Ha ilyen ütemben tiltják ki a szórakozni vágyókat a budapesti kerületekből, akkor nem lesz más hátra, mint a mulatóknak hajóra szállni és a Vaskaputól a Fekete-erdőig - esetleg a Lakinger Béla zsebcirkálóhoz hasonlóan a Rákos-patakon - lavírozva itatni és szórakoztatni a népet. Talán már erre a korszakra készülnek az A38-nál, amikor a bővítés mellett döntöttek, persze lehet, hogy csak egyszerűen kinőtték a Petőfi hídnál kikötött jégtörőt kőszállítót - végül is Budapest egyik legnépszerűbb koncerthelyszínéről van szó. Mint az Octogon írja:
2009 nyarán lezajlott a kivitelezésre kiírt közbeszerzési eljárás, ennek nyertese a Ganz Danubius Huti lett. aminek hajómérnöke Szabó Endre jegyzi a terveket. A kivitelezés 2009 szeptemberében kezdődött meg, a beruházás, azaz az új úszómű építése, a tervek szerint 2010 augusztus 31.-én fejeződik be. Az építészeti kialakításról annyit, hogy az új és régi hajótest kapcsolatát négy összekötő híd teremti meg. A bővítés tetőteraszának síkja egybe esik az étterem padlósíkjával, így az elől nem takarja ki a dunai panorámát. Az akadálymentesített új rész tetőterasza így mindössze 40 – 50 centiméterre van a vízszinttől, tehát testközeli vízi élményt nyújt az ott tartózkodás. A dereglye típusú dunai hajóforma belső tere négy méter körüli belmagassággal rendelkezik, ami a mozitól, konferenciákig és kiállításokig, illetve azok hang-kép rögzítésére, oktatási célokra egyaránt alkalmas.
Szerintem remek ötlet, bár azért annak is örülnék, ha nem csak keresztben, hanem a parttal párhuzamosan is szaporodnának az állóhajók. Visszaadnának valamit a Dunából, ha már egyszer folyamatosan kiszorítják onnan az embereket. Igaz van egy-kettő ma is (a kicsik között a legjobb a Blue River a sok ska-reggae koncertjével), de férne még azért oda egy-két másik is. Alsó lakók nem jönnek fel (talán már nincsenek is) és ha nagyon problémáznak a szárazföldről, fel lehet szedni a horgonyt. [Kép: octogon.hu]