Folyamatosan kapok az Urbanistára (költői és valós) kérdéseket, amelyeket ugyan nem tudok megválaszolni, viszont elég érdekesek ahhoz, hogy közzétegyem. Hátha Ti tudjátok a választ is. Íme:

Sadia:

Perillustris:

  • 1. A Thökölyt most újítják fel (aszfaltozzák újra) és úgy látom, hogy a villamossíneket is felújították. Tehát újraindítják a 44-est? Ez nem véletlenül azt jelenti, hogy basznak (már bocsánat) kihozni a metrót a bosnyákig?

    2. Lehet már valamit tudni arról, hogy mi lesz a Bosnyák tér sorsa? Lesz-e valami vagy marad a mostani állapotában? 

 Dezső:

  • Ha már Tabán, akkor érdemes lenne elgondolkozni, hogy miért épp a Tabánba építik fel a valószínű nem kis autós forgalmat generáló Oxigén Wellnes központ nevű betonkolosszust.

    Tabán -fotó: Dezső
    Tabán -fotó: Dezső2
    Tabán -fotó: Dezső3
    Tabán -fotó: Dezső4

     

 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: kérdések thököly út tabán i. ker xiv. ker bosnyák tér

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr971506472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sadia · http://sadia-mintti.blog.hu/ 2009.11.07. 10:52:02

A tabábos cucc, nem a Hegyalja út mellet épül? Nem az ami nagy botrányt váltott ki? Mert eredetileg egy teniszpálya volt a helyén?
Egyébként első ránézésre azt hittem valami külső kerületi raktár.

sueblabla 2009.11.07. 11:28:34

Perillustris: Én úgy tudom, hogy csak azért nem szedték fel a síneket, mert az nagyon sokba került volna. És amikor majd odáig elér a metró, akkor majd úgyis újra kell csinálni az egész utat (2-3 év múlva), addig meg minek. Amúgy nem újították fel, csak körbeaszfaltozták, hogy oké legyen rajta menni autóval, illetve utána véstek egy rést a fém és az aszfalt közé a hőtágulás miatt.

Píter 2009.11.07. 11:53:52

A Tabán üde színfoltja (lehetne) a belvárosnak, ehhez képest évek óta építgetik azt a rohadt szállodát, most elkezdték építeni ezt a betonkolosszus wellness központot ami azért is furcsa kicsit, mert most nyitott a Mommal szemben egy másik nagy wellness akármicsoda... Plusz a Tabán tele hajléktalanokkal, szal elég szomorú, hogy ilyen könnyen hagyja ez a mocsok főváros és kerület így lecsúszni az egész helyet.. Ezek után mi jöhet még? Lakópark építés a még üresen maradt helyre a szálloda és a wellness közötti területen?? Takarodjanak mind és legyen ott 1 szép park.

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2009.11.07. 12:09:24

A Tabánban nem a Rác-fürdőt újítják már évek óta?

Balt 2009.11.07. 12:18:42

Tabán: Igen, a Rácz Fürdő felújítása címén - könnyen lehet, hogy egyúttal Oxigen Wellness Centrum néven - építik oda azt a légo kockát. (index.hu/belfold/budapest/2009/10/25/ferencvarosi_vasutasok_es_az_atomvillanas/) Minimum egy emelettel magasabb a kelleténél. Nem tudom, ez fővárosi vagy kerületi hatáskör, de én nem engedtem volna a Hegyalja út szintje fölé magasondi, ha egyáltalán...

Thököly út: mintha a villamospálya alépítményét is cserélték/javították volna, de ebben nem vagyok biztos, csak felületes helyi megfigyelés. :) Remélem, az elméleti lehetőség megmarad a villamosforgalom visszaállítására, mert a metró folytatására úgyse lesz pénz...

Mostly Harmless 2009.11.07. 12:20:21

@sueblabla, @Perillustris: így van, a villamossíneket nem újították fel, a villamos újraindításáról sincs szó. a síneket azért hagyták az úttestben, mert egy "szüneteltetett" villamosvonal újraengedélyeztetése jóval egyszerűbb, ha esetleg újra akarnák indítani, mint egy megszüntetetté. egyelőre maradnak a buszkaravánok.
a 4-es metrót nem akarják kivinni a Bosnyákra, mert egyrészt nincs rá forrás, másrészt a megtérülése még a Keletiig tartó első szakasznál is rosszabb lenne. másrészt ha csak a Bosnyákig vinnék, és ott abbahagynák, az kiszúrás lenne az Újpalotaiakkal szemben. (lásd még a 3-as metró és Káposztásmegyer esete)

sejhajrutyutyu 2009.11.07. 12:26:45

A Thököly úton naqgyon meglepődtem viszonylag hamar felújították, nem is értem miért nem lehetett ezt megcsinálni 20 éve. Addig jópár autót, meg hetesbuszt vontak ki a forgalomból, ami attól ment tönkre. A síneket azért hagyták ott, mert ez egy ideiglenes aszfalt és azt erősíti, így a busz jobb ha a síneken megy, mert akkor legalább két évet is kibírhat.

HgGina 2009.11.07. 12:31:19

@Mostly Harmless:
Az engedélyezés ehhez igen kevés. A Hungária-Thököly leresztezádésnél olyannyira el van cseszve az egész, hogy a Báthoti liget felőli részen teljesen szét kellene verni megint az egészet. Minthogy a villamosmegállóban a villamossínre ráépítették a megállót részben, a másik oldalon a megálló járdaszigetét elbontották.
Aki ezt újraindíthatónak hiszi, az előbb gondolkozzon kicsit.

Továbbá a Stefániánál is megszüntették a járdaszigeteket. Ez is azt mutatja, hogy megint csak az elmebetegség uralkodott el a tervezőasztalon.

Épp a Stefániánál a napokban az idiotizmus netovábbja lett az újabb forgalomszervezési megoldás. (A tervezőjét simán akasztani lehetne már!)
Kifelé menet a Zichy Géza utcánál kiraktak egy balra kanyarodni tilos táblát. Természetesen feleslegesen, hiszen dupla záróvonal van, viszont a bal sáv a Stefániára (a Városliget felé) kanyarodó telezöldes sáv.
A Zichyből eddig lehetett balra nagy ívben a Thökölyre kanyarodni. Jelenleg nincs a Zichy Thököly úti végénél jobbra kötelező haladási irány tábla, tehát az autós nyugodtan akar kanyarodni. Ott van is szaggatott a záró mellett, de mivel az dupla záró, tehát a szaggattott vonal is felesleges, a dupla zárót nem oldja fel. De mire az autós mezt észreveszi, addigra már nem is tud jobbra kanyarodni, mert máris az ellenkező (kifelé) vezető sávban találja magát. Ha pedig megy balra, akkor a rendőr máris büntet.

Na az ilyen esetekben a sok sündör miért nem bünteti meg vastagon a forgalomszervezőt, az önkormányzatot, a közútkezelőt?
Könnyebb a szerencsétlen autóst b.....atni?
Na persze, Abszurdisztán.

Otthon édes 2009.11.07. 12:32:34

A Thökölyn nem lesz villamos. A sinek kvázi leaszfaltozása olcsóbbnak bizonyult, mint a feltépés. Körbefolyatták betonnal tulajdonképpen. Elég ronda, de végre járható a Thököly. Van egy lakásom ott, és állíthatom, végre nem remeg be a ház, amikor elmegy két 7-es egymás mellett :)

HgGina 2009.11.07. 12:37:50

@sejhajrutyutyu: egyszerű az oka. Minden alkalommal ellenzéki volt a kerületi polgármester, ezért a büntetés az volt, hogy nem csinálták meg.
Mellesleg a polgármesternek meg lehetett volna annyi esze, hogy biztonsági kockázat miatt egyszerűen lezárja a Thökölyt, és mondhatta volna, hogy "bocsika, vagy mnegcsináltatja a demszkybagázs, vagy bedugul a város és kész.

Csak hülye, töketlen, politikus polgármesterrel nem lehet elérni semmit. Most is meg lehet nézni, ez a Weinek Leokád is csak a remélhetőleg megdöglött pártjának a vezetésére fordítja a figyelmét, nem a kerületére.

Csak utalásképp mondom, a Városliget szélén sok szép magas lámpaoszlop van, és zászló sem lóg rajtuk. Meg más sem. Sajnos.

Martian (törölt) 2009.11.07. 12:39:37

@HgGina: "Természetesen feleslegesen, hiszen dupla záróvonal van, viszont a bal sáv a Stefániára (a Városliget felé) kanyarodó telezöldes sáv."

Egy újabb bringásgázolás előkészítése ebben a csomópontban, csak ezúttal a Thökölyn a Dózsa György út felé haladókat veszélyeztetve.
De autós szempontból sem ártana megnyesegetni a forgalmas kereszteződésekben a telezöldes megoldásokat, mert a legtöbb helyen balesetveszélyes.

HgGina 2009.11.07. 12:41:27

@otthonedes: hol láttál te betonnal körbefolyatást? Egyszerűen egy hulladék minőségű aszfalttal töltötték fel. Aminek az eredménye az lesz, hogy most a hidegben az összehűzódó sínek megrepesztik a rideg aszfaltot, a fagyáskor a jég továbbrepeszti, tavasszal kitáguláskor fellazul a töredezett rész, nyáron a vas tágulásakor pedig végig tele lesz a sínek mellett kátyúval.

De azért ekkora felújításon jó sokat kaszált valaki saját zsebre. Erre a nyakamat merem tenni. S őszintén remélem, jövőre ezt a bagázst is előszedik.

HgGina 2009.11.07. 12:48:37

@Martian: korábban máshol már bővebben értekeztem ezzel a biciklisávos baromsággal kapcsolatosan. Csak annyit belőle, hogy most a kifelé vezeté sávban a Stefánia sarkon, a befelé vezetőben pedig a Jávor utca sarkánál lesznek a gázolások.

Javaslom, hogy a forgalomszervezőt ezek alapján majd foglalkozás körében, előre megfontoltan, folytatólagosan, több személy ellen elkövetett testi épség súlyos veszélyeztetése alapján varrják be gázolásonként 3-3 évre. És addig ki se engedjék, amíg 3 évenként nem lesz balesetmentes a hely!

Szerintem ennek a tervezőnek érettségije sincs, de agya az biztos, hogy mogyorónyi se.

Von Schwartz, ha kérhetem 2009.11.07. 14:05:03

Tévedek-e vajon, amikor a Róbert Károly körúti terület az a Honvéd Kórházzal pont szemben lévő terület a körút túloldalán, mosoda volt ott meg katonai ruházati bolt és Subaru szalon, most viszont üres. Épp "ideális" egy újabb iszonyúan igényes építkezéshez. De legalább jó a közlekekedése, vitathatatlanul.

maps.google.com/maps?q=47.529286,19.070817&num=1&t=h&sll=37.0625,-95.677068&sspn=23.875,57.630033&ie=UTF8&ll=47.529351,19.070925&spn=0.004984,0.011362&z=17

Martian (törölt) 2009.11.07. 14:10:38

@HgGina: a kerékpársáv legalább mindenki számára láthatóan kijelöli a követendő nyomvonalat, enélkül a bringás csak "valahol az út szélén" halad.
A láthatóság követelménye legalább teljesül... nem úgy, mint a járdára felfestett kerékpárutak (különösen, ha ezek kétirányúak) esetében a kereszteződésekben.
A Stefánia és a Mogyoródi úton vezetett, járdára festett bringaút ebből a szempontból sokkal veszélyesebb - a kereszteződésekben.

bbandi 2009.11.07. 15:27:07

Ez a világoskék betű nagyon rosszul olvasható ezen a háttéren

Zubreczki Dávid · http://urbanista.blog.hu 2009.11.07. 18:39:27

@bbandi: sajnos jogos

ez a dizájnelem igazából a linkelős felsorolásokhoz van kitalálva, mert a linkelt szöveg sötét kék és az jól néz ki a barnán (lásd az ajánlott bejegyzéseknél)

alátoltam a szürke kiemelést, hátha, de nem sokat javított rajta

ha rovat lesz ezekből a kérdésekből, akkor a következőt már máshogy fogom csinálni, ígérem

Jimmy.3 2009.11.07. 19:59:12

@ ~dá~ : A harmadik fotó nem a Tabánbeli építkezést ábrázolja.

@Balt: A Rácz fürdő, és az Oxygen Wellness két teljesen különálló beruházás.

J.

Norvalent 2009.11.07. 23:01:00

@Perillustris:
Megérne egy posztot, a Bosnyák téri kereszteződés. Minden oda futó utat felújítottak(a Thökölyt, Csömörit, Nagy Lajost), de bameg a kereszteződés négyzetére már nem futotta...
(Csak nehogy W.Leó elharapja a nyelvét a kampánybicajon:)

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.11.08. 19:26:35

A Thököly út alá szeretné nyomatni a jelenlegi fővárosi vezetés a metrót, a hivatalos álláspont az, hogy beadják EU-támogatásra a II. szakaszt (Keleti-Bosnyák). Ám eléggé valószínűtlen, hogy ez aztán tényleg meg is épüljön. Az EU támogatás is erősen necces, a VEKE pedig azt javasolná, hogy a 44-es villamost állítsák helyre, és villamos menjen ki a panel lakótelepig Újpalotára. (Csak érdekességképpen: a 44-es villamosnak volt 44É jelzéssel éjszakai járata is, átment az Erzsébet hídon. A hídról majd pár hét múlva lesz cikk a blogomon.)

tabaniember 2009.11.08. 23:46:04

Nemnemnem, ez a wellnesz-monstrum egyelőre nesztelenül épül. A teniszpálya-balhé, az picit följebb van, ott, ahol a 8-as megáll, az Aladár utca sarkánál: a kerületben, de főleg a Naphegyen közkedvelt Gyetvai fivérek építőanyag-telepnek használják bosszúból, mert nem hagyták nekik beépíteni valami toronyházzal. (Mert egyébként a hegy - hajdan villanegyed - minden megkaparintott négyzetcentiméterét telefejlesztették már a randa monstrumjaikkal ezek a mohó, se Istent, se embert, de önkorlátozást végképp nem ismerő gazemberek. Lásd pl. itt: naphegy.blog.hu/)
A wellness a kerületi sporttelep alsó sarkába épül, állítólag lesz benne tanuszoda a kerületi kölyköknek, ami jó, a tetejére is visszacsinálnak valami pályát. Más jót egyelőre nem tudok mondani róla. Megközelíteni csak a Czakó felől lehet, mélygarázst csinálnak, ami sajnos nyilván azt is jelenti, hogy be kell hajtaniuk a népeknek a telepre. Föl is menek valamelyik nap, megnézem, majd beszámolok.

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.11.10. 08:46:06

Nem tudom, hogy mikorra ér el a metró a Bosnyák térre, ha egyáltalán valaha is eljut odáig, pedig már nagyon kellene.

hatja 2009.11.10. 12:18:38

@Von Schwartz, ha kérhetem: sovány lenne az 400 lakáshoz. akkor inkább talán a Szabolcs utca vagy a westend 2 telke. vagy vizafogón van még néhány gigantikus építési telek.

Ariadne12 2009.11.10. 17:05:38

@budapestjovoje.freeblog.hu:
A villamos helyreállítása nettó hülyeség. Laktam a Thökölyn, az épületek az út mellett így is olyan rossz állapotban vannak szerkezetileg az évtizedes villamosforgalom miatt, hogy végképp betenne nekik, ha megint villamosok közlekednének...

A másik pedig, hogy a 4-es metró hatékonysága így félbemaradva iszonyúan alacsony lenne, a másik felével együtt még csak-csak ki tudnának hozni belőle valamit.

Nagyon remélem, hogy minél hamarabb elhozzák a Bosnyákig, sajnos akik erről döntenek, azok nem utaznak a hetes busszal naponta...

esef 2009.11.11. 08:40:02

@sueblabla:
Miért, 2400 előtt lesz a Thököly út alatt 4-es metró?

@sejhajrutyutyu:
Gyönyörű lesz majd azt látni, hogy idővel széttöredezik az aszfalt, a sínek meg kivágják a buszok gumijait...

spag · http://railzone.nl 2009.11.29. 01:04:56

A kormány a mai napig próbál előre kötögetni (pl. jármű-) szerződéseket a 4-es metró Bosnyák téri szakaszára, de ennek ellenére reméljük, hogy soha nem fog megépülni, hanem helyette egy gyorsvillamos indulhat a felszínen közvetlenül a Rákóczi útról Újpalotáig.

A 4-es metró semelyik szakasza nem megtérülő, és pl. a jelenleg közvetlen, gyorsbuszos Újpalota-Rákóczi út viszonylatban úgy kéne kétszer átszállni lépcsőzve, hogy a metró sűrűbben állna meg, mint most a gyorsbuszok.