[Fotó: cink.hu]

Jaj, gyerekek, ez annyira nyomi. És főleg azért esik nagyon pocsékul, mert én tényleg örülök a Várkert Bazár felújításának. Ugyanis épp harminc éven keresztül mindenki tett rá, hogy itt rohad a város kellős közepén egy Ybl-műemlék. Még az sem csökkenti a lelkesedésem, hogy a felújításához egy bazi nagy mélygarázst kellett a hegybe vájni. Egye fene.

De akkor jönnek a bénázások: előbb átadják a nagy semmit, aztán meg ez a tábla, ami a Cinken jelent meg tegnap.

Elmondom, mi a baj vele.

1. Oké, voltak idők, amikor ez menő volt, és felcsavarozták a hídra Ferenc Jóskát, meg Gerő Ernőt. Most már nem ilyen idők vannak, szerencsére Ferenc Jóska és Gerő Ernő sem szívja a vérünket.

2. A Várkert Bazár nincs kész, halló, halló! Be van zárva, benn dolgoznak, illetékteleneknek belépni szigorúan tilos.

3. Ha már muszáj ráírni az építészeket és a miniszterelnököt, akkor álljunk meg ezen a ponton légyszi. Vagy túl sok volt a hely? Köztársasági elnök? Kormánybiztosok? Főpolgi? Kerületi polgármester? Mi van? És Ybl? Ja látom ott a lábjegyzetben, az apró betűs résznél, a "képünk csak illusztráció" és a "nyomokban mogyorót is tartalmazhat" mellett. (Hopp igazatok van, Ybl az első sorban is szerepel, csak olyan apró betűvel, hogy átsiklott a tekintetem rajta – köszi!)

4. Az ÉPÜLETEGYÜTTES szó két t!!! Atyavilág. Hát mit szólt volna ehhez egy Ferenc Jóska vagy egy Gerő Ernő??? (Kösz Kétfarkú)

 

Amúgy a miheztartás végett, én nagyon örülök, hogy a Várkert Bazár épül, és egyáltalán nem lesz rossz. A Várba nyíló kapcsolatai pedig kifejezetten menők lesznek. Nagyon nagy szükség volt erre. De!

Azt vegyük már észre, hogy ezeknek a táblán szereplő embereknek, akik ezt a jó munkát végzik, ez a feladatuk. Ezért kapnak fizetést. A tervező, a polgármesterek, kormánybiztosok, miniszterelnök. Ha tetszik nekünk, amit csinálnak, újraválasztjuk őket és tovább végezhetik a munkájukat. 

Hogy valaki rendesen dolgozik a munkakörében, az természetes. Ha nem, akkor kirúgják/leváltják.

Ezentúl mindenki, aki tisztességesen elvégzi a rábízott feladatot, ki fog rakni egy táblát az elvégzett munkájára? Ott lesz minden doboz tejen, hogy ezt Kiss Istvánné fejte, Kovács Imre részlegvezető felügyelet mellett, Nagy Tibor ügyvezetősége, Tót János marketing- és PR-vezető irányítása idején? Rávarrják a nadrágokra, ki volt az aktuális HR-menedzser, amikor szőtték, szabták, varrták? Minden időben postaládámba dobott levélen rajta lesz a Magyar Posta vezérigazgatójának a neve, hogy ezt neki köszönhetem?

Ugyan már!

Ezt a posztot Zubreczki Dávid, az index.hu munkatársa írta

Dudás Gergely

főszerkesztősége,

Kárpáti Márton és Haász János

főszerkesztő-helyettességének,

Pusztay András

lapigazgatóságának,

Szabó Zoltán

tartalomfejlesztési vezetőségének és

Szalai Balázs

vezető címlapszerkesztőségének idején, az Úr 2014. esztendejében

 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest helyesírás felirat ciki tábla várnegyed átépítés helyreállítás i. ker várkert bazár várbazár ybl miklós tér

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr426039524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mityu Addideapénzt kft LE 2014.04.15. 12:49:06

Elnézést kérek, hogy beleszólok, de kérem szépen nem sima fekete betűkkel kellene kiírni a poszt szerzőinek emléktábláját, hanem arany betűkkel, márvány textúrán. Mert mégiscsak ez jobban mutatna, nem? :) :D :D

2014.04.15. 12:49:38

Igaza van Hajósnak, ezek bunkók.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2014.04.15. 12:52:08

Pedig ez egy jó ötlet, hogy mindenen legyen rajta az előállító/szerző neve. Jó szokás volt Ferenc Jóska és alattvalói feltüntetése is (ha megnézed a Parlamentben a hasonló emléktáblát, ott is fel van sorolva mindenki kb), és szvsz érdemes megtartani.

A Lush nevű natúrkozmetikumbolt készítményein pl. minden esetben ott van, hogy melyik alkalmazott készítette. De Angliában más termékek esetén is, pl. csomagolt rukkola, rajta van a készítők neve (igaz, általában csak keresztnév vagy becenév). Persze ez még nem jelenti azt, hogy végig tudjuk követni a termék sorsát, de sokkal személyesebbé teszi a vásárlást.

sithól 2014.04.15. 12:52:30

Ez a tábla tényleg géz, és az összes többi is, amiket pl sírkőfelújítás miatt helyeztek ki (de hosszan lehetne folytatni a sort). Az érveléssel viszont nagyon nem értek egyet. Itt morális okok miatt pofátlanság ilyen táblát kirakni, és nem azért, mert ez kötelessége/vagy nem a főpolginak vagy bárkinek.

Alapvetően arról van szó, hogy ez az ország érdeme, vagy mondjuk azt, ki lehetne írni, hogy felújíttatta Magyarország kormánya. Ez így azonban sima önreklám, ami komplexusról árulkodik, és egy valamit magára adó ember nem ettől várja a népszerűsége növekedését.

Rocko- 2014.04.15. 12:56:33

4) érdekes, alulról a negyedik sorban már jól írták.

HM | photography 2014.04.15. 12:59:48

Úgy látszik van ami nem változik. Ilyen táblája gyurcsánynak is volt egy pár :D

Sagodi 2014.04.15. 14:35:17

Ebben az országban egyáltalán nem természetes és magától értetődő, hogy az emberek jól végzik a munkájukat és nincs azzal semmi baj, ha valamiféle dícséretet kap valaki azért, ha valami igazán kiemelkedőt, maradandót hoz létre. Egyébiránt szerény megítélésem szerint a fenti állításnak az a fő oka, hogy nagyon kevés ember kap valódi lehetőséget arra, hogy azzal foglalkozzon, amivel szeretne. Ha valaki a lehetőségek országát teremtené meg ezen a földön, az szerintem megérdemelné, hogy megörökítsék a nevét egy szép márványtáblán.

Lucia Szamel 2014.04.15. 15:07:20

EGYÜTTES... Így kell írni! Tényleg gáz, ilyen helyesírási hibával közszem elé kitenni!

rfbzs 2014.04.15. 15:10:18

@HM | photography:
Ilyen biztos, hogy nem. Amúgy, ha az egy pár a néhányat jelenti nálad, akkor az egy szó: egypár.
De Orbán Viktort aranyba kéne önteni:)

Lucia Szamel 2014.04.15. 15:10:32

EGYÜTTES... Így kell írni! Tényleg gáz, ilyen helyesírási hibával közszem elé kitenni!

2014.04.15. 15:22:06

Jövőre a naptárokon 2015 helyett az szerepel majd, hogy Orbán Viktor harmadik miniszterelnökségének második éve. És természetesen így kell majd a dokumentumokat is datálni. A 2018-as újraválasztásakor pedig az Északi-középhegység mészkövéből elkezdjük építeni a felcsúti stadion mellé a piramist, mert addigra mi leszünk a tízmillió közmunkás országa és dolgozni csak kell valamit.

hjsdfklsd 2014.04.15. 15:25:46

ez most komoly? kábé 20 éve várom, hogy felújítsák a várkert bazárt, nekem édesmindegy, ki újítja föl, az a lényeg, hogy megcsinálja valaki.
és akkor egy tábláról cikket kell írni.
de xar.

mgdé 2014.04.15. 15:34:02

"polgármestersége.idején"

Erről is a net túlzott elterjedése tehet!

Bloodscalp 2014.04.15. 15:34:28

@hjsdfklsd:

hjsdfklsd 0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2012.10.24. óta tag.

Gyenge próbálkozás.

tomigonzo 2014.04.15. 15:35:45

kicsit egyszerubb lesz lecsavarozni mint fel, es valoszinusithetoen gyorsabban is fog menn

Sherlock20 2014.04.15. 15:39:42

Magyarország, ahol mindig mindenbe bele kell kötni, és ahol mindig mindenki másképp és jobban csinálná az adott dolgot.
Ki nem szarja le a táblát? 10000-ből ha egy ember megnézi ezeket, többit inkább az épület szépsége ámítja el...

Szelid sunmalac 2014.04.15. 15:39:52

@hjsdfklsd: Tehat a poszt tartalmaba nem tudtal belekotni, igy inkabb abba kotottel bele, hogy egyaltalan van. Mig Varkert Bazar egyelore nincs.
Ertem. Egyes. Leul.

ZBR 2014.04.15. 15:47:01

@Ylim:
Meg el is kell kezdeni építeni, senki nem él örökké... :)

Hipper 2014.04.15. 16:01:51

Átadás után 2 héttel úgyis lefújja vki

Uva 2014.04.15. 16:03:29

de szep lesz, amikor diktatorunkra mar csak ennyi fog emlekeztetni

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.04.15. 16:03:33

kurvaország. mi mást lehetne várni?
érdekes, a barnanyelvűek most elsiklanak a cikkben is említett gerőernő példáján...

UV pót 2014.04.15. 16:09:18

A 'halló' két l. :-)

Firk 2014.04.15. 16:11:04

A táblával szerintem sincs semmi gond, az épületegyüttes meg azért ciki, mert lejjebb pár sorral már sikerül helyesen írni...

Tom Bradley 2014.04.15. 16:14:51

Így sikerült - igaz rejtetten - Schmitt Pálnak is emléket állítani.

fehérfarkas 2014.04.15. 16:24:03

@mikk_:
És ezt annak idején teljesen jogosan kritizáltuk.

Egyébként pedig a 4-es metróba is belevésette Orbán és Tarlós a saját nevét. Csak azt elfelejtették belevésni, hogy 2010 nyarára már mindkét teljes alagút ki volt fúrva, a műszaki készenlét 50% felett volt, és az állomások többségének a helye is ki lett ásva, valamint az első teszt metrókocsik is elkészültek. Csak éppen Tarlós pereskedett az Alstommal a metrókocsik miatt, aminek következtében a végleges kocsik később készültek és kocsinként 1 milliárddal drágábban. Valamint a 2. szakasz megépítését (Bosnyák térig) a fideszes 2/3 szavazta le 2011-ben. Sőt, még anno az eredeti 4-es metrót meg az 1. Orbán-kormány fúrta meg.
Miattuk készült el később, drágábban és rövidebb szakaszon. Ezek után elég morbid, hogy a saját nevüket belevésték - Demszkyéket pedig szándékosan nem hívtek el az átadóra/megnyitóra.

De ez a kisebbik baj, hiszen a politikusok szeretnek más tollával ékeskedni nemcsak nálunk, hanem a világ más részein is. A nagyobbik baj az, hogy a Városliget-mutyi. Remélem majd a Múzeum Negyed megépülésekor, amikor 150 milliárd Forintért a 120.300 m2-nyi épületek + mélygarázsok (+ oda vezető autóutak) következtében elveszti a liget funkcióját (piknikezés, napozás, játszótér, sportpályák, kutyafuttatók, stb, majd akkor is oda fogják írni Európa 1. közparkjának halálához: Európa 1. közparkját elpusztította: Papcsák, Tarlós, Orbán, Közgép, Baán László.
Remélem hatalmas nagy betükkel fogják ezt oda írni minden egyes épület és kocsibejáró és mélygarázsba, hogy itt, ennek helyén áltt Európa első közparkja, amit megszüntetett: Papcsák, Tarlós, Orbán, Közgép, Baán László.

anteus 2014.04.15. 16:25:24

2014. évi XV. törvény
a Magyar nyelv egyes szabályainak alkalmazásáról*

1. § Az "épületegyüttes" szó e törvény kihirdetésének napjától "épületegyütes" formában irandó.

áder jános s. k.,
köztársasági elnök

kövér lászló s. k.,
az Országgyűlés elnöke

miciur 2014.04.15. 16:28:05

erre szavazott a nép, hát egye meg a szart

Gregegy 2014.04.15. 16:45:42

Tudja valaki, hogy az "Európai Unió és Magyarország kormánya támogatásával" részből mennyi az EU pénze és mennyi a magyar? Tippre 90% és 10% nem?

Szóval simán odaírhatnák, hogy José Manuel Barroso EU elnöksége alatt.
Ja azt nem, velük szabadságharcban állunk.
De a pénzt kérem fizessék be a feneketlen zsebekbe.

barli 2014.04.15. 16:57:48

@Gregegy: fele-fele. 1 euró eus pénz, 1 ft magyar :)

58múltam 2014.04.15. 17:02:37

@Gregegy: Szerintem nem 90 és 10, hanem 100 és 0.

Reszelő Aladár 2014.04.15. 17:06:57

Még a McDonald's-ban is van hónap és év dolgozója. Ők azok akik nem csak ellátják a feladatukat, hanem megpróbálják kiemelkedően ellátni azt. Van ahol még jutalmat is kapnak. Nálunk kajajegyet, valahol nyaralást.

Amúgy pedig létezik egy olyan dolog, hogy "köszönöm". Minél többet mondjuk, annál jobb lesz mindenkinek. Ha mindenki megköszöni, többen mosolyognak majd. Motivál.

Kim lr Szen 2014.04.15. 17:13:36

Ha látnátok nekem mennyi emléktáblám van, a Viktorén fenn sem akadnátok.

liebend 2014.04.15. 17:14:42

Ezzel a táblával semmi bajom nincs (a helyesírást leszámítva), ez legyen a legnagyobb bajotok az életben! És nincs igaza a posztlónak abban, hogy akkor a kőműveseket is rá kell írni például. Néhány példa. Amikor megtapsolják a színészeket, a világosítókat és a díszletmunkásokat senki sem tapsolja. A konferanszié a vendégek üdvözlésekor eltekint a nép felsorolásától, viszont az elöljárókat beolvassa. Engem nem, ez van. Amikor a rendezőhöz kötik a filmet, pl. Jancsó Miklós filmje, sírhatna az egész stáb a statisztákkal együtt. Nem sírnak, és így van jól. Ti se sírjatok ilyen hülyeség miatt.

Jolka40 2014.04.15. 17:25:46

@parászta: A "bolsevik" szó azt jelenti: többség. Csak nem a többséggel van bajod?

jo20000 2014.04.15. 17:44:56

Nagy csoda, hogy az Eu helyett nem azt írták, hogy "kohéziós alap". Röhej persze az egész. És ez még így lesz 20-30 évig várhatóan...

kolgét 2014.04.15. 17:45:52

Na, megint komoly problémákra bukkant a sok -élőfábabelekötő - gyökér, bravó!

Kmami 2014.04.15. 17:45:52

Álnéven köpködtök,egy l-el.
Oda jártam táncolni,aztán bezárták.Végre "megint szép lesz
Méltó régi nagy híréhez" és nektek a tt jut csak eszetekbe! A helyesírási hibára nincs mentség!

Kőrösi László. Budapesti lakos!

sakalakamo 2014.04.15. 17:55:12

A tábla tényleg szar, de kétharmadnak tetszik, a kisebbség igényei mellékesek. Nem ezzel kell foglalkozni, hanem hogy hogy legyen ellenzék. köszi

Bryan élete 2014.04.15. 18:04:30

Egyetlen óriási előnye van ennek az "emléktáblának", hogy bármikor el lehet onnan távolíttani, izé távolítani.

micsoda? 2014.04.15. 18:28:02

Nem kell ezen izgulni, ez a tábla is cserére kerül, mint elődei. Nem érdekes ki, mit csinált, nálunk ez szokás!

Lajos Csánó 2014.04.15. 18:51:27

@Uva: Várd ki valószínűleg van még ott egy hely szobor számára!

kuwert 2014.04.15. 19:06:22

Most akkor ybl miklós neve kisebb betűvel van írva mint ORBÁN VIKTOR és ÁDER JÁNOS???
:D

béla a görög (törölt) 2014.04.15. 19:10:44

ezt sem a galambok fogják leszarni...

falusi paraszt volt az is marad. ezen nem változtat sem öltöny sem iskola sem miniszterelnökség. csak egy paraszt.

Dinkainka 2014.04.15. 19:11:58

Analfabéta barmokkal van tele a politikai élet.
Nem az a bűnös, aki belevéste, hanem aki átvette tőle. De az az érzésem, nagyon, nagyon magasan vették át, talán a köztársasági elnök személyesen, így ez már hagyomány teremtés.

Géza911 2014.04.15. 19:45:38

@BudapestiMisi:

A művészetek palotáján biztosan szerepel Gyurcsány Fletó neve egy nagy emléktáblán.

unionista (törölt) 2014.04.15. 19:49:25

@liebend:
ahhoz kötik, aki a tervet intellektuálisan létrehozta. és ez nyilván nem ORBÁN VIKTOR. ő már régen széjjelpálinkázta az agyát.

na-ki 2014.04.15. 20:16:07

Itten meg a két kerékkötő dülleszkedik néhány héttel előbb. Ott is kőbe vésették magukat:

www.origo.hu/itthon/20140328-a-4-es-metro-atadasa.html

barsled 2014.04.15. 20:35:13

Orbánnak nincs szerencséje az emléktáblákkal.

Első kormánya idején a Semmelweis utca egyik házára tettek hasonló emléktáblát, hogy abban a házban volt a Batthyány-kormány székhelye. (Érdekes, azon a táblán a főpolgi neve nem volt rajta...) Azután egy történész megírta, hogy coki, az a szemben lévő házban volt, aki pedig a táblát elhelyezte, vegye is le.

Volt egy kis pofára esés.

dtk74 2014.04.15. 20:42:04

@sithól: nem géz, hanem gáz, de az nagyon :)

barsled 2014.04.15. 20:45:00

@liebend: Szóval akkor a filmekre is fel kellene írni: Készült Orbán Viktor miniszterelnöksége idején...
A színházi plakátokra is?
Sőt, az újszülöttek homlokára tetoválni?
Nem veszed észre, hogy az ilyen táblaállítás most mekkora idiotizmus?

na-ki 2014.04.15. 20:50:46

@Gregegy:
Nem 90 és 0 % az arány, hanem
100% EU és 0 % magyar...

Amikor a kocsmában a számlát fizetőt nem említik úgy néz ki a tábla.

No legyen így, hogy szokjuk:
a focimeccsre a jegyet és a szotyit kifizetőt nem említik, csak a néző nevét dicsőítik.

na-ki 2014.04.15. 20:53:11

ec.europa.eu/magyarorszag/press_room/press_releases/20140402_varkert_bazar_hu.htm

2014/04/02
Ybl Miklós születésének 200. évfordulójára megnyitja kapuit a nagyközönség előtt a budapesti Várkert Bazár.

A felújítási munkálatokat 100%-ban az Európai Unió finanszírozza.

Mouth Hero 2014.04.15. 21:24:04

@sakalakamo: Ugye az megvan, hogy a többség nem a kormányra szavazott?

Gyűrött Papír 2014.04.15. 21:46:05

Majd amikor pár év múlva kiderül, hogy mekkora lenyúlások voltak, a cement azzal védekezik, hogy ő ott sem volt, ez a tábla akkor is ott lesz. Ez ennek a kornak a mementója. Legyen sok ilyen, hogy legalább a gyerekeink okulhassanak belőle, ha már mi nem annyira.

2014.04.15. 21:47:43

@Mouth Hero: a legtöbb igen.

A tábla lame főleg a helyesírási hiba miatt, de azért én konkrétan leszarom, az viszont szerintem is nagyon jó, hogy végre foglalkoztak vele. Igenis szükség volt rá!

Kandabula 2014.04.15. 22:12:17

Hát ezen beszarok. OV márványtálbábaival tele van szórva az ország. Sorsom úgy hozta, hogy régen, egy program keretében eljutottam Észak-Koreába, ott láttam az út mentén obeliszkeket, ilyesmi feliratokkal: Kim Ir Szen itt kiszállt az autójából és megtekintette a tájat. Ez a megtekintés, amit a földművelésügyi miniszterünk is gyakorol és nem veszi észre a háta mögött röhögő embereket, meg a féligkész dolgok átadása, szintúgy, tiszta kabaré. És ezek tök felnőtt emberek. Hülyét csinálnak az országból.

z 2014.04.15. 22:14:57

Jól odavetnek majd néha egy emlékmúvet, emléktáblát, aztán nézik, mennyire tud rajta rágódni a hülye nép a fontos kérdések helyett. Aztán majd jön a meglepi, hogy elveszítettük a követező választást is.
Uncsi.

madjarica 2014.04.15. 22:19:12

Nyilván Schmitt Pál lektorálta. :))

ProsTata 2014.04.15. 23:00:11

Hát ez nagyon gáz.
Ugye tudjuk, hogy a Lánchíd felépítéséhez a pénzt közadakozásból teremtették elő, elsősorban gróf Széchenyi István érdemekként.

A Szabadsághíd pilonjain ott vannak azok a mérnökök, vezetők, tervezők nevei megörökítve, akik tevékenyen részt vettek a megvalósításban.

Az előbbieket csak az összehasonlításnak írtam.
Megmondaná valaki, hogy mit tett hozzá pl. Áder János, amivel kiérdemelte eme megtiszteltetést?
Megmondaná valaki, hogy vajon itt hol lesz azoknak a mérnököknek, restaurátoroknak a neve megörökítve akiket nem engedtek oda az átadási bohózatkor a "nagyemberek" közelébe, de még magára a ceremóniára sem?

Miért nem volt elég annyit odavésni, hogy pl. "Magyarország kormánya"?

Gusztustalan személyi kultusz... Még a szocializmus utolsó éveiben is óvakodtak ilyet tenni, az emléktáblákon max. annyi szerepelt, hogy "állíttatta akármelyik kerületi Tanács VB".

Ez most Magyarország. Csak emlékeztetek mindenkit, a minap üveges szemmel skandáltakra:
"Viktor, Viktor". Mert ő egy Isten, de minimum főpap, a Fidesz nevű fundamentalista egyház feje... A tévedhetetlen és megkérdőjelezhetetlen.

kisrigó 2014.04.15. 23:02:10

Röhej, hogy még nincs kész az egész, de a táblát már feltették! Lehet, hogy az elvtársak szerették volna magukat bebiztosítani, hogy lássa ország világ, hogy milyen f...a gyerekek vagyunk! (voltunk?) Amúgy nem ártott volna a munkát szakemberre bízni! Vajon hányan olvasták el, mire felkerült a falra?

ProsTata 2014.04.15. 23:03:53

@múltidéző:
Hát ez is nagyon gáz, de mások a mértékarányok, egy szaros általános iskola túlbuzgó igazgatóját hasonlítanánk az "Istenhez"? Gondolod, hogy a bazár emléktábláját nem a PR csapat megrendelésére gyártották? Mert én nem. Ez egy állami nagyberuházás.

ProsTata 2014.04.15. 23:09:15

Jut eszembe szerintem ez a tábla egy rossz ötlet volt a Fidesz részéről... Vagy ott fognak mellette állni a kormányőrök? Hányszor fogják ezt leönteni festékkel, vagy nemes egyszerűséggel összebélsarazni? :-) Ezen fog csámcsogni az a gonosz nem baráti médiaminoritás. :-)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.04.15. 23:12:50

Az, hogy a csúti odaíratta magát középre lóbetűkkel, tökre nem lep meg. Az már inkább, hogy ezek szerint a teljes munkafolyamat egyetlen pontján nem bukkant fel egyetlen egy ember, aki mondjuk középfokon tudott volna magyarul.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.04.15. 23:19:02

@ProsTata:

Ha még egy harmadik felest is bedob a szaki vésés közben, akkor lehet, az lenne a táblán, hogy "ORBÁN VIKTOR Második Eljövetele idején".

Marilyn · http://eeuauaughhhuauaahh.ytmnd.com/ 2014.04.15. 23:28:07

@mikk_: Azért azt ugye látod, hogy míg az egyiket egy hálás, seggnyaló bagázs készíttette, addig a másikat valaki saját magának állíttatta...

_@o" 2014.04.15. 23:29:23

jajj, ennyi butaságot, mindenhova minden mindig ki van írva, (amerika legnagyobb völgyzárógátján a tervezőktől a kivitelezőkig és a munkálatokba belehalt személyeké) a szabi hídon (volt az ferencz jóska és horty is:) egy egész lista, a müpán pedig a gyurcsány, jaj nem értem mi ez a féltékeny idegeskedés, igen EZ a kormány hozatja rendbe harminc! év óta először, egyszóval nem fanyalogni, hanem örvendezni kellene, a többi vegytiszta hülyeség

Holle anyó 2014.04.15. 23:31:56

@Tom Bradley: :))))))))))) Váááááááááá! :))))))

canadian 2014.04.15. 23:47:29

regota szerettem volna mar latni a zOrban nevet egy marvanytablan, de nem ilyenen !

videki gyerek 2014.04.15. 23:54:42

"tényleg örülök a Várkert Bazár felújításának. "

Nekem viszont kurvara fogalmam sincs mi ez a bazar, hol van, es miert kelett felujitani.
Annak viszont orulok, hogy Orban Viktornak tablaja van.

Arslab01 2014.04.16. 00:17:52

Mija bajotok? Maj kijaviccsák. Ha sokat izéltek, ezentúl így kell majd írni helyesen. Ld. Földrajzinév-bzottság

liebend 2014.04.16. 05:01:34

@barsled: nem. Ez egy korhűen felújított épületen a hagyománytiszteletnek és a stílusnak megfelelő elem. Röviden egy kurva tábla, amin nem tudom, miért kell hisztizni..

Szillér (törölt) 2014.04.16. 06:05:05

@airdace: Szerinted mi lenne a táblán, ha nincs az Eu pénze? Egyáltalán lenne tábla? :o)

Vitéz.László 2014.04.16. 06:11:25

snitpálesz is részt vett a munkában...
de minimium a "szeleme" kisért...
a kommenyizmus szelleme...
kommenyista hortista feudalizmus
piramisa gerinctelen alkalamtlan embörökből...

whale 2014.04.16. 06:12:54

@ViKtOr: Jóhogy. Echte bicskázó falusi suttyók. Éppen ezért olyan népszerűek, mert a szittya magyar parasztok magukra ismernek bennük. A furfangos legkisebb fiúra a népmeséből, aki túljár a gonosz brüsszeli sárkány eszén pl. (hiszik azok, akik csont nélkül benyalják a fityisz propagandát)

whale 2014.04.16. 06:19:53

Ja és még egy apró distinkció. Eleink akkor tábláztak, amikor a SEMMIBŐL létrehoztak VALAMIT. Ezek a mai parasztok akkor is tábláznak, ha ezt a valamit FELÚJÍTJÁK.
Micsoda különbség!

2014.04.16. 06:30:24

@liebend: " Ez egy korhűen felújított épületen a hagyománytiszteletnek és a stílusnak megfelelő elem"

A hagyománytisztelet nem jelenti az alpári önreklámot. Szerényebben elvtársak!

liebend 2014.04.16. 06:38:42

@Könnyen elkaptuk, uram!: Rendben, igazatok van! Érveitek súlya alatt összetörtem, sírvafakadtam, fel is hívom szeretett vezéremet, Oviktorságát, vagy Oviktorsága Főtitkárságát, hogy azonnal mondjon le!

TVH 2014.04.16. 06:38:46

Gusztustalan önfényezés. Igaz, mást nem tudnak felmutatni. Nem hogy helyesen írni nem tudnak, de bizonyos szavakról nem is hallottak. Mint pl. szerénység, udvariasság ....

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.04.16. 07:01:58

ilyet a felújítást végző cégek szoktak készíteni.
ciki...amúgy

mtamas 2014.04.16. 07:29:46

Azért annak is lehetne örülni, ha az index cikkeiben is napi egy ilyen hiba lenne és kevesebb szleng.

mathe.aron 2014.04.16. 08:01:46

Ferenc Jóskát és Gerő Ernőt összehasonlítani felháborító baromság. Ugye nem kell magyaráznom?

Máshol is vannak ilyen táblák, azok nem zavartak eddig?

Szupergáz a poszt.

ProsTata 2014.04.16. 09:29:39

@mathe.aron:
"Ferenc Jóskát és Gerő Ernőt összehasonlítani felháborító baromság. Ugye nem kell magyaráznom?"

Miért is? Ferenc Jóska miért volt jó nekünk? Különösen 1848-ban?
Egy véreskezű diktátorról és egy kommunista pribékről beszélünk. A véres kéz közös.

ProsTata 2014.04.16. 09:30:55

@mathe.aron:
Még más történelmi párhuzam is van, az oroszok...

mathe.aron 2014.04.16. 10:06:01

@ProsTata:

gondolkozz mielőtt demagógulsz.

IP gyűjtögető 2014.04.16. 10:37:49

Aminnyi joga OVi nevének van ott lenni, annyi az enyémnek is. Legalább utólag fogjon meg 2 rohadt téglát és rakja a falba, esetleg ő álljon bele. Vannak itt lehetőségek, kérem, de ez így qrwa undorító. Lassan azt hiszi az ember, hogy valami ballib provokáció van Vikink túlszerepeltetése mögött. :) (Piszkos Fred effektus)

bioLarzen 2014.04.16. 12:43:15

A saját táblátokhoz:

"főszerkesztő-helyettességének" -> "főszerkesztő-helyetességének"

bioLarzen 2014.04.16. 12:45:23

Amúgy meg... milyen rövid is a pógárok emlékezete... ki emlékszik már Vitya első regnálására, amikor is egy költségvetésből finanszírozott alsós olvasókönyvbe valami "Ezt a könyvet Orbán Viktor miniszrterelnök adományozta a gyerekeknek" típusú megjegyzés került - mintha orbán magánemberként, a saját pénzáből íratta/nyomatta/terjesztette volna...

ProsTata 2014.04.16. 18:04:56

@mathe.aron:

Hát a demagógiával max Neked vannak gondjaid. Én a történelmi tényekre céloztam.
A történelem nem azonos a Sissi hercegnő legendával meg a nosztalgiával. Ellenben volt egy levert magyar szabadságharc 1848/49-ben és annak véres leverése orosz segédlettel és később a gyalázatos megtorlása (aradi vértanúk). Ez alatt a császár és teljhatamú úr ki volt?
Számomra és mindazok számára, akik a magyar történelem dicsőséges időszakának tartották ezt a szabadságharcot, "ferencjóska" egy véreskezű diktátor. Véreskezű, mint Gerő és az általa megszemélyesített diktatúra. Tok mindegy, hogy proletárdiktatúra, vagy uralkodó.
Hogy "ferencjóska" később kiegyezett a magyarokkal? Ja, mint Kádár, akire ma éppen a Fidesz miatt sokan nosztalgiával gondolnak vissza... Valójában mindketten ugyanolyan vaskézzel irányították Magyarországot és gondosan ügyeltek rá, hogy ellenőrzött mederben csordogáljanak a történések.

Szóval én gondolkozok, Te pedig tanulj. Ha gondolkozom, akkor nem lehetek demagóg, ellenben aki nem tanul a történelemből az bármi lehet, legalábbis a Fideszen belül... A legkevesebb demagóg...

mathe.aron 2014.04.16. 19:17:42

@ProsTata:

Akkor vegyük a tényeket.
Ferenc József egyszemélyben tartott össze egy teljesen széttartó államalakulatot. Ez már elképesztő képességekről tesz bizonyságot.
A másik az időtartam. Ferenc József 1867-1916 között volt ALKOTMÁNYOS magyar király. Az első világháború kitöréséig ez Magyarországon a modern korszak legsikeresebb fél évszázada volt eddig, gazdasági és kulturális értelemben. Nem tudom, szoktál-e Budapesten járni-kelni: nos, igen, ez a város akkor épült fel. Annyira jól sikerült, hogy a mai napig a csodájára járnak.
Gerő Ernő ezzel szemben egy politikai bűnöző szervezet egyik vezetője volt. Egy politikai gengszter. Hatalma mondjuk 1944-1956, de ezen belül is inkább ugye az ötvenes évek, és nem ő volt a legfőbb főnök, bár vezető szerepet vitt a magyar történelem szürreális lázálmot jelentő évtizedének megvalósításában.
Ferenc József alatt egy liberális-konzervatív rendszer volt érvényben, a maga hibáival együtt, Gerő Ernő idején pedig egy TOTÁLIS diktatúra. Az előbbi alatt nem volt cél egy egész embercsoportok megsemmisítése, az utóbbi alatt igen. Az előbbi alatt nem volt cél a magyar kultúra gleichschaltolása, az utóbbi alatt igen.
De nem értem, hogy ezeket miért kell magyarázni, hacsak nem akarod tagadni a kommunizmus bűnöző természetét.

Egyébiránt meg... nem tisztem Ferenc Józsefet védeni, valóban levert szab.harc, és az aradi tizenhárom kapcsolódik a nevéhez. De összehasonlítani Gerő Ernővel, ez végtelenül blama.
Kádárral meg végtelenül felszínes.

ProsTata 2014.04.16. 20:59:27

@mathe.aron:
Ezen az alapon Rákosi és Gerő bandája felépítette az II. vh-ban szétbombázott országot? Akkor meg is bocsátottunk nekik? A Te logikád szerint meg kellene!
Én nem foglalkozom ezekkel a létező érdemekkel. Ez nem változtatja meg a tényt a gyilkosságot, a diktatúrát, az elnyomást, amit a hatalomért Magyarország ellen elkövettek. Ja és Rákosi, Kádár hatalma is alkotmányos volt, ha mégsem lett volna, azzá tették. Megint párhuzamok akár a mával is!
Szerintem kissé túlidealizálod az Osztrák-Magyar Monarchiát. Ugye nem állítod, hogy ebben Magyarország egyenrangú partner volt? Miért is kell nekünk ezt isteníteni? Miért kellett a XIX. sz. végi magyar szellemi, kulturális és gazdasági, tudományos felvirágzáshoz Ausztria és Ferenc József? Nélkülük, még nyereg alatt puhítanánk a húst?

HgGina 2018.03.26. 12:08:03

Nem értem a problémát. Én az épületegyüttest két t-vel látom.
Emellett szíveskedjen bárki elsétálni esetleg bármely kis eldugott székelyföldi falvacskába, és szíveskedjen megnézni, hogy már 300-400 évvel ezelőtt is felírták, hogy pl. az orgonát XY és neje adományából készítette, faragta, festegette Kis János brassai orgonasívreszelő ezermester.
Vag akár meg lehet nézegetni a harangokat, hogy öntötte Nagybereznai Zénő alsófelsőfalvi lópatkoló mester Áfonya Rózsi nagytekintetű úrasszony adományából.
süti beállítások módosítása