DJ egy látszólag elég hétköznapi célt tűzött ki maga elé: adják meg neki az elsőbbséget ott, ahol az a KRESZ szerint jár neki. Mivel magam is BKV-zó vagyok, csak örülni tudok, hogy valaki ismét felveti a kérdést! Hogy valóban egy gyalogos CM szervezése-e a legjobb megoldás, abban már nem vagyok ilyen biztos... Döntsék el a Drága Olvasók, hogy támogatják-e, segítenek-e szervezkedni, vagy ez annyit ér szerintük mint a Júdeai Nemzeti Front öngyilkos kommandójának akciója. De persze bárhogy is javul a gyalogosközlekedés, annak csak örülni fogok.

 

Szia Mindenki!

Épp regisztráltam a Critical Mass oldalán, gondoltam talán ők állnak legközelebb ötletemhez, de mivel semmilyen elérhetőséget nem találtam, rátok esett a választás.

Kis előzmény:

Sokat éltem külföldön és (sajnos) megszoktam, hogy a zebrán való átkelés gyalogosként nem tart percekig naponta sokszor.

Így visszatérve eltérő közlekedési morállal rendelkező hazámba elegem van abból, hogy BKV használó gyalogosként (jogsi nincs) munkába menet, abból jövet, stb. sok-sok percet veszítek azzal, hogy ácsorgok a zebra peremén várva hogy megálljon az özönlő autósor és átengedjen ott, ahol az autósnak eleve lassítania kéne, miután én már átkelési szándékomat egyértelműen jeleztem. Miért én várjak pl. esőben és egyáltalán bármikor máskor? Egy civilizált társadalomban ez nem így működik, fordítva.

Ezen kívül pedig a folyamatos piroson átslisszanó autók miatt az sem számít, ha közlekedési lámpával megáldott zebrán akarok túloldalra kerülni, amennyiben életben akarok maradni jobban teszem ha az autókat figyelem és nem a lámpát.

Ötlet:

Szervezni szeretnék a (Critical Mass mintájára) egy gyalogos felvonulást/mozgalmat/forgalomlassító akciót. Az "ahogyan"-t csatolt ábrán található béna rajzon illusztráltam és ebből Budapest több pontján ugyanabban az időpontban gondoltam több akciót (1-2 óra időtartam). Soha nem csináltam hasonlót, regisztrálnom kell Facebook-on résztvevő-toborzáshoz? -> nem akarnék. Magyar gyalogosblog oldalt zérót találtam és azt sem tudom milyen keretek közt lehet ilyet meglépni (rendőrség.. stb. bevonandó-e vagy attól függ mekkora mértékű eseményről van szó, hány ember vesz részt benne..).

Ebben kérem segítségeteket.

Köszönettel,

DJ

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés akció zebra gyalogos

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr742652990

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Magyarország: a százezer tó országa 2011.02.11. 11:19:57

Amikor e sorok íródnak, nagyjából 300 ezer hektárt borít belvíz Magyarországon. Ennek a hat Budapestnyi területnek körülbelül a fele termőföld. Százmilliókat költünk a védekezésre, s hogy mekkora kár keletkezett vagyonban és terményben, az majd csak a ...

Trackback: Szívesen élne sétálóutcában? (Szavazás) 2011.02.11. 10:32:09

Kell-e sétálóutca vagy sem? A két tábornak annyira természetes a maga igaza, hogy szinte nem is értik, miért érvel a másik. Hát már miért ne szeretne valaki tiszta levegőjű helyen élni, ahol nyugodtan sétálgathatnak, beszélgethetnek ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deszkás 2011.02.11. 11:45:50

@mement: "egyik naprol a masikra a jardabol parkolo lett, "
Nem lett csak egy részéből! Innetől bukik az okfejtésed.

mement 2011.02.11. 11:45:59

@Deszkás: Te is alltalanositasz, addig ne tuntetgessunk amig gyalogosok atrohangalnak a piroson.

Megint csak az azonoso terminologia. Amig mindenap kinyirtok valakit addig ne haljunk egy hangot sem.

Ugye milyen megkapoan bajos erzes, amikro ugyanazt az ervrendszert veled szemben hasznaljak:)?

SzDaniel 2011.02.11. 11:46:45

Chicagoi szarosztrajk!

kispiggy 2011.02.11. 11:47:16

Ha lesz valami előrelépés, eszmecsere a topickal kapcsolatban, szóljatok, mert érdekelne. Viszlát!

mement 2011.02.11. 11:47:49

@Deszkás: Ezen nem bukik semmilyen okfejtes.

vagy ha ennyire lovagolunk a szavakon, akkor kepzeld el ugy hogy csak a virag szirmait kell repulonek hivni...

Deszkás 2011.02.11. 11:48:29

@Silent Bob: Nem! Én nem az autósok álláspontját szeretném elfogadtatni. Az én álláspontomat képviselem, nem másokét, ezért ne használd rám a "ti" kifejezést. Én sem mondtam itt senkinek sem, hogy ti átszaladgáltok a piroson. Nem szokásom egy kalap alá venni senkit a másikkal.

Silent Bob 2011.02.11. 11:49:00

@kispiggy:
Röviden összefoglalva: mindenki köcsög. :)

Deszkás 2011.02.11. 11:50:01

@mement: Már miért ne bukna?! A járda attól még járda maradt, csak a szélessége csökkent.

Silent Bob 2011.02.11. 11:50:50

@Deszkás:
Ezek szerint te nem tartozol a 74%-ba sem. Tehát 50-nel mész városban, 130-cal autópályán, nem telefonálsz, stb. :)
Ebben az esetben elnézést kérek. :)

Kürüsüly 2011.02.11. 11:51:50

@mement:

Én úgy látom, hogy az autósok igyekeznek, nincs 100%os eredmény,de én nem látom, hogy teljesen le lennének kakilva a gyalogosok, a probléma azokon a helyeken van ahol irányonként több sáv van, és nincs lámpa. Ezek elég veszélyes helyek ez tény, ezeken kellene változtatni.
De ez szerintem nem egy ÁLTALÁNOS probléma, hanem lokális.De itt hiába masírozol körbe, mert nem lesz jobb, ide lámpákat kellene tenni attól lenne jobb.

mement 2011.02.11. 11:52:03

@Deszkás: es amit elvettek reszt az is jarda maradt, csak atneveztek masvalamnek.

Ha a virag szirmait atnevezzuk a virag attol meg teljes egeszeben virag marad:)

idehazduom neked amit egyebeknt ezt te irtal:)
"hogy abból indult ki a vita, hogy a gyalogosok csak követelnek, de saját maguk nem tartják be szabályokat? ezzel van nekem a bajom. Addig ne tüntetgessenek a zerbán, hogy nem engedik át őket, ha közben szarnak a szabályokra. Ez itt a lényeg!"

Sehol egy alltalnositas igaz:)?

mement 2011.02.11. 11:53:57

@Kürüsüly: En nem akarok masirozni:) Nem latom ertelmet tuntetesnek, de mint mondtam van ra igeny, es ez elgondolkoztato.

Deszkás 2011.02.11. 11:55:28

@Silent Bob: Így van. Maximálisan szabálytisztelő vagy.

Silent Bob 2011.02.11. 11:57:01

@Deszkás: Érdekes, a fórumokon szinte csak olyanok vannak. :)
Tudnám honnan van akkor az a sok szabálytalankodó az utcán. Nekik biztos nincs internetjük. :)

mement 2011.02.11. 11:57:09

@Kürüsüly: egyebkent nyilvanvaloan van pozitiv valtozas, az elmult 5 evet tekintve

Deszkás 2011.02.11. 11:58:19

@mement: "es amit elvettek reszt az is jarda maradt, csak atneveztek masvalamnek."
Jobb lett volna, ha elbontják?

Általánosítás, igen, de nem azt írtam, amit te a számba adtál, idézem: "addig ne tuntetgessunk amig gyalogosok atrohangalnak a piroson." Látod a különbséget? Én többes szám 3. személyben írtam végig, szó sem volt rólad.

Lumieres 2011.02.11. 11:58:49

Ha komolyan gondoljátok akkor szervezzétek meg a fészbukon. Legyen valami hívószó... Mondjuk a tisztább belvárosi levegőért élőlánc...
Aztán meglátjuk hányan csatlakoznak. Ha csak tizen, akkor tényleg csak a zebrán fogunk ide oda szaladgálni...

A tömeg mérete határozza milyen legyen a rendezvény. 10 ezer budapesti szerintem eljönne.

Deszkás 2011.02.11. 11:59:37

@Silent Bob: Megnézheted más fórumokban is a hozzászólásom, ott sem hiszik. Egyébként nem tudom, milyen fórumokat olvasol, nézz be mondjuk az autozz.blogra, meglátod, mennyire nem szabálykövetőek ott sem.

Lumieres 2011.02.11. 12:00:39

@Lumieres: Kinek tetszik az ötlet. 5 ember már elég kezdéshez...

Lumieres 2011.02.11. 12:01:25

Deszkások? Szevasztok!
Kemping bringások? Szervasztok!

Szerintem 100 ezren is vagytok!!!!

Silent Bob 2011.02.11. 12:02:10

@Deszkás: Rendszeresen olvasom és 2-3 emberen kívül senki nem vállalja be, hogy ő azért néha egy kicsit...

Lumieres 2011.02.11. 12:02:11

Ez a kritikus tömeg. Az elpusztíthatalan élő organizmus: A NÉP!

mement 2011.02.11. 12:02:52

@Deszkás:

"Általánosítás, igen, de nem azt írtam, amit te a számba adtál, idézem: "addig ne tuntetgessunk amig gyalogosok atrohangalnak a piroson." Látod a különbséget? Én többes szám 3. személyben írtam végig, szó sem volt rólad. "

:DDD Ritkan szoktam atmenni ennyire szemelyeskedesbe, de mar vinnyogva rohogunk rajtad itt a gep elott, hogy mennyire iskolapeldaja vagy a duplagondol nevu nagyszeru mentalis onvedelemnek.
Mindenki hazudik es hulye csak te vagy helikopter igaz?:)

Lumieres 2011.02.11. 12:03:26

Na milyen ötlet? 100 km-es emberkígyó... Közben Budapesten.

Lumieres 2011.02.11. 12:06:52

Mitkíván a Magyar Nemzet?

Magyar Nemzeti HIphopreppet!!

Kürüsüly 2011.02.11. 12:07:33

@mement: amúgy ha nem az autósak ELLEN lenne demonstráció azzal nem is lenne bajom, meg szerintem az autósok többségének sem.

Sok olyan hely van a városban amivel kezdeni kellene valamit. Többsávos utak lámba nélkül tényleg gyalogosokkal az út szélén akik percekig állnak ott alkalmat keresve az átkeléshez.
Ezeket összeszedve lehetne közös kezdeményezésbe fogni az autósokkal.
Azt hiszik a gyalogosok, hogy merő rosszindulatból nem állnak meg az autósok, pedig egy csomó helyen egyszerűen veszélyesnek érződik a külsőben a forgalommal haladva 50-60 környékéről a gyalogost meglátva fékezni hogy hátha megáll a belsőben haladó is.
Egy csomó helyen van olyan amikor a gyalogos gonoszságnak érzi, hogy nem állnak meg neki, miközben csak későn látják meg.
Egy csomó félreértés okozza az ellenségeskedéseket.Szerintem ezen kellene változtatni.

Lumieres 2011.02.11. 12:07:38

Vazulnak koppánynak vére... Idegen ajkú repperek félre...!!!

Lumieres 2011.02.11. 12:08:43

@mement: Megcsinálod? Ha igen Történelmet csinálsz!!!! Van fészbukod? Bevállalod? Én csatlakozom!

Lumieres 2011.02.11. 12:09:22

Megcsináljuk a NÉPPET!!

mement 2011.02.11. 12:10:45

@Kürüsüly: Valahogy nem hiszek a mindenap autoval jaro emberek kompromisszum kesszegeben:(

Deszkás 2011.02.11. 12:16:53

@mement: örülök neki, hogy jól mulatsz a saját hülyeségeiden. Sehol nem állítottam azokat, amit te nekem tulajdonítasz. szánalmas a vergődésed, ahogy próbálod bebizonyítani, hogy mindenben neked van igazad és mindenki más hülye, és megpróbálod elhitetni magaddal, hogy ez én vagyok és nem te.

Deszkás 2011.02.11. 12:17:27

@Silent Bob: Nem olvasod elég rendszeresen. :D

Kürüsüly 2011.02.11. 12:22:10

@mement:

szerintem van ebben lehetőség,nincs olyan hogy az autósok 100%-a megváltozik, de mindenki képes változni.
5 éve bringával kimenni az autók közé halálos volt, most meg simán kiviszem a gyereket is, mert normálisan közlekedve én biztonságban érzem.(nyilván nem a váci úti felüljárón próbálkozunk).

A zebrákkal meg ráadásul tényleg azt érzem, hogy totál összeveszik két csapat miközben együtt kellene cselekedni, és a gázos helyeken kikényszeríteni a lámpát.
Hülyék mindig lesznek minden oldalon, de nem az ő viselkedésük alapján kellene megítélni az egész csapatot. Amúgy vannak itt vezető szellemek a kerékagy, meg a gyalogosok blogja fogjon össze a totalcarral, meg az autózz bloggal és szedjük össze a gázos kereszteződéseket,és demonstráljunk együtt.
szerintem lenne fogadókészség minden oldalon.

Deszkás 2011.02.11. 12:22:45

@mement: Ahogy a tiédért is. Nem én hazudtam tele a topikot kettőnk közül. Aztán lehet röhögni, attól még igazad nagyon nem lesz. Max kínodban röhöghetsz a képzelgéseiden. Tudod, nem én állítom, hogy nem parkoló, amit parkolónak alakítottak ki. Aztán mondhatod, hogy kár a gőzért, ebből te már nem jössz ki jól, max a haverjaid előtt. Szánalmas vagy.

Deszkás 2011.02.11. 12:24:13

@mement: Itt van a gond! nem hiszel a másikban, holott előzőleg magad is beismerted, hogy változások történtek az elmúlt években. Fura ez a kettősség nálad.

mement 2011.02.11. 12:31:39

@Kürüsüly: Nehezen tudom elkepzelni a totalcarol valamely ujsagirojarol, hogy az autosokat nezve onkorlatozo tevekenysegert kampanyoljon.
A TC az pont az az ujsag ami azt a (remelem hamis) kepet kozvetiti hogy az autosok, egyutmukodesre keptelen emberek hada, akik magasrol tesznek arra hany ember eletet keseritik meg a mindenapi gyakran indokolatlan autokhasznalattal.

Ertem hogy egy fajta osszefogast varnal, es talan ez is lenne a celravezeto, de ez ma nem az az orszag ahol az emberek jozanesz alapjan kepesek onmagukat korlatozni, es helyes viselkedesi mintazatba terelni az eletuket, ez egyebkent kozlekedesi eszkoztol teljesen fuggetlen.
Az eszervek nalunk nem szamitanak tenyezonek, csak a felulrol jovo korlatozas es a penztarcara hato intezkedeseknek volt ertelme.
(Ez egyebkent tragedia valahol....)

mement 2011.02.11. 12:32:40

@Deszkás: a valtozast kizarolag a a felulrol jovo szigoritasok hoztak el.

BGM 2011.02.11. 12:33:43

Mint állandó gyalogos egyetértek avval,hogy valamit tenni kellene a gyalogosok zebrán való áthaladásának biztosítására.Ez ma az esetek 80-90%-ában szinte lehetetlen,életveszélyes dolog(tisztelet a kivételnek!).Ezt idáig sem a Kresz,sem annak legutóbbi módosítása nem tudta megszüntetni.(Ha jól tudom a módosítást is csak az hozta,hogy rövid idő alatt sok embert gázoltak halálra a zebrán és valamit lépni kellett).Lehet,hogy a posztban leírt figyelemfelkeltő akció jó dolog,nem tudom.(Én már jóval drasztikusabb megoldásokon is gondolkodtam sokszor dühömben:bedobni kővel a gúnyosan elhajtó autós ablakát,lefényképezni a szabálytalankodót,stb.)De valamit tenni kellene,mert hiába várunk arra,hogy a sok udvariatlan,beképzelt,nagyképű autós valaha is megváltozzon.Mérhetetlenül lenézik a "szegény","csóró" gyalogosokat.
Az itteni autóspárti(mit keresnek itt egyáltalán,nem bírják elviselni,hogy itt se ők győzzenek?)kommentekből ítélve úgy tűnik számomra,hogy az autósok mintha a gyalogosok máshol történő szabálytalan viselkedését bosszulnák meg a zebrán.DE AZ NEM UGYANAZ A GYALOGOS!

mement 2011.02.11. 12:34:20

@Deszkás: Nyilvanvaloan hazudok reggel ejjel meg este:)

Ez a hobbim, hogy idejarkalok blogokra es telehazudozom oket:)

Deszkás 2011.02.11. 12:37:00

@mement: Ez így ebben a formában egyáltalán nem igaz. Szeretném megkérdezni, mire is gondolsz pontosan. én semmiféle felülről jövő szigorításról nem hallottam, csak tervekről, amiket nem vezettek be.

mement 2011.02.11. 12:37:07

@Kürüsüly: Na egyebkent a lenyeg maradt le

A tomegdemonstraciok celja hogy felhivja a vezetok figyelmet, hogy egy adott problema rengeteg embert erint es foglalkoztat, a kozvetett uzenete mindig az, hogy ez a rengeteg ember mind mind valasztopolgar is egyben, igy a gondjuk megoldasa esetlegesen plusz szavazatokal jar, vagy azzal hogy nem vesztenek el tamogatokat.

Szoval ezert gondolkodnak ma az emberek demonstracioban, es nem alulrol jovo valtozasokban. Tul elesek az ellenerdeke, es tul keves a komrpomisszum kesszseg.

Deszkás 2011.02.11. 12:37:40

@mement: Úgy érzem, előző hozzászólásodban is ezt tetted.

mement 2011.02.11. 12:37:49

@Deszkás: nyilvan nem igaz mert hazudok:)
Mar azelejen leszogezted, kar ismetelgetni.

Deszkás 2011.02.11. 12:40:19

@BGM: "Ez ma az esetek 80-90%-ában szinte lehetetlen,életveszélyes dolog(tisztelet a kivételnek!)."
Se gyalogosként, se autósként nem ez a tapasztalatom. Miért jó ferdíteni? (Ahogy a múltkor a TV is tette, mikor többször elmondták, hogy a biciklis a zebrán akart átmenni, és azt már kihagyták, hogy a biciklin ülve mindezt szabálytalanul tette.)
".Ezt idáig sem a Kresz,sem annak legutóbbi módosítása nem tudta megszüntetni.(Ha jól tudom a módosítást is csak az hozta,hogy rövid idő alatt sok embert gázoltak halálra a zebrán és valamit lépni kellett)"
Milyen módosítás történt?

Deszkás 2011.02.11. 12:42:16

@mement: Tehát megmutatod, mi változott a KRESZ-ben, mire alapozod az állításod, vagy nem?

mement 2011.02.11. 12:44:37

@Deszkás: nem mert ugy is csak hazudok:)

Kürüsüly 2011.02.11. 12:45:45

@mement:

Nem a demonstrációval van bajom, hanem azzal ,hogy már megint valaki ellen történik.
Azzal van a bajom, hogy sokan itt tényleg azt hiszik, hogy személyükben bántják meg az autósok amikor nem állnak meg.Miközben 10ből 7 alkalommal félreértésről van szó.
Tőlem lehet demonstrálni, de a célok legyenek konkrétak.Fogjon össze a három csapat, és demonstráljon azokon a helyeket ahol szarul van megoldva a zebra.
Az a megoldás, hogy elgondolkodunk azon, hogy bedobjuk kővel az autók ablakát mert nem állt meg? Persze gonoszságból, nem azért mert féktávolságon belül vette észre,vagy mert nem volt egyértelmű a szándék, vagy mert szarul van kitáblázva egy zebra,vagy mert az előtte haladótól nem is látszik, hogy valaki át akar kelni. vagy mert csak elbambult. (gondolom egyetlen gyalogos sem hibázott még életében)

Ráadásul én autósként nem érzem, hogy ennyire rossz lenne a helyzet, én is megállok, és mások is, sosem láttam még senkit azért idegeskedni mert valaki átengedett egy gyalogost a zebrán.

Deszkás 2011.02.11. 12:46:03

Csak leszögezném. Voltak tervek, hogy a zebra előtt 30-ra kelljen lassítani, de ezt elvetették. Más szabályozás az ügyben nem történt.

Deszkás 2011.02.11. 12:46:54

@mement: Gondoltam. Ennyit rólad. Állítasz valamit, de bizonyítani nem tudod.

mement 2011.02.11. 12:48:09

@Deszkás: mondtam mar ez a hobbim, ide jovok a blogszferaba es tele hazudozom a topicokat:)
Ezek utan hogy varhatsz el barmi bizonyitast:D?

Silent Bob 2011.02.11. 12:52:38

@Kürüsüly: „(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos-átkelőhely előtt meg is tudjon állni.”

mement 2011.02.11. 12:52:59

@Kürüsüly: Ertem mit mondasz, es egyet is ertek egy reszevel.

En tudom hogy nem gonoszsagbol nem allnak meg, vagyis a jo resze, hanem mero figyelmetlensegbol, es azert igazabol nem tudnak vezetni, csak iranyitani az autot.

Ha lesz kozos kezdemenyezes en tamogatni fogom, de azt gondolom ilyen egy hamar nem lesz nalunk, kozlekedes tekinteteben. Addig amig az autohasznalathoz erzelmi es onmeghatarozasi reflexek kapcsolodnak, addig nem fogjak objektivan, funkcio elve alapjan szemlelni a kerdest. Sem az autohasznalo, sem a gyalogos, es sem a valasztott vezeto, akinek a kezeben a valtoztatas es dontes lehetosege.

Kürüsüly 2011.02.11. 12:58:02

@mement:

A kerékpárosokkal szemben sikerült javítani a morált,(szerintem a gyalogosokkal szemben is). Ha van jó példa akkor nem kell pesszimistának lenni:)
@Silent Bob:

Ne haragudj de a kreszt bemásolgató kollégákon jókat szoktam röhögni az autós blogoknál is:)
Ezt most is megteszem:)

mement 2011.02.11. 12:59:16

@Kürüsüly: Legyen igazad:) Remeny hal meg utoljara.

Deszkás 2011.02.11. 13:02:12

@mement: értem. Tehát habogsz a levegőbe továbbra is. melléduma, az megy.

Silent Bob 2011.02.11. 13:06:33

@Kürüsüly:
Egész nyugodtan, csak áll meg a zebránál, ha jön valaki. :)
Csak azért idéztem, mert ennek alapján nem lehet olyan, hogy "féktávon belül".

mement 2011.02.11. 13:08:41

@Deszkás: nem habogok... Hazudok:D

Kürüsüly 2011.02.11. 13:17:25

@Silent Bob:

Ha kreszkönyvvel a kezedben hal meg valaki az mennyivel jobb mintha nélküle.
Ezt a szabályt a Kós Károly sétányon mindenki betartja, mert ott be lehet.
A budaörsin befelé meg senki sem, mert ott nem lehet betartani.
Az autósok ismerik a kreszt, de a közlekedés olyan mint minden gyakorlati működés.A helyzethez idomuló.
van pl. egy reptér minden fingás le van szabályozva, mégis a legnagyobb sztrájkfegyer az ha a dolgozók elkezdik betartani azokat betűről betűre. nyilván azért mert minden szabály jó, csak éppen betarthatatlan.
A kresz pont ilyen. ha egy élethelyzethez nem illik akkor nem fogják betartani, ha baj van viszont az alapján fogják elítélni.

A megoldás nem az, hogy egy 2x3 sávos út mellé kiteszünk egy 30as táblát és várjuk, hogy majdcsak betartják, hanem az, hogy odarakunk egy nyomós lámpát.

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.11. 13:20:02

@Silent Bob: azért az se volt teljesen komplett, aki ezt így megfogalmazta. Ettől kezdve a zebrát csak fokozatosan lassítva lehet megközelíteni úgy, hogy, a zebrán max. 10km/h sebességgel gurulsz át. Mert ugye bármikor feltűnhet egy vicces kedvű, figyelmetlen gyalogos.

mement 2011.02.11. 13:20:11

@Kürüsüly: vagy egy trafipaxot:)

A kerdes inkabb az hogy milyen elonyel es milyen hatranyal jar egy harmincas korlatozas.

mement 2011.02.11. 13:24:56

@Atomot az indexre!: en nem latom valosagtol erugaszkodotnak, hogy lassitva kozelitsd meg a zebrat, de legalabbis motorfekkel, hogy ha valaki ki lep eled, marpedig zebran kifog lepni mert azert van, megtudj allni kenyelmesen, es ne hirtelen satuznod kelljen.

A normalis ember magatol is igy cselekszik, a tobbieket sajnos `kenyszeriteni kell`

Kürüsüly 2011.02.11. 13:25:50

@mement:

a kérdés nem a kikényszerítésen van, hanem azon, hogy ér e annyit a 10 percenként érkező gyalogosok átkelése, hogy megbénítsa az ország 2 autópályája felé/felől érkező forgalmat egy betarthatatlan táblával.most a budaörsin lvő zebráról beszélek.
A válasz nem.
A megoldás nyomógombos lámpa, felüljáró, aluljáró.

Bármit engedélyezni lehet, és bármit meg lehet tiltani papíron, de a hülye szabályozást senki sem fogja betartani. Ez élet minden területére igaz.

mement 2011.02.11. 13:28:51

@Kürüsüly: Valoszinuleg igazad van a helyszinel kapcsolatban.

De peldaul pont az autopalyarol levezeto szakaszokon nem feltetlen hulyeseg egy fokozatos lassitast kikenyszeriteni, hogy mire beer a varosba, mar ne legyen benne a "kocsikazos" erzes.

Silent Bob 2011.02.11. 13:30:00

@Atomot az indexre!:
Ez azért nem teljesen igaz. Ha látod, hogy közelít valaki a zebra felé, akkor igen.
Ha a közelben sem látsz gyalogost, akkor nem kell 10-re lassítani.

@Kürüsüly: Ebben igazad van, csak azzal nem számolsz, hogy Magyarországon az emberek nagy része faszkalap. Egyelőre ez nagyobbrészt úgy működik, ahogy mondtad: meghalhatsz kreszkönyvvel a kezedben, mert az erősebb kutya baszik. Csak épp ez nem feltétlenül van így jól.
Pl. ha gyalogosként jó fej vagyok és elengedek egy autót, hogy ne kelljen lassítania, akkor ne kapjon már vérszemet a következő kettő is.

különvélemény 2011.02.11. 14:24:31

@Deszkás:
Nyilván vannak olyan helyek, ahol ez a helyzet.
De én általános százalékokat mondtam, nem helyspecifikusat.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.02.11. 14:28:45

@Silent Bob: Jó pár helyen jártam már Európában, de mindenhol az volt az alapvető tapasztalat, hogy ha gyalogos lelépett, akkor akár satufék árán is megálltak. Én egyedül Magyarországon tapasztaltam azt, hogy nem zavarja őket, hogy a gyalogos át akar kelni.

Amit még kifejezetten "kedvelek": Állok szépen a piros lámpánál. Keresztbe megy a kanyarodó forgalom, de ráállnak a zebrára, mert nehéz besorolni. Aztán nekik piros, a gyalogosnak zöld, aztán lehet kerülgetni a zebrán álló autókat.

A budaörsi út esetében én a nyomógombos megoldást találnám jónak.

Amúgy, hogy ne egyoldalúan a gyalogosok pártját fogjam, egy kritikát is megejtenék: Reitter Ferenc utca, osztott pályás, széles út. Rajta a harmincas meg a húszas buszok. Az bír frankó lenni, amikor a figyelmetlen gyalogos a busz elé lép ki. Ekkor persze satufék, és mindenki zuhan előre. Szóval azt én elismerem, hogy vannak gyökér gyalogosok is, de ha én már betartok minden szabályt - mint gyalogos-BKV-s - akkor az autósok részéről is ezt várnám el, illetve, hogy figyelembe vegyék, hogy ebben a képletben ők az erősebbek, mi pedig a gyöngébbek vagyunk.

BGM 2011.02.11. 14:52:45

@Deszkás: Nem ferdítek,nekem ezek a mindennapi tapasztalataim a zebrán.(50 éve gyalogolok,soha nem volt autóm,jogsim.)Akinek nem az a véleménye,mint neked az hazudik?
Mivel biciklizem is arról is megvan a véleményem,de ez nem ide tartozik.Itt autós/gyalogos a zebrán a téma.

Deszkás 2011.02.11. 15:11:29

@különvélemény: Szerintem meg a te általánosításod nem állja meg a helyét. Ennyi. Erre próbáltam meg rámutatni.

Deszkás 2011.02.11. 15:13:22

@BGM: Én viszont nap mint nap sétálok, gyaloglom és autózom is a városban és teljesen mások a tapasztalataim mint neked.
"Akinek nem az a véleménye,mint neked az hazudik?" Nem ezt mondtam. Azt mondtam, hogy szerintem ez ferdítés, mert nekem ezzel szöges ellentétben áll a tapasztalatom.

Deszkás 2011.02.11. 15:23:36

@BGM: "Akinek nem az a véleménye,mint neked az hazudik?" LoL! 1, Ez nem a véleményem volt, hanem a tapasztalatom, mely elég érdekesen szöges ellentéte a tiednek, pedig én autózom és gyaloglom is a városban.
2, Nem azt mondtam, hogy hazudsz, hanem hogy ez ferdítés. Le is írtam, miért. Az 80-90% nagyon nagyon durva adat. És biztos, hogy nem ez az általános.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.02.11. 18:46:00

a Júdeai Nemzeti Front öngyilkos kommandójának akciója.

A zsidózás itt is megjelent....

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.11. 19:00:45

@mement: hát a fene tudja... szerintem az úttest elsődlegesen arra lett kitalálva, hogy járművekkel ott közlekedjünk (nincs autóm, nem is volt, nem is lesz, mielőtt még valaki...)
Tudom, hogy erősen sarkítottam a dolgot, de nekem kb. az jön le ebből a viszonylag új szabályból, amit írtam. Mert mi a biztosíték rá, hogy pl. éjszaka mész a Bajcsy-Váci út vonalon, amikor a lámpák már sárgán villognak, hogy nem ugrik eléd a sötétből egy gyalogos valamelyik zebránál?

@Silent Bob: lásd itt fent! Éjszaka pl. elég nehéz észrevenni a járdán kószáló alakokat. És ha az autós tartja a... mennyi most a városi max.? 50? 60? akkor még nehezebb.

BGM 2011.02.11. 19:33:22

@Deszkás: Melyik városban?:-)
A 80-90% az én személyes tapasztalatom(10-ből 8-9 autó nem áll meg nekem a zebránál az én városomban.
Én és te ugye nem vagyunk sziámi ikrek?

Deszkás 2011.02.11. 19:59:07

@BGM: Budapest
Ezt írtad: "Ez ma az esetek 80-90%-ában szinte lehetetlen,életveszélyes dolog"
Ez általánosság,és erre írtam, hogy mivel nekem ellentétes tapasztalataim vannak, ezért ez így ebben a formában nem igaz. Ha azt mondod, hogy ahol te jársz, elfogadom. De nem ezt írtad.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2011.02.11. 22:36:03

Istenem, már megint egy ráérő elmebeteg!

Én 99%ban BKV-zom és a közlekedésben éppen a gyalogosok (és a bringások- de hálistennek ők kevesen vannak..) a legkatasztrofálisabbak.

Nyilván nem kell szétszedni csoportokra az embereket, mert a legtöbb embernek van jogsija és jár is ide-oda kocsival.. Még akkor is, ha többet tömegközlekedik. Bringásokra dettó ez vonatkozik.
Az autós kultúra nem mondom, hogy olyan nagyon szuper(bár a sokszor hasonlított balkánhoz nem hasonlítható... primitív, tudatlan műveletlenségüket bizonyítják, akik balkánhoz hasonlítják a magyar közlekedést..)
De amiben jobb, amiért többen tartják be autóval a szabályokat, az az, hogy az autóst néha el is kaphatják a rendőrök. Gyalogost, biciklist kb soha. Ezen kéne változtatni.

Emlékszem, 15 éve álltunk nagy tömegben a Móriczon a zebránál és vártuk, hogy zöld legyen a gyalogoslámpánk. Mondom, bennem van, hogy áll mindenki. Ugyan a Móriczot átszabták azóta párszor, lámpák még vannak. 90% a csörömpölő villamos elé is kilép, autóról nem is beszélve. És az a legnevetségesebb, mikor állok kb egyedül(mert a birkák elindulnak..) és még engem akarnak elsodorni, meg lelökni a járdáról.. Röhej.
Amúgy erre az lenne akkor a témaindító szerint a megoldás, hogy piroslámpánál is hajtson át demonstrálva minden BKV jármű és minden autó? Direkt a tömegbe? Zseniális lenne.

Amúgy nem a jelenség létét kérdőjelezem meg, hanem az a nevetséges, hogy pont egy olyan "réteg" ugrál(én is közéjük tartozom) ahol a legpofátlanabbul és legtöbbet szabálytalankodnak. Én is szoktam szitkozódni ha csak a negyedik autó áll meg(azért ilyen arány simán megvan), lehetne ezt jobban rendőrökkel figyeltetni, de a kerékpáros és bringás szabálytalanságokat IS sokkal jobban kéne büntetni.
És említettétek, hogy nyugaton több országban zebránál megállás van... tényleg vannak ilyen országok, ez csak azért, mert ott a rendőrök figyelnek erre. De egyébként, pl Ausztriában a gyalogosok is normálisabbak. kis utca, piros a lámpánk..nem jön épp semmi. Helyi osztrákok várnak türelmesen, külföldi birkák meg elindulnak...

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.11. 22:52:16

@sanche: idén nyáron, Bécsben, nem igazán ezt láttam. Ugyanúgy szartak a pirosra (nem a Mariahilferen, ahol alig találsz odavalósit!)

KissGecihuszár 2011.02.12. 11:04:51

Mint aktív gyalogos, autós és nem utolsó sorban bringás, maximálisan mellette vagyok 1 ygalogos "critical mass" felvonulásnak, hisz már gyalogosként odáig jutottam, hogy néha-néha bele kell rúgnom 1-1, a zebránál padlógázzal tovahajtó kocsi oldalába, ezért igyekszem mindig olyan cipőt viselni,mely sérülést okozhat a dukkón! Viszont, mint autósnak, tele van a tököm azon gyalogosokból, akiknek már 100m-ről villogok, hogy átmehetnek, hisz ezzel az a célom, hogy ne kelljen 0-ra lefékezni a kocsit, mert az az ismételt gyorsítással rengeteg felesleges energia elégetéssel jár, de az idióta gyalogosa vagy merő hülyeségből,vagy rosszindulatból megvárja,míg 0-ra fékezek és akkor nagykegyesen elindúl és amennyiben az ember még rá mer szolni,akkor természetesen még ő "kúrvaanyáz"! Bringásként pedig szintén tele a tököm azon autóstársakkal, akik jobbra kisívben kanyarodáskor megfeledkeznek a mellettük párhuzamosan haladó bringaúton közlekedő bringásokról... Rövid véleményem:
www.youtube.com/watch?v=g1_QlXKDu-k

záporjózsi 2011.02.12. 16:29:52

@Styxx: Természetesen. Csak éppen ez a gyalogosok zárt csoportja, amelyre egyrészt vonatkoznak külön szabályok, másrészt ha kb. 1-2 jelzőlámpa-periódusnyi idő alatt nem tudok átkelni autóval a zebrán garantáltan hívni fogom a rendőrséget.
@KissGecihuszár: Ha bele kell rúgnod, akkor viseld is a következményeit. Természetesen elindulni snassz lenne. 100-ból 2-3 gyalogos lép le szabályosan. kb. 85-90 nem lép le szabályosan, de amint megállt mindenki, legalább elindul. A többi viszont oda sem figyel, hogy ahonnan legközelebb jármű érkezik, az mit csinál.
Egyre több autót látok elsőbbséget adni a gyalogosnak. Lassan a gyalogosok is megtanulhatnak élni vele...
@Atomot az indexre!: Látom, régen voltál fizikaórán. Lehet visszamenni és számolgatni, hogy a belátható területről érkező, hirtelen feltűnő profi futóbajnok szabályos áthaladásához mekkora sebességgel kell a zebrát megközelítsd. Valahol 20 és 70 km/h között helyszíntől függően, de általában 40-nél nem lassabban.

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.12. 17:10:49

@záporjózsi: zsenikém! Ad. 1 több, mint húsz éve tanultam utoljára fizikát. Ad. 2 - ha nem ismered a költői túlzás fogalmát, akkor inkább neked kéne visszaülni az iskolapadba. :D

záporjózsi 2011.02.12. 17:22:10

@Atomot az indexre!: Bocsánat. Nem olvastam, hogy egy műalkotásról van itt szó. Én kérek elnézést!

Deszkás 2011.02.15. 13:11:33

És mit szóltók ahhoz a gyalogoshoz, aki este a sötétben a járda helyett az úton sétál, majd hirtelen elindul keresztbe, tök mindegy, hogy jön-e autó, vagy nem? Mikor megkérdeztem, mit csinál, ennyit válaszolt: "Bocsi".

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.15. 14:22:55

@Deszkás: hogy vagy hülye, vagy részeg. Ilyen alapon hozhatnám a kerékpárutakat elözönlő gyalogoshordákat is... Lásd Árpád híd, északi járda, Kossuth tér előtti, járdán vezetett akármi, a kerékpáros jelzéssel stb.

petrzsalka 2011.02.15. 20:36:30

De azért az is egy nagy baj, hogy az átkelőhelyek rosszul vannak jelezve, a felfestés sok esetben el van kopva és az éjszakai megvilágításuk is problémás. Bezzegsógoroknál pl. a zebráknál egy erősebb és színben is eltérő megvilágítás már előre felhívja a sötétben autózó figyelmét egy esetleges átkelési szándékra.

záporjózsi 2011.02.15. 20:38:46

@petrzsalka: Ettől még a magyar KRESZ egyértelműen fogalmaz, hogy hogy kell a zebrát megközelíteni. Mivel előjelző és/vagy zebratábla szokott lenni, azt elvileg észre kell venni. Más kérdés, hogy valóban egyszerűbb lenne, ha a gyalogos látható lenne...

Deszkás 2011.02.15. 20:59:01

@Atomot az indexre!: Figyelmetlen és hülye volt, de nem részeg, mert egyenesen ment. Sajnos itt a kertvárosban szokás ez, hogy akkor is az úton mennek, ha a járda járható, és a házaktól, kerítésektől 1,5-2mre megy, tehát a kutyák se ijesztegetnek.

záporjózsi 2011.02.16. 10:54:35

@Deszkás: Kertvárosi feltáró utakon a járda felesleges.

kispiggy 2011.02.16. 15:02:18

Miután sikerült megvitatni, hogy ki miért bunkó és szabálytalankodik és mihez van joga vagy nincs, visszatérhetnénk a topic témájához: hogy szerveződjön egy zebra-gyalogos-átkelős Critical Path. Láthatóan vannak, akiknek ez fontos és jelezték is érdeklődésüket. Sokan vannak, akik nem is olvasták ezt az írást, nem szóltak hozzá, de részt vennének egy ilyen eseményen.

Mielőtt még több hasonló szomorű baleset történik, inkább hívjuk fel a figyelmet a biztonságos közlekedés elősegítésének rendkívüli fontosságára.

index.hu/bulvar/2011/02/16/sulyos_allapotban_az_elgazolt_balint_gazda/

Amennyiben vannak ötletek, hogy milyen helyekre érdemes ilyen akciót szervezni és kiket lehet bevonni, osszátok meg!

Deszkás 2011.02.17. 15:29:16

@záporjózsi: pff. Egyáltalán nem felesleg ott, ahol jelentős autós és buszforgalom is van a gyalogosforgalom mellett.
Mit szóltok ahhoz, akik 2x3 sávos Dózsa György úton szaladnak át a Hősök tere és a Szondi utca között, miközben ott van mindkét sarkon a zebra.

záporjózsi 2011.02.17. 19:25:10

@Deszkás: Na akkor még egyszer:
Kertvárosi, azaz családi házas, ritkán lakott terület.
Feltáró út: arra való, hogy a gyűjtőútról lekanyarodva a ház elé mehess. Az ilyenekből lesznek a lakó-pihenő övezetek és a Tempo30-ak.

Ezeken az utakon nagy autóforgalom és buszközlekedés nincs. Ahol van, oda kell a járda, de az már nem feltáró, hanem gyűjtőút.

Amúgy meg szaladjon, ha a közúti forgalomnak elsőbbséget ad.

Deszkás 2011.02.18. 07:46:45

@záporjózsi: Na akkor megsúgom neked, az bizony a te szavaiddal érve feltáró út. A főutat köti össze a vasúti megállóval. Ezért közlekedik rajta busz is. Egyébként szerintem a feltárón is kell járda. Biztonságosabb és normálisabb. Semmi keresnivalója a gyalogosnak az úton az autók között, akkor sem, ha csak óránként megy el ott út. Mellesleg nem is értem, minek keverted ide a feltáróút fogalmát, mivel én arról nem beszéltem.

Deszkás 2011.02.18. 07:49:34

@záporjózsi: Egyébként lakó-pihenőövezetben is le kell menni az útról, ha autó jön.

halar 2011.02.18. 23:49:12

2006-ban a Bajcsy-Andrássy keresztben volt egy radikális gyalogos akció. akkor 10 percen át 200an mentek körbe az éppen zöld lámpákon. elég nagy balhé volt, megígérték, hogy átállítják a lámpákat, azóta sem történt semmi.
ezen a helyen pl erős huszonévesként a zebra feléig jutok el, mire villog és pirosra vált. mit tegyen aki később indul, vagy gyengébb, idősebb?
justice for gyalogos!

tris 2011.02.18. 23:59:26

@aronman: kiskoromban öcsémmel versenyt futottunk annál a kereszteződésnél: soha, egyetlen egyszer sem sikerült átérni a zöldön, de még a közelében sem voltunk ....
:)

tris 2011.02.19. 00:01:08

szerintem idősek nem is használták, inkább körbementek :)