A Belváros új főutcája projektről már linkeltünk pár cikket innen-onnan, de elég érdekes a projekt ahhoz, hogy egy posztban mi is foglalkozzunk vele. A kerület honlapjáról sajnos elérhetetlen, rendkívül hülye domainnevű, ám egyetlen hivatalos belvarosujfoutcaja.hu oldal tartalmazza a legtöbb (bár korántsem túl sok) tudnivalót a témában. (Igaz még mindig jobb, mint a többször linkelt Belváros-Lipótváros Városfejlesztő Kft. honlapja, mely jelszó nélkül jelenleg elérhetetlen.) Nos a dolog lényege, hogy az egész V. kerületen keresztül végighaladna egy korzó - többé-kevésbé sétáló vagy csökkentett forgalmú zónák láncolataként. Bár a Szent István Bazilikától már most is eljuthatunk szinte végig sétálókon a kerület déli csücskébe (Erzsébet tér - Deák Ferenc utca - Vörösmarty tér - Váci utca - Fővám tér), ez többnyire ezzel az útvonallal párhuzamosan fut majd és nagyjából szép ívet követve.

Még pedig a Vígszínháztól a Kálvin térig nagyjából egy neuron alakját követve, érintve a Honvéd utcát, a Szabadság teret, az Október 6. utcát, az Erzsébet teret, a Bécsi és Petőfi Sándor utcákat, a Ferenciek terét és a Kecskeméti utcát az Egyetem térrel. Ha hozzá vesszük a Duna korzót (ami ugye persze lehetne jobb is), meg az oylan suttyomban sétálósodó részeket, mint a Dorottya utca (melyre hamarosan visszatérünk), már egész komoly sétálós övezet lesz a Belvárosban. Új burkolat, világítás és a járda-úttest szintkülönbségének éltüntetése várható. Persze lehet morogni, hogy mi lesz az autó-közlekedéssel, de ne feledjük, hogy nem volt olyan rég, amikor a déli Váci utcába be lehetett hajtani, a Gödör helyén meg parkoló volt. Hiányzik valakinek? Ugye hogy nem.

A projekt nem domborítja ki, de mindez persze egy mélygarázshálózat-bővítéssel párhuzamosan zajlik majd. A legelőrehaladottabb Kossuth téri projekt, de tervek szerint a Március 15-e tér, József Nádor tér alatt, a Bástya utcában és a Nagycsarnok alatt is autók parkolnak majd, de felmerült a Belgrád rakpart és a Roosevelt tér is helyszínként. A közlekedés javát a 15-ös busz végzi majd, melyet a tervek szerint kisebbre cserélnek.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest belváros sétálóutca v. ker belváros főutcája

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr511052109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cook kapitány 2009.04.07. 17:37:38

A déli Váci utca hasonlat nem stimmel annyira, mert azon jóval kisebb forgalom volt, nem volt 2 sávos, mint a Kecskeméti utca most. Az Üllői út+Baross utca forgalma tehát a kiskörútra és az 1 sávos Szabadság-hídra terelődik. Nem vagyok nagyon boldog.

Jól értem, hogy ha kész lesz, akkor az Irányi utcából nem lehet majd balra hajtani az aluljárón át a Petőfi Sándor utcába, ill. vissza a hídra? Ha így van, akkor az Erzsébet-hídról legközelebb az Urániánál lehet balra kanyarodni. (Esetleg a rakpart felé, bár onnan meg nincs hova menni.) Ismét egy jól átgondolt közlekedésszervezés. :-(

fromdtod 2009.04.07. 17:41:08

Cook : nem kell kocsival bemenni a belvárosba. és kész.
De nézzük csak a blogodat.

thyles (törölt) 2009.04.07. 17:49:14

Kaptárlakó belvárosi biofilterként csak örülni tudok az ilyesminek, sztem nem is a közlekedéssel lenne gond (min. a Bajcsynak megvan a kellő kapacitása, a Nyugati, Deák-Erzsébet, Astoria csomópontokat meg át lehet építeni), de ki tölti meg élettel, szolgáltatással, kereskedelemmel ezt a 3,5 km-t? A Szabadság tértől délre valszeg működne, na de a bírósági, honvédségi, nemzetbiztonsági létesítményekkel pöttyözött fölső szakaszon?

Persze azért csak épüljön meg, höhö

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2009.04.07. 17:59:31

Legyen! Én is laktam a belvárosban, "menekültünk", amikor csak tudtunk, mert elviselhetetlen volt a zaj. No meg a közlekedés, és a parkolás is, pedig akkor még híre-hamva sem volt ennek a főutcának és a Váci utca is nyitva állt, a Szent István téren meg gusztustalan zsúfolt parkoló volt! Nem szebb így, hogy az a föld alatt van, a felszín meg egy nyugodt környezetet ad? A kérdés költői.

ZBR 2009.04.07. 18:30:01

"Hiányzik valakinek? Ugye hogy nem."

Kövezzetek meg, de szerintem az Erzsébet téri buszvégállomás mint buszvégállomás a mai napig jó lehetne. Nem azt mondtam, hogy engedjük vissza a város közepébe a távolsági buszokat!

Az ötlet arra vonatkozik, hogy a 16-os, 105-ös, 9-es, 109-es buszok a régi Volán végállomáson álljanak meg jelenlegi Deák téri / Erzsébet téri megállójuk helyett. A mostani Erzsébet téri megálló túlterhelt, a Madách téri terület pedig távol esik a metrótól és nehézkes az átszállás is (mondjuk 109-esről a 16-os elég szép séta, nemde?) Ezzel egyébként javítani lehetne a 105-ösön is, mely most az Aporról érkezve megkerüli az egész teret. Így is kell kerülnie, de kisebbet. És ne felejtsük el, hogy ez egy igen frekventált turista-övezet, ők is örülnének, ha a vár felé menő buszuk egyértelmű, azonosítható pontról indulna.

worki · http://worki.hu 2009.04.07. 19:08:59

Nekem valami tervek hiányoznak. Mert oké hogy már kezdik is, de nem tudjuk hol milyen lesz, hol marad autó, képek, hogy fog kinézni?..

EasyFriend 2009.04.07. 19:27:32

Én a Honvéd utcai szakaszon vagyok valamelyest érintett, ismerem a környéket. Általánosságban nagyon támogatom a sétálóutcákat és a csendet, nyugalmat, de szerintem ezt ott képtelenség megvalósítani, ebből káosz lesz.

Káposztakukac 2009.04.07. 19:28:33

engem is érdekelne, hogy nézne ki. amúgy nrm rossz elképzelés. ilyesmit nagyon hiányolok pld. buda belvárosi részéből...

CApa (törölt) 2009.04.07. 19:53:30

Belvárosban csend és nyugalom??? Összekeveritek a kertvárossal. Ifjoncként pont az állandó nyüzsi és forgalom miatt szerettem ott lakni.
De már tíz éve nem mentem a Nagykörútnál beljebb (odáig se nagyon), nincs ott semmi ami érdekes lenne. Tőlem akár körbe is keríthetik betonfallal mint Berlinben volt - akkor örülhetne a sok majom a belvárosi kertvárosnak - világszenzáció és világröhely lenne, az biztos.

Picsasereghajtó 2009.04.07. 19:55:13

"A közlekedés javát a 15-ös busz végzi majd, melyet a tervek szerint kisebbre cserélnek."

Csak én érzem ellentmondásosnak ezt a mondatot? :)

mement 2009.04.07. 20:07:27

@CApa: Valojaban keves kulvarosi hely van ami tenyleg nyugodt es csendes esetleg szep is, mert a kertvarosi reszekben is mindenki autoval jar, es ugyanugy az utcan parkolnak.

yesh-yu-du 2009.04.07. 20:09:57

www.downtownbudapest.com/ itt még érdemes körülnézni, talén ez a link nem volt meé. van videjó is. :)
káédezzétek meg a Liszt Ferenc téren vagy a Rádayban (utcai fronton) lakókat, mennyire szeretnek ott lakni, főleg nyáron! igaz, ott kevesebb az iroda, hivatal, stb.

MP 2009.04.07. 20:12:15

Én tíz éve nem élek Budapesten. De azt veszem észre hogy az elmúlt húsz évben szinte szisztematikusan teszik egyre elviselhetetlenné a várost. Sok példát tudnék erre felhozni de azt hiszem nem lenne sok értelme. Igen lehet egy városban sok mindet csinálni csak az a baj hogy nem úgy kellene nekikezdeni mint nálunk. Átveszünk mindent "nyugatról" csak nem vesszük észre a járulékos dolgokat. Azok nélkül pedig a dolog életképtelen.

fénycsepp 2009.04.07. 20:12:32

@CApa:

röheJ !!!

az ötlet isteni..már el is képzeltem, hogy ott sétálok, jobbra és balra kávézóteraszok, halk zene, padon sütkérező nyúgdíjasok (remélhetőleg összegyűjtik a tacskójuk kakiját), elte-s jogászpalánták, néhány virág

vajon megérem?

ZBR 2009.04.07. 20:13:08

@Megélhetési SÜN!-öző:
Nem, nincs ellentmondás. Az adott részen most is csak a 15-ös jár. Volt a citybusz, de az a kezdeményezés meghalt: egy midibusz óránként egyszer végigpöfögött nagyjából a 15-ös vonalán. Egyébként a 15-ös már így is forgalomcsillapított helyeken poroszkál, de kisebbre venni nem lenne szerencsés.

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.04.07. 20:14:40

mi láttuk a terveket a főépítész irodában, Ti miért nem? :P

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.04.07. 20:15:04

@CApa: @EasyFriend:

Kedves szkeptikusok!

A belvárosiak nem kertvárosi nyugalmat, hanem élhető és használható tereket szeretnének. A főutca programban 100%-ban sétáló utca NEM KÉSZÜL! Arról van szó, hogy kevesebb lesz az autók rendelkezésére álló felület (keskenyebb sávok, kevesebb parkolóhely), illetve korlátozzák az áthajtó forgalmat.

Európában az 1970-es évek óta tendencia a belvárosi területek forgalommentesítése, és sehol, de sehol nem jártak vele pórul. Nálunk akkor még aktívan számolták fel a villamosvonalakat, és építették a felüljárókat. Hiba volt, mára bebizonyosodott. Az autós közlekedés így sem tud megfelelő sebességgel folyni, további kapacitásbővítésre pedig nincs hely. Más utat kell választani.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.04.07. 20:25:11

@MP: milyen járulékos dolog? vagy milyen utat kellene választani? kicsit bővebben, ha lehet..

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.04.07. 20:27:21

Az elv jó, de vajon a kivitelezés is az lesz? Lámpaügyben már mefogalmazódtak kétségek.

Éhesló 2009.04.07. 20:37:26

A "közlekedés" és "város"-tervezőknek egy receptjük van bármire: a járműközlekedés akadályozása, a parkolóhelyek eltüntetése.
Ismét egy "sikeres" projekt veszi kezdetét.
Nagyobb dugók, több parkolóhelyet kereső jármű, növekvő légszennyezés.
GZ!

Shopping 2009.04.07. 20:47:09


Mint a világon minden, ez is : BIZNISZ!!!!

A jelenleg értéktelen üzletek, (lásd Kecskeméti utca) hirtelen jóval többet fognak érni.
Valószínüleg, Rogán "droidfejű" Antal összes rokonának már a birtokában van pár üzletecske itt, amelyek most majd 3szor annyit fognak érni.
Eladják őket busás profittal, és még törvénytelenséget sem követnek el.

Ja hogy az egész szív emiatt?
Az pont senkit nem érdekel, mint minden hasonló döntésnél ebben az országban...

Yeto 2009.04.07. 20:47:59

Ahhoz hogy milyen lesz vagy nem lesz, ahhoz nem szólnék hozzá, mert nem értek annyira a témához, hogy a rendelkezésre álló adatok alapján nekiálljak jósolgatni.

Az egyik érintett utcában dolgozom viszont, úgyhogy a kivitelezés kezdeti szakaszának szervezettségéről és milyenségéről szólnék pár szót.

Első mozzanat: Péntek délután elkezdenek szórólapozni, hogy hétfőtől egy évre az utca le lesz zárva. Azért poén, mert az épületünkben van garázs, ott parkolunk.

Második mozzanat: Hétfőn az utca nincs lezárva. Épületüzemeltetés végigtelefonálja a) a belvárosi főépítészt b) a bonyolító kft-t c) a vagyonkezelőt d) a kivitelezőt. A lezárásról egyetlen értelmes információ, hogy szerda reggeltől kezdődik, azonban hosszáról, a behajtási lehetőségekről, egyebekről semmi értelmes, és az a kevés is amit mondanak, ellentmond egymásnak.

Harmadik mozzanat: Kedd reggel az utca egyik irányból le van zárva, egy keresztutcáról azonban zavartalanul rá lehet hajtani az adott szakaszra. Ahol le van zárva, ott az egyik kellően határozottan fellépő kollégát, aki nem beszél magyarul :-) némi veszekedés után beengedik.

Hát eddig ennyi.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.04.07. 20:53:53

Úgy érzem, a kivitelezés tényleg kaotikus lesz, a jó hír viszont az, hogy eddig mindig alkalmazkodtak az autósok. Úgyhogy most is az lesz. Pár napig dugó, aztán hozzászoknak, hogy nem jönnek erre. Később meg arra, hogy nem jönnek a belvárosba, hanem lerakják a kocsit a metróvégállomáson, ahogy ma is egy csomóan, pedig nincs is kiépített P+R. Akik itt tiltakoznak, az csak ilyen álnyavalygás.
Persze hogy mindenhol forgalomcsillapítás van, miután a 70-es években szétba*ták a várost a felüljárókkal. De hogy ettől nőne a légszennyezés? Kac-kac.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.04.07. 20:59:06

Én fullra nem értek a városrendezéshez, de sztem nem lenne rossz ötlet egy villamos-vonalat (lehetőleg nosztalgia) építeni a 15-ös vonalára.

Prágának a sétálóutca-villamos kombinációja adja azt a szimpatikus érzését, pedig ott sokkal szűkebbek az utcák.

sd m 2009.04.07. 21:00:29

@Éhesló: ezt a receptet nem közlekedés és várostervezők készítették, ugye ez tiszta? a közlekedéssel pedig nem "a járműközlekedés akadályozása, a parkolóhelyek eltüntetése" történik, hanem a belvárosba bevezető három híd forgalma tolódik ki, kellő infrastruktúra hiányában még jobban megterheli majd a kiskörutat, a rákóczi utat, stb., még használhatatlanabbá téve a város közlekedését. és ezt az egész szépet öt és fél milliárd forintból kapjuk majd meg, ami a díszburkolat alatti homokra lesz elég.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.04.07. 21:02:45

Jól nézne ki egy villamos, de egyébként ilyen helyen kicsit luxusberuházás. Mikor a környéken 3 metróállomás van, plusz a kiskörúti villamosvonal, akkor egy ilyen tuti nem térülne meg. Esetleg ha a Baross utcán egyszer visszaépítik a villamost (ha mi azt megérjük..), akkor azt be lehetne ide kanyarítani, de szerintem jó ötlet a 15-ös midibusszá alakítása, ahogy tervezik. Ennél már csak az lenne jobb, ha gázüzemű/aksis vagy ilyesmi lenne és akkor nem pöfögne a járókelők orra alá.

Cadena75 2009.04.07. 21:05:24

Azért annak nagyon "örülök", hogy kisebb lesz a 15-ös busz, remélem, ritkítják is...

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.04.07. 21:05:28

@sd m: Dehogynem, ők készítették. Persze a tervekben bent van az Aquincumi híd, stb. is, ami kiváltaná ezt a forgalmat, csak ugye az nem épül meg... De most már talán rájön az, aki a Rákóczin repeszt át a városon, hogy az M0 felé megy, ami hiába 2x olyan hosszú, fele annyi időbe telik.

sd m 2009.04.07. 21:16:44

@airdace: nem, ezt így nem ők. az M0 nem mindenre megoldás, az egy elkerülő út, a városi észak déli, kelet nyugati közlekedését nagyon nem oldja meg, az aquincumi híd, meg a hülye nevű munkás körút pedig a következő sok évben biztosan nem épül meg, a kossuth lajos utca föld alá süllyesztése sosem készül el, ötös metró nem tudom, mikor lesz. így csúnya dolog forgalmat csökkenteni. politikai húzásnak viszont a legjobb, végre egy olyan projekt, amit kevés pénzből, nagy kiterjedésben, óriási várható társadalmi megelégedéssel lehet elkészíteni, közben sok pénzt lehet keresni és megválasztanak újabb négy évre. tényleg leleményes.

mikrobi79 2009.04.07. 21:18:19

Ez egy épületes f@szság.
Mégis hová tervezik elvezetni az Üllői út forgalmát?A Múzeum körútra, amely így is túlzsúfolt, tovább a Károly körútra...gratulálok.

Persze-persze, tegye le mindenki az autóját a metrónál.És mégis hová?Nincs parkoló.

Ez az "élhetőbb város" c. duma egy szimpla butaság, legalábbis itt Budapesten.Ha lezárnak valamit, teremtsenek alternatívát, mert anélkül csak bosszúságot okoznak az autósoknak.Késő bánat, de a brüsszeli példa lenne a követendő szvsz.

toto92 2009.04.07. 21:23:22

Nagyon szép ötlet, csak a Kecskeméti utca forgalmát hova fogják rakni? Mert az nem valami kicsi...

Persze, ne menjen autóval a belvárosba. Oké, jól van ez így. De akkor meg kéne teremteni a feltételeit. Mert az nem állapot, hogy nincs egy normális P+R parkoló a városban, de az autóstól meg elvárják, hogy üljön metróra. Ráadásul a Kecskeméti utca forgalma többnyire átmenő forgalom, azt nem lehet metróra ültetni a belváros alatt.

A 15-ös midisítése is fasza ötlet. Elpakoljuk onnan az autókat ÉS csökkentjük a tömegközlekedés kapacitását. Csak gratulálni tudok a kitalálójának, remélem egy tömött buszon fullad meg...

FL 2009.04.07. 21:25:25

"Persze lehet morogni, hogy mi lesz az autó-közlekedéssel, de ne feledjük, hogy nem volt olyan rég, amikor a déli Váci utcába be lehetett hajtani, a Gödör helyén meg parkoló volt. Hiányzik valakinek? Ugye hogy nem."

De igen, nekem (a szomszédságában lakom...). Menj végig jó időben a déli részen, ha tudsz...
1. A kitelepült vendéglátó helyek jóval nagyobb területet foglalnak, mint amennyire engedélyük van, ezért gyalog is alig járható helyenként.
2. A sétálóutca kettévágja a déli Belvárost, így egyetlen lerobbant autó vagy máshol megállni nem tudó mentőautó óriási dugót tud okozni.
3. A normális városi élethez hozzá tartoznak a közlekedési lehetőségek, amik a sétálóutcásdival ellehetetlenülnek. Parkolni majdnem a lehetetlennel egyenlő. Pedig az álló autó nem szennyez!

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.04.07. 21:28:36

@mikrobi79: laktam Brüsszelben, a 4 sávos, alagutakkal tűzdelt főutak is bedugulnak. A tömegközlekedést kb. 30% használja, nagyrészt a bevándorlók. Na ide nem kéne eljutni. Most próbálják helyrehozni a dolgot ők is csilivili villamosokkal meg a metróhálózat újraszervezésével, egyirányú utcákban kétirányú biciklis forgalommal stb., de nem lesz egy rövid menet.

Ennek annyi hatása biztos lesz, hogy akinek nagyon nem muszáj, az nem kocsival fog bejönni. Akinek meg muszáj, azok nincsenek annyian. Valahol el kellett kezdeni. Egyébként szvsz a budai rakpartra se kellett volna visszaengedni a forgalmat, már ahhoz is kezdtek hozzászokni az autósok. Egy csomó helyen így vezettek be korlátozást. Pl. Keszthelyen csőfektetés miatt lezárták a főutcát, de annyira bevált, hogy utána már nem is engedtek oda autót. Idővel mindenki alkalmazkodik. Átül metróra stb. Vagy nézd meg, hogy mennyi most a biciklis a városban. Azok sem most költöztek ide, csak rájöttek, hogy sokkal gyorsabb meg egyszerűbb.

innovation 2009.04.07. 21:28:55

Üdv mindenkinek!
Én itt élek a Belvárosban és ideje már ilyen beruházásokat eszközölni. Természetesen ki lehet ne egészíteni mondjuk azzal, hogy nem buszt engedünk be ide, hanem mondjuk trolit (márha nem is villamost). Kiegészítésül Rákóczi úti villamost, Bajcsy úti villamost, stb...Aki a belvárosba akar jönni, tudjon rá, hogy ne autóval tegye!

Ha ezek az útrehabilitációk elkezdődnek/folyamatban vannak/befejeződnek, jöhetnének a házfelújítások.

Fentebb vki írta, hogy el tudja képzelni ezt a fő utcát halk zenével, kiülős helyekkel, stb... Én kiegészíteném azzal, hogy olyan helyekkel, amelyek nem zárnak be 11-kor, éjfélkor. Bp-en egyszerűen nincs színvonalas kultúrális élet. Nem lehet sehol beszélgetni egy sör/cappuccino mellett, mert kizavarnak mindenhonnan azzal a jelmondattal, hogy zavarjuk a lakókat. Jah, kérem! Ne tessen itt lakni, ha nem tetszik... Ki lehet költözni a XXXXIX. kerületbe, ahol nyugi van és már útlevél is kell! Ez a Belváros, aho ÉLET KELL, HOGY LEGYEN!!!!

Hajrá Belváros, hajrá Budapest! :)

FL 2009.04.07. 21:29:08

@BDzsH: Az élhető Belvároshoz a közlekedési és parkolási lehetőségek épp úgy hozzá tartoznak, mint amiket említettél. Ha a parkolóhelyeket megszüntetik, csak mesterségesen gerjesztik a forgalmat, a zsúfoltságot, a parkolóhelyet kereső autók számát, ez remekül látszik a Veres Pálné utca "felújításán" is.

flimo13 2009.04.07. 21:30:41

"Persze-persze, tegye le mindenki az autóját a metrónál.És mégis hová?"

Vidéki vasútállomásnál. Vagy egyből el se hozd otthonról.

Úgy általánosságban kivan kicsit a tököm azoktól, akik élvezik az agglomerációs életet, de a pesti fizetés, az kell, és hát a valagukat is pihentetni kell, jönnek be pöfögni a városba. Aztán ha nagy ritkán előkerül valami, ami segítené a városban élőket, akkor ők fröcsögnek a legnagyobbat.

Persze-persze, lehetne jobb, szebb, sűrűbb, tisztább a tömegközlekedés, csak ezt meg sokszor olyanoktól hallom, akik két-három topiccal arrébb kifejtik, hogy "én ezeknek nem fizetek adót".

FL 2009.04.07. 21:33:40

@innovation: Gratulálok! Orvos látott már? Egy vendéglátó hely igenis nagyon tudja zavarni a lakókat! Költözz egy kocsma fölé lakni, ha így vélekedsz! Külföldön nem ritka, hogy lakókörnyezetben nem lehetnek sokáig nyitva a szórakozóhelyek.

toto92 2009.04.07. 21:36:48

A Kecskeméti utcával pont az a baj, hogy nem a célforgalom, hanem az átmenő forgalom a nagy. Az autók ömlenek rá az Üllői útról meg az Erzsébet hídról. Azokat mégis hova a picsába rakják?

Meg kéne teremteni a feltételeit annak, hogy az emberek ne csak autóval tudjanak normálisan közlekedni ebben a városban. Utána nyugodtan lehet sétálóutcásítani, parkosítani emg mindent.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.04.07. 21:54:06

Bár én most kicsit a vizuális jövőképpek fogok hamarosan foglalkozni, nem elhanyagolható tétel az összbudapesti hatások elemzése sem. Ha mindegyik kerület megcsinálja önfejűen a maga kis főutcáját, megszűnhet a város átjárhatóságának lehetősége. Infrastruktúra visszafejlesztéssel nem oldunk meg semmit - csak áttoljuk máshová a gócokat, ahonnan amazok is át akarják majd tolni mégmáshovább. Különben is abszurd kicsit hogy Budapesten mindenki csak szolgáltatni akar. Étterem, kávézó, bank. Mintha ide csakis enni és pénztkölteni járna a nép. Nem élünk jsanos olyan jól, hogy minden sarkon érdemes legyen 3000-ért reggelizőhelyeket nyitni és egymillióért guccsiboltot futtatni. Na mert bútorüzlet, zongorahangoló, szerelvénybolt és szerviz az ilyen sétautcák mentén általában ki szokik halni...

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.04.07. 21:54:40

@FL: Namost az új Főutca mentén is maradnak majd parkolóhelyek. Nyilvánvaló, hogy hozzátartozik a parkolási lehetőség is az élhető városhoz, de az nem állapot, hogy mindent a parkoló autók borítanak el. Ez nem tartható.

Mondok jobbat amúgy: Nemsokára a Ferenciek terei Y-aluljáró is be lesz temetve. Hopplá. Ebben az ütemben még nem valósul meg, de majd később meg fog.

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.04.07. 21:58:42

@városjáró: Hmm, persze lehet, és jogos is szidalmazni a főváros közigazgatásának kuszaságát, de az egyszerűen nem igaz, hogy ezek a kerületek egymás figyelembe vétele nélkül csinálnák a dolgaikat.

A külsőbb kerületeknek (értem ezalatt most a VI;VII;VIII és IX-et) elemi érdekül a Belvároshoz alkalmazkodni, hiszen a gyalogos dominanciájú tengelyeket ott van értelme folytatni, ahol abbamaradnak. És működik is:

Király utca - Deák térhez cuppan
Ráday utca - Kálvin térhez, Kecskemétihez cuppan
Baross utca - Kálvin térhez, Kecskemétihez cuppan
CET, Csarnok tér - Váci utcához, Fővám térhez cuppan

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.04.07. 22:05:21

Elnézést, ha ismétlésnek tűnne, de szerintem az is a baj, hogy ilyen gigaberuházásokkal akarják megoldani azt, amit szimpla közlekedésszervezéssel, és ellenőrzéssel már évtizedek óta megoldhattak volna. Szép és jó a díszkő (persze ha nem jön fel egy év után - mint a Király utcában, a Szabó ervin téren, Futó vagy épp a Nagymező utcában...), de baromira nem azon múlik ám az élhetőség. Ráadásul az Okt.6. utcában iszonyat sok "VIP" cég üzemel, akik nem fognak akarni lemondani a gk-s behajtásról. Meg rengeget szolgáltató is van az adott "főúton". Azok is meg akarják majd továbbra is közelíteni a boltjaikat, irodáikat, üzleteiket. Ők is ki lesznek tiltva? Aligha. Szóval ez egy egy látványos ámde drága látványberuházás lesz, a problémák elkenésével, de legalább nagystílűen.

Csak hogy visszakérdezzek: azért állnak másodikként végig ezen a főutcán az autók, mert nincs lekövezve, vagy azért, vagy mert nincs leszabályzva az egész, amire ráadásul még a közteresek/rendőrök is magasról tesznek?

Mert ami a valódi oda(nem)figyelést a legjobban jellemzi: az OTP székházzal szemben a múltkorjában oly békésen szundíthatott bekvartélyozva egy koszlott hoimlesz, hogy "öröm volt nézni". Ismétlem: szemközt az OTP milliárdosai, ideát meg a csöviger. Díszburkolattól fog ez a felfogás megváltozni?!

Egyébként új kávéház nyílt az Aulich utca végében. Ott ahol az illegálisan drosztoló taxisok telibe foglalják az Örökmécses környzeteét. Ez is a díszburkolathiány miatt van? (Nem mondom, nyomvonalkorrekció, járdamódosítás, pollerezés jöhet - de az ne kerüljön már 5 és fél milliárdba - ami ráadásul egy éve még csak 3 és fél volt...)

sd m 2009.04.07. 22:06:35

@BDzsH: hát ez a város alapvetően sugaras (meg gyűrűs is, stb.) és a régi városfal pont a kiskörúttól eggyel befelé volt, pont az a terület, amiről a cikk szól. nagyon nagy felfedezés a cuppanás. a város pedig véletlenül sem működik egységként a kerületi rendszer miatt

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.04.07. 22:10:01

@BDzsH: Igen, de ilyen alapon az Üllői út az Erzsébet hídhoz cuppan, a Kossuth Lajos utca pedig a Rákóczin keresztül a Keleti pályaudvarhoz. Meg lehet persze mindezt oldani új átközlekedési alternatváklkal, de csak szorítani a nadrágszíjon nem lenne szabad.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.04.07. 22:17:59

@BDzsH: Én legalább két külsőbb kerületet tudok, ahol szándékosan elvágták a körgyűrűs haladás lehetőségét. VIII-IX. Fuimei út - Orczy út - Haller/Vágóhíd. Meghaltak mióta egysávosították őket. Pedig kiválthatták volna a zsúfolt nagykörútat.

FL 2009.04.07. 22:38:49

@BDzsH: Persze, marad, feleannyi, mint most. Már írtam, hogy a Veres Pálné utcában ugyanezt játszották el. Szép, szép, de haszontalan. És akkor már nem is annyira szép... Azért nem kellene a fürdővízzel együtt a gyereket is kiönteni... Azok a szerencsétlen sorstársaim, akik a déli Belvárosban élnek, és uram bocsá' van egy autójuk, mit tegyenek? Vigyék fel a lakásba???

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.04.07. 22:44:40

@FL: azért ennyi fantázia szorulhatna beléd - van x mélygarázs, mindenfelé a városban, az autónak jó helye van ott, nem kell naponta elővenni. Hogy az pénzbe kerül? A belvárosban luxus az autó, szerintem. Én pl. azért költöztem ide, mert nincs autóm és így kényelmesebb. Ha lesz, akkor majd bérelek egy garázshelyet valahol.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.04.07. 23:28:23

Batthyány örökmécses megvan mindenkinek? Szép nagy amorf alakú tér. Tele kocsival - miközben ott van nem messze a Szabadság téri mélygarázs. Vajon mi az oka, hogy mégsem azt használják akik itt állnak meg?
Egyébkét ez a tér a belváros gonoztalanságának egyik legjobb példája. Pedig nemes feladat lenne kitalálni rá egy ésszerű foralomszabályozást.

CApa (törölt) 2009.04.08. 00:10:17

Értelmes ember nem teszi be a lábát a Belvárosba.
Értelmes cég már rég kiköltözött a Belvárosból.

Kutyagoljon az ördög öreganyja kilométereket, meg vegyen ugyanő 300-ért jegyet 1-2 megállónyi buszra...
Azt is megnézem, aki majd 150 kilónyi cuccal sétálgat a hírös sétálóutcán, netán nyugodtan metróra száll a táskájában néhány millió forinttal, hogy visszajusson a kültelki P+R parkolóba...

A mi cégünk már tíz éve leállította a Belbe járást. Akinek nem tetszik, az küldhet futárt... Vagy jöhet kocsival, hehe, itt a XI. ker végén mindig van parkolóhely, csend van, fütyölnek a madarak...
Ja, hogy biobelvárosi a kuncsaft, s csak bringával hajlandó közlekedni? Akkor megszívta... oldja meg a baját a sétálóutcájában.

Remélem akkor is örülni fogtok, mikor a hátatokon viszitek ki a cirkókazánt a "külvárosi" gázszerelőhöz, mert az nem hajlandó szénné szopattatni magát egy belvárosi túrával.

1728 2009.04.08. 05:19:14

Szerintem rég itt volt már az ideje egy hasonló projektnek. A kétkedőknek azt üzenem, hogy fogják fel a belvárost, mint egy plázát. A kocsit a pláza garázsában (azaz valamelyik mélygarázsban) kell hagyni, és bent gyalog közlekedni. Érdekes, a WestEndben nem zavarja a népet, ha el kell gyalogolni az egyik végéből a másikba, pedig az is szinte egy metrómegálló hosszú. Ha pedig át akarunk menni a belvároson, kerüljük meg helyette, pont mint egy plázát. Szerintem működni fog.

korrektor.blog.hirszerzo.hu 2009.04.08. 08:10:07

Ok. Szerintem bontsuk le az Erzsébet-hidat, görbítsük el az Üllői utat, zsákutcásítsuk a Rákóczi utat. A város és az ország közlekedésszerkezete olyan, hogy Szentgotthárdtól Záhonyig megzavarja a közlekedést az V. kerület erőszakossága.

Nagyon jó egy ilyen sétálóutca, de persze itt nem rendszerben gondolkodva, hanem dilettánsan indul el a beruházás.

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.04.08. 09:19:55

Mikor fogjátok már fel, kedves hozzászólók, hogy ez NEM SÉTÁLÓUTCA?!

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.04.08. 09:21:51

@városjáró: Hát igen, ebben igazad van, a mentalitásnak is meg kell változnia. De nem segíthet ezen egy szép új dolog? Olyan ez, mint mikor van egy régi karcos órád, amire már nemigen vigyázol. Aztán veszel/kapsz egy újat, és arra már sokkal jobban fogsz vigyázni. Egy darabig persze. Dehát ezt a közteret sem az örökkévalóságnak tervezzük. Ha kihúz 20-30 évet, akkor már nagyon jól teljesített.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.04.08. 09:32:49

@toto92: "A Kecskeméti utcával pont az a baj, hogy nem a célforgalom, hanem az átmenő forgalom a nagy. Az autók ömlenek rá az Üllői útról meg az Erzsébet hídról. Azokat mégis hova a picsába rakják?"

@korrektor.blog.hirszerzo.hu: "A város és az ország közlekedésszerkezete olyan, hogy Szentgotthárdtól Záhonyig megzavarja a közlekedést az V. kerület erőszakossága."

Üllői út - Erzsébet híd útvonal: József körút - Blaha Lujza tér - Rákóczi út. Igaz, ici-picit kerülő, de kapják be, a belváros élettér legyen, ne autópálya. Akinek nem tetszik, menjen gyalog. Aki meg Szentgotthárdról megy Záhonyra vagy Miskolcról a Balatonra az mi a faszt keres az Erzsébet-hídon meg úgy egyáltalán a belváros kellős közepén? Menjen körbe, és akkor majd lesz hely a Kecskemétiről kiszorult autóknak az Erzsébet-híd környékén.

Épp az átmenő forgalom teljes kitiltása lenne a cél a belvárosból. A belvárosnak nem az a funkciója hogy átmenjenek rajta, hanem hogy ott tartózkodni lehessen. Ha egy háztömb túloldalán van dolgom, én sem megyek be, töröm be az ablakot és mászok ki a másik oldalon, hanem megkerülöm.

Netremete 2009.04.08. 09:45:34

"Én témogatom a sétáló utcákat, de ne az én utcámban. Az utca az autóké. Miért nem lehet megérteni. Azért találták ki!" :DDD

korrektor.blog.hirszerzo.hu 2009.04.08. 10:12:14

@Gery Greyhound >: Hm.
Egy forgalmi változtatás hatásai ennél kicsit bonyolultabbak. Szívesen megnézném a Rogán-Demszky-hivatal közlekedési hatástanulmányait az ügyben.
Lehet más útvonalra terelni a forgalmat, de ha azon már amúgy is túl nagy, akkor az nem megoldás. Az Üllői út és a Rákóczi út 6 sávja közé beiktatni a Nagykörút 4 sávját, belekalkulálva azt, hogy ennek teljesen más a természete, pl. sokszor csak egy sáv járható? Vagy a Blahán a Dohány és az Osvát utca, mint a városi forgalom terelésének megoldása??
A városban pillanatnyilag a fő keleti irányok (Andrássy út, Dohány-István utca, Rákóczy út, Népszínház utca) a Rákóczy útra vannak felfűzve. Ha erre ráterhelik az észak-keleti és a dél-keleti irányokat, akkor teljes lesz a káosz.
Ezt csak háztömbök elmozdításával lehetne megoldani.
Nem elfelejtendő, hogy összesen két hatsávos híd van Pesten, az egyik az Erzsébet híd. Ennek lehajtói tűnnek most el Pesten...

korrektor.blog.hirszerzo.hu 2009.04.08. 10:21:53

@Gery Greyhound >:
Pardon, ezt elfelejtettem: Nem az jön be a városba, aki átszeli az országot, hanem a város megbénítása hat ki az országos közlekedésre. Talán már láttál olyat, hogy mondjuk Vecsésig állt a sor egy városi probléma miatt. Előfordult, hogy egy Hamzsabégi úti baleset miatt a Keletiig leállt az élet.
Vagyis az Erzsébet-híd ellehetetlenítése a Dunát átszelő forgalmat bénítja.

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.04.08. 10:27:18

Abban persze van igazság, hogy ha az Erzsébet híd kapacitását csökkentjük, akkor bajok lehetnek, épp ezért volna szükség 1-1 új hídra délen és északon.

De ugyan tegyük már fel azt a kérdést, hogy mi a fontosabb. Az emberi élet, vagy plusz 2-3 perc? Mert hogy bizonyítottan magasabb a légúti megbetegedések száma. És erre nem megoldás az, hogy akkor tessék elköltözni. Valaki szeret itt élni. Senki nem akarja elvenni a belvárosi lakosoktól az autójukat. Csak meg kell reformálni a közterületek használatát. Igenis használni kell a mélygarázsokat, és meg kell építeni még párat, ezzel együtt pedig a felszíni parkolási lehetőségeket visszafogni. Az utóbbi időszakban több mélygarázs is épült, amivel párhuzamosan nem vettek el annyi parkolóhelyet a felszínen. Így összességében - bármily hihetetlen is - nőtt az V. kerületben rendelkezésre álló parkolóhelyek száma.

sd m 2009.04.08. 11:03:51

@BDzsH: pont ez az. az emberi élet, az élhető város a fontosabb. amíg nem alakítanak ki normális infrastruktúrát, ez a beruházás nagyon sokat fog ártani a Városnak.
Például Finnországban úgy működik egy beruházás, hogy külvárosi lakópark, irodák, gyár..., mielőtt akármi is megépülne, kivisznek egy metróvonalat vagy vasutat, uatkat építenek, aztán lehet építeni. Káposztásmegyeren nem teljesen ez történt.

Ahogy épp neked írtam még tegnap a cuppanós felfedezésedre, le lehet írni ilyet, hogy csökkentjük az Erzsébet-híd forgalmát, csak ez a gránitburkolós munka már elkezdődött, az M1-M7 közös szakaszáról pedig ugyanúgy jönnek az autók. A városfalon kapuk voltak. Minden út ide fut be a mai napig, ha ezt a kicsit elnyújtott középpontú várost csak úgy elvágjuk (csökkentjük a forgalmát), nehezen fog működni anélkül, hogy ezt a kapcsolatot (észak-déli) nem pótoljuk. Nekem nem a parkolás megnehezítése fáj igazán, hanem az átmenőforgalom jelentős csökkentése. A középkori városmagban is fontos közlekedési tengelyként működött a Kecskeméti-kapu és a Váci-kapu közötti útvonal. Jó lenne bővíteni a sétáló övezeteket a belvárosban, mert tényleg nagyon kevés van, de erre a Kecskeméti, Petőfi Sándor utca és Október hatodika utca csatlakozó területein is lenne lehetőség és nem terhelnék meg a város egyéb területeit sem.

ZBR 2009.04.08. 11:11:40

@korrektor.blog.hirszerzo.hu:

A lehajtói nem tűnnek el, inkább csak a felhajtás lehetetlenül el a megszokott irányból.
Erre mondjuk megoldás lehetne, ha újra megnyitnák a Piarista közt. Ha ez nem járható út (márpedig csak egy hótoló célgép kell hozzá) akkor a Pesti Barnabás utcán az irány megfordításával megoldható a felhajtás.
Ez azt jelentené, hogy a Kálvin tér felől a Vámház krt. - Belgrád rkp. - Március 15-e tér útvonalon a felhajtás számukra is megoldható lenne. Igaz, ez újfent kerülő és leterheli a rakpartot, de kétségtelenül megoldja a kérdést.

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.04.08. 11:14:01

@sd m:

www.khem.gov.hu/data/cms1940375/streets_people_HU.pdf

Én ennek hiszek. Olvass bele, nézd meg a példákat. Jogos lehet az is amit leírsz, de látom vannak más megoldások is. Az Erzsébet hidat annak idején hiba volt nagyobb kapacitással újjáépíteni, sőt mondok jobbat, 1900-ban hiba volt egyáltalán megépíteni. Ezzel tették tönkre Pest belvárosát.

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.04.08. 11:16:00

@ZBR: A hídfő is át lesz alakítva, csak az a főváros dolga lenne. Az V. kerület nem tehet arról, hogy a főváros késlekedik a kapcsolodó projektekkel. (Hídfőterek projekt, tessék rákeresni.)

A felhajtás meg lesz oldva a Március 15-e térről, a Váci utca két része felszíni zebrával lesz összekötve, és lesz egy min. 400 férőhelyes mélygarázs is. Ha valakit érdekelnek a részletek, valahonnan elő tudok bányászni egy pdf-et, a tervvel egyetemben.

sd m 2009.04.08. 11:50:23

majd beleolvasok, vannak benne jónak tűnő dolgok, bár picit viszolygok a színes lapos középiskolás-kedvcsinálós kiadványoktól, még akkor is, ha az Európai Bizottság a megbízó.

Nyugodtan hihetsz a kiadványnak, nem megváltoztatni akarom a véleményed. A kiadványban felsorolt városi fejlesztések viszont csak példák, egyikük sem a Kecskeméti utcával, a budapesti városvezetési sajátottságokkal foglalkozik. Az Erzsébet-híddal pedig szerintem is igazad van, ez elég ismert és közkedvelt vélemény, de az a híd attól még ott van és a meglévő adottságokra jó esetben figyelni kell. A főváros "késlekedésére" tolni a felelősséget pedig nem teljesen korrekt, főleg, hogy a probléma attól még nem oldódik meg, a problémát pedig közvetlenül a kerület okozza.

Cook kapitány 2009.04.08. 16:20:42

@Gery Greyhound >: "A belvárosnak nem az a funkciója hogy átmenjenek rajta, hanem hogy ott tartózkodni lehessen."

Ez elég érdekes koncepció. Ennyi erővel egy külsőbb kerületnek különösen nem az a célja, hogy átmenjenek rajta, hanem hogy ott éljenek az emberek.

Azt hiszem az is megérne egy post-ot, hogy mi is a belváros célja? Lakni "kell" ott vagy szórakozni, találkozni járnának az emberek vagy hivatali negyedként lenne a legjobb?
Imho: lakni elég szar, ha minden utca sétáló, akkor sem lesz jó a levegő, kevés a zöld. Szórakozni esetleg, bár egy nyári kiülős sörözésre is inkább zöldbe megyek, ha lehet. Dolgozni jó lenne, ha lennének minden irányból megfelelő P+R parkolók, de arról a városvezetésünk még nem hallott.

Szerintetek mire való a belváros?

1728 2009.04.08. 18:18:10

Egy valami még nem nagyon hangzott itt el (vagy csak lusta voltam visszaolvasni), hogy a belváros baromi értékes is. Szerintem Magyarország egyik alapvető értéke. Gondoljatok csak arra, hogy bármilyen külföldi Magyarországra látogat, akkor számára ez jelenti Magyarországot. Ennek a rendbetétele szerintem nemzetgazdasági érdek (turizmus, országimázs (pl. a banknegyedbe érkező befektetők szemében)). Másrészt a belváros egyik alapvető kultúrális örökségünk. Lényegében ez szimbolizálja a polgári kultúránkat. Ez a másik ok, amiért gondolom, hogy autópályák átvezetése a Kiskörút, de inkább a Nagykörúton belül nagyon káros, és sürgősen meg kéne szüntetni. Harmadik érvként a pesti tömegközlekedést hoznám elő. Tessék használni. Világviszonylatban sokkal jobb, mint sokan Pesten gondolják. Érdeklődjetek Pestet ismerő külföldieknél. Megint szerintem kis tolerancia kérdése az egész, tudod-e tolerálni a metrón utazó többi embert.

@Cook kapitány: Azon felül, amit írtam, számomra a belváros a szociális érintkezés alapvető helyszíne Budapesten. Bármilyen ismerősömmel összefutok, bármilyen rendezvényre, szórakozóhelyre megyek, az a belvárosban van (többnyire). Elég kényelmetlen ezt egy autópályákkal keresztbe kasul átszelt területen tenni. Ezért gondolom, hogy a nem ottlakók nagy része is rendszeresen megfordul a belvárosban (legalábbis a 30-40 év alattiak), úgyhogy közegészségügyi probléma is a pesti belváros rossz levegője. Persze ezen kívül vannak, akik ott laknak. Nekik még rosszabb.

Éhesló 2009.04.10. 11:34:48

Pokolba minden autóval! Be kell őket tiltani! Vagy ki!
Mindegy.
Ne az én házam előtt menjenek, vagy álljanak!
Le kell zárni az utakat - ne furikázhassanak csak úgy uk-mukk-fuck!
Hídvámot, kapuvámot,útvámot, árumegállítási jogot minden lakóközösségnek!
Egyáltalában senki senkit ne zavarhasson a munkájával, vállalkozásával!

Éljenek a biciklisek, gyalogosok!
Éljen környezetünk nagy barátja, a környezetvédelem élharcosa, a kitűnő és környezetkímélő járművek takarékos és jó gazdája: a BKV, a MÁV, a VOLÁN!
(Az adóbevételeket majd ők pótolják a sok köcsög autóhasználó helyett!)
(Bocsi ők nem befizetők, hanem fosztogatók! Nem számít: coki minden autósnak!)

Éljenek a bölcs közlekedéstervezők, várostervezők, politikusok!
Le az autóstársadalommal!

jorgoszka 2010.03.29. 21:05:35

Rendkívül élvezetes olvasni a hozzászólásokat! Néhányan borzalmasan hülyék! :-))) Kár hogy lassan egy éve senki sem ír.....

andrabian 2010.06.02. 16:46:49

@jorgoszka:
tegnap végre láttam a kecskeméti utcai szakaszt. legutóbb az építkezés idején jártam arra, és nagy várakozásokkal tekintettem a fejleményekre, de az eredmény sajnos nyilvánvaló terbvezői tévedés.
Egy sétálóutca sehol a világon nem így néz ki, az eddig némi karakterrel rendelkező Egyetem teret is sikerült rendesen odavágni.
- minden négyzetcentimétert leburkoltak, zöld semmi
- a gyalogosforgalmat lerekesztették ornótlan és fegyvernek látszó tankcsapdákkal. ha nincs padka, minek a karó?
-mit rekesztünk le, ha nincs behajtás?
- funkciótlan (lámpa? ülőke? forgalomterelő? mindegyik? egyikse?) világító plasztikkockák monoton rendben
- műanyag nyugágyakra emlékeztető térbútor-szerűségek
- három túlmérezetett kamdeláber árbóc
- a melléklutcában óccsónak látszó- szelektiv hulladékgyűjtők
- ahol épp hely volt rá, a térbútoroktól teljesen eltérő stilusú padok. Egy támlás-egy támlátlan. Egy támlás- egy támlátlan. miért?
-intenziv vagy extenziv zöld sehol, az egyetem sarkánál egyetlen csenevész facsemete.
Mindenhol ez a szép és drága, ilyen mennyiségben mégis ijesztő térburkolat,copy pasttel túlbútorozva.

Volt itt egy kicsit kopott, zsúfolt, de azért karakteres utcakép, helyette kaptunk egy halom kényelmetlen és felesleges utcabútort.Bocs.

jorgoszka 2010.06.04. 20:32:25

@andrabian: úgy tűnik, neked nem annyira jött be....:-) vasárnap én is megnézem. volt élet? vagy az eső elmosott mindent? kíváncsi lennék, mások mit gondolnak.

andrabian 2010.06.08. 23:11:24

@jorgoszka:
fura hogy kérdezed, életnek semmi jelét nem láttuk, pedig addigra már kellemes idő volt. A feleségem régen járt a városban, mondta is, hogy ilyen kihalt minden, ilyenkor már lehetnének túristák vagy még diákok. Mondtam, hogy á, biztos az eső miatt, van itt élet...

tmnk · http://blog.tilos.hu/bossabomdia 2012.01.28. 01:22:32

Hát az Október 6. utca szerintem kb. úgy néz ki, hogy egy vagy két oszlopban parkolnak az autók, járnak egy irányba az autóbuszok és talán más járművek is, tele van csúnya karókkal, a földön meg - ha véletlenül elférne néhol egy-két gyalogos - arcbavilágító cuccokkal, zöld dolgoknak meg nyoma sincsen sehol.
Ezt sikerült "sétálóutcaként" megszülni, amit még fényeznek is orrbaszájba mindenhol (kerületi önkormányzati újság stb.).
Gratulálok hozzá mindenkinek, éljenek vele egészséggel.
süti beállítások módosítása