Ingatlanosirodalmi barangolásunkat a XIII. kerületben folytatjuk. A szerző, aki magát is beleköltötte a versbe, szép feszes rímekben dicséri portékáját, a végén enyhe szabadverseléssel. Mondjuk nem egy József Attila, legalábbis azt hiszem soha nem érdemli ki a munkásosztály költője címet...

RADNÓTI MIKLÓS UTCÁJÁBAN KÖLTŐ (I) LAKÁS!!! 
Ott találsz engem, hol a Duna folyik, 
Közelemben sehRol nem laknak prolik.
Újlipótváros szívében húztak fel téglából, 
Két perc alatt itt vagy, ha feljössz a metróból.
Hetvenkét négyzetméteren van két szép, nagy szobám
Légkondival várlak haza izzasztó délután.
Ehetsz a piacon, Westendben öltözhetsz, 
Belém, most nevetséges áron költözhetsz
Ha belülről szemlélnél egy művészi lelket, 
Gyere el, nézz meg, szánj rám pár percet
Áram nem költői, inkább csak szenzáció, 
Nem egész húsz, mindössze 19, 9 MILLIÓ!!!
Ha szeretnél megnézni engem, az írót, 
Az alábbi számon tárcsázd Csorna Viktort!
Versenyeztesse meg a bankokat, hogy a legjobb hitelt vegye fel! Keresse Duna House hiteltanácsadóját, a legjobb hitelért! Irányár: 19.9 M Ft
Várom a hívását!!! 

 

Tipp: Veronika. Kösz!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: hirdetés ingatlanos ingatlanosirodalom fura hirdetés

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr702241886

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2010.08.23. 23:24:06

De ráért az Úr! Vajon a megbízó mit szól a versikéhez? Vagy közösen fundálták ki, hogy milyen jó hecc lesz és majd dőlni fognak a vevők? Ehhez én nem értek...

sansfrontiere · http://szobanoveny.blog.hu/ 2010.08.23. 23:42:33

nagyon ötletes!!
gondolom kínjában már versel is az eladás végett :D

bakaruhában 2010.08.24. 07:29:35

Dehogynem laknak prolik. Csak körül kell nézni az utcán. Igaz, hogy a lakók többsége régi megbízható kádersége miatt kapta anno ott a lakást, de azért szép számmal vannak köztük prolik.

Baszkikám 2010.08.24. 07:52:01

@bakaruhában:
Nem prolit akart ám írni, de az nem passzolt a rímbe, hogy anyukahasábanlebarnult kisebbség.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.24. 08:10:06

Nagyon jó környék, laktam ott. Kutyahúgy és kutyasz×r minden, fa sehol, ellenben rengeteg hajléktalan. Pl a Lehel téren ott laknak, alszanak, esznek, isznak és üritenek.

Körfolyosó, Mari néni a Bartókot, Pista bácsiék a Kossuthot hallgatják, lenn a földszinten az alkesz megint veri a feleségét. Magánélet nulla, illetve mindenkiről tudod, mikor éli a magánéletét.

A Nap soha nem süt be, még a negyedikre sem, a másodikon már örök félhomály, még nyáron is.

Szellőztetni nem lehet, mert bárki beugrik az ablakon a körfolyosóról és fél perc alatt kirabol. Vagy élsz ketrec mögött, mint az állatok az állatkertben.

Hálás vagyok, hogy már nem kell ilyen házban laknom. Még a panel is százszor jobb.

dekás dezső 2010.08.24. 08:20:34

úbammeg...
e versike alapján úgy érzem legalább egy identitászavaros proli azért lakik arrafelé:D

Hátezmármi (törölt) 2010.08.24. 08:26:53

Ami még tetszik, hogy az ilyen 80-100 éves, jobbára lepusztult házakban 20-40 millióra tartják a lakásokat.

Conan a barbar 2010.08.24. 08:38:10

A kornyeket nem vagom annyira, de a vers az tetszett :)

Hozzá Szóló 2010.08.24. 08:40:02

@Hátezmármi:

A panel is százszor jobb, mint Újlipótváros?
Akkor eredj oda lakni... ha ezt komolyan gondolod. És maradj is ott.

lilike13 2010.08.24. 08:50:02

Gangos proliház...:-))

Hagrid 2010.08.24. 08:53:21

Nem vagyok rasszista, de az újlipótvárosi lakók jelentős része a származásánál fogva lenézi a prolikat. A régi komcsi-elit és az új médiás-elit - lásd Demcsák Zsuzsika - számára a kétkezi dolgozó kerülendő.:/

Hátezmármi (törölt) 2010.08.24. 08:55:03

@Hozzá Szóló: igen, jobb, mint a körfolyosós-sötét-kutyahúgyszagú bel-13. kerület.

A "nagy ódon falak"-on át mindig(!) hallottuk, melyik szomszéd éppen mit csinál. Minden reggel elment egy nő reggel fél hatkor dolgozni a magassarkú cipőjében, annak a kopogására az egész ház felébredt. Csak úgy hívtuk, a géppuskalábú.

A másodikon olyan félhomály volt, hogy még napközben is égetni kellett a villanyt. Ekkor viszont beláttak szemből és a folyósoról, tehát le kellett engedni a redőnyt. Ergó az egész életünket félhomályban, lámpafénynél éltük.

A lift olyan rozoga (és lassú) volt, hogy nem mertünk beleszállni, inkább gyalog mentünk.

Hullott a vakolat mindenhol a lépcsőházban (ami nem csoda egy száz éves házban, amit utoljára még a világháború előtt újítottak fel, és a többi és a többi.

A belvárosi jó levegőt meg sem kell említeni, ritka egészséges. A gyereket le tudok küldeni játszani az aszfaltra, hogy szedegesse a kutyagumit játékból.

Oké, a metró tényleg közel volt, de egyébként soha többé nem akarok ott lakni, még ingyen sem.

cso zsi 2010.08.24. 08:57:36

@Hátezmármi: Ugyanmár. Prolik egyértelműen laknak, ismerős lezüllött család is ott kapott lakást a tanácstól. Lehet, hogy név alapján döntenek.
Nekem cigányos nevem van, XIII. külsőt ajánlottak. Nekik zsidós nevük van, Pozsonyi út lett a Radnótihoz közel.
Szanyi polg.hely. szerint az már a Belváros. Tény, hogy a környékre a jómódúbbak vásárolták be magukat, ezért az árak minden téren felfelé indultak.
Nem tudom, mikor éltél ott, de az utóbbi 20 évben csak olyan idegen jut be ezekbe a házakba, akit beengednek. Az ember a leggyengébb láncszem. A rakás külföldi/vidéki (al)bérlő, akiket a házban sem ismernek, és akik nem ismernek senkit a házban.
Hasonló házban lakom. Betörés, ablakon beugrás 25 éve volt. Moped, és kerékpárlopás az udvarról sűrűn előfordult. A házmesterünk olyan birka, hogy minden csengetésre nyitja az elektromos kaput, kérdés nélkül.
A kutyaszar jelentős, bár takarítanak sűrűn zon a környéken. (Valahogy mindig több jut oda, mint északabbra)
A Lehelről eltüntették a csöviket, bár lehet, hogy csak nyár van, és felmentek a templomkertbe. Még a Gogol utcai oldalon is csak 2 van.

Kivlov 2010.08.24. 08:58:20

pedig itt laknak csak igazán prolik, nem véletlenül nyert itt egyedül a maszop.
én is itt lakom. a lépcsőházban 31 lakásból kb 25-ben nyuggerek laknak. no comment...

Lúdtalp 2010.08.24. 09:00:33

Az egész tré proli környék
Kutyaszar és mocsok földjén
Divatos de nem tudom mé'
Sok a hülye biztos azé'.
Körfolyosó az még a csúcs
Szomszéd böffent ételszagút
Alig van arra parkoló
Proli vagy ha ott lakó'.

Anti Anyag (törölt) 2010.08.24. 09:00:49

Nem normális. Majdnem 20 milla 72 m2-ért egy ilyen környéken.

"Nem laknak prolik"

Állj le a környéken 5 percre és nézd meg kik sétálnak el. Sokkal rosszabbak laknak ott mint prolik.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.24. 09:02:15

@cso zsi: egy hete voltunk a lehelen, tele volt homeless-sel az egyik éppen vizelt, a többi 15 csak ivott és hangoskodott.

Most Óbudán, a Duna parton lakunk panelben, csupa úri nép lakik a házban, sehol egy hangos szomszéd, homelesst is ritkán látunk, azok is kulturáltak.

Egy hatalmas megkönnyebbülés volt kiköltözni a 13-ból.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.08.24. 09:06:50

Prolik mindenhol vannak. A proliság számos területen tör be a létbe és a gazdagokat sem kíméli, hiszen hányat látunk közülük, akik a pénz által még lealjasultabb, korrupt állatokká váltak. Nincsenek kivételek, a pácban mindenki benne van egyformán.

Kivlov 2010.08.24. 09:07:43

@Lúdtalp:
Divatos, mert:
- kvázi belváros, de mégsem blaha
- jó a közlekedés
- parkolás is ingyenes (volt) sokhelyen
- közel a duna, margitsziget
- nem paneldzsungel
- lehel csarnok, westend, duna plaza
Stb…

Hátezmármi (törölt) 2010.08.24. 09:11:36

@Kivlov: csak éppen élni nem lehet.
Szerintem kizárólag fiataloknak családalapítás előtt, meg a nyugdíjasoknak jó. Annak a két rétegnek, akiknek szinte az egyetlen szempont, hogy közel legyen minden.

De például gyereket ne akarj ott nevelni, mert nem tudod kiengedni az utcára.

Kivlov 2010.08.24. 09:19:31

@Hátezmármi:

nem is az utcára akarom kiengedni, hanem az épület mögött lévő játszótérre, a parkba. ami mellett mellesleg még az iskola is van...

ördög_ 2010.08.24. 09:20:20

Nekem nagy csalódás volt Újlipótváros, ahhoz képest, hogy milyen drága környék és milyen előkelőnek hirdetik, eszméletlen mocskos, büdös, kutyaszar és kutyahúgy mindenütt.

Tényleg az egyetlen előnye, hogy ott a "négyeshatos", ott a kék metró, a 2-es villamos, pár troli, Westend, Nyugati, gyakorlatilag könnyen hazaérek éjjel is.

Ami jó, a Duna és a Margitsziget közelsége.

Mindent összevetve azért én alig várom, hogy végre elköltözhessek innen :)

Grigorij 2010.08.24. 09:22:04

Jól van, jól!
Lassan itt van október, és az Index már beindította jól ismert XIII. kerületet lejárató választási műsorát!

A hozzászólók többségének szokás szerint fingja sincs az egészről, idomított zombiként fikáz mindent!

Persze, hogy nincsenek prolik, hiszen az Újlipótváros köztudottan ZSIDÓ negyed!
Újlipótváros NEM Angyalföld...

Ja és tessék már eljönni egy angyalföldi kiskocsmába a pofázás előtt, és megismerni, hogy a helyi nyuggereknek mi a véleményük a komcsikról!

Hátezmármi (törölt) 2010.08.24. 09:22:33

@Kivlov: Ami csak a Szent István park környékén van (de akkor a metró azért annyira nincs közel), az utca másik végén csak aszfalt van és kutyagumi. Én a Kresz Gézában laktam, az rémálom volt, hiába volt 100 méterre a metrólejárat.

Grigorij 2010.08.24. 09:22:50

Hátezmármi!
Ha már ennyire örülsz, hogy elkerültél erről a pokoli környékről, akkor annyira beteges VISSZAKÖPKÖDNI!
Élj panelban, élj "Budán", de a múltad ne tagadd!

Lúdtalp 2010.08.24. 09:22:55

@Kivlov:
Kvázi belváros, de mégsem Blaha
És nics mocsok, kutyakaka
Jó a közlekedés
Legyen busz vagy kerekezés
Parkolás is ingyenes (volt) sokhelyen
Üres helyem igen könnyen meglelem
Közel a duna, Margitsziget
Mégis baráti árat fizet
Nem paneldzsungel
Prolinak nincs hely
Lehel csarnok, westend, duna plaza
Jó sok primőr s cicababa.

Kivlov 2010.08.24. 09:26:13

@Hátezmármi:
én mondjuk épp az Árpád-híd újpesti oldaláról beszélek...

Hátezmármi (törölt) 2010.08.24. 09:26:20

@Grigorij: "A hozzászólók többségének szokás szerint fingja sincs az egészről, idomított zombiként fikáz mindent!"

Ja, a hozzászólók 80%-a csak ott lakott éveket, vagy jelenleg is ott lakik.

A te zsidózó eszetlen hozzászólásodra volt szükségünk.

Köszönjük, hogy ide is idetaláltál.

ördög_ 2010.08.24. 09:26:27

@Grigorij: Én úgy vettem észre, hogy a hozzászólók többsége lakott már vagy most lakik itt, szóval nem biztos, hogy idomított zombiként fikáz mindent, hanem esetleg tapasztalatból beszél.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.24. 09:27:27

@Kivlov: én meg a Radnóti utcáról, amiről a hirdetés szól. :)

Hátezmármi (törölt) 2010.08.24. 09:28:29

@Lúdtalp: te Lúdtalp, te most kivel vagy? Vagy igazi bértollnokként annak verselsz, aki többet fizet?! :)

gonosztojás (törölt) 2010.08.24. 09:28:40

Bepaliztak téged anno Viktor
bedőltél, átvert egy piktor
ki kívül-belül glancolta a lakot
eltakarva repedést,málló vakolatot
mire rájöttél a pénzed fogyott
a fűtésszámla láttán a mosolyod
eltorzult, az arcodra fagyott
égőt cserélni a Himaláját hágod
emeletes létrát támaszt a párod
talán lesz madár ki bamba s mafla
hogy 20 misiért költözik
....a macskaszaros gangra.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.24. 09:31:11

@gonosztojás: Lúdtalppal és a hirdetés írójával megalkothatnátok az Élő Költők Társaságát... :)

Lúdtalp 2010.08.24. 09:31:17

@Hátezmármi:
Troll ez itt és nem proli.
Eszébe jut, s gépeli.

muhi 2010.08.24. 09:32:53

Egy-két komment egészen szenzációsan foglalja össze a környék lényegét:
1.nulla vegetáció
2. átlagéletkor 1000 év
3. kutyaszar-kutyahúgy, hajléktalanok
4.az öreg házak állapota sokszor riasztó (a régi idők kivitelezői is mindent kispóroltak, efelől senkinek ne legyen kétsége),
5. a körfolyosó maga a megtestesült szopás
6. sötét lakások, a kajaszag mindent beleng
7. a környéken minden kapualjban bolt vagy kocsma vagy éjjel-nappali van, nyugalom nincs
8. óriási forgalom, parkolóhely nincs az autósoknak (mondjuk ez mindenhol jellemző, akinek nem tetszik, járjon gyalog).

Ami jó:

1.a belső 13. azért mégiscsak a Belváros része, minden közel van
2. kurrens, a nem túl nagyméretű lakások viszonylag könnyen eladhatók (legalábbis könnyebben, mint a budapesti átlag)
3. bár sokan írták, hogy igenis teli van prolival, azt hiszem, a Radnóti és környéke azért alapvetően rendben van ilyen szempontból.

Összefoglalva: az szeret ott lakni, aki oda született és nem tűnik fel neki az a sok zavaró tényező, mert ahhoz szokott.

cso zsi 2010.08.24. 09:34:33

@Hátezmármi: "
A "nagy ódon falak"-on át mindig(!) hallottuk, melyik szomszéd éppen mit csinál. Minden reggel elment egy nő reggel fél hatkor dolgozni a magassarkú cipőjében, annak a kopogására az egész ház felébredt. Csak úgy hívtuk, a géppuskalábú."
Ez a modernebb kör- és függőfolyosósoknál is megvan. Sőt, hosszabb panelekben is élvezni a "géppuskalábat".
A mi házunkban a szomszédok felől a falakon át kevesebb, az ablakon át több zaj jön. Kossuth-Bartók? Dehogy. Házimozi, és "csúcshifi" mélynyomói borzolják a kedélyeket, de valamivel el kell (kéne) nyomni a nyári, nyitott ablaknál való szerelmeskedés zaját. (Volt, akiét télen, csukott ablak mellett is "élvezte" a ház.)
De mindez sehol nincs egy újépítésű, lakóparki papírfalú kalicka élményvilágához.

vércseharcsa 2010.08.24. 09:34:59

@Hátezmármi:

Igaz igaz. Mintha magam mondtam volna.
Mi is a xiii.-ból költöztünk Óbudára.

Ha kinyitom az ablakot csak zöldet látok, a Római part 5 percre van, rendőr járőr egy nap minimum 5ször végigmegy az utcán (valszeg valami fejes lakhat az utcánkban).
Kutyaszar elvétve, a nyuggereket meg össze sem lehet hasonlítani a xiii-kerület igazi agit-prop-MSZMP-KISZ fényes szelek stb. alapú nyuggereivel.

ex (törölt) 2010.08.24. 09:35:49

20 évig laktam azon a környéken, és bizony-bizony ott is laknak prolik.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.24. 09:40:09

@cso zsi: hát igen, a társasháznak mindig vannak hátrányai, szerencse kérdése is pl. egy panelnél, hogy lakik-e alkesz a házban és ki bömbölteti a magnóját.

A lakóparki házak minősége megérne egy külön posztot. Az egyik ismerősöm arra panaszkodik, hogy nem a szomszédot hallja káromkodni, hanem a szomszéd szomszédját. A falak csak arra jók, hogy éppen nem látja a szomszédokat.

ördög_ 2010.08.24. 09:41:45

A legjobb, amikor a szombati és vasárnapi nagy ebédfőzés illatait mindenki a belső udvarra szellőzteti, ahol egy idő után olyan frankón keveredik a rántotthús, a palacsinta, a pörkölt és a kelkáposzta szaga, hogy eegy analizátor sem tudná felismerni :(

Amelyik lakásnak nincs utcára nyíló ablaka, szinte lehetetlen normálisan kiszellőztetni (bár ugye onnan is büdös jön be, csak másféle).

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.08.24. 09:43:06

Csak én gondolom, hogy ez a prolizás súlyos önbizalomhiányról tanúskodik? Hülye ember, rossz szomszéd minden környéken, minden társadalmi csoportban van. Mondja már el valaki, hogy a) ki a proli?, b) miért rossz szomszéd a nyugdíjas?

Anyadamedve 2010.08.24. 09:43:12

Költözz Káposztásmegyerre. Erdő, nyugi, jó levegő és 30 perc alatt a nyugatiban vagy.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.24. 09:45:33

@ördög_: azt én is nagyon szerettem. Meg hogy megáll a levegő a belső udvarban és tényleg nem sok történik, ha kinyitod az ablakodat, a benn lévő állott levegőt ki tudod cserélni az udvaron lévő állott levegővel.

ex (törölt) 2010.08.24. 09:47:16

Egyébként a Radnóti is csak a Pannóniág értékes, onnan a Váci út felé már jóval olcsóbb.Nem mindegy, hogy a rakpartnál mész be, és esetleg a Dunára panorámás a lakás, vagy a sötét utcát nézegeted.A Szent-István park és közvetlen környezete pedig megfizethetetlen...még jó módú embereknek is...oda már bejöttek az oroszok..(a spájz után)

Kivlov 2010.08.24. 09:51:01

@zombizan:
Nekem semmi bajom a szomszéd nyugikkal.
Állandóan otthon van, ergo őrzi a házat. Csendben van, leszámítva mikor fuldokol éjjelente.
Jobb lenne persze egy 90-60-90es bombázó, de annak is lennének hátrányai.

TGabi 2010.08.24. 09:55:21

@Grigorij:

Azért mindennek a teteje hogy ennyiből is sikerült azonnal a zsidózásnál kikötni...

Azért, mert pár fasiszta stupid, akinek öregapja is nyilas volt és beszavazott a parlamentbe egy ilyen sudribunkó pártot, mint a Jobbik, még nem kellene átvenni ezt a stílust.

A Jobbik Magyarország szégyene...

ördög_ 2010.08.24. 09:56:04

@zombizan: szerintem sokan arra a jelenségre gondolhatnak, amikor van egy nyugdíjas szomszédod, aki bömbölteti a rádiót, tévét, mert rosszabbul hall, ez megy minden áldott este és éjjel, de ha évente kétszer meghívod a barátaidat vacsorázni és egy nagyobb társaság nyilván hangosabb, akkor rátenyerel a csengődre és ordít veled a gangon, hogy mégis mit képzelsz, ez egy rendes, csendes ház és amúgy is rohadt huligánok vagytok és kussoljatok, mert hívja a zsarukat, meg házirend, meg mittudomén....

Persze vannak jó fej idősek is, csak gondolom, erre a jelenségre gondolhatnak a nyuggerezők...

Kivlov 2010.08.24. 09:57:25

@Luella Menendez:
Mo. szégyene a tolvaj szadesz meg az elempének álcázott gittegylet és naiv szavazói…

gonosztojás (törölt) 2010.08.24. 09:58:40

@vércseharcsa:
Hát pedig a négyemeletesek anno csak kifejezetten kádereknek voltak elérhetőek.
Úgy hogy tegyél szemüveget és nézz körül mégegyszer...)))
Bár magyarországon a 90-esekben hirtelen cunami szerűen megnőtt az előző rendszer "ellenzékieinek" száma, így nem csodálom a sok "polgárt"..

Kandabula 2010.08.24. 09:58:50

"Ha belülről szemlélnél egy művészi lelket,
Gyere el, nézz meg, szánj rám pár percet"

Hogyan kell belülről egy művészi lelket szemlélni? Netán vakbélgyulladás formájában?

Csak az ütem miatt: Gyere el, nézz meg, szánj rám NÉHÁNY percet.

Más: kik azok a prolik?

Luie Lepke 2010.08.24. 10:07:17

Már bocsánat kérek, szerintem Grigorij nem zsidózott. Az említett utca, Újlipótváros része. Erre komoly zsidó közösség lakik. Zsinagógával, saját üzletekkel. Sétálj végig a Tátra utcán például és nézzél jól körül. Zsidó értelmiség, tehát nem proli. Ez teljesen köztudott, elfogadott, és ha valaki megemlíti akkor nem zsidózik.
Angyalföld kintebb van. Ott laknak prolik, az mindig is munkásnegyed volt. Tungsram és a többi gyárban dolgozó prolik kaptak ott lakásokat.
A hirdetésben szereplő versben említett prolik, a cigányokra utal. Kvázi rasszista hirdetés. Pedig a környéken laknak romák, tehát még hazudik is.
Erőteljesen lepusztult környék valóban. Régi fénye megkopott már. Pontosan azért nem lehet ott rendesen élni ami fejlesztés történt a környéken. Túl zajos, túl zsúfolt, túl nagy a tömeg.
Kicsit ki kell menni Angyalföldre a prolik közé, hogy csöndesebb környéken élj.

Alapvető élelmiszer 2010.08.24. 10:08:27

@Grigorij: Mégis csak Szanyi nyert. Lehet, hogy nálatok is olyanok a nyugdíjasok, mint nálunk. A polgármester immáron 20 éve nem csinál semmit (na jó, felújítottatott egy parkot meg egy utcát, bár ettől függetlenül ugyanazok a sötét arcok mászkálnak az utcán), sokan szidják is, mégis megszokásból behúzza az ikszet az mszp-re, mert 3-as IQ-val erre futja. Meg hát 1982-ben ő itt a kommunistáktól kapott lakást.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.24. 10:09:25

@Luie Lepke: Lehet, hogy igazad van, de szerintem lapozzunk, ne offoljuk szét a posztot jobbikozos-zsidózos-maszopos témával.

gonosztojás (törölt) 2010.08.24. 10:12:36

@Alapvető élelmiszer:
Hehe..sőt..nyihaha...
a paradoxon az hogy azok az elmyomók adtak..
az új, a szabasdság fantomja meg elveszi...
Igazodjon el az ember ebben az eszmei útvesztőben..

dsteel 2010.08.24. 10:13:01

költő lakás = olyan lakás, amelyik mondjuk tojt egy tojást és most költi ki

költőlakás = így már lehet Radnóti hajléka.

1 kis heJesírás

Luie Lepke 2010.08.24. 10:15:06

@Hátezmármi: Mitől off? :) Mert érdemi információt tartalmaz és nem lehet botrányt csinálni? Mert nem lehet arra elvinni, hogy szavazz a Fideszre? Mert mindenképpen olyan hozzásuólsáoknak kell lennie, hogy vagy az MSZP-be vagy a Jobbik-ba bele lehessen rugni?
Ez annyira átlátszó, annyir üvölt róla a Fidesz propaganda.

médiaanalfabéta 2010.08.24. 10:17:23

Remek. Szerintem felejtsük el a proli kifejezést, mert ami a mai nyomorúságos körülmények között élők összetételét illeti,
abban van proli múltú épp úgy mint más talajt
vesztett ember.Egyébként a Pozsonyi úti Lipócia
egészen más, mint a Nyugati pu-hoz közeli rész és a panel értékelése is árnyékolást kíván
gondoljunk csak a Gogol utcára és környezetére.

Grigorij 2010.08.24. 10:19:25

Hátezmármi!!!

Luella Menendez számára többen korrekt választ adtak, hiszen ha leírom, hogy Budaörs, Pilisvörösvár sváb terület, akkor a tanult emberek számra az NEM RASSZISTA kijelentés, de az sem, ha Kína lakossága kínai, Iraké arab stb.
(Ugyanakkor félve írom le, hogy Angyalföld kertvárosi részén is van egy elég tekintélyes ZSIDÓ kolónia... Nagyon sokat ismerek közülük, nem egynek a családja, vagy annak része időközben kivándorolt -- nem, nem Kubába...)

De a Te hsz-ed azért elégg mélyén minősít... Téged!
Mert eljutunk oda, hogy ha valakinek más a véleménye, mint a tiéd, akkor az azonnal "offol, komcsi, jobbikos stb.????

Szerintem Te offolsz itt!
Sunyi bérfideszes propagandadumával, ugyanis az poszt eredetileg Újlipótváros proliságáról szól, és én AHHOZ szóltam hozzá, OFF nélkül!

Ja, hogy Téged szíven ütött az ellenvélemény? Egy született angyalföldi véleménye, aki számára sértő pár bértollnok választás előtti próbálkozása?

Martian (törölt) 2010.08.24. 10:26:56

Aki sikeres ember, annak nincsenek szomszédai..? :)

ördög_ 2010.08.24. 10:27:38

Jaj, szerintem fogjuk fel annak a posztot, ami, egy viccesnek és figyelemfelkeltőnek szánt ingatlanhirdetésről. Nem kell mindenben bértollnokoskodást látni, az első kommentek politikától független tényezőket említettek meg, mint előnyt/hátrányt (belvárosi rész, jó közlekedés, de kutyaszar és lepukkant gangosházak).

Szarazinda 2010.08.24. 10:30:05

Tegyünk egy-két tévhitet helyre itt. Azaz azt az egyet, ami az olyanok fejében rögzült, akik szerint az újlipóciában lakók "származásuknál fogva lenézik a prolikat", meg "köztudottan zsidó származásúak".

Nos, konkrétan nem. Az újlipótváros a háború előtt valóban a zsidó polgárság modern, bauhaus lakhelye volt, ma azonban egyértelműen kisebbségben van már. Nyilván Újlipócia lakosságán belül magasabb a zsidók aránya, mint mondjuk Kelenföldén belül, de kisebbségben vannak.

A másik dolog, hogy különösen az Újlipóciába beköltözött nem zsidó körében igenis van egy olyan presztízse a környéknek, amire ingatlanhirdetésekben szoktak hivatkozni, mint értéknövelő tényezőre. Ez annyira így van, hogy a 13. kerület olyan részein lakók, amelyek ma "hivatalosan" a kerületen belül Újlipótvároshoz tartoznak, de kívül esnek a tradicionális "zsidó" Újlipócián és előszeretettel emelik lahelyük vélt és persze valamennyire valós presztízsét azzal, hogy az Újlipótváros, ez az ingatlanhirdetésekben is visszaköszön.

Itt a lakosság soha nem volt tipikusan zsidó, ma pláne nem az, kívül esik a bauhausos Újlipócián, amelynek azért a Csanády, Victor Hugo utcák környékén fokozatosan vége szakad.

ördög_ 2010.08.24. 10:31:04

Szerintem próbáljuk meg azt látni a posztba, ami le vagyon írva. Egy viccesnek és figyelemfelkeltőnek gondolt hirdetés, egy olyan lakásról, ami a köztudatban egy polgáribbként számontartott környéken fekszik.

Grigorij 2010.08.24. 10:31:55

@Alapvető élelmiszer: Gyakorlatilag minden szavaddal egyetértek, Szanyit nem minősítem, ő egy igazi káder...
Tóthjóskát én elég sokat szidom "errefelé", ugyanis láttam a toronydarus építkezését (a kérdőjelesen megszerzett telkére, láttam, ahogy játszóteret akart a haverjainak átjátátszani építési telekként, üldögéle esténként a propaganda parkjaiban, a milliárdos csodákban, ahol csak leülni, pihenni, beszélgetni nem lehet, látom a mult dózerelését, hogy bankok, irodaházak és beton lakóparkok, társasházak épüljenek.
A baráti körömből sokan abban mentek tönkre, hogy egy balos polgármester engedélyezett egy szemét teszkó építését a kerületbe...
Hosszasan sorolhatnám...

De ettől még zavar, hogy kintről támadják az "otthonom", olyanok, akiknek sem a prolisághoz, sem a XIII. kerülethez nincs közük, de kellene a gazdijuknak a kerület!

OK, szerezzék meg!
De tisztességes küzdelemben, megszerezve a lakosság támogatását!
De itt a legocsmányabb BOLSEVIK módszer érezhető...

Hátezmármi (törölt) 2010.08.24. 10:41:13

@Grigorij: és Lepke: az az offolás, amikor egy témához egyáltalán nem illő dologról kezd el folyni a vita, ezzel verve szét a topikot.

Mivel itt egy vicces(nek szánt) lakáshirdetésről van szó, minden zsidózás, jobbikozás, fideszezés, stb. offolás, semmi köze a témához.

Ja, Grigorij, ha ez megnyugtat, életemben nem szavaztam a Fideszre és valószínűleg nem is fogok. Nem kell mindenhol ellenséget keresned, nem attól lesz sz az élet. Egyébként, ha félreértettelek a zsidózással, elnézést.

ON.

vércseharcsa 2010.08.24. 10:45:54

@gonosztojás:

???????
nem is értem amit írsz, de attól tartok más sem.

1.) Honnan veszed a 4 emeletes házat???????
2.) Mi az, hogy kádereknek volt elérhető???? Ez mégis mit számít???????
3.) Miért nézzek mégegyszer körül????? Mit fogok jobban látni???????
Azt, hogy nem szaratják a proli nyuggerek az elevenen szétrohadó kutyáikat az utcában?
Vagy azt, hogy nem alszenek a ház kapijában hómlesszek?
Esetleg azt, hogy a délelőtt ellopott bringámért bemehetek este a kerületi kapitányságra mert még délben elfogták a nem a napon lebarnult nyomorultat a bicómmal?
Vagy azt, hogy a szomszéd nyugdíjas nem azzaé törődik, hogy nekem miből telik mire és nem morog ha veszek egy új akármit?

Tudod a xiii. kerületben 3 kerékpáromat lopták el. A kutyaszar elárasztotta(tja) az utcákat. A kedves cigány polgártársak folyamatosan gondoskodnak arról, hogy a vérnyomásod kellően magas legyen olyan gondolaktoktól mint: a gyerek hazaér e úgy a suliból, hogy megvan a mobilja, kerékpárja, kapátja, cipője stb.

A társasház ahol lakttunk tele volt rosszindulatú, aljas, jellemtelen még a kádár rendszerben szocializálódott "...az én karriercélom nyugdíjasnak ...vagy szakszervezeti bizalminak lenni..." típusú nyugdíjassal.
Amikor meghozták a hórukk emberek az új hűtőnket akkor egy héten a téma az volt, hogy honnan telik új hűtőre.
AMikor mosogatógépet cseréltünk akkor meg az.

Amikor a sok tehetetlen, szarrágó miatt a tetőt meg kellett csináltatni a lakásunk felett a háznak természetesen NEM volt megtakarítása, a saját pénzünkből fizettünk ki 2 milliónál többet, hogy rendben legyen.
Ezek a szarrágó véglények meg felháborodtak amikor az osztatlan közös tulajdonon végzett javítás után behajtottuk rajtuk a részüket.

Tudod mit? Ha te szeretsz ilyen környéken lakni akkor nem is érdemes vitatkozni. Izlések és pofonok...ugye.

gonosztojás (törölt) 2010.08.24. 10:46:15

Na, kicsit átírtam a valóságnak megfelelően:
Ott találsz engem, hol a szennyes Duna folyik
Közelemben csak barnák laknak,bár lennének prolik
Újlipótváros szívében húztak fel vagy 100 éve téglából
40 perc alatt itt vagy ha kijutsz a metróból
hetvenkét négyzetméteren van két ronda setét szobám
Légkondi kell, mert káposuztaszagú a délután
Ehetsz a piacon,West Endben lődöröghetsz
Otthon lenni utálsz, el nem költözhetsz
Ha belülről szemlálnél egy művészi lelket
Gyere el, nézz meg, ájulhatsz néhány percet
Áram időnként nincs,ez költői sőt szenzáció
A lépcsőház nem egész húsz méter,csótány 20 millió
Ha szeretnél látni engem, az írót
Az alábbi számon tárcsázd az Állampuszta Vigyorgót...

Na kérem, ez van..

punk snot dead 2010.08.24. 10:46:59

@zombizan:

Hát igen rossz szomszéd mindenhol van. Én budán lakom a II. kerben, ott is születtem. Ugyanitt laktam albérletben is, több helyen. Első albérletben nem sokkal a beköltözés után kiderült, hogy egy közveszélyes elmebeteg lakik a házban, egy szakasz rendőr vitte el egy éjszaka miután félholtra vert valakit a ház előtt. Pár héttel ezután egy másik szomszéd,szintén éjszaka miután bepiált/drogozott?, rommá törte a lakást, nője a folyosón visított segítségért. Pár órás "csata" után lekötözve vitték el. Következő albérletben kifogtuk a "mélynyomós" bömböltetős csókát a fejünk felett, szigorúan estefelé indult a zene 9-fél10 körül, eklektikus ízléssel, elvis, cigányteknó, ákos, pavarotti. Ja és nyáron a szipus gyerekek elárasztották a környéket,na,ja, zöldövezetben jobb héderezni. Viszont kutyaszar valóban kevesebb volt az utcán.

vércseharcsa 2010.08.24. 10:53:53

@gonosztojás:

"...Hehe..sőt..nyihaha...
a paradoxon az hogy azok az elmyomók adtak..
az új, a szabasdság fantomja meg elveszi..."

AZért jegyezzük meg szerényen, hogy az elnyomók azokból az üres lakásokból osztogattak ahonnan a nyilas elvtársak 44 végétől begéppuskázták az eredeti tulajdonosokat a Dunába.
Meg azokból az üres lakásokból, ahonnan az ügyvédeket, tanárokat, orvosokat, értelmiségieket kiebrudalták "osztályidegen"ségük miatt a korrekt kommer elvtársak.

...és akkor nem beszéltünk még a budai villanegyedről, az Andrássy úti villákról és bérházakról ahonnan a tulajdonosokat nemes egyszerűséggel recskre, az alföldi tanyavilágba és egyéb egzotikus helyekre telepítettek ki.

Ilyen áron én is tudnék osztogatni. Csak nekem a gyomrom ezt nem bírja. A gerincem meg születésemtől kezdve csontos.

gonosztojás (törölt) 2010.08.24. 10:54:03

@vércseharcsa:
???
Én sem értelek.
Nekem egyébként a 12 milkás autómat lopták el a rómain amikor a haverom új 500 ezer /m2-es kecóját avattuk..
Igaz két nap múlva meglett, mert a két balfasz békásmegyeri ifjonc fennakadt Szentendrén egy közúti ellenőrzősen mert még a rendszámot is lusták voltak levenni.. :))
Szóval van sok minden ami inkább "vonzó" lehet egy környékben a bűnőzőknek is..

smartdrive 2010.08.24. 10:57:54

Westendben öltözhetsz, muhaha. ki az a hülye

efhábé 2010.08.24. 11:01:22

@Hátezmármi: Ja, tényleg nincs ott két saroknyira a Szent István Park, vagy 20 perces sétányira a Margit sziget...

Mézesmázos Mózes 2010.08.24. 11:04:54

"Ott találsz engem, hol a Duna folyik,
Utcámban óránként jár csak a troli."

efhábé 2010.08.24. 11:07:41

@Mézesmázos Mózes: Király nick, Vejedre ütök rulez :)

ördög_ 2010.08.24. 11:13:13

@efhábé: a Szent István Park kicsi, zajos, zsúfolt és nem túl jó a levegője, egy mesterséges pár fából álló parkimitáció. Akkor inkább már a Margitsziget.

sanyikiraly 2010.08.24. 11:14:55

Sziasztok!

Én írtam az ingatlanhirdetést, életben nem gondoltam, hogy ilyen irányba fog elmenni, semmi politikai szándék nem volt a hirdetésben, de úgy látom a célját, a figyelemfelkeltést elérte :)
Köszönjük a Duna House-nak is a reklámot, ha valaki lakást keres, vagy szeretne eladni, hívjon nyugodtan :)

A szerző!

tlac 2010.08.24. 11:25:54

A környék tökéletes Havas Henriknek, Farkasházy Tivadarnak, meg hasonló figuráknak. Szanyi itt valóban elemében lehet, most ezt kéne kisugároznia egész Pest-Budára, ha már az országra nem tudja. ( négyek bandája hagyja is, hadd erőlködjön ez a szerencsétlen, van rá egy hónapjuk még :) )
Pont a sok ingatlan panama miatt túlértékelt a környék, na meg a poziciója jó, tényleg minden közel de akkor a Fő utca, Csalogány, Batthány, felső rakpart stb. környék 100x jobb hely. kinek milyen az izlése és lehetősége..
Vagy esetleg októberben kiáltvánnyal kell fordulni Új-Lipócia népéhez , a két kis vörös ponthoz, hogy hajoljanak meg az össz-magyarság akarata előtt végre..

Axum 2010.08.24. 11:29:09

A kutyaszaros Újlipótvárosról csak úgy érdemes értekezni, ha le lehet irnunk a zs-betűs szót.

Kinek van kedve egy belterjes közösségben gyüttmentnek lenni?

(Egyébként Bacher Iván irta, hogy az őslakosok még azt is kinézik, aki 1944-ben került oda, pedig azok sincsennek kevesen.)

ördög_ 2010.08.24. 11:29:30

@tlac: hehe, pont ezt akartam írni én is, a Csalogány, Batthyány, esetleg Fazekas u., az is közel van, de jobb környék, nincs ennyi kutyaszar és a házak túlnyomó része fiatalabb, mint itt Újlipótban. Arról nem is beszélve, hogy talán valamivel olcsóbb is, Újlipót tényleg túl van értékelve.

tlac 2010.08.24. 11:30:40

és ne feledjük Gyulát se, Hornt, aki most nincs jól, de családi érdemeiként kapott egy külügyi állást, ahhoz dukált a Szent István parki lakás, ott szítta a lábatlant és amikor Kádár népe miniszterelnököt faragott belőle, akkor a sok kártyázás és "helyes" irányban meghozott bank döntések azt eredményezték, hogy Mo. ME-e mégsem lakhat itt, így lett óbudai belső medencés villa, Postabank ingatlanos tranzacióval. Szerencsére jól vitték Gyula könyvét, kihozta a villa és a káderkéró árkülönbségét.

tlac 2010.08.24. 11:33:09

@ördög_: és ott a kocsmai /éttermi buli élet is kulturáltabb választékosabb. Kocsi sem kell, taxi sem, MINDEN gyalog vagy bringával elérhető 24 órában. (nem ott lakom,de ha kérót kéne keresnem ott vennék - i - mondjuk Dunára , Parlamentre, Szigetre nézőt.) ez nem a reklám helye.

ördög_ 2010.08.24. 11:34:03

@Axum: szerintem itt már olyan személytelen a egész, senki sem tudja, ki a másik, itt rengeteg az albérlő meg a cserediák, külföldi is, nics itt kinézés, mindenki hazaér este, bekotródik a lakásba és csá.

Csirke72 2010.08.24. 11:34:13

Mindamellett, hogy a nem rajongok a versekért mert valójában a költö csak azt várja, hogy mikor olvashassa fel a baromságait...

Ez amugy nem az én véleményem hanem Melani Atto Abbé XIV Lajos kémje és fötanácsosa irta.
Milyen igaza volt.

A lakás amugy pocsék és a röhely, hogy 20 Misiért házakat válogathatsz és nem lalsz a proli Budapesten, hanem Pestmegyében...

Csirke72 2010.08.24. 11:36:18

Ugyan már, nevetésges.

A költök csak azt várják, hogy mikor olvashatják fel a baromságaikat....

Na meg 20 Misiért, bárhol kapsz Pestmegyében házat és nem a proli Budapesten kell túlélned a sok prosztó között...

ördög_ 2010.08.24. 11:41:13

@tlac: én is arrafelé, esetleg XII. Nem sokkal drágább (sőt nem is drágább), de sokkal szebb, tisztább, zöldebb.

Anti Anyag (törölt) 2010.08.24. 11:44:32

@Grigorij: Azzal együtt itt rengeteg cigány és lecsúszott egzisztencia lakik. Inkább egyes házak a kivételek, nem maga a környék.

Csirke72 2010.08.24. 11:44:37

@ördög_:

Haggyá má... Hol van tiszta szép zöld Budapesten.

Hagyjuk már ennek a fertönek a polirozását.

Ha néhnapján Budapestre be kell mennem, az egész napom elvan baszva...

Kispajtás menj már el egy szép városba, pl. München, Hamburg, Paris

utána nem érted hogyan tudtál eddig Budapesten élni...

Megaretro + überciki

Anti Anyag (törölt) 2010.08.24. 11:46:42

@Axum: A jó kis dunaparti lakásokat azzal együtt a komcsik annak idején azért lenyúlták a zsidóktól.

ördög_ 2010.08.24. 11:51:02

@Csirke72: engem ideköt a munkám, a családom. Itt élek, ebből kell kihoznom, amit tudok. Nekem is jobban tetszik pl. Firenze, de ezt dobta a gép. Laktam itt hegyen is, az azért nem volt rossz.

Csirke72 2010.08.24. 11:51:42

@Anti Anyag:

A jó kis dunaparti lakásokat + kutyaszar + szmog + autohegyek....
Soroljam még?

Minden lakás szar ami Budapesten van.

Aki picit igényesebb átköltözik Pestmegyébe...

Csirke72 2010.08.24. 11:52:41

@ördög_:

Jó ezt megértem, bár ha pénzbe belefér én 15-30km Pest körzetében jobban birnám...

ördög_ 2010.08.24. 11:55:52

@Csirke72: Már aki meg tudja oldani a bejárást, gyerekek esetén az ő fuvartozásukat is.

Sok ismerősöm ráfázott, megbánta, hogy kiköltözött, nem mindenhonnan könnyű bejárni, neg este (esetleg későn, egy színház után hazamászni).

Galván_Tivadar 2010.08.24. 11:56:20

Szeretem, ahogy az ilyen belvárosi, "nem proli" kerületekben az utcákat betölti a dohos pinceszaggal keveredő kutyahugy- és kutyaszarszag. A járdán mocsok és szar, a falakat térdmagasságig felmarta a sok vizelet. Kérdem én, az úri lakóközönség miért nem képes felszedni a kutyája után a szart? Oké, az büdi, de otthagyva is büdös. Ja, tudom már, a külvárosi prolik járnak be oda a kutyáikkal!

szőketisza 2010.08.24. 11:56:33

@Grigorij: "egy balos polgármester engedélyezett egy szemét teszkó építését a kerületbe..."
Bár nem látom az összefüggést a két dolog között, de nagy ritkán betérve abba „szemét teszkóba“ (TESCO!!!) azt tapasztalom, hogy tele van - gondolom nem csak balos - vásárlókkal.

szőketisza 2010.08.24. 12:01:17

@Csirke72: "20 Misiért, bárhol kapsz Pestmegyében házat"

Hol és milyet? (Budaörs, Budakeszi, Göd, Nagykovácsi, Törökbálint stb. ?)

ördög_ 2010.08.24. 12:04:09

@Galván_Tivadar: nem szedik fel, nem érdekli őket és sok ember 2, sőt 3 kutyával nyomja. Én nem gondoltam volna, hogy egy ilyen úri környéken sem szedik fel a gazdik.

talpasvarj (törölt) (törölt) (törölt) (törölt) 2010.08.24. 12:04:10

Nem prolit akart írni, hanem trolit. Az jár arra.

Viktus 2010.08.24. 12:09:40

@Csirke72:

Jártál már Párizsban? van pár szép utca, de úgy kompletten az egész európa seggluka kb. nem is beszélve a jó kis arab-nigró negyedekről amikhez képest Józsefváros egy nyugodt környék.

@gonosztojás:

Ez szép költemény.

Anti Anyag (törölt) 2010.08.24. 12:11:36

@Csirke72: Jó nagy tévedésben vagy, mert nem is kell messze menned a belvárostól ahhoz, hogy olyan házikókat láss, amely megfelel egy jobb pest megyei település utcájának.

Csak éppen itt 8 percenként jár a troli, vagy a busz.

Viviparus 2010.08.24. 12:42:29

jó hely az, egyetlen baja talán tényleg az, hogy túl sötét, a nap alig süt be

JimK1rk 2010.08.24. 12:46:12

Viszont annal tobb a zsido!

Rahsid 2010.08.24. 12:59:56

Azért az a nem mindegy, hogy egy egyszerű lakáshirdetésből is zsidózás, meg jobbikozás lesz. Baszod, hát ez valami haláli.

Alhazred 2010.08.24. 13:03:55

végigolvasva a hsz-eket, ismét megerősödött bennem: SOHA nem költözöm budapestre.

iqlight (törölt) 2010.08.24. 13:10:31

Be szép kis versike,
gyomrom el is indult septibe ...

д · http://www.hovane.blogspot.com/ 2010.08.24. 13:12:47

mennyi korlátolt ember van...
újlipótváros egy része (főleg régen) zsidó környék volt. és? mióta sziktok szó a zsidó? vagy miért kell megbotránkozni azon, hogy valaki leírja, hogy az adott környéken több zsidó értelmiségi és él(t)? vagy a VI. kerületnek egy részét ezentúl ne hívjuk zsidónegyednek?

nagyon jó, és gazdag családok éltek azon a környéken, nem véletlen van zsidó imaház a hegedű gyula utca elején.
és az igazi újlipótváros a dunától pannónia utcáig, vagy mondjuk a kresz géza-váci útig (átmeneti rész), északra a csanády, viktor hugo utcáig, délen a körútig terjedt.

a behatárolt részen még mindig tapasztalható egy bizonyos hangulat, ami a régebbi kort idézi, de valóban fakulóban van már. a közbiztonság nem annyira gázos, mint angyalföld munkás részein, vagy a tényleges belvárosban (VI, VII, VIII ker), de ha észnél van az ember a balhék nagy részét el lehet kerülni. persze gázos esetek, területek mindenhol van / lehetnek.

sokan felemlegették, hogy nincs fa a környéken. hát, az utcán valóban nincsen sok, de a belső udvarokon nem ritka.
maps.google.hu/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=budapest,+pozsonyi+%C3%BAt+12&sll=47.515386,19.061593&sspn=0.105736,0.220757&ie=UTF8&hq=&hnear=1137+Budapest,+XIII.+ker%C3%BClet,+Pozsonyi+%C3%BAt+12&ll=47.514588,19.050416&spn=0.001652,0.003449&t=h&z=18

lady grey 2010.08.24. 13:15:46

Kedves Vitázók!

Érdemes néhány tévhitet eloszlatni erről a környékről. Először is, itt Rogán nyert a választásokkor, Szanyira nem is lehetett szavazni, másodszor, a Lehel térnek semmi köze az újlipótvárosi részhez, az a körúttól a Dráva utcáig terjed, a Westend és a Lehel tér dzsungele kívül esik, kultúrált környék.

tlac 2010.08.24. 13:16:31

@ördög_: XII kicsit kiesik és áprilisban még hideg van, amikor mi már napozunk a Dombunkon :)

tlac 2010.08.24. 13:21:15

@Rahsid: mivel egy ingatlan árát megszabja kifélék mifélék laknak arrafelé, minhogy sok más. ennyi
@Anti Anyag: csöbörből vödörbe..

paaj 2010.08.24. 13:21:31

Bírom, hogy hányan megmagyarázzák, itt laktak meg laknak aztán az írásukból látszik az elmúlt 20 évben a környéken se jártak:)))) A panelban jobb lakni kitétel meg különösen röhögésre ingerel:))))

xenuka 2010.08.24. 13:25:24

2 évig ebben az utcában dolgoztam. Elég szar a környék, sok bunkó nyugdíjas meg nemkeresztény. Soha nincs szabad parkolóhely és mindenhol kutyaszar, zaj és büdös van.

Kertes szóló családiházban lakom.

rajen 2010.08.24. 13:27:19

Én sem értem, miért van ennyire túlértékelve ez a rész. Arrafelé sétálva mindenhol kutyaszart, hugyot, hajléktalanokat, bűzt láttam, és nincs egy darab fa a környéken. Westend... haha, nagy előny. A közlekedés, az jó. Ha ezt szoktad meg, biztos tetszik, nekem nem jött be. Kíváncsi vagyok, mikor kezdik beleírni a hirdetésekbe, hogy "cigánymentes övezet". Ha barnák is laknak a környéken, fehérnek nehéz lesz eladni a lakást...

szőketisza 2010.08.24. 13:31:30

@xenuka: „elég szar a környék, sok bunkó nyugdíjas meg nemkeresztény.“
Ezekszerint te egy saját tulajdonú kertes házban leszel bunkó nyugdíjas, már ha megéred. A sok muzulmánnal, netán ateistával meg mi a gondod?

szőketisza 2010.08.24. 13:36:58

@xenuka: „elég szar a környék, sok bunkó nyugdíjas meg nemkeresztény.“
Ezekszerint te egy saját tulajdonú kertes házban lakó bunkó nyugdíjas leszel, már ha megéred. A sok muzulmánnal, netán ateistával meg mi a gondod?

lady grey 2010.08.24. 13:37:24

Ugyan áruljátok már el, hol van a városban még egy olyan rész,ahol egy utcában szinte mindent megtalálsz a pékségen keresztül a videotékán át a vízóraboltig. Jobbnál jobb ruhaüzletek vannak, nem kell elmenni a Westendbe. Más kerületekben este kilenc után már semmit nem lehet beszerezni 2 perces sétával, mindenhova autóval kell menni,itt legalább vannak jó kávézók, kis éttermek. A kutyapiszok valóban komoly probléma volt,de mostanában úgy látom a kutyatartók egyre többet áldoznak a tisztaságra.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.08.24. 13:42:09

Csak remélni lehet, hogy a lakás nem olyan szar, mint a vers.

ördög_ 2010.08.24. 13:44:46

@lady grey: én év eleje óta lakom itt, hát pont tegnap láttam az első kutyaszarszedő embert, mint szabályt erősítő kivételt. Most sem szedik fel, kutyapiszokilag sokkal kevésbé frekventált helyek is igényesebbek, mint Újlipótváros.

Budapest belső területein mindenhol be lehet szerezni mindent, mert marha sok üzlet van, nem csupán itt. A hegyen laktam korábban, ott is volt minden.

Újlipótváros messze nem nyújt annyit, mint amibe kerül.

tlantos 2010.08.24. 14:10:07

Tulajdonkeppen minden ellenervemet ellottek :)
Budos, koszos, kutyaszaros, autoval szarul megkozelitheto, dugos, parkolohelyhianyos, famentes kornyezet. A korfolyoso fene nagy elmeny. Szelloztetni nem lehet a zajtol es a szmogtol. A fuggonyok igen hamar feketek lesznek. Ha mar XIII., akkor Rakos patak vagy kicsit kintebb. Ott vannak nyugis, zold utcak, dugo sincs, parkolni is lehet. Es nem divat a korfolyoso :)

Amugy jo a hirdetes, egyszer 72, egyszer 75 m2. Csak azt nem ertem, mi kerul ezeken a lepusztult lakasokon ennyibe. En innen kb. 15-20km-re lakom. Nyugis, autoval jo a kozlekedes, a legnagyobb tarsashazakban jellemzoen 12 lakas van, es a m2 arak is kb ennyik (boven 300e alattha vadi uj, hasznaltan a 3-4 evesek akar 240-250e-ert is vannak). Csak a kornyezet osszehasonlithatatlan, meg ugye nem mindegy, hogy egy par eves hazban lakik az ember, vagy egy 80-100 evesben.

Dé208 2010.08.24. 14:12:35

...azért nem vesszük meg eme bájos lakot
mert ki nem állhatjuk a libazsír szagot...

Kivlov 2010.08.24. 14:29:14

@ördög_:
"Újlipótváros messze nem nyújt annyit, mint amibe kerül."

Helyesbítek:
Budapest messze nyújt annyit, mint amennyibe kerül. Egy 50 nm-es lyuknak nem szabadna 6-7 misinél többe kerülnie, még ha a margitszigeten van, akkor sem, ilyen fizetések mellett.
De teljesen mind1, mert ezek az árak és kész.

Mzee3000 2010.08.24. 14:48:25

Van aki még bedől ennek a 9-el végződő árnak de most komolyan???

Mzee3000 2010.08.24. 14:50:48

Amúgy meg rohadt drága az ingatlan, csoda hogy az egész magyar társadalom eladósodik.

voi 2010.08.24. 15:39:15

Az a tigrises ágytakaró elég proli :D

Piréz Vitéz 2010.08.24. 15:41:06

Parkolni és autóval megközelíteni valóban nagyon rossz ezt a környéket, de ez az ára annak, hogy egyébként minden közel van. A kettő együtt Bp-n sehol nem megy.

Akik meg a körfolyosón vannak fennakadva: Anno az első világháború előtt ezeket "nagypolgári" lakásoknak építették, a szobák az utcára néztek, a belső udvar felé pedig csak a wc, spájz, konyha, cselédszoba, stb. Aztán nagyeszű emberek elkezdték kettévágni a lakásokat, és így jöttek létre azok a borzalmak, amiknek csak az udvar felé van ablakuk, de legalább szar a beosztásuk. A normális lakásokban nincs ilyen gond.

Viszont kutyaszar és csöves tényleg sok van :(

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.24. 16:06:22

nem rosszindulatból, de kínosan vonyítva röhögök rajtatok, hogy marjátok egymást.. meg azon, hogy fetrengtek ott a kutyaszarban.. pár éve gyakran jártam arra, és már akkor is érthetetetlen, felfoghatatlan döbbenettel kerülgettem a kutyaszart az utcákon.

egyszerűen félelmetes az ilyen mérhetetlen emberi igénytelenség. szidom én debrecent a belterjessége, magának valósága miatt, de ilyen körülmények a belvárosában egyszerűen elképzelhetetlenek. méghogy újlipótváros polgári környék. röhej. igénytelen fertő. ha szabad megjegyeznem, a messziről jött ember objektivitásával.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.24. 16:14:58

Kérdezhetek? 10-12 millióért normális környéken Budapesten hol érdemes, ha lehet egyáltalán, igényes, nem túl nagy, lehetőleg tetőtéren, legfelső szinten lévő lakás után nézelődni, amely ablakából, teraszáról esetleg még egy kis kilátás is van? Igényes, extra csendes és 100% cigánymentes környék jöhet csak szóba. Meg lehessen parkolni úgy, hogy másnap is ott legyen egy darabban az autó. Létezik ilyen?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.24. 16:19:28

amúgy meg nem a lakások drágák, csak a fizetésünk gyalázatosan kevés.

pösti 2010.08.24. 17:08:59

A várban "önkormis" lakást kapsz ezért a pénzért (soha nem fognak kitenni,a "lakbér" nevetségesen alacsony,egyszer(?) talán beindulnak a szükséges fejlesztések, bár addig is megvan a bája...de csak kp! (nem hitelezhető))

jadviga79 2010.08.24. 17:23:13

@tlantos:

Angyalföldet nem húznám le ennyire, mint amennyire néhány hozzászóló megtette. A pártügyeket sem keverném ide.
Kutyagumi jóval kevesebb van, mint az Újlipótvárosban, közel van a Margitsziget, a Duna, a Római part, Óbuda, a metró, jó a közlekedés, parkolási díj sincs még mindenütt, egyre több a bicikliút.
A szaporodó újépítésű házak is egészen lakhatóak, a régi panelekból körpanoráma van a Pesthez közeli hegyekre, a falak nincsenek papírból és körfolyosós házak is csak elvétve találhatóak. Romák vannak, de csökken a létszám, a homelessekkel még megy a küzdelem, ahogy másutt is, de láthatóan egyre sikeresebben.
Az újépítésű házakban egyre több a fiatal harmincas lakó, egyre több az autó a parkolókban, ennek fényében nem úgy tűnik, hogy itt az utóbbi időben rossz irányba fordult volna a helyzet.

csincsilla72 2010.08.24. 17:46:13

@Bukowszky: Miért nem maradsz Debrecenben? A kutyaszart sem kell kerülgetni.

csincsilla72 2010.08.24. 17:47:06

@Anti Anyag: Hagyd, ez csak a szokásos savanyú-a-szőlő esete...

Stiel 2010.08.24. 20:44:54

@Bukowszky: van, ha a 'nem túl nagy'-ba belefér a 40 négyzetméter alatti is.

Rokon Kelenföldön, Fehérvári út közelében lakik, szerintem elég jól illik rá a leírásod. 4. emelet, Gellérthegyre kilátás.

Esetleg Angyalföld kertvárosi része, József Attila tér és Gyermek tér környéke. Persze biztosan van más is, csak nekem ezek ugrottak be elsőre.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.24. 22:29:20

@csincsilla72: egy légitársasági állásért teccik tudni én meg is ennék egy tál kutyaszart.

ojj 2010.08.25. 11:31:59

@Bukowszky: Lőrinc-Imre-Erzsébet, Üllőinek a vasúttól kifele eső része. Cserébe 15 perc a metró, de nem is koszos-zajos-büdös belváros.

Monster Lewis 2010.08.25. 14:10:37

Térjünk már ki arra is, hogy egy ingatlanos, miért nevez bárkit is prolinak. Jelenleg ennek a szakmának a társadalmi megitélése a strici-örömlány (d)urva)-kamionos-parkolóőr szinten van, tehát nem nagyon kéne pattogni.
Továbbá a túlértékelt Újlipótnál sokkal jobb részek vannak még Angyalföldön is, ahol elég sok parkos rész van, van parkoló, bicikliút. Hardcore prolik meg mindenhol vannak, pláne ahol panel van, de manapság Angyalföldön is kénytelenek osztozni a 30-as értelmiség tagjaival, akiknek családi segítség híjján csak egy svájci frank alapú hitellel terhelt panel jut.

rmr 2010.08.25. 21:24:39

Vicces, h ez az ártatlan marhaság ilyen indulatokat gerjeszt.

A kertvárosban kisebb a zaj, kevesebb a szar, mint egy belső kerületben? Nahát, meglepő.

Újlipótot nem holmi szuburbiákkal és hasonlókkal, hanem a VI-VII-VIII-cal kell összemérni, elég durva lesz a fór az előbbi javára.

Stiel 2010.08.26. 01:08:30

@thyles újra: tényleg? VIII-hoz képest rendben, de VI-VII-hez képest az esetleges fórt durvának semmiképpen nem nevezném, utóbbiak is ütemesen szépülnek mostanság. Kutyagumi meg mindenhol van. :(

Egyébként meg jogos, hogy mivel kell összehasonlítani - a vevő feltehetően azt már tudja előre, hogy mondjuk belvárosba akar-e költözni. És akkor ezen a kereten belül kell az ingatlanosnak a konkrétan nála hirdetett lakásról meggyőznie a vevőt a többi hasonlóval szemben.

fukisunni22 2010.08.27. 09:17:23

Miért ez a rengeteg indulat? Néhányan itt olyan vehemensen szarozzák a várost, ami szinte beteges. Ha nem teszik, ne élj Budapesten! de miért okoz kielégülést, ha permanensen utálkozol? Hála az égnek, nem vagyunk egyformák. Kinek bejön a városi lét, kinek nem. Van aki szereti a vidék nyugalmát, van aki nem. Akad olyan, aki semmiáron nem lakna kertvárosban, van aki kifejezetten erre vágyik, vagy már ott is él. Miért baj ez? Miért kell leszólni, ha valakinek pl. Újlipótváros a megfelelő élettér? Egyébként az is érdekes, hogy mindig egyirányú az utálkozás. Ezt már megfigyeltem. A kertvárosi, vagy nem budapesti szidja a városit, a várost, de fordítva még alig-alig olvastam, akkor is a nem fővárosi provokálására. Ezt ugyan itt off, de érdekes szociológiai felvetés.

Hogy a témához is szóljak.
Újlipótváros ezen részén annyi gyönyörű bauhaus ház va, tele szebbnél szebb belső terekkel. Ezeket is észre kell ám venni.
Nézzétek:

epiteszforum.hu/node/15819

Monoron, vagy Érden pl, biztos nem találsz ilyesmit. Ott másfajta értékek vannak. Itt ez. Szeressük!

Kandabula 2010.11.29. 22:25:37

@JimK1rk: Te nekked hol elni? Külföldnek? Van keped hoty pofäzz? Lenni nekked bedobni valamit tävolrol? HE? Mi lenni neked köz bärmihez ami itthon törteen?
süti beállítások módosítása