KerítésVölgyi Attila, amikor épp nem fotóriporterkedik, akkor jártában-keltében a telefonjával kattintgat képeket. Például a Kossuth Lajos utcában, amelynek arculatáról már sok rosszat írtunk sokan, de azt hiszem az a mélypont, amit most szúrt ki:

 

Elôbb gyönyörű rozsdás kerítést húztak fel a csövesek ellen szögesdróttal, majd befestették szép szürkére, így tényleg jobban mutat a belvárosban...

 

Tegnap elbuszoztam mellette, ha jól láttam, akkor egy "Tilos a dohányzás!" táblát is akasztottak rá azóta, hogy még félelmetesebb legyen. Oké, fontos a magántulajdon védelme meg minden, de amikor egy utcával odébb Új Városközpontot építünk, akkor nem lehetne egy csöppet stílusosabban távoltartani az illetékteleneket?

 

Fwd: Kerítés 2
Kerítés 4
Kerítés 1
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest hajléktalan buhera belváros v. ker kossuth lajos utca

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr422124699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kata24 2010.07.02. 09:26:15

Tényleg nem a legszebb látvány, de őszintén szólva a csövesekből nekem spec. annyira elegem van már - és ezzel nyilván nem vagyok egyedül - hogy én igenis örülök ennek a kerítésnek...

pösti 2010.07.02. 10:52:02

Ha az ingatlanhoz tartozna egy "gondos gazda" is (vagy legalább bérlő), aki magáénak érzi a portált (használja,megvilágítja,hetente lemosatja...)ill az üzlet előtti utcarészt (söprés,locsolás,esetleg valami növény...)az biztos megoldaná a helyzetet...
Nem ártana egy olyan jogszabály/helyi adó ami a tulajdonosokat a hasznosítás(!)irányába terelné!!(egy üres üzlet nem biztosít munkahelyeket, nem termel iparűzésit...+így néz ki)
Amúgy a belvárosi építésügy városképi okokra hivatkozva lebontathatná!!!(egy európai város ezt tenné...)

Kuruttya 2010.07.02. 10:53:34

Szegény Kossuth Lajos utca. Sürgős lenne már, hogy kezdjenek vele valamit.

afterward 2010.07.02. 11:13:17

pösti: abszolút igazad van, csak éppen a gondos tulaj hiába tesz meg mindent a hasznosításra, mert senkinek nem tudja kiadni az ingatlant. Az üzletek sorra zárnak be. A körúton is tapasztalható.Válság van és én bevallom nem tartom azt sem korrektnek, hogy a tulaj védekezzen minden ilyen dolog ellen. Egy háznál, teleknél értem, ott el kell keríteni és nem szabad hagyni beköltözni a hajléktalanokat. De ez egy üzlet, aminek éppen van egy kis bejárati zuga, ahova éppen befér pár szerencsétlen ember éjszakára. Én tehát nem mutogatnék egyből a tulajra.
Ott van mondjuk a Blaha és az aluljárós lépcsők felső részei, ahol a sarkokban aztán minden van, nyilvános wck. Vagy egyáltalán már az is probléma, ha egy belvárosi bérháznak a bejárata fél méternél mélyebben van a homlokzattól. Ez speciel azt jelenti, hogy minden este valaki telehugyozza, telesz*rja, telehányja és ez ellen nem lehet nagyon védekezni. Lehet tenni mozgásérzékelős lámpát, de már az sem elrettentő. Sajnos. Bocs, hosszú voltam.

GaZe 2010.07.02. 11:19:19

@Kata24: és szerinted a hajléktalanoknak mennyire van elegük a saját sorsukból? csak nekik nem annyi a váltás, hogy kijelentkeznek a facebookról ha szar a kedvük.

csomó helyen parkolnak ki mindenféle kerítéseket (miért nem inkább bringatárolásra is megfelelő ojjektumokat?) a portálok elé, hogy ne heveredjenek oda a népek.

az egész kossuth lajos utca gáz, abba az irgalmaltan autopályába nincs is másnak kedve menni, mint hajléktalanoknak.

loláb 2010.07.02. 11:21:06

Hasznosítani kéne, nem elkeríteni, és egyből megoldódna a hajéktalanok távoltartása is.

Józanparaszt 2010.07.02. 11:21:33

Ők biztos nem tudnak jobb ötletet. Ha valaki tud jelezze nekik!
Nem valószínűsítem, hogy puszta unalmukban, vagy jókedvükben építették a kerítést. A látvány elkeserítő, de szerintem maga az eredmény is elkeseredésből fogant.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2010.07.02. 11:22:35

@pösti: nem, sajnos nem oldaná meg!
A csövest rohadtul nem érdekli, hogy tiszta az a beugró, vagy sem, betelepszik, odaszarik, bűzölög. És tőle száz méteres körzetben az egész környék.

Lehet, hogy ez ronda, oké, de kéne csatolni egy képet arról is, hogy mi volt előtte..

Baromi sokan beférnek ám oda, és azért mikor tíz ember lakik ott szemmel láthqatóan állandó jelleggel, de úgy, hogy nem érzik szükségét, hogy ne a saját vackukba hugyozzanak, az valami döbbenetes látvány (és szag).

Persze, nem ez a megoldás, de hogy most jobb, mint előtte, az tuti, érdemes megkérdezni azokat, akik ott várják a buszt..

total eclipse (törölt) 2010.07.02. 11:27:23

tényleg nem szép, de praktikus. én is rühellem, hogy a csövesek minden kis beugrót megtalálnak, és ott nekiállnak épitkezni, a végén az egész környék bűzölög tőlük.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.07.02. 11:28:43

Amúgy, ha lehetne valami mást is tenni a távoltartásra akkor nyilván azt tennék. De gondolom, ha szólnak nekik, hogy menjenek el, akkor elmennek, de jönnek is vissza - jobb esetben.

Dimbula Terézia 2010.07.02. 11:28:43

én meg mindent és mindenkit rühellek, például ezt a zenét is egyzene.blog.hu/2010/07/02/the_electric_prunes_get_me_to_the_world_on_time hülye szánalmas drogossá vált a világ, inkább mindenki mélyedne el magában

NemzetköziKockázatközösség 2010.07.02. 11:33:49

Olyan egyszerű, mint két pofon.

1. Az emberek zöldben akarnak lakni. Jó levegőn, kertes házban, hasonló gondolkodású emberek között, ahol még egy zongora is használható, mert nem zavarja a szomszédokat, és a gyereket ki lehet engedni.
2. Ez helyigényes. A kis népsűrűség miatt ilyen helyen nem gazdaságos a tömegközlekedés.
3. Ezért minden ilyen ember kénytelen autót tartani.
4. Ha már autót tart, akkor egyszerűbb a környéken bevásárolni vele. A bevásárlás majdnem mindig cipeléssel is jár.
5. Ehhez alkalmazkodnak bizonyos hivatalok is, ha tisztességes az önkormányzat. Amerikában nemcsak a meki drivethru, hanem a bank is.
6. Mindezek következtében a belváros kiürül és a szegények lakhelye lesz, nemcsak a csöveseket, hanem például a nyugdíjasokat is ideértve.

Ez ellen kár küzdeni.

DArchAngel 2010.07.02. 11:35:09

De hogyan lehetne "stílusosabban"? Állandó őrszolgálattal kb., ami baromi drága. Talán inkább a hajléktalanokat kellene rávezetni arra, hogy nem sikk lepukkasztani a környéket...

Editor Bob 2010.07.02. 11:41:00

Nem értem ezt a posztot és magát a problémát. A hajléktalan bárhova bevackolja magát, ha úgy érzi, hogy ott neki jó lesz. Az nem érdekli, hogy általában ettől mindenki másnak rosszabb lesz. Csak így lehet megvédeni az adott ingatlant és a környéket attól, hogy hajléktalanmenhely alakuljon ki az elhagyatott házban.

Nincs áram a kerítésben, nem kötelező átmászni rajta. A külseje meg szvsz ott már nem oszt vagy szoroz.

TrollEmber 2010.07.02. 11:44:09

Húgyszag vagy szögesdrót? Akkor inkább szögesdrót

PillaMilla 2010.07.02. 11:44:33

@Józanparaszt: Úgy van! És az a legborzasztóbb, mind a mellett,hogy ha nincsen kerítés, és nem tartozik a boltos "tulajdonába" az előtte lévő rész(általában nem), akkor senki nem tehet velük semmit. Nálunk a húsbolt előtti sarokba költözött be egy. Ordibál, ha rászólnak, amiért büdös, a boltos ki van akadva, mert egyre kevesebben mennek be. Se a körzeti megbízott nem tud vele mit kezdeni, se az ÁNTSZ,stb. Ha egyszer beköltöztek, akkor csak rajtuk múlik, mikor távoznak.

Sokorai_Atala 2010.07.02. 11:45:10

Szebb mint a hajléktalanok, már bocsánat.

Siendor_ (törölt) 2010.07.02. 11:45:45

Egyrészt, szerintem a háznak még az is jót tenne, ha ingyen adná bérbe az ilyen portálokat, üzleteket, csupán azt kérve hogy tartsák rendben, takarítsák, világítsák ki, használják... Mert bevétel így sincs úgy sincs, de legalább tisztaság és rend lenne. Úgy meg már az üzletnek is megéri, mert sok üzlet a bérleti díjak miatt szűnt meg.
Csövesfertőzés ellen szerintem meg minden megengedhető. Az aluljárókat is felmoshatnák minden reggel 4 órakor hipósvízzel slagból. Aki ott fekszik, kap belőle egy adagot. Szerintem a csövesek egy jó részét meg lehetne "menteni" azzal hogy nem hagyjuk őket létezni úgy ahogy most. Azért mert valaki hajléktalan, még nem kell úgy viselkednie mint egy állatnak, odaszarni a lépcsőházakba, bűzleni az égig, otromba tapló módon viselkedni. Összeszemetelni mindent, felélni és bekoszolni, szaros kunyhókkal telerakni a budai erdőket, minden kicsit is nagyobb zöldterületet. Hát ne! Ugyanígy egyes "embertársaink" akinek háza ugyan van, segélyből élnek, rendben, szegények, nincs munkájuk. Az nem azt jelenti hogy tele kell hordani a telket szeméttel és a kert közepébe kell szarni ahol mellesleg még egy szál fű sincs, aztán panaszkodni hogy a szemétben és a mocsokban élünk és az önkormányzattal kitakaríttatni a putrisort. Bazze, nem dolgozik egyik se, bőven ráérne rendet tartani.
Na kicsit elragadtattam magamat, de a lényeg talán érthető.

cbc 2010.07.02. 11:46:02

Én teljesen megértem. Szociálisan elég érzékeny vagyok, de tessék körül_szagolni_ és nézni mondjuk a Deák téri aluljáróban vagy a Blaha környékén (ott akár nappal is).

Minden olyan kedves cikkírónak, akinek problémája van azzal, hogy az emberek védik a _közegészségügyileg_ is igen aggályos személyek elől a területüket, kérem, adják meg lakcímüket, hogy szerencsétlenül járt embertársainkat hozzájuk irányíthassuk.

Hurri Kán 2010.07.02. 11:46:02

sajnos az egész várost, a belvárost is áthatja az általános igénytelenség. Amúgy lehet h ronda de én sem örülnék ha az enyém lenne és a csövesek ott tanyáznának. Tudom, miről beszélek: pár éve a Bajcsy -Zsilinszky úton dolgoztam egy utcára néző üzlethelyiségben, hasonló beugró portálja volt mint a képen, és este is, de nappal (!) is ott táboroztak a csövesek, a szép szó nem használt, a rendőrség szart ránk, úgyhogy más módszerekkel sikerült eltávolítani őket...

Kata24 2010.07.02. 11:51:50

@GaZe: Már megbocsáss, de én nem úgy látom, hogy nagyon tenni akarnának azért, hogy ebből a kilátástalan helyzetből kikerüljenek. Nyilván akad kb. 0,01%-nyi kivétel, de az nem sok. Vannak hajléktalanszállók, ahová bármikor be lehet menni fürödni, gondolom enni is kapnak stb., na ehhez képest b...nak odamenni. Indok? Arra hivatkoznak, hogy meglopják őket. Kérdem én: egy csövesnek biztos hogy van olyan sok tulajdona, amit el lehetne lopni tőle? Másrészt meg ha választanom kéne egy hajléktalanszálló és az utcán élés/dolgom végzése/télen megfagyás között, hát nem kérdés, hogy az előbbit választanám. De ők nem. Hát innentől kezdve nem fogom egyiket sem sajnálni - pláne, hogy még a BKV-ra is felpofátlankodnak, elviselhetetlen bűzt produkálva, miközben én megveszem a tízezer forintos bérletet és próbálom nem elhányni magam egy 2 megállós szakaszon!!!

NemzetköziKockázatközösség 2010.07.02. 11:52:33

A belvárosi üzletek bezárása nem elsősorban a válság következménye, hanem egy normális fejlődési folyamat. Vannak kivételek: az Operaház nem költözik a külterületi plázába, mint a butik; a vigalmi negyedben a kocsmák megélnek (cserébe a lakók költöznek el); egyes butik-utcák létezése is lehet gazdaságilag indokolt (de soké nem). Ha a belvárosban szegények laknak, ők maximum egy diszkont kajaboltot meg kínai ruhaboltot tudnak eltartani, ha meg irodák vannak, akkor a dolgozói tömegközlekednek, és így nem odabent fognak vásárolni.

Ez akkor is így van, ha az autókat kitiltják, sőt csak felgyorsul a folyamat.

nothing.at.all (törölt) 2010.07.02. 11:52:43

bkvfigyelo.blog.hu/2008/12/29/szarban_uszik_a_bocskai_uti_aluljaro
semmisenemjó... dizájnerekkel kellett volna terveztetni egy palánkot, csak nehogy túl színes legyen, mert akkor meg a zindex fikázza le.:P

Joindulat SC 2010.07.02. 11:53:16

@DArchAngel:

Próbáld csak meg, a hajléktalan meg azt fogja mondani, hogy menjél Te a francba.Hajléktalannak sem sikk lenni .

De tényleg inkább szögesdrót mind pisa szag .

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.07.02. 11:55:16

Kicsit furcsának tartom néhány kommentelő hozzáállását. Az gondolom, hogy ha valaki ingatlant vesz (akár Egységsugarú Józsi honpolgár családi házat, akár Baszomnagy Ingatlanfejlesztő Inc. lepukkant áruházat), annak a következőkkel kell számolnia:
1.) Az ingatlannal kötelezettségeket is vesz. (őrzés, üzemeltetés, közüzemi számlák, adó, járda takarítás) Ha ezt nem tudja állni, akkor ne vegyen ingatlant, vagy adja el, esetleg adja ki, hogy a bérlő fizesse ezek egy részét. Olyan, hogy "nem tudja kiadni", olyan nem létezik, legfeljebb nem annyiért, amennyit öt viszki tán megálmodott. De hát ez egyéni szoc. problem, ne a város lakói szopjanak miatta. (Az meg az én egyéni, és erősen demagóg véleményem, hogy nehogy már nekiálljak szegény, árva ingatlan spekulánsokat sajnálni ezügyben.)
2.) Egy ingatlan olyan, amilyen, azon lényegi dolgot változtatni csak engedéllyel lehet. Ez a baromi randa kerítés egészen biztosan engedély köteles (lenne), mert megváltoztatja a portál és az utcaképet. Ha erre az önkormányzat engedélyt adott, akkor az ügyintéző szarjon farfekvéses sünt, ha nem, akkor meg bünti, és elbontás.

GC (törölt) 2010.07.02. 11:56:25

Stílusosabb lenne egy igazi kovácsoltvas kerítés nem?

Kittybacsi 2010.07.02. 11:56:35

A budapesti hajléktalanok helyzetét elég egyszerűen meg lehetne oldani... Ki kellene költöztetni őket szépen vidékre, adni nekik valami mezőgazdasági munkát, és egy kisebb, viszonylag lakható házat, amit saját erővel fel tudnának újítani. Mezőgazdasági munkát az idősebbek is el tudják végezni, max kevesebbet dolgoznának... És ezt egy csekély összeggel, (amiből meg tudnak élni) lehetne támogatni.
Szépen kikalkulálva, mindent meg lehetne szervezni. És azért nem kerülne milliárdokba az államnak sem...

Dixi. 2010.07.02. 11:56:59

T post író.....nem tudom mi késztetett ennek a posztnak a megírására de azon a képen még mindig kulturáltabb a kerítés,rács, mit pl a Baross u 40 szám alatt....
Itt egyszerűen befalazták a bejáratot....ha gondolok küldök róla képeket...csak összehasonlítási alapul...h lásd mit is jelent az amikor már semmilyen módon nem lehet védekezni a csövik,kábszeresek,,,stb ellen.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.07.02. 11:59:11

@DArchAngel: Baromi drága? Mindjárt sírni fogok szegény irodaház és áruház tulajok nehéz sorsa miatt! Ha egy útszakasz üzletei összeállnak, és megfizetik a három műszakos őrzést, majd a költséget szétdobják négyzetméter, vagy portál folyóméter alapján, rögtön nem annyi, mint mindenkinek külön-külön fenntartani. Csak sírni, és semmit sem csinálni még olcsóbb, márpedig egy rendes befektető fél dollárért bármikor az anyát is, akár a ravatalon is.

Kittybacsi 2010.07.02. 11:59:18

Amúgy, csak nekem tűnt fel, vagy esetleg másnak is az, hogy egyre agresszívabbak a homelessek?

borisz 2010.07.02. 12:10:43

@Kittybacsi: ezzel az a gond, mint már fentebb is írták, hogy döntő többségük nem akar változtatni az életén, mert jobb neki szabályok nélkül, szabadon szarban lenni, mint bármilyen kötöttséget (pláne munkát) vállalni.
én már ajánlottam fel kéregetőnek, hogy szerzek neki vidéken napszámos munkát, de csak csúnyán nézett rám, és továbbment.

cserébe múlt hét végén végignézhettem a blahán a metróbejárat előtt egy massza részeg csövest, amint a seggén csúszva közlekedett előre, mindeközben félméter széles pisás szar csíkott húzott maga után, olyan 10 méteren át. szerdán még ott volt a nyoma...

Johnny336 2010.07.02. 12:14:11

Amikor tömbházakban lépcsőházakba engednek be hajléktalant, hogy ott alhasson a lépcsőfordulóban, attól is rosszul vagyok.

Sajnálom őket, és én is kerülhetek ilyen helyzetbe mint ők, ez így van. De ha az ember megveszi drága pénzen, 50 év hitellel a szakadt kuckóját, akkor ne kelljen mindenféle vadidegeneket megtűrnie - a szomszédokon kívűl, akik jogosan vannak ott.

Azok akik emberségesek, és beengedik őket, legyenek még egy kicsitt jobbak, és a saját lakásukba engedjék be őket. Vagy az már nem módi? Fenn lakok a 10. emeleten, ők alszanak az elsőn, nem érzem a szagukat?

Buzáné 2010.07.02. 12:14:43

A Kossuth Lajos utcába tökéletesen illik a szögesdrót is. A hajlékonyok menjenek ki a zöldbe, ha jó az idő.

2010.07.02. 12:16:08

Sajnálom a hajléktalanokat meg minden de elég gáz mikor a belvárost is ellepik, Kossuth tértől 100 méterre laknak meg ilyenek... koszosak, büdösek, és ez nem csak pénz kérdése, nem kall az alvóhely mellé pisilni 3 méterre és eldobni a szemetet.
Azt az pokrócot is ki lehet mosni néha, főleg nyáron.

Az a kerítés bűn ronda (mint sokminden a belvárosban és máshol) de hát ha az működik, akkor ez van...

karmon manna 2010.07.02. 12:16:55

Az a baj, hogy nem hömpölyögnek a gyalogosok ezeken az utcákon. Nehéz parkolni, így kimennek az emberek a plazába, meg az outletbe, ahol ráadásul ingyen lehet parkolni. Vidékről sem jönnek fel már az emberek, mert helyben is megtalálják ugyanezeket az üzleteket, ugyanezekkel a márkákkal. Ha meg nincs kirakatnézegető ember, akkor kirakat se kell. A közúti forgalom viszont egyre nagyobb, a főváros kelet-nyugati tengelye itt a közepén megy keresztül. Mivel az Erzsébet hidat nem lehet odébb rakni, és földalatti közúti alagút épitése is sok pénzbe kerül, egyelőre ez van. A 100 forintos bolt mennyivel néz ki jobban, meg az angol turkáló? És mindez a Puskin mozi, meg a Városháza környezetében....

kis csibe 2010.07.02. 12:17:12

Most ez tenyleg egy problemanak szamit ma magyarorszagon? Hogy jajjj felhuztak egy keritest amin meg szogesdrot is van, hogy a sok hanyadek meg hugyszagu sopredek ne tudja bevackolni magat? En meg a fegyveres oroket eles loszerrel sem tartanam tulzasnak.

Flaggx 2010.07.02. 12:18:36

Ide vezet a nagy liberális pátyolgatás. Adok tippet a 2/3-nak: csöviket összeszedni, és lehet vinni a folyók mellé árkot ásni, töltést emelni etc, "táborozás" keretein belül. A csöviknek lesz tető a fejük felett, tisztálkodhatnak, kapnak melegételt, cserébe társadalmilag hasznossá vállnak, és végre a városok is fellélegezhetnek.

mellékvágány 2010.07.02. 12:19:16

@Johnny336: ha a világitást is használják, szerintem a közös költségbe is beszállhatnának!

FL 2010.07.02. 12:19:58

Tényleg nincs más módja a hajléktalanok távol tartásának?

Rövid válasz: tényleg nincs!

azekezetnelkulitelseolvasom 2010.07.02. 12:22:54

ha mondjuk lennének gyalogos rendőrjárőrök is, talán el lehetne lehetetleníteni a hajléktalanokat a belvárosban...
tegnap láttam, a piros lámpánál valami árus, meg a rendőrautó. annyi fáradságot se vett hogy kimenjen a járdára, pedig néhány hónapja tilos ez a tevékenység, de a rendőröknek biztos fontosabb dolga volt...

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2010.07.02. 12:23:38

@Dixi.: ezt a levelet+képeket kaptam. Jöhet bármi más is...

afterward 2010.07.02. 12:25:16

@csokis
Szerintem senki nem sajnálja az ingatlan tulajdonosát aki valami spekuláns, és ez totál természetes. Üzleti ingatlant azért vesz, birtokol az ember, hogy pénzt termeljen. Nem lakik benne senki, ellenben nem tudja kiadni és nyugodtan elhiheted, ott, most ezen a piacon nem tudja kiadni. Valami rálátásom van a dologra, mert ezzel foglalkozom. Annyiért senki nem adja ki az ember az ingatlanát, amennyi arra elég, hogy rendben legyen, nem szeretetszolgálat ez.Te a lakásodat kiadnád csak a közös költség fejéért? Mert akkor én beköltöznék hozzád.

Szóval senki nem sajnálja a tulajt, teszi amit tud, mert más nem fog...sem az építéshatóság nem fogja őrizni neki, sem a rendőrség.

frikazojd · http://kocs.ma 2010.07.02. 12:30:16

végre hozzászólok. ott laktam mellette vagy fél évet albérletben. az igazság az, hogy a csövik okozták a legkevesebb gondot az "öbölben". leginkább a szomszédos nagyonnépszerű nagyonmenő szórakozóhely(livingroom) tisztelt közönsége rondította a helyet válogatott eszközökkel.

ricamaca 2010.07.02. 12:31:54

@Csokis: szerintem eddig is voltak költségei az ingatlan tulajdonosának, hiszen az önkormányzat felé adót tuti kell fizetni. Ide költöztek be korábban fiatalok is egy pár napra, ugye? Ez volt egykoron az Úttörő Áruház. Kb. akkor vásároltam utoljára a Kossuth Lajos utcában, viszont naponta átmegyek rajta autóval...
Volt egy Keravill évtizedeken át, a Városház utca sarkán. Csak már parkolni nem lehetett sehol, így gondolom nem sokan akartak pl. tv-t hazavinni....

lkjpoi 2010.07.02. 12:33:39

@Csokis: te okostojás. A csöves odamegy engedély nélkül is! Nagyon okosat írtál!

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2010.07.02. 12:34:31

Pl. hogy néz ki az Erzsébet tér a gödör körül?

Nem, nem a füvesekre gondolok.
Ebédidőben néha kiülök oda, s ott eszem meg az ebédem, de néha 2-3 kört is teszek, mire találok egy olyan padot, ahol nem lehet érezni a tömény szarszagot. Nézzetek be egyszer ott a bokrokba, hogy hogy tele van szarva. És nem, nem kutyák. Azok nem törlik ki utána maguknak újságpapírral.
Egyszerűen hányinger ez a város. Az összes park, utca össze van szarva a csövesek által.
Ugyanez van a Feneketlen-tónál, a Gellért hegyre vezető utcákban, a Szent Imre templom mögötti füves területen, mindenhol.
Minden tele van emberi ürülékkel...

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2010.07.02. 12:35:10

Lehet, hogy military bolt lesz az antikvitás helyén :)

2010.07.02. 12:36:11

Nem értem a fanyalgókat, ennél jobb megoldás jelenleg nincs. Persze jobb lenne minden hajléktalan életét rendbe hozni, de az álom. Így meg meg lehet előzni a bűz, a kosz, a fertőzés terjedését. Laktam egy évet az Urániával szemben, rendszeresen kellett késő este a saját kapunkban átlépdelni a homelesst, mert elküldeni nem mertem, ki tudja mennyire őrült, arcbaköhögős TBC-s, hány kés van nála. Úgyhogy bakugrással osontam be a kecóba. Annál ez sokkal jobb.

Muad\\\'Dib 2010.07.02. 12:36:40

@Csokis:
Azért az nonszensz, hogy szerinted, ha valaki törvénytelenül (magánbirtok megsértése) jár el, még én rohadjak meg, ha nem fizetem ki a 24 órás őrzést...

bakaohki (törölt) 2010.07.02. 12:41:42

Nem lehetne az egész Blahát lefedni szögesdróttal?

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.07.02. 12:44:03

Ronda, ránézésre kb 5 másodperc átmászni rajta és hosszú távon nem old meg semmit. Kellene valami átfogóbb terv a büdösök kitakaritására mindenhonnan, mert ez így csak kényszercselekvés.

jan 2010.07.02. 12:50:58

@FizessunkTobbetHogyLegyenElegParkolohely: azt a részét kihagytad, hogy a nagyobb távolságok miatt biciklizni se nagyon lehet így, ezért a zöldbe vágyó polgárok életük nagy részét az autóban ülve töltik, ezért aztán elhízottak lesznek.

phaszfej 2010.07.02. 12:56:05

Idióták! Az nem a csövesek miatt van, hanem a házfoglaló világbékéző hippik ellen.

pakesz (törölt) 2010.07.02. 12:56:48

vissza a Kadar rendszert!!!
osszes csovest bortonbe ahol addig verik amig ra nem jon hogy jobb ha valahol korrektul meghuzza magat

ivrilider 2010.07.02. 12:59:03

@FizessunkTobbetHogyLegyenElegParkolohely: Itt azért még nem tartunk, és szerencsére nem azért, mert nincs még olyan jó gazdasági helyzet, hanem mert ilyen esetekben a fiatalok és értelmiségiek újra elkezdik fölfedezni maguknak a belvárost, és be is költöznek. Berlin példája a legjobb erre. Amerikában ez nincs annyira így, Európában viszont igen. Illetve egy tudatossági szintet igényel.

@Kata24: Te nagyon nem ismered az életet... Ajánlott olvasmány: Kertész Imre Sorstalanság. Ha TÉNYLEG érdekel, hogy az ember nem más, mint a helyzete.
De ez most tényleg megdöbbentett, nem fogok tudni válaszolni.

phaszfej 2010.07.02. 12:59:48

Egyébként sem a csöves sok, hanem kevés a park. Ott szeretek hugyozni, ahol rámjön. Kevés a fa, ezért kénytelen vagyok kapualjban végezni a dolgom.

norbi2k 2010.07.02. 13:07:09

@afterward: Mondjuk az ilyen bejárati ajtóknál többynire nem csövesek hugyoznak, hanem bulizó fiatalok, faszukat kéne levágni...

phaszfej 2010.07.02. 13:08:53

@norbi2k: és akkor hova huggggyozzak?

pakesz (törölt) 2010.07.02. 13:09:33

@kis csibe: "En meg a fegyveres oroket eles loszerrel sem tartanam tulzasnak. "

remelem te is a dum-dum golyora gondoltal mint en :)))

norbi2k 2010.07.02. 13:09:47

@phaszfej: ahonnan kijöttél, vagy bemész egy kocsmába, dobsz a pultra egy százast hogy mégse legyél tahó és ott hugyozol! Vagy annyira evidens hogy más háza elé hugyozol?

phaszfej 2010.07.02. 13:12:48

@norbi2k: én is leütném, aki a kapumban hugyozik, de ha én csinálom, az más

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.07.02. 13:14:01

@lkjpoi: Az őrzővédő meg elhajtja. Engedéllyel. Ennyi.

Démonmac1 2010.07.02. 13:14:02

Nemcsak a csövesek távoltartására használják az ilyet, hanem mindazon elemek számára, akik esetleg betenni szeretnének valamit. (egy kis rézdrót, egy kis ez egy kis az.)
Az embernek joga van a tulajdonát védeni.

pioker1933 2010.07.02. 13:18:05

Nálunk is minden rohadék csöves a kukatárolónkba hugyozott a betonra. Hozzáteszem 15 méterre van tőle egy iszonyat nagy park tele fával. De neki az volt a kényelmesebb. Egy idő után berácsoztattuk a tárolót, és még ők voltak felháborodva, hogy volt pofánk nem tűrni őket.

A csövesek ellen legális hajtóvadászatot kell tartani, akkor el fognak tűnni, amúgy esélytelen.

Démonmac1 2010.07.02. 13:19:43

És bizonyhogy csövesek hugyoznak ott fényes nappal.. nem kell ahhoz éjszaka.
Nem írnám ha nálunk nem csinálták volna meg az üzlet ajtajába fényes nappal.
de csak azért nem bántottuk, mert nem kell az ujabb feszöltség, hogy esetleg éjjel visszajöjjön..

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.07.02. 13:19:53

@Muad\\\'Dib: Azért azt te is látod, hogy a rendszeresen használt, működő helyekre nem költöznek be a hajlékonyok. Még mindig azt gondolom, hogy a spekulál, az bizony kalkulálja be ezt is. Nincs házam, de ha lenne, akkor sem építhetnék 4 méteres, tömör beton kerítést, üvegcseréppel a tetején, csak mert én úgy védem a tulajdonom.

Grigorij 2010.07.02. 13:23:31

Dr. Tóth polgármester milliárdos költséggel, eu-s pénzből (is) felújított pár közparkot Angyalföldön és építtetett beléjük kvadrágán szökőkutat.
A parkok "korszerűsítése" során ügyeltek arra, hogy a parkok a PARK funkcióját ne tudja betölteni, például a Gyermek téren kivágták az összes fát, bokrot (a kerület honlapján ezt úgy indokolták, hogy a bokor PARK IDEGEN!!!!!!), a padokat felszedték és mindenhol kicserélték szóló, egymástól messze lecsavarozott borzalmasan kényelmetlen - tehát időzésre, pihenésre és beszélgetésre alkalmatlan - székekkel, melyek egyike sincs szemben a másikkal!!!! Tehát egy nyugdíjas pár, egy nagyszülő a gyerekekkel, anyukák stb. úgy nem ülhetnek le, hogy közben szemben legyenek egymással... Nem beszélve a régen természetes "öregurak" traccsolásáról, kártya vagy sakkpartikról...

Természetesen ezek a beavatkozások két célt szolgáltak:
- rengeteg közpénz lenyúlását
- a hajléktalanok elűzését!!!

Szóval nem kell csodálkozni azon, ha valahol szögesdrót kerül az emberek útjába, hiszen ma ez a trendi! Fasiszta ország... A pénzért lassan ölnek a vezetőink...

Gest anyó férje 2010.07.02. 13:23:58

A nagy poént kihagytad a posztból: ez ha jól látom az egykori Úttörő Áruház portálja a Kossuth Lajos utcában. Ahol nem olyan régen vagy talán most is megtalálható a Szovjutunió térképe makettben. Felnőttek az egykori kis pionírok és már csövezni se mehetnek oda, micsoda idők nahát

Shalamoon 2010.07.02. 13:24:22

Az elmúlt pár évben Rómát, Prágát, Bécset, Koppenhágát, Oslót, Malmőt , Párizst láttam, sehol nem hevertek hajléktalanok a belvárosban. Jó Párizsban a Szajna partján voltak sátrak és bűz is, de az is elkülönült a várostól. Valaki megkérdezhetné, máshol hogy oldják meg?

KCB 2010.07.02. 13:25:40

Aki állatként él, éljen az erdőbe!
Össze kéne szedni a sok kibaszott hajléktalant és őket bekeríteni. Aki sajnálja őket, majd bedob nekik kaját. Leszarom a jogaikat, ők is leszarják az enyémet. Ezeknek a szagát még a beton is beissza, el lehet jönni a Ferenciek teréhez, ott korzóznak mindennap. Budapest új főutcája mi? Talán ezeket kéne előbb kitakarítani.

Grigorij 2010.07.02. 13:26:00

Az emberi hugyot meg hagyjuk!
Mit lehet tenni a rohadék kutyásokkal?
Akik kihozzák a lakásból a dögöket és szépen végigpisáltatják az össze kapualjat, a házsarkokat, a Demszky-karókat, a buszmegállókat!
És most a 30 fokban csak úgy bűzlenek a közterek!

JohnHenry 2010.07.02. 13:26:06

franciaországban a gatyája is rámenni a tulajnak a büntetésekre, merhogy ilyen üzleti célú ingatlant max hat hónapig (ha jól emlékszem) lehet üresen, lepusztultan hagyni, pláne frekventált helyen.
ott azzal szoktak trükközni, hogy felújítást színlelnek egy-két melóssal, ha épp nincs bérlő.

JohnHenry 2010.07.02. 13:29:03

@Shalamoon: nézz ki említett városok kevésbé frekventált részeibe.

Démonmac1 2010.07.02. 13:29:33

"6. Mindezek következtében a belváros kiürül és a szegények lakhelye lesz, nemcsak a csöveseket, hanem például a nyugdíjasokat is ideértve."

Nem tudom melyik részén laxx a világnak, de ez nem így működik:)
Álatalában minden magára valamit adó város belvárosa az amire vigyáznak, nemcsak a műemlékek és a turisták miatt.
(nem véletlenül a leggazdagabb kerület a belváros - a bót meg a kvártély is lényegesen drágább, mint kerepestarcsán:)
Egy olyan részr amit a külföldieknek mutogatunk, ne legyen tele csövivel meg koldussal.

KCB 2010.07.02. 13:31:09

@Csokis: Te konkrétan hol élsz?
Itt ha nyitva hagyják a lépcsőházat, reggelre odaszarnak. A metróból kijövet minden aluljáróban ott fekszenek. A Kálvinon a frissen átadott villamos megállóba 1 hónap alatt már fényes nappal hajléktalanok feküdtek a padokon. Már úgy voltam vele hogy lerúgom onnét de pont ott állt egy rendőr.
Persze a végén még engem vittek volna el...
Régen tök sajnáltam ha valaki bántott egy hajléktalant, de most már azt mondom jól teszi. Ha mindenki bele rúgna egyet, nem itt lennének. Nem kéne szarban húgyban bűzben járnunk a mi pénzünkön épített helyeken.

Alex3000 2010.07.02. 13:46:39

Már nagyon meg kellene oldani a hajléktalan kérdést Pesten. Mindenütt ott vannak, undorító a város tőlük. Nekem éppen ugyanannyi jogom lenne a tisztaságra és nyugalomra mint a hajléktalannak a téren, padon való fetrengésre. A kerítés valóban nem egy szép látvány, de ha egyszer oda szarnak, hugyálnak, én megértem a tulajt. Demszky kéne a nyugati aluljáróba egy kicsit kikötni egy pórázra, hagy élvezze a Budapesti életet.

NemzetköziKockázatközösség 2010.07.02. 13:55:34

@jan: Biciklizni kertvárosban lehet jól, még kicsi gyerekkel is, mert szépet lát, jó levegőt szív és kicsi a forgalom. A kertben lehet kosárpalánk, a garázsban pingpongasztal, a környező dombok között túrázhat a család, és a kisebb telekárak miatt még egy teniszpálya bérleti díja is megfizethetőbb. A ház körüli munka is karban tart fizikailag.

Az, hogy alattad, feletted laknak, a járdán lökdösnek, szükséges rossz. Az operába meg a múzeumba be lehet földalattizni.

DArchAngel 2010.07.02. 13:56:47

@Csokis: Ez igaz, de itt nem arról van szó, hogy nem megy a bolt?
A másik meg, hogy mi van akkor, ha simán csak lakások, lakók vannak a házban, kispénzű átlagemberek?

zwilling 2010.07.02. 14:01:18

Én úgy tudom, hogy van egy milliárdokból finanszírozott, nagy apparátussal rendelkező szervezet, RENDŐRSÉG a neve, akinek nem az az egyetlen feladata, hogy az 50 helyett 65-el közlekedő embereket bírságolja, nőket erőszakoljon vagy kenőpénzeket szedjen, hanem például az is, hogy a csöveseket eltakarítsa a belvárosból (csak sajnos ők nem tudnak egy 10-est a zsebükbe dugni, hogy maradhassanak ezért nem szívesen foglalkoznak velük...)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.07.02. 14:01:19

@Kerek Perec: Azt gondolom, hogy a közterek védelme a polgármesteri hivatalok és a rendőrség feladata. Kell nekik írni, akár hetente újra, meg újra, basztatni őket, aztán bejelenteni az ÁNTSZ-nél, hogy közegészség és járványügyi szempontból aggályos a dolog, zárják be az aluljárót, ilyesmit. Csak civil kurázsi és kitartás kérdése, előbb-utóbb majdcsak megmozdulnak, mert unják majd a leveleidet iktatni, meg megválaszolni. És utána ezt ismételgetni, hogy ne kampányszerű legyen. Persze az nem lehet Don Quijoteként csinálni, kell pár környékbeli ember (kerületi választópolgár, ráadásul választási év van), hogy megoszoljon köztük a munka.

NemzetköziKockázatközösség 2010.07.02. 14:02:28

@ivrilider: Kapcsolattartáshoz sok esetben elég a mobil, a számítógép, beszélgetni sem muszáj kocsmában, lehet lakásban, kertben, túrázáskor. A kulturálódás is egyre inkább az otthonba költözik a házimozival, DVD-vel, mp3-lejátszóval. Van távmunka is. Mindez környezetbarát, mert a legkevésbé az terheli a környezetet, ha keveset közlekedsz. A város szükséges rossz, az ember nem erre termett.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.07.02. 14:05:22

@DArchAngel: A frászt, ez az Úttörő Áruház épülete, amit egyrészt drága lenne felújítani, mert bauxit beton, és életveszélyes, másrészt nem lehet lebontani, mert műemlék. Emiatt nyilván nem annyi volt az ára, mint egy "rendes" épületnek. Valaki megvette szaré'-húgyé' (na, már megint itt tartunk :-) ), megpróbálja/ta kibulizni, hogy lebonthassa, addig meg hagyja rohadni, mert más célja úgysincs vele. Röviden ennyi a háttér, lehet sajnálni szegény tulajt.

NemzetköziKockázatközösség 2010.07.02. 14:08:30

@Démonmac1: Amit a külföldinek mutogatunk, az nem feltétlenül az autópályává változtatott Rákóczi-út. Az egész (tágabb értelemben vett) belváros túl nagy ahhoz, hogy turizmusból eltartsa magát (és persze ott van még a Vár is, vagy a Margitsziget). Nem lehet elkerülni, hogy egyes részek gettósodjanak, és sajnos olyanok is, amiket a szép épületek miatt meg kellene őrizni. Elismerem, Amerikában könnyebb a helyzet.

Kittybacsi 2010.07.02. 14:21:30

Ha nem védenék őket annyira, akkor a probléma rég meg lenne oldva...
Én azon a véleményen vagyok, hogy aki csak élősködik az állam nyakán, ne minősüljön teljes jogú állampolgárnak. Amelyik tényleg be tudja bebizonyítani azt, hogy nem magának köszönheti a sorsát, és nem önmagától került az utcára (pl. elhunytak a rokonok, kidobták otthonról, stb. stb.) azt tényleg, karolják fel legalább minimálisan, és biztosítsanak neki valami támogatást... amelyik meg ivott, drogozott, lopott, börtönben ült... azt meg rákérdezés nélkül vigyék el, úgymond kötelezően teljesítendő munkára... és ha tényleg arra hajlik, hogy ki szeretne ebből törni, és ezt be is bizonyítja...(normálisan dolgozik.. stb.stb) Az kapjon hasonló támogatást... Hiába harsogja mindenki azt, hogy nincs munkalehetőség... jó, tény és való, hogy normális munkát nehéz találni! Viszont ami, egy rendezett körülmények között élő embernek "aljamunka", azt nyugodtan el lehetne végeztetni a hajléktalanokkal... pl. Látok nap mint nap FKF-es mellényes embereket az utcákon söprögetni... ennek ellenére, kurvanagy retek van = kevesen vannak, és nem tudják a munkát normálisan elvégezni. Tádámm!

Vagy még esetleg B-terv gyanánt, küldjünk belőlük haza párat az őket olyannyira védelmező szociólógusoknak...

Nemrég, történt velünk egy érdekes eset. 41-es vili, este 9 óra... Egy kicsit be voltunk csípve, de nem voltunk részegek. 3an utazunk haverokkal. Felszáll egy homeless... mocskos, büdös... kiszakadt-letolt nadrágban, lógó fasszal kurvarészegen. Elkezdtünk rajta sunyiban röhögni... a csóka, felszáll a vilire...villamos elindul, elkezd magában valamit mormogni... majd odamegy, két egymással szemben ülő lányhoz, és elkezdi izomból lóbálni a faszát és közben ordítja, hogy ez kell nektek mocskos kurvák...2 csaj meg nem tudja, hogy undorában hová ugorjon... Rendszerető vidéki gyerek létünkre, odamentünk rendet rakni, és a hölgyek becsületét megvédeni...többi ember le se szarta... odamentünk, megfogtuk a csókát (asszem pont Kalotaszegnél álltunk meg) elkezdtük lerángatni a villamosról. Az arc köpködött, ordibált... de sikeresen kibasztuk mindenestűl a picsába.. KÖZBEN!!! Odajött valami idősödő pina, hogy mi mit képzelünk, hogy bántjuk azt az embert.. blablabla, és most ő azonnal hívja a rendőrséget... közben leszállt. A villamosvezető kinézett, de nem csinált semmi különösebbet... mi visszamásztunk, és utaztunk tovább. A nő meg ott álldogált még egy ideig telefonnal a kezében a hajléktalan mellett, és valamit nagyon magyarázott. Mi a elővigyázatosságból, leszálltunk a következő megállóban, és... kurvára értetlenkedtünk, hogy most akkor ez mi a picsa volt? :O :@

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.07.02. 14:23:27

"nem lehetne egy csöppet stílusosabban távoltartani az illetékteleneket?"

Igen komoly problémáid vannak.

Gondolom szívesen megengednék neked, hogy saját költségeden szivárványszínűre fesd a kerítést, ha már ennyire zavar a szürke.

Eltévesztetted a címzést, ugyanis eme egyéni szociális problémád nem tartozik az olvasókra.

gauche caviar 2010.07.02. 14:24:25

A magyar nyelvű kommentelők 85% teljesen hülye, szövegértelmezési gondjai vannak, képtelen összefüggéseket felfedezni nem, hogy történés és történés között, de még egy adott szövegen belül sem.
0 szociális, empatikus hajlam, csak neurotikus kegyetlenség, rettegő elutasítás, bűnbakkeresés a társadalom leszakadó rétegeivel szemben.
Elitista látásmódja alapján meg van győződve arról, hogy minden embernek mindig és mindenkor a saját döntései alapján alakul az élete (váratlan baleset miatt elvesztett munkahely miatti utcára kerülés, válás esetén automatikusan a feleségnek ítélt családi otthon /a hajléktalanok majd 60%-a így került utcára/ és hasonló tényezők nem befolyásolják véleményalkotásában.)
Halvány fingja nincs a tárgyalt témában, 0 háttérinformációval rendelkezik, ismereteit szalagcímek alapján szerzi, érzelmi benyomásokból táplálkozva alakítja ki álláspontját, bűnbakot keres és annak bólogat amit a közvetlen ismerősei, családja helyesnek tekint.

Szóval, csak hajrá gyerekek, kommenteljetek, mondjátok el a személyes tapasztalataitok alapján kialakult objektív és konstruktív véleményeteket a nálatok kevésbé szerencsés sorsú embertársaitokkal kapcsolatban!

sidorovich 2010.07.02. 14:26:59

Az úri közönség nem tűri a mocskot, a szegénységet és a nyomorúságot, csak Borsodban, Nógrádban és Szabolcsban.

Muad\\\'Dib 2010.07.02. 14:28:14

@Csokis:
Aha, de, ha lenne egy telked (ahová ritkán jársz), akkor amennyiben kirabolnák, nyugodtan mondhatnám, hogy megérdemelted, mert nem védted 24 órán át őrrel? Mert a logikád szerint ez így működik.

gauche caviar 2010.07.02. 14:29:33

@Kittybacsi: istenem, olyan buta és tájékozatlan vagy, hogy azt fel sem merem tételezni rólad, hogy rosszindulatú lennél. Nyilván csak mélyebb ismeretek és a tapasztalatok hiánya miatt böfögöd fel ezeket az arcpirító hülyeségeket ("élősködik az állam nyakán.." jah, fasznak fizetek én bölcsödét mikor nincsen gyerekem, fasznak fizessem én más nyugdíját, fasznak fizessek olyan közvilágításért ahol nem én lakok? anyjuk picsáját a sok élősködőnek! szögesdrót, az kell Budapestre, ettől lesz majd szebb a világ. Esetleg járhatna kutyás őr is, aki random megmotozza a fiatalokat, hátha véletlenül talál náluk alkoholos filcet amivel azok firkálni akarnak. Jó lenne pár nyilvános lefejezés a Blaha közepén, mert attól helyreállna a rend...)

Javaslom, hogy egyszer ugorj le egy ételosztásra egy melegedőbe, aztán nézd meg, hogy kik azok akiket éppen fikázol, meg sommás véleményeket osztasz.

Muad\\\'Dib 2010.07.02. 14:29:57

@gauche caviar:
Szerencsére itt vagy te, az objektív, akitől megtudtuk, hogy a hulla részeg csövesek mindegyike szerencsétlen sorsú embertársunk, és véletlenül sem tehet arról, ami vele történt...

gauche caviar 2010.07.02. 14:37:25

@Muad\\\'Dib: (a közrendvédelme állami feladat, ennek a mértéke adott /ezen a mértéken szoktak elégedetlenkedni a polgárok mert keveslik rendszerint/ aztán ha ennél többet akarsz, akkor a többit magad intézed. A mi telkünket már többször feltörték, nem lehet vele nagyon mit csinálni, csak vasajtó és rácsok. De még ott is kapott faborítást, a rácsok pedig a spaletták mögött vannak, hogy ne nézzen ki valami elbaszott erődnek.)

pakesz (törölt) 2010.07.02. 14:37:30

@Kittybacsi: vegre valaki aki tesz is :)
nem kell sokat lacafacazni, a zsaruk sem mennek ki ilyen esetre, amugy meg ha valaki vedi annak oda kell lokni hogy testkozelbol erezhesse meg a csodat

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.07.02. 14:38:18

@Muad\\\'Dib: Ha nekem nincs is, de van ismerős akinek van. És bizony néha a saját költségén kell elszállíttatnia a kedves szomszédok által odahordott sittet, gazt, miegymást. De megteszi, mint ahogy évente kétszer le is kaszáltatja, mert ha nem tenné, akkor a helyi önkormi megbüntetné. De akármit is csinálnak a telkén mások, attól még nem építtethet köré drótkerítést 600 V-tal, és nem telepíthet rá taposó aknát, csak amit a helyi szabályozás megenged. Más törvényszegése téged nem ment fel, ha magad is törvényt szegsz.

gauche caviar 2010.07.02. 14:39:53

@Muad\\\'Dib: mert láthatóan a te agyad csak 1-est meg 0-át ismer. Ezzel biztos menő lehetsz programozói körökben akik még mindig csak pixelesen láttak pinát, de az élethez ez kevés faszikám.
Minden csöves hulalrészeg szerinted?
Csak csövesek hugyoznak belvárosi kapualjakba?
Szokott okádni egy csöves?
Te odaszarsz-hugyozol ahol alszol?
Ha nincs semmi vesztenivalód mert gyakorlatilag semmit sem ér már az életed, akkor mivel is motiválod magad? (nyilván voltál már ilyen helyzetben, ha így péntek délután ráérsz kommentelgetni...)

Kittybacsi 2010.07.02. 14:40:18

@gauche caviar:
Ezazz! Taníts még mester, te olyan bölcs vagy!
Nem állok le panelfilozófusokkal / BTK-sokkal / szociológusokkal vitatkozni... olyanok vagytok mint a trollok.

Muad\\\'Dib 2010.07.02. 14:40:21

@Csokis:
Azonban továbbra sem tudjuk, ez törvénytelenül lett odaépítve, vagy nem...

Muad\\\'Dib 2010.07.02. 14:42:45

@gauche caviar:
ROTFLMAO... Micsoda frankó riposztok. Könnyes lett a szemem a röhögéstől, a hülyeségeid hallatán.
Senki nem mondta, hogy mind olyan. Te voltál az, aki igyekezett úgy beállítani, mintha mindet sajnálni kéne.

Kittybacsi 2010.07.02. 14:45:19

@pakesz:
Én gond nélkül fogok legközelebb is cselekedni... Max kezet mosok... a sok birka meg bámuljon, meg háborodjon fel...

Kittybacsi 2010.07.02. 14:47:36

@gauche caviar: Amúgy meg a hasonló gondolkodású balfaszok miatt tartunk ott, ahol... Hát vidd őket haza bazzmeg.

nothing.at.all (törölt) 2010.07.02. 14:56:09

@gauche caviar:
szerintem most inkább menj ki blaha aluljáróba felmosni alóluk a húgyot, mindenkinek jobb lesz. hasznos társadalmi munka.:) gyerünkgyerünk. miért itt kommentelgetsz? annyi tennivaló van még a világban.

pakesz (törölt) 2010.07.02. 14:59:15

@Muad\\\'Dib: amikor ilyen posztok vannak en allandoan felhivom a figyelmet arra, hogy hajtektalan es csoves kozott van kulonbseg
hajlektalan lehet olyan hogy nem is latod rajta hogy nincsen otthona, rendben tartja magat minden
de a kibaszott csovesen latod mar meszirol hogy o bizony bizony nagyon elengedi magat

a csoviknel csak az a kerdes hogy 3 even belul meghalnak-e, vagy 5 even belul teszik ezt

pakesz (törölt) 2010.07.02. 15:04:17

@nothing.at.all: en is pont ezt fajlalom!!!
itt vannak onkentesek akik a cel erdekeben aldozatot kepesek hozni, erre jon billentyus jogvedo

KCB 2010.07.02. 15:13:19

@gauche caviar: Vidd haza őket bazd+ a nappalidba ha annyira sajnálod őket.

Rengeteg embert ismerek akik tengődnek, még sem koncepció náluk hogy aluljáróba éljenek mert attól büszkébbek.

A hajléktalanok nagy részének saját döntése hogy oda jutott. Ha nem így lenne akkor szappant venne a pia helyett és mosná a ruháit a dunába. (mert bizony ilyen hajléktalan is van)

Jól kiosztottad az észt és elmondtad mások helyett a helyes véleményt, gratulálok!

Kittybacsi 2010.07.02. 15:15:08

@gauche caviar:

Liba, hm... max gúnár :)

Lássuk csak...

Szegény családból származom, ahonnan azért könnyebben le lehetett volna csúszni.
0-ról indultam teljesen. Most kb annyit adózok havonta, amennyit te a mekiben keresnél 4 hónap alatt. "Aljamunkával" kezdtem, és most, jólétben élek. És én úgy érzem, hogy teljesen megérdemlem azt, amim van, és amit elértem. És teljesen becsületes úton tettem. Aki tényleg akarja, bármire képes. És ha már ennyit adózom, azért hadd legyen beleszólásom abba, hogy milyen környezetben szeretnék élni...

Lófasz esélyük nincsen, mert én itt kommentelek, ahelyett, hogy levest osztogassak?... És te mit csinálsz?

Csillagom, én azért adózom az államnak ennyit, hogy legyen pénze kifizetnie titeket, szociológusokat/szociális munkásokat, amiből megfőzitek azt a levest, amit majd a moszkva téren szétosztogathattok... ;)
(Évente gyűjtést szoktunk rendezni a rászorulóknak karácsony előtt... És általában az összegyűjtött dolgokat: ruhák, konzervek, játékok, édesség, stb. stb. személyesen el szoktuk vinni...(BAZ megye, Szabolcs megye) igen baszki, saját költségre!)

Úgyhogy nyíltan, tiszta szívvel ezúton el szeretnélek küldeni a picsába:)

Ha meg komplexusaidból adódóan jön ki ez a sok balfaszság belőled, keress meg egy szakembert ;)

trey82 2010.07.02. 15:23:20

fogadjunk hogy a kedves blogironak nincs jobb otlete mint a kerites.

fogadjunk hogy a kedves blogiro meg volna love ha a valodi eletben egy hajlektalan okozna neki barmilyen problemat, semmi mast nem tudna mint szerencsetlenkedni.

de fikazni azt konnyu.

Kittybacsi 2010.07.02. 15:24:10

Székesfehérváron, a Shell benzinkút-MCdonalds melletti háztömbnél felvigyeltem egy hajléktalanra, aki épp egy penészes kenyeret tisztogatott a kukánál. Mivel bevásárlásból jöttem, oda akartam neki adni az én kenyeremet... Elküldött a picsába.

Kittybacsi 2010.07.02. 15:27:05

Ing volt rajta, és zakó :O

Kalamona 2010.07.02. 15:42:53

Cca, 10 éve történt..., kedvenc csövim a Margit-híd budai hídfőjénél el lett ütve? meg lett gyilkolva?, ma sem lehet tudni.
Amíg élt, ott adtam Neki naponta a fillérjeimet, kiflijeimet. Mindent megköszönt és nagyon udvarias volt.
Halála után tudtam meg, hogy a hüvösvölgyi házában tízmillák voltak.
Na! azóta, soha senkinek.
Egyébként trógerantal úrtól kérjétek számon, hogy miért is nem gondol Rájuk a Belvárosban?
index.hu/belfold/budapest/2010/07/02/rogan_barikadmentesitest_kert_a_leghajo_hotelert/

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2010.07.02. 16:52:55

@trey82: ez a poszt nem a hajléktalanok ellen/mellett szól, sőt egyáltalán nem a hajléktalanokról szól. Ez arról szól, hogy a városképbe baromira nem illő szögesdrót kerítést húztak fel a Belvárosban - a rendeltetési célja jelen poszt szempontjából szinte mellékes.

Nekem is vannak ötleteim, de szerencsére ezt a problémát nem nekem kell megoldanom, hanem - már ami a szóban forgó kapualjat illeti - az önkorinak és/vagy az ingatlan tulajdonosának.

Kalamona 2010.07.02. 17:01:32

Szia!
akkor adjál jobb(olcsóbb) ötletet! mert baromira randa, de legalább olyan hasznos, mint vidéken a villanypásztor.
Jó lenne mindenkinek tudomásul venni, hogy a tulajdonunkat védeni kell. Vagy így, vagy úgy..., mert erre az állami szervek droidjai alkalmatlanok.

Kalamona 2010.07.02. 17:13:35

@Kalamona:
számoltam tízezerig, hogy lenyugodjak, mert
- talán kovácsoltvasból kéne, mint a Fertődy-kapu, hogy megfeleljen a Belváros elvárásainak?
- igenis, azért vannak ezek a kerítések, mert mindent ellopnak
- nem csak a hajléktalanok
- az ott lakók sem gazdagabbak, mint máshol, extra kivitelezésű rácsokat nem kell elvárni Tőlük, már csak azért sem, mert ilyen előírást a Főv.Építésügyi szabályzata nem ír elő, nem tartalmaz, de nem is nem tilt, ergo ami nem tilos, azt szabad.
Az nem zavar, hogy a kiemelt lakóövezetekben, szinte minden ablakon, ajtón rács van és egyik randább, mint a másik?

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2010.07.02. 17:18:47

@Kalamona: jó :) de kifejezetten erre a konkrét szituációra gondolok

1. Ha én vagyok az önkori, akkor az első az, hogy kötelezek mindenkit, hogy tartsa rendben az ingatlanát. Ezt az ingatlant nem a rácsért büntetném első körben, hanem ahogy kinéz az épület, a portál. Úgy mint ahogy egy lomos vagy parlagfüves kertben az önkormányzat hatósági eltávolítást végez vagy kényszerkaszáltat, aztán az egészet ráterheli az ingatlanra, az ilyen állapotért nagyon súlyos büntetést lehetne/kellene kiszabni, aztán utána menni buldog módjára és bevasalni azt. Előbb-utóbb lenne funkciója az épületnek, és ha nem állna gazdátlanul, nem laknák be mások.

Viszont a másik oldalon az önkormányzat kötelessége lenne az is, hogy ő is rendbe tartsa maga területét. A Kossuth Lajos utca a fővároshoz tartozik, neki kellene rendet teremtenie ott. Ha két rendőr végigsétálna minden éjszaka és minden éjjel elzavarná onnan a bevackoltakat, egy hét alatt keresnének maguknak inkább másik területet.

2. Ha én lennék a tulaj és valahogy kilobbiztam az önkorinál, hogy üresen állhasson az épületem, akkor verném náluk az asztalt, hogy miért nem járőrözik esténként ott senki. De lehet hogy érdemes lenne az illetékes rendőrrel elbeszélni, bekamerázni és bekötni a szomszédos irodaház portaszolgálatához stb. Bár az igazat megvallva nem is értem, miért zavarja magát a tulajt, amikor egy ilyen lepukkant épülete van. Ha pedig önkoris nyomásra húzta fel a kerítést, akkor meg nem értem miért fogadták el tőle ezt a megoldást...

Kalamona 2010.07.02. 18:16:05

@~dá~: biztos nem erre laksz, mert ennyi ha.., ha,,, után, ismered a mondást? "ha a nagyanyám gőzmozdony lett volna én is vidáman füttyögnék máshun".
Összekevered itt a rendőrséget a közterületesekkel és a gondosabb lakókat a gondatlanokkal.Parlagfű a Belvárosban?
Kötelezni, amikor a rezsivel is el vannak maradva? Bekamerázni? hol élsz? ombucmanó? ez nem külkerület, itt a külföldi túristák sokkal többen járkálnak és több a személyiségi joguk, mint azoknak, akik kerítéssel védik a vagyonukat!...., no megyek és számolok még tízmillióig!:(

pakesz (törölt) 2010.07.02. 21:49:58

@~dá~: "Ha pedig önkoris nyomásra húzta fel a kerítést, akkor meg nem értem miért fogadták el tőle ezt a megoldást... "

talan mert 10 szarban hugyban fetrengo csovesnel ez is szebb

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.07.02. 22:04:38

Azért szerencsére nem mindenhol ilyen rossz a helyzet. Például a Gellért-hegy tövében élő homeless minden reggel lemegy a Dunához megmosakodni és ma reggel is már nyolc órakor ki volt teregetve a mosott ruha. Láttam a buszról. :D

pakesz (törölt) 2010.07.02. 23:07:52

@Dariengo: jajj
vannak homelessek, akik bevackoljak magukat a nyaralokba de rendben tartanak mindent, mert ok nem akarjak hogy elhajtsak, ezert kell nyaraloba hangoskodva kimenni, akkor ha hirtelen jelenunk meg hetkozben:)
vannak olyanok akik hajlektalanszallokon mosdanak es jarnak be melozni

de a poszt a csovesekrol szol
azokrol akiknel az a kerdes hogy 1 telet vagy 2 telet elnek tul, koszonheto a nagy szemelyisegi jogok vedoinek...
remelem eljut mindegyik agyaig hogy hany csovest itelnek fagyhalalra ezzel a neki is joga van szabadnak lenni maszlaggal...
videkre le, munkataborba, most Viktorka ingyenesse tette a palinkat, na hajra 5 nap delirium tremens de 2 nap melo...

Káposztakukac 2010.07.03. 02:47:30

@Csokis: elfelejted, hogy ezen az utcán az ingatlanok tulajdonjoga nem ritkán a szocializmus maradványa. nem, nem dúsgazdag befektetők vesznek ott áruházakat akik aztán sajnálják a pénzt a fenntartásra. ott bizony a legtöbb épület kőkeményen vagy önkormányzati tulajdonban van(főleg az üzlethelyiségek), vagy az ottragadt 80 éves tatterek és mammerek alkotta társasház közösségeké.
utóbbi tulajdoni kör amúgy a belvárosi ingatlanállapotokért leginkább felelőssé tehető csoport. nem is az a baj, hogy nincs pénze(bár ha eladná a lakást, akkor elköltözhetne végre a pilisbe, ahol az annyira áhított nyugalmát megkapná), hanem hogy bennük nagyon erősen él a "közös tulajdon senki tulajdona" mentalitás, valamint, hogy "Minek újítsuk fel a házat arra a pár évre, ameddig még élek".

minnifield űrhajós 2010.07.03. 22:56:14

"Elôbb gyönyörű rozsdás kerítést húztak fel a csövesek ellen szögesdróttal, majd befestették szép szürkére, így tényleg jobban mutat a belvárosban..."

rakjál rá botticelli festményeket, úgy sokkal szebb lesz

NRG44 · http://althir.org 2010.07.04. 20:36:43

A szögesdrótnak a MUNKATÁBOR-t kellene inkább körülvennie, és oda velük. Is.

Perillustris 2010.07.05. 11:22:17

@Grigorij: Jogos, nagyon is. Utálom én is mindet.

sanche_ 2010.07.06. 16:24:26

Budapest legnagyobb problémája, hogy buszpárti lett, villamosvonalakat meg visszaépítettek.

De ugyanekkora probléma a hajléktalan kérdés. Ez NEM természetes..ez a mennyiség már tényleg iszonyatos. A liberalizmus SOHASEM mondta ki, hogy bármit megtehetsz. A liberalizmus arról szól, hogy bármit tehetsz, ha ezzel másnak nem okozol rosszat. A hajléktalanok igenis rengeteg embernek okoznak rosszat. Amellett, hogy a megengedő rendszer generálja őket. Ha büntetnek a hajléktalanságot, az utcára szarást, akkor nem lennének. De minimum 95%-al kevesebben lennének.

A posztban szereplő kérdés pedig nagyon demagóg. Mi az, hogy stílusosabban? Nyavalygás van, ötlet nincs?
süti beállítások módosítása