Betonteknő mint buszállomás

Amikor először láttam külföldön üvegből készült buszmegállókat, nagyon tetszettek: menők voltak, tiszták, dizájnosak. Aztán amikor Budapestre is bevezették őket, már nem annyira jöttek be. Először csak az zavart, hogy hirtelen minden ugyanolyan lett az egész városban, korábban meg volt fából, téglából, préselt áttetsző hullámizéből készült bódé is.

Persze az egységes arculat mellett lehetnek érvek, a funkciótlanság mellett kevésbé. Az új buszmegállók ugyanis szinte semmire nem jók. Napsütéstől, széltől, komolyabb esőtől alig védnek, a fémrácsülések pedig kényelmetlenek. Ha ráadásul üvegből van a tetejük, még árnyékot sem adnak. Főleg egy olyan betonkemencében nem, mint amilyen az újpesti buszvégállomás. Mint Zsuzsa írja:

 

Gondoltam beküldöm ezt a képet az Újpest Városkapu metrómegállónál most épülő (megújuló) buszállomásról. Szerintetek az normális, hogy egy ilyen full beton dolgot üvegborítású "árnyékolókkal" csinálnak? Az esőtől nem fog védeni, mert nyitott minden sor hátulja, ellenben nyáron igen kellemes lesz itt várakozni. Mondjuk az is igaz, hogy ez egy buszvégállomás, mindenki menjen oda időben, akkor nem kell várni. Én nem értem ezt az üvegbolondériát - nehéz, nem árnyékol, törik és drága. Ennyivel szebb?
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés busz állomás megálló iv. ker újpest városkapu

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr52195564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2010.08.03. 13:00:06

Nézzük a pozitív oldalát: véd a káros UV sugárzás ellen. :D

bvb09 2010.08.03. 13:10:58

Vazze, ezen a képen semmi nem látszik belőlük...

Mostly Harmless 2010.08.03. 13:12:46

egy-két hónapon belül megáll rajta a kosz, és akkor már árnyékol is.

gabbor 2010.08.03. 13:13:57

Ez valami Budapest Bankos, légkondi irodás luxusemberke írta...

Joindulat SC 2010.08.03. 13:22:34

@Mostly Harmless:
@Goose-T:
ott a pont :)

Amúgy ezeket szerintem nem arra találták ki ,hogy az ember egy fél délutánt álljon alattuk.
Igaz a mai tömegközlekedés.....

Edd China 2010.08.03. 13:25:41

Sötétítsék le mint az autók ablakait.

Borcsika 2010.08.03. 13:30:07

olyankor kell utazni és várakozni, amikor ott már / még árnyék van.

nsan 2010.08.03. 13:35:04

Hat en minden nap ott jarok, ugyhogy igazan elso kezbol tudom sorolni az osszes problemat, ami ott lesz:

- nyaron pokoli meleg lesz az uvegteto miatt
- telen ugyanugy pokoli hideg lesz, hiszen _nincs_ futott varohelyiseg (estenkent es hajnalban 1 oras varakozasi idok vannak)

Basszus, nem is ertem, hogy miert nem kerdeztek meg legalabb 10 arra jaro utast, akik el tudtak volna meselni, hogy mi ott a problema, es min kellene javitani...

eloszto · http://eloszto.hu 2010.08.03. 13:36:53

Aki ezeket tervezi (gyakorlatileg az összes utóbbi 15 évben tervezett megálló) az szekszualizálódjon ön magával.

A buszt és a megállóját a tankönyvekből ismeri, és max lefröcsköli ha autójával elmegy mellette.

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2010.08.03. 13:48:07

"mert nyitott minden sor hátulja"

ha zárt lenne, a júzerek előbb-utóbb úgyis mindet felnyitnák.

Bfokon van a buszmegállóm, beüvegezik-kirúgják, végtelen ciklus. szerintem a periódusidő egyre hosszabb, egyre lassabban üvegezik vissza.

GoVegan - "A hulyeseg szemelyre szabhato. Google." 2010.08.03. 13:49:20

@Mostly Harmless: na de akkor jon a Fovarosi Kozterulet-felugyelet es sulyos penzekert berendel az Anyatermeszet Nyrt.-tol egy 10ml-es esot, es megint varhat az ember budapesten kozlekedokre, hogy felverjek a port, ami szepen rarakodhat a varakozok tetejere, nehol mar-mar kellemes arnyekot szolgaltatva az ott varakozoknak.

amugy meg hatosagilag belekalkulaltak a BKV araiba a magyar lakossagot is egyre jobban sulyto elhizas elleni harc koltsegeit. a program neve "Izzaszto fogyas".

JohnHenry 2010.08.03. 13:51:33

aki nem ismerné, a teknő eredetileg a 122-es busz végállomása volt.
pár éve okosok kiszerveztek oda egy nagy halom volánbuszt, a 122-eshez a teret most már körbe kell gyalogolni, mert úgy járt, mint sün balázs, kitúrták.
a volánbuszok se férnek el egyébként. szóval kapja be, aki kitalálta.

babuci59 2010.08.03. 14:08:13

ezzel kapcsolatban a Volán válasza:
"Köszönjük, hogy bejelentésével megkereste társaságunkat, amellyel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk:

Újpest, Városkapu intermodális csomóponton igen kevés a hely, így semmilyen épület, illetve váró helyiség kialakítására nem volt lehetőségünk. Egyéb lehetőség híányában a perontetők szolgálják azt a célt, hogy eső, illetve szél ellen óvják utasainkat. Fedett, napfénytől, illetve hidegtől védett terület a metró lejáróknál, illetve a MÁV és VOLÁNBUSZ pénztáraknál található a csomóponton.

Megértését köszönjük. Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.

Budapest, 2010. június 25.

Üdvözlettel:

Kommunikációs iroda
Volánbusz Zrt."
Ez elég "egyértelmű"....

mestska · http://cities.blog.hu 2010.08.03. 14:10:07

egészen Madridig kellett mennem, hogy igazán korrekt autóbuszpályaudvart lássak. Igaz nem a felszínen van, hanem be van építve egy épületkomplexumba, de a Stadionokkal szemben az utasok nem egy sötét, büdös teremben várnak a buszra, hanem világos helyen, ahol az autóbuszok beérkeztekor automata ajtókon keresztül tudják megközelíteni a buszokat.

Az esőbeállóknál meg újabban divat lett, hogy a dizájn előrébb van, mint a funkció, használhatatlanná téve ezzel az eredeti terméket. Itt is ezt látom..

mestska · http://cities.blog.hu 2010.08.03. 14:16:32

@babuci59:

intermodális csomópontnak ne nevezzük már azokat a helyeket, ahol nincs ilyen. Szánalmas. De talán lesz egy poszt belőle :)

wiseguy 2010.08.03. 14:22:55

Szerintem nem kell sokáig aggódni az üvegtetők miatt, mert a környékbeli bennszülöttek remek szórakozást találnak majd a porrá zúzásukban.

Egyébként, ha nem adták volna el a remizt ami mellette van, príma buszpályaudvart lehetett volna építeni belőle. Dehát a koncepciótlanság nagyon jól látszik az egész fővároson...

baliquez 2010.08.03. 14:35:36

Üveg? Naná. Minél drágább annál nagyobb pénzt lehet ellopni a pályázaton - csak és kizárólag azért nincs aranyból mert azt hamarabb széthordanák. Plusz lehet haverrokon céget szerződtetni a tisztításukra sokért, pluszköltségvonzatot természetesen az utasokra terhelve.

mennyémá 2010.08.03. 14:41:22

Szoktam innen busszal közlekedni, és nem egyszer fordult elő, hogy az orrom előtt ment el a busz. no ilyenkor csekély 20 percet kell állni alatta. Kedvenc bkv-nk okán igen nehéz pontosan kiszámítani az odaérést. Egyszóval tényleg lehetett volna valami kicsi árnyékot adó képződményt generálni oda. A rácsszéken meg azt ültetném aki kitalálta

theveryguest 2010.08.03. 14:41:49

Nem hiszem el, hogy a vasút és metróállomással közösen ne lehetne valami értelmes állomást vagy várót csinálni. Mondjuk kezdetnek a kaszinót, a lacipecsenyést meg a bicikliboltot ki lehetne paterolni.
A vasútállomás is olyan állapotban van, hogy jobb érzésű hajléktalan már nem menne be. Viszont láttam egyszer egy szép kis gyíkot ott. Sajnáltam is szegényt, hogy ilyen szarhalmon kell tengetnie nyomorult életét.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.08.03. 14:45:58

@mestska:

kérném, hogy akinek esetleg vannak az átépítés előttröl fotói a területről, az küldje át nekem légyszives.

Az emilcímem a nickem kukac freemail. (értelemszerűen a nickem szó helyére be kell helyettesíteni a mestska szót :)

hmiky 2010.08.03. 14:51:43

Kedves Zsuzsa vagy akarhogy is hivnak blogolo,

Jo az uj Budapest Bank epuletbol legkondiban fikazni az uj vegallomast? Nincs jobb dologod mit fenykepezgetni???

Inkabb dolgozzal!!!!

baliquez 2010.08.03. 14:59:06

@hmiky:
Miért, onnan nem ér? Mi a bajod, csíp a pisi?

fedélzeti kompót 2010.08.03. 15:14:10

le kell fújni kályhaezüsttel és árnyékol. kérem a következő problémát!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.08.03. 15:21:31

Megnéztem a praktiker webshop oldalán az üveg pontosan 18x drágább (15000Ft/nm), mint a bitumenes hullámlemez (800ft/nm) és 11,5x drágább mint mondjuk a zsindely (1300Ft) (ami már tartósabb lenne és szebb) ja: és mindkettő árnyékolna, bár azokat fel lehetne gyújtani. Lindab acél cserepeslemeze 2600 körül van az majdnem 6x olcsóbb. Szebb, erősebb, árnyékolóbb, tartósabb mint az üveg.

Az ülőke legalább vandálbiztosnak mondott. Mondjuk a fiatalok sztem inkább a betonra fognak ülni, a nénik meg a csomagjukat teszik rá - erre jó.

A másik meg a térkövezés: oké szép meg tartós, felszedhető, de nem kell minden éveben feltúrni és jobb lenne az aszfalt is.

Valaki linket, h mennyibe fáj eddig az építkezés?

Mille38 2010.08.03. 15:29:45

Ceske Budejovice-ben (ld Budvar sör) a távolsági busz pályaudvart egy plaza tetejére, azaz harmadik szintjére helyezték el. Van lift, mozgólépcső és nem az utcán pöfékelnék az autóbuszok. Ja és nem lehet helyhiányra hivatkozni...

Kekeckokec 2010.08.03. 15:31:01

@hmiky: Az ott nem a BB épülete. Nem akarom védeni a bankosokat, de ők a Váci út túloldalán lakoznak:-D
Ahonnan a kép készült, az egy vadiúj épület, a Zepter épülete mellett.

Bakter 2010.08.03. 15:40:07

1, gondolom itt sok olyan titán osztja az észt, aki azt sem tudja, hol van ez a getto.
2, remélem a budi továbbra is a konténerben lesz, mert az olyan XXI. századi.
3, A Zepter épülete melletti vadonatúj épület a BB épülete, a kép nagy valószínűséggel onnan készült.
4, nem sokáig lesz ezekben üveg, legalábbis egyben.

Bakter 2010.08.03. 15:44:07

5, a remizt már jóval régebben eladták, amikor ott még nem volt ilyen forgalmas végállomás. Pár éve rakták ki az összes Vác felé, majd az új híd átadása után a Dunakanyar felé induló járatokat az Árpád hídi pályaudvartól. Ami egyébként teljesen meg fog szűnni egy építkezés miatt.
6, a 122 busz azért került a külső oldalra, amiért az összes többi busz: mert ha nem tűnt volna fel, éppen azt a helyet építették át, ahol egykor, és néhány hét múlva ismét állomásoznak majd.

opati666 2010.08.03. 15:44:32

Hatvanban most épül a város szép, új buszállomása. Dettó ugyanez a helyzet: a megállóhelyek felett lévő tetők csak a naptól és esőtől nem fogják megvédeni az utasokat, de nagyon újhullámos stílusban épültek... cirka 500 millióbakerül, csak éppen a funkcióját nem fogja ellátni... :(

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.08.03. 16:00:10

Ami azt illeti, ha nem üveg lett volna, hanem mondjuk tömör műanyag, akkor aszondaná a t. nép, hogy nem illik a városképbe fúj. Sőt, tönkreteszi már onnan a Körút és a Parlament egységét és szentségét. És ezt még a volán csinálta. Ha pesti építésznek kellett volna terveznie, akkor csak egy buszmegállót jelző tábla lenne. Mást nem fogad el a rettentő éles és kifinomult esztétikai érzékéről híres madjar nép.

misimagaki 2010.08.03. 16:10:46

Nem értem miért érdekes hogy honnan fényképezték. A lényegen nem változtat, vagy igen?

Munka után lehet, hogy a szerző is ott fő majd a levében...

misimagaki 2010.08.03. 16:16:52

Remizben most kiürült az Euronics helye. Abból simán lehetne váróterem, meg mosdó meg minden ami jó...

Egyébként a bútorbolt is már régen bezárt. Az még jobb lenne, mert onnan jól rálátni a bzuszokra.

kvadrillio 2010.08.03. 16:19:24

Szerintem az ilyen plexi tető pont akkor élvezhető, amikor legalább 39-42 fok van árnyékban, , a nap ezerrel süt, ontja fejünkre lángnyelveit és dől az emberekről a verejték.
Ilyenkor föl-fölnéz az ember, és csendben káromkodva szidja annak az elmebajosnak a le- és felmenő rokonságát, aki ezt feltalálta !
Biztos nagy jutalmat kapott érte !

Kb 100 ezer éve írtam erről egy topikban /polidili/, ahonnan egyéb okokból kitették a szűröm. :O)))))))))

korán ébredő fajta vagyok....:DDDDD

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2010.08.03. 16:28:02

Hm, de jó fotókat készítettem ott a remizben, amikor még romos állapotban volt. Csak néhány szipus használta és tele volt homokkal. Isteni fények voltak benn (szó szerint, mert fentről jött a direkt napfény már akkor is).

Ja, és akkor még nem volt ott ennyi beton, de ez tényleg szomorú. A hullámpala, vagy a hullámlemez biztosan olcsóbb lett volna és egy kis fantáziával esztétikus is.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.08.03. 16:33:01

Torik?

Max akkor torik ha a tulmozgasos hulye gyerekek betorik az uvegtablakat.

Zobio & Zobiko (törölt) 2010.08.03. 16:46:09

Ez azért van, mert a BKV illetékesei egy teljesen más világban élnek, valahol a Déli-sarkon egy barlangban, örök sötétségben, ezért nem jut az eszükbe olyasmi, hogy árnyékadó design.

misimagaki 2010.08.03. 16:53:47

@Budapesti Kóklerek Vergődése:
Szerintem elsősorban a Volánbusz akarta a változást. BKV évek óta elvolt ott a semmivel...

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2010.08.05. 17:56:36

Nekem az lenne a kérdésem, hogy mijazistenfaszának' építenek fel egy vadonatúj buszpályaudvart úgy, hogy nincs hely, illetve miért nem csinálnak neki helyet?

Az a környék egyébként tényleg gettó, jól összefér egymással a tesco-a kamuzepter-az irodaházak, meg az újpest-városkapuban csövező alkoholisták és csövesek.

Arról miért nem beszél senki, hogy a belvárostól újpestig fel van túrva az út, mert vízvezetéket fektetnek? Ez még oké is lenne, de közben a járdára meg a bringautakra pakolják rá a sittet, ez így normális -e?

babuci59 2010.08.06. 09:15:57

Sziasztok!

Ezt a választ ma reggel kaptam a Volántól s nem igazán értem, miért nem látják a problémát. Állítólag az EU-tól mintegy 200 millió (milliárd) támogatást kaptak. Egyébként a hőségben,ill. a fagyban még a "rövid" várakozás is túl sok. Arra nem is válaszoltak, hogy lesz-e, hol s egyáltalán milyen (mobil?) WC ezen a helyen, mert ugyebár az se lényegtelen. Na, itt a válasz:

Társaságunk jelenlegi gazdálkodási helyzete sajnos nem teszi lehetővé ingatlanok vásárlását, illetve autóbusz-állomás építését. Társaságunk európai uniós pályázat keretén belül elnyert összegből végzi a végállomás bővítését, felújítását, amely pályázat intermodális közlekedési csomópont korszerűsítésére lett kiírva, a kivitelezés a megszabott paramétereknek megfelelően történik.

Tájékoztatjuk továbbá, hogy Újpest, Városkapu végállomásról elsősorban elővárosi járatok fognak közlekedni, gyakori követési időkkel, amely az utasok számára rövidebb várakozási időt jelent.

...Ahoj... 2010.08.27. 10:57:27

Makoveczel miért nem terveztetnek ilyen esőbeállókat. Sok helyen Ő csinálta FÁBÓL és cseréből, nagyon szép, nagyon jó, tágas és hüvösebb mint az üvegház

...Ahoj... 2010.08.27. 11:00:10

@babuci59: Tök jó hogy egy buszvégállomáson nem lesz egy normális váróhelyiség, büfével, WC-vel, jegy és bérletpénztárral.
Ezek után nagyon vonzó lesz a tömegközlekedés, megyek inkább kocsival.
Ű
Apropó mennyi is egy felnőtt bérlet 10km-re? (ha jól emlékszem 12 ezer Ft. ennyiért ilyen szolgáltatásra vágysz?)

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2010.11.16. 12:30:05

Intermodálisnak éppen az, mert ott a közelben ametró meg a vonat is.
De legalább gondosan fásították
Majd lesz árnyék a lombok alatt