Amikor megláttuk a Napi Gazdaságban az "új városnegyedet" beharangozó cikket, azt hittük, csak egy szokásos újabb lakóparkról van szó - ezúttal a XV. kerületből. Mitagadás, a távlati kép (katt rá!) sem győzött meg az ellenkezőjéről, de ha igaz, amit írnak, akkor ez végre nem egy hétköznapi projekt. A Szentmihályi út és a Páskom-liget térségében, az M3-as és az M0-s újpalotai szakaszának közelében épülő City Park ugyanis ígér oylanokat is, amik nem voltak általánosak korábban Budapesten.

Nem sorolunk föl minden igéretet, ami elhangzik az ötven hektáros terület fejlesztéséről a konferenciaközponttól a sportcentrumig, de egy-két dolgot érdemes kiemelni. Például ez a pár mondat nem hagzik rosszul:

"A városrészt úgy tervezték, hogy ösztönözze az egészséges életmódot, és a lehető legkisebb mértékben függjön a gépjárművektől. A munkahelyek, üzletek, iskolák, parkok és rekreációs létesítmények rövid sétányi távolságra találhatóak a lakóterületektől. A sport- és rekreációs tevékenységet szolgáló létesítményeken (beleértve a fedett uszodát és sportcsarnokot, tenisz- és kosárlabdapályákat, valamint játszótereket) kívül nem kevesebb, mint hat közparkot, tíz kilométer gyalog- és kerékpárutat, és öt hektár parkerdőt is kialakítanak. Ez lesz az első, a modern élethez szükséges összes infrastruktúrával rendelkező, nagyléptékű projekt Magyarországon."

Máshol meg azt olvasni, hogy

Az infopark számítógépei által kibocsátott hő segítségével részben a közintézmények fűtését támogatják, az összegyűjtött esővizet szűrés után a zöldterületek öntözésére használják. A közterületek éjszakai megvilágítását napenergiával oldják meg.

Odaköltözni, azért nem költöznénk oda, de így messziről tetszik. Kiváncsiak vagyunk mi lesz belőle. Abban biztosak vagyunk, hogy az értékesíthető ingatlanok megépülnek, a többiben pedig reménykedünk. Legalább lesz a XV. kerületnek is fedett uszodája. Hajrá!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest lakás környezetvédelem park iroda uszoda kerékpárút lakópark ingatlanfejlesztés xv. ker gyalogút

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr43755836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2008.11.10. 00:48:38

"Mindemellett a projekt keretében 580 millió forintig részt vállalnak a Szentmihályi út és a Rákospalotai határút - az ingatlanok melletti szakaszai - kiszélesítésének finanszírozásában."

Még több autó - a fenntartható fejlődés jegyében és a garantált szmogért.

De most legalább már tudom, kinek volt érdeke felgyújtani tavaly az erdőt.

pater76 2008.11.10. 08:23:51

A Rákospalotai határút (a Szentmihályi meghosszabbításaként) eddig is átjáróház jellegű volt, iszonyat mennyiségű autó Újpesttől a 16. ker-ig. Az egyik legszmogosabb városrész már most is, mi lesz itt 1-2ezer ember betelepítésével? (mert hogy azok sem gyalog fognak járni, az tuti). Kíváncsi leszek a négyzetméter árakra, meg a fizetőképes rétegre (akinek pénze van és friss levegőre vágyik, az nem ide fog költözni, az tuti)

Perillustris 2008.11.10. 13:14:47

Itt nem 1-2 ezer emberről van szó. Csak a cégeknél lesz legalább ennyi alkalmazott (100-200 vállalkozás). Ezek miatt a napközbeni forgalom is jelentős lesz (áruszállítás, tárgyalások, stb.), s ezt fejeli meg a teljes kiépítettséget alapul véve többezer lakó.

Nem a fejlődés ellensége vagyok, de tapasztalataim szerint az "emberléptékűség" nem cél, és a minél nagyobb haszon érdekében sűrűn be lesz építve a terület (ld. Marina-part, Duna Terasz).

Maestro 2009.02.06. 02:20:08

amúgy itt éjjelente kurvák sokasága, egyébként pedig az erdőben hajléktalanok rendezkedtek be hosszútávra.

Don Juan di Tenorio 2009.08.25. 10:27:03

A fenntartható fejlődés és a gépjárművektől való függetlenség jegyében esetleg megtoldhatnák 1-2 megállóval a jelenleg a terület határán (Erdőkerülő u.) végállomásozó 69-es villamost - ahogy nézem, pont az új rész tengelyében futhatna, esetleg füvesített pályán, jó tömegközlekedési kapcsolatot kínálva a Nyírpalota utcai közlekedési tengelyhez (talán 2050-re a metró is elér ide) és a földalattihoz.

Tell Vilmos 2012.02.09. 22:34:27

Már vagy 10 éve is olvastam erről a tervről!
Soha nem fog elkészülni!