Sziasztok!

Hann András vagyok, az ELTE Társadalomtudományi Karán Alkalmazott Közgazdaságtan szakon írok szakdolgozatot a dugódíjról. A szakdolgozat fontos eleme egy kérdőív, amiben a ti blogotok mint városi blog nagyon sokat segítene, ha ki tudnátok tenni egy posztban. A kérdőív az alábbi címen érhető el: http://www.dugodij.com

Előre is köszönöm a segítséget!

 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr892752051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ampelmann 2011.03.19. 10:34:13

munkahely tiltja ezeket a googlespreadsheet oldalakat... de otthon majd megcsinálom. amugy kell, igen, de csak akkor ha annak összegét normális belvárosfejlesztésre költik!

MagyarZizzi (törölt) 2011.03.19. 12:12:43

Remélem, tudtam segíteni! Szerintem nem rossz ötlet a dugódíj, de akkor át szervezni a belváros közlekedését, gondolok itt elsősorban a BKV-ra. A bevételt pedig nem lenyúlni ám!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.03.19. 13:52:30

A dugódíj a jelenlegi formájában, jelenlegi úthálózat, jelenlegi BKV, jelenlegi benzin-tömegközlekedés árak aránya mellett egy nagy hülyeség, de sok pénzt le lehet vele húzni az emberekről.

szb9 2011.03.19. 18:30:14

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: jelenlegi, jelenlegi... mire eljutnak odáig, hogy bevezetik, még sok minden változik. persze nem biztos, hogy pozitív irányba

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2011.03.21. 18:58:00

Ide is..
Szóval, sajnos sokan nem látják át ezt a dolgot rendesen, mert a buta ember csak végletekben tud gondolkodni.

Először is a harci helyzet: Budapest útjain naponta több autó közlekedik, mint ahány Budapesti lakos van. A Budapestiek autóhasználata egyáltalán nem nevezhető nagynak. Akkor miért Budapestet kell megszívatni?
Az autósforgalomnak fő okozói az ingázók, akik tojtak a tömegközlekedés lehetőségre és mindenre, kiköltöztek vidékre, hogy aztán naponta bevonulhassanak autóval. Ezzel a dugódíj tervezettel lehet, hogy kellemetlenséget okoznak nekik is, de nem nagyon. A fő környezetszennyezést és Budapest büdösítése ugyanúgy megtörténne. Míg egy budapestit, aki nem a zónán belül lakik, de be kell járnia és épp nem BKV-val akarna, az megvan szívatva! De ez a réteg adja a legkisebb részét az autós forgalomnak! Akkor mi értelme van?
Mi értelme van Buda nagy részéből egy gigaparkolót csinálni az ingázóknak? Ráadásul a belsőbb bevásárlóközpontoknak is csak megnehezítik a működésüket. Lehet rájuk köpködni, de az emberek életét igenis megkönnyítik, a városnak pedig nagyon nagy pénzeket adóznak le. Persze így a külvárosi bevásárlóközpontok jobban járnak..de milyen módon? A játék közepén változtatott szabályokkal? Érdekes.

Ha az autósforgalom ellen akarunk tenni valamit, akkor Budapest határától kellene dugódíjat (behajtási díjat) szedni, ezzel egy időben az ingázóknak kiépíteni a normális tömegközlekedést, de nem kizárólag budapesti pénzből, hanem min 50%-ban az agglomerációkkal.
Ide tartozó dolog a szabad, úton való parkolás. Amíg az ittlakók ingyen foglalhatnak el közterületet, addig a belvárosi utak szűkek és 100%ban aszfaltosak maradnak. Ha viszont MINDENKINEK tiltanák/fizetőssé tennék a parkolást, akkor lenne hely a belvárosban a fáknak is például, és megszűnnének azok az akár 30 perces bolyongások is, mikor parkolóhelyet keresnek az emberek. Hogy mik kellenek? Nyilván parkolóházak és mélygarázsok, amik most egyébként hála az ilyen közterület foglalásnak, sok szabad hellyel üzemelnek. A legideálisabb az lenne, ha a kis utcákban az út 50%-án lehetne megállni ingyen 15 percre mondjuk, csomagok, bevásálószatyrok fölcipelésének idejére. A többi helyen, ahol eddig kocsik álltak, meg lehetnek fák, bokrok. Egyébként ilyenre Budapesten is van már példa, összehasonlíthatatlanul élhetőbb is az olyan környék.

De ezt és a már említett behajtási díjat is egységesen, egész Budapestre kell érvényesíteni.