sisy: Margit-híd

[Sisy fotója, aki egy posztot is írt a témáról a blogjában.]

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: fénykép nap képe margit híd

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr301334907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Munkaadó 2009.08.24. 16:28:21

Gyanítom, hogy a felújítás után ez a része a hídnak pont ugyanígy fog kinézni :)

Munkaadó 2009.08.24. 16:29:51

Egyébként nekem a legnagyobb bajom azzal van, hogy miért tart ilyen sokáig. Valami olyasmit hallottam, hogy egyszerre maximum 2 csavart lehet kiszedni. Ez ok, de akkor miért nem dolgoznak heti 168 órát több műszakban, hogy ne több, mint egy évig tartson a felújítás? Lakók nincsenek a híd közepén, hogy problémázzanak emiatt....

tordav · http://szimulacio.blog.hu 2009.08.24. 16:31:52

miért most, miért addig, miért ennyiért?

Túl sok a kérdés itten:D

nyünyüge 2009.08.24. 16:48:00

A Szabadság híd esetében is megfúrták a folyamatos munkavégzést az V.kerületi lakók.
Egyszerűen rosszak a törvényeink: gyakorlatilag - a mindennapokban - nem létezik olyan, hogy egy kisebbség (az építkezés miatt nyugodt pihenésében megzavart lakók) a többség (egy kétmilliós nagyváros közlekedése) miatt átmeneti nehézségeket köteles legyen vállalni.
Ehelyett szív az egész város két évig, az adott nagyobb építkezéstől több kilométerre lakó emberek számára is lehetetlen a közlekedés (és a dugók miatt adott esetben többszázezer ember folyamatosan élvezik a plusz zajt és környezetszennyezést.

polcz 2009.08.24. 16:48:30

@Munkaadó: @tordav:

megkezdtétek áldásos tevékenységeteket? :(

Rézfánfütyülő fűzangyal 2009.08.24. 16:52:19

Egyszerű válaszok tordav-nak:
Mert holnapra lehet, hogy összeomlik (lád a képet)
Mert gyorsabban nem megy és kevesebbért sem. Ugyanis csak így vállalták el!
Te miért nem pályáztál egy jobb ajánlattal?
Sőt, vsz ennyi idő alatt sem lehet befejezni, ezért az ár a várható kötbért is tartalmazza! Ha hamarabb kezdték volna el olcsóbb lett volna. De nem kezdték, mert mindenki belepofázott. Városvédők, biciklisták anyámtyúkja.

bolomba (törölt) 2009.08.24. 16:52:51

@Munkaadó: hat de hogy kepzeled, hogy csak 6 honapig legyenek kiberelve a munkagepek!

meg ilyet:)

xJozsi 2009.08.24. 16:58:57

Szabadság hídat nagyon szépen felújították, és már a foghíjas diszkivilágítást is kijavították.
Remélem ezt is legalább ilyen jól megcsinálják.
Kamerákat pedig az összes hídra fel kéne szerelni a rongálások elkerülése végett.

zauberpferde (törölt) 2009.08.24. 17:01:49

@polcz: Bocs, ez félrement!
nyünyügének szólt

joszip 2009.08.24. 17:03:39

Szerintem ez egy öreg híd. Amúgy meg felújítás helyett jól le kéne zárni, nahogymár 7 híd nem elég. A sok köcsög autós majd rászokik a biciklire, talán észbekap!

is 2009.08.24. 17:04:18

@Munkaadó: amiről te beszélsz, az a Golden Gate híd, amelynek folyamatos a felújítása, forgalommal. azt azért kell folyamatosan felújítani, mert majdnem mindig (savas) ködben van, és 5 évente le lehetne zárni nagyjavításra, ha nem tartanák karban egyfolytában.

zzss 2009.08.24. 17:06:17

ugye a választások miatt kell befejezni a hidat 2010 augusztusára. persze mindenki tudja, hogy nem lesz meg...

kujoon 2009.08.24. 17:06:43

nem olyan komoly dolog ez, egy kis rozsdaoldó, drótkefe , majd lefesteni, oszt jól van...nem kell úgy felfújni... :D szerintem se lesz ennél komolyabb javítás ezen a helyen... :(

Kis ember 2009.08.24. 17:08:18

@Rézfánfütyülő fűzangyal:
A biciklisták nem hátráltatták a híd felújítását.
A tervtanács pofázott bele, mikor nem kellett volna.

kreenep (törölt) 2009.08.24. 17:12:48

Bír ez még 5-6 évet így...

szmoker (Homo Trollicus) 2009.08.24. 17:15:31

@Rézfánfütyülő fűzangyal:

"Mert holnapra lehet, hogy összeomlik (lád a képet)
Mert gyorsabban nem megy és kevesebbért sem. Ugyanis csak így vállalták el!
Te miért nem pályáztál egy jobb ajánlattal?"

Engedelmeddel, ilyen demagóg szöveget rég hallottam-olvastam.

Sck: 2009.08.24. 17:18:05

@Munkaadó: A híd közelében nincsenek a két végén viszont vannak...

Sck: 2009.08.24. 17:19:18

Amúgy szerintem alapítsunk valami antinemfeogsikerülni-deigen klubbot, mert ha felújítják az a baj, ha úgy hagyják akkor meg az, így ebbe a klubba mindenki beleférne...

Nem vagyok fideszes 2009.08.24. 17:22:01

@joszip: Ja, a sok köcsög autós majd rákap a biciklire és azon viszi, a vázra ültetve a 80 éves nagyapját szemműtétre, ugye?

Ecsém, te egy komoly ér vagy az abortusz mellett...

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.08.24. 17:28:38

Haha, ez a szigeti szárnyhíd nyugati oldala. Az a saru szépen el van korrodálódva. Ezek itt nem is 62, hanem 109 éves fémszerkezetek, mivel a szigeti szárnyhíd volt az egyetlen budapesti 60 méter feletti hídnyílás amit nem sikerült felrobbantania a visszavonuló németeknek '45 telén.

Persze ez nem azt jelenti, hogy 109 éve nem kezelték, de mondjuk azon sem lepődnék meg a mellékelt kép alapján.

Reggie 2009.08.24. 17:34:15

@nyünyüge: szar is lenne ha lenne ilyen torveny.

dean23 2009.08.24. 17:52:21

50e autó naponta. Ebből szeretnék ha 30e átváltana BKV-ra. Ha csak 100 utassal számolunk buszonként, akkor 300 új buszra lenne szükség. Ezzel ellentétben kb. ennyi szokott lerobbanni naponta! Ha ha ha!

img 2009.08.24. 18:02:49

@Lófasz Hadnagy: jaja, az összes autós a nagyanyját viszi szemműtétre, igaz? :)

joszip 2009.08.24. 18:03:25

@Lófasz Hadnagy: hát most nem fogok sírni ettől! Eleve aki 80 évet él az szerencsés de neki ne építsünk hidatmá! Aszt kellene csinálni hogy nagyon magas, attól a díjtól. És meggondolja!

Eregioki 2009.08.24. 18:06:30

@joszip:

Tudod mit cimbi?! Inkább maradok köcsög autós, ülök a kényelmes légkondis autómban, kellemes zenét hallgatva, kipihneten és frissen érkezve mindenhová, minthogy egy kerékagyú hülye hippi legyek, aki bár állítása szerint baromira élvezi, hogy bringával jár, mégis éjjel-nappal vörös fejjel és habzó szájjal hörög mindenkire aki nem úgy tesz mint ő. Ez nem éppen az elégedettség ismérve, de hát sebaj. ;)

Szóval köszi, én inkább a nyugit, a kényelmet és a gyorsaságot (bizony) választom és ha egy sértődött törpekissebség ezért köcsögnek titulál, azon csak mosolyogni tudok.

Jobb ha mielőbb hozzászoksz, hogy itt nem ti diktáltok, nem fognak utakat, hidakat lezárni a kedvetekért, így esetleg megspórolhatsz magadnak egy agyvérzést vagy egy infarktust. Legjobb ha vidékre költözöl.

joszip 2009.08.24. 18:08:42

@Eregioki: igen csak hogy itt víz volt tudhatnád nem volt ám itt betegszálítás mercédesszel! aztán annak örülni ami vamn amúgy simán lehetne csak a bicikli akik amerikában élnek nagy cég vezetők is

cso zsi 2009.08.24. 18:22:50

@joszip: Több, mint száz éves, francia tervezésű híd. Ahol ugyanilyet használnak, ott van még vagy 15 mellette.
Le kéne dózerolni a francba, nem lehet állandóan műemlékek közt megkötött kézzel élni.
A háború óta nincs egy eredeti alkatrésze, most akarnak helyreállítás gyanánt "régit" csinálni belőle.
Viszont a déli oldalára bringautat, a gyalogoknak legyen elég az északi járda.

ergerberger 2009.08.24. 18:25:45

Le kell festeni a rozsdát olajfestékkel aztán ripityom!

zahor103 2009.08.24. 18:32:30

@Eregioki: hát ez igazán aranyos, amit írtál, egyem a pici szívedet. :)
Ilyen az amikor a kisegér és az elefánt mennek át a hídon, majd a kisegér így szól: "Te elefánt, dübörgünk..."

cso zsi 2009.08.24. 18:38:02

@zauberpferde: Csak nem négysávosítják végre?
A Hamzsabégi út 1,5 kilométere helyett ("lakossági kérésre") kaptak az autósok egy 5-6 kilométeres kerülőt, aminek a közepén van egy évek óta járhatatlan kétsávos szakasz: az Andor utca.
A néhai vasúti síneket már felszedték, semmi akadálya az ígért szélesítésnek.

joszip 2009.08.24. 18:50:36

A közgyüllés ahol tudja ott kitiltja az autókat és pont ezt kéne a tévében mutatni amikor minden másik ilyen alkalommal megtehetnék és egyre kevesebb autó lessz így.

georg 48 2009.08.24. 19:16:12

@cso zsi:
de miért pont a D-i oldalra a bringautat? Miért nem az É-i ra?
Egyébként én tudod hova tenném? A K-i oldalra. Jó hosszú lenne.

georg 48 2009.08.24. 19:22:40

Egyébként, csak halkan sugom meg, hogy miért kell felújítani. Mert kurva szar! Ennyi.

cirkuszos 2009.08.24. 19:29:10

@Rézfánfütyülő fűzangyal:
"mert mindenki belepofázott. Városvédők, biciklisták anyámtyúkja."
Ne légy már ilyen naiv... Kit a lófarát érdekelnének ezek a minoritások, ha nem lehetne pénzt lenyúlni közben a huzavonával.

nyünyüge 2009.08.24. 19:29:22

@zauberpferde: Jó hogy mondod az Andor utcát.
Mielőtt az ominózus vita zajlott, ott éltem a környéken tízegynéhány évig.
Az időszak elején (1980-tól) az Andor utca mentén sorra épültek sorra az elhanyagolt és olcsó (iparvágányra néző, külterületi telkeken az akkori viszonyokhoz képest majdhogynem hivalkodó családi házak és jómódú emberek társasházai.
Aztán az iparvágányt már nem használta senki, kicsit kikupálódott maga az utca is, és egy évtized elteltével már környezetvédelmi és emberi élethez való jogaik alapján tudták megakadályozni az Andor utca kiszélesítését.

Ugyanez ment tökben jóval korábban a Hamzsabégi úton, ahol szintén szó volt a Lágymányosi híd forgalmának a vasútvonal mellett folytatódó továbbvezetéséről.

Charlie Brown 2009.08.24. 19:31:16

@img: Ne túlozz, nem viszi az összes autós az öregapját szemműtétre. Legalább a fele a terhes feleségét szállítja épp kórházba.

Véget kéne már vetni ennek az állandó nyűglődésnek, kitiltani az összes autót a belvárosból a francba, és kész. Autós belépőjegy 5000 ft, vak öregembereknek és terhesanyáknak ingyenes!

Gregor Elmarsson 2009.08.24. 19:35:10

@joszip: Köcsög autós vagyok - aki azért figyel rátok, amikor vezet -, de a híd lezárásától nem fogok rászokni a kerékpározásra, legalább három ok miatt:

1. a budapesti "autóstársadalom";
2. a budapesti "kerékpáros-társadalom";
3. a két "társadalom" egymáshoz való viszonya.

Komolyan, agyrém a sok kétkerék- és négykerék-bolsi habzó szájú vitája...

cso zsi 2009.08.24. 19:41:39

@georg 48: Azért a délire, mert ott nem zavarja a Szigeti-bejáró, és amúgyis lesz zebra a híd közepén.

cso zsi 2009.08.24. 19:47:56

@joszip: Kevesebb lesz az autó? Mitől? A holdon fognak járni, vagy hol?
Vedd észre, hogy nem a népnek csinálják az "élhető várost", hanem a pénzembereknek.
Szerinted akár kétkezi, akár irodai melós fog ott grasszálni a sétálóutcákban? Aztán a díszburkolaton bringázhatsz-e majd? A múzeumváros nem nektek készül.

cso zsi 2009.08.24. 19:54:16

@Charlie Brown: Valamint a kenyér kilója az övezeten belül 2000 forint...
Szerinted?
A város az iparosoktól, kereskedőktől, szállítóktól működik.
Ezek a legritkább esetben akkora cégek, hogy egy leendő behajtásit igényeljenek az 1-2 autóra, furgonra, teherautóra.

privateer 2009.08.24. 20:00:55

Andor utcai balhé miatt van hogy most mindenki az Andor utcán meg az Etele úton megy végig.

Amúgymeg miért kell egymásnak fröcsögni? Ráadásul alpári módon. Lehetne kultúráltan bazdmegelni. Szeretlek magyarország.

HulyeReklamok 2009.08.24. 20:02:38

@Charlie Brown:

Egészen addig mondod ezt, amíg nem leszel egy kicsit idősebb és nem _kell_ kocsival közlekedned.

S. Annyi 2009.08.24. 20:04:40

A híd felújítási költsége az időközben felmerült pluszköltségek és előre nem látható problémák miatt 9000000000000000000000000000 Ft lett. Bajnai szerint újabb megszorító csomagra lesz szükség. Elveszik a 8. havi nyugdíjat. (A 12., 11., 10, 9. havit már elvettük, de szükség van további áldozatvállalásra a lakosság részéről.) stb, stb.

S. Annyi 2009.08.24. 20:16:34

Itt és most fogadok akárkivel akármibe, hogy egy éven belül újra felszedik a körúti villamossíneket! :-)))))))))

LOOOVE · http://szerelmes.dolgok.com 2009.08.24. 20:22:00

@georg 48: ez költői kérdés volt! nem cinikus! és nem is buta!

szkepi 2009.08.24. 20:28:04

kérdés:
a ha a taxit elbirja a bkvkkal, akkor nem kellett volna lezárni nemde? ez is valami csibészség, akárcsak a mocskos XIII kerületi vezérkar a degenerált és pénznyelő ötleteivel. a Pand R a pesti XIII oldalon milyen érdekes, hogy most lett fizetős. Szemét tolvaj gengszter város és kerületvezető csürhe.Ez is zsebre megy.

AZso.hu · http://www.azso.hu 2009.08.24. 20:29:14

Júliusban végigmentem a hídon, akkor az igen beszédes "szégyen" címkét tűztem a képeimre:
www.flickr.com/photos/azso/tags/sz%C3%A9gyen/

Jó szörnyülködést!

kispista2 2009.08.24. 20:55:07

A felújítás azért húzódott, mert nem volt pénz.
Bárki nyugodtan járhat a légkondis autóvan, ha nem zavarja hogy ősszel napi 2 órát ül majd a dugóban.

cso zsi 2009.08.24. 21:16:31

@szkepi: Arra játszanak, hogy úgyis lecseréli őket a nép, pedig itt "nyugdíjas állásuk" volt.
De az újak sem vonnak vissza egy pénzforrást, ha a csap megnyílt.

El Argentino 2009.08.24. 21:19:41

Felújítás vagy megszüntetés? Melyik lenne a legjobb megoldás? Hm nemtomnemtom, megszüntetés? Vagy újítsuk? Nemtom, nemtom tényleg nemtom, áh csapjuk hozzá a sínpárokhoz, szüntessük meg a Margit hidat.

Shopping 2009.08.24. 21:34:13

@Rézfánfütyülő fűzangyal:
azt azért te is vágod, hogy az a pályázó nyer, aki a legtöbbet adja vissza...

nem pedig az, aki gyorsan, jól és olcsón dolgozik.

huncut_kata 2009.08.24. 21:34:16

viszont a körút teljesen kihalt a Király utca magasságától/ig, nagyon jól autózható, a levegő is érezhetően jobb (a folyamatos dübörgés hiányáról már nem is beszélve)

JMC 2009.08.24. 21:34:30

Annyi pénzből egyébként tényleg megérné inkább elbontani az egészet a fenébe, és építeni belőle egy korszerű, széles hidat.

hauvarju 2009.08.24. 21:51:29

nekem az tetszik amikor a bringasok kovetelnek meg szamonkernek igereteket meg bringautakat. Az autosok a benzinpenzen meg a sulyadon keresztul irdatlan sok penzt tejelnek, de mit tesznek a bringasok az asztalra a koveteleseiken kivul??? Mennyivel jarulnak hozza a kiadasokhoz???

StopSzmog 2009.08.24. 21:55:14

@Rézfánfütyülő fűzangyal:
"mert mindenki belepofázott. Városvédők, biciklisták anyámtyúkja."

Francokat. Évekig azt hallgattuk, hogy addig nem lehet hozzányúlni, amíg nincs készen a Megyeri híd, mert jaj összeomlik a város közlekedése.

kispista2 2009.08.24. 22:29:08

@hauvarju: Áfa, szja, jövedéki adó stb. Mert a benzinen megspórolt pénzt ők is elköltik másra, aminek ugyanúgy van adótartalma.

Megjelentek a fizetett szadeszos kommentelők, akik szerint a biciklisták miatt húzódik a felújítás, és nem amiatt, mert az összes pénzét elbassza a főváros, meg egy valós költségvetést sem bír készíteni a hídfelújításra.
A megyeri híd nélkül is fel lehetett volna újítani, de kellett találni valami kifogást.

S. Annyi 2009.08.24. 22:43:39

JMC! Akkor Prágában robbantsuk le a hidakat, helyükbe széleset, modernet! Rómában meg vazze hány korszerű ház épülhetne abból az ósdi, helyfoglaló Colosseumból!

gabest1 2009.08.24. 22:50:43

A szigetet meg kéne hosszabbítani és akkor lehetne egy egyenes hidat építeni, szerintem.

Guminyúl1 2009.08.24. 22:56:37

@Shopping

"Gyorsan, jól és olcsón dolgozik". :) A 3 feltételből egyszerre 2 választható a piacgazdaságban. Amelyik cég mindhárom feltételnek egyszerre megfelel az előbb-utóbb csődbe megy/felvásárolják/monopolhelyzetbe kerül. Egyik állapot sem ideális. Ugyi?

Ammeg mér van, hogy a legtöbb kommentelő egyből a véglettekkel bombázza a komment szekciót (halá' a bringásokra vs. tíccsuk ki az autósokat a városbul). Télleg mindenki csak felháborodni tud? Ezt bazi jól tudnánk exportálni külföldiországokba.

Ja itthonról írok (nem tervezem az emigrálást (egyelőre), magyar cégnek dolgozom, szarok a politikára és jót röhögök a kommenteken - legalábbis a vicceseken. És igyekszem példát venni azokról (országok, emberek etc.) akikről van miért (és kerülik a politikát, tehát nem magyar milliárdosok :)). E.

sebi77 2009.08.24. 23:08:02

Az anyázás helyett inkább megírhatná valaki hogy cserélik ki pl. a képen látható szerkezetet, mert ezt magamtól nem tudom elképzelni.

jozicsenko 2009.08.24. 23:30:52

@sebi77: körülötte az egész hidat lerobbantják, majd német árakon harmadennyiért egy új hidat építenek köré, majd a megspórolt összegeket elköltik marketingre, hogy milyen ügyes az szdsz-s városvezetés

aki mást mond, náci!

Kalmár 2009.08.24. 23:31:30

@hauvarju: A bringások?
Például, nem teszik tönkre az utakat, a levegőt.
Egészségesebben élnek, így nem kell annyit költeni a gyógyíttatásukra.
Másokat sem mérgeznek, így nem betegítenek másokat.
Hidd el, nem véletlen, hogy pl. Koppenhága célul tűzte ki, hogy 2015 re a városban dolgozók
50%-a!!!!keréken menjen dolgozni.
Most 30% fölött járnak. Gondolod a Dánoknak nem kell az adóbevétel?
Nem. Csak számolnak.

G1 2009.08.24. 23:35:09

Én inkább úgy kérdezném: miért kell felújítani, ahelyett, hogy oszlopokig lebontanák, és aztán felépítenék újra, kicsit kibővítve, kicsit fejavítva, és még mindig olccsóbban... Valaki már megjegyezte, hogy nem lehet műemlékek közt megkötözött kézzel élni... Nos, ezt osztom ezesetben. Ráadásul a Margit híd amúgy sem nagy durranás művészetileg (szerintem), nem lenne kár érte... Dózer neki...

G1 2009.08.24. 23:36:52

@gabest1: Ez nem is hülyeség! :)

norbi2k 2009.08.24. 23:42:00

miért nem bontjék le és épitenek egy ujat, korszerűt, szebbet? Ennyi pénzből már futnia kéne egyre...

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.08.24. 23:53:57

Nem az a kérdés, hogy fel kell-e újítani. Hanem az, hogy milyen szar lesz a pofátlanul sok lóvéból, hogy az MSZP még elverhesse verbunkra. :-)

Lord_co 2009.08.25. 01:28:29

Horváth Zoltán, a hídfelújítás projektvezetője elmondta, ha a munkálatok folyamán nem találnak nehezítő körülményeket, akkor az egy éves munkaidőt szeretnék csökkenteni. Hozzátette: a tender kiírása alatt nem volt lehetőségük felmérni a híd állapotát.

ATV Jam, 2009. 08. 24.

atv.hu/hircentrum/090824_margit_hid__nincsenek_parkolok__buszsavok_es_surubb_jaratok___video.html

"nem volt lehetőségük felmérni a híd állapotát" - he?

Quick_6 2009.08.25. 01:38:33

@xJozsi: Végülis 20 milliárdért alap, hogy totálisan felújítják és a szobrok díszvilágítást kapnak! Remélem az benne van az árba! Ennyi pénzért! Eredetileg 14 milliárdba került volna.

Quick_6 2009.08.25. 01:40:56

Ja igen és 20 milliárdért elvárom, hogy 24 órás műszakba dolgozzanak! A 4-es metró is iszonyatos pénz, de nem törekednek arra, hogy gyorsan elkészüljön. Nézzetek csak meg egy megálló épitkezést, esetleg ha 4-5 ember szédeleg és abból is 2 biztonságiőr. Miért nem lehet pörögni és csinálni a munkát? Miért huzzák az időt mindennel? Hogy drágább legyen? Az asztalra kell csapni végre!

cso zsi 2009.08.25. 07:21:01

@Kalmár: Koppenhága 75 négyzetkilométerrel kisebb, mint a fővárosunk, Egy nagy falu, esetleg Debrecennel hasonlítható. 1 milliós létszámból akarják a munkaképesek felét bringára ültetni.
Ott is vannak bejárók, de a távmunka jobban dívik, mint itthon.
Amszterdam még akkora sem, de mindenki hozza ezeket a jó kis példákat.
Berlin majdnem jó lenne, csak ott a háború eltakarította azt, ami nálunk düledezik, így van hely mindennek, mindenkinek. Párizs? minimum kétszerannyi hiduk van, mint nekünk.
Kétszáz éve ugyanaz folyik a politikában kishazánkban, csak volt benne 40 év állóvíz.
Már a Margit híd építésekor gondoltak a Szigeti bejáróra, de hosszú évekkel később készült el.

A Petőfi hidunk egyidős Sydney Harbour Brige-ével.
Ez utóbbin van hét autózható sáv, kétirányú vasúti sín, gyalogjáró, és kerékpárút.

norbi2k 2009.08.25. 09:11:00

@cso zsi: koppenhágában már sikerült, majd 500ezer ringázik naponta a kuli munkástol a diákon át az ügyvédekig mindenki bringázi, ha fuj ha esik... :)

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.08.25. 09:27:49

Nem valami bizalomgerjesztő. Reméljük, hogy ezt is megcsinálják.
süti beállítások módosítása