Egyforma színű taxik Budapesten?"A busz kék, a villamos sárga, a troli piros, a HÉV zöld, ezt minden fővárosi gyerek tudja – és a taxik is beállhatnak a sorba." - foglalja össze a Totalcar Bojár Iván András MTI-hez eljuttatott tervét. A Fővárosi Önkormányzat városarculati tanácsnokának, amikor épp nem a graffitikkel és vadplakátokkal van elfoglalva, jó ötletei szoktak lenni (nagy kedvencem a Budavár lejtőjére telepítendő szőlő) és szerintem ez is az. Van egy rakás nagyváros a világon, ahol működik a dolog, bár a fekete + sárga tető máshol is van (a Totalcar fotóin argentin kocsik vannak)*, nem lenne nagy baj, ha egységes szint kapnának a taxik is a fővárosban.

*A Totalcaros cikkel ellentétben, a tervekben narancsárga és fekete kombinációról van szó. A Főpolgármesteri Hivatal elküldte a részletes prezentációt, amelyben nem csak a látványtervek, de más nagyvárosok példái valamint egy klassz összefoglaló is van arról, hogy miben egyedi például London arculata.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés taxi városkép gépkocsi

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr692087988

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kutas József - VADPLAKÁTOK 2011.02.28. 09:38:20

Ez úton közlöm Mindenkivel, akit érint, hogy szép Budapestünk utcáin új veszély ütötte fel a fejét! Egyes független híradások szerint a köztereken, a sétálóutcákon, az árnyas és napsütötte tereken, az aluljárókban – és egyáltalán: mindenütt &ndas...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bla 2010.06.17. 09:49:33

Egy időben az Est Taxi próbálkozott hasonlóval (egységes színű Citroen Picassokkal nyomultak).

Mondjuk én akkor már kiírnék egy komoly díjazású ötletpályázatot, mert ebben messze több kreatív lehetőség van, mint rábökni 1 vagy 2 színre a színpalettában.

a

Pistie 2010.06.17. 09:53:23

@bla: Nem egy társaságról van itt szó szerintem, hanem hogy az összes társaság összes taxija. Egyébként most is vannak olyan társaságok, ahol egységes (zona taxi pl a reptéren)

elég.volt 2010.06.17. 09:56:17

És akkor már a tarifákat is egységesíthetik egyúttal, gátat szabva ezzel az agresszív kigyúrt kopasz (vagy éppen szakadt vén) mezítlábas hiénáknak, akik lépten nyomon öregbítik a budapesti taxisok jó hírét.

measharim 2010.06.17. 10:07:20

Micsoda szerencse és véletlen egybeesés, hogy a Zónának csak a taxik tetejét kellene lefesteni, a többinek meg az egész autót. meg hogy pont ráérnek, ha a németek kipi...csázzák őket az új reptéri tenderből, márpedig ki. csudálatos véletlenek vannak, csudálatosak.

ava 2010.06.17. 10:14:33

Ki fizeti az autók újrafestését?

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.06.17. 10:16:02

És mi ennek az egységes színezésnek az előnye?

Nem ismernék meg az emberek a villamosokat, ha különböző színűek lennének és elfelejtenének felszállni?

tusuanzen 2010.06.17. 10:24:52

veres pisti és tsai úgyis megfúrnának minden ilyen klkezdeményezést, hamvába halt ötlet...

egynagy0 2010.06.17. 10:30:38

A taxikkal elsősorban az a baj, hogy túl sok van belőlük. Kb. ugyanannyi van Budapesten, - állítólag - mint New Yorkban. Szóval túlkínálat van, de ez nagyon jó pl. a munkanélküliség eltüntetésére. Nagyon rossz viszont a mindennapi közlekedésben, mert taxis kétféle van, a ráérős és a rohanós. Előszeretettel parkolnak ott ahol tilos, akadályozva a forgalmat.
Következő lépés lehetne a városnéző autóbuszok számának limitálása. Dugóval terhelt Andrássy úton 5 turistával cammog a busz, előzni lehetetlen, arról nem is szólva, hogy többségük 30 éves Ikarus és nyugatról leselejtezett "retró" busz...

r123 2010.06.17. 10:40:23

@egynagy0: ugyanannyi taxi Bp-en mint NY-ban?? ezt te komolyan gondolod? egyébként pedig ez egy piac, az árakat, vagy a külső megjelenést lehet szabályozni, de a taxik vagy a turista buszok számát hogyan? minek?
egyébként a címadó téma szerintem jó ötlet, egy egységes megjelenés rendezettséget, szabályozottságot utal.. pl. u.e. kicsiben, kicsit sarkítva: mibe szállsz be szívesebben egy kockás főtaxiba, vagy egy no name, jelöletlen taxiba?

egynagy0 2010.06.17. 10:47:12

@r123: Én ezt hallottam korábban, és azért ilyen sok, mert nálunk korlátlanul adják az engedélyeket. Ez a fejlett kapitalizmusban szabályozva van, akármennyire hihetetlen.

a nagy levin 2010.06.17. 10:48:14

"A taxikkal elsősorban az a baj, hogy túl sok van belőlük. Kb. ugyanannyi van Budapesten, - állítólag - mint New Yorkban"

kb 13000 sarga taxi van egesz New Yorkban (bar ezen kivul 40000 egyeb, nem hivatalos taxi is van).
Eleg borsos ara van az engedelynek es az uzembe allitasnak (tobb szazezer dolcsi, a rekord 600000...)

"Következő lépés lehetne a városnéző autóbuszok számának limitálása. Dugóval terhelt Andrássy úton 5 turistával cammog a busz, előzni lehetetlen"

Kovetkezo lepes lehetne az autok szamanak limitalasa, kevesebb lenne a dugo

total eclipse (törölt) 2010.06.17. 10:50:25

a városnéző buszokat én sem engedném be a belvárosba. cammognak, az oktogonnál bekanyarodnak és beszorulnak, büdösek. a belváros jól ellátott tömegközelekedéssel, aki várost akar nézni, ne üvegkalitkából tegye. a körúton rendszeresen állnak meg a külső sávban hármasával.
mondom ezt úgy, hogy a belvárosban lakom és villamossal járok.

magaslabda 2010.06.17. 10:54:18

@a nagy levin: Azt már én is kiszúrtam, hogy a panorámabuszok elég alacsony kihasználtsággal cammognak. Simán elég lenne ha csak harmadannyi lenne, és talán nem akadályoznák az ütemes haladást városszerte.

Káposztakukac 2010.06.17. 11:00:03

@elég.volt: már rég maximalizálva vannak a tarifák, csak úgy mondom...

@ava: miért kéne újrafesteni? biztos, hogy nem visszaható hatállyal rendelnék el (ez alkotmányellenes lenne) és megfelelő felkészülési időt adnak. mondjuk 6 hónapon belül minden újonnan bejegyzett taxinak feketének kell lennie, 5 éven belül meg minden taxinak. a feketét minden gyártótól lehet rendelni, a tetőt meg le lehet fóliázni 50 rongyért sárgára. aztán egy fekete autót később a használtautópiacon is könnyen el ehet adni.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.06.17. 11:01:24

S ki fogja a gyöngyház metált átfestetni egy 8-10 millás autón? Mondjuk Mercin,Audin, Passaton?

Rob67 2010.06.17. 11:02:30

@total eclipse: Eszed mint a tenger bratyesz... :)
A vársonéző buszokat mégis hová engednéd be? Nagytarcsára?
Ha oda nem mehetnek be, akkor mitől városnéző busz? Legyen külvárosnéző?
Ez lesz most az új probléma, élhetetlen a város mert sok a városnéző busz?
A világ legnagyobb és legszebb városaiban működik ez a szisztéma rendesen, nekünk ez sem jó.
Ezen okoskodás szerint akkor nem is tartozunk ebbe a sorba. Csak egy kis porfing Budapest, egy balkáni faluba meg tényleg nem kell ilyen busz :)

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.06.17. 11:03:52

@a nagy levin:
Aztán az emberek számát is limitálnám. Mi a faszért szívják el előlem a levegőt?

hawkeye 2010.06.17. 11:06:55

Fekete - sárga?

Nem lehetne valamilyen értelmesebb, esztétikusabb szín, vagy színösszeállítás?

doszy 2010.06.17. 11:12:56

Addig álljon a Demszky féllábon, míg a Gyulabá lefesteti egységes színűre a birodalmi Golfot. :)

Rocko- 2010.06.17. 11:15:35

kötelező egységes szín? valakinek fényezőüzeme van.

régen rendszeresen sárgák voltak a taxik, na de hogy kötelezően olyan színűek legyenek? ááá.

"de a jobb láthatóság érdekében a tetőt sárgára kellene fényezni."
miért, a TAXI feliratú fényhíd az nem elég látható?

@Akitlosz: hát az agy nélküli az bezony a kukásautóra felszáll, ha az megáll a megállóban.

@a nagy levin: a hülyék számát kell limitálni.

Allium sativa 2010.06.17. 11:23:04

@Akitlosz: Te hülye vagy. Ennyi.
@measharim: Ebben lehet valami, sajna...
@hawkeye: Igazad, van ez penetráns színösszeállítás. Ráadásul nálunk nincs is hagyománya a sárga taxiknak.

Egyébként meg miért kell mindig valami újat kitalálni? Minden városnak vannak jellegzetes színei formái. Budapestnek például a kockás taxi. Emlékeztek? Az övvonalra matricaként rakott piros fehér kockákból álló csík, szerintem mindenkinek jó lehet, nem kell újrafesteni sem, és mégis jellegzetes. Utoljára a Főtaxi használta, de nem hiszem, hogy ez az ő védjegyük lenne.
Ezen kívül még a taxilámpák formáját is kéne egységesíteni: ma minden cég olyat tesz fel, amilyet akar. Londonban, Párizsban, már messziről a kocsi tetején levő lámpáról tudod azonosítani, hogy taxi jön.
Egyik ötlet sem döntené romba a szabad versenyt, és egy néhány éves átmenet alatt megvalósítható lenne.
Persze mindjárt jönnek höröni, hogy ez sokba kerül... Arra is lesz válaszom.

Káposztakukac 2010.06.17. 11:32:17

@Megszívtuk-Waze: senki, mivel manapság fóliáznak.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.06.17. 11:32:50

Allium sativa 2010.06.17. 11:23:04
Utoljára a Főtaxi használta, de nem hiszem, hogy ez az ő védjegyük lenne."
no ezért kell olvasni mielőtt baromságokat írsz! az a főtaxi védjegye, sőt nem csak piros-fehér kombóban!

TH 2010.06.17. 11:38:51

@Megszívtuk-Waze: @measharim:
Talán elég lesz lefóliázni az egész kocsit, nem? Lehet, hogy nem lesz elvárás, hogy a fényezés színe legyen olyan, amilyen...de persze én nem tudom...

ja, most látom, hogy @Káposztakukac: is ugyanezt mondja...:)

Egonka (törölt) 2010.06.17. 11:39:23

Azért feltalálták már a járműfóliát is (aminek van egy olyan további előnye is, hogy kiválóan megóvja az eredeti, gyári fényezést)

Francekellregisztralni 2010.06.17. 11:39:23

Szerintem igenis jó lenne egy egységes szín, és pályázat rá. A képen lévő fekete-sárga pont nem csökkenti a káosz élményt, de tuti lehetne valami szépet kitalálni.
Egy autót történetesen ki is lehet cserélni nem muszáj átfestetni. Hogy a ezer éves lada nem piac képes... Én olyan taxiba be se szállok. Viszont lehet hogy megtenném ha lenne egy direke retró taxi társaság, ezt igényesen előadva még látványosság is lehet.
(Az igénytelen-béláknak ez se lesz jo...nyilván)

TH 2010.06.17. 11:43:41

@Francekellregisztralni: hány ezer éves ladát láttál mostanában taxiként üzemelni?

Roy 2010.06.17. 11:46:56

@Francekellregisztralni: Hol láttál mostanában Te Lada taxit?

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.06.17. 11:58:31

@total eclipse: elgondolkodtál valaha azon, hogy mi a különbség egy városnézö busz és a tömegközlekedés közt? szerintem nem, szóval segitek: elöbbiek célzottan a nevezetességeket veszik célba, direktbe nézelödésre vannak kialakítva (próbálj városnézni a 7-es buszról csúcsforgalomban, vagy akármelyik villamosról, a 2-est kivéve) és mindenekelött soknyelvü audió városkalauz van az összesen. plusz vannak olyan nevezetességek (bazilika pl.) aminek közelébe sem megy semmilyen más busz. van igény rájuk, nem is kicsi és az idegenforgalom rohadt fontos a város szempontjából, vagyis ugyanmár miért öket kellene kitiltani? az autózási morálon (meg a tömegközlekedésen) kellene javítani, mert az autók egy eléggé jelentös része ténylegesen kiváltható lenne tömegközlekedéssel, míg a városnézö és turistabuszok nem, mert teljesen más a céljuk, funkciójuk.

Giraffa 2010.06.17. 12:02:05

Nem kell átfesteni. Lehet matricázni is. A németeknél is ez van, matrica a taxikon. Aztán amikor leselejtezik, akkor lehúzzák a matricát és alatta ott a gyári új állapotú gyöngyházmetál. A kelet európai meg megveszi, mert azt hiszi nyugdíjas vidéki orvos mercije volt. :D

Káposztakukac 2010.06.17. 12:06:02

@TH: mondjuk ladát én sem, de 15 éves, kb. 1 milliót futott mercedest azért elvétve még látni.

palackos 2010.06.17. 12:08:23

nekem mindegy milyen szinu inkabb hibrid legyen mind.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.06.17. 12:09:24

@Roy: Budapesten van még néhány, engem mindig is érdekelt, hogy ezeknél akkor kevesebb a viteldíj, vagy hogy?

Francekellregisztralni 2010.06.17. 12:18:31

@Roy: Maradjunk annyiban hogy amit írtam az egy gondolat menet volt nem élmény...nem tudom láttam-e ladát az utóbbi 10 évben egyáltalán.
Egyébb vélemény?

James T. Kirk (törölt) 2010.06.17. 12:23:26

palackos

ott a pont, nem értem miért nem lehet ezt elrendelni, a körúton belül csak hibrid vagy elektromos autóval lehessen taxizni első lépésben. mindjárt kiderülne ki az aki személyfuvarozásból és azok közül akik taxiban ülnek a b1-en...

az engedélyek száma emlékeim szerint olyan 15ezer körül van pesten ( a csúcs 27ezer volt ha jól emlékszem), ennél valószínűleg több taxi van, de mindenképpen több, mint az emlegetett New Yorkban, ami eléggé elképesztő. Los Angeles megyében (!) 3800 taxiengedély van kiadva.
lehet tippelni mivel foglalkozik az a 80-85% aki nyilván nem a személyfuvarozásból él...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.06.17. 12:23:50

Az ötlet szerintem jó, de a fekete szín helyett valami más kéne, valami barátságosabb.

Tavikagyló 2010.06.17. 12:25:44

Nem tudom, hogy Európában máshol hogyan működik de NY-ban a kocsi a taxi társaság tulajdona. A sofőr meg alkalmazott. Idehaza a taxis megveszi a kocsi saját maga, belép valami társasága és fizet mint a katonatiszt ha címet akar kapni és nem csak a drosztról hiénáskodni. Azt sem támogatnám, hogy egységes legyen a taxilámpa, mivel a jelenlegi rendszerrel jó eséllyel ki tudom szúrni, hogy melyik rendelt kocsi jött értem.

Tavikagyló 2010.06.17. 12:29:53

Tegyem hozzá a BKV sem csak kék. Mint ismeretes megvették a roncs Hamburgi sárga buszokat és túl drága lenne átfesteni!

Batávia 2010.06.17. 13:00:03

@doszy: Nem állnék ilyen ötlettel az öreg elé - az igazság vascsöve gyorsan és brutálisan dolgozna.

trainz 2010.06.17. 13:01:41

Nem hamburgi de mindegy, és van ezüst is, és át lesznek festve....

cso zsi 2010.06.17. 13:02:00

@measharim: Hogy nekem is pont ez jutott az eszembe, mikor a Totalcaron megláttam a tegnapi cikkben a fenti képet.
@Pistie: A Zóna egységességét ne feszegessük. Arról volt szó, hogy egységes legyen, amikor elindul, fekete autó felmatricázva, logoval, max. 4 éves gépparkkal.
Ebből a fekete autó stimmel egyedül. Már a 4 éves kor sem.
@bla: Az Est taxi ezüst (szürke) és fehér autókat használt, az A-B-C oszlopok, és a tető narancssárgára matricázva. Kb. 8 éve nincs a cég, de egy-egy autóját más társaság logojával látni még. Jó kis pénzmosoda volt, hiszen az egyik leányvállalat a másiknak bérbeadta az autókat, minimálbéres droidokkal (öreg rókákkal, és pár napja felvett tudatlanokkal), majd becsődöltették a céget.
Aztán a PSA group autóiból kiszállva a GM autóival folytatták más néven.

cso zsi 2010.06.17. 13:04:26

@Tavikagyló: Majdnem. A hannoveri, az villamos volt, és nem sárga. A busz viszont belga, és majd lesz valami velük. Lehet, hogy azért nem festik, mert hamarabb a lomtárba kerülnek, mint az Ikarusok.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.06.17. 13:09:42

@Tavikagyló: Az utolsó mondatodban van valami, a különféle lámpák alapján tényleg be lehet lőni, hogy melyik társaságról van szó...

A Főtaxis pepitával pedig az a baj, hogy egy csomó hiéna célzottan felragaszt ilyet. Mint a magát darázsnak álcázó lepke, csak fordítva...

A fóliázásról és az "újrahasznosításról" egy adalék, hogy egy német haverom szerint a kinti policáj is pont azért vesz évek óta szürke kocsikat - aztán teszi rá a hatalmi jelvényeit - mert azokat utána könnyebb eladni...

A tömegközlekedés "corporate identity"-je mindenhol érdekes kérdéskör. Sok helyen van ugyan, de lefedik reklámmal... van viszont sok hely, ahol ragaszkodnak hozzá.

A "hamburgi" (amúgy brüsszeli) buszok viszont szintén bevett gyakorlatot mutatnak: nem mindenki festi át a használtan vett villamost/buszt/trolit. Szegeden megtették mindennel, Miskolcon ellenben nagyrészt a piros-fehér festése maradt a bécsi tujáknak. Fehérváron meg a visszamaradt készletet veszik meg, ott csodás látvány a pesti busz mellett a debreceni... :-))))

ivanolsen 2010.06.17. 13:22:37

Kurva anyját annak aki ezen agyal! Fizesse ki a kocsi festését, szabályozza a taxik létszámát, csökkentsék a felesleges kiadásainkat (vizsga/évenként/, sárga rendszám, drosztengedély, kocsicserénél előlről minden/pedig csak egy rendszámot kéne venni és azt lehetne végigvinni a kocsikon/), szabályozzák a minimum és maximum tarifákat, de ne 145ft/km meg társaik legyen a minimum, mert abból nemcsak kocsit nem lehet cserélni hanem megélni sem!
Sokszor kiröhög az utas, hogy milyen olcsó volt a fuvar (nem vicc)!
Egyébként ott az a kibaszott nagy szabadjelző 6db 10wattos izzóval, olyan fénye van megvakul tőle az ember, aki azt nem látja, menjen gyalog vagy busszal!

hari618 2010.06.17. 13:23:18

Hat igen ,tényleg ez a legfontosabb probléma ma a taxi körül,hogy milyen a szine,az hogy a mammut előtt a pályaudvarokon csak suttyo hiénák ácsorognak (néha fehér rendszámmal),az hogy az Oktogontól a Mammut kb 10 ezer forint(természetesen a hiénákról beszélek),az hogy az ellenőrzések abból állnak,hogy a két önkormányzati ellenőr beül egy céges taxiba ,mert máshoz nem mer,és aztán levonják a következtetést ,hogy minden fine.

hari618 2010.06.17. 13:28:20

Persze ,ha minden,jól működne ezen a téren ,és már nem tudnának min finomitani,akkor legyenek feketék vagy sárgák a taxik,de a mostani helyzetben ez felháborító.

mennyi?husz! 2010.06.17. 13:30:43

Szerintem az egy fore juto taxik szama lehet ua mint NY-ban. Nem osszesen van annyi db mint itt. Egyebkent jo otletnek tartom az ugyanazon festest de cegeken beluli palettara. Hogy az ossze taxi tarsosag ugyanolyan szinuvel jarjon azt mar nem.

Forest (törölt) 2010.06.17. 13:30:55

A Zónánál is vannak ezüstmetál autók (kisbuszok). + most alakulnak át green taxivá vagy mivé, az oldalukon akkora földgömbbel hogy alig fér el, miközben suba alatt 2011-ig meghosszabbították a szerződésüket. De hogy mi lesz azután? Nem hinném, hogy a Fidesz-Vegyépszer-Főtaxi láncot ki lehetne hagyni a következő tenderből. Egyébként igen, le lehet fóliázni az autókat. Végül is a "burzsuj" taxisoknak nem számít, hogy a saját tulajdonú autókat hogyan b@sszák el egy "okos" rendelet miatt. Nyilván azért használnak sokan mágnes matricákat, mágnes talpas antennát, tapadókoronggal kiváltott üvegfóliát, mert esetenként el kell utazniuk privát használatra is az autóval (merthogy nincs másik)
Jól is nézne ki mondjuk a Balaton-parton kuporogni a családdal az egyen taxiban. A következő lépés lehetne a sofőr-egyenruha, tányérsapkával.
Aztán a kedves utazóközönség felébred arra, hogy bilibe lóg a keze.
Már a jelenlegi színes flottát sem egyszerű a nyolc éve hivatalosan nem módosított tarifákból üzemeltetni (nem hogy fóliáztatni, majd rendszeresen fólia javíttatni az autót).
Mennyi is volt a benzin nyolc éve? És a BKV-jegy?
De ennek a nemzetnek nagy szüksége van az illúziókra, akár olyanokra is mint az ingyenes egészségügyi ellátás.
Holott mindenki tudja, hogy ilyen nem létezik.
(A BKV-ra visszatérve, komoly konkurense lett a taxi: pl. hárman már akkor is olcsóbb megtenni egy Teve utca-Lehel tér viszonylatot, ha az emberek "szájába tolják" a metrót, taxival, kényelmesen megvan 750 Ft-ból, metróval három főnek 960)
Ja, mert az sincs, hogy a taxi kiállási díjat számol fel (effektíve a kiállás költségével azonnal megajándékozzák az utast) miközben nincs minimum km-sem meghatározva (mint a nagy "nyugatejrópa" több városában ahol akkor is ki kell fizetni X km-t, ha Kovácsné rendszeresen csak 870 métert taxizik.)
De igen, kell nekünk az illúzió.
Meg is lehetne oldani ezt az egyen szinezést is, ha a taxiscégnek saját autóflottája lenne, és fizetést adna a taxisnak, mint anno a főtaxi.
De amíg az autó beszerzés+fenntartás a taxist sújtja, a tagdíj a taxist sújtja, és fizetés helyett további járulékfizetési kötelezettségei vannak, miközben a taxistársaságok visszaélve a piaci helyzettel fél liter benzin áráért hirdetnek egy kilométert, addig inkább nem hozakodnék elő egyéb kötelezettségekkel a taxisokat illetően.

euratom 2010.06.17. 13:37:01

Csak a taxit vezeto es abban hosszu orakat ucsorgokre gondolva meg kellene nezni, hogy miert vannak feher taxik pl. Madridban de asszem Romaban is....
"Jon meg kutyara nyar" es forrosag....

becike4 2010.06.17. 13:37:41

Valóban ez a legnagyobb gond?Nem az a baj,hogy a rohadás eszi meg a főváros döntő részét,az utak minősége leírhatatlan,a közbiztonság Pinyő szerint megfelelő,szerintem szar,a tömegközlekedés színvonala a magmában,a város gyakorlatilag élhetetlen,a vezetői vagy hülyék,vagy korruptak,esetleg mindkettő,a maradék börtönben.Mit akarunk a taxik színével?

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.06.17. 13:40:42

ideje lenne nagyon egységesíteni, mert a külföldieknek nem érthető, miért van 30 cég, és még a maszekok

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2010.06.17. 13:49:03

Már a bevezető sem igaz, a buszok csak néha kékek, jöhet sárga volánbusz, vagy a mocsok alatt szintén sárgás brüsszeli roncs is ... ha egy vállalat saját járműveiben nem tudja megvalósítani az egyen színt, több cég hogy tudná!?

EZ ITT MAGYARORSZÁG!

TH 2010.06.17. 14:25:35

@Forest: én ANNYIRA sajnálom a taxisokat, hogy majdnem sírok miattuk...de...nem kötelező azt csinálni.

Rendszerhiba 2010.06.17. 14:29:48

Milyen ciki lenne, ha a 3-600.000 kilométert futott lehajtott vasakat nem tudnák 4-8 évesen eladni, megkímélt, nő tulajdonostól címkével százezret sem mutató kilóméterórával... :))

stoppos76 2010.06.17. 14:35:30

Tetszik az író optimizmusa. Egy rakás nagyvárosban működik.

Itt mikor működne?

Káposztakukac 2010.06.17. 15:39:04

@(ká)kávé: őszintén szólva: nem érdekel. nem holnap lépne életbe a rendelet. néhány éven belül sztem elvárható, hogy a jelenlegi állomány kicseréldőjön. és nem is olyan nehéz a következő kocsinál a feketénél húzni egy x-et...

Tavikagyló 2010.06.17. 16:14:52

@cso zsi: Összekevertem, sorry. Bár nagyot nem tévedtem ez is roncs meg az is roncs :)))

Káposztakukac 2010.06.17. 16:52:55

@euratom: mintha nálunk fehér taxikból olyan nagyon nagyon sok lenne. máshol régen valóban a hőség miatt voltak fehérek, ma már inkább hagyományőrzés miatt. mindenhol van manapság klíma.

kispista 2010.06.17. 19:29:45

@Rendszerhiba: A németből behozott "taxiszínű" merciket is árulják 100 ezer km-rel.

@Káposztakukac: Azért egy fehér autót könnyebb hűteni.
Fűtést is feltalálták, mégis szigeteljük a lakásokat.

Ez meg kb 20-ad rangú probléma, a maszop-szadesz lenyúlási kísérlete.
Mennyit is kapnak egy ilyen fontos "tanulmányért"?

Taxizni meg nem kötelező, aki nem él meg belőle elmehet buszsofőrnek.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.06.17. 22:36:19

a fekete szín vonzza a meleget, nem? igaz ezért kevesebb is van belőle, tehát a taxik egyediebbek maradhatnának. de a megsülés nem számít?

nemrég vidéken lettek a taxia egyneszínűek. mégpedig szürkék. na az meg a másik véglet - a teljes észrevehetetlenség (mivel kb minden második kocsi szürke/ezüst).

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.06.19. 05:26:33

@Allium sativa:
Érveid rendkívül meggyőzőek.
Arról legalábbis, hogy annyi eszed sincs, mint amennyit másoknak tulajdonítasz.

---

A busz meg a villamos azért egyszínű, mert az állam, önkormányzatok rendelik egyszerre nagy tételben. És sokkal olcsóbb egyfélét rendelni, mint minden darabot egyediesítve.

A taxikat azonban egyedileg vásárolják, és valóban valami fényezőüzem biznisz lappanghat a háttérben, mert egyéb értelme haszna nincs, és az itteni hozzászólásokból sem tűnik ki más.

Az utasnak tök mindegy milyen színű a taxi. Nem a színéről lehet felismerni, hanem arról, hogy van a tetején egy világító Taxi felirat. Csak az allium sativa szintű gyengébbek kedvéért.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.06.19. 13:56:59

A Metropol cikke szerint fóliázás lenne a megoldás, nem újrafényezés. És ez kb 200 ezer Ft lenne autónként.

gabute 2010.06.20. 22:16:13

Az alapötlet nagyon jó, támogatom is. Viszomt nem teljesem értem, hogy miért pont ez a két szín lett kiválasztva. Ez tetszik a szerzőknek?

És ha már hagyományokat akarunk teremteni, akkor nézzük meg, hogy volt-e már ilyen hagyományunk? Igen volt! Két hagyományos taxi-színe volt Budapestenk:

A taxivállalaté volt a szürke
A magánzóké meg a piros

Vagyis ebből a kettőből lehetne kombinálni, akár az itt jelzett sémában is (felül piros, alul szürke/ezüst).

Bővebben:
www.mtv.hu/modernkepmesek/cikk.php?id=63401
www.mtv.hu/modernkepmesek/cikk.php?id=65207

rimtom 2010.06.21. 14:04:52

Szerintem jó ötlet. És a színek is jobbak, mintha a NY-i hoz hasonló ronda sárga lenne. Amúgy érdekes, hogy Romániában is egységesek a színek (már amerre én jártam ott azok voltak)

trainz 2010.06.22. 09:13:31

A szürke meg piros az jó poén szerintem:D

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.06.24. 00:41:37

A hiba a tanulmány megrendelőjében van. Ugyanis - az egységesebb utcabútorok mellett, de ez más téma - a londoni taxik egyöntetűségét nem a színük adja, hanem a hagyomány: ugyanattól a cégtől veszik szinte a kezdetektől, ők meg az előírások szerinti kocsikat gyártanak. Például olyan magas tetővel, hogy feltett cilinderben is lehessen bennük ülni. Az egységes fekete szín meg Henry Fordot idézi - ő mondta, hogy a T-Modellt a vevő kívánsága szerinti színben gyártják - feltéve, hogy feketét akar... Rossz nyelvek szerint korábban valahogy nagyon olcsón vásárolt fel pár száz hektó fekete festéket...
Ettől eltekintve láttam Londonban más színű, sőt: alkalmi reklámhordozó taxikat is. A játék modelleket viszont valóban egységesen feketében árulják :-)
Párizsban is több színben láttam taxit, még ültem is ilyenben. (A külföldi köröztetése ott is népi sport.) Ja, egységes utcabútor és hozzá köthető ajándéktárgy-kereskedelem ott is van :-)
Nálunk az egységesítést ha, akkor a műszaki állapot - szállított személy kényelme vonalon kellene megkövetelni, nem beszélve a viteldíjakról.
A bemutatott példák közül a madridi az, ami nem járna talán nagy kiadással (feltéve, hogy fehér a kocsi :-), még elfogadhatóan esztétikus és megkülönböztető (a hazai javaslatot durvának tartom) - baja, hogy csak oldalról észlelhető, holott a taxizni kívánó többször nézi a kocsi elejét, mint az oldalát.
A prágai példa jelzi (meg sok más), hogy a kockás/sávos jelölés (nemzetközileg sárga-fekete a mozgó gépalkatrész jelölése!) egyáltalán nem egy cég/ország sajátja, nekem ez lenne szimpatikus. Két oldalt, meg egy-egy rövid sáv a motorháztetőn és a csomagtartón. Volt már ilyen, lehetne megint. Ha kisajátították a "sakktáblamintát", akkor legyen változóan két színű. A figyelemfelhívás a lényeg.

Egyebekben maximálisan egyetértek a normális taxisokkal (akik szintén sokat szenvednek a "hiénák" miatt): ez is csak egy újabb sáp, miközben egyre nehezebb a megélhetés... És a közutak rendbetétele sokkal fontosabb - akár turistaforgalmat is fokozó cél - lenne.
A városnéző buszok pedig nekünk is annyira kellenek, mint Bécsnek. Ott a busz engedélye egy meghatározott idősávra szól: ha kitette az utasokat, már zavarják is tovább. Parkolni meg valahol a városon kívül parkolnak - és nem a Városligetben a Hermina úton meg az Állatkerti körúton például...
Ez az egész tipikusan egy "Na gyerekek, csináljunk valami látványosat, az se baj, ha semmi értelme!" típusú nyomulás.