Foto: infopark.huÁllandó vita tárgya, hogy miként nyúljunk hozzá a sűrűn beépített belső kerületekhez, miközben egy tökéletes fekvésű, szinte szűz területet bénáztunk el az elmúlt húsz évben. Levélírónk pontokba szedve írta le a problémáit, amihez én csak annyit tennék hozzá, hogy ha a terep beépítése előtt csak 2-300 méterel beljebb hozzák a most rakparton futó utat, akkor most lehetne egy gyönyörű Duna-parti ligetünk. Ugyanis semmi nem indokolja, hogy a terület legértékesebb részén fusson...

 


View Larger Map

 

Szia!
Ha egy témaötlettel esetleg hozzájárulhatok a blog épüléséhez-szépüléséhez, akkor íme:

A napokban a lágymányosi Infopark - ELTE/BME Egyetemi Campus területén volt valami intéznivalóm, aztán erősen elszörnyedtem az ott uralkodó állapotokon...Ha szabad nagy szavakat és mondatot leírnom, akkor röviden csak ennyi erről a vidékről: a totális építészeti és városszervezési csőd megtestesítője ;-(((

Röviden, pontokba szedve néhány gondolat:

  1. A terület egy része nem is olyan régen még a Duna medréhez tartozott. Aztán feltöltötték, majd sokáig beépítetlenül állt. A mostani fejlesztések már a 21. században kezdődtek és tartanak azóta is.

  2. Az Irinyi József utca – Budafoki út – Lágymányosi híd – Duna által határolt trapéz alakú terület nyugati oldalára (még régebben) tömbházak épültek, míg délnyugati részére sportpálya, no meg a „tüskés” sportcsarnok került.

  3.  A maradék beépítetlen terület még így is igazi építészeti tabula rasa volt, jó alkalom arra, hogy valami igazán szépet, hasznosat és maradandót építsünk ide.

  4. Ehhez képest a következőket találjuk:

-         a tulajdonképpeni Infopark területén egymásra torlódott épületeket, belvárosi zsúfoltságot, szűk kis sikátorokat (különösen a B-C-D épületek között). Még szerencse, hogy a néhány épülettömb körül meglehetősen bőkezűen bántak a tervezők a zölddel, bár nem túl világos, hogy miért nem sikerült az egész „parkot” parkként használni és a jelenleginél sokkal lazábban beépíteni. Ettől függetlenül ezek az épületek izgalmasak és szépek, bár persze a magasság-stop erősen rányomja a bélyegét erre a beépítésre is;

-         az ELTE két tömbje jellegtelen és középszerűnél is sokkal gyengébb dunai látképét, az északi épület északnyugati sarkára ragasztott nevetségesen furcsa épületszárnnyal;

-         A BME és az épülő Q épületek újból csak Infoparkos/belvárosi zsúfoltságát;

-         az északnyugati csücsökben Ericssonék és a többiek szolidan jó, két kellemes-szelemes irodaházát;

-         egy véletlenül odadobott, meglehetősen értelmetlen és a sorból kilógó templomot;

-         némi sport- és lelki funkción kívül (lásd fentebb) mindenféle közösségi létesítmény teljes hiányát. Értem én, hogy kocsmának ott a Z.P., kajáldának az egyetemi/céges menza, no de nem attól város a város, hogy lakó- és munkahelyen kívül valami mást is ad? Felmerült még régebben egy dunai gyalogoshíd ötlete is, de tulajdonképpen minek is épülne ide ilyen? Nincs miért átmenni, nincs miért maradni, csak és kizárólag annak, aki ott dolgozik, vagy ott tanul;

-         a közösségi közlekedés teljes hiányát (a 203-as busz lazán megkerüli a területet, a 103-as délről súrolja, a 4-6-os villamos pedig északról) és ebből kifolyólag:

-         szűk utakat, parkoló autókat, parkoló autókat, parkoló autókat… a 21. századi városból, modern infrastruktúrából az ég adta világon semmi nem látszik, csak a motorizált ember felejteni való 20. századi nyomora…


Nem feltétlenül akarok végkövetkeztetni, de szerintem abszolút ziccer-kihagyás ténye történt itt meg, sajnos. A netet bogarászva pedig nem igazán találtam olyan összeállítást, ahol az egyes épületeken kívül az informatikai-egyetemi új városrész egészével is foglalkoztak volna. A Petőfi-híd északi oldalán ott áll a BME-város, arról sem lehet csupa szuperlatívuszokban beszélni, de talán mégis jobban sikerült, mint a déli oldal. És akkor nemhogy annál jobban építettünk volna, hanem sokkal-sokkal rosszabbat...

Üdv,
... László

Pár link, amiből jól látszik, hogy miről is beszélek, a túlzsúfolt és lélekölő parkolók mindenesetre a műholdképen is jól látszanak:

http://maps.google.com/maps?t=h&hl=en&ie=UTF8&ll=47.473388,19.05952&spn=0.011444,0.022402&z=16
Az Infopark portálja:
www.infopark.hu
Néhány légifotó a helyszínről, jó pár évvel ezelőttről, a parkoló és mindenre rátelepedő autók mindenesetre már itt is jól kivehetők:
http://legifotok.ruttla.fotoalbum2.hu/

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest egyetem bme campus elte dunapart városkép irodaház várostervezés infopark xi. ker lágymányos lágymányosi campus

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr542378510

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Mikszáth tér hazatér 2010.10.17. 17:05:59

A közhiedelemmel ellentétben a rómaiak nem hintették be sóval Karthágó helyét. A közhiedelemmel ellentétben nem kell behinteni sóval az emtévének nevezett valami helyét. Gondolom a Zegzugos történetek című várossorozatukat nézve. Tíz percig. Hogy aztán...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2010.10.17. 16:34:59

@gázbölömbér: "az ELTE parkolójában az irodaházak dolgozói parkolnak."
Meg az Infoparkba, környékre érkezők P+R szinten (beljebb a kerületben fizetős a parkolás), műegyetemisták, rendezvényszervezők, turistabuszok, Zóna Taxiból is ott ácsorog 5-6 rendszeresen...

A két épület közti járdát meg füvet is a rendezvényszervezők cseszik össze rendszeresen, mikor ott forgolódnak a teherautóikkal a gyalogosokra tervezett kövezeten meg a parkban.

orymate 2010.10.17. 16:46:51

@Álmos: hol?

@EnTeO: szerintem vitaindításnak mindenképpen jó volt.

Kuruttya 2010.10.17. 16:55:36

@orymate: 4. emelet, déli oldal.

sebi77 2010.10.17. 17:24:06

Az épitészeti részéhez nem értek, de nekem is hasonló a benyomásom mint a levélírónak. Egyszerre van zsúfoltság és üresség. Egyes részeken egymást tapossák az emberek, máshol meg hatalmas területeken csak varjak és szarkák legelésznek (ld. központi rónaság). Enni leginkább a "kocka"-ban tudtam ami kb. negyed óra járóföld mindentől. Az egyetemen töltött időm fele azzal ment hogy a tömbök meg a villamosmegálló között bandukoltam. Írószer és könybolt van az egyetemen de ezzel kifújt, venni vagy elintézni nem lehet semmit. Még leülni se nagyon lehet sehová tanulni vagy olvasgatni. (van néhány ilyen hely de az általában foglalt ill. zsúfolt).

sebi77 2010.10.17. 17:26:54

@tothh: "Más: Azt nem tudod, hogy az amorf kék "szobor" mit akar jelenteni ott a két épület között?"
Nem tudom de azt miért nem viszik el már a színesfémtolvajok?

Cymantrene 2010.10.17. 17:38:14

-Az Északi Tömb északnyugati sarka lett elöször készen, a ELTE Kémiai Intézet épülete. Azt már '89-ben átadták
-A kék gombolyag a Magyar Nobel-díjasok emlékműve.
-Van egy párja, a Carpe Diem, a Kémiai Intézet északi bejárattól balra a beugrásban. A piros görbe csövekből áll. Én szeretem mindkettőt :-)
-A Q2 és a Kémiai Intézet közti park lett volna a világkiállítás japán pavilonja. A japánok legalább cseresznyefáket hoztak.
-A templom, az pedig a világkiállítás Vatikáni Pavilonja. Ők meg is építették.
-Az egész koncepciótlanság gyökere bizony ott van, hogy ez lett volna a világkiállítás területe, aztán nem lett semmi. Se kiállítás, se pavilon.
-Az Északi és Déli Tömb közti területet 15 évvel ezelött a XI. kerületi önkormányzat nem engedte beépíttetni, mert a szabályozás szerint zöldterület, és nem építési terület...
-Ezért sincs egy nyamvadt kollégium se, pedig ez nagyban rontja az ELTE és a BME piaci potenciálját - ki jönne külföldről órákat bumlizni tanulás/egyéb helyett?

I-brahi 2010.10.17. 17:44:55

Azért az elég idegesítő, hogy mindenki fehéren vagy feketén látja a dolgokat és olyan nincs, aki egy kicsit is differenciálna.

A tüskecsarnok mindenki szerint csúnya önmagában is, egyáltalán nem illik a többi közé és életveszélyesnek is nyilvánították, erről szerintem is ennyit. A közlekedés óriási probléma, hiszen a 4-6-oson kívül csak néhány marginális buszjárat van 5-10 perces sétán belül. Át kellene hozni az 1-es villamost a Lágymányosi hídon és lehozni a Gellért-tértől a rakparton egy vágányt minimum a Petőfi hídig. (A parkolóból viszont - ha helyesek az infóim - végre ki fognak mindenkit ebrudalni, aki nem az ELTE hallgatója vagy oktatója.)

Ugyanakkor kajálási lehetőség bőven van, és itt nem a drága büfékre gondolok, bár a Fornetti pl. elég népszerű. Meleg kaját viszonylag olcsón a lehet kapni az Északi épület földszinti büféjében, ott a Kocka és egyáltalán nem drága az Infoparkban lévő két Plural sem, de egy félórás szünetbe még a Goldmann menza is belefér.

A kék szobor pedig a Magyar Nobel-díjasok emlékműve, úgyhogy egy kicsit több tiszteletet érdemelne, mint amit itt egyesektől kap.

mizrolist 2010.10.17. 17:53:02

@uFo: elvileg igen, a gyakorlatban a metróépítéssel és -működtetéssel járó rezgések megölnék az ELTE fizikai és kémiai laborműszereinek kb. a felét. A villamos levezetése sem rossz ötlet a Gellért térről; de ha nem rendesen csillapított pályát csinálnak, akkor a profok erősen mogorvák lesznek...

Gallion 2010.10.17. 17:57:33

A városban városias beépités történt. Hát ez aztán valóban kihagyott ziccer a javából.

tobias2 2010.10.17. 18:06:22

Kéne egy református templom és egy mecset is...

iPmuP 2010.10.17. 18:23:35

Tökéletesen egyetértek a levélíróval, de ezeket az állapotokat kb. 10el meg lehet szorozni és akkor megkapjuk a valóságot.

Itt dolgozom több mint 4éve eléggé képbe vagyok. Parkoló egyáltalán nincs, engem nem érint a probléma mert céges autóval használhatom a mélygarázst, de amúgy 9után gyakorlatilag lehetetlen parkolni. A mélygarázsok meg egyáltalán nem üresek, persze van 10-15 üres hely átlagba mondja a c épületbe, de ez gyak. semmi, éppen ki tudja szolgálni a céges autóflottát.

Étkezési lehetőség... PQS alias Plural nevü maffia uralja az egész parkot képtelenség egy normálisat enni, méregdrága de legalább szar a minősége. Amúgy az egész park kurvadrága, és alternatíva igazából nincs, aki szereti a rendelt kaját annak jó, de aki szeretne fél órára kiszakadni az irodából hogy egyen egyet... hoppon marad.

Bolt egyéb szolgáltatás semmi... van egy trafik meg egy posta és kb ennyi. Ja meg van itt eldugva egy Libri, ami ugyan nekem mint könyvmániásnak jó, de elég kevesen használják.

Én személy szerint zsúfoltnak nem mondanám, építészetileg, a totálisan hozzá nem értően szervezett infrastruktúra teszi az egész parkot zsúfolttá. Legalább kéne egy 6 emeletes parkolóház, az összes dolgozónak ingyesen parkolással, nagyjából akkor normalizálódnának az állapotok... csakhát ugye az nem hoz be direkt pénzt, így már nem is fűződik senkinek érdeke hozzá.

iPmuP 2010.10.17. 18:26:56

@I-brahi: nem tudom mikor voltál utoljára a Pluralban, de akivel én eddig beszéltem mindenki azt ondta hogy minősíthetlen minőség, ésár jellemzi. Én is ezt gondolom, 4éve dolgozom az infoparkba, napi szinten lehetne szerencsém hozzájuk, de inkább rendelek... Katasztrófa az egész.

ahha 2010.10.17. 18:28:32

A Q épületben (a Q1, ami "kész" van) elvileg a hónap végéig két büfé is nyílik, az egyikben meleg kaja is lesz. Az épület amúgy magában megérne egy misét, elég komoly tervezési bakikat sikerült elkövetni.

A parkolás tényleg elképesztő, de nem kell hiányolni a köztereseket, járnak ők arra és büntetnek is. Pénteken például jó érzékkel sokat jártak arra, mert az Audis rendezvény miatt lezárták az I épülettel szemközti murvás parkolót, úgyhogy a kieső helyek miatt mindenki össze-vissza állt az utcán...

ahha 2010.10.17. 18:32:02

@iPmuP: Nem tudom, lehet, hogy én vagyok igénytelen, de nekem bőven megfelel a PQS (leánykori nevén Plural). Van, hogy mellélőnek, de vannak kifejezetten jóízű kajáik is. Az ára meg... hát igen, olcsóbb lenne rendelni, de tényleg kell az a fél óra, amire az ember kiszakadhat nap közben.

Tényleg, arra nem gondolt még senki, hogy a Tüskecsarnokból csináljon parkolóházat? Ott van, nagy, üres, a belmagasságba meg beférne 2-3 szint. Két légy, egy csapás.

iPmuP 2010.10.17. 18:37:21

@gázbölömbér: Teljesen jogos, zárják is le az Elte parkolóját, akkor aztán tuti tüntetés lesz, mert kb. ez lesz az egyetlen lehetősége az itt dolgozóknak... de akkor talán végre megmozdulna...

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2010.10.17. 18:38:42

@repecs: Szerintem félrenéztél valamit, ne a fákra koncentrálj.

maestro1 2010.10.17. 18:43:43

@tobias2: van református templom, a katolikus mellett.

I-brahi 2010.10.17. 18:53:04

@iPmuP: Mikor is? Na nézzük csak... Konkrétan pénteken. Ugyanis én is itt dolgozom, ráadásul az egyetemen, és nem hiszem, hogy jobban megfizetnek, mint egy it-s cégnél. És érdekes módon az egyetemi oktatók jelentős része ide jár kajálni, pedig a fizetésünk egy csöppet elmarad a magánszférához képest...

iPmuP 2010.10.17. 19:06:43

@I-brahi: Minden embernek megvan a maga igényszintje, ha neked a vízzel készült mákosguba, meg a véres rántotthús stb. megfelel, a szíved dolga, nekem nem. Az Inforpark árszintje némileg a benzinkutak felett van, ha neked ez nem drága akkor barátom nagyon is jól keresel tanárként, és semmi szükség a sírásra.

Neolith 2010.10.17. 19:13:35

Nekem speciel az ELTE északi és déli épülete közötti füves pusztával van kifogásom, ezt a hatalmas kihasználatlan területet fákkal, bokrokkal, sétáló utakkal, esetleg kis tavacskával nagyon hangulatosan meg lehetne oldani. Most amolyan semmilyen az egész. Az

Északi ELTE-s épület amúgy szerintem határozottan jól néz ki, ellenben a déli csak egy nagy téglatest, belülről talán jobb a helyzet...

Ami a BME-t illeti, így távolról tetszik, és még folynak a munkálatok, nem írnám le...

drumlin · http://szinhaz.blog.hu 2010.10.17. 19:14:30

@Nem Penny hajója: mondevideo tényleg kemény, az is megérne egy posztot.

tényleg sivár és/vagy gondozatlan az campus+infopark nagy része, de vannak fokozatok...

Neolith 2010.10.17. 19:14:40

(sikerült 1-2 hibát vétenem a mondataimban, szerkesztés híján kéretik szemet hunyni felettük :)

Ray2 2010.10.17. 19:22:32

Összességében nekem nagyon pozitív a véleményemem a környékről. Először is nem igaz hogy túlzsúfolt, mert ez egy tudatosan tervezett városi környezet, elég nagy parkokkal. Az infopark részt annyira nem ismerem, de az egyetemi szakasz szerintem jól sikerült. A közlekedési kifogások tényleg jogosak, a villamosok minél előbb el kell hogy érjék a környéket.
A templom a környék régebbi épületei közé tartozik, semmi kifogásolnavalót nem látok rajta. Q1 épület beüzemelés alatt, még nem tudhatjuk mi lesz belőle, de a Q2-vel együtt már látszódik majd hogy milyen környék lesz ez a jövőben.
Valóban sok az elmaradás és a befejezendő beruházás (Tüskecsarnok), de összességében a város egyik legjobb része lehet 10-15 év múlva.

mizrolist 2010.10.17. 19:36:28

@rayk: én 12 éve jártam ott először elsős egyetemistaként... és már akkor is ezt gondoltuk :D

mamasoul 2010.10.17. 19:41:27

Én 5 évig dolgoztam ott az IBM-ben, a legjobb évek voltak és a legszebb, legélhetőbb környék ahol eddig munkahelyen megfordultam. Nekem tetszik az ELTE tömb modern rusztikussága is, sok a zöld, remek kajáldák vannak a környéken, igazából minden szolgáltatás megtalálható.
A közlekedésről annyit, hogy aki ténylegesen ott dolgozik, azoknak a cégek indítanak külön kisbuszokat amik a Petőfi híd Budai hídfőjénél állnak meg és bevisznek a parkba, másrészt én sokszor begyalogoltam, mert szerettem a környéket és reggel jól esett a séta.
Az 1-es villamos talán most már át fog menni a hídon, a tüske pedig az egyetlen olyan téma ami sokáig bántott. Egyszerűen csak azért, mert ha megépült volna, az hozzájárult volna a környék lehetőségeihez - uszoda, sportpálya/klub, stb.

tobias2 2010.10.17. 19:41:55

@maestro1: Ezt nem is tudtam, kösz! A mecsetet nem gondoltam komolyan :)

A kajálást szerintem meg lehet oldani a Petőfi-híd túloldalán vagy a Bartók B. út környékén, pláne a motorral vagy kerékpárral közlekedőknek.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.10.17. 19:55:38

ugyanez igaz a pesti oldalra is. ott meg a kultúrépületeket baszák széjjel századvonalbeli irodadobozokkal. ez a város az elmúlt 20 évben mindent elbaszott amit csak lehetett. szarok én rá hogy demszky volt e a főpolgár vagy sem. a kerületek, a főépítészek a mérnökök mind egytől egyig bűnösök.

tyberius 2010.10.17. 20:06:46

Én nagyon is értem, mire gondol a posztoló. Aki nem érti, az tegyen egy sétát a Goldmann tértől a Gellértig (na nem a rakparton, hanem az egyetemvároson át), és megérti. Ott él minden, sokkal otthonosabb érzetet kelt. Az Infoparkban hatalmas üres terek, ahol semmi élet, csak parkoló autók. Az egész terület tereprendezésért, utcabútorokért, parkosításért (és parkolósításért) kiált. Az nem kóser, hogy már tizensok éve épül, és majd ha huszonsok év múlva kész lesz, akkor parkosítunk. Parkolóház is úgy kell már, mint egy falat kenyér, ha további iroda/egyetemi épületeket húznak fel, egyszerűen nem lesz hova parkolni.

A Duna-partról se feledkezzünk el. Az ELTE épületei közti park, ha valóban elkészül, nem lesz "a Dunára nyitott", hiszen kb. 80 méter választja el a Dunától. Parkoló, felső rakpart, alsó rakpart: ezeknek semmi más funkciójuk nincs, mint felvezetni a forgalmat a Lágymányosira - ezt megtehették volna a park mögött is, és akkor most lenne egy parkunk, ami tényleg a Duna-parton helyezkedik el.

I-brahi 2010.10.17. 20:13:21

@iPmuP: Mintha kicsit magas lóról beszélnél. Ezt a stílust senkitől nem tűröm el. Arról nem is beszélve, hogy látszik, mennyire fogalmad sincs az infoparkos minőségről és árakról. De még ha igazad is lenne, akkor is finoman szólva pofátlan sznob vagy.

GGG77 2010.10.17. 20:14:12

Még mindig 1000x jobb, mint a Duna másik oldala ott. Hogy csak a borzalmas Nemzeti Színházat említsem. Komolyan mondom, megérné lebontani.

EvilHedgehog 2010.10.17. 20:14:41

@tyberius: Goldmanntól Gellértig Belső Campus útvonalon most terveznek változtatásokat...kicsit kiegyenesítik a séta útvonalat illetve tovább parkosítanak...

Egyébként parkosított kertért nem kell messzire menni példáért...ott a BME központi épület parkja ami szerintem nagyon szép példa.

SzZ 2010.10.17. 20:15:46

Az Infopark legnagyobb gondja tényleg a parkolás. Ezen is lehetne olcsón és egyszerűen segíteni: a Magyar tudósok körút északi végét meg kellene nyitni a Felső rakpart felé, az egész félkörívet egyirányúvá tenni, és kétoldalt 45 fokos ferde pakolókat felfesteni. Ezzel a pakolóhelyek száma jelentősen (saccra 10-15%-kal) nőne. Az egész nem lenne lassabban járható, a körút ui. szűk, csak akkor fér el egymás mellett két szembejövő autó, ha oldalt az útról lelógva parkolnak - na ezért viszont rendszeresen büntetnek a közterületesek.

Kandabula 2010.10.17. 20:20:10

@tyberius: én 5 évet jártam arrafelé és mindvégig éreztem, hogy EGYETEMRE járok, büszkén, néha elérzékenyülve. Az Infopark és környéke számomra rideg, cégszerű. Nem érzem magaménak. Semmi közöm hozzá.

flimo13 2010.10.17. 20:25:18

@I-brahi: az északi büféje azért használható csak ebédre, mert a nagy többség eleve be se áll a sorba, inkább hoz szendvicset. Attól még az igény létezik, és elég nagy egy normális menzára.

ehja 2010.10.17. 20:26:05

@schdl: Nem egy ilyen "hozzáadott érték" cég már el is húzott onnan. Az épületek egy része kong az ürességtől. Jövőre a másik rész is kongani fog mert az új adók betesznek az egyik legnagyobb bérlőnek.

Amúgy a hozzáadott értékről inkább ne beszéljünk. Dolgoztam ott ilyen cégnek, a hozzáadás inkább bénázásból állt.

A közlekedés (akár autó akár tömeg) kész katasztrófa. Ha beáll (és gyakran beáll) a délbudai dugó akkor ki sem lehet jutni at infoparkból. A legjobb amikor egy kamion a Dombóvári útról felhajtva lerobban a hídon. Akkor megáll a Szerémi, a Dombóvári, a Budafoki és a Pázmány forgalma.

flimo13 2010.10.17. 20:27:56

@ahha: a tüskecsarnokot be kéne fejezni sportcsarnoknak, elte-n kevés pálya van, a bme hauszman utcai csarnokát meg talán épp bontják, vagy átépítik.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.10.17. 20:32:39

@SzZ: Szerintem a parkolási gondokra semmiképp sem az a megoldás, hogy további parkolóhelyeket létesítünk, amik a parktól és sétautaktól veszik el a helyet. Egy ekkora kampusz gyalog simán bejárható. Kellene valahova (gondolom az infopark felöli oldalra) egy bazinagy parkolóház, esetleg egy kisebb parkolórész, netán mélygarázs a Petőfi híd felöli oldalra, egy harmadik pedig a Bogdánffy felöl. A többi terület meg legyen park vagy sétaút. Természetesen minden új parkolási megoldást idővel (értsd, ha van 1-es villamos meg rakparti villamos) fizetőssé kéne tenni, esetleg némi kedvezménnyel az ott dolgozóknak.

bakitaki 2010.10.17. 20:33:43

A cikkíró és több hozzászóló egyszerűen nincs tisztában a tényekkel. A történet (sajnos) nagyon hosszú és terjedelmes, nem tudom most összefoglalni. Néhány adalék:
1. A lágymányosi egyetemi épület-fejlesztés valamikor az 1960-as, 1970-es években kezdődött a döntéshozatallal.
2. A Kémia tömböt bizony még az 1980-as években felépítették és átadták (ez pedig nem a XXI. század!)
3. A teljes terület tervét lenne érdemes átnéznie mindenkinek ahhoz, hogy városépítészeti kritikát fogalmazzon meg. Péládul a területen megmaradtka volna (újra lettek volna) sportpályák. Az ELTE két épülete között a föld alatt (!) létesült volna az ún. összekötő tömb [állítólag ez még mindig feltétel], ahol lett volna szolgáltatás, kajálda stb. A területen lett volna még egy nagy adag egyetemi épület (BBME vagy ELTE), sőt kollégium is. Ez csak néhány kiragadott dolog.

Persze az egész probéma mögött a pénz áll, lásd a tüskét és a többit.

Kicsit keresgéltem, némi további info szerezhető: www.archiweb.hu/alaprajz/pdf/1998_1/06koncepcio.pdf

A lényeg az, hogy városépítészeti kritikát a teljes terv alapján lehet mondani! Lenne mit kritizálni (pl. közlekedés stb), de az egész ismeretében.

zsitva 2010.10.17. 21:03:41

Nekem az infopark és északon a Marina lakónegyed egy és ugyanaz.
Mindkét helyen értelmes lezdeményezés rosszul megcsinálva.
Mindkét helyen sűrű amolyan 1910-es Józsefvárosi sűrűségű beépítés.
Mindkét helyen a legnagyobb bűn a parkolóhelyek majd teljes hiánya vagy tömeges hiánya.
Ezért az oda tartók, ott tanulók vagy a Marinánál az ott lakók felállnak a szűk járdákra, fűsávokra, mindenre.

orymate 2010.10.17. 21:04:43

@SzZ: Az az átmenő forgalom aztán [nagyon] kell, amikor a három párhuzamos járdán se lehet elférni gyalog előadás előtt.

ahha 2010.10.17. 21:05:45

@flimo13: Nem tudom, a Tüskecsarnok mennyire lenne alkalmas egyetemi sportközpontnak, szerintem ahhoz túlméretezett. Abban viszont igazad van, hogy ráférne az egyetemekre egy új sportcentrum! A BME-nek lesz a Hauszmann helyett, ha minden igaz, akkor a campuson belül.

molnibalage 2010.10.17. 21:12:08

@Álmos: A város elég sűrű máshol. Miért akarod ezt kintebb tolni?

Kuruttya 2010.10.17. 21:15:15

@molnibalage: mert a sűrű beépítéstől (is) város a város, és én ebben szeretek élni, nem pedig egy nagyra nőtt faluban.

m a x 2010.10.17. 21:39:24

Nekem nagyon tetszett az infopark szökőkutas kertje, teraszos büfével a nyári kánikulában. El is gondolkodtam egy percig, hogy szeretnék-e ott dolgozni... Nem szeretnék! BKV kilométernyire a prérin, autóval parkolni nem lehet, mintha tényleg kivágtak volna a városból egy szeletet. Nem mellékesen két nekifutás után le is szoktam az ott működő tuti kis számítógépes cégről, mint beszerzési forrásról, mert vendégparkoló nincs, az építkezési gödör mellett sikerült csak megállnom, oda meg 1 km-t kellett cigölnöm amit vettem. Ezek után már csak vissza kellett jutnom a cégemhez, de ez elsőre soha nem sikerült, tutira eltévedtem mindkét alkalommal, pedig nem vagyok szőke, csak az autóhegyek között nem nyilvánvaló hol futok egy lezárt parkolóba, és hol juthatnék ki a Budafokira, bár ez talán változott azóta. Rég volt, talán sosem teszem be oda többet a lábam, elvették a kedvem.

iPmuP 2010.10.17. 21:49:38

@I-brahi: Én csak arra próbáltam utalni hogy érdemes picit újradefiniálni a felfogásodat.(alapoktól)
Nem fogadod el ezt a hangnemet, rendben van. Remélem azt legalább elértem hogy picit elgondolkodj. Szép estét.

P.S: Amúgy egy Nestea 360-380 ért némileg drágább mint a legtöbb benzinkúton, de ez csak apró infó.

tothh · http://polizis.blog.hu 2010.10.17. 21:55:04

@I-brahi: A "szoborral" kapcsolatban:
Gondolom rám értetted, hogy több tiszteletet érdemelne. Annyit mondanék, hogy nem tudtam, mi ez, ezért kérdeztem.
Természetesen a magyar tudósokat tisztelem, azonban ez még nem biztos, hogy ezen alkotásról való véleményemmel is összefügg. Én annak a híve lennék, hogy méltó emlékművet kapjanak.

Kopi3.14 2010.10.17. 22:28:15

Hmm. A katolikus templomról van valami pletyka szintű infóm, nem biztos, hogy igaz. Azt hallottam, az eredetileg újabb atomreaktor lett volna, mint a belső tanreaktor, csak a környék lakosai megfúrták. S a formája is a funkciónak megfelelő lett.

záporjózsi 2010.10.17. 22:36:16

Kíváncsi voltam, hogy a levélíró hogy vezeti le azt, hogy az a terület egy várostervezési csőd. Hálából hozzájárulok némi klikkel, mert kell. A szép duaparti liget víziója - különösen az alsó rakpart ismeretében - inkább lázálom.
Az ELTE nem kell tessék. Nekem az északi épület tetszik, a déli közepes. A magasság tényleg hiányzik.
A terület közepén végigvezetni az utat - inkább a szélén. Érdekes lenne pár száz vagy pár ezer hallgató mindennapi közlekedése mondjuk 2×2 sávon keresztül a mai park helyett. Budapesten az igaz, hogy a közlekedést mindig kispórolják, de itt épp az 1-es villamos meghosszabbítását tervezik átvinni.

@Álmos: Alapvetően egyszerű lenne, csak a gond az, hogy ehhez nem akaródzik hozzányúlni az egyetemeknek. Kell építeni a zöld alá egy 3-4 szintes mélygarázst, amelyben 1 szint az egyetem saját parkolását szolgálja, a többi pedig bérelhető (más néven fizető) parkoló. A világ más tájain bevált, hogy mondjuk 1 óra pakolás 400 Ft, de egy nap 800, céges bérletként pedig még olcsóbb.

molnibalage 2010.10.17. 22:59:45

@Álmos: Elnézést, de egy várost én nem a beépítetssége, hanem az élhetősége alapján osztályzok. NY közepén is biztos viccből van a Central Park...

A fő ok, hogy nem költözöm be az, hogy a tököm akar egy mocskos, büdös és hangos beton és aszfaltdzsungelben élni. Inkább utazok napi 2,5 órát. Ennyire erős visszatartó erő ma BP. Szórakozni esetleg lehet ott. Normálisan élni aligha.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.10.17. 22:59:54

@záporjózsi: Igen, ez a dunaparti park javaslat nekem is szöget ütött a fejembe. Egyfelől egyfelől jól hangzik, mert közhely, hogy a Dunát nem használjuk ki, másfelől meg mégis hogyan lehetne ezt értelmesen megcsinálni?

Igazából két "megoldás" lenne (mármint egy párhuzamos univerzumban). Az egyik esetben csak egy icipicit hoznák beljebb az utakat a parttól, mondjuk annyira, hogy a Kopaszi Gáttól a már most is meglévő sétány végighúzódhat majdnem a Petőfi hídig. Ebben az esetben az egyetemi kampusznak kevesebb helye van és egy minimum négysávos, forgalmas út választja el a parktól.

A másik esetben az Irinyi-Bogdánffy vonalat kellett volna kiszélesíteni. EZ annyiban jobb lett volna, hogy a dél fele menő forgalom amúgy is a Budafokin megy, tehát ennyi erővel arrafelé is lehetne veztni a forgalmat a mostani dunapart vonal helyett, továbbá az egyetem és a parti park összenőhetne.

Persze mindkét esetben a Lágymányosi híd forgalmi kapcsolatai egész másképp néznének ki, mint most, meg különben is az egész annyi pénzbe kerülne, amennyi 2120-ig nem nagyon lesz az országban. Ergo az egész nem több felesleges fantáziálgatásnál.

nyünyüge 2010.10.17. 23:02:28

@zsitva:

1910-es józsefvárosihoz hasonló sűrűségű beépítés az InfoParkban?

Vagy az 1910-es Józsefvárost vagy az InfoParkot kevered valamivel, de nagyon!

molnibalage 2010.10.17. 23:02:34

@Álmos: Vagy esetéeg vizsálj meg egyéb olyan városkat, amiket nem ez definiál.

nyünyüge 2010.10.17. 23:06:00

@promontor: És nem mellesleg a Bogdánfy egyik oldalán emberek laknak. Akiknek a nyakára nem hiányzik +2*2 sávnyi átmenő kamionnal dúsított forgalom.

flimo13 2010.10.17. 23:27:46

@Kopi3.14: atomreaktorról én is hallottam, de én az északi tömb gömbaulája alatti részt hallottam, mint tervezett helyszínt. Anno a részecskegyorsítóról tudom, hogy egy atomfizika tanszékes tanár beszélt, sajnos a reaktorban már nem vagyok biztos, hogy kitől hallottam. Minden esetre az aula formája lehetővé tette volna az építés egy késői fázisában a reaktorkamra beemelését, és igazi értelme is csak a gyorsító mellett lett volna, illetve a föld alatti (-2. szint) telepítés miatt a környezetvédők is kevésbé károgtak volna (bár nagy részük se a BME-s, se a KFKI-s reaktorról nem tud).

flimo13 2010.10.17. 23:36:38

@ahha: nem annak készült eredetileg?

Kuruttya 2010.10.17. 23:42:43

@molnibalage: mondj EGY olyan világvárost, aminek nincs sűrűn beépített központja:) Vicces, hogy New Yorkot említed, ami nagyságrendekkel sűrűbb, mint a legsűrűbb pesti kerület.

Ha te szereted szivatni magad a 2.5 óra utazással csak hogy tanyán élhess, hát hajrá. Én meg szeretek itt élni, és nem akarom, hogy hasonlítson a városom a lakhelyedhez.

Chapell 2010.10.17. 23:44:13

Aki szerint ez egy példaértékű campus, illetve irodai negyed, tele fantasztikus étkezési/szórakozási lehetőségekkel, az még nem lépett ki a tanyájáról és annak még a sarki kocsma is luxusrisztorant. Egy viszonylag nagy cégnek is példaértékűen jobb campusa van, mint az egyetemnek.
Tetszik ez a "menjetek át a Goldmannra" vélemény, majd Bivalyszarócsi turistának is azt mondom, hogy menjen el a másik városba, ott tud kajálni. Miért nem jó neki a kocsma?
Egy egyetemi campus nem abból áll, hogy lebaszunk két épületet és kész. Bár az ELTE összes campusa ilyen sajnos. De majd úgyis jönnek a lelkes HÖK-ösök, akik megjárták Timbuktut és Szardíniát és ez a legjobb épületegyüttes és infrastruktúra amivel valaha találkoztak.

bejgli 2010.10.17. 23:51:56

A parkoló és a menza dolga egyszerre elképesztő és kézenfekvő. Elképesztő, hogy egy elitnek tervezett helyen megtörténhet, és kézenfekvő, hiszen Budapesten vagyunk, ahol ugye, a szabályozás (parkoló) nem vonatkozik mindenkire, az elemi szociális igények kielégítése pedig - amennyiben nem nokiásdobozos szintű, hanem csak tisztes nyereséget hozna - a sorban leghátul következik.

Egyébként a Google-on nézegetve, a félkör ötlete szép, de akkor már nem kellene véletlenül az épületek belső élének is kiadnia egy másik félkört? Vagy ha bevezetünk ide egy új utat (Hevesy), annak nem sugárirányban kellene lehetőleg haladnia (hogy aztán ha ráillesztünk egy hosszúkás házat, akkor az is passzolni tudjon a geometriába)? Ezek szerint nem. Legalábbis a nálunk honos slendriánság szerint nem.

A Dunára néző park eleve kilátástalan Budapesten. Részben az árvíz, részben, mert a folyópart=főutca egyenlet valószínűleg a pesti közlekedésfejlesztők 0. törvényének számíthat.

A BME azért otthonos, mert 100 éve épülget. A 30-as-40-es években valószínűleg hasonlóan üres lehetett. Ráadásul ez a lágymányosi terület egy viszonylag jól áttekinthető rész, amelyet egyszerre több irányból kezdtek beépíteni, és mivel nagyon lassan haladnak, ezért érthető, hogy összevissza, befejezetlennek látszik a napi használat során.

Ami a campust illeti, egy híddal lejjebb olyan zöldet lehetett volna csinálni, hogy a Harvard és a Yale kifekszik az irígységtől. Ehhez mindössze annyi kellett volna, hogy a helyi polgármester ne adja el a területet két fillérért egy kiváló politikai kapcsolatokkal rendelkező üzletembernek.

flimo13 2010.10.17. 23:56:37

@bejgli: egy híddal lejjebb meg végképp nem lenne tömegközlekedés.

nyünyüge 2010.10.17. 23:57:35

@bejgli:
Egy híddal lejjebb? Hát az a környezetvédőknek nem tetszett volna (mármint ha a Dunaparti részre gondolsz) Ha meg a Budafoki út melletti oldalára, az meg már nem biztos, hogy annyira kellemes, erőművel súlyosbítva.
A

mikénehavóna 2010.10.18. 00:32:10

@rayk: édes istenkém, gyerekek... én történelemelőtti időkben, 1970-ben kezdtem az egyetemet, az ugyi 40 éve volt. Mint afféle mafla elsős, elmentem az évnyitóra. Ádám György rektor úr arról beszélt, hogy kezdődik az építkezés a lágymányosi egyetemi városban, és néhány év múlva odaköltözünk, milyen fasza lesz.
Adjunk ehhez a 40 évhez még 10-15-öt, kapunk ugye 60-65 évet...

bejgli 2010.10.18. 01:39:46

"Egy híddal lejjebb" alatt a Kopaszi-gátra gondoltam. Kizárólag zöldterületként (tehát nem kell közlekedés): parkosítás, valami étterem, meg borozó, kajakkölcsönző, wifi stb. Alapjaiban nem különbözik a mostani állapottól, "csak" annyiban, hogy véglegesen kapta volna ezt a funkciót, nem pedig átmenetileg, amíg beépítik.

Kuruttya 2010.10.18. 01:50:35

@bejgli: itt is üres telkek voltak, meg ott is. Ha nem tetszik, amit ide összehoztak miért tetszene párszáz méterrel arébb?

Egyébként a kopaszi parkja nem ideiglenes, és nem fognak semmit sem beépíteni, ami jelenleg a park része. Az építési telkek már most is el vannak kerítve.

Zubreczki Dávid · http://urbanista.blog.hu 2010.10.18. 06:52:05

@záporjózsi: mivel a Duna-parti ligetet én írtam hozzá, azt megvédem :) miért lázálom? és miért kell ott mennie az alsó rakpart forgalmának? a lágymányosi híd el sem készült amikor kitalálták a koncepciót. nem olyan lankás partra gondolok, mint a Hajógyári-szigeten, de olyan lazán lehetett volna, mint mondjuk a Margitnál.

lüke 2010.10.18. 07:20:25

ez is rossz?
végre lett egy campus,krampuszok
a töltés másik oldala se rossz , van egy kis korrupció-hol nincs?
hidat meg terveztek a budai malom mellé az Etele u. egyenes folytatásába , ott a 2x2 sáv van, de a világkiállítás elfújta,vagy SZDSZ
-már nem emlékszem-,de egy kis innováció, megismertetés nem ártott volna,látva a mai helyzetet, utólag mindenki okos:)

záporjózsi 2010.10.18. 13:59:11

@~dá~: Nekem a liget fogalmába a magaspart nem fér bele. Amúgy ott volt egy elég tekintélyes hajórakodó daru, amelynek az elhorgonyzása a mai napig látható. Az viszont egyértelmű, hogy ha lehet, akkor a parkoló forgalom számára az út szélét meg lehetne nyitni, mert annyi hely van. Legfeljebb nem 60-as, hanem 50-es lesz az út. Persze azok a helyek is kiesnek, ha végre odaér a villamos - ami viszont szerintem pont olyan, hogy jól átvihető a campuson.

röntgenszeműlány 2010.10.18. 16:49:49

@mikénehavóna: "Adjunk ehhez a 40 évhez még 10-15-öt, kapunk ugye 60-65 évet... "

Aha.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 17:44:53

A gondolatok jó része igaz, de hát ez már évek óta így van, most tűnt fel?

Ray2 2010.10.18. 19:07:21

@mikénehavóna: Nagyon csodálkozok hozzászólásán, mert a műegyetem terjeszkedésének legdinamikusabb időszaka pont az Ön tanulmányai idejére eshetett. Nem vagyok egyébként nagy rajongója, de '69-es a V2 épület (és már bontásra is érett), nem sokkal előtte fejezték be az E tornyát, a Goldmann menza és tér kialakítása kb. '78-ban fejeződött be. Az egyetem ekkortájt "jutott el" a Petőfi hídig, ma már annyira nem vállalható épületekkel, de azért mindenképpen fejlődött. A lágymányosi kampuszrész valóban "Luca széke" módra épül, de igenis van előrelépés, ez tényleg egy jó hely lesz, ha a járulékos problémákat megoldják majd.

szépjuhászné 2010.10.18. 20:40:49

@városjáró: Pont az a baj, hogy 23 szemétdomb van 23 kakassal, és mindegyik azt csinál, amit akar. Egyre rondább lesz az egész.

Perillustris 2010.10.18. 21:41:18

@Nem Penny hajója: Viszont a Montevideo környékén sok jó kajálda van. 5 perces séta elég, s az összes földrész étkeit eléred. :)

@záporjózsi: 3-4 szintes mélygarázst szeretnél havi 10-15 ezerért? Mi egy foghíjtelken lévő, felszíni, murvás parkolóhelyért fizettünk ennyit 5 éve a XIII. kerület északi (külső) részén.

@SzZ: 10-15%. Az első nap még talán észrevehető lenne, aztán a másodikon már azok is autóval jönnének, akik addig nem, s rögtön véget is érne az illúzó.

Nem vagyok a mélygarázs ellen, de kizárólag piaci alapon tudom elfogadni az építést és az üzemeltetést is.

záporjózsi 2010.10.19. 10:50:29

@Perillustris: Érdekes, máshol ez megoldható ennyiből.

záporjózsi 2010.10.19. 23:15:26

@záporjózsi: tőlünk nyugati irányban láttam ilyet, hogy napi 2€ volt a parkolás. Minden egyéb sallang nélkül, asszem 0,5€-s lépésekben ment fel 2 óra alatt és maradt ugyanannyi. Az is valami egyetem + csomópont kombóban sikerült elkészüljön.

Perillustris 2010.10.19. 23:33:31

@záporjózsi: Tuti nem piaci alapon működött ennyiért, hanem jelentős állami-önkormányzati dotációval.

pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2010.10.20. 03:05:08

szerintem ti nem voltatok még rendes "iroda parkban". Ezek ennél sokkal tömöttebbek, sőt, még kint vannak a városból is teljesen...Ez legalább közel van mindenhez.
Mellesleg emlékszem, amikor csak 1-2 épület volt ott, szabadtéri vetítéseket tartottak és a kavicsos, hatalmas pusztán lehetett off-rodeolni a kocsival. Azok voltak a szép idők. Egy picivel előtte pedig ment a gyorsulás a híd melletti viszonylag egyenes úton. Ahhoz képest most tényleg nincs nagy éjszakai élet :D :D

A pálya nevű hely amúgy tényleg fasza, bár ilyenkor, hidegben már elég kicsi (ja és a sportpályán most épül egy új kocsma az uszoda helyén). Nesztek:D

pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2010.10.20. 03:06:22

még valami: Corvinusra járok, nem tudok parkolni (nem is megyek kocsival), 400Ft lenne felszínen és parkolóházban is. Akkor a BME-sek, meg ELTE-sek nem tudom mit akarnak, annyival már nincs az messzebb

mizrolist 2010.10.20. 03:51:09

@pyrogate: azért van különbség abban, hogy lehet megközelíteni BKV-val a Corvinust meg az ELTE TTK-t.

mizrolist 2010.10.20. 03:53:03

@pyrogate: azért van különbség abban, hogy lehet megközelíteni BKV-val a Corvinust meg az ELTE TTK-t.

mizrolist 2010.10.20. 04:05:25

@pyrogate: azért van különbség abban, hogy lehet megközelíteni BKV-val a Corvinust meg az ELTE TTK-t.

Kuruttya 2010.10.20. 07:51:49

@pyrogate: nem akarok ötleteket adni, de ha megállsz a BME K épülete előtt, csak egy megállót kell átvillamosozni a hídon :D Igaz érdemes korán menni, hogy legyen hely..

záporjózsi 2010.10.20. 10:57:12

@Perillustris: Jelenleg az egyetem (egyetemek) a parkolóhelyek után nem kap semmit. Igény lenne több parkolóhelyre. Biztos nem érné meg. Ne is legyen, szerintem a mostaniakat is szüntessük meg, szántsuk be, a sót meg télen úgyis szétszórjuk ha kell, ha nem.

pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2010.10.20. 12:32:31

@Álmos: szerencsére a 47-es vonalán lakom és 15 perc így villerrel.
Amúgy a BME villanyfényes bajnokságban is játszom és kb 10 perc az is, pedig ugye "BKV-val megközelíthetetlen". Uramisten 5 percet sétálnotok kell a villertől, nahát. Járhatna egyébként járat arra, volt is régen infopark busz, de azért nem olyan hatalmas távolság, hogy ténylegesen is menjen arra járat. Szerintem.

mizrolist 2010.10.20. 23:20:56

@pyrogate: nem az a gáz, hogy nincs oda BKV-járat; hanem az, hogy gyakorlatilag egy van, a 4-6-os (a 12-es buszt és az Infopark buszt hagyjuk, minimális a szerepük).

záporjózsi 2010.10.21. 00:31:50

@mizrolist: A lágymányosi campus szerepel a címben. A 4, a 6 és a 212 épp oda megy. A 103 a másik oldalra, az közelebb van az Infoparkhoz. A 33, 33E, 233E tényleg messze áll meg...

@pyrogate: Volt? 203?

mizrolist 2010.10.21. 11:24:55

@záporjózsi: emlékeim szerint a 103-asnak nincs olyan megállója, ahonnan könnyen be lehetne sétálni az Infoparkba vagy a campusba. A Dombóvári úti megálló nem igazán jó erre.

mikénehavóna 2010.10.22. 02:09:00

@rayk: "Nagyon csodálkozok hozzászólásán, mert a műegyetem terjeszkedésének legdinamikusabb időszaka pont az Ön tanulmányai idejére eshetett."

Ez természetesen naccerű volt a műegyetemistáknak, de én bölcsész vagyok. Ádám György biológus az ELTE rektora volt 70-ben. Az ELTÉ-nek ígérték a költözést 78-ra.

záporjózsi 2010.10.22. 09:32:34

@mizrolist: 500 méteren belül van, igaz, a belvárosban (ez az!) 300-350 m dukál.

mizrolist 2010.10.22. 12:49:59

@záporjózsi: most nem mérek utána, de az 500 m max. az Infoparkra igaz.

EvilHedgehog 2010.10.22. 19:01:47

@mikénehavóna: Az adott területre? Kellett irodalom labor?

záporjózsi 2010.10.22. 21:06:58

@mizrolist: A 203, a 103, a 4, a 6 és a 212 mindegyikét figyelembevéve elég kevés helyen nincs meg.

mizrolist 2010.10.24. 10:02:40

@záporjózsi: Ha a Lágymányosi híd felől vagy Dél-Budáról jössz, akkor nincs olyan megálló, ami a campushoz mért 500 m-en belül van. Talán 1000 m-en belül sincs.
Északon a 4/6/212 rendben van, de a buszon közlekedők száma minimális, vagyis aki tömegközlekedéssel jön ide, az villamossal fog járni.

záporjózsi 2010.10.25. 11:13:23

@mizrolist: Sosem az a kérdés, hogy egy adott irányból van-e, hanem az, hogy van-e. Van. A Budafoki úti buszmegálló kb. 600-650 m-re van, ha az nem jó, lehet menni 203-assal. Az egy másik kérdés, hogy esetleg használhatatlan. Már rég ott kellene lennie a 19-es villamosnak...

2011.06.07. 14:08:52

Egyszerűen nem értem hogy lehet egy kalap alá venni egy közoktatási intézményt, és egy multicégeknek otthont adó irodakomlpexumot.
Aki az Infoparkot fikázza annak javaslom, dolgozzon, vegyen irodát egy galambszaros pesti bérházban.

Aki meg ide nem tud kiközlekedni (a Blahától villamossal 6 perc)....no comment

záporjózsi 2011.06.07. 18:49:59

@Lö: 1.: Felsőoktatás, nem közoktatás.
2. Azt a 6 percet megnézem. Amúgy nem az a sok, hanem a további 10 az Infoparkig.
3.: Még az is lehet, hogy igazad van, csak rosszul csomagoltad.

ingyenebed 2014.06.30. 10:15:36

nem tudom, a kedves levélíró melyik országban élt az az elmúlt évben.

a tárgyalt területre a mélyen T. Antallll kormány akart világkiállítást építeni.

rajtuk tessen számon kérni, és közben elgondolkodni, miért csak a rombolásra képes a keresztény tábor.

ja, és miért őket még 25 év után sem a nevükön nevezni.