http://img.index.hu/cikkepek/0606/gazdasag/bajnai4.jpgSzeretem, amikor az ingatlanhirdetések blogként, meg üzenőfalként funkcionálnak. Ennyire gyors reakciót azonban nem vártam az ingatlanosoktól. Viktor botlott bele abba a tegnap frissített hirdetésbe, amely Bajnai Gordon alig néhány napja közzé tett csomagjára reagál:

Új építésű tetőtéri lakás Kispesten, a Határ úti metrótól 12 percre. 51 nm-en nappali, hálószoba, külön ablakos (!) konyha, és fürdő-WC. A burkolatokat a leendő tulajdonos választhatja meg, sőt az alaprajzi elrendezés is kis mértékben módosítható a vevő igényei szerint.

Saját víz-, villany- és gázóra, alacsony közös költség. Illetéket és ügyvédet nem kell fizetnie, sőt (még mielőtt eltörlik) a szoc.pol is felvehető. Leköthető már 10% készpénzes önerővel.

Az ár kulcsrakészen, de konyhabútor nélkül értendő.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest hirdetés lakás bajnai gordon szocpol kispest xix. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr841040291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sprenczl 2009.04.02. 09:47:03

gregorián stílusban: vaha-ha-ha-zeeee.....

hotten totta 2009.04.02. 10:34:02

Az ingatlanfejlesztő sanszos a szociális-családügyi min. posztra

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.04.02. 10:38:12

Nem emlékszem, mit is írtak, hogy a képviselők javadalmazását mennyivel is csökkentik?
És hány önkormányzatot is akarnak megszüntetni?
Tudja valaki idézni? :)

ladislaus 2009.04.02. 10:55:39

@Ludas Matyi Online:

ilyenrol nem volt szo, rosszak az informatoraid, szerintem likvidáld kémjeidet :)))

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.04.02. 11:09:44

gyurcsány simán hazaáruló, bajnai meg egy gyilkos. fasza!

cbc 2009.04.02. 11:13:31

Azért ez a szocpol egy kicsit érthetetlen dolog volt mindig is, a Fészekrakóval együtt. Nyugaton az emberek töredékének van saját lakása, a legtöbb bérlakásban él. Ez csak egyfajta magyar sajátosság, hogy mindenkinek ingatlantulajdon kell, mégha nincs is rá kerete. Egyébként eszetlen pénzek mentek ki a költségvetésből erre a két támogatási formára.

GtoG 2009.04.02. 11:28:56

CBC!

Azért nyugaton vannak megfizethető bérlakások!!!! Magyarországon albérletre hónapról hónapra kifizted egy lakás havi hiteltörlesztésének az árát !!!! Aki nem örült és megteheti inkább vesz egy kecót. Minek tömje valaki zsebét ugyanojan összegel mint ha a saját tulajonát gyarapítaná. Na ez a nagy külömbség a nyugat és kötünk

Martian (törölt) 2009.04.02. 11:31:20

"Nyugaton az emberek töredékének van saját lakása, a legtöbb bérlakásban él."

Annak is magvannak a maga hátrányai...

Martian (törölt) 2009.04.02. 11:32:22

Másrészt kérdéses, hogy egyáltalán mi és meddig lesz ebből a csomagból.

strish 2009.04.02. 11:51:09

Ha az innen elvont pénzeket építkezésekbe fektetnék, ahová fiatalok költözhetnek bagóért néhány évre, nem is lenne baj. Ez esetben serkenthetnék az ipart, és nem annak menne a pénz, akinek már így is van...

balazs76 2009.04.02. 11:53:24

@cbc: kérdezz meg egy tetszőleges nyugdíjast, mit szól a felvetésedhez, hogy tudná fizetni

a saját lakás az egyik legbiztosabb pont egy ember életében, s aki gondol a jövőre az vesz, vagy legalábbis szeretne venni.

balazs76 2009.04.02. 11:55:28

másrészt aki 2-3 milliónál több kölcsönt vesz fel (hacsak nem milliókat keres) az lúzer

MILCSI 2009.04.02. 12:00:38

Miért is kellene megtartani a szocpolt? A pénzért csinál valaki gyereket vagy azért,mert gyereket akar?

avc 2009.04.02. 12:08:23

GtoG,

ez nem igaz, bérelni olcsóbb mint venni
matek, matek, matek

avc 2009.04.02. 12:18:10

@balazs76:

ha nem keresel milliókat és nem örököltél, de lakást akarsz venni, hogyan oldod meg mindössze 2-3 millió ft kölcsönből?

Labancz 2009.04.02. 12:18:17

@balazs76: Ugyan már, ez színtiszta hülyeség. Pl. Svédországban bérlakás, szövetkezeti- és saját a "népszerűségi" lista. Sajátot csak nagyon kevesek engedhetik meg maguknak. Lakbér pedig a szövetkezeti lakásokban is van, csak ott adni-venni lehet a bérleti jogot.
De mindegy, máshol mi van... itthon a legkevésbé az előretervezés jellemzi a lakáskölcsönöket felvevőket. A szocpol pedig egy valami, amire azt hiszik a népek, hogy az nekik jár. Pedig nem. Jól meg kell ráncigálni a nadrágszíjat sajnos és valahol el kell kezdeni a spórolást. Innentől pedig ganz egal, hogy ki a miniszterelnök. O.V. sem csodarabbi, és B.G. sem az.
Másrészt Online Ludas Matyinak van igaza. Túl sok pióca tapadt a nagy magyar vízfejre.

strish 2009.04.02. 12:40:23

Szerintem lehet úgy kijönni ebből, hogy ne fájjon annyira. békéscsabaán van egy kis lakópark, ahová fiatal értelmiségiek költözhetnek. 60 m2-es házikók minimál kerttel. 8 évre lehet igénybevenni jelképes összegért. Ez az idő elég arra, hoyg egy pár megalapozza a jövőjét. Csak sajnos nagyon kevés a hely, és ráadásul itt is jellemzőek csalások. Szerintem ilyesmire kellen váltani a szocpolt. Azt az összeget, amit eddig erre utaltak ki, inkább állami lakásépítésbe kellene fektetni, és nem pedig ellehetetleníteni a fiatalokat.

ready_real 2009.04.02. 13:29:36

@GtoG:
Itthon is vannak jó bérlakások, csak meg kell találni.
Nekem egy akkora lakás hitele , mint ahol modt lakok lenne vagy 100E FT 20 évre, az albi díja meg csak 40-be kerül. Ha más munkám lesz, sokkal mobilisabb vagyok...

Aki meg azt írja a legbiztosabb pont az ember életében a saját lakás: részben a legbiztosabb röghözkötés is. ha meg megszűnika munkahely, és el kéne menned messzebb (nem csak BP van a világon, vidéki ember meg nem mindig talál lakhelény munkát) akkor meg csak nézhetsz, és pisloghatsz, hogy hopppá itt van lakásod, nem akarsz innét elmenni. Ráadásul nyakadon a hitel is...
Ilyenkor szoktak jönni a sírás-rívások, hogy jajj jajj miért nem teremtenek ide munkahelyet.

Én eljöttem szüleimtől, saját lakásom nincs,s vidéken jóval kevesebbet keresnék, ráadásul szülőknek ugyanannyit haza kéne adnom, mint amennyiben most az albim van.

TH 2009.04.02. 13:37:25

@GtoG:
"Azért nyugaton vannak megfizethető bérlakások!!!! Magyarországon albérletre hónapról hónapra kifizted egy lakás havi hiteltörlesztésének az árát !!!! "
Ez nyugaton sem kevesebb ám...maximum akkor, ha nagyon drágák a lakások. Próbálj meg lakást bérelni mondjuk Helsinkiben vagy Londonban, vicces árak lesznek. Azt tudom még, hogy viszonylag kisebb német városokban sem nagyon van lakás 350-400 euró alatt/hó, inkább felett, Prágában pl. meg még ennél is több. Magyarországon ennél sokkal kevesebbért is tudsz már lakást bérelni.

feltételes reflex 2009.04.02. 14:04:03

@ready_real:
Igazad van. Egy lakás tényleg meg tudja kötni az embert. Kiadni nem éri meg (olyan kevés maradna adózás után, amiért már nem tudsz bérelni másikat), eladni reális áron mostanában nem lehet. Patthelyzet.

Valaki2 2009.04.02. 14:12:57

TH: 400-500 euró körül lehet lakást bérelni. CSAK! A fizetésed meg 2-3000 euró, ha az asszony is dolgozik, akkor a család bevétele mondjuk 5 ezer. Ebből lemegy az 500, akkor az 4500 euró (1.3 millió forint). Az árak gyakorlatilag azonosak. (max. +10% különbség)

London-t ne számítsuk, az még nyugat európán belül is iszonyat drága hely (viszont a fizetések is ennek megfelelőnek)

noire jack 2009.04.02. 14:14:00

Az, hogy kinek az éri meg jobban az albérlet és kinek a vásárlás, rengeteg tényezőtől függ, azon kár vitatkozni.
Ellenben azt gondolom, hogy aki gyermeket vállal az támogatni kell, hiszen ők lesznek a mi jövőnk. Elvileg ők fizetik majd az adót, a te nyugdíjadat, ők viszik tovább a kultúránkat stb.stb. A szocpolt (Lakásvásárlási és építési kedvezmény LÉK) minden kormány ha emelte nevetséges összegekkel, egyből nagydobra verte, miközben a lakásárak már egy teljesen más dimenzióban mozognak.
1998-ban egy 47nm-es lakást jó környéken meg lehetett venni 3,5-4MFt-ért, és ehhez egy (sajnos ma már nem átlagos) két gyermekes fiatal pár 1,2MFt támogatást tudott igényelni. Tehát kb. a lakás árának harmadát megkaphatta a többi feltétel teljesülése esetén.
Ma ugyanez a család 2,4MFt szocpollal számolhat, viszont egy 47nm-es lakás ugyanazon a környéken 13MFt(megdupláztuk a szocpolt..).
Hogyan induljanak el tehát az élet útján a fiatal párok, különösen, ha a szülők sem fognak tudni segíteni? Vagy 45 évesen kezdjenek fészek rakáshoz? Vagy ne vállaljanak gyermeket, mert ketten még csak-csak elvannak, de már egy gyermekkel járó kiadás csomagot nem bírnának el? Ezzel a családtámogatási rendszerrel akarjuk megállítani a rohamos népesség fogyást?

Tényleg ugyanannyi illeti meg néhányotok szerint azt, aki az adózás után megmaradt jövedelmét a jövőbeni adó és járulékfizető polgár nevelésére, iskoláztatására, fordítja, mint azt aki eltapsolja a saját örömére?

Persze a gyermeket önmaga öröme miatt vállal az ember nem másnak-másért, de azért a közösségért akkor is többet tesz az aki gyermeket nevel.

És ezt támogatni kell.

Valaki2 2009.04.02. 14:14:07

@feltételes reflex: láttál te valaha olyan embert, aki befizette volna az adót a kiadott lakása után Magyarországon? :)

feltételes reflex 2009.04.02. 14:18:17

@Valaki2: Őszintén szólva még nem (a közvetlen környezetemben meg nem tudok olyanról, aki kiadna lakást), de akkor ne is sírjon a szája senkinek a visszavont szocpol meg egyéb állami támogatások miatt...

Konyvorszag 2009.04.02. 14:19:30

Egyszerűen illene tudomásul venni, hogy ha egy hónapban 100 forintot keresek, tartósan nem költhetek el 120-at, mert csődbe megyek...
Ehhez nem kell nagy ész... ÉS az állam sincs másképp, tartósan és büntetlenül nem költhet többet, mint amit beszed...És ez baromira nem jobb- vagy baloldali kérdés...
Le lehet szokni az ingyenélésről...
No persze, lehet sírni és átkozódni, ahelyett, hogy az ember megoldani a problémáit, elvégre sírni, átkozódni és hazaárulózni mindig is könnyebb lesz...

feltételes reflex 2009.04.02. 14:24:16

@Csendes Éj:
1. senkinek semmi köze ahhoz, hogy ki mennyit tapsol el a maga örömére.
2. Ha valaki gyereket vállal, azt nem a maga örömére teszi? (@MILCSI: -nek igaza van)
3. A szocpol, segélyek, stb. a gyermektelenek adójából IS megy, anélkül, hogy ők bármit is visszakapnának belőle aktív éveikben.

Még jó, hogy nem szorgalmazol külön gyermektelenségi adót is.

feltételes reflex 2009.04.02. 14:25:55

@Konyvorszag: na igen, de köztudott, hogy a matematika az egy hideg, számító, embertelen dolog....;))))

Konyvorszag 2009.04.02. 14:30:39

Az lehet, hogy hideg, számító, és embertelen dolog a matek, de ettől még tényszerű...
ÉS ezt egyszerűen képtelen felfogni a sok csőlátó barom...Sírásra, hazaárulózásra, tüntetésre, rombolásra van eszük, arra, hogy megértsék, hogy többet nem lehet költeni a befolyó bevételnél, az nem megy...Arra nincs eszük, tehetségük (stb), hogy a saját helyzetükön önerőből javítsanak, mert ahhoz erőfeszítésre lenne szükség, dolgozni meg ugye büdös dolog...

feltételes reflex 2009.04.02. 14:36:31

@Konyvorszag: én már tudom is, hol a probléma: Steindlék elszúrták a dolgot azzal, hogy nem terveztek egy nyavalyás védett konyhakertet a Parlament környékére, ahol pénzfák nőnek. Hiába, a balsors...

Konyvorszag 2009.04.02. 14:44:38

Szerintem Árpád apánk cseszte el...No nem Göncz:)))
Nagyobb területet kellett volna foglalni anno:)))

TH 2009.04.02. 17:35:35

@Valaki2: De GtoG nem a fizetésekhez hasonlította az albérlet árát, hanem a törlesztőrészlethez. A fizetés kérdés más tészta, bár mondjuk a prágai fizetések nem olyan húdemagasak...

huncut_kata 2009.04.02. 23:45:05

plusz ha az albérletben elromlik a bojler/cirkó stb, nem neked kell állni az akár 100ezres nagyságrendű tételt, hanem a főbérlőnek
süti beállítások módosítása