szóval a járda ennyivel szélesesebb, így több fa fölfért volna) akkor oké.. De, hogy oda középre..

Látványra tényleg nem csúnya, csak éppen haszontalan, nem praktikus.
Míg ha a járdásra kerül valami más formában, ugyanígy szép lenne és még hasznos is lenne.

záporjózsi 2011.05.23. 06:28:06

@Dr Milton: Van pár megoldás. Az egyik a Siemens Budaperst-áramszedője. Ezt 1887-ben mutatták be és 1924-ig használták, amikor is megbízhatósági problémák miatt megszüntették. Egy másikat most a franciák fejlesztenek és használnak (APS), viszont az drága, így ott is csak egy költséges kísérlet. Bár tény, hogy előremutató.

smalladam 2011.05.23. 11:09:15

én azt nem értem, hogy miért emelték meg kb fél méterrel az utcaszintet, hogy a városháza térnél lefele lejtsen? vagy ez épp hogy kiegyenlítés?

földiekkel játszó 2011.05.23. 12:15:00

Nekem tetszik! Bár, szerintem akkor már nem lett volna nagy dolog néhány virágládát kirakni, pl. muskátlival. A virág mindig feldobja a dolgokat :)

metropolis. 2011.05.23. 18:47:44

@smalladam: Azért emelték meg, mert a Városháza téren előbb-utóbb ház fog állni és akkor pont szintben lesz.

Egyébként meg azért nincs járdán fű mert egy ekkora forgalmú gyalogos övezetben cirka pár hónap alatt kitaposnák kifeküdnék a zöld felületet. Jó helyen van ott középen, jól néz ki.

áldorivendel 2011.05.24. 10:38:59

@ClearWater: Kedves ClearWater, örülök, hogy tetszik neked, de ugye nem itt laksz? (Mert ha én például csak erre járnék, lehet, hogy nekem is kedvemre való volna. Ám tartósan itt élve... Tudom, én csak egy szűk partikuláris nézőpontot képviselek, költözzek el, ha annyira nem bírom megszokni... Hááát, költözzön inkább a nyű, bele a tervezőbe... bocs...)

ClearWater 2011.05.24. 10:43:57

@áldorivendel: Nem, nem itt lakom, viszont itt van az irodám, többet vagyok itt mint otthon. De most tényleg, anélkül hogy egyből leharapnád a fejem, melyik részével nem vagy elégedett?

goumba 2011.05.24. 14:31:01

@áldorivendel: és a középső, parkos részre tk. át sem lehet jutni normálisan? vagy két 49-es villamos között kell cikázni, a szélén meg óvatosan nézelődni, nehogy belógjon az ember segge az űrszelvénybe? megáll az eszem, hogy mekkora f@sságot építettünk már megint...

Cortezcos 2011.05.24. 15:18:14

@nádasmargó: nem jellemző ezen a részen a "brazilok" megjelenése, sztem nem lesz fürdőzés. Bukaresthez hasonlítani BP-t, pedig bármilyen összefüggésben is vérfagyasztó. :-)

záporjózsi 2011.05.24. 15:31:09

@goumba: Zebrán át lehet jutni. A képen 2 ilyen hely látható.

amfiteatrum 2011.05.24. 16:24:37

Szóval kb 50 fa miatt volt a felhajtás?!

Love is in the air · http://www.repulout.hu 2011.05.24. 16:40:56

remélem csak felülnézetből van olyan érzése az embernek, mintha ketrecharcos lenne. durván sok az oszlop, pedig csak egy villamosvágányt szolgál ki

bejgli 2011.05.24. 18:21:48

"Egyébként meg azért nincs járdán fű mert egy ekkora forgalmú gyalogos övezetben cirka pár hónap alatt kitaposnák kifeküdnék a zöld felületet. Jó helyen van ott középen, jól néz ki."

Ez mekkora egy marhaság. Miért nem fedik le üvegbúrával? Akkor tényleg senki nem lépne rá. Füvet telepíteni egy városba, hogy 2 sornyi autón és egy villamosvonalon át bámuljuk...Ezt egy angolnak, franciának elmondod, nem fogja elhinni. De legalább nő majd a turistaforgalom, mert arra a helyre mindenki kiváncsi, ahol ilyenek csinálnak. Már csak azt kéne megoldani, hogy a Városháza-projekt keretében ne pláza legyen a beépítésből, hanem oda kerüljön majd a Hülye Járások Minisztériuma.

magyarossy 2011.05.24. 22:13:53

Úgy tűnik, hogy itt tényleg vissza kell aszfaltozni mindent. és megvárni míg a húgy és a kutyaszar forrni kezd, na akkor majd elégedett lesz mindenki.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.05.26. 02:33:56

megemelték a járdát a városháza basznál hogy majd oda épülhessen valami, valamikor, se?! ahhha. de könyörgöm, akkor miért lejt az a járda? és miért nincs vizszintben, hm? csak úgy pojénból?

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2011.05.27. 17:11:22

@magyarossy:
Ez így nem igaz. Persze van egy mindent kritizáló réteg, akikkel nem lehet mit csinálni és nekik tényleg semmi nem jó. Az ilyen kritizálók állíttatnak le minden jó épület építését, mert "rontja a városképet" és közben nem veszik észre, hogy a városkép nem egy homogén valami, amit meg lehet bontani, hanem sok különböző valamiből álló dolog. A bérházak közül kitörő templomtorony, vagy a Parlament ugyanúgy nem tönkreteszi, hanem hozzáad a városképhez, ahogy az új, modern épületek is.

De amúgy a kritika nem azt jelenti, hogy putriban akarunk élni.
Én nem is azt mondom, hogy most rosszabbul néz ki a körút, mint amilyen volt, mert nyilván nem. Kb minden ami új, az picit lakhatóbb, élhetőbb is, ez tény.
Ugyanakkor nem vagyok elájulva.. Nem a múlthoz kell hasonlítani, hanem ahhoz, amit ehelyett kellett volna csinálni.

Engem az egészben több dolog is zavar. Legjobban az az önkormányzati döntés, ami nem kifejezetten a projekt hibája. Tehát a Károly krt amúgyis egy rendezett hely volt nagyjából. És most képesek voltak milliárdokat költeni arra, hogy az amúgyis rendezett hely SZEBB legyen, mintha nem lenne ezerszer fontosabb fejleszteni valónk a városon. Egyszerűen nem vagyunk abban a helyzetben, hogy milliárdokat dobjunk ki, csak szépítészeti beavatkozásra. Szó van a 47-es villamos hosszabbításról, amit amúgy már azóta terveznek, amióta visszabontották... ebből is látszik milyen primitív döntés volt anno.
Sokkal fontosabb lett volna azt a vonalat meghosszabbítani, mint megszépíteni a Károlyt.

De ha már muszáj szépíteni, mert a politikusok azzal tudnak felvágni, akkor nézzük a következőt.
Akkor a legemberbarátibb egy hely, ha van fa, sőt, ha konkrétan fák közt lehet menni. Nem ezt oldották meg, hanem inkább középre felhúztak egy széles senki földje sávot, dizájn fákkal. Totálisan haszontalan. Azt mondták, hogy a középső sáv azért kell, hogy kinézetileg tagolja az utat. Erre a célra egy sokkal vékonyabb, de magas sövénysor is teljesen megfelelt volna, csúnya se lett volna. Cserébe a két járda kaphatott volna annyi területet, amin még elfért volna fa. Ha nem is dupla fasor, de 1/3-al több lehetett volna. Ez lett volna fejlődés.

A bicikliút is el lett rontva. Ezt is elmondták, azért került az a keskeny kis vacak az autók közé (mert egy kis réteg kilobbizta..), mert egyrészt derogál nekik, ha véletlen egy gyalogos átmenne a sávjukba, másrészről pedig állítólag sok volt a baleset a kereszteződésekben.
Azért sok a baleset a kereszteződésekben, mert a balesetet szenvedő biciklisek 99,99%-a képtelen betartani a KRESZ legalapabb szabályait és képtelenek józan ész szerint (kereszteződésben lassítva, fokozottan ügyelve, csak zöld lámpán átmenni) közlekedni.
Ezek betartatása mellett, nem kellett volna eleve balesetveszélyes, de minimum kellemetlen helyzetet előállítani. Fél méter is nagyon sokat számít, ha arról van szó, hogy hol vesszük a levegőt. Közvetlenül az autók közt, vagy mellette. Szóval megint az van, hogy a bunkókat külön megjutalmazzák, hiszen ők kifejezetten szeretnek autók közt közlekedni, a normális, szabálybetartók, akik soha nem is voltak pont ezért veszélyben a kereszteződésekben sem, azokat meg külön megszívatták. Hadd ne mondjam erre, hogy hurrá.

felucca 2011.05.30. 09:32:40

Eddig körülbelül már ezerszer modtam el, de nem baj, emondom ezeregyedszer is, hogy miért nem lehet a járdaszélen ugyanezt a fásítást megcsinálni. Három oka van:

1. Tűzoltók

Járdaszélen új fasor telepítésénél a tűzoltó 15 méterenként enged fát telepíteni. Lenne ebből fasor? Nem lenne. Én sem szeretem ezt, szerintem is hülyeség, kőkorszaki baromság, de jelenleg ezek a feltételek.

2. Közművek

Senkinek nincsenek röntgenszemei, ezért érthető, hogy átugorjuk ezt az apró, de döntő tételt. A lényeg, hogy a most telepített fákat is alig lehetett elültetni a közműdzsungel miatt. Az út közepén nincsen sem közmű, sem tűzoltó, ott annyi fát lehet telepíteni, amennyit akarunk.

3. Téri koncepció

A zöld itt körülbelül azért van az út közepén, amiért az Oktogonon is. Ha az oktogonon meg lehet érteni, hogy hogyan működik a kompozíció, akkor bízom benne, hogy itt is meg lehet.

Aki szerint pedig a Károly körút eddig is egy viszonylag rendezett útvonala volt a városnak, az összevissza szervízútjaival, az ökörhúgyként kanyargó szegélyeivel, a rendezőpályaudvarnyi villamovégállomásával, a 2x23 forgalmi sávjával, az menjen sürgősen orvoshoz!

záporjózsi 2011.05.30. 11:32:49

@felucca: A villamosvégállomás most elvileg nagyobb lett. Gyakorlatilag használhatatlanabb. Köszönjük.

felucca 2011.05.30. 11:36:42

@záporjózsi: Ó, írd le a konkrét problémádat! Mitől nem lehet használni? Egyébként kisebb lett, de mindegy.

záporjózsi 2011.05.30. 19:14:15

@felucca: Eddig szabályosan félre lehetett állni. Most nem.

felucca 2011.05.31. 09:40:10

@záporjózsi: Most is félre lehet. Sőt, nem egy vágányon, hanem két vágányon. Tehát a helyzet úgy lett jobb, hogy nem egy rendezőpályaudvar van a tér közepén.

felucca 2011.05.31. 11:38:43

Miért, mi a szabályos és mi a szabálytalan? a ez nem szabályos, de egyébként működő, akkor nem lehet, hogy a szabályokkal van baj? Nem lehet, hogy egy városi útszakasz átépítését ennek alárendelni aránytévesztés?

záporjózsi 2011.05.31. 12:49:35

@felucca: A szabályos az, ha a jármű normálisan befér a tárolóba. Ami eddig is létezett. Most nem fér be. Meg lehetett volna csinálni, hogy beférjen, de nem tették.

felucca 2011.05.31. 13:31:38

?
Befér.
A napokba is ott állt kettő villamos a tárolóban. Nem centiztem ki, de belelógott a zebrába? Vagy mitől nem fér be?

záporjózsi 2011.05.31. 20:10:33

@felucca: Belelóg és az ütköző miatt balesetveszélyes. Emellett jó kérdés (azt meg én nem centiztam ki), hogy jelzővel ki lehet-e egyáltalán hozni onnan. Mondjuk az, aki előírta, hogy ott vasúti jelző legyen nem volt magánál az biztos. Pl. a jelző a villamost ráengedi szabaddal a zebrára, ahol a gyalogosnak elsőbbsége van. Mi lesz itt? Sorompó?! Az sem volt magánál, aki előírta az ütközőbakot (attól már a villamosok be is férnének.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.01.10. 14:03:05

Csak egy ötlet: Jó lenne, ha megnéznétek, hogy mi lett a felújított Károly körútból mióta átadták. (Lekopott bringaút felfestések, feljövő, legkisebb nedvességre is ultracsúszós térkövek és a többi.)