germol: Szemed a pályán

Bár az M0-s forgalomra gyakorolt áldásos hatását egy percig sem vonjuk kétségbe, azért az építés súlyos hiányosságaira már az átadás másnapján felhívtuk a figyelmet. A csömöriek -akiktől helyenként hetven méterre megy el a forgalom - szenvedik meg leginkább a zajvédelem hiányát. A lakosok most fórumot szerveztek, ahova minden érintettet meghívtak. A Csömöri Civil Egyesület elküldte nekünk az esemény kivonatát: hogyan reagált a két érintett önkormányzat, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. és a civil szervezetek. Panaszok, tények és válaszok. Tanulságos annak is, aki még életében nem látott autópályát (vagy autót).

Íme a beszámoló:

Átadták az M0-st: most már nyugodtan aludhatunk
(lakossági fórum Csömörön, 2008. december 16.)

Az M0-s észak-keleti szakaszának szeptember közepi átadása után három hónappal tartották meg az első lakossági fórumot, természetesen civil kezdeményezésre. A helyszín Csömör volt, a 26 km-es szakasz leginkább érintett települése, ugyanis itt megy a legközelebb a házakhoz (70-250 m) az autóút. Emellett a „másik oldalról”, a hasonlóan érintett fővárosi kerületrészekből (Cinkota, Árpádföld) is sok lakos és civil szervezet képviselője megjelent. 

 

Először a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. munkatársai ismertették az elmúlt hónapok kötelezően elvégzett zajmérési eredményeit. Ennek lényege, hogy ugyan több helyen jelentősen nőtt a zajszint a körgyűrű előtti állapothoz képest, ám (mily meglepő) kivétel nélkül mindenütt az egészségügyi határérték (ez 60 decibel) alatt maradt néhány decibellel (53-57 decibel). Ebből az építtető NIF Zrt. munkatársai szerint az következik, hogy mindenki megnyugodhat és nekik sincs teendőjük. A hallgatóság körében „fokozta” a hangulatot, hogy a szakértők mérései szerint az autóúthoz legközelebb eső utcában több helyen alacsonyabb zajszintet mértek a kamion- és személygépkocsi áradat megindulása, vagyis az átadás után, mint előtte… 

Sok száz ház lakó (Csömörön, Árpádföldön és Cinkotán egyaránt) elviselhetetlen zajra panaszkodott, főleg az éjszakai nyugodt alvás vált lehetetlenné. Ők azért költöztek ide, mert teljesen csöndes és nyugodt környezetben, kertes házban akartak lakni. Ez immár véglegesen megszűnt, a kertben egyáltalán nem tudnak tartózkodni. (Az építtető egyik tervezője nyílászárók cseréjét javasolta…)

A beruházók azt ígérték, hogy ha a lakók az országos érdekre tekintettel elfogadják a házakhoz legközelebb eső nyomvonalat, akkor cserébe maximális környezetvédelmi beruházásokat végeznek, alig fogják érezni, hogy a közelben lesz az ország egyik legforgalmasabb közútja. Ehhez képest többek között a következő panaszok hangzottak el:

A házakhoz legközelebb eső részeken megszűnik a mélyvezetés, sőt, ott már sok helyen zajvédő fal sincs.

Mindössze 5–10 méteres véderdő sávot ültettek, az ígért 70 méter helyett (bár már ez is a kért 100 méterről lett lealkudva annak idején). A NIF a 70 métert az út tengelyétől (!!!) számította.

A véderdő sok helyen 50 centiméteres cserjét jelent, melyek egy része már ki is száradt (ezt az építtető is elismerte). A téli hónapokban is némi védelmet nyújtó örökzöld fel sem merült.

– A különböző felüljáróknál található földbevágásokat nem zárták el, így a zaj azon abszolút átjön, dacára a hosszú szakaszon alkalmazott földtöltéseknek.

– Eltérve a környezetvédelmi engedélyben foglaltaktól, a lakóházakhoz közeli 3–4 kilométeres szakaszon nem speciális, puha aszfaltból, hanem a sokkal hangosabb betonból építették az utat.

Elhangzott továbbá, hogy ha 2009-ben teljesen kitiltják a fővárosból a nehéz gépjárműveket, a tehergépjármű forgalom jelentősen tovább nő ezen a szakaszon. Ezt csak tovább fokozhatja, ha ténylegesen is elrendelnek szmog riadót.

Rákérdeztek az egy évvel ezelőtti lakossági demonstráció hatására megépített felüljáró bővítésre is: a gyalogjárdát a két fő úton csak a felüljáró tetején építették meg, az arra felvezető több száz méteres feltöltésen nem. Le is vannak zárva a járdák a forgalom elől…

Reakciók:

NIF Zrt: megvizsgálják a panaszokat, és 2009 első negyedévében megnézik, mit lehet tenni. A lakosság és a civil szervezetek nagyon cinikusak voltak ennek az ígéretnek a kapcsán. Bp. XVII. kerületi lakos felszólalt, hogy nekik ott ugyanezt ígérték, és nem történt semmi.

Csömöri önkormányzat: nem tehet túl sokat az ügyben, a lakossági panaszokat továbbítják a NIF-nek, de az önkormányzatnak nincs érdemi beleszólása az ügybe. Ezt többen nem fogadták el, mert a csömöri önkormányzat helyi építési hatóságként engedélyezi a terveket.

Bp. XVI. kerületi önkormányzat: jóllehet nincs hatósági jogköre (nem az ő közigazgatási területén megy át az út), mégis kemény fellépést ígért a lakosság érdekében, plusz saját pénzből is véderdőt épít a pesti oldalra. Ez nagy kontraszt volt a csömöri hozzáálláshoz képest.

Levegő Munkacsoport: jogosnak véli a lakossági panaszokat, megjelent jogi képviselője szerint számos jogsérelem érte a lakókat, továbbá sürgeti az M31-es gödöllői elkerülő út megépítését, ami része volt a környezetvédelmi engedélynek (annak hiányában át sem adhatták volna a körgyűrű ezen szakaszát).

Lakosság, civil szervezetek: nem fogadják el a NIF és a csömöri önkormányzat válaszait, tiltakozásokat terveznek; a Csömöri Civil Egyesület koordinálásával rövidesen a civil szervezetek az önkormányzatokkal együtt megfogalmazzák követeléseiket a NIF és a minisztérium (GKM) felé. Több lakos kezdeményezi, hogy együttesen követeljenek kártérítést az ingatlanuk használati és forgalmi érték csökkenése miatt. Ha rövid időn belül nem lesz változás, tömeges kártérítési perek várhatóak. 

Várhatóan január második felében lesz a következő, immár közös civil fellépés.

Idáig tart a beszámoló - kiváncsian várjuk a folytatást!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: m0 autópálya csömör zaj xvi. ker agglomeráció ék

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr84836351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KopaszMercis 2008.12.22. 15:04:03

FILTOL 2008.12.22. 14:56:09

HA NEM TETSZIK KOLTOZZ EL.. ez a szep demokraciaban.. nem vagy koteles ott lakni.

Tomeggyilkos rezsim = demokracia alternativaja...

nem tetszik a demokracia lehet oda menni, nem pedig itt hisztizni mint valami elviselhetetlen furdos kurva.

Ha hangos hasznalj fuldugot... =)

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2008.12.22. 15:04:32

kaptak építési engedélyt?

kaptak?

az ártérre nem kapsz.

erről ennyit.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2008.12.22. 15:05:27

Mercis...

nulla érved van...csak az arcod lebegteted...

0 vagy.

Nymus 2008.12.22. 15:06:19

Akkor ezt rendezzék le az Önkormányzattal, aki kiadta oda az engedélyt (persze jó olcsóéé)

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2008.12.22. 15:07:10

ja..és magyarázd már el..mi l.f.sz összefüggés van a környezetvédelmi engedélyben előírtak megsértése, és a koreai tábor között?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2008.12.22. 15:08:35

Nymus..
a két dolognak semmi köze egymáshoz..

mit szövegelsz a házak engedélyéről?
amikor az óttópálya építő szegte meg a SAJÁT engedélyének előírásait?

KopaszMercis 2008.12.22. 15:09:14

FILTOL:
azert mert en GYILKOLNEK azert, hogy vegre elhozzak az M0-at ott ahol lakom... amerikaban is korgyuru kozeleben laktam, es kurva kenyelmes dolog. Ha az neked nem erv, hogy ha hangos akkor segit a fuldugo akkor ugyes kiccsavo vagy :)

Reggie 2008.12.22. 15:09:38

Az M0-ast mar legalabb 50 eve tervezik, ugyhogy az ott lakokat nem erhette meglepeteskent. Ha csondet akarnak koltozzenek ki a pusztaba.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2008.12.22. 15:11:47

amerikaban is korgyuru kozeleben laktam,"

király, akkor költözz csömörre...és élvezz

"Ha az neked nem erv, hogy ha hangos akkor segit a fuldugo"
ez a TE érved, én a hatóságok által előírtak számonkéréséről pofázom...csak neked ez magas.

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2008.12.22. 15:12:29

Na akkor kicsit rakjuk tisztába a dolgokat.

Az M0-st nagyon jól tudja mindenki, hogy már 60 éve kitalálták, a közelítő nyomvonal legalább 20, a pontos legalább 5-10 éve ismert. Aki akkor odaköltözött annak már tudnia kellett volna - ha nem tájékozódik, az az ő hibája - hogy az M0 egyszer oda is elér. Budapestnek, és az országnak szüksége van az M0-ra, amit ideális távolságban kell vezetni a várostól.

Valaki azt írta, miért nem rakták 200 méterrel odébb az autópályát. Azért, mert így is a XVI. kerület és Csömör utolsó házsorától egyenlő távolságra megy. Aki nem hiszi, nézze meg google maps-ben, szinte méterre pontosan a középvonalon. Csömört kikerülni nem lett volna ideális, mert az egyrészt hosszabb, ezáltal az autópálya válik rosszabbá, másrészt ott is van település (Kistarcsa) amit szintén zavarna az autópálya. A végén ott tartanánk, hogy menjen a magyar-román határon az M0.

Viszont. Egyrészt a demokrácia, ahogy valaki írta, nem a többség uralma, hanem a többség uralma a kisebbségek és vélemények védelme mellett. (és még van egy rakat ismérve, de ez most lényegtelen) Az, hogy a beruházás során visszásságok voltak, és nem épült meg a beígért zajvédő erdősáv, a felüljárók járdáihoz vezető utak, viszont tényleg baj, és ezt orvosolni kell. Punkt.

Aszfaltbetyár (törölt) 2008.12.22. 15:14:23

Nymus: miert van az, hogy mindig ez a vege :) a Dunakanyarben sok helyen fordult elo az emlitett arteres tortenet.

KopaszMercis 2008.12.22. 15:15:22

FILTOL: minek koltozzek olyan fogalmatlan parasztok koze mint amilyen te vagy a kettobol kisocsem? Inkabb bizom benne, hogy vegre engem is zavarhat a zaj! Bar csak en is mar ott tartanek hogy ezert sirok... mennyivel elorebb jarsz. HIaba a Csomori joletnek nincsen parja :)

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2008.12.22. 15:20:51

ez a TE érved, én a hatóságok által előírtak számonkéréséről pofázom..

hiába..olvasni is tudni kéne nem csak írni...

Reggie 2008.12.22. 15:21:29

"– Eltérve a környezetvédelmi engedélyben foglaltaktól, a lakóházakhoz közeli 3–4 kilométeres szakaszon nem speciális, puha aszfaltból, hanem a sokkal hangosabb betonból építették az utat."

Hat meg szerencse. Ha nem igy lenne, akkor evente lehetne cserelni az aszfaltot...

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2008.12.22. 15:23:39

Nem egészen értem a logikát.

Aki kertes házban lakik az gazdag? Aki gazdag az dögöljön meg? Aki megdögölhet az hallgassa csak a zajt és fogja be a száját?

Ez elég meredek álláspont.

KopaszMercis 2008.12.22. 15:24:41

Te a multkor voltam az Obiban.. ez a beton ez kurva hangos a zaszfalthoz kepest... gondolokodtam, hogy beszerzek egy tombot hazorzonek :)

is 2008.12.22. 15:25:32

ha tényleg eltértek az engedélytől, le van írva, és még sincs ott, akkor el lehet menni a bíróságra, és kártérítési pereket lehet indítani. le is van írva a posztban, hogy ez fog történni.

a kártérítésből kapott pénzt persze nem eltenni, jó magyar módjára, hanem abból építeni meg a hiányzó erdőt. biztos össze tud fogni az a pár csömöri lakos, ha meglesz a pénz, ugye? és akkor megvan az erdő, és kész a történet. nem kell semmilyen üvöltözést, meg hergelést csinálni.

Reggie 2008.12.22. 15:26:37

BDzsH · varoskepp.blog.hu 2008.12.22. 15:23:39

Hat ki mondta ezt a logikat?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2008.12.22. 15:28:51

is.
össze teccik keverni a szerepeket

A környezetvédelmi Felügyelőségnek a dolga,. hogy saját hatáskörben tegye meg a lépéseket..
bírságoljon, kötelezzen stb. miért a lakó fizesse az ügyvédet?

van arra kijelölt hatóság,

Chupa (törölt) 2008.12.22. 15:29:15

Amikor valaki nagyhangon óberkodik, akkor azért legalább 15 - 20 komment el szokott telni, mire önmagával ellentmondásba kerül. Mercis neked ehez elég volt 6.

Walter Melone (törölt) 2008.12.22. 15:30:47

Javasolnám a hőzöngő csömörieknek, nézzék meg az M3 kivetető szakaszát. Ott egy egész városrészt vágtak ketté, és nem ritka, hogy 10-15 méterre megy a 2X3 sávos út. Amikor befelé tartanak Budapestre, gondoljanak bele, hogy ezt nem tehetnék meg, ha nem lenne ott az az út.

Nos, még mindig van erkölcsi alapotok hőzöngeni?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2008.12.22. 15:33:51

Walter...
egy engedélyben előírt dolog teljesítésének számon kérése = hőzöngés?

érdekes világképed van.

Rá Dios 2008.12.22. 15:34:03

Az történhetett, ami a Lágymányosi hídról elvezető utak normális kiépítését is gátolja, meg ami miatt árvizi gát kell a Nánási úton:
A korábban rögzített nyomvonalba, ártérre, stb. épültek utóbb belterületté nyilvánított telkekre oda eredetileg elő nem irányzott házak, utcák, városrészek, de lesznek még "parazita" országok is. Kell-e miondani, mi az oka, vagy ismertek az "árfolyamok? :-)

TottaKár 2008.12.22. 15:34:05

kopaszmercis te mekkor egy prosztó nagypofájú paraszt vagy

remélem senki nem megy el a temetésedre mert az összes rokonod meghal addigra a zajártalomtól valami elkerülő út mellett

ja, kívánom még h irj alá olyan többmillás szerződést amivel jól kibasznak majd veled mert egy pontját sem tartják be és bárcsak látnám az arcod amikor véresre karmolod magad sírógörcsök között a tahó haverjaiddal együtt mert kiderül h dupla annyit kell visszafizetned különben utcára kerültök a gyerekeiddel együtt aztán ott éhezhettek de legalább ott nem lesz net és nem írogathatsz írtózatosan nagy faszságokat blogokba

na, most hogy ilyen jól kiírtam magamból a felháborodásom tényleg csak annyit üzennnék Neked, hogy igazán elmehetnél egy szeretet és tisztelet c. szolidaritás tréningre

csak azért mert Te tényleg csak egy igazi önző geci kopasz mercis vagy

sajnálom h kihoztad belőlem az állatot de baszd meg te tehetsz róla... amúgy pap lettem majdnem, alapban qwa nyugodt vagyok de nagyon felkúrtál most a baromságoddal

Üdv.:
T.K. ,
egy csömöri lakos

Magma 2008.12.22. 15:34:23

Bírom, hogy itt mindenki annyira tájékozott. Nos, én mellesleg csömöri vagyok, nem, nem kiköltöztem a városból, hanem ide születtem. Az M0-hoz képest a falu másik végén lakom, de a zaj ide is elhallatszik rendesen. Meglehetősen sok ismerősöm, barátom lakik az M0 felé eső részen - nem a XVI. kerület felőli részen, ami viszonylag új lakóövezetnek minősül, hanem a Csömör felé eső részen, ami 30 éve lakóövezet. Nem, akkor még híre-hamva nem volt az M0-nak, mikor odaköltöztek. Pontosabban nem ők, hanem még a szüleik. Kisgyerekes családokról beszélünk, akik születésük óta csömöriek. Nem, nem fognak elköltözni, mert ide köti őket minden: itt van munkájuk, ide járnak a gyerekek óvodába, iskolába, itt élnek az idős, gondozásra szoruló nagyszülők is. Márpedig ebben a fene nagy demokrációban nem is olyan egyszerű feladni mindent, és új életet kezdeni, teljesen máshol...

(Az M0-on én is járok, használom, inkább, minthogy végig merészeljek menni a szegény XVI. kerületiek útjain, amihez ugyebár semmi jogom nincs, lévén nem vagyok XVI. kerületi lakos... Nem is ezzel van a gond, tényleg... aki kíváncsi, mi a gond, tényleg vegye a fáradságot, és nézze már meg azt a véderdőnek csúfolt valamit... És a röhej, hogy a csömöri önkormányzat az égvilágon semmit nem tesz, csak a markát dörzsöli, mert megépíttették a NIF-fel a több km-es szervizutat, ami mellett majd jó kis ipari területek épülhetnek... nekik ennyi volt az érdekük!)

Barakis (törölt) 2008.12.22. 15:35:39

is

Ez hozzáállás, gratulálok. Szarunk a törvényre, meg az előírásokra, ha nem tetszik, akkor majd pereljenek be. Lófaszt. Lezárni a picsába az M0-ás azon szakaszát, építőkre iszonyatos kötbér állam bácsi felé, hogy a kurva anyátokért nem fejeztétek be határidőre és így nem veszem át, aztán lehet tippelni, hogy milyen gyorsan is lehet telepíteni erdősávot, zajvédő falat ilyen feltételek mellett. :D

A bibi ott van, hogy állam bácsi minden szart átvesz, mert milyen jó propaganda az, hogy korábban lett kész. Pedig nincs kész, csak használatba lett adva.

KopaszMercis 2008.12.22. 15:38:24

TottaKár 2008.12.22. 15:34:05

Togyeim es uraim.. ime a szimpatikus csomori lakos :)

Walter Melone (törölt) 2008.12.22. 15:39:08

Magma 2008.12.22. 15:34:23


Nem értem a problémátokat. Ahelyett, hogy csináljátok a feszkót, pertársaságot alapítani, és beperelni a kivitelezőt. Ha igazatok van, akkor semmi gond, ha nincs, hát akkor....

Magma 2008.12.22. 15:43:28

Csináljátok a feszkót = volt egy helyi lakossági fórum Csömörön, ahol megpróbálták közelíteni az érintettek az érdekeiket. Már bocsánat, de mi ebben a feszültségkeltés?

Walter Melone (törölt) 2008.12.22. 15:45:16

Miért, ez itt szerinted micsoda? :-)

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2008.12.22. 15:46:59

ez?
indulatos reakciók a jogállamot semmibe vevő hozzászólókkal szemben.

Magma 2008.12.22. 15:50:37

Azért itt erős csúsztatások vannak... Kedves Walter Melone, olvass vissza légy szíves... Egy szavam nem volt az M0 ellen! Rajtam kívül még sok más csömörinek sem. Én csak megpróbáltam a topikban felmerült csúsztatásokat helyre tenni, mert itt mindenki annyira, de annyira tisztában van azzal, hogy akik most szívnak, azok mind gazdagok, és úgy költöztek oda, hogy tudták, mire számíthatnak, és ugyanígy el is tudnak költözni. Ez nagyon nincs így! A gond az, hogy nem a lakosok vették át az M0-t, hanem az önkormányzat...

hillman. 2008.12.22. 15:52:22

"A véderdő sok helyen 50 centiméteres cserjét jelent, melyek egy része már ki is száradt (ezt az építtető is elismerte). A téli hónapokban is némi védelmet nyújtó örökzöld fel sem merült."
Azt nem irták , hogy az erdösávot gondoznák is; ez a helyiek dolga lett volna.hiszen 1része már ki is száradt.
A növények sok év alatt érik el a felnött méretüket.Ültetés után pedig különösen hajlamosak a megdöglésre, mert még nincs elég gyökerük.
az örökzöld meg tájidegen(gazdagékat nem érdekli).
Ha a helyieknek fontos lett volna az erdösáv, akkor gondozták volna.Söt akár ültethetnének is máshonnan kiásott csemetéket, sarjakat.
Ha társadalmi munka büdös gazdagéknak akkor fizessenek érte.
Oké megigérték, de akkor sem csak jajgatni kell;
mert ezen a földön az igéretek 100éve is ennyit értek, tudhatták volna.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2008.12.22. 15:53:54

hillman

te is el vagy tájolva...nem kicsit..

Walter Melone (törölt) 2008.12.22. 15:54:02

Amikor a csömöri polgárok tiltakozása miatt csúszott hónapokat(éveket?) az M0 építése, akkor ők vajon gondoltak arra a 2-2,5 millió budapesti lakosra, akik nem csak a zaj, de a szmog miatt is szenvedtek, elkerülő út hiányában?

Ha már jogállam:
Közösségi érdek. Azt jelenti, hogy egy kis létszámú közösségnek illik lemondani bizonyos előjogairól, a többség érdekében.

Na ezt nem csinálta csömör!

Nem tudok együtt érezni veletek...

Sajnálom.

TottaKár 2008.12.22. 15:54:35

KopaszMercis 2008.12.22. 15:38:24

gondoltam ha Te megengedheted magadnak azt a luxust h lejáratod magad akkor nekem is szabad

hillman. 2008.12.22. 15:58:11

miért is?
diplomásparaszt vagyok; sok mindenhez nem értek, de a növényekhez igen.

Wuff 2008.12.22. 15:58:16

hillman. 2008.12.22. 15:52:22

Ezt ugye Te sem gondolod komolyan? Egy autópálya mellett a helyiek kapáljanak, meg locsolgassanak? Ugye viccelsz? Mire tartjuk akkor az államot, ha már ezt sem képes ellátni?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2008.12.22. 15:59:25

Walter

mert az TUTI, hogy akik a föld henkipenkiben benne voltak, azok MIND ott laknak..

logikával úgy fel vagytok vértezve wazze, hogy kitelne belőletek egy egész csapat polgárjenő.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2008.12.22. 16:00:22

hillman

sok mindenhez nem értek,"

látjuk bátyus.

Magma 2008.12.22. 16:01:07

"Amikor a csömöri polgárok tiltakozása miatt csúszott hónapokat(éveket?) az M0 építése" - kérlek, mutass rá, mikor tiltakoztak a csömöri polgárok? Emlékeim szerint a XVI. kerületiek tiltakoztak. Akik egyébként budapesti lakosok...
(Zárójelben jegyzem meg, ők tiltakoztak az ellen is, hogy legyen lehajtó a Timur utcánál, így most, ha dél felé szeretnék Csömörről felhajtani az M0-ra, több km-t kell a szervizúton autóznom ellenkező irányba.)
Homályos elképzelések, félinformációk alapján vagdalkozok... Előbb tájékozódj, aztán oszd itt az észt. Az építkezés egyébként a kisajátítások miatt csúszott elsősorban.

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2008.12.22. 16:04:42

" KopaszMercis 2008.12.22. 14:55:47
Barakis:
Ok, de akkor ne az M0-st ne lehessen epiteni..."

Szánalmaska, az M0-st meglehetett építeni. Megépült. Idáig megvan? Nem elbontatni vagy használatonkívül helyeztetn iakarják,ezt érted? Azt akarják hogy azt a hetven méter széles zöldet odatelepítsék szépen, mert ebben állapodtak meg.

Egyébként meg próbálj meg olyan hangon beszélni, amit élőben is meg mersz engedni magadnak.

TottaKár 2008.12.22. 16:06:49

hillmannak üzenem, hogy menjen ki most a legközelebbi elsőrendű úthoz és szedjen szemetet meg toljon az árokparton gyepszellőztetőt

basszus itt nagyon sok a naív hülye

szerinted minek van küzútkezelő meg autópályakezelő???

az meg külön unikum, hogy diplomásként irogatsz ilyeneket

LOL

Reggie 2008.12.22. 16:07:04

Magma 2008.12.22. 15:34:23

Az elso tanulmany az M0 szuksegessegerol 1942-ben jelent meg, a haboru miatt 60-tol kezdtek tervezni es megvitatni a letrehozasat.
Tehat aki ott lakik annak a szuleinek is tudnia kellet mar idoben...

Mellesleg nagyon sokan laknak autopalya mellet es megis kibirjak(M1/M7 kivezeto szakasz, M3 kivezeto, budaors torokbalint, erd) es meg sincs belole ekkora hiszti hogy elviselhetetlen a zaj. Mert nem elviselhetetlen, meg lehet szokni.
A kivitelezon meg be kell vasalni amit vallalt, azzal nincs is gond.

is 2008.12.22. 16:09:19

Barakis: kicsit felületesen olvasol. semmi olyat nem írtam, hogy rendben van az engedélytől eltérés. viszont akkor most leszögezem: amit Te javasolsz, útlezárás és hasonlók, az kb. 200 éve kiment a divatból egy jogállamban. törvénysértést a bíróságon rendezünk, és nem az útra kiállva. rendes jogállamban a bíróság olyan kártérítést szab ki, hogy legközeleb ne legyen kedve elkövetni a jogsértőnek a jogsértést még egyszer. ez oldja meg a kérdést, nam a hargelés.

én is gratulálok a te hozzáállásodoz.

TottaKár 2008.12.22. 16:14:44

igazad van is, ideális esetben

de sajnos mi ököl-jog államban élünk
a bírósági rendezés sokszor reménytelen
:(((

Walter Melone (törölt) 2008.12.22. 16:15:01

"kérlek, mutass rá, mikor tiltakoztak a csömöri polgárok"

www.szike.zpok.hu/Mnulla/sajtokozlemeny.pdf
www.szike.zpok.hu/Mnulla/eu.pdf

Hirtelen ennyit találtam.

hillman. 2008.12.22. 16:17:38

Olyan elképzelhetettlen , hogy az emberek szabadidejükben csinositják a közteret a lakohelyükön? Saját érdekükben.
100m széles erdöröl beszélnek abbol kb 30 van a pája mellett(az a pályagondnoké).A többi már a határban van. A társadalmi munkában történö parkositás nem uj dolog.
Akácot, nyárfát,kökényt,vadrozsát inygyen szednek a határban, és átültetik. Az önkormányzat meg teát és kaját oszt.Én vettem részt ilyenben 20éve.Össze kell szervezni 1 hétvégére 100embert @ 2teherautot(ja,ha nincs már kényszer akkor nem megy?).

más országban láttam közhasznuakat hátukon puttonnyal,kezükben szöges bottal szemetet szedni a padkárol.

Walter Melone (törölt) 2008.12.22. 16:23:12

hillman. 2008.12.22. 16:17:38


Ugyan már...
Ebben az országban? Itt, ahol a lakótelepen a csikket az ablakon dobálják ki, a kutyát meg az utcára szaratják, és ahelyett, hogy összeszednék, jól otthagyják.
Itt, ahol több tonna szemét távozik az autókból az ablakon keresztül?

Nos, igen a többség számára ez elképzelhetetlen.

changebug (törölt) 2008.12.22. 16:28:13

Én az M3-as mellett lakom. Én is akarok véderdőt. Főleg sok fenyő mert azt szeretem. De a tölgyet, bükköt, kőrist, hársat is. Egy szép vegyes lombos erdőt akarok a házam elé.
Csömör:
Seregben volt egy mondás: így járt katona.

Amúgy, hogy látszódjon van bennem némi együttérzés...
Az erdőért küzdeni tovább. amúgy minden fa csemeteként kezdi, meg a cserjék is. Úgyhogy 3-5 évig hangja lesz...
Ja meg ki lehet cserélni az ablakokat. Én is kicseréltettem. Természetesen saját költségen.

Amúgy 2008 végén érdemes lenne elgondolkozni, itt pesten illetve pest mellett, hogy akkor most közlekedni akarok, csendet akarok, ingatlan spekulálni akarok, vagy mit akarok. ahol lehet közlekedni ott nincs csönd. ahol lehet lakni, ott nem lehet közlekedni. Ha meg ingatlan spekulálok akkor nem biztos, hogy lakóingatlanban kell gondolkodni. (ennyit a kártalanításról, engem sem kártalanít senki semmiért, pedig a demokrácia, jó párszor keresztbe tett nekem, nem kevés anyagi kárt okozva)

TottaKár 2008.12.22. 16:31:20

hillman

elmondom neked a saját sztorim

telepítettem gyümölcsfákat a kert végébe, plusz vetettem füvet mert gaz volt csak, ápoltam-nyírtam
nem a nyerészkedés miatt hanem hogy SZÉP legyen

egy szép napon jöttek a vízügyesek és IFA-val kitiporták az egészet, mondván ők most itt az árkot takarítják

szerinted azóta érdekel mi van a kert végében?
ezekkel a magánakciókkal okosan kell bánni, nem mehetsz csak úgy ki bokrokat telepíteni...

Magma 2008.12.22. 16:32:23

Walter Melone: akkor légy szíves olvasd el, kik írták alá...
2 (nem csömöri) környezetvédelmi egyesület, valamint 3 civil szervezet (1 csömöri, 2 budapesti illetőségű).
Ennyit arról, hogy egy kis látszámú település lakossága próbálta megakadályozni az M0 építését.
Azért erős csúsztatás egy - egyébként igen kis létszámú - civil szervezetet a csömöri polgárok többségével azonosítani...

kiad 2008.12.22. 16:32:52

Költözenek egy kicsit a Hungária körút mellé máris sokkal csöndesebb lesz ott kint mucsaröcsögén lakni. Meg aztán úgyis a városna járnak be dolgozni szóval nem teljesen mindegy az a kis zaj amit el kell viselniük. A városiak sokkal többet viselnek el miattuk.

halihalo 2008.12.22. 16:34:43

Erre az egészre az angol nyelvben vanegy nagyon jó kifejezés. egyetlen szó, de minden benne van.
Nimby (a "not in my backyard" rövidítése). Azokra használják, akik csak addig támogatnak mindent, akiknek csak addig jó a fejlődés és a fejlesztés, ameddig őket nem érinti. Autópálya? IGEN! Csatorna? IGEN! Útépítés? IGEN! Bevásárlóközpont? IGEN! Ja, hogy itt, ahol én lakom? Akkor nem kell... Budakalász, Csömör és a hasonlók...
Ja, igen. Én is az M0 mellett lakom, még mielőtt valaki ebbe kötne bele. És hatalmasat fejlődött a környék, mióta van. Akinek ez nem kell, az tényleg költözzön ki a pusztába. (A KopaszMercis stílusa elég prosztó, azzal nagyon nem érek egyet!).

Magma 2008.12.22. 16:41:49

Könyörgöm, olvassatok már vissza! SENKI, ismétlem SENKI nem mondta, hogy nem kell az M0!!!! Igenis szükség van rá, használjuk, élvezzük az előnyeit. Mindenki tisztában volt vele, hogy a megépülése az itt lakók számára hátrányokkal fog járni, de egyetlen dolgot tehetünk: a lehetőségekhez képest igyekszünk csökkenteni az ártalmakat. Ez pedig a beruházó/kivitelező/engedélyező felelőssége volt. Az érintetteknek tettek bizonyos ígéreteket a környezeti és a zajártalom csökkentésére, és ezeket nem tartották be. Ennyi a téma, nem más... Ehhez képest mindenki jön, és okoskodik, és majdhogynem ott tartunk, hogy Csömörön csupa újgazdagék laknak, és megérdemlik, hogy így jártak... Többen javasolták az érdekérvényesítést: hát pontosan ez az, amiről szól a cikk, hogy ezt próbálják tenni az érintett csömöri lakosok. Mások szerint ez csupán hőzöngés...

tehenke 2008.12.22. 16:49:45

Lehet, hogy ha a csömöriek gyökeres fát vennének karácsonyra, amit utána oda kiültetnének, meg lenne oldva a gondjuk.

Magma 2008.12.22. 16:56:11

Az a gond, hogy nem CSAK a véderdőről volt szó... A röhej az egészben, hogy a csömöri önkormányzat anno osztogatott fákat faluszépítésre (minden csömöri háztartásnak egyet-egyet). Én a mienket felajánlottam a véderdőhöz... de rá kellett jönnöm, hogy ez nem így működik. Ha mindenki elültetne egy-egy fát oda, ahova gondolja, abból minden lenne, csak véderdő nem... :(

Rá Dios 2008.12.22. 16:57:27

Tehénke, nekem tetszik a kiültetett karácsonyfák örtlete, de kérem, hogy a szaloncukrot se szedjék le róla!

tehenke 2008.12.22. 16:59:32

Magma Mindenre van megoldás, és minden ellen van kifogás is. Kérdés, hogy melyiket keresed.

Mille38 2008.12.22. 16:59:48

Magma,
ezek tényleg nem értik. Nem tudják, milyen arra ébredni vasárnap éjfél után három perccel csukott ablaknál, hogy vége a kamionstopnak és dörögnek lefelé a kamionok az ilonatelepi dombról.
Nem tudom, nyáron mi lesz, csak elképzelni tudom, mert amikor szeptemberben átadták, még pár napig nyitott ablaknál próbáltunk aludni. (Árpádföldön egyébként).

És mi tudtuk, hogy ide fogják építeni a pályát, mert csak 7 éve költöztünk ide. A csömöri lehajtó tényleg hiányzik, ez a kérdés a helyieket is megosztotta. Pl nekünk jó lenne, de nem mi lakunk a Timur utcán. És tényleg van előynös része a közlekedésnek, bár Buda időben nem lett gyorsabb, de legalább nem lépésben megyünk át az Erzsébet/Lágymányosi hídon. Azonban zavaró, idegesítő a dzööööm-dzööööm-dzöööm folyamatos áradata: és bizarr a véderdő = fűzfagallyak sora. Meg bizarr a sehonnan sehová se vezető biciklis felüljáró, ami éjszaka ráadásul láthatatlan is :o)

abdul 2008.12.22. 17:00:56

kopasz mercis
miért nem maradtál amerikában?

Mille38 2008.12.22. 17:02:14

changebug:

Valóban minden facsemete egyszer gally volt, de ide 9 éves, háromszor iskolázott fákat ÍGÉRTEK.
Bár azokat valóban 9 éve kellett volna leszúrni a földbe, ha idén telepíteni akarják.

Magma 2008.12.22. 17:04:47

Ok, akkor akkor holnap kimegyek csákánnyal felbontani a betont, és helyette leaszfaltozom, majd építek néhány zajvédő falat, és egy 70 m-es erdősávot (mindezt egy olyan földterületen, ami nem az enyém). Ja, és még egy falat, ami a felüljáró fényeitől óvja meg a szélső utcák lakóit - ugyanis azt elfelejtették felmérni a kedves szakemberek, hogy a felüljáróról érkező autók reflektorai pontosan bevilágítanak a szobákba... Mindezt természetesen saját költségemre, mert az erre szánt pénzt valakik jól lenyúlták...

tehenke 2008.12.22. 17:08:36

Magma Nem. Ne csináld. Maradj otthon, és sírj, hogy milyen rossz Nektek, csömörieknek.
Az, hogy az M0-ás még sok másik városon átmegy, ne zavarjon.
Ne ültessetek fát. Ne csináljatok semmit. Szenvedjetek. Megérdemlitek.

Magma 2008.12.22. 17:11:23

Mille38: a lehajtó kérdése igen érdekes amúgy... erősen tiltakoztak az érdekelt önkormányzatok, ezért jött az a köztes megoldás, hogy legyen szervizút... Majd most, hogy átadták az M0-t, hirtelen az érintett önkormányzatoknak roppant sürgőssé vált, hogy lehajtó is épüljön... Innentől kezdve vannak sejtéseim (bár ez nem igaz: több, mint sejtés), hogy kinek vannak földterületei a szervizút mentén...

Na, ez a gáz, kedves kommentelők! Hogy ez az egész M0 ügy nem rólunk, csömöriekről (és nem az árpádföldiekről, kistarcsaiakról és még sorolhatnám) szól, hanem valakik (nem a kisemberek) nagyon is jól jártak, és arra már nem voltak hajlandóak, hogy a saját Önös érdekeiken kívül esetleg arra is gondoljanak, hogy a többség komoly hátrányt szenved...

Barakis (törölt) 2008.12.22. 17:15:29

is

Mondom lassan, hogy megértsd. Ha az lett volna, amit én mondtam, akkor kb 2-3 hét alatt lett volna eredmény. A fő gáz azzal volt, hogy volt olyan fasz aki átvette azt a betoncsíkot, amit autópályának neveznek. Míg most lehet évekig pereskedni. Ezt a fejlődést értük el 200 év alatt? Csodás. :DDD

Magma 2008.12.22. 17:15:54

tenenke: ha veszed a fáradságot, és visszaolvasol: nem sírtam, nem panaszkodtam... Tisztában vagyok vele, hogy az M0 máshol is átmegy, a szüleim ilyen helyen élnek (nem Csömörön) és éppen a költözést fontolgatják... Na Ők, sírnak! Az viszont tény, hogy az összes érintett település közül Csömör és Árpádföld lakott területei esnek legközelebb az M0-hoz, és itt nem épültek meg az ígért ártalomcsökkentő beruházások.
Nem tudom, kié most pontosan az M0 környéki terület, de komolyan elhiszed, hogy a tulajdonos jó néven venné, ha a csömöriek hirtelen elkezdenének fákat ültetni a földjén?! Ez szerinted tényleg így működik?!

Magma 2008.12.22. 17:17:46

"A fő gáz azzal volt, hogy volt olyan fasz aki átvette azt a betoncsíkot, amit autópályának neveznek. " - ezzel mélységesen egyetértek!

Rá Dios 2008.12.22. 17:19:39

Magma, én kistarcsaiként a kórház mögött jól hallom az autópálya zaját. Ez nem a korábbi szélsuhogás, kakaskukorékolás. Utána felhajtok rá és suhanok a lámpák fényében. Ez is más, mint a korábbi kátyúszlalomozás, sárfrecskelés a sötétben. Szóval nekem bejön a pálya.

TottaKár 2008.12.22. 17:20:23

Magma,
az ilyen tehénféléknek nem érdemes elmagyarázni. Szegény nem tudja felfogni, hogy nem te vagy a hibás.

Hanem azok akik ellopták kvázi a "csömöriek" pénzét amiből lett volna normális infrastruktúra.

Ezért tart itt az ország.
:(((

changebug (törölt) 2008.12.22. 17:25:02

Mille38 2008.12.22. 17:02:14

>Bár azokat valóban 9 éve kellett volna leszúrni a >földbe, ha idén telepíteni akarják.

Látod ez az. 9 éve még azt sem lehetett szerintem tudni merre megy az autópálya/autóút. El tudod, te azt képzelni, hogy 9 évre előre gondolkodnak, terveznek és költséget számolnak? Akkor mikor azt sem tudják mi lesz a nyomvonal. Mert én nem. Ergo, aki ígért, hazudott, nem tehetett mást.
De ettől függetlenül ki kell verni belőlük a véderdőt - megnő az is. Meg megoldani kell dolgokat. /Kiváncsi lennék, ha vennénk az autópályák/autóutak növekedésének nagyságát, hány m2-en kellett volna már évekkel ezelőtt fákat dúgdosni.../

Perillustris 2008.12.22. 17:49:21

A témában:

Európa első autós faluja nyílt meg Budapest mellett
index.hu/politika/belfold/csomor1026/

cso zsi 2008.12.22. 17:54:48

Részben megértem a panaszt, mert pösti lévén, a 6-os (aszfalt) út mellett 100 méterre van a tanya.
Apámáék tudnak aludni nyitott ablaknál, engem zavar az éjszakai nem egyenletes forgalom, mert autós-motoros egyaránt nyélgázon próbál haladni, kb. 3-4 perces közökkel.
Nappal az egyenletes zaj nem zavar.

De azért a csömöriek kiköltözhetnének a nagy demokratikus Amszterdam M0-ása mellé (A10).

maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=amsterdam+a10&sll=47.530916,19.06464&sspn=0.006433,0.01914&g=amsterdam+a10&ie=UTF8&ll=52.401162,4.844971&spn=0.18601,0.612488&z=11

Ugyan Amszterdam némileg kisebb, mint Bp, de a körgyűrű bent van a városban, a mi Nagy lajos király - Fehér út - Kőrösi Csoma - Határ út útjaink nyomvonalához hasonlóan, főként emelt vonalvezetéssel.

Ez vagyok 2008.12.22. 17:55:06

Úgy van, hajrá! Ami jár, az jár, kicsikarom. Veszteni valóm nincs, telik a közpénzből. Javaslom, hogy minden követelőzőnek adjanak tízmillió forintot, merthogy nagyon szívnak, meg szenvednek. Ráadásul két heti nyaralást a Bahama-szigeteken. Ha ezt is fitymálnák, akkor Hawai-szigeteken, Fidji-szigeteken, vagy ahova szeretnének menni. Ehhez hatvanfős lebonyolítási bizottságot javaslok felállítani, fejenként háromszázezer nettó fizetésért, természetesen ezt is az adófizetők pénzéből. Ha nem felel meg, rombolják le és vessék be sóval az M0-ás kifogásolt szakaszait.

Perillustris 2008.12.22. 17:55:59

"Nem tudják, milyen arra ébredni vasárnap éjfél után három perccel csukott ablaknál, hogy vége a kamionstopnak és dörögnek lefelé a kamionok az ilonatelepi dombról."

Jövőre még rosszabb lesz, mert egy idióta döntés folytán rövidebb ideig tart majd a kamionstop: autohirek.hu/tart/cikk/i/0/22453/1/auto/Valtoznak_a_kamionstop_szabalyai
Ráadásul a következő, nyilvánvalóan hamis (hazug) magyarázattal: "A módosításnak köszönhetően a balesetek szempontjából legveszélyesebb pénteki és hétfő reggeli időszak tehergépjármű-forgalma jobban eloszlik."

TottaKár 2008.12.22. 18:10:44

Ez vagyok-nak

szerződés nem betartása forog fent

álmaidban követelt itt valaki is egzotikus nyaralást

ébresztő! more?

Ez vagyok 2008.12.22. 18:20:50

TottaKár
Láttál már olyan állami szerződés teljesítését nagyprojektnél hazánkban, ami maradéktalanul happy volt? Én csak elkeseredettségemben írtam, amit. Végre van valami előrelépés, fejlődés, aztán meg csak az elégedetlenség, meg a követelőzés csapódik le belőle, hogy ez sem jó, meg az sem jó. A beírásomat teljesen a cinikus negatívság vezérelte, mint amilyenek vagyunk. Ha nem derült ki számodra: én egy teljesen fonákul elképzelt forgatókönyvet írtam ide. Pont olyat, mint amilyen világban élünk itten a Kárpát-medencében.

Ez vagyok 2008.12.22. 18:24:00

Egészen biztos vagyok abban is, mint ahogy ez nálunk szokás, hogy az erdősávok már rég elvesztek a kenőpénzek kifizetéseikor.

gomboc-artur 2008.12.22. 19:10:33

nem tudom hogy ki milyen zajról panaszkodik
én Csömörön fenn lakom a hegyen és pont rálátok a M0-ra
és semmilyen kurva zaj nem hallatszik.
Lehet hogy közvetlenül a pálya mellet van zaj
de kérem szépen aki Hungária M3bevezető Villamos
Troli stb közelében lakik az nem zajos? csak amikor azokat épitették akkor nem kérdezték ,hogy elnézést itt lehetne itt jó lesz vagy menjünk arréb és felhajtó lehet vagy azt is rakjuk máshova,
egyébként a jó kurva anyját mindegyik csömör és XVI ker lakosnak meg levegő munkacsoportnak amleyik kitalálta és tiltakozott hogy csömör és a XVI határában nem kell
1 kurva felhajtó sem inkább a szerviz út,az jó
meg majd lesz út a Rákospalotai határ útról aha várjuk meg vívó állásban akik ott laknak azokat nem fogja zavarni? jah kérem Ők nem csömöriek meg nem a timur utca közelében laknak le vannak szarva

gomboc-artur 2008.12.22. 19:12:17

ui:a polgármester meg tényleg egy paraszt
amikor ide költöztünk az utcán találkoztam vele csak nem tudtam , hogy az a polgármester és véletlenül megígértem neki 1 k nagy verést

Mille38 2008.12.22. 19:16:28

Gomboc-artur,
én úgy tudom, hogy pont arra akarták vezetni a pályát egy időben, ahol Cs-ön a legújabb, -nagyobb, -drágább gázak vannak. Aztán úgy döntöttek, mégis inkább az ilonatelepi dombon átkell egy hajtűkanyar, mert a másik hegyen horribilis pénzeket kellett volna fizetni kisátításra, és egyébként is az új negyednek "valamér" jobb volt az érdekérvényesítő képessége, mint az ilonatelepi régi házak tulajdonosainak, akik végül annyit se kaptak, amiből másik hajlékot vegyenek maguknak... Hát vannak még cifra fordulatai ennek az ügynek.

aFx 2008.12.22. 19:30:40

okés. van konkrét nyoma az ígéreteknek, vagy ez ilyen akartuk volna kategória.

csakmert:
a.: van nyoma. szabálytalan az autópálya, nem kaphattak volna engedélyt, és úgy általában baj van. irány a bíróság, adott esetben elmenni brüsszelig. lehet sokáig tart, de közben a guruló károkozást, amit a szabálytalan kivitelezéssel csináltak, azt beszámmíttatni. vastagon.
b.: nincs nyoma. na ez már problémásabb. de az önkormányzatban kamuzókat ettől függetlenül még meg lehet keresni hogyisvoltezakkorbélukám beszélgetésre.

ennek semmi köze nincs a kell e autópálya kérdéskörhöz. ennek csak ahhoz van köze, hogy volt egy megállapodás, és azt vagy betartották vagy nem. ha te lemennél a boltba, vennél x terméket, aztán hazaérnél, és hát a csomagolásban egy másik -lényegsen gyengébb specifikációjú- termék, vagy általában semmi nem lenne, minimum ideges lennél, de baromira. és irány a vevőszolgálat/fogyasztóvédelem.

ennyi.

más megközelítés: svédország, autópálya a 140ezres város közepén, 2x3 ill 2x4 sávokkal, integrálva az úthálózatba. házaktól 20 méterre. lakóházaktól is. 5 méter magas zajfogókkal és egyéb halkító intézkedésekkel. működik. ugyanúgy göteborg közepén is átmegy a pálya. meg lehet ezt csinálni jól és rosszul is.

autópálya kell, de könyörgöm, ha azoknak, akik átverteknek annyit mondtok, hogy kuss a nevetek és meg lehet dögleni, akkor nem kicsit vagytok frusztráltak. lenyelnétek ha átvágnának titeket a boltban csokival? hát én simán nem;> na ez ugyanaz, nagyban.

Macka71 · http://www.netsoft2000.hu 2008.12.22. 19:40:35

Sziasztok!

Én Árpádföldön élek 8 éve egy viszonylag nyugalmas, de mégis "lakóparki" környezetben (Ostoros út). Nem vagyok gazdag. Világ életemben lakótelepeken laktam és ugyan ez most a legjobb környezet, de mégis szeretnék nyugodtabba, csendesebbe költözni mint ahol most élek. Éppen elég az a zavart és gyűlöletes környezet ahol általában a magyarországon élő családok kénytelenek élni, dolgozni.
Ezt érzem ebben a topicban is sajnos.
Költözködésem első célpontja Nagytarcsa volt, ahol ugyan valószínűleg életem végéig részleteket kellett volna fizetnem, de mégis talán olyan környezetben élhettem volna amelyet szeretnék. Mindezt 32-40 Mft közötti összegért. Ha ezt egy belvárosi 100 m2-es lakáshoz viszonyítom, akkor kb. ugyanannyi. Éppen csak csendes lett volna, és nem a kicserélt ablakok mögött a házban, hanem a kertben is.

De nem.

Ugyanis amikor elkezdtem nézelődni, kiderült, hogy nem messze (100-200m-re) kezdik építeni az M0-t. (Pont mint a vitatott település).
Gyermek koromban Sukoró környékén volt szerencsém nyaralni, mely az M7-től olyan 6-7 km légvonalban. Ahol én voltam, rendszeresen hallható volt az autópálya zaja, így bármennyire is tetszettek a házak Nagytarcsán, mégsem áldoztam rá a meglevő vagyonomat, és az akár életem végéig is tartó részletfizetést.

Hogy miért is írtam ezt.

Először is, egyetértek azokkal akik felhánytorgatják azt, hogy miért is költözött oda, ha nem járta körbe.
Ez természetesen nem érvényes azokra, akik nem az elmúlt pár évben költöztek, mert azért a "köznép" - mint én is - számára azért a nyomvonal eléggé ismeretlen volt, hacsak valaki nem járt utána minden környező önkormányzatnál.

Másodszor, egyetértek azokkal, akik a Hungária körgyűrű környékén laknak, mert az új átadott M0 szakasz meglehetősen levett a forgalomból! (Bár ezt sajnos az utóbbi 1 hónapban már nem tapasztalom sajnos, ugyanis én is arra járok munkahelyem miatt...)

Harmadszor, mint átlagos állampolgár, nem értem ezt a gyűlöletet (nevek nélkül), amely egy viszonylag "egyszerűnek" induló bejegyzés miatt keletkezett.
Talán olyanok között akik esetleg soha sem érezték át a saját problémáikon kívül mások gondját.

A hangnemet meg már végképp nem értem.

Tolerancia, egymás gondolatainak elfogadása, átgondolása.

Mindenkinek békés és tényleg szeretetteljes karácsonyt kívánok!
Talán inkább ez motiválja mondanivalónkat, nem a harag és gyűlölet!

cso zsi 2008.12.22. 20:30:01

" Mille38 2008.12.22. 19:16:28 "

Na kb. ugyanezért nincs vízierőművünk a Bős-Nagymarosi Duna-szakaszon.
Anno a nyaralótulajok, majd "politikai érdekek" gátolták meg.
Aztán a zöldek környezetvédtek.

"Hazánk vesztett, Szlovákia nyert az ügyön, az ő számításai ugyanis majdnem beváltak. Ha a környezetvédelmi garanciákat esetleg megkapjuk, elégedettségünk akkor sem teljes."

Ha az M0 is a zöldeken múlt volna, akkor az is Szlovákián keresztül megy...

TottaKár 2008.12.22. 20:31:23

Macka71

Pont ezt mondom én is. Olyan könnyen el lehet intézni egy bunkó beszólással mások problémáját

az, hogy beleérzek/belegondolok más helyzetébe fel sem merül sok emberben
sokkal könnyebb azt mondani h "költözz a pusztába"

az pedig hogy valaki ezt sejthetően csak irigységből tesz tovább súlyosbítja a dolgokat

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2008.12.22. 22:43:22

a cikk témája és a kommentek megmutatját minden zamatát a magyar jelennek:/

Édes Anna 2008.12.24. 02:12:06

A csömöriek (meg szerintem mások is, csak arról nem tudunk annyira) át lettek baszva a palánkon, a közpénzből érdekképviselettel megbízott önkormányzatuk pedig mismásol keményen és kizsákmányol saját zsebre.
Ez eddig világos. Nem értek itt egyeseket, hol marad a szolidaritás.

Ex- Wekerle telepiként (M5), ex- Róbert Károlyosként (M3, Hungária, Árpád-híd), ex-Kelenföldiként (M1/M7) maximálisan megértem azokat, akik legalább a szerződésben vállalt kárenyhítést szeretnék megkapni/követelik. Teljes támogatásom és együttérzésem.

Másrészt meg van érv az M0 ellen is, lásd pl:
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20081222/az-m0-vesztesei

"az áldozatlista kb. így alakult:

- Rákóczi út és Kossuth Lajos utca lakói
- kevés volt, így ugyanennek az útvonalnak a villamosutasai következtek
- kevés volt, így a Hungária és Róbert Károly lakói jöttek
- kevés volt, így a Vörösvári út és Bécsi út lakói jöttek
- kevés volt, így most aztán Csömör, és a többi falu következett, és a Szentendrei sziget meg Újpest persze

Mind muszáj volt.
Így összeadva hány ember hozott eddig anyagi vagy egészségügyi áldozatot?

De kevés lesz ez is, így aztán most jöhetnek ezek:

- óbudaiak
- a Budai hegység
- Munkás körút

Több tízezer ember megint, az erdőkről ne is beszéljünk.

...és sosem lesz így vége. Mert az első ütemek után arra kellett volna költeni a pénzt hogy a forgalom csökkenjen inkább. Vagy stagnáljon. Biztosan meglátszana a BKV-n, a belvároson, meg a bringás hálózaton az az ezermilliárd forint(...)"

Azért csak a mindent fölzabáló autóáradat (included kamionok a vasúti/vízi szállítás helyett) emésztik föl az életterünket.

Urbanisztikai közhely, hogy ahol út van, ott forgalom is (az út forgalmat generál), ezzel nem is vitatkozom, de miért nem sikerült soha még azt a pofonegyszerű fölismerést megtenni, hogy ahol házak vannak ott emberek is élnek?

Pista Bácsi 2008.12.26. 19:40:51

A "kedves" csömöriek miatt késett éveket az M0-ás keleti szakasza, azt mindenki tudja.

Zseniális taktikát követtek, ami majdnem be is vált. Az volt a taktika lényege, hogy zajos tiltakozásokat szerveztek az autópálya építése ellen, kikényszerítve, hogy a beruházó tárgyaljon velük.

Az volt a követelésük, hogy az M0 Csömör mellett menő szakaszának a tehermentesítése érdekében (vagyis az őket terhelő kisebb zaj érdekében!)építsenek potom 50-60 milliárd egy új autópálya szakaszt, ami az M0-ról kiindulva Gödöllő és Mogyoród között átvezeti a forgalmat az M3-as autópályára. Ez lesz majd az M31-es.

A beruházó, hogy lecsillapítsa a csömöriek hangos tiltakozását, elfogadta a javaslatot és megkezdte az M31-es tervezését.

Valójában nem lecsillapították a csömörieket, hanem jól belesétáltak a csömöriek csapdájába :-(((

Mikor köztudottá vált, hogy meg fogják építeni az M31-es autópályát, ami átvezet az M0-ról az M3-ra, a csömöriek azzal a javaslattal álltak elő, hogy ha úgyis meglesz az M31, akkor teljesen felesleges am M0-t Csömör mellett továbbépíteni, menjen a forgalom az M31-esen, aztán aki tovább akar menni a Megyeri híd felé, az Mogyoródtól jöjjön vissza az M3-ason és úgy menjen tovább az M0-on Budára.

Na, itt fogyott el a beruházó türelme, azóta ahol teheti ott szívatja a csömörieket :-)))

HLaci 2008.12.27. 08:46:55

"A csömöriek -akiktől helyenként hetven méterre megy el a forgalom - szenvedik meg leginkább a zajvédelem hiányát."

NE HAZUGGY, BAZMEG!

cömör mellett zajvédő fal, töltés van, ill. egyes részeken bevágásban megy.

milyen hiányról hazudsz?

HLaci 2008.12.27. 08:51:52

"A helyszín Csömör volt, a 26 km-es szakasz leginkább érintett települése, ugyanis itt megy a legközelebb a házakhoz (70-250 m) az autóút."

ja. meg maglód-ecsernél, és pécel-rákoscsabánál...

persze ott nem csömöriek laknak, így ők le vannak szarva...

(a valóság meg az, hogy maglódecsernél TÉLLEG SZAR a zajvédelem, mert kb. térdigérő "zajvédő falat" (muhaha) építettek...)

pankac 2009.01.06. 16:30:36

Gratulálok a sok építő jellegű hozzászóláshoz!
Jellemző, hogy sokan csak beleugatni tudnak....

Nézzétek már kicsit reálisan a tényeket.
Én 34 éve lakom itt Csömörön, sajan pont az M0 melletti utcában.
kb 15-20 éve volt róla szó először, hogy tervezik az autópályát. Szóval amikor a szüleim itt építkeztek, nem világosította fel senki őket, hogy figyu, itt 35 év múlva autópálya lesz.. autók is alig voltak.

A lényeg, amit jó lenne, ha a sok szitkozódó fel tudna fogni.
Igen, megépült az M0, ez tény. Az is tény, hogy kell.
De basszus, az európai unióban élünk, és nem a kőkorban, engedtessék már meg, hogy legyen annyi igénye az embereknek, ha idetolnak az orrunk alá egy autópályát, hogy úgy csinálják meg, hogy az a legkevésbé zavarja a hosszú évtizedek óta itt élő embereket.
Ha a környezetvédelmi engedélyben ígértek fűt-fát, erdősávot, zajvédő falat, zajelnyelő burkolatot, akkor had kérjük már számon, hogy ez miért nincs megcsinálva!
Miért kellene szó nélkül eltűrni, hogy hazugságokkal etettek? És nem lehet pénzhiányra hivatkozni, mert megvolt arra bőven a pénz, csak valószínű, hogy inkább korrupciós célokra lett felhasználva, nem arra, amire eredetileg szánták.
Az 50 centis cserje pedig elírás, 5 centis kis valamiket dugdostak a földbe, amiket kb 2 méterről lehetett észrevenni a gazban.
És igen, nagyon zajos. Nem lehet a kertben beszélgetni a zajtól, nem lehet az ablakot nyitvatartani, olyan szinten zavaró a zaj.

Egyébkként egy 2,5 km-es szakaszról van szó, ami közvetlen a házak közelében megy.
Ne mondja nekem senki, hogy ez olyan óriási áldozatot kívánt volna a befektetőktől, hogy normális szinten meg legyen csinálva, hogy ne zavarja a lakosokat a zaj. Miből tartott volna ehelyett a kis szar zajvédő fal helyett egy 6-8 méter magasat megcsinálni?
Miből tartott mindenhol megcsinálni, nem pedig ilyen hiányosságokkal?
Jaaaa, hogy akkor többe került volna, és kevesebb pénzzel lehetett volna risztelni.

Ebbe gondoljatok már bele fújolók..... ti milyen szívesen laknátok mellette, vagy inkább eladnátok a 30 millát érő házatokat 15 m,illióért, csak, hogy szabaduljatok innen?
Jaaa, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene.. igazatok van, mi közötök hozzá, nem titeket zavar.
Gratula, igazi magyar hozzáállás.....

Mi 2009.01.09. 21:09:19

@Walter Melone: Nem csak Önnek írom,hanem mindazoknak a hozzászólóknak akik szinte élvezettel írnak trágár szavakat és durván gyűlölködnek,mintha kimondottan ezt élveznék.
Nagyon szomorú,hogy ha valakiknek problémája van nem az együtérzés,megértés a reakciójuk,hanem a káröröm,"ha nekem nem jó,másnak se legyen"
Döbbenetes,pedig én nem csömöri vagyok.
Amit pedig igazán nem értek,hogy milyen alapon mondhatná bárki,magamat is beleértve,hogy ,idézem:
ne hisztizzenek,viseljék el nem elviselhetetlen a zaj,vegyenek új ablakot...stb"azok akik nem ott laknak?Ja és még valami!
Én zuglói vagyok,de jól ismerem Csömört és tudom,"kedves" hozzászóló,hogy egy nagyon hangulatos község,közvetlen Pest mellett,tehát,nem
Csajágaröcsögén és több tisztességes és kiváló ember lakik ott mint sok pesti kerületben.
Aki pedig gyűlölködve ír,annak a témáról fogalma sincs!!
A baj az,hogy ez már nem is ,egy fórum,csupán mocskolódás és sajnos a legtöbb hozzászólónak nincs is fogalma miről is van szó.
És Ők használnak irritálóan durva és cinikus megjegyzéseket.
Érdeklődve kapcsolódtam be erre a fórumra,mert érdekel mi történik az országban, minden részén,de
most már látom itt nincs téma,mert nem lehet téma,mert nem engedik meg egyes hozzászólók,sajnálom,igazán!

Navarone 2009.01.19. 13:33:10

Ez az egész csak hőzöngés.

Mindent meg lehet szokni. Mi Ferihegy közelében lakunk (Rákoskeresztúr), és csak csodálkozom, hogy mennyire hőbörögnek sokan a reptér miatt. Nem is hallani!!!

Egyébként érdekes, mert én is járok arrafelé, mégsem hallom az autókat.

És egy javaslat: a kisgyereket nem szabad úgy elaltatni, hogy haláli csend legyen körülötte, mert felnőtt korára nem fog tudni elaludni még akkor sem, ha egy légy rebbenti a szárnyát, mert a "hatalmas zajra" fel fog ébredni.

Navarone 2009.01.19. 13:34:32

@HLaci:

Rokonom él Rákoscsabán, az M0 péceli útja feletti szakaszától egy utcányira. Semmit sem hallani ott sem... Nyugodtan tudnak aludni.

Nekem erős a gyanúm, hogy a csömöriek egy kis pénzt szeretnének ezzel a műbalhéval.. Adja isten, hogy ne legyen igazam...

Navarone 2009.01.19. 13:49:44

@Roa: Szerintem van benne igazság. Vagy leesne a gyűrű a csömöriek ujjáról, ha társadalmi munkában mindenki ültetne 1 db fát? Állítólag nem bírnak aludni...

Navarone 2009.01.19. 13:59:42

@Mille38: Egy véderdőt szerinted hogy kell ültetni? Csak kis cserjéket lehet ültetni, nem kifejlett, tíz-húsz éves felnőtt fákat. Ne vicceljetek már ezzel, azt hittétek, egyből akkor erdősáv lesz ott, hogy semmi nem hallatszik át??

Navarone 2009.01.19. 14:05:12

www.m0.hu/index_10400000.php

Tudják-e, hogy újabb lakóházak épültek a csömöri oldalon az autópálya 1. pontban körülírt szakasza mellett? A térképen nincs berajzolva.
Az Önkormányzat azért adott ki építési engedélyt, mert ez a rész nem hatásterülete az autópályának. Levegővédelmi szempontból a védőövezet az autópálya tengelyétől (közepétől) számított 50 méter.
A környezetvédelmi engedély kiadását követően épült házak, illetve a beépítésre szánt terület autópályához legközelebb eső részén, mint mértékadó zajterhelési ponton, kiegészítő vizsgálat készült, amely megállapította, hogy védelmi intézkedés nem lenne szükséges. Ugyanakkor zajvizsgálati ellenőrző pontot (monitoring pont) jelöltünk ki, ahol az üzembe helyezés után mérések lesznek, és ha szükséges, akkor megtesszük a megfelelő lépéseket.

Navarone 2009.01.19. 14:16:34

@Édes Anna:

Mi a megoldás szerinted? Törjük fel a betont mindenhol, az autókat zúzassuk be, és ezentúl lovaskocsival járjunk? Fogadjunk, hogy akkor meg a lovak nyihogása nem tetszene az embereknek.

.... :-/

Navarone 2009.01.19. 14:20:28

@pankac:

Ne haragudj, de ezt nem hiszem el. Nem hiszem el, hogy akkora lenne ott a zaj, hogy a kertben nem tudtok beszélgetni. Ez hazugság.

Továbbá ha a 6-8 méteres falat építették volna meg, akkor azért hőbörögnének egyesek, hogy milyen ronda falat építettek oda.

De nagyon remélem, hogy akiknek ennyire nem tetszik az M0, ugye nem is használja... ;-)

Édes Anna 2009.01.29. 03:13:52

@Navarone: zúzassuk be, igen :)
lovaskocsi meg bringa, tömeg/közösségi közlekedés meg gyalog és MINIMÁLIS de tényleg a legszükségesebb mértékben pedig autó. Ennyi nem kell, mint amennyi most van, az meg pláne nem kell, hogy mindent de mindent nekik rendeljünk alá.