• "Budán és Pesten is legyen a most tervezettnél is hosszabb a 4-es metró.
  • Járjon 5-ös metró Csepel és Kaszásdűlő között az Astoria érintésével.
  • A 3-as metró menjen ki Káposztásmegyerig.
  • Kössék össze a 2-es metrót a gödöllői HÉV-vel.
  • Épüljön két új körút a pesti oldalon.
  • Az 50-es villamos menjen ki Ferihegyre.
  • A fogaskerekű pedig a Moszkva térig járjon.
  • A Rákóczi úton és az Erzsébet hídon ismét járjon villamos.
  • Az 1-es, 2-es és 3-as villamosak is hosszabb úton járjanak."
  • Unió Érddel.

Ezt javasolja 2020-ig Budapest közgyűlése csütörtöki határozata alapján. Amúgy ez szó szerinti idézet a Független Hírügynökségtől (na jó az uccsó sort kivéve), ebben a sorrendben, csak muszáj volt felsorolásba szednem, annyira 12 pontos hangzású. Hm. Abból mennyi is valósult meg? (Illetve mennyi idő alatt?)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés városfejlesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr54911706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kuruttya 2009.01.30. 11:25:33

Na nem mintha bármi realitása lenne, de ezt a "Csepel és Kaszásdűlő között" közlekedő ötös metrót nem igazán értem. Eleve arról volt szó, hogy a csepeli és ráckevei héveket összekötik az ötös metróban, tehát az egyik végállomás ráckeve. Ez valamivel fontosabb lenne, mint a csepeli hév továbbvitele.. A másik végén meg a szentendrei hévvel akarták összekötni, tehát ha már kaszázsdűlőig elment, ott nem megy tovább a hév vonalán szentendréig? Vagy az elvtársak meg sem nézték mit hazudtak legutóbb ötös metró címén, csak odahánytak valamit, hogy úgytűnjön mintha meg akarnák csinálni? :P

borpancsoló 2009.01.30. 11:32:28

Azt bírom ebben a legjobban, hogy a seggük kilóg a gatyából, de azért az pofájuk jár.

Gondolom mindezekre előre megvan a pénz a fővárosi költségvetésben. Mert ha ezek is állami meg uniós pénzből épülnek (dehogy épülnek), akkor azért érdekes az a Demszki-duma, "hogy a parsztok fogják be a szájukat, mert a mi pénzünkből vették a traktort, amivel tüntetnek (különben is Eu-s pénz volt az), és mi budapestiek tartjuk el a vidéket."

(ezeket egy origós interjúban mondta, akkor amikor kirakták a traktorral behajtani tilos táblákat. Most pontosabb forrást nem tudok, de aki nem hiszi, nézze meg, az interjú vége fele mondja)

Egyébként javaslok én nekik két jó körutat is. Az egyik a józsefváros tér, a másik mondjuk Győr. Na ott tehetnének egy-egy körutat.

borpancsoló 2009.01.30. 11:34:54

"Hosszabb legyen a 4-es metró"

Előbb a dunán érnétek átt vele, ti szerencsétlenek! Sőt, az is elég lenne, ha egyszerűen csak járnának a pajzsok. Az se baj,ha helyben, csak csináljanak valamit :)

citrix 2009.01.30. 11:42:51

Mi lenne,ha megpróbálnák a soha el nem készülő,de 500 milliárdot már felemésztő 4-es metrót átadni?Ez így önmagában is meghaladta a képességeiket,és már 5-ös metrón álmodoznak?Ennyire nem lehetnek hülyék...Elfelejtették a 2020-as olimpiáért is ringbe szálltunk.Naná,meglesz az!

borpancsoló 2009.01.30. 11:49:40

Mi lenne, ha megpróbálnánk egy normális hétköznapot véghezvinni? :)

kamasuka 2009.01.30. 11:52:42

2020-as olimpia. Ja, meg az anyjuk picsája! Először oldják már meg az akadálymentesítést a legalapibb hivatalok, iskolák, egyéb létesítmények körül, és akkor ha ez megvan (kb. 2099), na akkor meg lehet pályázni az olimpiát, ugyanis annak van egy kötelező

para(o)limpiai

része is.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.01.30. 11:55:13

@borpancsoló >> Istvándy Jenő Pincészete: Józsefváros tér?? Mire gondolsz? Nem kéne korán reggel borozni - főleg, ha hülyeséget beszélsz tőle...
;)
Azt egyébként nem értem, miért nem kötötték össze az Örsön a metrót a Hévvel. Kötött pályát mindenhová. Alá meg zöldet!

borpancsoló 2009.01.30. 12:02:46

@Lesley: baszus, kihagytam a ",mátyás-" karaktereket a mondatból :))), Szóval úgy értettem, Józsefváros, Mátyás tér.

Igazad van, tényleg le kell álni mára a borral. Vagy inkább csak ma délelőttre. :)))

Amúgy a füvesített villamospálya a világ legnagyobb ötlete, baromi jól néz ki!

molnibalage 2009.01.30. 12:19:43

@Nyáry Krisztián: Ki csinálta ez a valamit? A szerencsétlenje képtelen úgy belerakni képeket, hogy olvasható is maradjon?

Az 5-ös "metrónak" (túlzás annak hívni..) nem kellene megállni feltételnül a belvárosban mindenhol. A Ráckevei és Csepelinek közös végállomás kéne a Boráros téren (szerintem megoldható) és a közös végállomás után mehetne le alagútba és irány a Battyány tér. Mivel nincs egy megálló sem így a költségek vicckategóriásak lennének egy 4-es metróhoz képest. Ja, és ez VALÓBAN jó lenne valamire. Lenne végre egy ÉNY-DK irányú kapcsolat a városon belül is.

molnibalage 2009.01.30. 12:25:39

@molnibalage: Visszavonom, a vége egész olvasható.

3,1415 2009.01.30. 12:37:06

Na ne, ezek nagy részét már a 60-as 70-es években a szakértők megmondták. Nem kéne új terveket kitalálni? Ezeket meg csinálni kéne nem ködösíteni.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.01.30. 12:39:19

@Nyáry Krisztián:
Nyáry Krisztián!
Ha te azonos vagy a Városháza sajtőfőnökével, akkor menjél a jó büdös picsába, te hamiskártyás, hazug disznó!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.01.30. 12:40:21

A fogaskerekű ne a Moszkva térre menjen, hanem a kis földalatti szerelvényeire rakjanak fogaskereket, és azt kössék össze a fogaskerekűvel a Vörösmarty tér - Roosevelt tér - Budai vár - Moszkva tér útvonalon, a Mexikói úttól pedig Rákosrendező pályaudvar érintésével menjen ki a rákospalotai temetőig a felszínen. :)

Mekkora ötlet, van egy új ék-dny irányú összeköttetés, egyből felesleges a négyes metró, a 96-os buszcsaládot tehermentesítettük, és elérhető átszállás nélkül a belváros a keleti és az északnyugati városrészekből.

KopaszMercis 2009.01.30. 12:50:11

@borpancsoló >> Istvándy Jenő Pincészete:
Azt birom ebben a legjobban, hogy jon a habzo szaju tanulatlan tusko fideszes elvtars partkatona es de facto megmagyarazza, hogy John Maynard Keynes egy idiota volt Paul A. Samuelsonnal karoltve.

Inkabb az M0-t kene bazd meg vegre befejezni a kurva anyatokat.

Jah es metrot a rozsadombra!

tahu 2009.01.30. 12:53:53

ez a kedvencem a cikkből: "A koncepciónak elvi jelentősége van, kötelezettségvállalást nem jelent, inkább csak irányt ad, hogy mit fejlesztene szívesen a főváros."

thyles (törölt) 2009.01.30. 13:03:24

Jellemző, hogy nem tudnak leállni az infrastrukturális fejlesztési/beruházási trippel.

Jó lenne, ha végre szervezési feladatokra is koncentrálnának, és a városvezetés látóköre túlterjeszkedne azon, h de jó, majd kapunk sok pízt az unijótól, oszt csinálunk belőle nagy vasat meg sok betónyt.

Amíg a város idiotikus duplázott önkormányzati rendszerét, alapvető szervezési és pénzügyeit, elemi technikai és menedzsment-kérdéseit nem rendezik, minden nagyberuházási blabla üres porhintés, mákony, gumicucli.

Ótvaros ördögök süssék ropogósra az egész desznyó bandát.

"Unió Érddel"-ez jó. Inkább atomot neki.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.01.30. 13:08:51

csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy 1972-ben költöztünk Budapestre, és már akkor Rákospalotáig kívánták és ígérték a metrót.

na ehhez képest sem régóta (1990)jár Újpestig, úgyhogy lehet itt kívánni 11 pontban a T. közgyűlésnek, és erről még határozatot is hozni, de mint tudjuk,ilyen be nem tartott kívánságlista-határozatok végre nem hajtásáért még senkit nem rúgtak seggbe.

itt lenne az ideje

goumba 2009.01.30. 13:35:26

@Álmos: ez a kaszásdűlő nekem is magas... az tény, hogy meglehetősen rossz az átjárás, meglehetősen sok helyen, buda és pest között, de hogy miért pont észak-óbuda lenne a célpontja a csepeli ingázók tömegeinek, azt nem tudom... ráadásul az astoria érintésével... amúgy ha már itt tartunk: a ráckevei hévet vajon miért nem sikerül évszázadok alatt sem bevinni a boráros térig???

goumba 2009.01.30. 13:40:47

phú, ez az únió érddel olyan jó negyvennyócassá teszi az egészet. veri nájsz end kúl, de mit szólnak hozzá vajon az érdiek??? nem másért, de az originált 48-as úniós kitétel is pont elég galibát okozott annak idején...

borpancsoló 2009.01.30. 16:02:35

@KopaszMercis: ahha...ez most tényleg kellett ide... Tényleg a sok habzószájú fideszes meg tökömtudjaki (mindenki helyettesítse be a magáét) a szidandó.

Amúgy tájékoztatnálak, hogy a jelenlegi gazdasági válság pontosan azért alakulhatott ki, mert a világgazdaságot alapjaiban az általad is megnevezett gazdasági elvekkel modellezték, miközben - mára már ISMÉT tudjuk - a makrogazdaság nem képes stabilizálni önmagát, igaz, képes önmaga kiigazítására.

A posztban szereplő beruházások és a te példád közötti összefüggéssel csak az a baj, hogy a közgáztankönyvünkből irányítjuk a ________ -t (cég, város, ország,minednki a maga ízlése szerint), annélkül, hogy kinéznénk az ablakon vagy belenéznénk a kasszába.

Az pedig, hogy az M0 még mindig csak épülget, szerintem is egy vicc.

borpancsoló 2009.01.30. 16:04:44

Bocs, kimaradt egy "ez"

A posztban szereplő beruházások és a te példád közötti összefüggéssel csak az a baj; hogy EZ a közgáztankönyvünkből irányítjuk a ________ -t (cég, város, ország,minednki a maga ízlése szerint), annélkül, hogy kinéznénk az ablakon vagy belenéznénk a kasszába.

zmse 2009.01.30. 16:23:24

@goumba: mintha, kispestiek tomege utazna naponta ujpestre

megoldas: obudaiak es csepeliek is a belvarosba szeretnenek eljutni, vagy ott atszalni valamire, persze lehetne epiteni egy metrot obudarol a belvarosba es egyet csepelrol a belvarosba aztan ezek nezhetnenek szepen farkasszemet egymassal mint a Godolloi hev es az M2 de szerencsere meg a pesti metrotervezok se mindig ekkora barmok