Veronika csak egy egyszerű kiadó lakást keresett, amikor egyszer csak egy csillagászati árú bérleményt talált (ahol fontosnak tartja megemlíteni az ingatlanos, hogy tud oroszul). Aztán egy még csillagászatibbat. Vajon ki vesz ki sok százezer forintos havi díjért egy lakást?  Persze a kérdést úgy is feltehetném, hogy ha a nyájas olvasó eladná a lakását, mennyi ideig húzhatná meg az árából magát egy ilyen albiban? Levelek, linkek alább:

Szia,

kiado lakasok kozt szemezgettem es ugy talaltam meg ezt

http://www.ingatlan.com/kiado/tegla_epitesu_lakas/Budapest/XIII._kerulet/Jaszai_Mari_ter/h2943819

ami azt hiszem az eddig altalam latott legnagyobb osszeg lakasert (hazert mar lattam ennyit, de azt is a nyugatibb feleben Europanak).

Kulon erdekes, hogy a forintosszeget az euro napi arfolyamahoz igazgatjak (legalabbis tegnap meg 700 ezer folott volt az ara, viszont lehet, hogy ezt csak almodtam)  meg hogy ugyanez a lakas kevesebb mint feleannyiert is kiveheto, raadasul akkor oroszul is lehet kerdezni a reszletekrol.

http://www.ingatlan.com/kiado/tegla_epitesu_lakas/Budapest/XIII._kerulet/Jaszai_Mari_ter/h2870162

Ha gondolod, rakd ki a blogodba (es bocs az ekezetek hianya miatt)

Udv,
Veronika

Aztán alig egy órával később már jött is a rekorddöntés:

Megint szia,

kepzeld, azota megtalaltam ezt a hirdetest:

http://www.ingatlan.com/kiado/tegla_epitesu_lakas/Budapest/V._kerulet/Marko_u./h2969802

es hat meg vagyok dobbenve...vajon mi a berleti dijak felso hatara Pesten?

V

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest hirdetés lakás kiadó v. ker xiii. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr30970140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sitrep 2009.02.27. 18:11:01

ez a legviccessebb:
"Bérleti díj: 2900 EUR/hó + rezsi"

+reszsi, eszemmegáll. Basszus, ha már ennyit fizetek a lakásért, legyen már benne az a k**va rezsi is, nem??

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2009.02.27. 18:11:48

Ugyan, ezek a lakasok expatoknak es multi-igazgatoknak mennek akik csak par evet vagy annyit sincsenek pesten, es/vagy a cegnek meg mindegy h mennyit fizet erte, ugyis leirja.

Káposztakukac 2009.02.27. 18:15:10

nem azért, de 2900 euro csak magyaroknak és csak átlagos lakásszinvonalból kiindulóknak nagy szám. budapest még kifejezetten olcsó város, ha ez számít kurva drágának. amúgy bőven lesz külföldi multi hazai igazgatója, akinek a cég fizeti a lakást. még talán örülnek is ha ennyivel megússzák.

Morgó Muki 2009.02.27. 18:19:22

690-ért Te tartod a zuhanykabint, féláron már a tipli!

CDX 2009.02.27. 18:33:30

Azért egy jászai téri lakást luxusnak titulálni kicsit erős (ezt meg pláne). Már csak a környék miatt is.

Santer 2009.02.27. 18:43:46

Istenem, de gyönyörű az a Jászai.
Összeszorul a szívem, egyszer egy ilyenben lakni...

bunkó paraszt 2009.02.27. 18:45:02

azt írják, hogy ezek luxuslakások, de mitől is lennének azok? :)

Az első kettő a Jászai Mari téren meg nem ugyanaz? Csak az egyik hirdetésen 1000 Euro, a másikon meg 2300. Szerintem ezeket a hirdetéseket átbaszásból csinálják, hogy legyen mit mutogatni a hülye cégeknek, akik fix összegért keresnek kiadó lakást. Akinek 1000-ért kell, azoknak megmutatják ezt a hirdetést, akinek 2300-ért, azoknak meg amazt. Valójában pedig mondjuk 100eFt lenne a reális ára.

De tapasztalatom szerint az ingatlanosok máshol sem szende szűzlányok: egy évig Párizsban laktam, a cégem bérelt lakást és 11 közül választhattam. A keret 1500 Euro volt, és mit ad isten, az ingatlanközvetítő által mutatott lakások mind pont annyiba kerültek, mérettől és állapottól függetlenül. A legjobbat választottam, de azzal sem hinném, hogy rosszul jártak.

jakab 2009.02.27. 18:48:05

Ebben a házban volt (van?) a Britton Kft. székhelye, ha ez a név mond bárkinek is valamit...

pause 2009.02.27. 19:00:42

az elsonel nagyon karaj a konyha

Szűcslaci 2009.02.27. 19:09:08

Az egyik barátom házát egy nagykövetség bérli rezidenciának a II. kerületben - havi 6.000.- Euróért már hatodik éve. Úgyhogy nézzél még körül.

Cecus 2009.02.27. 19:11:25

Csinos kis téglarakás. De azért megkérdezném, hol a jacuzzi, és melyik sufniba forgatják a kacsalábat.
Amúgy megoldás lehet, ha összeállsz 10-12 jóbaráttal, és úgy veszitek ki, akkor 50-ben megállhat a kopoltyúnkénti költség.
Végülis nem írták, mennyien lakhatnak egyidejűleg.

Píter 2009.02.27. 19:14:20

Ez a poszt felesleges volt, nem tudom mit csodálkoznak itt pár százezres bérleti díjakon, mikor Bp-en is akad jóhány lakás vagy ház ami több milliós bérleti díjjal bír. Nem tudom mi ebben a csodálkoznivaló.

Káposztakukac 2009.02.27. 19:19:18

@Píter: ezzel egyetértek. rózsadombon és sashegyen bőven van milliós havi bérletis lakás.

gibson 2009.02.27. 19:21:09

Szerintem a Jászai Mari téri lakás egyáltalán nem olyan drága. Én egy 68nm-es, szintén tetőtéri, szintén panorámás lakást béreltem a II. ker. Bimbó úton, kb. ugyanilyen délnyugati tájolással (ami azt jelenti, hogy egész nap világos a lakás és esténként a teraszról nézheted a naplementét). Ez került eleinte, 2004-ben nettó 120-ba (igaz garázzsal, ami itt gondolom nincs), és amikor eljöttem tavaly novemberben, akkor volt nettó 140 a bérteli díj. És egyáltalán nem volt felújítva belülről, mint ez.
Ha azt vesszük, hogy ez a lakás a belvárosban van (amit én ugyan nem szeretek, de sokan odáig vannak érte gondolom, hogy gyalog 10 perce vannak a Nyugatitól és a Margit szigettől egyaránt), és több, mint kétszer akkora, akkor a havi 300 ezer - pláne ilyen gyenge forintál - abszolút nem túlzás.
Én nem tudnám fizetni, de nyilván van rajtam kívül jó pár idősebb, jómódú külföldi, aki simán.

Fashionistas 2009.02.27. 19:23:39

Basszus ennyiért ilyen gagyi konyhát adnak hozzá. Ez a tipikus na majd lesz valami balek aki kiveszi.

Találtam egy elég jót én is
www.ingatlannet.hu/kereses/ingatlan.html?kod=309621

Ez csak 680EFT :))

Fashionistas 2009.02.27. 19:24:59

Jakab. Ez az Újpesti rakpart 5. Ahol a Kulcsár barátunk időzik. Valami hasonló kégliben.....

smartdrive 2009.02.27. 19:26:20

abban a lakásban forgatták az Ünnepi vacsora c. filmet

AAAKK 2009.02.27. 19:43:48

az a konyha komolytalanná teszi az egész hirdetést, meg az a kis szűk fürdő... én ezt a lakást nem irigylem senkitől

Punxsutawney Mormota 2009.02.27. 19:54:56

Urak!
minden tiszteletem mellett, nem ismeritek az expat piacot. Ingatlankezeléssel foglalkozom, a Paulay Ede utcában van - többek között - egy társasház, ahol egy 142-es kéthálós + terasz (18nm) + tetőkert (100 nm) lakásért az egyik informatikai gigász amerikai igazgatója 3650 eurót fizetett havonta all incl. Két év után ment el másfél hete, azóta az ügynökök hetente három-négy hasonló kaliberű ügyfelet hoznak. Biztos vagyok benne, hogy március közepére legkésőbb meglesz az új bérlő.
De sorra tudnék mondani ilyen, vagy ehhez hasonló árakat a Belvárosban, amelyek a praxisomban előfordultak az elmúlt években.

Hadi lampaernyo 2009.02.27. 20:02:46

Ezek az magyar arak termeszetesen felhaboritoak, mint mindig. Itt Szingapurban (a vilag egyik leggazdagabb orszagaban), szinten expatkent, egy uszomedences teniszpalyas, park melletti, munkahelyemhez kozeli, masfel szobas lakasert fizetek 900 euronak megfelelo osszeget. Ezek a magyar arak nem meltoak egy koszos belvarosi lakashoz. Persze amig vannak orultek amig megfizetik...

Punxsutawney Mormota 2009.02.27. 20:04:21

@bunkó paraszt:
Nagyjából ismerve a piaci viszonyokat, a 2300 euro-s ár közelebb van a valósághoz, vagy az elképzelt valósághoz, mint az 1,000 euro. Szerintem az csaliként rakta fel az ingatlanos. Aztán, ha felhívod, akkor jön, a "hátazéppenmostelkeltdevanmégtízmásik" kezdetű monológ.
Egyébként tényleg nem láttam hydromasszázs kádat, légkondicionálót, kandallót. Ebben az árban a redőnyöknek is automatáknak kellene lenniük, a csempe megy 2500 forintos a baumaxból. Szemre elfogadhatónak tűnik a felújítás, de tudj' isten, hogy valójában milyen.

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2009.02.27. 20:08:20

irgalmatlanul lerí mindegyikről, hogy magyarországi "luxuslakások". haha beszarás ez a nyolvanas években megállt ízlésficam

Punxsutawney Mormota 2009.02.27. 20:09:09

@Hadi lampaernyo:
Nézd, egy német lakómat Dél-Afrikából helyezték át Magyarországra. Azért a pénzért, amit itt fizetett kint egy hatalmas házat bérelt hat rabszolgával.

Egyébként fogadjunk, hogy nincs 8-as a ház vagy a lakás számban. Mert akkor a dupláját/tripláját fizetnéd. :)

Dr. Trebitsch 2009.02.27. 20:15:34

Ezt meg tudja valaki magyarázni?

Érd.: huszas/kilenctizenhat hetven nulla kettő

Van valami speciális oka, hogy így adnak meg egy telefonszámot, vagy csak sima modorosság?!

Hadi lampaernyo 2009.02.27. 20:15:37

@Punxsutawney Mormota:
Haha, igen abban igazad van. Foleg a dupla 8-asert kene tobbet fizetni. A telefonszamok kozul is mindig azok fogynak el legeloszor. Azert az iranyitoszamomban van egy 8as :)

Szingapurt nem celszeru Del-Afrikahoz hasonlitani. Szingapurban gyakorlatilag nincs bunozes! Az eletszinvonal a magyarenak kb. haromszorosa. Korrupcio nem letezik es a vilag egyik legmodernebb tomegkozlekedesevel rendelkezik. Ezekbol szerinted melyiket tudja nyujtani Budapest (vagy eppen Del-Afrika)...? Ha mar a berleti arakat ennyire felsrofoljak minden ok nelkul?

cramy 2009.02.27. 20:16:30

oké, van most is kiadó lakás 4000-5000 EUR-ért, sőt 5500-ért is a városban... LAKÁS, nem palota.

Prala 2009.02.27. 20:24:17

hölgyek, urak!

hellóóó! ezek csak lakások. ne szálljunk már el ennyire! nem családiház, hanem egy szar lakás! saját pénzén senki sem venne ki ilyet, csak céges kontóra. andrássy út? és hova szarjak? járt már valaki sárváron, szegeden, gödöllőn vagy keszthelyen? esetleg debrecen melletti pallagon vagy sopron és környékén? ott van LEVEGŐ! és az a panoráma, nem pedig a margit körútról becsorgó dugó. ennyi hülye aberráltat... azon csodálkozom, hogy itt van olyan komment, ami áradozik a lakásokról (ezekről, fent). hát a tényen nem változtat: lehet, hogy tégla, de b*szki, 100 éves....van esze annak aki ilyet kivesz/megvesz? és csak egy lakás a koszos belvárosban, ahol ráadásul virágkorát éli a bűnözés...ki nem szarja le azt a margitszigetet? hmmm? ezek a lakások a belvárosban vannak, könyörgöm: zaj, por, szmog, sorolhatnám....még ha valami svábhegyi (normafa) vagy széchenyi- hegyi HÁZAT hirdetnének ennyiért...áááá, eszem megáll ezen a sok hülyén!

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.02.27. 20:28:02

Lehet, hogy a Markó utcai lakás össze van kötve egy cellával az előzetesben, olcsóbb, mint a helikopteres dobbantás, pláne, ha kalákában csinálják.

Nekem a hátamra van tetoválva a Markó utca alaprajza, most már legalább tudom, hogy miért.

lhc 2009.02.27. 20:33:50

lol bazdmeg havi majd' 1 millióért nézheted ahogy a hajléktalan cigány dülöngél az autók között, és a Dunában úszkálnak a hullák... hahaha proli gecik

Prala 2009.02.27. 20:41:53

eddig azt hittem, hogy a társadalom legelnyúzottabbjai statisztikusnak mennek. nem. ingatlanosnak...:D:D:D

Ha belegondolok abba, hogy ingatlanirodája egy 8 osztályosnak is lehet (csak legyen valami lopott pénze, mondjuk ugye erre nincs példa ebben az országban..), szóval látom az összefüggést: 8 osztály- zéró pénzügyi/számviteli ismeretek (nincs mit csodálkozni azon, hogy nem tudnak beárazni egy terméket...). Csak a blőd szöveg az ingatlanostól- egyszer majdnem leütöttem egyet, annyira felhúzott a p*csa betanult szövegével!
Egyébként jó, hogy az összes hülye, tehetségtelen elmegy Budapestre, a "jó meló, gyere cimbi" címszóval, mert az ország többi városa és falva így élhető lesz. Ezek meg k*rj*k csak seggbe egymást a kombinójukon...sajnálom őket:D:D:D:D

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2009.02.27. 20:45:18

és remélem h ennyiért az utánfutó meg a matiz is jár hozzá

commentelo 2009.02.27. 20:45:19

Komfort: luxus
Parkolás: utcán, közterületen
vicc...
Ha 6 emelet van akkor min. 7 szintesnek kellene lennie, nem tudom ezt hogy gondoltak.

Valoban a hazai arak messze vannak meg a nyugattol. En 7-8nm-es szobat (nem lakast) berlek havi kb 100 ezer forintert.

Hadi lampaernyo 2009.02.27. 20:51:31

@stonedraider:
Jezusom, engem ez a "kastely" egy napkozis-taborra emlekeztet. Mi azt meg hetente 120 Ft-ert hasznaltuk fejenkent :)

Prala 2009.02.27. 20:56:06

csak a realitások végett:

www.expressz.hu/ingatlan/uj/egyeb/showAdvert13041516.html

(ezt meg lehet nézni, és igen, az ott a vételár!)

vagy a másik:
www.expressz.hu/ingatlan/lako/egyeb/showAdvert12994105.html
(ez kb 300.000 Ajró)

vagy ez, hogy egy magyar is legyen:

www.expressz.hu/ingatlan/lako/csaladi/showAdvert11767584.html


ez az élet, nem a szar lakás, mit lehet abban csinálni? számolni az utcafront forgalmát? grillezni a teraszon? szar, beképzelt város lett Budapest, a prolik viszik a prímet...

Káposztakukac 2009.02.27. 21:19:14

@Prala: vazze, kb. ugyanez volt a tetőtéri kertes házas topicnál is. jött a sok dombornyomott paraszt, és tolta, hogy bezzeg baz megyében abból a pénzből milyen palotákat lehet venni... van akinek fontos a központi elhelyezkedés meg az egyedi panoráma, és szarik egy tök átlag keszthelyi családiházra a világ segge mögött, vagy egy szlovák nyaralóra, amit amúgy kamu képekkel hírdetnek...

gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.02.27. 21:35:09

@Prala: Ezt a mondatot nem értem kérem, : "...a prolik viszik a prímet..."

Prala 2009.02.27. 21:56:54

Káposztakukac:

a dombornyomott parasztról csak annyit, hogy az a réteg, akit te ezzel becéloztál, normális emberek csoportja, akik:
1. dolgoznak (sokat)
2. a vidékben tartják a lelket
3. vannak elveik
4. nem beszélnek magukban (mint a pösti állatember..nyugi, te is fogsz majd motyogni a villamoson..)
5. soha nem voltak nagy elvárásaik, mint a pösti kultúrcsürhének.

Amúgy én magam is Budapesten élek (többnyire), szerencsére a Duna jobb oldalán. Durva a város, évről évre szarabb és koszosabb és veszélyesebb és élhetetlenebb. Ne védd, mert nincs értelme.

A keszthelyi cs.ház lehet, hogy a világ segge mögött van, de ott van élet. Ott van az élet, te, kiscserkész csak kergeted az illúzióidat Budapesttel kapcsolatban. Nem baj, majd kezel téged is a húgom a neurológián...:D:D:D


a helyzetet az ország adja: szar az emberek egzisztenciája, nincs kellő mennyiségű és minőségű munka a kínálati oldalon. Picsa béreket keres a legtöbb munkavállaló (gondolom te is ide tartozol), egy kivétel: a pösti proli, aki betelepült azért, mert azt hiszi, hogy a havi nettó 120-szal sokkal többre viszi (albi fenntartása mellett), mint vidéken (ahol olcsóbb az élet, igaz, a bérek is gyengébbek). Lényeg az, hogy a paritás adott, nem jobb semmivel sem Budapesten dolgozni, élni meg mégkevésbé. Viszont--> sok benyomuló--> kell az albi--> nagy keresletet támaszt, felveri az árakat--> ez igaz, hogy alsó- és középkategóriás lakásokat érint, de húzza (pontosabban tolja maga előtt) a felső kategóriások árát is. Egy naív, tarthatatlan helyzetet eredményez, és ha van némi fogalmad az eszközárakról stb.. meg a lufikról, akkor szerintem be sem kell fejeznem ezt a mondatot...mesterkélt helyzet, nagy pofáraesés a vége, mivel az árak piaci árak, de túlértékeltek aszimmetrikus hatások következtében: nem fedik a valóságot( konyhanyelven)
És sajnos nagyon sokan beleszaladnak, ahelyett, hogy más alternatívát keresnének.

gonoszpok: melyiket nem érted? a prolit, vagy a prímet? kognitív disszonancia?? hmmm??

Punxsutawney Mormota 2009.02.27. 22:07:23

@Hadi lampaernyo:
Persze, de ennyi erővel minden analógia sántít. Elcsépelt igazság, de minden annyit ér, amennyit fizetnek érte. Ha egy másfélszobás /37nm/, újpalotai, tízéve felújított panelt 60-70 ezer forintért lehet bérbeadni (és ennyiért el is viszik könnyen!), akkor arányosítva nem is olyan sok egy-egy jobb minőségű belvárosi lakásért 1000 - 2000 euro.
Persze, nagyon sok pénzről beszélünk, annyiról, amennyi egy kisebb szabolcsi falu havi büdzséje, de ez a piac.
Nem tudom, hogy Szingapurban hogy működnek a dolgok és mi számít jó, illetve mi rossz környéknek, de nyílván ott is működnek a piaci mechanizmusok, amely alapján megszabják az árakat.

Punxsutawney Mormota 2009.02.27. 22:14:28

@Prala:
Húúúú Öreg!
Még csak nem is kapiskálod a lényeget. Látom, összeolvasol sok baromságot, megkutyulod valami zavaros retorikával, a Nemzetőrrel ízesíted és aztán, ha kell, ha nem kell, a kényszerű hallgatóság nyakába ömleszted a kritkátlanul bebiflázott maszlagot a "pösti prolikról"

gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.02.27. 22:35:10

@Prala: A szavak jelentését értem, de Téged nem. Ez nem kötekedés, tény. Kicsit beleélted magad nem?

saffari 2009.02.27. 22:39:49

Van lakas 5000 euro folott is - siman

Dike 2009.02.27. 22:45:50

A 10. kommentben lévő lakás szerintem kivételesen szépen van berendezve, simán elfogadnám. Tökéletes.

Ventura Blvd 2009.02.27. 22:49:13

@Prala: Tudod létezik az az embertipus, aki szereti ezt a várost, lenézett érzelmi okból, mert itt született, itt élnek a barátai, a szülei. Itt volt először szerelmes. Csupa ilyen fúj, de gennyes dolog miatt, amit emléknek neveznek
Van erről egy képem, megnézed?:
mertmegerdemled.blog.hu/2009/02/26/idokep_05
Nos az ilyen helyek,képek miatt nem tudok elmenni . És nem is akarok

Thera 2009.02.27. 23:07:04

Mi 1500Euro-t fizettunk havonta egy 3 szobas lakotelepi lakasert rossz kornyeken (Arab gang) 30km re 1-orara a varoskozponttol.

Persze Daniaban. Szoval meg van hova noni a berleti dijaknak.

Káposztakukac 2009.02.27. 23:07:51

@Prala: na figyelj te faszjankó paraszt, megpróbálok sorban válaszolni a fröcsögésedre,de nem hiszem, hogy képes vagyok újra elolvasni a faszságaidat, úgyhogy lehet, hogy kimarad pár dolog.
a munka és az elvek nem hiszem, hogy csak vidéki emberekre jellemző tulajdonság. az, hogy szerinted a magas elvárások rossz jellemre utalnak, téged minősít, te bunkó. amúgy meg nem járok villamossal, beszélgetni viszont szoktam a kocsim navigációs berendezésével. képzeld, azt is be tudom állítani, hogy a hangvezérlés férfi vagy női hanggal válaszoljon.
a második bekezdésben van igazság, szerintem is egyre koszosabb, ápolatlanabb, főleg a belváros. a közbiztonság lényegesen nem romlott, az már mindig elég jó volt a súlyos bűncselekmények terén, és elég szar a vagyon elleni bűncselekményeknél.
keszthelyen élet? keszthelyen??? élet? menj el baszd meg december közepén oda, és áruld el milyen élet van. lófasz se, aki tud, menekül onnan pestre. rendes munka nincs, kultúra nincs, bár bevallom, nyáron poén, és pincérként biztos szarrá keresheted magad. van akinek ez is egy életcél...
na, ebben a bekezdésben vált világossá, hogy mi a bajod a világgal. gondolom te is a válság egyik áldozata vagy, az egyszerű segédmunkásokat küldték el leghamarabb, gondolom te is köztük voltál. az a helyzet, hogy budapest egy majdnem 2 milliós város, itt nem csak büfések meg kocsmárosok élnek, hanem elég sokan komoly pénzeket keresnek, és havi 120-on csak röhögni tudnak. arról nem beszélve, hogy akárhogy nézzük, budapesten kurvára nincsenek elszállva a bérleti árak, 100 körül már nagyon klassz lakásokat lehet kapni. a bejegyzésben említett lakásoknál meg lényegesen jobbak is vannak hasonló áron.
kognitív disszonancia? tudod te egyáltalán, hogy az mit jelent?! vagy csak bevágtad, hogy okosnak tűnjél... utóbbira tippelek, de nem jön be a trükk.

Schulteisz, az ikrek 2009.02.27. 23:50:31

Gondolom, a tulaj számlát is ad, és véletlenül sem fenyegeti vagyonosodási vizsgálat!
A zsidókat védő kurva életbe!!! Elegem van kurvaországból, amit zsidók irányítanak!

Prala 2009.02.28. 00:51:57

Káposztakukac:

Bocs, hogy az önérzetedbe gázoltam, nem akartam. Nem vagyok a válság áldozata, nem is leszek szerencsére. Amúgy ha már felhoztad ezt a válságot: nem hiszem, hogy bármit is értenél belőle, átlátod-e a folyamatát, tudod, hogy mi miért történik. Nekem nem is tisztem elmagyarázni, kérdezd meg a navigációs rendszeredtől, hátha tud fejtágítást is adni... Amúgy az autózásod sem tud felizgatni:D:D- akinek esze van, az motorral jár (12 évszakból 9- ben) és bent a munkahelyén átöltözik (mondjuk öltönybe, vagy bármibe)....

Nekem semmi bajom a világgal, szerintem klassz hely, és még csokit is lehet kapni ezen a bolygón:D:D
Nem vagyok keszthelyi, ezt az ingatlant csak példának hoztam fel. Amúgy nem tudom neked milyen képed van a magyar városokról, de ezek szerint nem sok.

Képzeld el, jártam Győrben, tiszta volt és rendezett. Szép belváros, sétálóutca stb. Még a Marcalváros sem olyan gané, mint mondjuk a Havanna, ahol te meghúzod magad (ha nem ott laksz, akkor elnézést).

Jártam Debrecenben is, képzeld el, olyan belvárosa van, hogy beszarsz. Ott a Nagyerdő, ami tízszerese a Margitszigetnek.

Voltam Sopronban is, páratlan. Az Ikva parton szép sorházak vannak, udvarral, az emberek a kutyát nem a járdán szaratják...

Pécs sem rossz, vagy Szekszárd (bár utóbbi kicsit tényleg unalmasnak tűnik)

Gödöllő, Kecskemét, Veszprém és Fehérvár is elég korrekt hely, van miből válogatni...

Van olyan "vidéki" barátom, akinek a cége olyan éves nettó árbevételeket ér el, ami szerintem bp-i cégek között is páratlan.

Nincs különösebb bajom a budapesten élőkkel- én magam is köztük szenvedek-, de élhetetlen a város. A piac áraz, aztán vagy elfogadja X vagy nem. Én nem fogadom el, és azért nem, mert felelősségteljes döntéseket szoktam hozni: aki a bp-i ingatlanokba beleszalad (különösen vételbe), az vagy hülye, vagy nincs más alternatívája.
Jönnek itt a kommentek a dániai meg egyéb országokkal kapcsolatban: milyen tekintetben is vagyunk lemaradva?? Ezt hol olvastátok közgazdászaim, hogy egy magyar ingatlannak a dán vagy svéd ingatlanárakhoz kell konvergálnia?? Olyan seggek vagytok, hogy nekem fáj...gondolom azt is megeszitek, amikor a Főváros vagy a Kormány "uniós átlaggal" etet titeket...vásárlóerő- paritásnak megfelelően áraznak a piacok, csak megsúgom halkan...

A kognitív disszonanciára nem térnék ki, gondolom mielőtt megírtad a szövegedet, jól benyaltad guggliból a lényeget, ha kellően könnyű szöveget találtál, akkor feltételezem fel is fogtad. Ha nem értetted meg, akkor tudod mi jön? Megkérdezed a navigációdat, ha ő sem tudja, elmagyarázom én (bár ezt úgysem kérnéd, mert megalázó, és a "szarospiszkavassal" el nem érhető orrod lejjebb kellene engedned.

A nettó 120- at csak hasraütésre írtam, de nem keresnek sokkal többet az emberek (az átlag). Jó, jó, tudom, te káposzta, átlagon felüli vagy, elvégre egy lakásra is telt:D:D:D
No, részemről ennyi, jól megindult a lavina....:D mondom, gyűjtöm a pácienseket a neurológia számára...:D:D:D::D:D (amúgy remélem fizeted a TB-t rendesen, hoppá, hoppá, azt mondod, fizeted, csak alacsonyabb bruttóra vagy bejelentve?? Ejjnye, ezek a butapesti cégek!!

Jó éjt

Prala 2009.02.28. 00:56:14

évszak--> hónap...a kapkodás eredménye. Beleszaladtam, mint a főváros a távhődíjba..

Prala 2009.02.28. 01:03:54

egyébként Káposzta, eszembe jutott még valami:
Badacsony és Füred még Keszthelynél is jobb...:D


Jah? Meg azt akatam még (bár megfogadtam, hogy nem adok tanácsot), hogy akinek van esze (meg cége- bár e kettő eléggé korrelál egymással), szóval az nem albiban lakik, nem hitelt törleszt, hanem lízingel... Jó fej leszek, ha akarod elmesélem a számviteli vonatkozását, inkább tőlem tudd meg, ne a GPS- től...

Prala 2009.02.28. 01:10:56

Punxsutawney Mormota :

1. nem tudom mi az a Nemzetőr (gondolom valami írott anyag, olvasni lehet stb..)

2. az újpalotai másfélszobás pecudat ha te kiadod 60-70 eFt- ért, akkor az valami olyan ablakra nézhet, ami mögött playboynyuszik vetkőznek esténként...miért hazudozol itt? az I. kerületben van ilyen ára egy átlag 37nm es lakásnak (bérletnek)...
Nőtt az orrod, ugye??

Kixx 2009.02.28. 01:15:14

@Schulteisz, az ikrek:

Te hülyegyerek és pont egy zsidó regényéből (Rejtő J.-Elveszett futár) veszed a nickedet?
Szánalmas vagy.


Mindegy csak azt akartam mondani, hogy
1. Cégnek csak úgy adod ki a lakásod ha forrásadót fizetsz (-40% helyből)

2. Röhelyesek ezek a postok (és kár értük) ahol sok kis szerencsétlen azon veri a nyálát, hogy a havi 200 pengő fixével kitörölheti...

3. és mindenkinek mondanám, hogy igen, vannak emberek akik Nagyon Sok Pénzt Keresnek (milyen meglepő)

Prala 2009.02.28. 01:20:54

Kixx:

1. úgy, ahogy mondod
2. a postok véleményt tükröznek- akár röhejesek számodra, akár nem. Azt mindenki leszarja, de keményen.
3. meglepő? mi? azon lepődnél meg, ha sok pénzt keresnél? vagy ezt most nem értem...egyébként nem megkeresni a nagy szó, hanem megtartani és növekvő pályára állítani. (ehhez biztosan nem értesz, ezt már nem nézem ki belőled, bocs.

Prala 2009.02.28. 01:24:08

Azért el ne kezdjetek már zsidózni...te sem Kixx. Értelmes dologról megy/ment a "vita".

Kopiás Attila Steve 2009.02.28. 03:36:39

@Prala: Jesszus, neked mégis mi bajod? Az életed van ennyire elcseszve, nőd nincs, vagy csak nem aludtál? Easy, ettől nem lesz jobb...

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.02.28. 04:41:59

érdekes és tanulságos volt elolvasni a hozzászólásokat :)

Hadi lampaernyo 2009.02.28. 06:47:46

@Punxsutawney Mormota:
Igen, itt Szingapurban is volt egy idoszak (tavaly ev eleje), amikor mesterkelten felvittek az arakat. Volt hogy ketszeresere, bizonyos kornyekeken. Szerencsere nekem ket eves szerzodesem volt, igy megusztam. Iden viszont, mindenki kezdett kijozanodni es visszatertek a ket evvel ezelotti arakhoz. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy Budapesten is lesz ez kijozanodasi idoszak, mikor visszaternek a "normalis" arakhoz, ugyanis a jelenlegi allapot nem megfeleloen arazta be a lakasokat. A tozsde is igy mukodik, vannak felfutasok, amikor mindenki megprobalja magyarazni, hogy miert er annyit egy ocska reszveny. Aztan egy evvel kesobb kiderul, hogy megsem er annyit.
Sok sikert

kzol 2009.02.28. 07:21:10

Mi nincs megfelelően beárazva? Én a saját lakásaimban az elmúlt 4 évben 5%-ot emeltem. Tehát még a hazudott inflációnál is kevesebbet, nemhogy a valósnál.

Prala: végeredményben Békásmegyer és a Nagytétényi út is a Duna jobb partján van. Erre azért nem lennék büszke. Meg lehet linkelgetni bivalybasznádi 5 milliós házakat, de azt nem kellene elfelejteni, hogy a mindenféle szolgáltatói központok Bp-en és az agglomerációban összpontosulnak, tehát a nagy pénz is itt van. És Bivalybasznádról nem lehet bejárni dolgozni a belvárosba. Míg pl egy dunai és budai panorámás újlipótvárosi lakásból, a közepesen nagy erkélyen elfogyasztott reggeli után simán meg lehet ezt tenni. Sétálva! És ezért nem sok 500 e HUF/nm. És Budai Várból is csak egy van, azt meg csak pár ezer ember láthatja a saját lakásából.

Dr. Trebitsch 2009.02.28. 09:25:54

Keszthely nem jó hely.
Aki nem ott él, csak nyáron látja, de az év 10 hónapjában totál halál. De nem úgy, mint egy vidéki kisváros, hanem sokkal inkább. Ezen kívül iszonyú hideg van télen, mint a Balatonparton mindenhol.
De a legnagyobb gáz a lakossága - nem az őslakosok, hanem az utóbbi 20 évben meggazdagodni betelepültek. Annál már csak Hévíz rosszabb, az valami teljesen szürreális, életidegen hely...

Mike36 2009.02.28. 10:18:48

gondolom állami funkcik

kađ 2009.02.28. 10:45:28

sz'tem ezt (is) megtaláltátok:
www.ingatlannet.hu/kereses/ingatlan.html?kod=215976

Ez naon szép benne:
"Villanyáram: 230 Volt.
Vízellátás: Van.
Csatornázás: Közműhálózatba bekötve.
Gázellátás: Vezetékes gáz.
Komfortfokozat: Összkomfort. "

totyatotya 2009.02.28. 11:18:40

@Prala: fura. te bejartad egesz Magyarorszagot?

dr. Sigmund Fraud 2009.02.28. 12:09:59

Na akkor egy kis matek. 120 + 30 terasz a Pala-házban alaphangon egy százas. Kérdés: van 100 misid, és ilyen lakást akarsz. Megveszed és jó esetben tartja a nominálértékét, vagy akár csak egy bankbetétben realizálsz havi kb. 1,3-at, amiből 800-at ráfordítasz a bérletre és 5 kiló elgépezel/kurvázol/kokszolsz vagy nemtom ezek mivel ütik el az időt.
Esetleg azzal, hogy a pénzt tudod ugyan forgatni, de a vagyonosodási miatt nem szívesen vennél százmillás ingatlant a saját nevedre.
Amúgy Kulcsár A. abban a házban lakik.

Prala 2009.02.28. 17:22:47

Nekem még mindig az a kérdésem, hogy mi értelme megvenni vagy kivenni egy lakást ennyiért? Tegyük fel, hogy 100 milla. 100 millából két kurva jó családi házad van, egy legyen akkor Budapest mellett (Maglód, Üllő mittudoménmi...) másik meg a Velencei tavon, vagy Balatonnál...és ez két HÁZ. Nem lakás, amiben meghülyülsz, és max. 100 nm. Én nem tudom milyen állatfaj az aki odavan egy butapesti 100 nm lakásért....a legtöbb barátom 300-400 nm-en veri a tökét családi házban, aminek van udvara is (néhol kisebb medencével). És ez nem kerül még 50 millióba sem. Ez az élet, ez döntés, a lakás bp-en az minden, csak nem alternatíva.
Az okos szerintem az, aki használja az eszét, és nem a hülye trendekbe kapaszkodik (errefel írtam tegnap, hogy a proli viszi a prímet...és sokan meg utána, ahogy kell...)

Aki megvesz/kivesz ennyi pénzért egy bp-i ingatlant, az nem komoly ember (max. feltűnési viszketegségben szenved), nincs esze, és hát igénytelen....csak lenézni tudom az ilyet.
A gond az, hogy- ez egyébként bizonyítható mikroökonómiában- ahol az emberek rosszul informáltak, ott piaci tökéletlenségek adódnak. Ez az ingatlanpiacon is így van. Magyarul: ha szarul informált vagy, esetleg az ár/érték szemléleted is egy csőd, akkor tuti átbasznak...és ha ezzel sokan vannak így (mert esetleg szükségük is hozza a kapkodást: gyors munkakeresés stb..) akkor a piac egyszerűen elkezd felülárazni.
Egyébként a mostani pénzügyi válságból gazdasági válsággá érett krízisnek is ilyesmi húzódik a hátterében, csak az egy sokkal összetettebb probléma.

Hadi lampaernyo 2009.03.01. 06:01:44

@Prala:
Szerintem orulj neki, hogy van ez a sok orult. Ezek tartjak alacsonyabban az jo kertes hazak erteket. Ha azokra is igy raszallnanak, elkezdenenek dragulni (mint ahogyan ugy 10-15 evvel ezelott ez meg is tortent, amikor megindult a kivandorlas az agglomeracioba - Solymar, Biatorbagy stb). Az ingatlanok hosszu tavu erteket nem mindenki kepes felfogni, es ez igy van jol. Ilyenkor erdemes megragadni a lehetoseget.
Sok sikert

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.03.02. 11:49:00

Azért az vicc, hogy egy olyan lakás esetén, ami két ügynökségnél is bent van az adatbázisban, mekkora különbségek jönnek ki árban... Vajon mennyi marad az ügynökségnél ilyen esetekben?

mennyi 2010.02.01. 18:07:18

A lakáskiadás is olyan tevékenység ami hasznot kell hozzon. HA a haszon mértékét 10 %-nak várhatjuk el, akkor számoljunk:
100 000 000-ós befektetési lakás vásárlás esetén a 10 %= 10 000 000 Ft/év ez egy hónapra 833 000 Ft, ami 3 000 Euró havi lakbért jelent. EZT a hasznot feltételezve a tizedébe kerülő lakásba fektetett pénz is kell 300 Eurót hozzon, mert különben nemigen éri meg bérbeadható lakást tartani. Arról nem is beszélve, hogy az említett 10% btto haszon. Ebből kell szinten tartani a lakást, a berendezési tárgyakat, ebből kell(ene) adót is fizetni.

Aki ennyire síránkozik a lakbérek miatt, kérem gondolja át. Ha még mindig úgy gondolja, hogy a 20 milliójáért vett/örökölt stb lakásáért nem kellene kérjen btto 600 eurónyi pénzt havonta, az tegye meg karitatív módon, de ne síránkozzon néhány éve, hogy elfogyott a pénze...
A lelakott, adózást elkerülők megelégszenek 5%-kal, de annak a lakásnak olyan vége lesz mint az IKV által "karbantartott" lakásoknak.

Aki pedig a 10 000 Ft-os havi díjnál leragadt, az csak nézegesse a képeket nyálcsorgatva.
Aki nem tud megadni tisztességes lakbért az pedig gyűjtögessen saját lakásra.

(A lakásár emelkedése nem olyan nagy mértékű, hogy üresen megérje tartani a lakást, tehát azt a 10 % fölött/alatt kell számoljuk. Erre példa az utóbbi két év minusz 20 %-os lakásár változása)
süti beállítások módosítása