li-fotor.jpg

7. Organikus mesepalota Pilisjászfalun

li7.jpg

Nekem nagyon bejön az ilyesmi, bár látható, hogy ekkora tereket nem olyan könnyű belakni.

 

6. Eredetileg vízimalomnak épült Pomázon

li6.jpg

Aztán a 30-as években csináltak belőle lakóházat. Kifejezetten klasszul néz ki.

 

5. Teljesen normális háznak tűnik ez

li5.jpg

Egészen a 13. képig… (via: Lonely Listings)

 

4. Használt fűnyíró 32 millióért

li4.jpg

Adnak mellé egy házat ajiba. Úgy látszik megint gerillamarketingel az OLX. (Kösz Krisztián!)

 

3. A ház eladó, a telek nem

li3.jpg

Most akkor ez ingatlanhirdetés? (Kösz Sadia!)

 

2. Légyszi, légyszi, gyerekfotóval ne adjatok fel több hirdetést

li2.jpg

Franciaágyban fekvővel végképp ne! (Kösz Magdolna!)

 

1. Eszméletlen földalatti dzsungellak az Oktogonnál

li1.jpg

Oroszlánok, tigrisek, pálmák, tollak és kikockázott tévéképernyő. Minden képe aranyat ér. (Kösz Gaben!)

 


Felesleges kommenteket elkerülendő: az ingatlansalátában nem csak béna ingatlanhirdetések vannak, hanem bármi, ami érdekes. Tudsz te is valami ütőset? Jöhet az urbanistablog@gmail.com címre - kösz!

 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: pomáz malom pest megye organikus építészet ingatlansaláta fura ingatlan fura hirdetés fura berendezés

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr206473959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ED_a_ló 2014.07.05. 08:49:08

Az első kettő épület nem rossz. A másodiknál voltak már zavaróbb ingatlanfotók is, de ami igaz az igaz, a családtagokra nem vagyunk kíváncsiak. Az ingatlanos szakma és a fotózás tényleg ennyire összeférhetetlen? Nem igaz, hogy annyira rohan, hogy nincs ideje normális képeket készíteni. Ha már savazom az ingatlanosokat, egyáltalán, mi szükség van rájuk? A jutalékuk miatt drágábban tudjuk kínálni az ingatlanunkat és ez probléma ott, ahol az ár számít. Mindenhol. Rossz fotókat készítenek. Olyan szöveget írnak a hirdetésbe, hogy az olvasó vagy a tenyerébe temeti az arcát, vagy valami nagy átverést sejt. Például mint ez az álomlaknak csúfolt pince. Az egészért cserébe mit válnánk el az ingatlanostól? Hogy levegye az ingatlan eladásával kapcsolatos terhet a vállunkról. Amikor az ingtatlanos kijön és körülnéz, egyeztet velünk, az annyi időt vesz el, hogy azalatt mi is tudunk fotókat készíteni és a 3 legnagyobb ingatlan hirdetőoldalon fel tudjuk adni a hirdetést. Ezek a legforgalmasabb oldalak, az ingatlanosokat is leginkább ezekről keresik meg. Amikor kijönnek megnézni az ingatlant, akkor nekünk is jelen kell lennünk, főleg, ha még ott lakunk. Ezzel sem nyertünk időt. Ha az alkudozásra kerül a sor, mindig is ott lesz az ingatlanos jutaléka, pedig az eladás sokszor azon a néhány százezer forinton múlik, amit sajnos már nem tudunk elengedni. Nem mondom, hogy nem szabad szóbaállni az ingatlanossal, csak azt, hogy soha ne írjunk velük kizárólagos szerződést (tehát hogy csak ő adhatja el az ingatlanunkat) és hirdessük meg mi magunk is, saját fotókkal és normális szöveggel, legalább a legnagyobb ingatlan hirdetési oldalakon.

Atika!!! 2014.07.05. 11:35:30

Az 5.-nél a belső képek olyanok, mintha számítógépes tervezőprogrammal rajzolt képek lennének. A 12-13-14. kép legalábbis nagyon olyan.

»P.H.M.« · http://setlist.blog.hu 2014.07.05. 12:15:15

Az utolsó földalatti kép nem Kozsó lakása??? :)

Gera 2014.07.05. 12:24:00

Beszarás a faházas hirdetés. Alapvetően király ötlet persze, mert ennyiért kb egész Budapesten nincs ház, nemhogy Csillaghegyen, úgyhogy biztos sokan nézik meg, aztán hátha az egyiknek pont kell egy faház vagy ismer valakit.

Venyigeszu 2014.07.05. 12:39:22

A földalatti lakásra nem találok szavakat. Borzasztó, önmaga paródiája...
Én kb. fél óra alatt megőrülnék benne. :-(
Az alaprajzán mintha szerepelne 3 ablak, de én egyik képen sem láttam.

borzimorzi 2014.07.05. 13:29:35

A pilisjászfalui ingatlan iskolapéldája annak, amikor valaki nem tudja felmérni, meddig ér a takaró. Ugyanis annak, aki ilyen organikus épületet szeretne, fel kell készülnie arra, hogy a berendezés nem két fillér lesz, mert pl. a 16. képen látható ülőgarnitúra agyoncsapja a teret. Aki gömbölyű falú szobát akar, az lesz szíves megfizetni az asztalost, meg a kárpitost, hogy csináljanak neki méretre olyan ülőgarnitúrát, amelyik szépen követi a fal görbületét. Ugyanígy, aki megépítteti azt a grandiózus lépcsőt, amelyről Tevje, a tejesember csak álmodozik, az lesz szíves csináltatni rá rendes korlátot, rendes, korrózióálló acélból. És így tovább. Lesír az egészről, hogy volt egy nagy és szép terv, aztán az elején még elég volt a pénz, de ahogy fogyott a pénz, úgy a lelkesedés is, és végül kiderült, hogy a parlagias ízlés győzött. Most meg eladják, mert nem bírják kifűteni. Ez olyan, mint egy étkezést elkezdeni rákkoktéllal és Dom Perignon pezsgővel, végigenni 4 fogást, és befejezni körömpörkölttel meg kommersz vegyespálinkával, aztán kihányni az egészet. A kevesebb több lett volna.

Üdv:
b

borzimorzi 2014.07.05. 13:31:30

@Venyigeszu: Az konkrétan egy lakás céljára alkalmatlan pince. Már pusztán azért meg kéne bírságolni, hogy lakásként hirdeti, mivel ez a fogyasztó megtévesztése. Egy pince csak pince marad, akármiféle burkolatokat meg kacatokat is pakolnak bele.
üdv:
b

borzimorzi 2014.07.05. 13:35:40

@Gera: Az konkrétan egy könnyűszerkezetes, mobil faház. Nyilván a tulajnak most lett pénze építtetni egy többszintes villát, mint amilyenek a szomszédságban is vannak. Viszont ha van egy telked a Balcsin és nem akarsz építkezni, akkor nagyon megéri.

Üdv:
b

béla a görög (törölt) 2014.07.05. 13:57:18

Az első ház esetén nem tudom milyen érzés lehet kijönni a normál méretű szobákból (oldalsó épületek) be középre ahol hirtelen 'eltörpülsz'... Lehet csak a fényképezés miatt de nekem olyan élesnek tűnt a kontraszt.

Gera 2014.07.05. 14:50:12

@borzimorzi: Ez világos, csak ez ugye távolról sem ingatlan :)

ergerberger 2014.07.05. 15:37:53

Dzsungellakás:

"Emelet: nincs megadva"

LOL bmeg.
Hátha valaki nem veszi észre.

Az ingatlanosnál primitívebb létforma létezik?

kutya vacsorája 2014.07.05. 17:42:36

@béla a görög: nem a fotó miatt sztem, ezek az organikusok ezt tudják, dolgoztam pár évet egy ilyen házban. 12=tucat. olyan akusztika, mint az operában, úh.valszeg senki sem alszik odafenn, ha valaki tévét néz a nappaliban stb.
minek 200 négyzetméteres ház, de tényleg. ki takarítja? ki fűti? dilisek az emberek.

HoldViola · http://fiamma.blog.hu/ 2014.07.05. 18:29:56

Nekem már a 7. is sok ezekkel a monumentális terekkel. A 6. házat elfogadnám, a berendezést már úgyis alakíthatnám.
A többi... Azt hittem, hogy a panelba berakott gipszstukkónál nincs lejjebb, de van...:)

igazságos 2014.07.05. 18:54:16

1. A dzsungellaknak sok lehet az áramszámlája. A barlangos hatás miatt meg a gázszámla is, hiszen elég hideg lehet egy ilyen lakásba. Ezért is használtak melegebb színeket, hogy ezzel eltereljék a figyelmet.

2. Fülledt, néhol már-már kínos erotikát sugároz magából a hely, valami művészi legénylakás inkább.

Szerencsétlen gyereket betuszkolni a képbe, ráadásul egy baldachinos ágyba, figyelmeztetés egy párnak, hogy ez nem szexre való ágy, mer ez lesz az eredménye. :D

Az amcsis háznál meg nem értem a kerti tó közepén mit használnak víziszökőkutat!? tök értelmetlen dolog

A mesepalota már sokadszor volt itt, azóta se sikerült eladni. Nem is értem, miért. Biztos valami sztáré.

A malom-ból átalakított ház fenntartása sem lehet valami könnyed meló anyagilag. Mondjuk mennyire fosztogathatják a helyiek!? Attól függ, hol van, milyen környéken. A felújítás, átalakítás c. kamut nem veszi be senki.

4,5 M-ért egy faház!? gyanús, ennyiért nem sok az!?

Aztán:

Cím nincs megadva, na az ilyenekkel szóba se kell állni. Nem véletlenül van ám az kihagyva.

Llychllyn 2014.07.05. 20:37:54

Tudom, hol van az a malmos ház, a falu szélén, az erdő alatt. Most már nem áll annyira magában, mint pár éve, mert épültek oda újonnan ilyen egyenházak, de még mindig nagyon a peremen van.

Egyébként frankónak tűnik, elfogadnám:)

Azt hiszem, papmalomnak hívják, vagy legalábbis hívták. Talán a buszmegálló neve az még mindig.

rejtett kamera · http://rejtett-kamera.eu 2014.07.05. 21:11:11

"Párduc, oroszlán, gorilla, makákó
bambusznád, majomkenyérfa, kókuszdió
szavannák, fekete nők
Ó-ó-ó, Afrika!"

Meg az akciós narancs festék.

pillowbook 2014.07.05. 21:51:01

@»P.H.M.«: :D Nem jársz messze... De szerintem ez a "teaháza". Ami a Jókai utcában van az Oktogon közelében :)

ájjeliszekrény 2014.07.05. 23:32:07

@igazságos: te valami kva okos megmondó ember lehetsz

bodesco 2014.07.05. 23:46:43

Érdekes, hogy az építés éve sehol sincs megadva. Mi Németországban vettünk házat, és itt ez olyan alap adat, mint a négyzetméter. Nagyon sokat elárul a ház műszaki tulajdonságairól. Nem mindegy, hogy a kazán 1984-ben, vagy 2003-ban lett beépítve. Nem beszélve arról, hogy mikor lesz csereérett.

bohuš 2014.07.06. 04:05:39

@borzimorzi:

Én is pont ezeken merengek, kiegészítve azzal, hogy egy 38 milliósnak remélt üzlet érdekében kihúzhatná és eltehetné a hajszárítót a vécépapírral együtt, mielőtt lefotózza a fürdőszobát.

waces · http://blog.waces.hu 2014.07.06. 06:09:35

@ED_a_ló: pontosan. vetel es eladas teren is feleslegesek. azt hiszik,hogy ez konnyu penz. de erdemes osszevetni mondjuk nyugat europa vagy az usa ingatlanosait (szolgaltatas minosege,mennyisege) az itthon,a munkanelkuliseg elol a duna house/otthon centrum kotelekebe menekulo kenyszerugynokokkel. soha,egyetlen alkalommal nem tapasztaltam semmi hozzaadott erteket sot. az,hogy csinal 5 rossz fenykepet,kitolt rosszul egy adatlapot,felrakja hibasan az oldalara es var,az nem ingatlanugynokoskodes. (egy jo tapasztalat volt egy fuggetlen ugynokseges lannyal. o se csinalt semmit,de keszseges volt az agyban ;) ).

mivel hozzaadott ertekrol nem beszelhetunk,meg igazan a vevo/elado eletet se konnyitik meg,igy en se ertettem soha a letjogosultsagukat.

Blogin · http://apologetika.blog.hu 2014.07.06. 06:55:15

Ráadásul várják a jutalékot, ha nem is ők adták el, hanem kínodban már te. Épp pereskedünk eggyel, tényleg az emberi nem alja az ilyen.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.07.06. 07:38:35

@borzimorzi: Egyébként is minek az a bazinagy toronyszerű lépcsőház, hha az épület maga földszintes?

Gera 2014.07.06. 08:55:51

@waces: Ha amúgy szívesen szórakozik az ember a hirdetéssel/eladással, akkor egyetlen értelme lehet az ingatlanosnak: hoz olyan érdeklődőt, akit a hirdetéssel esetleg nem tudsz elérni, viszont ismeri a szükségleteit és tudja, hogy megfelelne neki az ingatlanod. Nekem pár éve simán megérte azt a néhány százezret, hogy egy hét(!) alatt eladtam a lakásom úgy, hogy teljesen hasonlókat a környéken hónapok óta hirdetgettek. Az OC-s hölgy mondta, hogy tud valakit, akit szerinte érdekelne és az meg is vette, napok alatt lezártuk az egészet.

Ahol most lakom, ott pont most két szomszédom is eladta a lakását kb 8 hónap különbséggel, az egyik egy OC-s ingatlanossal, a másik magának intézte. Lehet, hogy csak mákjuk volt, de az ingatlanos kb négymillióval többért bírta eladni, pedig az volt a rosszabb lakás (az alaprajzuk pedig tükörszimmetrikus volt, szóval alapvetően egyformák). Ezek után a milliós jutalék nem igazán izgatta a szomszédot szerintem.

Szóval én nem merném kijelenteni, hogy semmi értelme az ingatlanosnak, bár sok a semmirevaló hülye közöttük, ez tény.

Gera 2014.07.06. 09:01:36

@Blogin: Célszerű elolvasni a szerződést aláírás előtt.

Easyke (törölt) 2014.07.06. 09:50:05

@Gera: az a baj, hogy az ÖSSZES ingatlanos olyan szerződést tol az orrod alá, amiben "nemkívánt" kitételek szerepelnek. Mint pl. az, hogy ha az ő nyilvántartásukban szereplő ingatlan tulajdoni lapjára bejegyzés kerül, hogy eladták, akkor nekik jár a lóvé. Adott esetben megfejelve azzal, hogy ez az igényük soha nem évül el (ilyet is láttam már! Nem akartam hinni a szememnek!).

Gera 2014.07.06. 09:53:35

@Easyke: Csak akkor, ha kizárólagos szerződést kötsz. Persze ők alapvetően azt preferálják, de ha normális az ingatlanos, akkor az eladó is jobban jár vele, mert jóval olcsóbb. De ez nem változtat azon, hogy el kell olvasni és persze nem kötelező aláírni...

Gera 2014.07.06. 10:02:46

Engem a minimum árral akart megszívatni egy kedves fiatal hölgy valamelyik nagytól, már nem emléxem, mindenesetre rákérdeztem, hogy az mivel is jár, erre ködösített valamit, hogy az nem lényeges, aztán elolvastam a szerződést és láttam, hogy ha azt meghaladó ajánlatot hoznak, akkor ha nem fogadom el, akkor is ki kell fizetnem a jutalékot. Ez amúgy teljesen normális dolog lenne, az nem normális, hogy oda valami alacsony árat akart beírni és kamuzott arról, hogy ez mit is jelent. Szóval némelyek tényleg próbálkoznak az ember átverésével.

Ingatlanturista · www.ingatlanturista.hu 2014.07.06. 10:05:48

@Gera:

nem csak akkor, a cím kiadásnál is lehetnek érdekes esetek, pl. ha "a" ingatlaniroda kihoz valaki aki "b" irodánál aláírta, hogy megkapta a cím listát, és nem is járt feled mert neki nem tetszik leírás alapján, de mégis "a"-val megveszi, akkor mindkét ingatlan irodának jár a sikerdíj.

On:
a fűnyírós elkeseredett, láttam már ilyet, kiakar tűnni rég hirdeti a házát, és nem megy.
A faház nagyon jó, ha nem kellene eladnom ezt megvenném azt az anyósnak. :)

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2014.07.06. 10:15:30

az oktogonos pincelakás klotyója pont úgy néz ki mint a Fajkasházi Tivadajé Szárszón. Valszeg vmi trédmárk lehet. Lol.

Gera 2014.07.06. 10:36:27

@Ingatlanturista: És ez mennyire életszerű? Mert amúgy értem, miről beszélsz, de például van ilyen, hogy címlista kiadás? Én még nem láttam olyat, hogy ne az ingatlanos hozta volna az érdeklődőt, hanem csak a kezébe nyomott egy címlistát. Nem arról van szó, én hiszek neked, csak fura. Mindenesetre ezt ki kell védeni valahogy, erre figyelni fogok legközelebb.

Gera 2014.07.06. 11:06:48

@Gera: Esetleg a bérlakásoknál tudom elképzelni ezt a címlista dolgot, de ott azért a jutalék is jóval kisebb, bár az is szívás persze. Az eladó lakásoknál szerintem ilyet nem nagyon csinálnak, pont azért, mert tudják, hogy egy esetleges perben nem feltétlenül állna meg az a dolog, akármi is van a szerződésben. Mivel én az első megtekintőnek eladtam a lakást, nem teljesen vagyok képben, de gondolom az a rendszer, hogy a megtekintésnél a tulaj aláír az ingatlanosnak egy papírt arról, hogy XY megtekintette a lakást.

borzimorzi 2014.07.06. 13:59:58

@bohuš: Pontosan! De hazánkban ez egyelőre nem játszik, minden csetreszt elölhagynak. Pedig pár YT-os videon még oktatják is, hogy hogyan kell felkészíteni az eladó lakást a fotózáshoz és a vevők látogatása előtt.

Üdv:
b

Ingatlanturista · www.ingatlanturista.hu 2014.07.06. 15:08:22

@bohuš:
nem tudom nekem sosem tetszett a steril lakások, nem életszerü. lássam benne hogy élnek a lakásban, nem pedig egy kirakat az egész...

borzimorzi 2014.07.07. 13:13:32

@Ingatlanturista: Nézd, nem arról van szó, hogy le kell szedni az összes függönyt és minden tárgyat levinni a pinyóba, hogy teljesen steril legyen és lakatlannak nézzen ki. Nyilván, egy szépen leomló, dús függönnyel senkinek semmi baja, a fürdőben is ott lehet egy szép nagy fürdőlepedő a törölközőszárítós radiátoron.

A csetreszekről beszéltem. A rendezetlen bizbaszokról, amelyek ellepik a konyhapultot. A gyerekszobában halomban álló játékokról, a nappaliban szanaszét hagyott könyvekről, CD-kről stb. Az a minimum kellene, hogy legyen, hogy fotózás előtt és a vevőjelöltek látogatása előtt rendet kell rakni és szépen ki kell takarítani. Ettől még belefér a kanapén egy szépen ráterített, bolyhos pléd. S ha valakinek van egy Porsche design KV-főzője vagy egy szépséges Alessi "halacska" (Pescher) nemesacél alátétje, hagyja csak kint nyugodtan a pulton. De csak azt az egy dolgot! Minden mást rakjon el!

A vevőjelölt ne akarjon kukkolni! Eladói részről nem az életünkbe kell neki betekintést nyújtanunk, ahhoz semmi köze. Ha ilyesmi érdekli, nézzen trash realityt. A vevőjelöltnek azt kell bemutatni, hogy milyen szépen élhetne ő a családjával az adott lakásban, hogy csakis őt várja a hely. Ezért aztán a sok-sok személyes tárgyacska rontja az eladási esélyt. Senki nem betolakodni akar egy idegen család életterébe, hanem saját otthont szeretne. Tehát a látogatásakor arról kell őt meggyőzni, hogy itt igazán otthonosan érezhetné magát.

Fel nem foghatom, hogy az ingatlanosok miért nem képesek megtanulni rendesen fotózni. Elég lenne átlapozniuk pár lakberendezési magazint, máris tudnák, hogy nagyjából hogy kell az ilyesminek kinéznie. Nyilván nem fotóművész színvonalon kell elkészíteni a fényképeket. De azért a minimum igenis jogos elvárás: ne legyen homályos, ne mozduljon be, elég fény legyen rajta és normális szögből legyen fotózva, nem ellenfényben. Azért ez még nem valami nagy tudomány...

Üdv:
b

Ingatlanturista · www.ingatlanturista.hu 2014.07.12. 13:39:22

@borzimorzi:
nézd pár nap képzés után mindenki ingatlanos vagy régebben pénzügyi tanácsadó lehetet, nézd mi lett belöle. fényképezést is tanulják évekig, saját kompakt gépüket használják, sőt volt olyan ingatlanos aki tölem kért képet.

más:
én itt lakok 365 napon keresztül, nem hagyom elöl a plüss bilincset (igen láttunk már ilyet), de ha szárad a türcsi a száriton nem fogom elrakni minden alkalommal amikor jönnek, kivéve ha koszos. igen elterjedt a csináljuk steril képeket, mindenki mást szeret engem zavar nem látom benne az életet, az egy lakberendezési újságba szánt müvi kép.
mások vagyunk nekem ha látom hogy élnek benne jobb mint a steril. persze azért a koszos zonki ne legyen a képen.

a 2.45 mpös ingatlanturistákért nem fogok mindig elpakolni, minek? aki venni akar pedig nem ezt nézi...

Ingatlanturista · www.ingatlanturista.hu 2014.07.12. 13:44:34

@Gera:
tervezem megirom egy postba pontosan mi is az egész rendszer, és sajnos a perben nyertes pozicióbol indulnak.
nem csak bérlakásnál fordul elö ,hanem eladásnál is. persze minél zsiványabb az iroda annál jobban erre is mehet, de amikor árulok egy házat, eladó ház 4 szoba, 226m2 kistarcsán akkor miért hoz ki olyat akinek 20 milliója van hitellel együtt, és két hete árula a lakását? ez csak vagy ingatlanturista vagy mi lehet?

borzimorzi 2014.07.13. 22:34:05

@Ingatlanturista: Tekintve, hogy egyre kevesebben akarnak venni, és egyre több az ingatlanturista, egyre kevesebb az esélye annak az eladónak, aki nem tesz alaposan rendet, beleértve a takarítást is. A teljes sterilitás persze nem cél.

Mielőtt mi megvettük a jelenlegi lakásunkat, 200+ lakást néztem meg. Azokat nem is számolom bele, ahonnét a bejárattól visszafordultam, akkora kosz és/ vagy kupleráj volt már az előszobában is. Nem egyszer a kertkapuból fordultam vissza, ugyanis a komplett előkert bűzlött a kutyagumitól.

De persze, esélyed így is van, ha valaki elég kétségbeejtő helyzetben van, esetleg nincs elég ideje nézegetni. Én csak arról beszéltem, hogyan lehet az eladási esélyt növelni, nem arról, hogy erre kénytelen lennél.

Ami azt illeti, hogy mindenki pár nap alatt ingatlanközvető- és értékbecslő lehet, ebben tévedsz. Nekem van egy ilyen képesítésem is, bár másból élek, csak néha elmegyek valami tanfolyamra, ha érdekel. Hónapokig jártam tanfolyamra, le is vizsgáztam belőle. Nem nagy durranás, de nem is egyszeregy.

A második hsz-edet végképp nem értem. Ha valaki megnézi az árudat, az neked csak jó. Akár megveszi, akár nem. Ha tetszik neki, beszélni fog róla az ismerőseinek is. Lehet, hogy nem ő fogja megvenni, de a hír terjed, és lehet, hogy pár hónap múlva valaki becsönget nálad, hogy érdekelné a lakás/ház, ha még eladó. Ilyenkor az információ már annyi kézen átment, hogy nem köthető az ingatlanoshoz. Már csak ezért sem szabad kizárólagos szerződést kötni az ingatlanközvetítővel, hanem ragaszkodni kell hozzá, hogy a tulajdonos maga is árulhatja a lakást, és ha kézből eladja ő maga, akkor semmiféle jutalékról nem lehet szó.

Üdv:
b

Ingatlanturista · www.ingatlanturista.hu 2014.07.14. 17:17:12

@borzimorzi:

szia

az ingatlanturista más takar, nincs köze az eladások számához. minden alkalommal pucba vágom a lakást, aztán semmi tisztelet mert végig trappol a lakáson. nem érdekli hogy egy orát szánok az életemból takarit elötte utánna, és meg sem tudja mondani milyen szinü a fal a konyhában.
párom itt lakik egy ideje mondjuk ö sem tudja milyen szinü,mert pasi...

200+? ne haragudj tökéletes ingatlanturista voltál, azt sem tudod mit keresel,aztán csak mész. én ha megnézek egy képet eltudom dönteni megyek nem megyek, környék stb. ugyan akkor van elképzelésem mekkora, milyen beosztású lakást keresek, csak oda megyek. eléggé valószinü te is belefáradtál és egy olyan lakásra amit az elején kirostáltál, megörültél neki magadnak is hazudva,
-"jo ez a tökéletes" megvetted, közben nem ilyen lovat akartál.

Ingatlanturista · www.ingatlanturista.hu 2014.07.14. 17:21:27

@borzimorzi:
azért bontottam ketté két téma van.
nem minden ingatlanos ilyen,de amikor 2-3 havonta felhivnak ,hogy gizike,bözsike pistike nem dolgozik itt kijönne ujrakötni a szerzödést,akkor mire gondolsz?
- amikor a másk felhiv hogy csökkentni kellene az árat, mert két honapja nem volt érdeklödés rá? persze 25 millióért én is eltudom adni...
folytassam? :D

mondjuk hogy nem érted,azt látszik,mert tökéletesen másról irsz :O

borzimorzi 2014.07.16. 13:34:07

@Ingatlanturista: :-DDD Pontosan tudtam, milyet akarok, melyik kerületben, és pontos listám volt még az utcákról is, amelyek szóba jöhettek. Egyetlen esetben tettem kivételt, amikor egy rámenős ingatlanossal megnéztem 6 darabot a választott kerületen kívül. Ennyit erről.

Abban igazad van, hogy végül a döntésben igen fontos szerepe volt annak a ténynek, hogy azt, amelyik a legjobban tetszett volna, nem voltak hajlandók olcsóbban adni, bár az árak zuhantak. (2009-2010) Ők azóta is árulják amúgy. Világos volt, hogy az ingatlanárak még évekig lefele fognak menni, tehát befektetésnek nem jó, legfeljebb több évtizedes távon. Amikor aztán az eladóm besokallt és a jelenlegi otthonunkat már alig több mint feleannyiért adta, mint azt, ami eredetileg a legjobban tetszett volna, de két szobával kisebb volt, akkor döntöttünk.

Mellesleg abban igazad van, hogy a barbár lakásnézők kellemetlen népség. Viszont annak bele kellene férnie, hogy egy hónapban egy, maximum két napot jelölünk ki nézegetésre. Akkor reggel taki, és aztán jöhetnek, félóránként be van osztva. Eddig két saját lakást adtam el, meg 10 felettit megbízásból, ingatlanosként. (Igaz, nem mindig fizetős konstrukcióban.) Mindig így csináltam. Az ingatlanosok a saját lakásunk kapcsán berzenkedtek egy kicsit, de megértettem velük, hogy az életünk nem átjáróház, és akinek nem tetszik, válasszon mást.

Plusz nem az ördögtől való a cipőt levétetni. Nem vendégségben van ugyanis. Egy bútorboltban sem lehet szöges cipőben ugrálni a kiállított bőrgarnitúrán...

Üdv:
b

borzimorzi 2014.07.16. 13:37:21

@Ingatlanturista: Nézd, az a gyanúm, hogy annyiért kell eladnod, amennyiért vevő van rá. Konkrétan azon egyszerű okból, hogy minden annyit ér, amennyiért megveszik. Kivéve persze, ha van akár 10-15 éved is várni a fellendülésre.

Nem az ingatlanos hibája, ha irreálisan magas áron akarsz eladni. Ha valami fent van a nagy ingatlanos szájtokon, és 2 (nem késő őszi és téli) hónapig nincs még egy telefonos érdeklődő se, akkor az a dolog azon az áron nem piacképes.

Üdv:
b

Ingatlanturista · www.ingatlanturista.hu 2014.07.16. 17:19:03

@borzimorzi: nem hiszem hogy a drágasággal lenne baj. ez a legjobb kifogás,
szokás a közvetitö szerzödés kötés után egy hónappal fel hiv hogy:
- csökkentsünk.
- hány érdeklödö volt? egy sem.
- hány volt aki drágálotta?
- egy sem
- akkor miért is kell csökkenteni?
- mert drága.
és ezt már annyiszor végig játszottuk, minden lapjukat ismerem. :D
csak szolok akkor drága az ár ha kijön a vevö jelölt és közli: ennyit adok érte, no akkor drága ha a kiirt ár és e között nagy a különbség.

nem devizás vagyok, benne élek, csak a telek és az anyag ami benne van az egy 10-essel több. tudom válság... szoval én ráérek hitelt fizetem s ha valaki beleszeret elviszi...

borzimorzi 2014.07.16. 22:43:22

@Ingatlanturista: OK, akkor időd, mint a tenger. Ebben az esetben vedd úgy, hogy nem szóltam.
Ha azonban egy reális határidőt kitűztél, pl. 1 éven belül el akarod adni, akkor érdemes a hónapok neve mellé odaírni, hogy komoly érdeklődő hiányában mit lépsz. Nem feltétlenül árat csökkentesz, az is döntés, ha simán elhalasztod az egészet x évvel.

Arra meg kár számítanod, hogy aki drágállja, az kijön. Nem fog. Simán oda sem megy, ha eleve durván magas a kínálati ár. Ha belegondolsz, igaza van. Minek vesztegesse az idejét?

Üdv:
b
süti beállítások módosítása