Panaszkodom én itt az önkormányzatokra, hogy egy-két hete nem reagálnak, de egy olvasónk már három hónapja várja a válaszlevelet az illetékesektől. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy én ugye a sajtósokat keresem, akiknek egyáltalán nem törvényi kötelességük válaszolniuk - sőt létezniük sem -, bár ahol vannak, ott elvileg azért vannak, hogy próbáljanak meg jó képet kialakítani a munkaadójukról.

(Egyébként ez a sajtós dolog nem feltétlenül függ össze azzal, hogy jól működik-e az önkori, bár azért erős jelzésértéke van. Személyes tapasztalatom szerint az V. és a XIII. kerületben, valamint a fővárosnál készségesek a sajtósok, gyorsan reagálnak az érzékeny kérdésekre is, a VII., a IX. és a XI. válaszra sem méltat. A legjobb persze a XVII. kerület, ahol a polgármester személyesen kommentel az Urbanistára - le a kalappal előtte.)

Na de kanyarodjunk vissza az eredeti témához (a kerületi sajtósok egy külön posztot érdemelnének), itt most A. problémája következik, aki megpróbálta szóra bírni a II. kerület önkormányzatát egy hajléktalanügyben - teljesen hiába.

 

Szia Dá,

 
A közelmúltban több felvetett téma kapcsán írtad le azt a mondatot, hogy "megpróbáltam megkeresni az önkormányzat illetékesét/sajtósát, de a mai napig nem kaptam választ az ügyben feltett kérdéseimre..."
 
Ennek kapcsán jutott eszembe az az ügy, amellyel kapcsolatban én is lassan három hónapja igyekszem válaszra bírni a kerületi önkormányzat vélt illetékeseit, de igyekezetemet nem koronázta siker. Az ügy röviden: a II. kerületi Lajos utca elején, 4 korábbi tipikus óbudai földszintes ház lebontásával létrejött már vagy 10-15 éve egy nagy telek, amely a Lajos utca 8-14. szám alatt fekszik. A telkek nagy részén elhagyott barakkok állnak, amelyekbe nyár elején egy csapat hajléktalan vert tanyát, infrastruktúra nincs, napi életfunkcióikat ennek híján az ismert módokon működtetik, a szemetet, üres boros és sörös palackokat az elhanyagolt telken szórják szint, van köztük szipus is, legutóbb egy, a kerületi lomtalanítás alkalmával a közelben gyűjtött ülőgarnitúrával is feldobták kicsit átmeneti (?) otthonukat.
 
Első alkalommal június 27-én írtam a kerületi városrendészet vezetőjének, majd 30 nap múlva ismét, hivatkoztam a válaszadás kötelezettségére, majd miután újabb egy hónap telt el válasz és intézkedés nélkül, írtam a kerületi lapnak egy olvasói levelet. Semmi reakció. Közeleg az önkormányzati választás, tavasszal volt egy hajláktalanokkal kapcsolatos kampányuk, de most a fülük botját sem mozdítják.
 
A konkrét ügy mellett egyre jobban, sőt leginkább az izgat, hogy milyen élő jogszabályok kötelezik a hivatalnokot az állampolgári bejelentések megválaszolására? Az elektronikus levélre is vonatkozik-e a válaszadási kötelezettség, vagy a törvény még nem kezeli ezt az új (?) kommunikációs formát?
 
Üdv,
 
A.
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest önkormányzat hajléktalan attila ügyintézés lajos utca ii. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr642311764

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mitől büdös a hajléktalan? 2010.09.24. 09:33:19

Akkor most kotródjanak vagy maradjon minden a régiben?Mi, magyarok biztosan rajongunk az egyszerű megoldásokért, ennek megfelelően – vélhetően azért, hogy kedvünkre tegyenek − hatalmi helyzetben lévő politikusaink továbbra is rendre ügyesen...

Trackback: ELHUNYT DEMJÁN SÁNDOR 2010.09.21. 11:34:41

 Tegnap kora délután kukázás közben érte a halál Demján Sándor (†67) milliárdos nagyvállalkozót. Még szűkebb környezetéből is kevesen tudtak a dúsgazdag üzletember anyagi helyzetével semmiféleképp sem indokolható, bizarr szenvedélyéről. Mi...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CyberPunK 2010.09.21. 09:43:23

Ha jól értem, akkor a csövik itt most egy elkerített helyen vannak, és nem épp valamelyik közparkot amortizálják éppen le, de azért bassza a csőrödet. Gratulálok.

pakesz (törölt) 2010.09.21. 09:44:45

nem elegen irtak...

szegeny pogimester meg onkori nagyon rossz helyzetben van, mert nem tudja mit akarnak a valasztok...
volt ilyen a BKVnal is, hogy engedjuk le szegeny csoveseket a metroalagutba
na leengedtek oszt az emberek a hanyingertol megtanultak hogy nem jo dolog, amikor a kozvelekedes VEGUL jo utra tert, ki is zavartak a csoveseket a metrobol

nem tudni hany embert bantana poszt tolo "brutalis" akcioja

Peter Blau 2010.09.21. 09:45:55

Ha választ akartok az önkormányzattól akkor az e-maillel együtt mindig küldjétek el ugyanazt a szöveget postán is.
A másik az, hogy én sem értem mit zavar téged az, hogy ott vannak a csövik ahol senki sem jár. Ha nem bántanak senkit akkor hagy maradjanak.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.09.21. 09:46:31

Nem kell már sokáig aggódni. Jön az új önkormányzat, kiírják a pályázatot, és épül majd egy szép, 350 lakásos monstrum a telekre. És akkor majd elmennek a hajléktalanok. Meg különben is: jövőre már ki lesznek tiltva a magánterületekről és a közterületekről is, és akkor majd törvénytisztelő módon távoznak a világűrbe. És akkor majd azon fogunk tudni panaszkodni, hogy egyre több az űrszemét.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.09.21. 09:48:15

@Peter Blau: A csövesek addig nem szokták az embereket zavarni, amíg valaki másnál vannak. Aztán amikor melléd ül a buszon, vagy a te szomszédod a fent említett telek, akkor hirtelen már nem is olyan kedves emberek ezek a hajléktalanok.

vazze... 2010.09.21. 09:48:29

Magyarországon mindent magadnak kell megoldani, beszéljetek a szomszédokkal pár éjszaka át kell menni rendet tenni. Hamar szétmegy a híre hogy ide nem jó járni, mert kikap az ember aztán csend lesz újra.

d3vnull 2010.09.21. 10:02:49

Talán ne legyen már elfogadható és normális dolog, ad absurdum ne kelljen már örülnöm neki, hogy az ablakom egy csövestelepre néz, mondjuk a reggeli kávé mellé végignézhetem az ürítési szokásait is.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.09.21. 10:02:52

1995. július 28-án Óbudán halálra gázoltak egy gyereket. Régen volt, több mint 15 éve, de semmit nem ért meg a budapesti nagypolitika jelenéből, aki annak az esetnek a hátterét és a következményeit nem ismeri. A gázoló Tarlós István, a III. kerület akkori polgármestere, a jelenleg legesélyesebb főpolgármester-jelölt volt.

scorpioscorpio 2010.09.21. 10:04:25

Emberi hozzáállásról hallott már vki????

Egi78 2010.09.21. 10:09:09

Szegény hajléktalanok, jujj....
Azt tudjátok e, hogy a hajléktalan szállók szinte üresek késő tavsztól kora őszig amikor megfelelő a hőmérséklet a szabadban töltött hempergéshez.
És miért?? Mert a szállón le kell fürdeni, nem lehet piálni/szipuzni, nem lehet részegen ordítani, sőt még olyan fasiszta náci szigor is van, hogy ürítkezésre a WC.t kell használni, nem pedig a folyosót vagy a hálót.
A sok ömlengő libsinek csak 1 hétre kívánom, hogy egy jó kis szipus/piás jótorkú dalos-ordítós társaság költözzön a kapualjába.

pakesz (törölt) 2010.09.21. 10:09:22

@scorpioscorpio: mi van adhjon budipapirt a csovesnek?
csak nehogy smirglipapir legyen :)

Hátezmármi (törölt) 2010.09.21. 10:09:49

@CyberPunK: lakjál arrafelé. meg járjanak haza a feleséged meg a gyerekeid ott, aztán majd újra meghallgatunk.

immobull 2010.09.21. 10:11:26

én február óta levelezem a 11. kerülti önkormányzat közlekedési osztályával egy most megnyitott utca egyirányúsításáról, amivel az önkormányzat az eddig autómentes utcákba átmenő forgalmat terelt. érdemi válasz az volt, hogy várjak...

Medgar 2010.09.21. 10:14:43

CyberPunK, scorpioscorpio:A megoldás egyszerű, ti és minden hozzátok hasonló verbálGandhi szállásásoljon el egy-egy hajléktalant az ominózus telekről és mindenki boldog lesz.

Tita nick 2010.09.21. 10:16:33

@CyberPunK: Lehet, hogy neked nem bassza a csőrödet. Nefürgyéle!

Nick the dick (törölt) 2010.09.21. 10:18:32

A fent említett hajléktalanok már régi lakói a kerületnek, ahogy a Kolossy tér környékén bontják le a régi házakat és néhány éves eltéréssel építenek rájuk újakat, a hajléktalanok telekről-telekre vándorolnak. Most kb az ötödik telken laknak, korábban azon a telken is voltak, ahová egy új irodaház épült a Szépvölgyi úton, a McDonaldssal szemben.
Az önkormányzat évek óta nem tesz semmit.

georg 48 2010.09.21. 10:21:39

Hát, a mostani állás szerint pont ezt szeretnénk. Hogy kapjanak egy lepukkadt épületet valahol, költözzenek oda és tűnjenek el a közterületekről és az aluljárókból.
Itt szerintem az a gond, hogy most már a Lala u. is szinte a város szíve. Meg lehetne ezt oldani mondjuk az M0- Nagytarcsa körüli részén.
Oda gyűjteni őket. Csak közbeszólna az Ombudsman.

loláb 2010.09.21. 10:23:11

Valószinüleg azért nem válaszolt az önkormányzat, mert magánterületről van szó.

CyberPunK 2010.09.21. 10:30:09

@Hátezmármi: @Tita nick: Valahol lesznek, de ha szerintetek egy üres telken sokkal zavaróbbak, mint a buszmegállókban, aluljárókban, parkokban, játszótereken, akkor no comment.

Nzoltan 2010.09.21. 10:45:40

Nem kell sajnálni a hajléktalanokat. Tudják hogy szánja őket némelyik balfasz polgár és ezzel vastagon visszaélnek. Nem mellékes, hogy ez egy választott életmód. Volt ismerős, aki megszánt egyet és beköltöztette a portájára. Lakhatásért, kajáért és valamennyi pénzért cserébe házimunkát kellett volna végeznie és megetetni a disznókat(azt a kettőt). Mondanom sem kell, Legalább olyan sikeres volt a projekt mint amikor a cigányoknak akartunk munkát adni.

mojszipupi 2010.09.21. 10:51:30

Majd a tarlós pityu megoldja....

pakesz (törölt) 2010.09.21. 10:51:42

@CyberPunK: osszefogdosni oket es levinni egy kihalt tanyara, ott tobzodhatnak

iBKV 2010.09.21. 11:01:54

@CyberPunK: Nem, nem jobb. De egy elzart teruleten se jobb. Ha Te is nap mint nap ezt latnad, neked se lenne kedvedre a dolog. Szolnokrol konnyen magyarazol ocsem...

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.21. 11:12:26

Aki nem fizet adót, az pisilhet közparkban?

...truckdriver. 2010.09.21. 11:13:12

Ez a sok, okos és jólszituált figura, mért nem megy klozetot ásni a Lajos utcába, lassan három órája van fent ez a szar, már össze is szedhettétek volna az elpotyoktatott aknákat.
Oszt futárral kűldjétek puruttyaIrtónak, hogy szar egyék szart!

kutyafej 2010.09.21. 11:16:01

@Fidesz pornó, pécsi pap sex, "éljen a Fidesz-KDNP!: Ez azért nagyon durva!!!!!
Hol lehet ennek pontosabban utánajárni???

CyberPunK 2010.09.21. 11:24:20

@iBKV: Picit mellélőttél, Óbudán nőttem fel, eleget láttam őket a Flórián aluljáróban/téren/Fő téren. És igen, inkább legyen egy zárt telken, minthogy nap mint nap két méterre menjek el mellettük.

Nem, az összefogdosás és lelövésük, vagy csak a kibasszuk őket a Budapest tábla után játék nem működik, erre kár várni.

groupshopping.hu · http://www.groupshopping.hu 2010.09.21. 11:25:51

most mindenhol ezt a gyerekgázolást firtatják! van valami alapja egyáltalán??

scorpioscorpio 2010.09.21. 11:26:16

Sok itt a durva megfogalmazás, nem vok liberális sem verbálgandhi...sem hajléktalan...de azt gondolom h amíg vki nem volt abban a helyzetben addig ne okoskodjon a napi túléléséről..., a mai MO-on pár hét alatt oda lehet kerülni, s amúgy meg utálom a megkülönböztetést globális alapon, h minden cigány...hajléktalan...buzi...stbstb egyforma vmilyen megközelítésből.Te lehet h egy szőke vagy = buta...v alacsony = kis pöcs...vagy 8 általánost végzett = bunkó, v egy diplomás = önelégült köcsög...v vidéki = paraszt...v városi = liberális fasz...melyik általánosítás tetszik, folytassam???? ... a sok drogos milkás v csóró "menő" nem zavar a Hajógyárin????

bakaruhában 2010.09.21. 11:26:38

@kutyafej: Ha lehetne, linkelt volna. Most marad, a politikai célú, bolsi hazugságok.hu

CyberPunK 2010.09.21. 11:27:24

@Medx: Te vadbarom, én nem azt mondom, hogy sajnálni kell őket, meg ilyenek, hanem ha választani kell, hogy összeszarja az utcát ami mellett elmész, vagy bekotródik egy telekre, akkor vajon melyiket lehet jobban preferálni.

Nem vagyok fideszes 2010.09.21. 11:38:45

Ez a VerbálGandhi sem rossz kifejezés, én eddig a tarisznyás, széplelkű bölcsész jogvédő kifejezést használtam de a VG frappánsabb, ezúttal is köszi.

Válasszuk ketté a problémát. Igen, akad olyan homeless, aki megpróbál ember maradni az utcán is, nincs folyamatosan bebaszva a tablettástól, tisztálkodik, alkalmi munkákat elvállal. Az ilyeneket segíteni kell pl. megfizethető szociális bérlakásokkal, olyan szállásokkal, ahol nem fogják pikk-pakk ellopni az egyetlen pár cipőjét, aki vissza akar és tud térni a társadalomba, annak esélyt kell erre adni.

A másik, a totál elállatiasodott fajta, amelyik a félöntudatlanságig beállva/bebaszva beleszarik a nadrágjába de nem érdekli, amelyik agresszívan lejmolja a nyugdíjasokat, amelyik tömény húgyszagúan vigyorog a villamoson, ha meg valaki csúnyán néz rá, röhögve előveszi a farkát (hallottam már ilyet), amelyik összeszarja/okádja/húgyozza a közterületet, amelyik a homeless cimbikéjével összevész egy fél üveg sörön aztán éjjel f2-kor ordibálnak egymással meg törik az üvegeket, amibe belelép a kutyám és elvágja a lábát, amelyik a mentőst is üvöltve meg bicskát előkapva küldi el a kurva anyjába, amikor kihívják hozzá. Nos, az ilyeneket tiltsák is ki mindenhonnan, lehetetlenítsék el, tőlem egészen nyugodtan meg is dögölhet mind, egy sem fog hiányozni mert a szememben régen kiírta magát az emberiségből.

És most a VerbálGandhik/tarisznyás széplelkek nyugodtan leköphetnek virtuálisan, kb. annyira érdekel, mint légy faszán a pattanás.

ionsrác 2010.09.21. 11:39:52

@Myta: "Aki nem fizet adót, az pisilhet közparkban?"

igen, de csak az.

illetve csak akkor foglalhatsz el köztulajdont, közterületet a saját célodra, ha oda is szarsz.
mert akkor rá vagy szorulva. ha csak simán odasátrazol, és nem iszol/szarsz, akkor az büntetendő, kevesebb jogod van.

ugyanígy hangoskodni, bkv-n ingyen utazni is csak akkor szabad, ha büdös vagy. ha nem vagy büdös, megbüntetnek.

nekrolog.blog.hu = spammer 2010.09.21. 11:42:46

bocs, off - látom, a spammer tetvek már megint belepiszkoltak egy blogba. A blog.hu dicső szerkesztősége meg még támogatja is a tevékenységüket. Zseniális.

Tina0611 2010.09.21. 11:48:58

@georg 48: Muszáj Nagytarcsa környékére? Nem lehetne inkább mondjuk Érd irányába? Az kevésbé zavarna, arra nem járok. :-))
Szóval tuti, hogy pont úgy nem lenne helyük, mint a türelmi zónáknak.

Tita nick 2010.09.21. 11:50:27

@CyberPunK: A közelben gondolom vannak lakóházak, ahol emberek élnek, gyerekekkel, családdal. Naponta látni hajléktalanokat a lakásom közelében én sem szeretnék. Ahol most lakom, van egy elhagyott, üres telek ahová beköltöztek a hajléktalanok. Azóta megnőtt a lakásbetörések száma, az utcán molesztálják a gyerekeket és a nőket, a buszon utaznak förtelmes bűzt árasztva. Ennyi a válaszom.

scorpioscorpio 2010.09.21. 11:55:22

@Lófasz Hadnagy:
Sok szempontból totál igazad van, legalább eljutsz odáig h megkülönbözteted őket- egymástól..:-) ...és a jelződ tetszik:-)

Medgar 2010.09.21. 11:55:46

CyberPunK:
Anyád volt a vadbarom.
Tehát mivel nem téged zavar, hanem a posztolót akkor rendben van? Akkor mást javaslok. Minden csövit hajléktalant a te környékedre kell telepíteni, így azok a lakosság nagy részét nem fogják zavarni. A te nyomorod pedig le van szarva. Így szerinted jó lesz?

CyberPunK 2010.09.21. 12:02:13

@Medx: Tudod mit, én speciel örülnék neki, ha az én közelembe lévő hajléktalanok nem a buszmegállót/játszóteret/parkot szarnák telibe éjjelente, hanem egy üres teleket. De gondolom még mindig kibaszott nehéz felfogni a mondanivalóm lényegét.

Szóval újra: ha valaki ezeket a csöveseket kibassza onnan, akkor nem a devnull-ba mennek, hanem szimplán az utcán (azon a környéken) fogják folytatni azt, amit eddig egy telken tettek. Így már érthető?

@Tita nick: Ez az érv egy faszság, a 86-os már vagy 10 éve a téli szállása a csöveseknek. Igen, az jár ott is.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.09.21. 12:03:54

@CyberPunK: de miért kellett egy - gondolom neked is, vadidegen ember jogos problémáját ilyen gusztustalan, hanyag, tapló beszólással reagálni?
Szerintem már te se hiszed, hogy igazad van. Azt emlegeted, hoggy zárt hely. Mi az, hogy zárt? Az, hogy hajléktalan és drogos tanya, ki be járkálnak ezek a szennyek, az neked hol zárt?
Azért nehogy már hálás legyen a lakó, hogy nem az ő lépcsőházában lakik a hajléktalan, hanem csak mellette egy telken!

Tudod, hogy milyen egy hajléktalan tanya? Az nem azt jelenti, hogy csak azt a telket gusztustalanítják el. Az bizony azt is jelenti, hogy ezek a lények a környéken is megfordulnak gyakran.
Tőlem nem olyan nagyon messze volt egy detto ilyen félig lerombolt épület, eléggé elvágva mindentől(gyalogosan sok kerülővel lehet csak megközelíteni). Drog és hajléktalan tanya lett. Nem volt nagy és a környék sem az(budafok) de ígyis szörnyű volt, hogy az a hely vonzotta ki-be a szörnyű "kinézetű" ""embereket"". Neked nem kell közéjük menned, hogy egy villamoson utazz velük így pl. Úgyhogy ne akarj már védeni egy tűrhetetlen helyzetet.
@scorpioscorpio:
Milyen emberi hozzáállásról beszélsz? Ahhoz nekik is embereknek kéne lenniük.
Nem kell a sajnáló duma, a véres valóság, hogy a hajléktalanság a legtöbb esetben egy választás. Azt persze aláírom, hogy mikor valaki keményvonalas hajléktalan lesz, onnan már szinte lehetetlen kiszabadulni, ha akar se nagyon tud. De azért nem véletlenül lett hajléktalan. És annál több hajléktalan van, minél többet ELTART a város. Azok a hajléktalanok, akiket nem lehet emberszámba venni, ha még fizikailag alkalmasak lennének a munkára, akkor sem dolgoznak, alkalmi munkát se és hajléktalanszállóba se laknak. Azért vannak szép számmal, akik nem szarnak közterületre, akik próbálnak dolgozgatni, utcát seperni. Se őket se más embert ne hasonlíts légyszíves hozzájuk. A szegénység és a munkanélküliség, s maga a hajléktalanság sem jelenti azt, hogy csak egy út van, a deáktérre szarás.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.09.21. 12:05:52

@CyberPunK: Nem érted úgy látom továbbra sem. Ha a hajléktalanok és egyéb lények megkapják a kis erődjüket, attólmég nem fogják nem összeszarni a mellette levő megállót.

Nem vagyok fideszes 2010.09.21. 12:10:03

@sanche:

És természetesen arról a Lajos utcai tanyáról ugyanazzal a 86-ossal rajzanak ki, amin én is és más nem büdös, nem koszos, adózó, jegyet/bérletet becsülettel megváltó állampolgárok utaznak.

CyberPunK 2010.09.21. 12:10:54

@sanche: Még mindig nem érted ugye? PONTOSAN tudom, hogy milyen az, mikor a Szépvölgyi úti hévmegálló-Kolosy tér-Anfitetráum-Kiscelli kastály tengely mentén mozognak és azt az egészet amortizálják le. Ha onnan kibasszák őket, akkor meg oda mennek. És ezt pontosan tudja a posztíró is, csak épp reménykedik valami "dunábalövetős" megoldásban. Csak azt nem fogja megkapni.

scorpioscorpio 2010.09.21. 12:12:45

50 fölötti baráti házaspár sztorija: hitel duplája, a férj munka nélkül, évek óta, asszony MÉG dolgozik, házukat ott kellett hagyniuk,de jóindulatú falubéliek költözés előtt este gyorsan kirabolták őket, szted mi lesz velük??...idővel h túléljék-kibírják, jön a pia...és a totál "kemény vonalasság"...ezt nem ők választották, ahogy sokan még..persze h van aki necces, de az sem úgy kezdte az életét és az álmait h márpedig Ő EGY KEMÉNYVONALAS HAJLÉKTALAN LESZ...ez az UNIOS MO.

scorpioscorpio 2010.09.21. 12:18:01

Mint anno cégvezető és magyar-cég tulaj 15 évig 15 magyar családnak adtunk munkát...2 év alatt lepadlóztunk...válság okozta piacszűkülés - eddig bírtuk. Én csak a családi háttér miatt nem vagyok hajléktalan...ez hogy tetszik???

CyberPunK 2010.09.21. 12:24:19

@scorpioscorpio: Most őszintén, ha utcára kerülnél, akkor szarnál-e a buszmegállóba? Én láttam már csövest, aki a Mechwart ligeti szökőkútnál borotválkozott...

Nem vagyok fideszes 2010.09.21. 12:29:52

@scorpioscorpio:

Pontosan ezért írtam, hogy kétfajta homeless van, amelyik megérdemli a segítséget és amelyikkel kár is foglalkozni.

scorpioscorpio 2010.09.21. 12:30:23

..nem tudom h mit csinálnék az első télközepén...ha kibírnám addig. Te hova szarnál pénz nélkül? a borotválkozással mi a a baj? A Szigeten ue nem probléma mert legalizált?

CyberPunK 2010.09.21. 12:33:03

@scorpioscorpio: Az biztos, hogy nem a buszmegállóba. A borotválkozást azért írtam, hogy nem csak büdös, beszaró, behugyozó csöves van ám. Csak hát ugye az inkább a kivétel.

scorpioscorpio 2010.09.21. 12:38:41

@Lófasz Hadnagy: minden elismerésem azoké akik a felvállalják ennek a segítését, mert a zacskóba öltözött összaszart homeless-t én is kikerültem legutóbb de van aki megfürdeti......de elárulok egy érdekes dolgot, mint munkanélküli sok mindent bevállalnék, minap egyik ilyen nappali helyre volt álláshirdetés - mivel már túl vok 300-400 CV küldésen - eredménytelenül, pedig vannak szakmáim-szakterületeim és pár 10 év gyakorlatom is bennük:-) - , étel-ital adás és ilyesmikre, és nem lennék rá alkalmas végzettség nélkül:-) ... ez normális??? Sztem ehhez alapvetően "csak" HUMÁNUM KELLENE... ahogy a tanároknak és orvosoknak sem ártana a felvételiknél...első szempontként.

scorpioscorpio 2010.09.21. 12:40:39

..fürdetni nem annyira szeretném:-) ez tény...

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.09.21. 12:42:14

@Lófasz Hadnagy: -nak igaza van, a többségük sosem fog visszakerülni a társadalomba mert nem is akar. egy részük azért, mert annyira leépült mentálisan, fizikálisan stb... hogy soha többé nem lesz öngondoskodó. az ő sorsukat istenre/darwinra kell bízni ki ki ízlése szerint. meg persze megelőzés kell, hogy senki ne érhesse el ezt a pontot.

egy másik széles rétegük pedig nem is akar visszakerülni a társadalomba. tarhálással, lopással és egyéb módszerekkel simán megkeresik a minimálbért havonta, lakhatást tekintve meg feltalálják magukat. az aluljárókban aludni csak a leállatiasodott, végső stádiumban lévő embereket lehet látni, ezért is kell lépni ellenük. az életerősebbje meg megtalálja a maga bevételeit meg a maga fedelét, és boldogan él mert no rezsi, no törlesztő,...

ajánlom mindenkinek az Újpest-Központ aluljárót, mindennapos látvány a mentősök által összevakart magatehetetlen vagy halott hajléktalan a telefonfülkékben. múltkor az egyik a metróból feljövő tömeg elé állva hányta ki sugárba a kannás bort. az ilyeneknek szanatóriumban vagy táborban a helye, vagy leginkább sehol, köszönjük, hogy megpróbálta az élet nevű játékot. talán legközelebb.

p.s: igen, ha valaha én is ilyen helyzetbe jutnék, engem se hagyjanak az aluljáróban agonizálni, inkább altassanak el. tudom, hogy ezt a modern jog nem fogja sosem elismerni, de sokszor nincs visszaút!

Nem vagyok fideszes 2010.09.21. 12:52:21

@scorpioscorpio:

Ez bonyolult kérdés és messzire vezet, inkább nem is folynék bele most.

Nem vagyok fideszes 2010.09.21. 12:58:00

@d'oh:

"tarhálással, lopással és egyéb módszerekkel simán megkeresik a minimálbért havonta"

Na, az ilyeneket kell ellehetetleníteni. Kezdve azzal, hogy a tarhálást egész egyszerűen betiltják a francba, ha meg elkapják az egyiket, akkor egy hét elzárás + közmunka. Egy ilyen tarhálós, lopós homelessnek nem is tudok elképzelni nagyobb büntit, mint hogy egy hétig nuku kannásbor, ellentétben napi nyolc órás utcaseprés, csatornapucolás, vagy valami hasonló. Garantálom, hogy pikk-pakk eltakarodnának a városból egy ilyen kis egyhetes kaland után.

Nem vagyok fideszes 2010.09.21. 13:03:27

Kis kiegészítés: ezzel együtt bevezetni a BKV-n a zárt rendszert, hogy aki a mai előírások szerint sem felel meg az alapvető követelményeknek (másokban undort, viszolygást keltő megjelenés, ittasság, jegy/bérlet hiánya stb.), annak valóban esélye ne legyen feljutni se villamosra, se trolira, se sehova. Ha tényleg gyalog kéne bemászkálniuk a hajlékonyoknak a belvárosba lejmolni/tarhálni/lopni, ezerszer is meggondolnák.

Nem vagyok fideszes 2010.09.21. 13:05:06

A kiegészítés kiegészítése: nemrég Zágrábban vezették be a villamosokon/buszokon azt a rendszert, hogy a vezető megítélésére bízzák, hogy ki szállhat fel és ki nem. Itt is valami ilyesmi kéne.

Peter Blau 2010.09.21. 13:51:24

@d'oh: Én egyetértek veled, ha te valaha ilyen helyzetbe kerülsz akkor téged altassanak el. Más ilyen helyzetbe került ember meg hagy döntse el maga, hogy mi történjen vele.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.09.21. 14:04:46

@Peter Blau: látom nem értetted meg amit írtam, ezek az emberek elvesztették a cselekvőképességüket és többnyire már nem is lehet helyrehozni őket.
a hajléktalanságnak is vannak fokozatai, nem úgy megy hogy hétfőn utcára tesznek kedden meg már magatehetetlenül fekszel egy aluljáróban a saját szarodban. szerintem aki önhibáján kívül került ilyen helyzetbe többé kevésbé vissza tud kapaszkodni. a gond azokkal van akik azért váltak hajléktalanná, mert alkalmatlanok az életben maradásra. én ha holnap utcára kerülnék akkor is tudnék kihez menni, meg amúgy is miért kerülnék utcára? ez szinte mindig egy folyamat...

hideg.gergo · http://hideggergo.blog.hu/ 2010.09.21. 16:46:30

Az volt már, hogy valszeg az Önkori azért nem válaszol, mert az ott magánterület?

Quick_6 2010.09.23. 19:06:41

Dózert neki! Adják el a telket, azt épüljön rá lakópark vagy legyen egy szép park, esetleg sportpálya!

PR_fact 2010.09.24. 10:59:03

"olyan szállásokkal, ahol nem fogják pikk-pakk ellopni az egyetlen pár cipőjét"

Ez a cipőellopás egy városi legenda amit a csövesek terjesztenek, hogy megokolják, hogy miért lógnak köztereken a szállók helyett.
A valóságban szakmabeli ismerősöm szerint vannak zárható szekrények és épp az ellenkezője a probléma ti. a csövesek összehordják a szállón a kukázott dolgokat és aztán egy piálásszéria után elfelejt visszameni érte a szálló meg kénytelen őrizgetni a holmijaikat hónapokig amíg vissza nem tér.
Azért nem mennek szállókra mert majdnem minden szállón előírják, hogy egy minimális összeget fizetniük kell, amit a szálló összegyűjt nekik és később egyösszegben megkapnak, de ők - tisztelet a kivételnek - jobb szeretik azon melegében piára és más létfontosságú dolgokra költeni a rendelkezésre álló forrásokat.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.09.24. 13:04:53

Na pont ilyen volt felénk is, csak egészen más okból kifolyólag. Nagy telken kis ház állt, amit megvett egy építtető, aki szemet vetett a mellette lévő telekre is, hogy minél nagyobb monstrumot tudjon építeni, de az nem volt eladó. Erre hagyta hogy csövik, szipusok virágozzanak ott éveken át, hátha a tulaj megenyhül. Hát nem enyhült meg, inkább elköltözött, de nem az építtetőnek adta el a házat, hanem egy féldebil családnak, akikkel viszont nehéz szót érteni. pl. amikor egyszer becsöngetett hozzájuk, a nagypapa pucéran ment ki kaput nyitni. Ez még a legenyhébb hűzása volt. XD Aztán vállalkozó elunta, és építettek egy kisebb monstrumot, csöviket meg elzavarta tél közepén. Ezek itt nagyon öntudatosak voltak, mert az egyik még a rendőröket is kihívta, hogy ki akarják lakoltatni. Néhány napig itt szédelegtek a környéken, hallottam olyat, hogy egy lakást kértek az új házba, akkor elmennek. Némelyik tényleg nem ezen a bolygón él.

Plumper_ 2011.02.21. 15:09:19

én a Jókai téren (hatker) láttam két csövest, amint szopták egymást, estefelé. két férfi.
aztán gondolom az egyik lehányta a másik farkát, miközben az épp szart.
a közelben a puccos Liszt Ferenc tér és éttermei.
de csövitanya mindenhol van azért, az ingatlanok értékét növelendő!:-D

sorica123 (törölt) 2012.12.20. 22:35:31

@CyberPunK: nekem nem a "csövikkel" van a bajom, hanem, hogy tényleg egy parlagon heverő, közmű nélküli helyen vannak, azaz kb laknak valahol, de ugyanolyan embertelen körülmények között, mint az utcán... Írja, hogy már a szemetet se egy helyre dobják, hanem szanaszét, gondolom a vécézéssel is ugyanez van. Azért ez nem normális élet egy - bármilyen drogos, piás, lehetetlen - ember számára sem. Érted, nem az a gond, hogy bárki is hasraesik bennük, mert nem, hanem az, hogy a) ők szar körülmények között dagonyáznak a reménytelenségben (és persze leépülnek, pia, drog stb) b) a többi ember meg tehetetelnül nézi őket muunkába jövet-menet. Az, hogy valaki ad nekik pénzt, vagy kaját, arra elég, hogy egyszer esznek (ha el nem hagyják valahol azt is), meg vesznek még higítót meg piát. És megy elölről az egész, amíg aztán meg nem murdel az utolsó agysejtjük is, majd ők is utána.
@Dariengo: mondjuk Debiléknél érdekes kérdés, hogy hogy van az, hogy mindet pontleszarja a családja, és így flangálnak a világban, hol kivágják őket a saját lakásukból, hol kerül nekik szállás... debil nem debil, ez azért elég para. Rengeteg ilyen ember él együtt a többivel rendesen, csak azoknak van segítsége.
@PR_fact: városi legenda az öregapád... Jó, akkor nem a cipőjét lopják, hanem bármit. Nincs szekrényük, nagyon szuper, hogy ilyen hely is van, de állítólag valamelyik kórház pincéjében van egy valag használaton kívüli szekrény, ami sose kellett, nem is fog. Kutyát nem érdekli a csöves, csak ha láb alatt van és nem melózik.
@Nem vagyok fideszes: a tícsuk bea mondjuk erbben az esetben elég groteszk, de az ilyen nagyon gáz arcokat valóban elvihetnék melózni, hogy egyáltalán helyrelöttyenjen a fejükben a szisztéma azt illetően, hogy időbeosztás, "dolgom van a világban", "nem vagyok felesleges", és "nem vagyok felmentve életből, hogy nyugodtan piálhassak és láb alatt lehessek egész nap". Úgyis, mint munkaterápia. Én se vagyok fideszes meg rendpárti se, de tényleg nem nézni kell és sajnálkozni, miközben emberek vadulnak el az utcán teljesen. És persze nem csak koszos, beteg, narkós, magát elhagyó, leépült csöves van, de azok vannak a legrosszabb helyzetben, mert láthatóan nem tudják kezelni azt a helyzetet, hogy az utcán kell éljenek. És mi se nagyon :// Amúgy látok tök normálisakat is, akiken mondjuk látszik, hogy ki tudja, hol aludtak, de mégsincsenek ilyen borzasztó állapotban. Tőlük nem is leszek se szomorú, se nem fordul fel a gyomrom - bár lehet, hogy ők is laknának lakásban, csak nincs pénzük rá. De ez más műfaj, velük nem is szokott baj lenni.
süti beállítások módosítása