BKK kozlemeny01 20110322 480x360Tulajdonképpen elég érthetetlen, hogy miért kellett eltelnie hat évnek a VEKE 2005-ös felvetése óta, hogy a Kassai térnél (vagyis a Nagy Lajos végénél) a trolik is használhassák a buszsávot. Rendben, itt nem csupán egy rendeletről, hanem felsővezetékek odébb rakásáról van szó, de ez akkor sem olyan nagy beruházás, ahhoz képest, mennyivel kényelmesebb lett a tömegközlekedés. Mint a főváros honlapján írják:

 


Nagyobb térképre váltás

Hosszú ideje húzódó probléma megoldására került sor az elmúlt napokban: a zuglói Kassai térnél található, az M3-as autópálya bevezető szakasza felett átívelő felüljárón évek óta rendelkezésre áll a buszsáv, amely a közösségi közlekedési járműveket hivatott segíteni. A buszsávot eddig az erre közlekedő 74-es és 74A trolibuszok nem használhatták, mert a felsővezetéktől nem tudtak olyan mértékében eltávolodni, hogy használhassák a tömegközlekedés számára előnyt jelentő forgalmi sávot – erre csak a buszoknak volt eddig lehetősége.

 

A BKK kezdeményezésére a BKV beruházási forrásaiból az elmúlt napok folyamán áthelyezték a középen vezetett buszsáv fölé a trolibuszok felsővezetékét, így az évek óta húzódó probléma megoldást nyert. A csekély mértékű módosítással azonban több ezer utas fontos perceket takaríthat meg, hiszen immáron a trolibuszok sem a dugóban araszolnak, hanem a várakozó autókat kikerülve, gyorsabban juttatják célba utasaikat.

 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés trolibusz xiv. ker nagy lajos király útja kassai tér herminamező

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr472761491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.03.23. 22:44:41

Ilyen vezeték átrakást kéne csinálni a Podmaniczky-Bajcsy sarkon is - az Arany J. felé. A lápánál lévő két kanyarodósávból a troli a belsőből kénytelen kanyarodni, miközben az ív közepénél ki kell sorolnia jobbra a megállóhoz.
S ha már felsővezeték. Ki lehetne vinn végre a 75-ös, 79-es trolik vezetékét is a ligeti kurflik helyett a Dózsára. A ligeti kapcsolatot pedig továbbra is adhatná a 70-es és a 74-es. Igaz, hogy így troli nélkül maradna a Műjég. Viszont gyorsulnának a vonalak.