bkvautomata.jpgA kép illusztráció, az Árpád hídi aluljáróban készült
(Fotó: Urbanista)

A Corvin-negyed (lánykori nevén: Ferenc-körúti) metró-aluljárójában vettem volna automatából metrójegyet. Előttem egy magányos japán turistanéni bámulta áhítattal a masinát, de önálló jegyvásárlásba nem mert belevágni, megkért, hogy segítsek.

Két vonaljegyet vett és készpénzzel fizetett. Pénztárcájából kikotort egy ötszázas bankjegyet, de mondtam, hogy az nem lesz elég, érméje pedig csak egy húszforintos volt. Kivett egy barna kétezrest, mondtam, hogy az sok, majd rámutattam a "pénztárcájában" (valójában egy átlátszó, műanyag tok) lapuló kék színű ezer forintosra, hogy az pont jó lesz.

A nénit elbűvölték a forint bankjegyek, majd leesett neki a névértéket jelző számok alapján, hogy a két, összesen 700 forintba kerülő vonaljegyet a legcélszerűbb az 1000 forintos bankjeggyel kifizetni és elégedetten felnevetett, olyan japánosan, csodálkozva: "Aaaa!"

Bolygónkon kábé kétmilliárdan beszélhetnek jobban angolul, mint én. A japán néni az ötmilliárdos többséghez tartozik, így előcsalogatta belőlem a Magabiztos, Domináns Fehér Embert és az instrukcióim alapján a néni sikeresen megvásárolta két vonaljegyét, valamint visszakapta a 300 forint visszajárót.

A néni nagyon hálás volt és nagyon ráért. A thank you mellé elrebegett egy arigatou-t is, majd amikor tízszavas japán szókincsemmel egy douitashimashite-vel viszonoztam, akkor már szinte tapsolt örömében, nekem a "perfekt japán":-) Magabiztos, Domináns Fehér Embernek, aki még a békávés jegyautomata kezelésével is megbirkózik.

A néninek nagyon megtetszett a jegyautomatázás, így hát végignézte az én jegyvásárlásomat is. Ám én, a Magabiztos, Domináns Fehér Ember úgy jártam az automatás jegyvásárlással, mint Arthur Golden a regényírással, aki az Egy gésa emlékiratain kívül újabb kötettel nem rukkolt elő. A saját jegyvásárlásom már kudarcba fulladt, pedig én is két jegyet szerettem volna venni, mint a japán néni, és ugyanúgy végig érintőképernyőztem az ehhez szükséges lépéseket, beleértve, hogy áfásszámla-igényem nincs, ráadásul nekem még apróm is volt.

Jegyeket nem kaptam. Az automata ugyan a fém kétszázasomat visszaadta, ám a papír ötszázas bankjegyemet benyelte. A japán néni ámult-bámult, csodálkozott pechemen: "Aaaa! Oooo!! Uuuu!?”  – én pedig hiába próbáltam az érintőképernyőn nyomkodni a hibabejelentés-menüsort, lévén az szürkén inaktívkodott.

Az automatán találtam egy hibabejelentő számot, majd tárcsáztam. A néni közben mellettem állt és mosolyogva bámult rám, hát feltettem az udvariassági klisékérdést, hogy: "Vajon tokióinak tetszik-e lenni a Néninek?" A görnyedt néni mondta,hogy nem egészen, de a közelből. Majd visszakérdezett, hogy: "Do you know Mount Fuji?" – és közben két kezével egy jó nagy hegyet mutatott. Én udvariasan mosolyogtam és a mobilomra böktem, hogy: bocsika, de közben figyelnem kell, hogy az automata menüből melyik melléket kell válasszam. A néni megértően bólintott és pihentette a csőrét.

A telefont felvette a kezelőhölgy, akinek elmondtam, hogyan jártam. Miután lokalizáltuk, hogy pontosan melyik automata mellett állok, megkérdeztem: esetleg visszakaphatnám-e a pénzem a pénztárnál? Ám ő közölte, hogy sajnos ez nem így működik, jegyzőkönyvet kell felvennie az esetről, amit kivizsgálnak. Mondtam, hogy mindössze ötszáz forintról van szó, és mivel az automatán csupán egy normál díjas, 1-essel kezdődő, budapesti vezetékes hibabejelentő számot találtam, lassan drágább lesz a reklamációm, mint az igényem. A telefonos ügyfélszolgálatos hölgy felajánlotta, hogy akkor visszahív.

A jegypénztárnál a jegyárus srácnak is elmondtam pár szóban az automatás kálváriámat, aki megértően bólogatott, de azt mondta, hogy ő sajnos nem tud rajtam segíteni. Azt javasolta, hogy menjek a Deák-téri ügyeletre, ott biztosan tudnak segíteni. "De hát sietek, és csupán ötszáz forintról van szó" – válaszoltam. A srác erre is megértően bólogatott, én pedig szomorú szamurájként áldoztam egy újabb, nem várt ötszáz forintos extraköltséget a két jegyre.

Még a metrószerelvényen utaztam, amikor máris visszahívott az ügyfélszolgálatos hölgy és a menetzaj* ellenére meg tudtuk érteni egymást. Megkérdezte, hogy megjegyeztem-e az automata számát. "Nem, de hát Ön erre nem is kért" – válaszoltam.

Ebben igazat adott nekem, majd megpróbáltuk pontosítani, hogy a mozgólépcsőhöz képest melyik gép a hunyó. Ezt követően felvette az adataimat: nevemet, levelezési címemet, mert majd postai úton értesítenek a vizsgálat eredményéről és megkérdezte: ha a vizsgálat lezárultával arról döntenek, hogy visszakapom a pénzemet, akkor azt banki átutalással kérem, vagy személyesen veszem át a Rumbach Sebestyén utcában.

A banki átutalás kényelmesebb lenne, csak hirtelenjében nem tudtam bankszámlaszámot mondani, hát beleegyeztem a személyes átvételbe, elvégre nem Hirosimáig kell mennem a pénzért, előbb-utóbb útba esik.

 

– Előreláthatóan meddig tart a vizsgálat? – kérdeztem.
– Kettőtől négy hétig és egyszer még egy munkatársunk felhívja telefonon a tényállás további tisztázása érdekében.
– Nem tudom, még hogy alakul a nyaram, és csupán ötszáz forintról van szó, ha külföldön hívnak fel, a roaming-díj is többe kerülhet.
– Sajnálom, ez az ügymenet.

 

Persze én voltam a hülye, mert mondhattam volna, hogy akkor inkább felejtsük el az egészet, nem ér annyit. Már a 106-os buszon ültem, amikor a hölgy ismét felhívott, hogy még egyszer pontosítsuk: az aluljáró két automatája közül akkor melyik is nyelte el a pénzem, mert nem biztos benne, hogy a mozgólépcsőhöz közeliséget mindketten egyformán értjük. (Tehát még nem a tényállás további tisztázása érdekében hívtak.)

Hozzá kell tennem, hogy az ügyfélszolgálatos hölgy végig udvarias és megértő volt és tulajdonképpen a kérdései is helyénvalóak, csak valahol az egész rendszer groteszk, hiszen egy ötszáz forintos panasz ügyében pazarolta rám a munkaidejét, majd jegyzőkönyveznek, újra hívnak, határozatot írnak, postáznak stb. (Másrészt a BKV szempontjából viszont nyilván megéri kivizsgálni, hogy mi a probléma az automatával.)

Hogy mire számítottam? Hát arra, hogy a BKV-pénztárban, tekintettel a telefonos hibabejelentésemre bemondásra elhiszik nekem: Ez Nem Egy Olyan Piti Kis Szélhámos Faszi, Aki Ötszáz Forintért Majmot Csinál Magából – és visszakapom a benyelt pénzem. De hát az is igaz, hogy még egy sikeres, piti kis szélhámos faszi is pontosan úgy néz ki és viselkedik, mint Egy Nem Olyan Piti Kis Szélhámos Faszi, Aki Ötszáz Forintért Majmot Csinál Magából.

_____________________


Most visszaugrok a sztoriban időben odáig, amikor sietve elváltam a japán nénitől. Akart nekem adni egy ötszázast. Majd miután meggyőztem, hogy nem fogadhatom el, hisz nem az ő hibája, hogy benyelte az automata a pénzemet – a balsors engem tép, nekem dobta ezt a gép –, akkor kivett a táskájából egy csomag hálós narancsot, és nekem akart adni egyet. "Orange!" – kínálta. A déligyümölcsöt is mosolyogva hárítottam és elsiettem a jegypénztárhoz. (Pedig ha ráérek, akkor most akár lehetnék az a Nagypályás Szélhámos Faszi, akire a magányos, japán turista néni ráíratta a Fudzsi lábánál fekvő, örökpanorámás ingatlanát:-))

*BKV alatt BKK-t (is) értek, ez amolyan Moszkva tér - Széll Kálmán tér beidegződés, annak ellenére, hogy a BKV-BKK relációban nem átnevezés történt.
** A műfaj keretei között, de ezt már rutinosan kezelem: "Nem Szabó, hanem Dobó, mint az egri várvédő." Szerencsére a Gézát jól értette, így nem kellett a szokásos módon tovább pontosítanom, hogy: "Nem Béla, hanem Géza, mint a Mézga."

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest bkv metró bkk corvin-negyed

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr166418787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DaveEr 2014.07.01. 09:45:36

He-he. Jó kis sztori, és jó a stílus is :D Írjál máskor is!

sovesztomesz 2014.07.01. 10:02:56

Kérdem én, egy jegyauotmatánál ált. mekkora kára keletkezhet egy potenciális utasnak? Az esetek többségében nem nagy, de a kár, az kár, ha piti is; ez az ügyfélszolgálatos sorsa. Emiatt ne szabadkozzon a károsult! :-)

Lady.Vengeance 2014.07.01. 10:04:01

@DaveEr: Blogtulaj, nyilván fog. :)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.07.01. 10:06:54

Teljesen jogos minden egyes szavad... de tényleg, most mégis mit vársz, hogyan kéne ennek működnie?
- Csókolom, benyelte az automata az ötezresemet.
- Semmi baj, menjen oda a pénztárhoz, és máris megkapja az ötezer forintot.
Odamész a pénztárhoz, ő azonnal ki is veszi a kasszából a ropogós ötezrest, és át is nyújtja neked...
????

Mi köze a pénztárnak az automatához? Semmi. A pénztárosnak a dolga, hogy a kasszában stimmeljen az eladott jegyek és a bérletek ára. Hogy könyvelhetné el ezt az ötezrest?

Persze egy tökéletesen automatizált rendszerben a központból azonnal tudnia kéne a szakembernek ellenőrizni az automatát, csak úgy a távolból, két perc alatt... Lekérdezni, hogy elakadt-e és hogy tényleg egy ötezressel akadt-e el... naná. És akkor a hibakódot átküldené a pénztáros gépére, aki valóban ki tudja fizetni.

De valljuk be: ez scifi.

esomar 2014.07.01. 10:08:04

Nekem Tokióban nyelte el a gép a pénzem a Metrónál - nem volt nálam Pasmo kártya. Senki nem beszélt angolul. Így senki nem segített. Nem hívott ügyfélszolgálatos sem. Azóta sem beszélek japánul. Nem kaptam vissza a jenem sem. Még írhatnék 4700 karaktert az inda szerint. Vagy nyissak blogot erre?

hopptarisznyarák 2014.07.01. 10:08:20

és most erről az 500 forintról írtál fél órán át.. Elvetted többezer ember idejét is, aki ezt olvassa. És mit gondoltál? Hogy majd bemondásra elhiszik neked az 500 Ft-os történetet? Próbálj már belegondolni, hogy ha te ülnél az üvegablak mögött, és hozzád jönne egy ilyen 500-as csóri, hogy "figyeljmá.. benyelte a gép... kifizeted nekem a BKV kasszájából?" Te mit tennél? És mondjuk, hogy elsőre kifizetnéd neki.. Este mit mondanál a főnöködnek, hogy hol a pénz? Vagy mit mondanál, amikor már egytucat hülye játssza ezt el vele? Tudjuk,m hogy te ránézésre nagyon becsületes gyerek vagy... Egod az van, látszik, de logikai érzéked nulla!
Ezt a kalandot úgy hívják, hogy pech. Tipikusan olyan értékben, amivel semmi értelme nincs foglalkozni. El kell felejteni. Röhögni kell rajta, és átfáradni egy másik automatához. Esetleg felhívni a hibabejelentőt, hogy figyelmeztesd a BKK-t... -bár ezt magasról letojnám. -persze én már megedződtem a parkolóautomaták kiszámíthatatlanságán.

cuidado llamas 2014.07.01. 10:09:44

Én megvallom őszintén, már akkor is elégedett lennék, ha Mo-n minden ügyet legalább így kezelnének, ti. hogy készségesek és intézkednek. Abban pedig egyáltalán nem vagyok biztos, hogy tőlünk nyugatabbra ezt sokkal gyorsabban megoldják. At meg, hogy helyben visszaadják a pénzt pláne nem. Én azt mondom, ha csak ilyen jellegű problémákkal kéne csak az átlag magyarnak foglalkoznia, akkor ez egy jó ország lenne.

osszad 2014.07.01. 10:11:18

Ez még emberes, a MÁV-nál sokkal sokkal rosszabb.

hopptarisznyarák 2014.07.01. 10:17:01

@esomar: és Tokiban nem jött oda hozzád egy magyar néni, hogy adjon egy almát? :-)

Dobó Géza · http://urbanista.blog.hu 2014.07.01. 10:21:33

@Hoppácska: @esomar: @hopptarisznyarák: @cuidado llamas:
Persze, ez egy tipikus pech-kategória, viszont egy Ideális Világban esetleg beleférne, hogy míg a jegyautomaták teszt-időszakban vannak, a benyelt pénzt jegyben visszatérítik egy összeghatár alatt (mondjuk legyen a "csillagászati" ezer forint), lefolytatják a vizsgálatot, majd ha a vizsgálat szerint nincs az a bizonyos benyelt pénz az automatában, akkor behajtják a követelést, mint a bliccelőn.

Az ügymenetben azt meg pláne nem értem, hogy miért nincs akár összeghatártól függően egy szűrő, ami alatt a telefonos "további tényfeltárást" kihagyják. Ha felhívnak 2-4 hét múlva, mit tudnak megállapítani még? Laikusként az automatáról több érdemi infót nem tudok mondani. Kiszűri egy szuperpszichológus-műszaki zseni telefonon keresztül, hogy hazudtam-e?
@DaveEr:
Kössz, azon leszek:-) Utólag csak azt sajnálom, hogy nem kértem meg a japán nénit egy automata melletti fényképre, úgy még hatásosabb lenne a poszt.

Drago Brutic 2014.07.01. 10:24:11

Most mit vártál? Öt percen belül megjelenik egy bkv-kommandó az ötszázasoddal? Ja, hogy mások is ezt írták, bocs.

JohnHenry 2014.07.01. 10:24:20

Szerintem a metrólejáratoknál az ellenőrök osszanak az utasoknak ötezreseket, nyugaton is biztosan így van.

JohnHenry 2014.07.01. 10:26:07

@Dobó Géza: Ebben az esetben szép hosszú sorok lennének a pénztáraknál, mert a magyarok már csak ilyenek, dehát te is tudod, hogy demagóg vagy :)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.07.01. 10:30:08

@Dobó Géza:
"Persze, ez egy tipikus pech-kategória, viszont egy Ideális Világban esetleg beleférne, hogy míg a jegyautomaták teszt-időszakban vannak, a benyelt pénzt jegyben visszatérítik egy összeghatár alatt (mondjuk legyen a "csillagászati" ezer forint), lefolytatják a vizsgálatot, majd ha a vizsgálat szerint nincs az a bizonyos benyelt pénz az automatában, akkor behajtják a követelést, mint a bliccelőn."

Akkor is fel kell venniük az adataidat :) Csak így lehetne behajtani :)

Tehát akkor se két perc lenne az ügymenet :)

Dobó Géza · http://urbanista.blog.hu 2014.07.01. 10:35:00

@Hoppácska: nem, hanem 5-10 perc, és nem 2-4 hét. Nem kellene postázni, telefonálni, formális határozatot hozni, kivéve ha a vizsgálat szerint az automata rendben van. Akár a BKV-nak is olcsóbb lenne az ezer forint alatti pénzbenyelést így kezelni, pláne ha mondjuk heti 1-2 ilyen ügy van. Ha meg több,vagy ebből tényleg sportot űznének az emberek, akkor lehetne rajta változtatni.

Sátán meg a Jocó 2014.07.01. 10:39:17

Aha, tehát már az is baj, ha az ügyfélszolgálatos törődik az ügyeddel, értem.

Felesleges volt ennyi mindent írnod, elég lett volna két szó, hogy fújkénkövesorbán és bezzegmásholkolbászból.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.07.01. 10:40:55

@Dobó Géza:
Elvileg van abban valami, amit mondasz, de biztos, hogy lennének hátulütői. Ezt a legközelebbi pénztárban intéznéd? Eszerint a pénztáros 10 percig csak veled foglalkozik. Felveszi az adataidat, ellenőrzi, hogy azok jók-e(!), mer ugye nehogy hasból beírjon valaki egy fals címet (vagy akár csak elírja!), aztán adjon neked két jegyet, plussz 300 forintot a kasszából....

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.07.01. 10:43:33

@Hoppácska:
... és iktassa ezt a papirost ugyebár...
és a leltárnál ezt kell felmutatnia... :)
Hogy ezért hiányzik két jegy a készletből, és ezért hiányzik 300 forint a kasszából...

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2014.07.01. 10:53:00

fain kis írás, tetszik a Domináns Fehér Stílus :)

Dobó Géza · http://urbanista.blog.hu 2014.07.01. 10:56:46

@Hoppácska: megfelelő, indigós formanyomtatvánnyal, személyi (lakcímkártya, ha van)/útlevél felmutatásával alig tartana tovább kiírni, mint egy áfásszámlát. Ha van a megállón ügyelet, ott is intézhetnék. Ezer forintos összeghatár alatt meggyőződésem, hogy költséghatékonyabb, mint a jelenlegi ügymenet.

Zoxo 2014.07.01. 11:01:55

És ezekből az automatákból vegyük a 9500 forintos bérletet?

Gera 2014.07.01. 11:11:29

@k3y: Azért remélem, hogy te is látod azt az apró különbséget, hogy te szerencsére bizonyítani is tudtad az igazadat, ellenben a posztolóval. Kétlem, hogy bemondásra kaptál volna 20 fontot.

Gera 2014.07.01. 11:12:23

@Zoxo: Lehet, hogy tíz rugó esetén célszerű egy kamerás mobillal dokumentálni a folyamatot :)

JFK-alapítótag 2014.07.01. 11:14:38

@Hoppácska: "Hogy mire számítottam? Hát arra, hogy ..." Innen átvenném a szót: ... használom a -hibabejelentés-menüsort-.

Minő balszerencse: "... én pedig hiába próbáltam az érintőképernyőn nyomkodni a hibabejelentés-menüsort, lévén az szürkén inaktívkodott."

Összefoglalva: elloptak az ügyféltől 500 Ft-ot.

Ennyiért már fiatalkorút is börtönbe vihetnek.

Kis bűnökért is komolyabb büntetés járhat:

www.bama.hu/baranya/kek-hirek-bulvar/kis-bunokert-is-komolyabb-buntetes-jarhat-319124

Hihetetlen, de működik: Aki lop, azt elítélik

vastagbor.blog.hu/2010/09/02/lop_leuli

loop80 2014.07.01. 11:15:49

Nem értem az egészet. Minden be van kamerázva. Meddig tartott volna egy VALÓBAN SEGÍTENI AKARÓ BKV/BKK-dolgozónak megbizonyosodni arról, hogy igazat mondtál-e? Amint ez megvolt, meg lehetett volna nyugtatni Jucikát a pánztárban, hogy jogos a reklamáció, oda lehet adni az öccá forintot az utasnak...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.07.01. 11:18:05

@Dobó Géza:
"Ezer forintos összeghatár alatt meggyőződésem, hogy költséghatékonyabb, mint a jelenlegi ügymenet. "

Az áfás számla kiállítás az más. Ott nem pénzről van szó, pusztán egy igazolásról.

Itt effektíve az van, hogy a bkv hitelez neked 1000 forintot, mert elhiszi neked, hogy beragadt a pénzed. Ebből következik, hogy ez a papír 1000 forintot ér, úgy kell kezelni stb. Tehát legjobb esetben is csak számodra lenne egyszerűbb az ügymenet (elismerem, hogy ez sem kevés :), de a bkv-n belül még azzal a papírral sok munkája lenne x embernek.

Dobó Géza · http://urbanista.blog.hu 2014.07.01. 11:19:14

@Zoxo: @Gera: közel tíz rugóért bérletet, ha éppen másképp nem lehet, mert mondjuk már bezárt a pénztár, ezek után csakis mobillal lekamerázva mernék venni automatából. Ne feledd, hogy abban sem én vagyok a hunyó, hogy nem adott az automata semmiféle visszaigazolást a műveletről, arról meg pláne nem n tehetek, hogy inaktív rajta a hibabejelentő menüsor, és, hogy hibabejelentésre nincs egy ingyenes, 80-as szám. Látod, a japán néni kifizette volna a káromat, pedig nem hinném, hogy nagyobb a költségvetése, mint a BKV-nak.:-) (Igaz, nyilván adóssága sincs annyi.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.07.01. 11:19:44

@Gera:
"Azért remélem, hogy te is látod azt az apró különbséget, hogy te szerencsére bizonyítani is tudtad az igazadat, ellenben a posztolóval. Kétlem, hogy bemondásra kaptál volna 20 fontot. "

Azonkívül nyilván a régi/törött kártyát beküldte a központba, ahol megvizsgálták, hogy tényleg rajta van-e a 20 font...

Rigris 2014.07.01. 11:20:47

Mindenkinek, aki szerint ez az egész rendben van így, ahogy van, illetve úgy, ahogy az a posztban le van írva, tiszta szívemből kívánom, hogy a teljes hátralévő életében automatából vásárolt jeggyel utazzon fel s alá a városban.
Szerintem nincs rendben, hogy 2014-ben még mindig papírfecniket kelljen lyukasztgatni, illetve felmutogatni a rosszarcú ellenőröknek (a trollok kedvéért mondom, ha az ellenőrök jóarcúak lennének, akkor se lenne sokkal jobb).
Én nagyon várom, hogy végre kiépüljön egy normális viteldíj- és jegyrendszer a tömegközlekedésre. Nem hiszem hogy űrtechnika lenne, a világ számos városában remekül működik.
De legalább az ügyfélszolgálatos udvarias volt és végezte a feladatát, meg a japán néni is jó fej volt. Ez is valami.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.07.01. 11:21:36

@JFK-alapítótag:
"Összefoglalva: elloptak az ügyféltől 500 Ft-ot."

Így van.
Azonban az, hogy ezt bebizonyítsa, illetve visszakapja a pénzt, az egy hosszabb folyamat.
Igen, lehetne rövidebb is, lehetne egyszerűbb is - de egy folyamat.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.07.01. 11:22:20

@Rigris:
"Én nagyon várom, hogy végre kiépüljön egy normális viteldíj- és jegyrendszer a tömegközlekedésre."

Mindenki várja. Én is.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.07.01. 11:23:46

@Dobó Géza:
"Látod, a japán néni kifizette volna a káromat, pedig nem hinném, hogy nagyobb a költségvetése, mint a BKV-nak.:-)"

Bocs, de EZ demagógia...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.07.01. 11:26:02

@loop80:

"Nem értem az egészet. Minden be van kamerázva. Meddig tartott volna egy VALÓBAN SEGÍTENI AKARÓ BKV/BKK-dolgozónak megbizonyosodni arról, hogy igazat mondtál-e?"

Látszana a felvételen, hogy az illető milyen pénzt dugott az automatába?....

"Amint ez megvolt, meg lehetett volna nyugtatni Jucikát a pánztárban, hogy jogos a reklamáció, oda lehet adni az öccá forintot az utasnak... "

Megnyugtatni???????

Ez így megy? Jucika, nyugodtan vegye a ki a kasszából egy öccázast, mer én mondom, az ügyeletes...

SzDancsi 2014.07.01. 11:33:50

Velem 2 hete esett meg a story,az Arpad hidnal. Azzal a kulombseggel, 2000 forintbol akartam venni 2 jegyet, de csak 1et kaptam a 300 Ft visszajaroval.
A penztaros kisasszony engem is a Deakra kuldott (szerencsere pont oda indultam), ahol csak neztek ram ertetlenul.
Az egyetlen segitseg az ellenoroktol jott, akik lattak szerencsetlenkedesem es beleegyeztek, hogy nem lyukasztom ki a jegyem, majd nagyot rohogtunk.
Az irasod nagyon jo!

Dobó Géza · http://urbanista.blog.hu 2014.07.01. 11:35:33

@Hoppácska: szerintem meg irónia, de biztos pocsék a stílusom:-)

Cefrekecske 2014.07.01. 11:36:24

Az az érdekes, hogy nincs a gépben egy olyan, hogy hibanapló? Ahol mondjuk logolná, hogy mennyi pénz lett beledova és mennyi benne most a jegy/mennyi ment ki és milyen értékben? Elég egyszerű matematikai műveletekkel lehetne ezt ellenőrizni és mivel hálózaton van a gép, az ügyfélszolgálatos azonnal le tudná csekkolni távolról majd küld a jegyárusítónak hogy jön egy ember mindjárt aki bemondja a kódot és adjon neki 500 ft pénzvisszatérítést.

Cefrekecske 2014.07.01. 11:37:11

* majd küld a jegyárusítónak egy üzenetet, hogy

2könyvtáros 2014.07.01. 11:48:38

én azt nem értem, hogy miért nem a BKV vagy BKK vállal felelősséget, hiszen mégiscsak az ő szolgáltatásukat vesszük igénybe, az automatásokkal meg rendezzék ők a problémákat, a BKV területükén helyezik el az automatát is. vagy az automatakezelők tartják fenn a metrót? miért az utas jár pórul végül a szerződéseik és felelősségkizárás miatt?

GatyaPityu 2014.07.01. 11:51:14

Nem értem, hogy miért gondolják azt itt sokan, hogy ötszáz forint az ingerküszöb alatti veszteség kellene hogy legyen, és miért nézik hülyének azt, aki ötszáz forint miatt reklamál. Egy átlagos munkavállaló egy órai nettó munkabére ez! Vagy itt mindenki ügyvéd és bankár, akik ötezres bankókkal szoktál kitörölni a s*ggüket a szokásos reggeli sz*rás után?!?

2014.07.01. 11:51:28

Sajnálom, hogy elnyelte a pénzedet az automata, de az azonali visszaadási siettetésben nincs igazad.De most komolyan, hogyan adhatna ennyi meg annyi pénzt vissza a pénztáros bemondásra akárkinek, aki odamegy ezzel, hogy most nyelte el az automata? Azzal az indokkal, hogy ugyan már, csak nem gondolja, hogy 500 Ft miatt itt szivatnám magam.
Javaslom, hogy menj el politikusnak, mert ott ez működik, bemondásra kapják a költségtérítést, semmit sem kel igazolni és így ott nem 500 Ft-ot hanem tízmilliókat kaphatnál.

2014.07.01. 11:57:58

Velem Rómában történt egy hasonló eset. Venni akartam egy szendvicset egy automatából a Termini pályaudvaron. Elnyelte. Vasutasok szóba se álltak velem, szó szerint. A rendőrök nem beszéltek angolul, de a helyi örsre küldtek, hogy majd ott, de ott se beszélt senki. Aztán az automatán lévő olasz számot hívtam, Laura jelentkezett, de ő se beszélt angolul, csak üvöltött olaszul. Nagy nehezen elmondtam neki, olaszul mi a helyzet. Mondta, hogy hívjak egy másik számot az angol operátorért, hívtam, de megint ő vette fel :)))) Azt mondta, jó, akkor egy angolul beszélő kollégája pár nap múlva felhív ezen a számon. Pár nap múlva felhívott egy kollégája az ügyben, aki szintén egy szót sem beszélt angolul, viszont ugyanúgy üvöltött olaszul. :) Hagytam az egészet.

Cefrekecske 2014.07.01. 11:59:20

@Cefrekecske: Sőt, kiegészítem. Nem is kell üzenet meg semmi szarság. Az ügyélszolgálatos távolról kitolat egy 500-as bankót az automatából VAGY kiadja a jegyet szintén távolról. Távirányítás.

loop80 2014.07.01. 12:00:23

@Hoppácska:

1.: Amennyiben normális képminőségű és jól (teszem azt, az automaták fölé) elhelyezett kameráról beszélünk: igen. Ha a magyar rögvalóságból indulunk ki: nem. Amúgy passz, nem Mo-on élek. Bár éltem 9 évet Bp-en. Ez utóbbit azért írtam le, nehogy bele tudj kötni ebbe is. ;)

2.: Irónia. Az "ügyeletes" megteheti ezt, ha van rá meghatalmazása/jogköre. Elvégre ő az, aki ügyel a dolgok helyes menetére. Pont az a baj Magyarországon, amit te is írtál: mindenkitől csak azt hallod, hogy "én ezt sajnos nem tudom/tehetem, de tessék megkérdezni a Józsit, hátha!"

+1: Odahaza neked kell bizonyítanod mindent, mielőtt próbálnának neked segíteni az ÜGYFÉLSZOLGÁLATon, ami minimum vicces. Ha a (nyilván minden adatot naplózó - lásd Cefrekecske telitalálatos hozzászólását!) szolgáltató nem tudja megállapítani a panaszod alapján, 10 percen belül, hogy igazat mondasz-e, akkor az már eleve "no comment" kategória, a 2-4 hetes, bürokratikus mókáról nem is beszélve...

Dani333 2014.07.01. 12:01:27

Sok a zúgolódó, aki a poszt írója ellen fordul...de nem jogosan. Szóval ha a BKK egy szolgáltatást kínál, akkor ne az utas legyen szivatva, ha a BKK hibázik. Lássuk be nyugodtan, hogy ez az ügyrend átgondolatlan és egyáltalán nem logikus.
Csak ellenpéldaként felhoznám, hogy mikor a lisszaboni metrónál egy hasonló automata elnyelte 20 euromat, akkor az ingyenesen hívható hibabejelentő számon angolul segítettek és 3-4 perc múlva ott volt az automatánál egy dolgozó, aki segített. (felnyitotta a gépet és a papírpénz visszaadóból kiszedte az odaragasztott rágógumit :) ) Lisszabon egyébként nem a túlfejlett nyugat, csak valahogy nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy a dolgok működjenek és a problémákat megoldják. Ésszerű hozzáállás kérdése az egész.

2014.07.01. 12:09:13

A normális, életszerű ügymenet kb. ilyen lenne:

Elnyelte. Automatán telefoszám felhívás, ami zöld szám, adatok megadása, mennyit nyelt el, mikor, automata száma.Technikusok kiküldése azonnal. Eldöntendő kérdés: kb. ennyi idő, meg tudom-e várni. Ha igen, a technikus visszaadná a beakadt pénzt. Ha nem, akkor ha valóban elakadt a pénz, BKK fehív, hogy adjak bankszámlaszámot vagy be is mehetek érte.

2014.07.01. 12:13:04

@Cefrekecske: Ez így csodálatos lenne, de ilyenre még Japánban sem számíthatsz.

GatyaPityu 2014.07.01. 12:14:19

@hopptarisznyarák:
Öcsém, te mekkora egy troll vagy...
"és most erről az 500 forintról írtál fél órán át.. Elvetted többezer ember idejét is, aki ezt olvassa. "
- És talán kényszerített téged valaki, hogy végigolvasd?
"Ezt a kalandot úgy hívják, hogy pech. Tipikusan olyan értékben, amivel semmi értelme nincs foglalkozni. El kell felejteni."
- Ha neked ötszáz forint bukta egy "jó kaland", akkor ezentúl hozzád fordulok, ha csak úgy szükségem lesz egy kis pénzre :)

Mezzo forte 2014.07.01. 12:15:42

@Hoppácska: Nem scifi!
Milánóban peldául úgy jártam, hogy 4 db napijegyet vettem volna beadtam egy 20 euróst. Majd kiadott két napijegyet és lefagyott a gép. Pénz és a többi apijegy sehol. Pár másodpercen belül kinyomtatott egy nyugtát is, hogy a gép tartozik nekem és a pénztárban ki tudom váltani. A bizonylatot a helyi rendőrnek mutattam meg mit kell vele csinálni, ő kerített egy metró alkalmazottat aki elkísért az irodáig.

Lehet ezt így is.

Dobó Géza · http://urbanista.blog.hu 2014.07.01. 12:20:05

@Atro:
Ezer kössz, úgy kiálltál értem, ha visszakapom a pénzt, esküszöm meghívlak belőle egy sörre:-), csak bírd ki azt a 2-4 hetet:-)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.01. 13:15:03

A gésát shikerült helyeshen leírni. Eshá viszont nincs a magyarban, mi esset használunk.

"douitashimashite"???

nyisziati 2014.07.01. 13:27:55

@Dobó Géza: azért ismerve a hazai hozzáállást nem tartanám kizártnak, hogy ezután elég sokan visszaélnének egy ilyen lehetőséggel. Pl. bemondja, hogy egy ezrest elnyelt a gép, kifizetik neki, aztán amikor kiderül, hogy mégse, mennek a behajtással fenyegető levelek a kb. 10 albérlettel azelőtti címére, ahová utoljára még bejelentkezett. Vagy az anyja címére, aki már 5 éve nem látta, vagy egy mélyalföldi tanyára stb.
.
Találd meg, ha tudod.
.
Aztán év végén a BKK vezetősége úgy dönt, hogy nekik többe van a ~30% bliccelő felkutatása, mint amit erre szánnának és szépen visszaállnak a régi rendszerre: ha bajod van, bizonyítsd, kivizsgálják, fölhív Tüncike az ügyfélszolgálatról és ha a belső vizsgálat is kideríti, hogy igazad van, akkor kapod vissza a pénzed.
.
Gyakorlatilag MINDEN így működik ebben az országban pontosan azért, mert ha valahol lazítanak a szabályokon, azonnal megindul a tömeges visszaélés.

Dobó Géza · http://urbanista.blog.hu 2014.07.01. 13:32:27

@atpijkamo: (talán) innen vettem az átiratot
bloodykiss.mindenkilapja.hu/html/18184849/render/japan-nyelvlecke

fonetikusan írva így ejtettem: "dojtesimaste"

'97-98-ban jártam egy japán csajjal, amire még emlékszem a "kottel" ha csomós az izomzatod és azt kimasszírozzák, meg még a "Nippon cha-cha-cha" mert az 1998-as foci vébén úgy buzdították a szurkolók a japán válogatottat. A tíz szavas szókincsemmel arcoskodva túloztam.

Pan Modry 2014.07.01. 13:37:18

Tipikusan magyar, regebben is egy csomoszor nem lehetett normalisan automatabol jegyet venni, egyszeruen nem ertem miert olyan retaldaltak a BKV-sek, Nyugaton meg konkretan soha a budos eletben nem fordult velem elo hogy egy jegyautomata elnyelje a penzemet!

Mészáros Laci 2014.07.01. 13:44:06

(A Tranai Robert Sheckley novellája, amelyben a létező világok legjobbika a Tranai nevű bolygó. Itt szándékosan béna automatákat készítenek, hogy az embereknek ne legyen kisebbrendűségi komplexusa a gépek tökéletessége láttán.

A novella érdekessége még, hogy minden vezető egy nyakéket visel, az állampolgárok szavazataikkal fejezhetik ki a vezetővel szembeni elégedetlenséget - megadott számú negatív szavazatnál a nyakék felrobban.)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.01. 13:52:58

@Dobó Géza: Fonetikusan írva tökéletes, nem kell semmilyen szabályhoz alkalmazkodnod, az olvasó sincs dekódolgatásra késztetve.

Ha már japán nyelvlecke, akkor megjegyzem, hogy inkább "aligató" a köszönöm. A japánok nem tudják megkülönböztetni az r-t és az l-t. Valahogy a kettő között ejtik, az l-hez közelebb.

A halálom a "sushi". Vazzeg, hát az szusi! (Különben nagyon finom, bárki elkészítheti: receptekferfiaknak.blog.hu/2011/11/19/szusi_5 )

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.01. 13:55:37

@Pan Modry: "Nyugaton meg konkretan soha a budos eletben nem fordult velem elo hogy egy jegyautomata elnyelje a penzemet"

Velem csak egyszer. Vessetek a mókusok elé, de keleten egyszer se.

tof 2014.07.01. 14:04:07

Jópofa iromány.
Epekedve várom a folytatást!
(vajon kamatot is felszámít a Vállalat a befektetett összegért?)

Mészáros Laci 2014.07.01. 14:06:24

van egy aranyos vicc a kilencvenes évek elejéről. Kohn bácsi évtizedek után először hazalátogat, a Déliben leszáll a Lehár intercitiről, kicsit körülnéz, beleszagol a levegőbe, tesz néhány lépést, nini, egy Coca Cola automata. Hát megérkezett ide is a demokrácia.
Elővesz a zsebéből egy húszforintost beledobja. A pénz csörögve eltűnik a gépben, kóla nem jön. Kohn bácsi elmosolyodik, "nem tévedtem el, ez tényleg Magyarország", elővesz még egy huszast, ezt is bedobja, a pénz eltűnik, kóla nem jön. Kohn bácsi kicsit már mérgelődve veszi elő a harmadik huszast, már majdnem bedobja, amikor a felismerés mosolya terül szét az arcán: "Nagyon ügyes!"

2014.07.01. 15:12:18

Szívesen találkoznék a nénivel, remélem tetszik neki nálunk annyira, mint amennyrie nekem tetszett Japán!

almodhi 2014.07.01. 15:16:50

...arigatou-t is, majd amikor tízszavas japán szókincsemmel egy douitashimashite-vel...

Kedves magabiztos fehér, stb...

Ha egy o-ra végződő japán szótaghoz az u szótagot illesztik, akkor annak hatására az o meghosszabbodik: tehát to + u = tó, do + u = dó. Hiraganával: とう, illetve どう.

ありがとう = arigató
どういたしまして = dó itasimas(i)te (a második i-t alig ejtik ki)

Biztos, hogy élőszóban kommunikáltatok? :-)

Überspannung 2014.07.01. 15:18:30

hülyeség, a japán néni trükkje volt az egész, mert a Nagy Fehér Falloszt akarta megszerezni.

almodhi 2014.07.01. 15:23:26

@Überspannung: "mert a Nagy Fehér Falloszt akarta megszerezni."

ha már belehelyezkedünk a japán nézőpontba:

mert a Nagy, Fehér, Büdös Falloszt akarta megszerezni. És büdös itt szagot jelent, nem "nagyobbat"....

vgab 2014.07.01. 15:58:11

A narancsot el kellett volna fogadnod, hogy ne érezze rosszul magát. Ha a legcsekélyebb gyanú is felmerül, hogy az adósod maradt, álmatlan éjszakái lehetnek egy japánnak.

vanek ur 2014.07.01. 16:18:03

Az ideális ügymenet a következő lenne: ügyfélszolgálatos a saját gépén megnézi az adott automata naplóját, ott látja, hogy 500 Ft bent, jegyek nem kint, ügyféltől adatokat bekéri, 500 Ft átutalását/postai kiküldését kezdeményezi a pénzügyesnél. Az egészből a legtöbb időt a pénz megérkezése venné el...

A BKK azonban kiadta az üzemeltetést külsősnek, emiatt a BKK-s ügyfélszolgálatosnak nincs hozzáférése a naplókhoz. Vagyis az ügymenet az, hogy a telefonoskisasszony felveszi az adatokat, azt továbbítja az üzemeltetőnek, aki ha elakad, további egyeztetésre felhívja az ügyfelet (aki 2-3 hét után persze már azt se tudja, miről van szó), ha szerencséje van, kiderül, melyik gép naplóját kell nézni és milyen időszakra.

Az automatán levő telefonszámnak az üzemeltetőnél kellene kicsengenie, ahol az első bekezdésben írtak szerint kellene eljárni.

Nem az a probléma, ha az automata elnyeli a pénzt (persze nem szerencsés, ha túl sűrűn fordul elő), hanem az, ahogy a helyzetet (nem) kezelik.

Dobó Géza · http://urbanista.blog.hu 2014.07.01. 16:45:22

@almodhi:
nem, telepatikus úton:-)
Hidd, el, megértett. Mint fentebb egy másik kommentre válaszolva már megírtam, igaz jó régen (16-17 évvel ezelőtt) kb egy évig volt japán barátnőm, amiből fél évet napi szinten találkoztunk, felváltva aludtunk egymásnál stb.
A nénivel egészen pontosan az történt, hogy mondott egy arigato-t, nekem meg nem ugrott be mindjárt a dojtesimaste, mint kérem hanem helyette gozai mas-t mondtam (a köszönöm végén az udvariasabb "nagyon szépen"). Gyorsan beugrott, hogy ez akár úgy jön ki, nem tartom eléggé udvariasnak ,de szerencsére a néni vágta a szitut (legalábbis úgy érzem)közben meg az automatával voltam elfoglalva, és siettem, szóval elég kusza volt a helyzet. Remélem kielégített válaszom, és kihordod lábon, hogy durván, leegyszerűsített, fonetikus átírást alkalmaztam a japán szavakra:-)
@vgab: igazad van, csak elég kapkodós napom volt, remélem azért ő is csak a szépre emlékszik:-)

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.07.01. 17:01:54

nos, ez egy nagyon korrekt ügyintézés volt, bárcsak minden így működne ebben az országban. tslán mégis van remény?

@ébrenjáró: csak annyi a gáz, hogy a technikus épp aquincumnál szereli az automatát. eldöntendő kérdés: bumlizzanak-e át a fél városon, az aquincumi ótómatát működésképtelenül otthagyva, mert bizonyíték kell? és aztán bumlizzanak vissza?
vagy minden percben várjon a város 20 frekventált pontján egy-egy technikus, hátha bevetés van?

@Mezzo forte: ez jó dolog, de ha egy ketyere lefagy, többnyire nem nyomtat semmit. vélhetően újra kell indítani, vagy szerelni.

Spencer Hill 2014.07.01. 17:02:05

Most már csak azt mondja meg nekem valaki, hogy mi a fészkes fene köze van az egészhez a BKV-nak? Ha már blogolásra adja a fejét valaki, jó lenne ha képbe lenne a dolgokkal! A BKV-nak semmi köze a pénztárakhoz és a jegyértékesítéshez.

dflt 2014.07.01. 17:10:40

@Hoppácska: Ez csak a magyaroknak scifi, akik képtelenek a pocsolyán kívül gondolkodni :DD.

www.youtube.com/watch?v=SWf2xGqaH8U

Dobó Géza · http://urbanista.blog.hu 2014.07.01. 17:32:47

@Spencer Hill: nekem meg azt áruld el, ha már kommentelésre adod a fejed, akkor előtte mi a fészkes fenéért nem olvasod el a címben megcsillagozott mozaikszó lábjegyzetét a poszt végén?:-)

Spencer Hill 2014.07.01. 18:55:28

@Dobó Géza: Elolvastam. De ez nem mentség a hülyeségre. Ráadásul a magyarázatod a Moszkva tér átnevezésével nevetséges. Itt nem a BKV-t nevezték át BKK-vá, hanem egy új szervezett átvett bizonyos feladatokat. A bejegyzésed címe rossz színben tüntet fel egy céget olyan ügyben amihez ráadásul semmi köze sincs. Hatásvadász, zugfirka.

Dobó Géza · http://urbanista.blog.hu 2014.07.01. 19:19:33

@Spencer Hill: Ühüm, és a BKK, mint rövidített név (no meg a hosszú is)markánsan eltér a BKV-től. Csak néhány hülye (mint én) mosná össze, a lakosság többségének eszébe sem jutna.
Ám, ha mégis, a BKV a BKK megalakítása óta harsányan tiltakozik a névhasonlóság miatt. De biztos macsóbb dolog tovább izmozni és magas lóról savazni, mint elismerni: "boccs, a csillagozás és az apróbetű elkerülte a figyelmemet":-)

HoldViola · http://fiamma.blog.hu/ 2014.07.01. 20:45:28

Én nem csodálom, hogy ilyen bonyolult az ügymenet, ha nincsenek bekötve a központba az automaták, ahol rögtön láthatnak mindent. Ahhoz gondolom leltár kell és a gép zárása, hogy kimutassák a többletet. Szerintem még korrekten jártak el, az adminisztráció meg nyilván szükséges. Ami számomra ebben a történetben nem volt szimpatikus, az az volt, hogy nem fogadtad el a hölgytől a narancsot, ami szerintem neki rosszabbul esett, mint neked az 500 Ft hiány...

Dobó Géza · http://urbanista.blog.hu 2014.07.01. 21:00:09

@HoldViola: A narancsos dologban igazad van, főképp, hogy egy kicsit ismerem a japán kultúrát, bár régi emlékek. Mentségemül, hogy siettem és meg kellett volna bontania a hálót. Nem vagyok az a turistákkal smúzoló-típus, de még arra is lett volna kedvem, hogy felajánlom neki, igyunk meg valamit a Corvin előtt és a magunk korlátolt keretei között beszélgessünk, csak rohantam. Bízom benne, hogy átjött neki a helyzet.

Spencer Hill 2014.07.01. 21:56:32

@Dobó Géza: Nem tudom mit szólnál, ha olyan miatt cseszegetnének ami nem a te feladatod? Ja, hogy régen a Géza csinálta? Most a Béla csinálja? Kit érdekel? Béla, Géza egykutya. Ha a Gézát szidjuk vegye úgy, hogy tulajdonképpen az a Bélának szól.

Azért abban gondolom egyetértesz, hogy aki írással foglalkozik attól elvárható lenne a pontos, tárgyilagos fogalmazás és nem a tájékozatlan tömeg butaságainak másolása.

Dobó Géza · http://urbanista.blog.hu 2014.07.02. 08:30:19

@Spencer Hill:
Ha felveszik Bálát, hogy új fiúként lássa el korábbi feladataim egy részét, és borítékolható, hogy akár jól, akár rosszul csinál valamint, mindenki egy kalap alá veszi Gézával, ám ez ellen nem tiltakozok kézzel-lábbal, hogy akkor már miért nem egy Lajost vagy egy Irmát vettek fel, egy szavam nem lehet.

Hidd el, agyaltam a BKV-BKK-dolgon és végül a csillagozás mellett döntöttem. Fenntartom, hogy mind a cím, mind a tartalom BKV-val hatásosabb, a csillagozás pedig a kekeckedők lecsillapítására elegendő.

Persze, hogy nem én vagyok minden tudás birtokosa, és minden írás lehetne még jobb, de ez egy elég jól sikerült írás, nyilván a műfaji korlátok és saját képességeim keretei között.

Nyugodtan olvasd vissza kommentjeimet, ha valamit egyértelműen elszúrok (pl. elírás, tárgyi tévedés) megköszönöm a kommentelőnek, hogy felhívta rá a figyelmemet és javítom.

Nyilván arra kell törekednem, hogy ilyesmi minél ritkábban forduljon elő, de ha megtörténik, nem ködösítek.

Ha valami véleményes, olykor akkor is korrigálok, ha a kommentelő által felvetettet változatot utólag magam is jobbnak tartom.

Ebben a konkrét esetben nincs így, különös tekintettel arra, hogy még a budapestiek jelentős részének sem mond semmit a BKK, a vidékiekről, határontúliakról, diaszpórában élőkről nem is beszélve. Ez a blog ugyan meglehetősen Budapest-centrikus, de más témákkal is szívesen foglalkozunk és nyilván nem csak budapesti olvasóknak írunk, hanem a közel tízmilliós magyarországi közösségnek, sőt még azon is túl, a több, mint tizenkétmilliós magyar nyelvi közösségnek.

Mivel a csillagozott rész egyébként is kekeckedés-csillapító, kiegészítetten az alábbival: "*BKV alatt BKK-t (is) értek, ez amolyan Moszkva tér - Széll Kálmán tér beidegződés, annak ellenére, hogy a BKV-BKK relációban nem átnevezés történt." Remélem kielégített válaszom:-)

moby76 2014.07.03. 22:37:05

@Hoppácska:Ránézek az autómatára: Erre van lehetőség Én a minap jártam így; Jövök fel a metróból Bank autómata az ajtónál pont szembe velem. Benne a pénz 10ezer Ft apénzkiadó nyilásnál!
Elé állok ne lássa más és vissza megy a pénz mert lejárt az idő Tárcsázom a tel számot mondolm mti láttam. Hol vagyok? itt és itt. Igen látom köszönöm külön rekeszbe került a bankjegy értesítjük a kártya használót a fejleményekről. Elköszöntük egy mástól és kész. Ezt a bankjegyautómata tudja akkor ennek is tudni kellene szerintem. Szerinted?
süti beállítások módosítása