Kép460Már maga az a tény, hogy a Budai vár alá mélygarázst kezdtek építeni, elég sok emberből indulatokat váltott ki. Ennél jobban már csak az dühített fel sokakat, amikor az építkezést abbahagyták és ennek hatására repedezni kezdtek támfalai. A fejlesztést végző bécsi székhelyű Wipark eddig másfél milliárd forintot költött el rá, de úgy tűnik most fogyott el a türelmük/pénzük és kivonulnak egész Budapestről, hátrahagyva a városszerte üzemeltetett hét garázsukat 2000 férőhellyel - írja a Napi Gazdaság.

A hét működő parkoló közt elég jó elhelyezkedésűek is vannak (ilyen például  MOM Parké, vagy a Krisztina körúti), amelyeket állítólag még a "kakukktojás" budavárival együtt is nagyon megéri megvenni. A garázsokat zárt körben hirdették meg eladásra, három jelentkező van rá: egy osztrák ingatlanbefektető, egy berlini szakmai befektető (Conti Park) és a Parking Kft., a fővárosi önkormányzat száz százalékos tulajdonában álló közlekedésszervező cég.

Mint a Napi Gazdaság írja:

 

A budai várfal mellé tervezett háromszintes, több mint 310 férőhelyes mélygarázs beruházását a Wipark a Raiffeisen Ingatlan Zrt.-vel közösen indította 2007-ben.  Az eredetileg 2 milliárd 250 millió forint értékű beruházás a tervezettnél jóval drágábbnak bizonyul. Eddig a földmunkák készültek el több mint 1,5 milliárdos költséggel, a befejezést pedig a műszaki problémák mellett a gazdasági válság is hátráltatja. Az elkészült "várgarázs" egyébként állami tulajdonba kerülne, a Wipark és a Raiffeisen közös cége viszont 90 éven át üzemeltetheti a mélygarázst - feltéve, ha egyszer elkészül.

 

És ami a piaci helyzetet illeti:

 

A fővárosban jelenleg 14-15 ezer parkolóházi férőhely található. A legnagyobb fedett parkoló az Arena Plaza garázsa, amely egy időben 2800 kocsit képes befogadni. A statisztikák szerint a Wipark kezelésében van a negyedik legnagyobb budapesti mélygarázs: a MOM Parkban 1200 autónak van helye.

 

Ha piaci áron (vagy az alatt) kelnek el az ingatlanok, akkor részemtől a Parkingra szavazok. (Természetesen a Parking egy fillért nem tenne az üzletbe, azt konzorciumi tagok, osztrák bank, stb. adná, ők a szaktudást vinnénk magunkkal). A parkoltatás profitot termel, akkor pedig miért ne termelne nekünk, de persze nem csak ezért lenne jó, ha önkormányzati kézbe kerülnének a garázsok. Sokkal egyszerűbb lenne harmonizálni a közlekedés-, illetve parkolásszervezést, ha ez a 7-8 mélygarázs is a főváros kezén lenne. Na persze ehhez jó lenne tudni azt is, hogy mennyibe fáj a budai projekt befejezése, mert az sem lehet véletlen, hogy az osztrákok kitáncoltak...

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: közlekedés vár mélygarázs építés budai vár ingatlanfejlesztés i. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr202120078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nego 2010.06.30. 08:44:40

másfél millió forintot költött rá - inkább EUR, nem?

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.06.30. 09:38:04

arena plaza garazsa hetkoznap milyen telitettsegu? amikor rendezveny van, jo sokan ott parkolnak, de mennyien hasznaljak ki a P+R -t?

esef 2010.06.30. 10:04:13

@gergo:
Én elég sokat jártam arra hétköznap, munkaidőben. A kihasználtsága, hogy is mondjam, eléggé alacsony volt...

MagyarZizzi (törölt) 2010.06.30. 10:04:22

Szerintem inkább csináljanak belőle úszómedencét. A munkahelyem ablakából pont fejest ugorhatnéék bele. :-D A lényeg, hogy csináljanak márvele valamit, mert igen rusnya látvány...

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.06.30. 10:30:21

@gergo: afrikai telítetségű :) vagyis Kongó. És csak részben fedett.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.06.30. 10:33:05

Nekem semmi bajom nem lenne azzal, hogy a várba kerül maygarage. Inkább, mint hogy betrükközzék magukat a tilos övezetbe. Viszont mindenképp be kellene fejezni. A magam részéről jobban örülnék neki, ha külsős cég tenné, mert bár akkor is van korrupció, de mégse az a kontrollálatlan mutyiparadicsom.

bendix 2010.06.30. 10:36:03

Ezzel is az lesz, mint a Tüskecsarnokkal...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.06.30. 11:12:25

Meg ha jól emlékszem a Mariott Hotel garázsa is a wipark-é!

Káposztakukac 2010.06.30. 11:43:37

@gergo: p+r? ha lenne saját metrómegállója, akkor az lenne, de így...

kispista 2010.07.01. 00:12:07

@Káposztakukac: 8-10 percre van tőle a metrómegálló. Akinek ennyi gyaloglás sok, az ne sírjon a drága belvárosi parkolás meg a p+r hiánya miatt.
De akár kerékpárral is továbbmehet az, aki nem szeretne metrózni.
De lehetne javítani a helyzeten, ha a 178A a keleti helyett az arénáig járna. A 8-as meg az uránia helyett odáig.

törzsmókus 2010.07.07. 10:49:50

Parking vegyen meg minél több mélygarázst, a többivel kössön szerződést, ésküldjék a föld alá a lakossági engedéllyel várakozókat. a felszabaduló helyre pedig fessenek bringasávot.