Lidl a VízivárosbanEgészen természetes dolog, hogy az olcsó termékeket kínáló kiskereskedelmi láncok ronda dobozokba költöznek. Mivel a legfontosabb - gyakorlatilag egyetlen - szempont az alacsony ár, ezt csak úgy tudják elérni, ha minél kevesebbet költenek az épületre, a telekre, a termékekre stb. Egyszerű matematika. Szerencsére éppen ezért ezek az eldobható épületek a városok szélén maradnak, mivel ott jóval alacsonyabbak az ingatlanárak.

Amikor a Tesco bejelentette, hogy megnyitja első boltját Nagykörúton belül, mégpedig a Rákóczi úton, akkor néhány városvédő magasabb fokozatra állította a lélegeztető gépét, pedig elég logikus lépés volt. Egyrészt mert a Tesco Expressz egy olyan brand, amelyik kifejezetten a hagyományos "közértszektorban" nyomul - doboz helyett a helyre pofozott Csillag áruházban), másrészt meg a Rákóczi út boltjainak presztízse már rég nincs az egekben (amúgy épp ennek igazolására posztoltam tegnap egy látszólag nagyon nem ideillő témát).

A Lidl lépésére viszont nem nagyon van logikus magyarázat, ugyanis levélírónk szerint pont két igen gazdag kerület (I. és II.) határán kíván boltot nyitni, egy olyan telken, aminek az árát nem tudom mikorra tudják kitermelni akciós kutyakajákból. Ráadásul itt presztízsről se nagyon beszélhetünk, mert egyesek azt jósolják: ugyanolyan sivár dobozt kívánnak beszuszakolni a Csalogány utcába, mint amilyeneket az autópálya-csomópontok mellé szokás. Hogy érzékeltessük a kontrasztot, ugyanebben az utcában működik például az egyik legjobb hírű magyar étterem, a Csalogány 26. Nem véletlen, hogy az itt lakóknál kiverte a biztosítékot és egyikük le is írta aggodalmát:

 

Lidl a Vízivárosban

 

Parlamentre néző iroda a Lidl igazgatónak 
 
A fővárosi önkormányzat – példás ütemérzé
kről téve tanúságot – az ingatlanválság közepén ürített ki több iskolát, majd próbálkozott meg az üres építmények értékesítésével. Csodák csodája: eredménytelenül. Illetve, ahogy az [origo] cikkéből kiderül három helyen sikerrel jártak, köztük a Csalogány utcai nagy múltú gyógypedagógiai iskolánál is, amit 1874-ben, még az Eötvös József által alapított, első magyar állami Tanítónőképzőnek emeltek. A romos épületből a gyógypedagógiai iskola már 2008-ban kiköltözött, de a kerületi önkormányzat nem verte nagy dobra az értékesítési terveit. Arról is csak most tavasszal lehetett olvasnia neten, hogy az ingatlant egy hipermarket-lánc, a Lidl vásárolta meg. A katasztrofálisan romos épületet pár hét alatt elbontották, jelenleg egy ásító téglahalom mered a Csalogány utca forgalmára és persze a Parlament kupolájára. A beruházás nem véletlen zajlik tökéletes csendben (se a kerület lapjában, se az építkezést takaró palánkokon nincs információ), hiszen egy hipermarket építése ezen a környéken biztos hogy tiltakozást szülne! Esztétikai és funkcionális szempontból is.

A Csalogány utca az eklektikus beépítésű  Víziváros egyik legforgalmasabb utcája, pont a II. és az I. kerület határán húzódik, közvetlenül a Vár szoknyájának a peremén. A szűkebb környezetében pár emeletes, két világháború közötti, Bauhaus-ízű bérházak, hatvanas-hetvenes évekbeli modern lakóépületek és az elmúlt évtizedekben emelt irodaházak találhatók. A lakó- és irodanegyed  miliőben idegen testként hatna egy fehér bádoggal burkolt, igénytelen diszkont barakk. A budai vár tőszomszédságában épp egy hipermarket fantáziátlan falanszterére van szükség, ami a biztos rondaság érdekében már most trükközik az építészeti tervpályázattal! Ami az álmoskönyv szerint túlméretezett raktársilót jelent, kivágott fákkal, lebetonozott parkolóval, a szomszédos bölcsőde udvarát élhetetlenné tevő teherautó-forgalommal.  A környéknek egyszerűen nincs szüksége egy hipermarketre, olyan magas itt az egy főre eső élelmiszerüzletek száma. Csak a Csalogány utcában van két kisebb közért, egy sarokkal feljebb egy jó minőségű CBA, két sarokra (a Szász Károly utcában) a nagy méretű diszkontüzlet, a G-Roby, a közeli Batthyány téren egy hatalmas SPAR (Vásárcsarnok), az utca végén pedig a Mammut a gigantikus MATCH-csal és persze a Fény utcai piac. 300 méter sugarú körön belül van még több kisbolt, éjjel-nappali üzlet, zöldséges, pékség, stb. 

Egy oka lehet a Csalogány utca 43. alatti hipermarketnek: a Lidl igazgatója Parlamentre néző irodát szeretne.

 

 

Lidl a Vízivárosban2

Frissítés: mint a kommentekben is többen jelezték, egyáltalán nem biztos, hogy itt boltot akar nyitni a Lidl, sokak szerint inkább irodát építenének maguknak. (Valóban logikusnak tűnik, még akkor is, ha a legtöbb hasonló diszkontláncnak nem Budapesten van a magyarországi székhelye - hanem valahol az agglomerációban.)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest lidl bolt ii. ker csalogány utca

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr632011963

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A belbudai Lidlben 2010.05.19. 08:59:54

Nemsokára nyílik a belbudai Lidl, ahová "lecsúszott néprétegek vásárolnak olyan szarokat, amit a németek ideöntenek, mert nem bírják megenni." Sőt! "Buda azért nem Csepel, meg a nyócker!" Elrondítja a kerületet, de nem baj, össze...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.18. 09:29:22

Úgy tudom, hogy nem a kerület adta el az iskolát hanem a főváros. A projket körüli csend viszont nagyon beszédes. Komolyan nem értem, Lángék miért hallgatnak...

ladislaus 2010.05.18. 09:36:58

nem ertem, ott mogotte iskola van, akkor megis lehet alkoholt arulni iskola mellett? (speciel a volt kozepiskolam!)

Ika 2010.05.18. 09:52:36

@ladislaus: ott nincs iskola. a Kalmárt elköltöztették amint elkészült az épület felújítása.

chevyfan 2010.05.18. 11:14:32

Ciki lenne egy lidli a ház előtt? Szar ügy. De ha egy lakótelepre építik, akkor nekik jó lesz, úgysincs pénzük, ízlésük. Beképzelt paraszt.

MagyarZizzi (törölt) 2010.05.18. 11:19:10

Szerintem még egy Lidl is jobban nézne ki ennek a téglakupacnak a helyén. Ha meg nincs rá igény, úgyis csődbe fog menni, nem kell aggódni miatta. Rondának ronda ugyan, de valószínűleg nem kell majd sokáig elviselni.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.18. 11:33:03

@chevyfan: @MagyarZizzi: Néha elképedek milyen együgyű emberek léteznek...

loláb 2010.05.18. 12:54:05

Sajnos a csalogány utcának azt a részét nem a lidli fogja elrondítani, akármilyen ronda bádogtéglát is húz fel.

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2010.05.18. 13:04:12

két hete Gdanskban volt szerencsém járni, és ott a Lidl képzeljétek el nem egyendoboz volt, hanem rendesen téglákból volt építve a homlokzata!!! azt hiszem ott vannak bizonyos követelmények.. itt meg.. nc. www.centrum-klinkieru.pl/images/lidl_gdansk/image-1.jpg talán ez volt az

Brain$torming 2010.05.18. 15:49:39

Tényleg nem értem, miért van erre szükség.
A lidlibe lecsúszott néprétegek vásárolnak olyan szarokat, amit a németek ideöntenek, mert nem bírják megenni.

Buda azért nem Csepel, meg a nyócker!

paqito 2010.05.18. 15:49:51

Én valahol Görögországban láttam olyat, hogy nem egyen dobozban volt, hanem téglából, a környező épületekhez ( látnivalókhoz) stimmelt. Elsőre elmentem előtte, pedig pont az áruházat kerestem.

Szóval lehetne itt is környezetbe illően csomagolni a Lidit, ha volna rá akarat, vagy megkövetelték volna

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.05.18. 15:57:25

@Brain$torming: A lidlibe lecsúszott néprétegek vásárolnak olyan szarokat, amit a németek ideöntenek, mert nem bírják megenni.

Jártál te már Lidliben? Mert egyáltalán nem igaz, amit állítasz. Az ottani termékek ár/minőség aránya jóval kedvezőbb, mint a teszkógazdaságosé meg a winnyé.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.05.18. 15:59:43

az első és a második kerületben is elég szopatós tervtanács van (persze a XII. g faktorát nem érik el)

mondjuk a fenti pályázati kiírás azt sejteti, hogy a legaljábbnál is aljább terv születik.

bár a csalogány környéke így is elég csúf, de egy doboz lidl azért tudna rontani rajta. :/

kizsoli 2010.05.18. 16:01:07

Elfogadható kinézetű Lidl-t Tatabányán is lehet látni a Győri úton. Ott is vörös téglából vannak a falak, teljesen egyszerű, modern épület. Egy ilyennel még a Csalogány utcában sem lenne gond.

esef 2010.05.18. 16:03:23

Pl. a szentendrei úti Lild sem egyendoboz. Annyira hülyék nem lehetnek, hogy erre az értékes telekre egy fémdobozt és egy nagy parkolót építenek...

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2010.05.18. 16:06:14

Miért van az az érzésem, hogy itt mindenki funkcionális analfabéta?

Emberek. A dobozokra nem írnak ki építészeti tervpályázatot, azt egyszer valaki megtervezte és onnantól fogva nyomatják. Itt meg ki lett írva egy pályázat. (Hogy milyen a jogi háttere az egy másik kérdés.)

Bár nem gondolom, hogy a Lidl ide valami építészetielg különösen figyelemreméltót fog lepottyantani, de dobozt egészen biztosan nem.

oc 2010.05.18. 16:08:40

Arra azért kiváncsi leszek, hogy hogy oldják meg a parkolót:
azon a részen elég drága a parkolás. Ha lidlnek lesz inygen parkolója, akkor boldog boldogtalan oda fog járni. ha nem lesz, akokr csak gyalog lehet arra menni [bkv elég szolidan érinti a környéket.]

Konkurenciának ott van ettől 5-15 percre a Mammut [Match + piac], a Groby és a Batthyányi ABC. + 1 utcával feljebb is van egy közért...

_Szerintem_ semmi szükség rá...

.razzmatazz 2010.05.18. 16:15:39

A Lidl uzleti modellje nem az, hogy azt adjak el, ami otthon nem ment..ez mar csak azert is hulyeseg, mert ugyanugy Nemetorszagban is vannak Lidl aruhazak.
A parkolast viszonylag egyszeruen meg lehet oldani, egy becsi Zielpunktnal ugy oldottak meg ugyanezt a problemat, hogy sorompokat epitettek, es bar bemenni be tudtak az autosok, viszont kifele mar csak szamlaval, vagy valami bizbasszal amit vasarlaskor kaptak.

egy maréknyi dollár 2010.05.18. 16:19:08

@Brain$torming: Ejnye,te!Ez nagyon sarkos vélemény, de nem is helytálló.
A II. kerületben töltöttem ifjúságom nagyobbik részét.Akkor még ilyen problémák nem borzolták a kedélyeket.
Mindenesetre van olyan,hogy helyi építészeti szabályzat,meg kerületi főépítész.Ezen ill. rajta múlik,hogy a környezetbe harmonikusan illeszkedő épület készüljön az adott helyen.Reméljük, most is így lesz.

Sir Nyű 2010.05.18. 16:20:11

Tegyuk meg hozza az allandoan jaro, zajos legkondicionalot a teton. Pont belvarosias, szuk utcakra valo.

Spacecake 2010.05.18. 16:23:10

Sztem ez 1 jo hir.Nem hulyek a LIDL-sek,tudjak h nem eleg a kozertkapacitas ezen a kornyeken.En a Varban lakom,es sztem ezen a kornyeken nincs 1 rendes hely ahol (gyorsan!!!)vasarolni lehetne+rendesen es (gyorsan!!!)parkolni.vegyuk sorra a posztban emlitetteket:SPAR(Vasarcsarnok),MATCH(Mammut)-mindig iszonyu tomeg,macera a parkolas(pl. csak 1 kasszanal(!!!) adnak parkolojegyet-azt is csak 4000Ftfelett(MIVAAAAN??!!!A 4000Ft meg ertem,de hogy miert csak 1 kasszanal???!!!)a Csalogany `kiskozertjeit`meg a G-Roby-t a Szasz Karolyban inkabb....khm...hagyjuk...ejjel-nappalik ugye hagyjuk...es ezzel tudtommal vege is a tortenetnek....es hadd ne essek hasra a epiteszetileg a csaloganytol...`hatvanas-hetvenes évekbeli modern lakóépületek ` na ez a megaLOL.....mind1 is,nekem tetszik es kesz,kovezzetek meg.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.18. 16:25:23

A jelenleg érvényes beépítési lehetpőségek és szabályok br. 2000 nm-nél nagyobb kereskedelmi funkciót nem engedélyeznek telkenként, de pl irodaházat igen. A Lidl mindazonáltal épp visszaközási fázisát éli. Elmondásuk szerint fogalmuk sincs mit is akarnak ide rittyenteni.
A kerületi főépítésznő információi szerint viszont folyamatban van a vonatkozó szabályozási terv (KSZT) felülvizsgálata.
(varosjaro.blog.hu/2010/04/28/tisztulo_csalogany)
Úgyhogy lehet itt még akármi is - ha a nyilvánosság hagyja. Mert hogy az önkormányzta magától inkább elhallgatná az egész történetet.

Lalikiraly 2010.05.18. 16:41:41

Én sem értem mit panaszkodnak azon a rohadt lepusztul belvárosban. Lehet 50 éve volt presztizs ott élni. Most első ki a fasznak kell 6 méteres belmagasság. Második azt fűteni is kell. Három a régi házak omaldozó vakolata majd megöl valakit egyszer... Azt nem kéne megvárni.. A következő tény és való hogy kapja be az igazgató a parlamentes irodájával egyetemben. A következő a patkány önkormányzat. Érdekes hogy írják az emberek én vagyok kivagyok milyen környéken lakok. Tessék menni az önkormányzathoz balhézni, hogy a faszért szüntették meg a világhírű iskolát meg ilyeneket. Tessék ha ilyen sok a hatalomtól duzzadó ember. csak mindenki szarik rá. Ennyi a megoldás valóban... Szóval ha tetszik nektek ha nem senki le se szarja. Megépül az egyenbódés a körülötte lévő kisboltok félév múlva lehúzzák a rolót. Ez az únió politikája egyébként. Ti meg úgyis onnan vesziket a parizert.. Ennyi.

Lalikiraly 2010.05.18. 16:42:40

A zöld területért meg a fasz sem tüntnet ebben a kibaszott városban. Amit pl Kőbányán művelnek az már nálam is kiveri a biztosítékot. Ké szem fának nem hagynak helyet. Nagyon kinyírják így a várost szép lassan.

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2010.05.18. 16:49:03

de kurvára ráér a posztíró! biztos valami budai nyugger aki az ablakban álldogál egész nap mert megszünt a Mónik show...pesti paraszt

diktatorikus kleptokrácia 2010.05.18. 16:52:45

az Angyal és a Tűzoltó sarkán, a Tűzoltó 10 alatt is egy Lidl épül, de úgy, hogy megtartották a külső falakat. itt nem sokat lehetett megtartani, az egész kisegítő elég rottyant állapotban volt már. minden nap látjuk a teraszról a munkálatokat, s eddig csak találgattunk, hogy mi lesz az iskola helyén (s kinek milyen érdeke fűződött az eladáshoz). remélem, normális épületet rittyentenek ide.

Circus 2010.05.18. 16:57:39

...
a Lidl-ben is megveheted ugyanazt (esetenként mást és jobbat is, ugyanez igaz az ALDI-ra), mint máshol, de örülök, hogy sznobok már nálunk is laknak. Miért ne venném meg a kólát sört akármit olcsóóbban, főleg, ha már arrafelé van dolgom vagy lakom?

Amúgy pedig lehet irodaházat pöttyinteni a bót' tetejére, mondjuk akár a Lidl központját, hamár olyan előkelő helyen van...

Dr Kangörény 2010.05.18. 16:58:24

Csak én olvastam felületesen, vagy valóban nem írta le a posztoló, hogy miből gondolja, hogy bolt nyílik a telken?

Mert abból, hogy a a Lidl vette meg a telket, nekem még nem jelenti rögtön azt, hogy boltot akar nyiti, sokkal inkább azt, hogy esetleg saját központot épít.

Egyébként ezen a helyen valóban tré látvány lenne egy hagyományos lidl (és bár a tatabányai tényleg jól néz ki, itt az is kilógna a sorból).

Viszont egy társasház is tud hülyén kinézni, tehát jobban teszik az itt lakók, ha szemfülesek lesznek.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2010.05.18. 16:59:25

@Brain$torming: Bocs, de vitatkoznék veled, mi is rendszeresen járunk Lidlbe vásárolni, mert jó áron kapunk meg olyan dolgokat, amiket máshol lényegesen drágábban tudnánk megvenni. Ráadásul a minőséggel sincs bajunk. Ja és nem csepeliek vagyunk és nem nyócker beliek.

jazzcool 2010.05.18. 16:59:29

a helyi lakók aggodalma annyiban érthető, hogy a Lidl miatt nagyobb forgalom lesz a környéken.

a Lidl Németországban is közvetlen a konkurencia (Aldi, Penny) mellett építkezik, és jól megélnek a versenyben. majd kapaszkodik a CBA, meg Spar stb.

nyafnyaff 2010.05.18. 16:59:32

Kedves cikkíró! megnéztem a linket a Tesco-ró. Jelentem én abban a házban lakom. Tessék megmutatni, hol a bánatban van itt kávézó, amit állandóan olvasunk. A pincét meg jó hogy visszakapták a lakók, az nem volt soha a Csillagé. Egyébként meg lehet nézni, hogy mi van itt eset amióta megnyílt az üzlet. Nem a nagyívű elképzelésekből kellene kiaindulni, hanem megnézni, hogy mi lett megvalósítva.

webber 2010.05.18. 17:04:37

@csacse: Most akkor budai vagy pesti? :)

frikazojd · http://kocs.ma 2010.05.18. 17:12:16

minél olcsóbb bolt van minél közelebb, annál jobb. budapesten nem tökmindegy, mi hogy néz ki? így is, úgy is egy trágyakupac az egész.

pakesz (törölt) 2010.05.18. 17:14:17

@Lalikiraly: "Én sem értem mit panaszkodnak azon a rohadt lepusztul belvárosban. Lehet 50 éve volt presztizs ott élni. Most első ki a fasznak kell 6 méteres belmagasság."

velemenyem szerint rosszul tudod!!!
50-80 evvel ezelott a belvarosban meg a budi is a folyoso vegen volt
es amikor a nagypolgari lakasokrol olvasok, haaat van egy kis panellakasnyi nappali aminek egy ablakja van!!!
aki 120 m2 -n kepzeli el a 3 kulonallo szobat az tenyleg elegantos, mondhatni olasz stilus nagy terekkel :)))

kilométerfaló 2010.05.18. 17:17:26

micsoda indulatok!!! node: 1) azért van az első kerületben is építésügyi hatóság, 2) a lidl-nek sem mindegy, hogy a helyieknek ciki-e bemenni vásárolni, vagy nem, 3) még az is lehet, hogy pont ezzel akarják a megítélésüket javítani. Én személy szerint errefele lakom és utálom a lidlit, de ha nem a szokásos diszkontgagyijukat adják, még az is lehet, hogy bemegyek.

pakesz (törölt) 2010.05.18. 17:21:17

megvette a Lidi, na puff, parkolas?
epit ala rendesen akar 2 szintu parkolohazat, es talan meg is engedi az ottlakoknak hogy RENDESEN elhelyezhessek az autojukat havi 25e-t
miert van az hogy rosszul ertelmezik a dolgokat? miert nem az ottlako az aki egy hatalmas nagy goreny? :)))
elvegre ahogy megrohanjak a sajat autojukkal a belvarost fokent az autot TESOzas miatt fenttartva, illetve elhetetlenne teszik a sajat eletteruket a sok autojukkal az szerintem SOKKAL NAGYOBB GORENYSEG, mint az hogy kisteherautokkal celzottan a nagy nepsurusegu teruletre eljuttatjak a kajat

a badogviskot megis komolyan gondoltak? betontekno lesz az!!! mint a sok masik irodahaz, elvegre aki kepes megvenni egy olyan teruletet az tud egy kicsi kolteni a homlokzatra is, amugy a betony az alapba aparkolohazhoz sokkal tobbe kerul mint a homlokzat, ha mar az urbanista(epitesz szakmai) blogon vagyunk!!!

nyafnyaff 2010.05.18. 17:22:32

Újból kérdezem hátha a cikkíró is olvassa a kommenteket: Hol van a Rákóczi út 20-22-ben kávéház. Kedves kommentelők, bárkit meghívok egy kávéra, aki megmutatja hol van. A kávéautomata meg nem kávéház ugye?

pakesz (törölt) 2010.05.18. 17:22:49

@kilométerfaló: lidi ben voltam a mult heten ketszer
lehet olyat venni ami nem gagyi
de lehet ótvar gagyit is venni, te dontod el

...Ahoj... 2010.05.18. 17:26:44

Én nem tudom ki találta ki ezt a hülyeséget hogy itt LIDL nyílna. Egyrészt el sem férne ide egy ilyen lidl áruház, másrészt hely sem lenne hol árut pakolni, és akkor még a parkolási dolgokról nem beszéltem.
A LIDL csak irodaházakat kíván itt építtetni, és nem Szupermarketet. Mellesleg a romépület helyén valami normális, szép környezetbeillő irodaházzal semmi gondom nem lenne, a szemközti gumis + mellette düledező régi házat az Autó-nérós foghíjtelekkel együtt szintén le lehetne dózerolni és valami normális, tágas világos épületet ide építeni.

LIDL-nek meg javaslom vegye meg a Mammutban a MATCH-t, mindenki jobban járna, felháborítóan gusztustalan, igénytelenek ezek a Match üzletek hogy miért nem lehet kirakni őket a mammutból nem is értem, és ki az a hülye aki odajár vásárolni.

Filo 2010.05.18. 17:28:23

@Brain$torming: Óóóó, szegény budai lakosok. A Lidl képes boltot nyitni az elit közepén! (mert ugye ez nem Csepel meg a nyócker) Remélem nem fogtok infarktust kapni a szégyentől...

nyafnyaff 2010.05.18. 17:33:10

@...Ahoj...: Nálunk a Rákóczi úton sincs külön parkolójuk, de az engedélyezési tervben azt írták, hogy a szükséges 42 parkoló ott van az utcán!! (igaz, hogy azt nem ők vették, meg az itt lakok parkolnak rajta de sebaj. Árut szállítani sem lehet a szűk Dohány utcán, de kisebb teherautóval egész hétvégé oltári zajjal is lehet feltölteni a készletet. Hidd el ez ma Mo-n nem lesz akadály

ugyanugyan 2010.05.18. 17:33:14

nem egy német és osztrák helyet szereztek már meg teljes joggal. ha oda való, akkor oda való. goo.gl/3rGe

nyafnyaff 2010.05.18. 17:36:02

@~dá~: még nem jött át, remélem megkapom!

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2010.05.18. 17:36:51

@ktotti: sajnos visszapattant :/ Ha gondolod írj egy rövid beszámolót a témában az urbanistablog kukac gmail.com-ra - köszi!

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.05.18. 17:54:21

ha bolt is lesz, az csak szupermarket meretu es nem hiper.

en orulnek neki, ha a lenne egy kozeli lidl, mert van par (<20) cucc, amit ott szeretek megvenni, de azokert nem erdemes kocsiba ulni. most kabe akkor veszem meg azokat, ha szegedre vagy kiskorosre megyek, ami azert vicc. az meg mar hadd ne legyen spursag, ha az egyebkent is megvenni kivant cuccokat nehany havonta, nagyobb tetelben, olcsobban veszem meg.

Tuti79 (törölt) 2010.05.18. 18:05:19

@Brain$torming: ugye tudod, hogy a Magyar Nemzeti Múzeum is nyócker, meg a Szabó Ervin Könyvtár melletti csökkentett forgalmú utca (Reviczky utca) is? És még sorolhatnám. Csak azért kérdem, mert a sznob budaiak néha elámulnak, amikor látogatóba jönnek hozzánk, mivel kicsit jobb hely ez, mint jópár utca Budán.

hipokrita 2010.05.18. 18:10:51

@chevyfan: igen, nekik lakótelepieknek jó lesz, mert beleillik az épületek sorába (ott is az egyszerű, szögletes formák uralkodnak), viszont a tárgyalt helyen egyszerűen OCSMÁNY.
Ekkora lumpenproletári megnyilatkozást

Amúgy nyugodtan lehetne ott egy Lidl, csak kivételesen nem olyan dobozépületben, hanem olyan formátumban, ami illeszkedik.

micu · http://www.ingyentv.hu 2010.05.18. 18:23:46

Mindenkinek igaza van, de a történet nem erről szól.Hanem arról, hogy van egy kis pénzük és baromi jó helyen most vettek olcsón egy nagy telket amely 3-4 év múlva sokkal többet ér.Egy régi ismerősöm nyugdíjba ment és csak azért fizettek neki angolék néhány éve,hogy figyelje ki melyik nagy telephellyel rendelkező autós cég megy tönkre amelyet fel lehet vásárolni.Meg is mondták neki,hogy csak a telek érdekli őket,semmit nem akarnak ott csinálni,építeni vagy fejleszteni.

csiszlikek dáridója 2010.05.18. 18:28:18

Idézet egy a Lidl-től kapott levélből:
"- A tervezett beruházásról és a zöld területek kialakításáról egyelőre nem áll módunkban tájékoztatást adni, mert a terület felhasználásáról nem született végleges vezetőségi döntés.

- Köszönettel fogadjuk az irodaházakról és a kereskedelmi létesítményekről tett megállapításait, s a beruházási döntésnél törekszünk ezen szempontokat is figyelembe venni. Szeretném hangsúlyozni: a Lidl Magyarország határozott célja, hogy a területen igényes és korszerű fejlesztést hajtson végre."

Dixi. 2010.05.18. 18:29:08

@Nori79:

Csatlakozom..én a Baross u lakom 50 méterre a Kálvin tértől....

Dixi. 2010.05.18. 18:31:24

Az az ember aki lehúzza a nyockert és a csepelieket megérdemli a lidlt.....minden bizonyára félti az ingatlanját melyet megvett neki anyu apu befektetésnek...

keptelenseg 2010.05.18. 18:33:36

Csak örülni tudok minden, a belvárosban nyíló Aldi, Lidl, Spar (Interspar), Tesco Express élelmiszer üzletnek. A többiekben annyira nem szeretek vásárolni, hogy eddig inkább ment Mohamed a hegyhez...

Több kellene belőlük.

cacibgyőztes 2010.05.18. 18:38:46

@Dixi.: Irigység és rosszindulat nem kevés komplexussal fűszerezve...

Dixi. 2010.05.18. 18:42:06

@cacibgyőztes:
Valóban így van.....
Megmondom őszintén nekem sem tetszene h egy bádogdoboz gáncsoskodna azon a környéken....

De nem vagyok hajlandó egy ilyen emberért kiállni...

cacibgyőztes 2010.05.18. 18:53:47

Miért van az, hogy minden normális európai városban (pl. Prága vagy Bécs) a külvárosban épülnek az irodaházak? Az a baj, hogy nálunk korrupt mindenki, csóró és korrupt az önkormányzat és még mindig szinte gombokért lehet frekventált belvárosi telkekhez hozzájutni. Ezt is igen jutányos áron - 85 milláért szerezte meg a Lidl a fővárostól. (ami nevetséges ár) Az ügyészség - ha a BKV-s ügyek mellett marad ideje - talán ennek is utánajár.

2010.05.18. 18:58:56

kár, hogy Európából összeszedett szemetet árulnak. Egy darabig -nyitás után- agybafőbe vásároltunk ott, aztán leesett, unalmas, egyre dráguló, ócska termékekért autóztunk.

goyoq 2010.05.18. 19:13:49

A Lidl "szemétje" javarészt nagyságrendekkel jobb a Tesco, Auchan, CBA stb. szemétjénél az árakról nem is beszélve. Még semmilyen saját-márkás termékükben nem csalódtam (ok a spanyol és főleg a magyar paradicsomuk ízetlen szar, de a török finom).

Támogatom a több Lidl-t (igen a belvárosban is), VAGY tanulják már meg végre a többiek is, hogy kell ezt jól csinálni.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.18. 19:21:36

Mégiscsak igaza van BDZSH-nak. Itt funcionális analfabéták kommentelnek... Tényleg srácok/lányok, ha fingotok sincs a helyi viszonyokról, akkor inkább ne firkálgassatok kommentet. Általános hüjeségekkel már tele a polc.

2010.05.18. 19:22:31

@goyoq: Inkább hagyjuk, nekem nem fáj, ha te azt a termékkört minőséginek érzed, ámen, fogyaszd. A teszkó már nem olcsó, a cora meg kifejezetten drága, de igényes cuccokat árul, a cba, belvárosi üzleteiben meg felállít egy "kellemes" árszínvonalat...

Egyébiránt, semmi szükség újabb bevásárló szutykokra, nem vagyunk mi gazdagok. A keletinél 3 v 4 szintes arzenál üzletház megalázóan üres, a Lurdy ház is éppen hogy megúszta, etc...

nyafnyaff 2010.05.18. 19:30:14

@~dá~: nekem az urbanistablog@gmail.com-ról visszajön az üzi, azt írja, hogy ismeretlen. Pedig elég szép kis szöveget összeraktam

lifelike 2010.05.18. 19:30:22

itt lakom egy sarokra, és üdvözöljük a lidl-t, ideje volt már lebontani az épületet, sokkal tágasabb lett az egész környék, reméljük pár öreg bérház is megy a levesbe és végre látni fogjuk az eget
aki nem itt lakik ne fanyalogjon pls, nézegesse a saját környéke rendezési tervét
köszi

www.BiSex.hu (törölt) · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.05.18. 19:48:40

a lidlben olyan szar áruk vannak, hogy csak az öregek vásárolnak ott

dani27bpbp 2010.05.18. 19:48:44

Én is egy sarokra lakom tőle, nem értem a felháborodást?!
Végre lesz, aki lenyomja a környék Groby-s és Cba-s, Match-os árait, illetve ez legalább nyitva lesz szombaton este és vasárnap is! Egyébként meg az Erőd utcában a Fővárosi Közterületfenntartó Vállalat utcaseprő munkagépei,sószóró gépei,hókotrói stb. nem zavarnak senkit??

Rocky 2010.05.18. 19:56:43

Nos.
A mi irodánk is indult a pályázaton.
Mivel pályázat, nem tudom mit rugózik rajta a kamara -> pályázat, nem kötelező rajta részt venni! A sok kamarai baromságon viszont igen, a majd 50e kamarai tagdíj mellett, 20e-ért többször egy évben... de ez egy másik sztori.

A tervezett többszintes irodaház földszintjén lenne Lidl, a felsőbb szinteken irodák. 2 szint mélygarázs, némi felszíni parkolóval, a metró közelsége miatt feles parkolószámmal lehet számolni.
Az épület megjelenésének semmi köze a lakótelepi Lidl-éhez.

Lehet tovább hörögni, hogy a szemét multi építkezik-terjeszkedik! Igaz h a kerület azon része elég lepukkant, főleg az a tömb...
Valamint gazdasági válság van és minden befektetett euro triplán tesz jót manapság...

De kb. ennyit tud az átlagos kommentelő, hörögni, fröcsögni!

További jó szórakozást és üdv Dá!
Rocky

dani27bpbp 2010.05.18. 20:08:09

Az ellenzők egyébként valószinű a környező méregdrága kisközértek,zöldségesek,éjjelnappalik stb. lehetnek.

bibe85 2010.05.18. 20:27:14

Van egy pár dolog, amit jó lenne tisztázni! A Lidl diszkont nem hiper vagy szuper! A rohadt Lidl igazgatónak nem kell a parlamentre panorámás iroda, mert neki már réges régen meg van a jól kipárnázott székecskéje. Az, hogy a cég mostmár úgy tervez, hogy az áruházhoz kisebb kereskedelmi egységek is társuljanak, mint pl újságos, gyógyszertár, nem égbe kiáltó bűn! Biztos, hogy nem egy egyendobozt húznak oda. De akárhányszor keresitek meg a céget úgy is ezt az egyenszöveget fogják válaszolni, mert ez a standard. Hülye lenne bármelyik cég kiadni magát idő előtt, hisz a konkurencia már menne is és építené a saját boltját a szomszédos telekre.

Bromwyn 2010.05.18. 20:27:20

Modor Tibi, remélem, olvasod ezt a levelet. Egy az egyben mehetne bejegyzésnek a modorblogra.

"A Csalogány utca az eklektikus beépítésű Víziváros egyik legforgalmasabb utcája, pont a II. és az I. kerület határán húzódik, közvetlenül a Vár szoknyájának a peremén. A szűkebb környezetében pár emeletes, két világháború közötti, Bauhaus-ízű bérházak, hatvanas-hetvenes évekbeli modern lakóépületek és az elmúlt évtizedekben emelt irodaházak találhatók. A lakó- és irodanegyed miliőben idegen testként hatna egy fehér bádoggal burkolt, igénytelen diszkont barakk. A budai vár tőszomszédságában épp egy hipermarket fantáziátlan falanszterére van szükség, ami a biztos rondaság érdekében már most trükközik az építészeti tervpályázattal! Ami az álmoskönyv szerint túlméretezett raktársilót jelent, kivágott fákkal, lebetonozott parkolóval, a szomszédos bölcsőde udvarát élhetetlenné tevő teherautó-forgalommal."

Magister · http://bevertarc.blog.hu/ 2010.05.18. 21:10:56

Csaknem kizárt, hogy bádogbarakk lesz itt. Már csak azért is, mert a budapesti műemléki jelentőségű terület részeként ezt a hatóságok nem fogják engedélyezni. Valami normális homlokzatot ellenben igen....

a Zamboni nem egy tészta 2010.05.18. 21:15:58

A LIDLben nem(csak) lecsúszott néprétegek vásárolnak, hanem a kispénzűek és a racionális pénzes vásárlók. Tessék bemenni, megnézni, kipróbálni.. Össze lehet hasonlítani a LIDL zöldség és felvágott kínálatát egy SPARéval, nem egy bolttal állja a versenyt..

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.05.18. 21:16:13

Ohhhhó! Egy Lidlh behlbudán?T Ez bothány! Jean, induljon kéhem tüntetni!

Mákvirág 2010.05.18. 21:18:05

NEM MINDEN LIDL RONDA. A BÉKE TÉREN SEM SAJÁT ÉPÜLETBEN VANNAK. A SZENTENDREI ÚTI SEM AZ A TIPIKUS. (NA NEM IS EGY HALÁSZBÁSTYA) SZÓVAL, AKÁR SZÉP ÉPÜLETET IS FELHÚZHATNAK. MELLESLEG KÉTLEM, HOGY ILYEN ÉRTÉKES TELKEN EGY SZAROS FÖLDSZINTES ÉPÜLETET ÉPÍTSENEK.
ÉN SZERETEK OTT VÁSÁROLNI, BÁR AMIBÔL LEHET HÁZIT VESZEK A HELYI TERMELÔKTÔL. HA KÉT MULTI KÖZÖTT KELL VÁLASSZAK, AKKOR AZ OLCSÓBB NYER. (AZONOS MINÔSÉG MELLETT)

a Zamboni nem egy tészta 2010.05.18. 21:18:56

A legjobb az "Európából összedett szemetet árulnak"... tényleg , gondolkozzál egy kicsit a multinacionális diszkontláncok filizófiáján és hogy hogyan érte el azt a piaci jelenlétet egész Európában, amit elért.

kubedesign 2010.05.18. 21:25:23

@városjáró: "@chevyfan: @MagyarZizzi: Néha elképedek milyen együgyű emberek léteznek... "

és :"az ingatlant egy hipermarket-lánc, a Lidl vásárolta meg"

ld. bibe85 hozzászólását!

szóval együgyűség vs tudatlanság/tájokaztlanság?

szép napot!

Crni 2010.05.18. 21:29:44

A Lidl hústermékei pont azért jobbak a Magyarországon kapható legtöbbnél, mert a német fogyasztóvédelem lényegesen erősebb, illetve egész egyszerűen nem próbálják meg lépten-nyomon megkerülni a szabályozásokat.

@Szárnyati Gézа: Off: Bassz! Rájöttem ki vagy :)))))))))))))
(már ha ezen a néven publikáltál annó a narancsban azóta is hiánypótló jellegű szexuális felvilágosítást :D)

No name est omen 2010.05.18. 22:00:22

A tűzoltó utcában a lovardából meg ALDI-t építenek, de meghagyják az épület falait.
metamorfozisok.blogspot.com/2010/04/helyzetjelentes-tuzolto-utca.html
A Béke térnél a Roden árúházból lett LIDL az is eléggé épület jellegű.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.05.18. 22:02:08

@Crni: Az egy névrokonom.

Felvilágosítást gyakorlati oktatás keretében vállalok, megfelelő tanuló esetén. :-)

JohnHenry 2010.05.18. 22:02:15

amikor az ingatlanadó bevezetéséről volt szó, akkor a két kerületben csóró nyugdíjasok éltek a tíz és százmilliókat érő házakban.

amikor egy lidl nyitásáról van szó, mindjárt gazdag kerületekről beszélünk.

valaki jellemezze ezt a helyzetet 1 szóval, én nem találom a megfelelőt...

vittore 2010.05.18. 22:19:28

@Brain$torming: Igazad van én is lecsúszott népréteg vagyok, a Batthyány utcából(2 utcával a Csalogány u. felett) Te meg egy gyökér vagy. Az édes anyádat minősítsed, ne a nyóckerben ... stb lakókat.

min 2010.05.18. 22:31:53

Szerintem pont a környék lakói adnák el az anyjukat is ha 5 forintot spórolhatnak.
Nyugi...tele lesz az a parkoló a sipítozó lakosok autójával mert nem gyalog fognak ám odáig elmenni...

Roncli 2010.05.18. 22:34:53

Igazán nem értem, mi ez a "milliomosok környéke" meghatározás! Miből gondolják, hogy ezen a környéken nem laknak kisnyugdíjasok, nagycsaládosok? Vagy azt hiszik, hogy ez még mindig a "bolsi" káderdűlő?
Akár Lidl épül -remélem az! -, akár nem, a forgalom igazolni fogja a létjogosultságát.
Aki leírja, hogy milyen remek a közeli CBA, az még nem vásárolt ott soha. Nem is beszélve a Csalogány utca kis élelmiszeboltokról. Aranyárban mérik az áruikat!
Nem hinném, hogy a sznob Csalogány 26 étterem vendégeit zavarná, hogy szemben vásárolnak. Szarnak azok rá! Nézzétek meg az árait! Ultrasznoboknak való hely!

min 2010.05.18. 22:36:10

A lidl-ben korrektek a sajtok...
Aki lenézi ezeket a boltokat az egy sznob fasz.Semmi baj velük. korrekt termékei vannak.
Esetleg ha mondana valaki korrekt termékű és árú magyar tulajdonabn lévő kiskereskedelmi egységet ahol pl. a banán árusításának a filozófiája nem az, hogy kint hagyják már szinte feketén és várják, hogy talán visszasárgul ...

privateer 2010.05.18. 23:01:08

@Brain$torming: tévedsz. nem csak lecsúszott néprétegek járnak vásárolni.

cso zsi 2010.05.18. 23:19:34

Aki a Lidl termékeit szidja (mint anno jómagam is), az nem járt még benne.
Nekem pl a márkás gyártó terméke megfelel tőlük is, mivel 10%-kal olcsóbban adják. Naná, hogy a 6-os csomaggal veszem.
Tejtermékek kifogástalanok, a külhoni is, és a "sajátmárkás", ámde hazai gyártótól, a saját nevén más boltban akár 20-25%-kal drágább.
A Csalogány utcai "elitről" is mesélhetnék.
A szocreál gangosban (nem a század elejiben, mint a nyóckerben) nem a kőgazdagok laknak. A házak aljában lévő irodákban is átlagemberek dolgoznak.

pakesz (törölt) 2010.05.18. 23:35:12

@JohnHenry: "amikor az ingatlanadó bevezetéséről volt szó, akkor a két kerületben csóró nyugdíjasok éltek a tíz és százmilliókat érő házakban.

amikor egy lidl nyitásáról van szó, mindjárt gazdag kerületekről beszélünk."

kivalo meglatas!!!

pakesz (törölt) 2010.05.18. 23:44:34

"A tűzoltó utcában a lovardából meg ALDI-t építenek, de meghagyják az épület falait."

link is volt hozza
akkor a blog iro elismeri hogy informaciohianyban szenved???
es mielott nagykepuen osztana az eszt tajekozodia kene?

"ugyanis levélírónk szerint pont két igen gazdag kerület (I. és II.) határán kíván boltot nyitni, egy olyan telken, aminek az árát nem tudom mikorra tudják kitermelni akciós kutyakajákból."
na igen ezek miatt kellett volna az ingatlanado!!!

Scypio 2010.05.19. 00:06:57

A Lidl az egyik legjobb magyarországi üzletlánc.

Ki kell tapasztalni, de van néhány kiemelkedő termékük, és sok olyan, amikért inkább érdemes őket választani. Zöldség-gyümölcsben fél éven keresztül verhetetlenek. Nyáron a helyi piacot nem lehet űberelni, de télen kofáknál nagyságrendekkel jobbak és olcsóbbak is.
Amiben egyszerűen csak nagyon jók: a sör (Perlenbacher), a tejtermékek (magyar alap dolgok plusz rendes német sajtok pl.), fagyasztott cuccok (málna, pulykamell, burgonyanegyed), ízesített étcsoki (narancsos), csemegeuborka, friss hús (csontos szeletelt karaj) gyors kassza. Egyszer vettem náluk fagyasztott bárány T-csontot, ha legközelebb lesz, a teljes készletet felvásárolom. Ami nekem nem tetszik: a felvágottak, kolbászok, gabonapelyhek, meg úgy általában a komplexebben feldolgozott ételek tele vannak mindenféle adalékkal.

Minden héten lehet náluk kacatokat is venni, de szerintem ezek közül nagyon erősen válogatni kell.

R242 2010.05.19. 00:17:38

Dávid! :)

Csinálj forradalmat, és tüntess a multik ellen:D Hasztalan.
Itt vannak/lesznek. Max. nem kell bemmenni, és vásárolni.
+A Lidl-ben legalább szép zöldségek vannak a sok kacaton kívül :)
R.

ekupo 2010.05.19. 01:15:36

szeretném,ha ez lenne a legnagyobb problémám,hogy milyen csúnya bádog egyendobozt akarnak ide építeni és ezért irkálnék

kiskakas 2010.05.19. 02:04:17

SCYPIOval teljesen egyetértek!
És nagyon jók a mosó-, és öblítőszerek! Jó az édesség és italpult, valamint a mélyhűtött áruk is.
A Szász Károly utcai CBA koszos és gusztustalan, az összes kis éjjel-nappali bolt szintén ! És méregdrágák!!!
Honnan tudni az építési terveket? látta már valaki?

Hadrianuska 2010.05.19. 04:39:53

Nézd meg a Győri Lidl-t, aztán rájössz, hogy "eklektikusabb", mint a képen bármelyik omladozó viskó! Mire vagy úgy bepörögve pééstigyerek? Attól, hogy te az I-II. kerület határán laksz, még ugyanúgy osenes meg tuskós cuccokat majszolsz, mint az ország fővárosában (vízfejében) élők 60%-a.Az istenített gazdagságból pedig, sajna, a képeken semmi nem jön át.

Szűcslaci 2010.05.19. 06:18:43

Nem gazdag kerületek vannak, hanem gazdag emberek. nekem sem hiányzott mátyásföldre sem Lidl, sem Aldi, de miután én nem járok egyikbe sem, csak az általuk okozott megnövekedett forgalom bosszant, nem az épület alakja, pláne nem az általad vázolt "plebejus" mivolta. A piacokat meg a még szegényebbeknek építik? Vizet is csak a szegény ember iszik, ugye?

Levéltetű 2010.05.19. 06:58:10

Muhaha. Csalogány utca, mint presztízs környék. A Shell kút persze elmegy, mi?

pumpuj 2010.05.19. 07:16:32

A Lidl egyáltalán nem is olcsó! Nézzétek csak meg az árakat és hasonlítsátok össze a konkurenseivel! Meg fogtok lepődni.

Volt egyszer egy "árukosár", ami azt mutatta, hogy a diszkont-áruházak messze nem is olyan olcsóak, mint ahogy hirdetik magukról. Érdemes lenne visszakeresni a címet, meg az érintett áruházláncok reagálásait!

Az meg már azt hiszem önmagáért beszél, hogy sok termék drágább a magyar "lidiben", mint a németországiban! (természetesen nem hasonló, hanem konkrétan ugyan azon termékeket összehasonlítva)

Levéltetű 2010.05.19. 07:22:23

@pumpuj: Figyelembe vetted a szállítási költséget, és a magasabb magyar áfát is, ugye?

pumpuj 2010.05.19. 07:28:54

@Levéltetű:
Meg a magyar és német fizetések közti különbséget is...

És természetesen az előbbi megállapításom sem minden termékükre igaz. Akkor azokat hogyan szállítják? Az árképzés ennél már elvontabb, mint te képzeled!

pumpuj 2010.05.19. 07:29:42

@Levéltetű:
Akkor szerinted pl. Görögországban hogyan tudják ugyan azokat az árakat tartani mint No-ban? Teleportálnak, mi!?

pumpuj 2010.05.19. 07:32:19

@Levéltetű:
Ja és figyelembe vettem a magyar és német Lidl-dolgozók bérköltségét is! MUHAHA!

Picsasereghajtó 2010.05.19. 07:54:23

@Szárnyati Gézа: "Az ottani termékek ár/minőség aránya jóval kedvezőbb, mint a teszkógazdaságosé meg a winnyé. "

Ez a mondat kicsit úgy hangzik, mint ha azt mondanád hogy a kutyaszar jóval kevésbé büdös, mint a lószar :) Ami valóban igaz, de attól még szar-szar...

A Lidl-be egy dologért járok: édességért. Azok tényleg jók, sokszor a márkás termékeket (Milka, stb szintűeket) megszégyenítő minőséget kapsz féláron. Ugyanez sajnos a hús- és tejtermékekről nem mondható el, olyan ocsmány szalámit még a Teszkóban sem kapsz mint amit onnan hozott egyszer valaki.

Mentolosmájkrém 2010.05.19. 08:50:39

Itt mifelenk is ciki volt eleine a "lidel"-be jarni, a sznob gazdag svedek elöször ezt ugy oldottak meg, hogy mashonnan valo zacskokba pakolgattak a cuccot, ami olcsobb es esetenkent jobb, vagy ugyanolyan minösegu volt, mont a proccosabb boltok arui.
A varosban , ahol lakom furcsa modon a harom Lidl-böl kettö van a villanegyedekben, ahol egy lakas kerul alsohangon 30 gurigaba. Mindegýik tele van es ma mar nem ciki a "lidlis" zacsko sem, a kinalatuk betölt egy olyan szegmenst, amire szukseg van es pont.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.19. 09:25:58

ÉS túllépve a bádogdoboz kérdésén, mit szóltok ahhoz, hogy kiszélesedhetne végre a Csalogány utca?

HitetlenTamaska 2010.05.19. 09:41:31

A blog iroja arisztokratikus es ostoba:

A környék üzletekkel való ellátottsága igencsak vacak, ha a közelben lévő, Közért világból itt szomorkodó Gyorskocsi utcai létesitményre gondolok, botrányos, a Batthiany teri Spar sem büszkélkedhet gazdag kinalattal.
A környéken nem csak gazdag emberek élnek, és a nem csak magyar, de nemet beszerzőktől is származó bővitett és megfizethető kinálatot csak üdvözölni lehet.

Az meg egy külön öröm, hogy eltünt a Csalogány utcát beszükitő komor, depressziót keltő borzalom.

zsírvezér 2010.05.19. 09:42:02

@MagyarZizzi: Hehe szerinted létezik ebben az országban ilyen mértékű kollektív szellem, "nem menjünk a Csalogány utca Lidl-be, had menjen tönkre aztán a francba" :)
Nem csak birka nép a magyar, de kurva lusta is !!!!

kalandfereg 2010.05.19. 09:43:37

1. A szokásos Lidl épületre azt talán lehet mondani, hogy nem illik a belbudai városképbe, de igénytelennek, rondának semmiképp nem nevezhető. Építészetileg kifejezetten igényes, egyáltalán nem a gagyit képviseli, inkább nagyvonalúan egyszerűnek nevezném, ahol legfeljebb a feleslegesen drága megoldásokat kerülik.
Aki ért hozzá, egyből látja, hogy igényes építőanyagokból készültek. Tényleg inkább ipari parkba valók, de most nem látok itt egy képet se arról, hogy ez a konkrét épület hogy fog kinézni.
2. A Lidl (és az Aldi) üzletpolitikájának lényege az, hogy szinte kizárólag sajátmárkás termékekkel dolgoznak, így tudnak olcsóbbak lenni, és nem úgy, hogy rosszabb minőséget adnak. Tapasztalatom szerint a minőség igen sok terméknél még jobb is, mint a közismert márkáknal.
A "gazdagoknak" meg gondolom nem az a fő célja, hogy ha törik, ha szakad drágán vásároljanak, hanem az, hogy jó minőséget kapjanak, ami a Lidl esetében még inkább teljesül, mint pl. egy lecsoffant, bűzlő Matchban.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.19. 09:50:03

@HitetlenTamaska: Ha jól sasolom, a két utolsó kép közötti szöveg nem a blogtulaj írása, hanem egy olvasói levél idézete, csak nincs jól elkülönítve vizuálisan.

Roncli 2010.05.19. 10:19:55

@Scypio: A kacat nem a Lidl monopóliuma (lásd: tesco gazdaságos szemét), mindenhol meg kell nézni, hogy mit veszel. A gyártók raknak bele minden szart a termékekbe.

Roncli 2010.05.19. 10:25:22

@városjáró: Kiszélesíthető lenne egy kis kanyarral. Nézzétek meg a tervezett Lidllel szemben lévő lepukkant házakat (ahol a gumis is van) és a melletük álló foghíjat! Arra nyugodtan szélesíthető lenne a Csalogány utca. Csak: kérdem én, minek? A Moszkva tér kis átengedő képessége miatt az autók így is az Erőd utcán túlig feltorlódnak. Csak a Moszkva tér átépítésével lenne értelme szélesíteni a Csalogány utcát. Nem tűnt fel senkinek, hogy a 2x2 sávos utcából hirtelen egyirányú kis utcácska lesz? Talán nem véletlenül!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.19. 10:45:21

@Roncli: A Moszkva étépítése is időszerű, de a kiszélesítésnek most jöhetne el a lélektani ideje ettől függetlenül is. Már annak idején is így tervezték eleink. Az út menti épületekbenélőket természetesen valamelyest kárpótolni kell. (Felújítással, inygenes ablakcserével, pénzzel.) Puszta diktátummal nem szabad megcsinálni! De humánusan igen.

ZBR 2010.05.19. 10:56:27

Seggemet a földhöz verném örömömben, ha itt a Belvárosban is nyílna Lidl és nem kéne a "környék gazdag lakói" miatt nekem is megfizetni a magasab árakat.
Ja és vehetnék végre normális termékeket is...

cacibgyőztes 2010.05.19. 13:21:47

@városjáró: Jajjj de jó, hogy ide is beette magát a csalogány-kiszélesítő lobbi. Miért is kellene még nagyobb autóforgalmat zúdítani a Vízivárosra? Ha csak nem azért, mert egyesek abban reménykednek, hogy a párhuzamos és általuk lakott I. kerületi Batthyány utcából eltűnnek az autók. Nem, nem fognak. Egy Lidl+ a hozzá tartozó irodaház még tovább generálja az autóforgalmat. Persze én is pofátlanságnak tartom, hogy a Batthyány utcai CBA-ban 999 ft egy kiló paradicsom, 1200 ft a marokkói paprika, a G-Robyban meg 300 ft alatt nem kapsz 100%-os narancslevet de talán kibírom. A gond az, hogy mindenki - az önkormányzat is - kizárólag azt nézi, h mennyi bevétele származik, mennyi iparűzési adó folyik be adott évben. (és akkor az esetleges korrupciót ne firtassuk) Ha pl. uszodát, játszóteret netelántán parkot építenének nem problémáznék -a lényeg, hogy elég volt a ki.aszott irodaházakból. Egyszerűen valami barom az önkorinál kitalálta, hogy itt irodanegyed lesz és kész. Ezek után nem tudsz a lakásod előtt kocsival megállni. Foglalják a helyet a kamu-rokikártyás irodai dolgozók, megint mások járatják a motort ha hideg van azért, ha meleg van azért - miközben a kocsiban wifi-znek. És akkor most idejön egy Lidl az irodáival.

csiszlikek dáridója 2010.05.19. 13:25:12

@ZBR: a kőgazdag nyugdíjasokra gondolsz? mert nagyrészt ilyenek laknak errefelé. ők viszon a fény utcai piacra járnak ami szintén itt van a közelben. ha itt laknál, te is oda járnál.

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2010.05.19. 14:11:07

Én is ott lakom a környéken, tényleg nagyon sok bolt van (piac, Mammut/Match, G-Roby, éjjelnappalik sora, Batthyany téri üzletek), nincs erre szükség.
Most viszont azt hallottam, hogy csak irodaház lesz, mert a bolt nem kapott engedélyt, reméljük, így lesz.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.19. 14:18:50

@cacibgyőztes: Szerintem a szélesítés teljesen érthető városi igény. Már 1930-ban az volt. Mint a Hamzsabégi a Lágymányosi hídhoz, vagy a Nagy Lajos. Csak azokat is rendre megfúrták.

pakesz (törölt) 2010.05.19. 14:41:09

@városjáró: az Andor utca mar sikerult!!!
pedig azt is furtak
ami kesik az nem mulik!!!
nezd meg "cacibgyőztes" kommentjet, neki legyen autoja a belvarosban, de masnak ne legyen, sot elotte el se menjenek :)

van egy terv, az ha mar kb 50 - 100 eve terv, akkor az ottlakok mire akarnak hivatkozni? hogy eddig jo volt nekik?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.19. 16:10:18

@pakesz: Az Andor szélesítés a mai helyzetben jó, de a végéről hiányzik még egy híd Csepelen át Pestre...

dani27bpbp 2010.05.19. 17:55:40

Remélem megkapja az engedélyeket. Amúgy itt mindenki a pénztárcája ellensége? Vagy milliomos és mindegy neki az ár? Ha igy van, akkor ők járjanak továbbra is a lepukkant kvázi olcsó szupermarketből felavanzsált azóta méregdrágává lett Grobyba, a többség meg majd a lidl-be.

r7zw48 2010.05.19. 21:39:03

Elnézést kérek, de igazán nem méltó pont most ilyen ügyekkel kukacoskodni, amikor az ország földig rombolva, éppen hogy csak túl vagyunk egy forradalmon, és nem elképzelhetetlen egy-két szomszédos országgal szembeni háborús konfliktus sem. Apropó, kik is irányítják a kerületet?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.19. 22:54:15

@r7zw48: arról nem beszélve hogy a világvége is mindjárt beköszönt!

ildsisy 2010.05.20. 12:33:30

A legfrissebb: A mai, csütörtöki II. kerület Helyi Téma újságban a következő legfrissebb hírt olvastam: ..."-A lakosságot szeretnénk biztosítani arról, hogy olyan koncepció mellett szándékozunk dönteni, amely a kerület elképzeléseivel is összecseng. Az igények és lehetőségek feltérképezése során azonban világossá vált számunkra, hogy az ilyen fejlesztések kidolgozása időigényes és bonyolult. Éppen ezért végleges döntés e kérdésben még nem született.
Balaton Balázstól, az önkormányzat sajtóreferensétől megtudjuk, jelenleg csak bontásra kaptak engedélyt a kerülettől."
... :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.20. 14:48:20

@ildsisy: Ezt a cikket szószerint az posztomból kanyarintották. De sebaj, végre valaki foglalkozik a témával.

szenvedő 2010.05.20. 14:58:32

micsoda indulatok!!! node: 1) azért van az első kerületben is építésügyi hatóság,
KEDVESEIM! SOKAT NE VÁRJATOK AZ I. KER.ÉPÍTÉSÜGYI HATÓSÁGTÓL! KB. 3 ÉVE VAN BIRTOKVÉDELMI PEREM VELÜK, A FÜLÜKET SEM MOZDÍTJÁK, A FŐ U.-BAN GALÉRIA KÁVÉZÓ ILL. KIFŐZDE NYÍLT, AZ ELSZÍVÓJUK HOZZÁM TERELI BE A BÜDÖST, + AMIT A 150 ÉVES HÁZFALBÓL KIFÚJ.AZ, HOGY MI MEGDÖGLÜNK A BÜDÖSTŐL, TÖNKREMEGY MINDENÜNK, NEM ÉRDEKLI ŐKET, NEM MOZDULNAK. ENNYITAZ ÉPÍTÉSI HATÓSÁGRÓL

Roncli 2010.05.20. 17:53:03

@cacibgyőztes: Hiába tiltakozol, az autóknak valahogy át kell jutniuk a Vízivároson, ha már mennek, akkor a félig-meddig erre készült Csalogány utcán menjenek, de minél gyorsabban! Az meg cak álom, hogy itt uszoda, vagy park legyen! Mondjuk a Csalogány utca mellett egy park? Kinek? Ki vinné oda ki a gyerekét "levegőzni"? Egyébként ott van a tök üres játszótér a benzinkút mellett. Senkinek eszébe sem jut oda bemenni (néhány hajléktalant kivéve).

total eclipse (törölt) 2010.05.20. 20:13:49

én aldi párti vagyok, bár ritkán jutok el. tiszta, rendezett, és jobb, mint a lidl. tudom, kit érdekel, hogy én mit szeretek...:)

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2010.05.21. 15:14:49

kedves Urbainsta,

már miért lenne közvetlen az összefüggés az olcsó dömpingárut kínáló boltlánc és az igénytelen építészeti megjelenés közt...?

www.mpreis.at/standorte/architektur/architekturdesign/index.htm

jorgoszka 2010.05.21. 19:48:07

@Roncli: A gyártók azért raknak minden szart a termékekbe, mert a multik visszaélnek az erőfölényükkel. Lenyomják az árakat, különböző címeken fizettetnek velük /pl polcpénz/, a beszállított árut három hónap után fizetik ki, vagy ha nem akarják, különböző számlázási hibára hivatkozva még tovább húzzák stb. Ha a gyártók bírni akarják az árversenyt, a szart kell belerakniuk a termékbe. Arról nem is beszélve, hogy a multik már az államot is zsarolni próbálják.

jorgoszka 2010.05.21. 19:55:54

@városjáró: Akár a föld alá is levihették volna. Befedni sem kellett volna. Münchenben láttam hasonlót. A keresztirányú forgalom kis hidakon megy át.

GasztroRéka 2010.12.01. 01:38:03

Most kezdtem el foglalkozni a kérdéssel, egy Csalogány u-i barátnőm hívta fel rá a figyelmemet. A környéken lakom, nagyon szeretem a régi házakat, az egységes stílust stb. Ugyanakkor nagyon bosszant, hogy egyetlen olcsó élelmiszerbolt sincs a régióban. A LIDL-nek ugyan vannak rossz termékei, de vannak jó termékei is elérhető áron. Attól, hogy valaki Budán él még nem biztos, hogy gazdag, arról nem is beszélve ha valakinek sok pénze van, akkor sem biztos, hogy sokat akar költeni. Tudom, hogy nem illik bele a környezetbe, de nagyon örülnék már valami elérhető áru élelmiszerboltnak. Átjárok a Lehel Piacra, meg ide-oda, de egyszerűbb lenne ha nem kellene a fél városon át cipekednem.
Most egyébként hol tart az ügy?
süti beállítások módosítása