H8-H9 Ors-Cinkota (3)

Na persze annyira nem bréking, mert pár napja már kidobta ezt a járatpótlós térképet a BKK, de gyakorlatilag senki nem vette észre, hogy már az új logók vannak rajta. Úgy látszik el akarták kerülni az őszi nagy vihar megismétlődését és szépen csendben vezették be. Wollner Róbert viszont kiszúrta és ki is tette az Urbanista Facebook-oldalára. Kösz!

Novemberben az Urbanista mutatta be először, milyen lesz az új metró-, HÉV- és hajólogó, vagyis pontosabban milyen terv nyert a pályázaton. Már akkor szóba került, hogy ezek nem a végleges verziók, a HÉV-en biztos reszelnek még és a metrót is finomítják esetleg.

Emlékeztetőül, ez volt a nyertes:

A nyertes logók a Hidden Characterstől: M=metró, H=HÉV, D=Duna

Fenntartom, amit akkor írtam: a metrólogó klassz, de a HÉV már sutább, a táblákon inkább emlékeztetett egy útbaigazító nyílra, mint betűre. 

Nézzük milyen ábrák kerültek a szóban forgó térképre:

H8-H9 Ors-Cinkota

Nos mint látható, a metrólogón nem változtattak (bár ha elkezd győzködni egy grafikus, hogy egy milliméterrel szélesebb lett az M terpesze, simán elhiszem). 

Viszont a H komoly változáson esett át, és szerintem sokkal jobb lett. Igazodik a metrólogó stílusához, ugyanakkor nem egy nyílra, hanem egy betűre emlékeztet.

H8-H9 Ors-Cinkota (2)

Nektek hogy tetszik?

 

Felesleges kommenteket elkerülendő: az összes korábban megfogalmazott kérdéseteket feltettem a BKK-nak, itt olvashatók az akkori válaszaik.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: marketing budapest dizájn logó közlekedés metró hév utastájékoztatás bkk

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr745834816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.02.27. 09:46:18

A metró logó az tényleg jó, a hév az kicsit nyomi. :)

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.02.27. 09:48:31

Nagyon rondák az új logók és teljesen értelmetlenek.
Azt tudja valaki, hogy a 4-es metróhoz milyen színt rendeltek?

-Sarq- 2014.02.27. 09:50:29

@szb9:
Értem. Akkor célszerűbbnek tartanám, ha a 8-as és a 9-es is külön színt kapna, a közös szakasz ellenére is.

AkosJaccik 2014.02.27. 09:56:40

Szóval szükséges egy "egységnyi" helyet elfoglaló ábra a metró kijelzéséhez, majd még egy ahhoz, hogy konkrétan melyik vonalról is van szó? A HÉV/metró/folyami közlekedés fekete színű, a busz/villamos stb. színes? Az előbbiek karakterek, az utóbbiak piktogramok? Most őszintén, én értem, hogy erre mondják a té terméktervező eftásak, hogy "lehet, hogy öt perc volt megcsinálni, de öt év volt megtanulni", ugyanakkor kezdem úgy érezni, hogy nem azért öt év az öt év, mint amire utalni akarnak ezzel... végtére is, ebbe bele kell, hogy férjen az ergonómia / színtechnika stb. is.
Legalább akkor már az M / H / D - logók színnel is hasonulnának a vonal/járatszám színéhez! Jáj.

Nem kéne elfelejteni, hogy az utastájékoztatásnak nem a művészi önkifejezés eszköznének kellene lennie, hanem egy végletesen letisztult, "streamlined" cuccnak, ami arra törekszik, hogy a lehető legkisebb agykapacitás igénybevétele mellett nyújtsa át a legtöbb információt. Mint ilyen, ez itt nem valósult meg optimálisan. Ettől kezdve nincs értelme arról beszélni, hogy külön és úgy-amúgy-egyébként a logók milyen díjnyertesek.

rotten 2014.02.27. 10:11:36

Akinek minden alkalommal lefut a fejében, hogy "sima H betű: kórház, középen dupla vonalú H betű: hév, én hévvel akarok menni, itt középen dupla a vonal, akkor jó helyen vagyok, király", az tényleg nyugodtan panaszkodhat, hogy nehéz megtanulni. Lehet vitatni a szükségességét, meg azt is, hogy miért ilyen, de azért remélem tüntetés nem lesz ellene, mint a Széll Kálmán tér átnevezése miatt volt, mert jó, ha az ember tudja, milyen jelentőségű dologokkal kapcsolatban érdemes kifejeznie az indulatait.

-Sarq- 2014.02.27. 10:12:38

@AkosJaccik:
"Legalább akkor már az M / H / D - logók színnel is hasonulnának a vonal/járatszám színéhez! Jáj."

Vagy egy közös "buborékban" szerepelnének a vonal számával, mint Berlinben, Barcelonában pl.

pitonkigyo 2014.02.27. 10:13:11

A HÉV zöld.
A H5 néha elmegy Szentendréig, de inkább csak Békásig.
A duplavonalas kanyargós H-betű valami nagyon sokrétű dologra utal, de az átlag HÉVhasználó két fix megálló között utazik rendszeresen.

emhem 2014.02.27. 10:14:19

az előző logók jobbak és olcsóbbak voltak..

emhem 2014.02.27. 10:18:44

@emhem: ahol jobb alatt szebbet értek, olcsóbb alatt pedig azt, hogy nem kell hozzá új pályázatot kiírni meg cserélgetni a meglévő táblákat

ZBR 2014.02.27. 10:20:29

Agyrém, fos, ocsmány, nem lett jó, nem illeszkedik rendszerbe, felesleges.

Amúgy a számozás egy dolog, bár a célállomás kijelzése is mindenkinek megfelelő volt és a mai napig is megvan, pl. a járművek homlokfalán.

De az, hogy kis betűvel kell írni a hévet, még inkább baromság. Az MTA Nyelvtudományi Intézet persze nem akart állást foglalni, leírta, hogy így is jó. Hát nem. A HÉV az Helyiérdekű Vasút, 126 éve. A MÁV is van annyi idős, mégsem köznevesült, nem írják kis betűkkel.

Kis segítség a számok megjegyzéséhez, az emelkedő számsorrenddel a magyarázat:
H5 - Ötös metró északi szakasza (Szentendre)
H6 - Ötös metró déli szakasza (Ráckeve)
H7 - Ötös metró másik ága (Csepel)
H8 - Maradék: a főbb irány (Gödöllő)
H9 - Az előbbi gyengébb iránya (Csömör)

Persze jobb lett volna mondjuk óramutató járásával megegyezően haladva beszámozni, de ahhoz agy kellett volna.

A másik szép dolog, hogy a körkörös metró logó több, vadonatúj helyre is kikerült, nem éppen cserélhető formában:
lh6.googleusercontent.com/-hvq2NZ2cUSA/UsHq_BY4VxI/AAAAAAAAAu0/4dYhiwYTywM/s400/Ferenciek%2520tere%2520%25288%2529.JPG
Majd igényesen fölé lesz csavarozva a csodás új logó. Vagy így marad...

@-Sarq-:
Van színűk, ahogy fent is látszik, csak az nyilván nem jelenik meg mindenütt, illetve nem segít sokat, azért sem, mert a H8 és H9 nem tér el.

@Étteremkritikus:
zöldet: m.cdn.blog.hu/ur/urbanista/image/201311/M4_logoterv%5B1%5D.jpg

@AkosJaccik:
Teljesen egyetértek, a viszonylatszám és a logó élesen elüt egymástól. Ronda, ocsmány, értelmezhetetlen katyvasz lett.

ZBR 2014.02.27. 10:22:49

@rotten:
Sok kicsi sokra megy.

Teljesen magyarázhatatlan és védhetetlen volt ez a változás. A zsűri is kifejtette, hogy nem szép ez, de a mezőnyből még szerintük ez volt használható. Ez a logó az igénytelenség netovábbja, ipari mennyiségben. :(

Tüntetni nem kéne, ha szép csendben két tájékoztató után elfelejtenék.

Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere 2014.02.27. 10:24:44

@Étteremkritikus: zöldet, bár sok villanyoszlopra már felrakták a világító kerek jelzőt, természetesen a mostani logóval, ráadásul feketében

na-ki 2014.02.27. 10:28:34

A klasszikus eset:

A butaság szorgalommal párosul.

A szorgalom pedig pénzt terem.

Ez egy vitézy szorgalom, így illő, hogy a pénzt is neki teremje.

Amúgy nem azt hallottam, hogy minden rendben a városi közlekedéssel és maradt néhány száz millió, esetleg milliárd, amit nem tudtak mire költeni?

OkoskaTo:rp 2014.02.27. 10:30:26

@ZBR: Na igen, aki nagyokos pusztán dizájn szempontokból kitalálta, hogy az M4 zöld legyen, az még életében nem látott hévet, de még csak nem is hallott róla.

A H5-től kezdődő számozás előrelátó, nehogy valaha is odaférjen majd az M5.

Bár az első nagy BKV átszámozási katyvaszt arra hivatkozva követték el, hogy elkülönítsék egymástól a különböző üzemek számmezőit. Ehhez képest buszból még mindig van 5-ös, 67-es stb.

Úgy összességében pedig elég gáz, ha az a legpozitívabb vélemény is, hogy "majd megszokjuk". A kádárista metró-hév szimbólumok sokkal kifejezőbbek voltak, ezeknek a modernizált változatai is teljesen jók voltak. Ezeknél az újaknál még az M4 kampányanyagaiban szereplők is lényegesen jobbak.

Major Malfunction · http://weyland-yutani.org 2014.02.27. 10:31:49

Ez nálam is bizony kórházi ágy... Évtizede járok napi szinten a gödöllői HÉV-vel, és mégis ha most valaki megkérdezné, hogy "az hányas?" akkor nem tudnék kapásból válaszolni. Azt tudom, hogy csömörire, cinkotaira vagy gödöllőire szállok.

Aki meg kitalálta ezt az erőltetett számozást, annak kívánom, hogy szólítsa a személyi számán a kedves édesanyja.

Major Malfunction · http://weyland-yutani.org 2014.02.27. 10:36:37

Mint ahogy a metrók neve is úgy van, hogy: "kisföldalatti, piros metró, kék metró, négyes metró", hiába erőlködnek mindenféle uniformizálási kísérlettel.

P1sty 2014.02.27. 10:50:04

@Major Malfunction: Hát, azért ez emberfüggő: te nem tudod, melyik hév hányas, én meg azt nem tudom, melyik metró milyen színű a térképen, hiába vagyok budapesti. De az tény, hogy a héveknél sokkal egyértelműbb volt a cél-alapú elnevezés. Ugyanakkor a turistáknak meg valószínűleg többet segít a számozás.

ON: a metrólogó nem rossz, de nem is jobb a réginél. A héveset inkább hanyagoljuk.

na-ki 2014.02.27. 10:52:43

@Major Malfunction:
de erölködnek, a szeműk is kigúvadt!!

Semmi nem érdekli őket, az sem, hogy a költségvetési támogatásért naponta kuncsorognak.
A buszok jó részén nincs járatjelző, a szélvédő mögé rakják a gyalogosakat takaró - éa így balesetveszélyes - járattáblákat. Siralmasak!

hellsing 2014.02.27. 10:53:37

Így a HÉV-logó már úgy néz ki, mint egy felmosáshoz az asztalra fordított szék.

A HÉV- és hajóvonalak sorszámozását amúgy is totál feleslegesnek látom. Kábé annyi a haszna, mintha a MÁV sorszámozná a vonatait, és a miskolci gyors ezentúl a V 113 lenne.

Muad\\\'Dib 2014.02.27. 10:56:13

@Major Malfunction:
Még jó, hogy nem Stockholmban élsz, mi lenne, ha T19-ig kellene megjegyezned őket?

innovation 2014.02.27. 11:05:04

Nem tudom, mi volt a baj a régi, M betűvel, amely nyilat is formázott, lefelé mutatott. Szerintem kár volt. Biztosan megszokjuk majd.

A HÉV-vel pedig inkább kórházat jelölnek, mintsem HÉV-et.

smartdrive 2014.02.27. 11:14:00

na akkor most jött el a perc, amikor BELESZAROK, és nem cserélem le a térképeken. majd ha 5 évig ugyanaz marad, akkor

Kheopsz · http://giza.eg 2014.02.27. 11:19:49

Ahogy sokan rámutattak, a HÉV logó egy kórházi ágy.
Alig van HÉV, nem lett volna egyszerűbb a végállomással jelölni?
Mikor írják valahol hogy a H235 meg a H5 éppen nem jár, akkor honnan tudjam, hogy merre van dugó?
Ez ugyanolyan baromság, mint amikor beszámozták a volánokat (persze a pestiek kedvéért), mert aki a járattal járt, tudta, hogy melyik hova megy, nem kellett számot kötnie hozzá, és ha azt mondanám, hogy a 720-as járat, akkor minimális ember tudná, hogy miről van szó, viszont ha azt írnám, hogy Budajenő, akkor tudnák.

maestro1 2014.02.27. 11:27:50

Off: azt tudja valaki, hogy miért húztak fel egy sörsátrat kb egy hete a Szt. Gellért téri metróállomás fölé?

TBal 2014.02.27. 11:31:02

A hév szebb lett, de nem értem, hogy miért nem középpontosan szimmetrikusra csinálták. Most egy elforgatott L-betüböl meg egy 4-esböl van összerakva, pedig lehetne két ugyanolyan T-szerü elemböl is - az úgy jobban tetszene.

Magyarnaba 2014.02.27. 11:32:16

A formatervezők biztos kisebb orgazmust élnek át az új logók látványára.

Szerintem fölösleges és drága önfényezés egy olyan szervezet részéről, amely épp most szeretné 300 fővel gyarapítani a munkanélküliek táborát.

adamekp · http://adamekp.blog.hu 2014.02.27. 11:43:37

@hellsing: Pedig van ilyen, hogy a vasúton is számoznak:
"Menetrendváltástól, vagyis 2013. december 15-től viszonylatszámozási rendszert vezet be a MÁV-Start az 1-es, 12-es, 30-as és 40-es vasútvonalakon. Hazánkban vasúton eddig csak a Budapest környéki Helyi Érdekű Vasútvonalakon volt számozás, így a MÁV Csoport vonalain ez teljesen új dolog."

www.vonatosszeallitas.hu/viszonylatszamozas_decembertol.html

"A legegyszerűbb a meglévő vonalszámokat alkalmazni, mivel így viszonylag kevés új információt kell megjegyezni, és a jelenlegi rendszerbe is illeszkedik az új. Ez történt a gyakorlatban is, az 1-es vonal járatai a 10-es számot kapták (így mindegyik szám kétjegyű lesz), a mindenütt megálló személyvonat S10, a gyorsított személy pedig G10. Érdekesség, hogy a Tálentum expressz is kapott viszonylatszámot (X10), ennek nem túl sok értelme van, mivel távolsági vonatról van szó."

cellular 2014.02.27. 11:52:16

@P1sty: De ha a turista Szentendrére akar menni, akkor ha a HÉV nevében Szentendre van kiírva, akkor sincs nehéz dolga. Gödöllő dettó. A többi helyre meg nem megy turista egy szál se.

Az igaz, hogy mire kibetűzi, már el is ment az orra előtt :)

A hajókra meg a D betű a kedvencem, de a H mint hajó, és a V mint vízijármű is foglalt betűk. Lehet, hogy bináris megjelenítés kéne 1 bájton :)

xxylon 2014.02.27. 12:05:56

Nyilvan aki tervezte nem hasznalja a BKVt napi szinten igy nem tudja hogy pontosan mire is lenne igeny.

Miert kell felfedezni a kereket ujra es ujra, el kell menni egy europai varosba es ellopni a dizajnjukat egy az egyben.

roka 2014.02.27. 12:09:08

Hány millióért írnak egy ily szép M -et?
Át kéne nevezni a Dunát valami újra pl. Királypatak :)
A bárgyú angolok min.70 éve nem tudják variálni az underground emblémájukat viszont, 70-szer akkora a metrójuk mint a miénk :)

Flaggx 2014.02.27. 12:10:04

Zsír. Most már csak azokat a betűket kéne levakarni, és teljesen jó lesz.

Még bevezethetnék ezeket a villanyosokon és buszokon is (sárga körben fekete szám, illetve kék körben fehér) aztán mondjuk a következő 20 évben NE nyúljanak hozzá!

I_Isti 2014.02.27. 12:10:33

Hév számozás: a debilitás köbe. Az a betű, hogy "H" a világmindenségben mindenhol azt jelenti, hogy kórház, és nagyjából sehol sem jelenti azt, hogy helyi érdekű vasút...

Új metrólogó: egy darab M betű, szinte tök mindegy, hogy milyen, de speciel így, ahogy most van nem tetszik.

wrstjnethn 2014.02.27. 12:17:54

@hellsing: Ne ijedj meg, de a MÁV tényleg számozza a vonatait, csak éppen nem fárasztja vele az utazóközönséget. De a hivatalos, nyomtatott menetrendben megtalálhatóak a vonatszámok.

bioLarzen 2014.02.27. 12:22:37

@OkoskaTo:rp:

"(Egyébként a hévek számozása azóta is idegbaj. Aki csak alkalomszerűen használja, annak az eddigi célállomáshoz képest nulla információval bír, hogy H8 vagy H9.)"

Sejthetően a népnyelv nem is áll majd át rá - legalábbis max nagyon lassan. "A zemberek" szerintem továbbra is úgy hívják majd, mint eddig...

wrstjnethn 2014.02.27. 12:23:21

Kellett ez, mint halnak a bicikli. Miért kell változtatni ötévente? Jobb nem lesz tőle, csak lehet mindent átmatricázni, újra nyomtatni.

Az, hogy minden betű és szám kör alakú mezőben van csak bántja a szemet és nem teremt kapcsolatot a betű és szám között. Megint egy hülye grafika amit csak funkcionalitás szempontjából nem vizsgáltak.

Arról nem is beszélve, hogy az állandó logó (lásd London Underground) segít az emberek, turisták fejében rögzíteni a képet a szolgáltatáshoz (és nagyképűen világhírűvé tenni) Ha a Coca-Cola is ötévente betűtípust és színt váltana, sehol nem lennének.

Kolettin 2014.02.27. 12:23:24

Szokás szerint megint minden túl van bonyolítva. Hogy szerintem melyik logo volt a legjobb? A régi, fordított ház alakba írt M betű, amit pl. még a Corvin negyednél meg lehet nézni. Mert egyszerű, színezhető, beleírható a szám, mutatja a 'le' irányt. Ennyi, kész, nem kell mindig elkapni a legújabb designhullámokat, az utazóközönseg nem a tökéletesen modern dizájnos logokat óhajtja, hanem azt, hogy ne cserélgessék 2 évente. Mert persze a turistáknak is biztos egyszerűbb, hogy pl a Corvin negyednél még az általam leírt jelek vannak az oszlopokon, a Deák téri aluljáróban a girbegurba össze-vissza töredező ék alakú M betű, az M2-es metrón mindenhol az előző nyíl szárú ferde M, most meg lehet mindent cserélni (ami úgysem fog menni). A 4-es metró még át nem adott állomásain, illetve az új sötétkék "egységes" aluljáró táblákon, még jó, hogy nem készült el mindenhol (kb sehol) nem kell mindet cserélni. Úgy látom túl sok a pénz hogy állandóan ilyen extravagáns dolgokra kell költeni. Kívàncsi vagyok, hàny új busz, vagy hány felújítás jönne ki mimdabból a pénzből ami ebbe beleöltek és még bele fognak.

bioLarzen 2014.02.27. 12:24:46

Én amúgy továbbra sem értem a hajójáratok D betűvel történő jelölését... illetve értem, hogy Duna, és azt is, hogy a H már foglalt volt - de akkor lehetett volna mondjuk S - az legalább a külföldieknek lehetne esetleg kicsi támpont... ha már a magyaroknak nem lehet.

A trolik amúgy nem kapnak bötűt?

ikker 2014.02.27. 12:34:49

pálcika - pálcika - fordítottszék - hóember

:)

zsoci 2014.02.27. 12:56:49

Ennyire tellik a BKK kiváló szakembereitől. Butaság felsőfokon, mint az egész cég.

belgabela 2014.02.27. 13:09:09

Az előző nagyon zavaró volt, mert inkább nyílnak nézett ki, mint H betűnek. Ez rendben van.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.02.27. 13:15:28

Szerintem csak kísérletezgetnek az utas(félre)tájékoztatási osztály szerencsétlenjei. Másként egy normális városban nem ad hoc baszarintanak ki egy-egy új piktót az épp kiragasztandó járatpótlós tacepaókra, hanem mondjuk hónap 1-jei nappal az egész hálózaton léptetnék életbe az új jelzésrendszert. Röviden szólva: egy hétvégén átmatricáznának mindent és passz. Ja és előtte hiteles(!) közvéleménykutatást is végeznének, hogy az utasaik akikből élnek, mit is szólnak a terveikhez...
De persze ez itt balkánfalva, úgyhogy akár még az is lehet hogy az Urbanista Blog útján tudják le a dolgot és szép szocialista tempóban 5 év alatt vezetik majd be végleg, miközben még négyszer módosítják majd - azt is szigorú kussban. Hogy aztán ha valaki rákérdez, faarccal állíthassák, hogy a "korábbi jelzések kivezetésre kerültek". Lásd a "bajszos bácsi" esetét...

hgap 2014.02.27. 13:32:47

Mindkettő túl lett bonyolítva, "tried too hard", ahogy az angol mondja.

Metró: fikarcnyival sem jobb mint a régi, sőt.
HÉV: emeletes ágy, youth hostel, turistaház... ezek jutnak eszembe.

Ja és maga a térkép randa, de ezt már megszokhattuk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.27. 13:33:55

@Muad\\\'Dib:

Én azért nem bánnám, ha 32-ig kellene megtanulnom a gyorsvasutakat...

robicheck 2014.02.27. 14:04:41

Szerintem pofás lett, nem árt egységesíteni az arculatot, legalább a külföldi turista is fogja tudni, hogy alatta robog a metró.

generálpauza 2014.02.27. 14:29:45

@ZBR: "A HÉV az Helyiérdekű Vasút, 126 éve. A MÁV is van annyi idős, mégsem köznevesült, nem írják kis betűkkel."

A felháborodást az tompíthatná, ha belegondolsz, hogy míg az egyszeri standard nyelvhasználó a következőt mondja:

Felszállok a hévre.

a következőt viszont nem mondja:

Felszállok a MÁV-ra.

Gondolom az van mögötte, hogy a HÉV az egész vasút, de még gyakrabban maga a konkrét szerelvény, míg a MÁV-nál csak az intézmény. (példa megfordítva: Köcsög MÁV! - viszont az elég ritka, hogy: Köcsög HÉV!)

nyelv-ész 2014.02.27. 14:30:40

Ez tényleg egy agyrém, de nem csak a tipográfia, hanem az egész számozósdi. Anno a Fogaskerekűre ráaggatták a 60-as számot, mondván, hogy mindennek legyen járatszáma, és mind legyen egyedi. Azaz ne legyen 4-es busz meg 4-es villamos, mert az egységsugarú majd összetéveszti.

Ezt félig sikerült is megcsinálni, de akkor a metrót, HÉV-et, kishajókat miért hagyták ki? Ezekre miért nem elég egy szám, miért kell, H-val meg D-vel bohóckodni?

Vagy ha ezekre a betű+szám kombó megfelel, akkor anno miért nem csinálták azt, mint Bécsben, hogy a 68A az autóbusz, és véletlenül sem téveszti össze senki a 68-as villamossal, aminek simán 68. a járatszáma.

webdiag.hu · http://www.webdiag.hu 2014.02.27. 15:03:18

még szerencse, hogy a 4-es metrót frissen táblázták ki a régi logóval... korrupt, idióta ország.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.02.27. 15:10:27

@robicheck: és ettől n+1-dik verziótól mennyivel lesz egységesebb? alapvető hogy semmivel, sőt!

♔bаtyu♔ 2014.02.27. 15:17:33

Teljesen jók ezek. Azonnal felismerhető, hogy metró, HÉV, hajó. Nem értem miért kell ebbe belekötni. Jól is mutat.

Mákony Béla 2014.02.27. 15:25:45

@pucros: bakker, nekem is ugyanez jutott eszembe

geckomtól 2014.02.27. 15:27:01

Mi az, hogy "bréking"? Netán rongyrázás?...El vagyok keseredve...Üdv. magyarul beszélő honfitársaimnak!

2014.02.27. 15:29:50

A hármas metró lassan magától szétesik, de a logója az új!
A BKV buszok nagyobb része szétesik, tele van kipufogógázzal, ragad a kosztól, de elektronikus utastájékoztató rendszereket szerelnek beléjük. Nagyképernyőset, meg zöldpöttyöset. Meg világoskékre pingálják őket, mert a régi BKV-kék nem jó

Ez pontosan bemutatja, hogy mennyire lényeglátó a városvezetés.

okoshka 2014.02.27. 15:30:14

Minek kell két kör? Feleslegesen terjedelmes.

grigorij 2014.02.27. 15:32:33

Én csak annyit kívánok a kis szivárványos orbánrokonnak, hogy amikor majd az anyjának igyekszik beszerezni időre a vastüdőt, akkor csak annyi információt találjon az utazáshoz, hogy a 75-ös számú MÁV vonalon kell eljutnia a céba!
Mert aki naponta jár HÉV-vel, annak mindegy a megnevezés, számozás, aki meg nem, annak a Hx vagy Hy semmit sem mond, ahogy a barna vagy a rózsaszín sem!
Ostóba nagyfülű a gyorstalpaló diplomájával tudást nem szerzett, így fel sem méri, hogy az utazás során TELEPÜLÉSEKET használ a normális polgár.
Ha Gödöllőre megyek, akkor a gödöllői HÉV a megoldás és nem a a szentendrei vagy a csepeli!
De ez az agyhalott krobót szerint pillanatok alatt beugrik, hogy Csepere a H-mittudoménhányas jár...
OSTOBA NEOLIBERÁLIS PROSZTÓ!
Egy 4-es busz párti véleménye!

grigorij 2014.02.27. 15:35:56

A kis átszámozó szerintem bevezetné, hogy a 30/115-ös célállomásra utazzon a polgár... (Siófok...)
Anno az átkosban köztudott volt, hogy a tudás és tapasztalat nélküli diplomások, ha párt vagy KISZ okból vezető posztra kerültek, akkor a tahóságukat, a tapasztalatlanságukat ÁTSZERVEZÉSEKKEL palástolták.
A kis homogyerek amióta pozícióban van kizárólag ÁTSZERVEZ!

asithos 2014.02.27. 15:38:11

Reménykedtem, hogy rég elfelejtették már ezeket az új logókat, nagyon csúnyák...most meg kiderül, hogy suttyomban be is vezették.
Bízom benne, hogy még nem késő visszavonni ezeket, és maradhat a jelenlegi jelölés (amik a bkk oldalán is vannak: www.bkk.hu/tomegkozlekedes/utazasi-informaciok/menetrendek/). Ezek egyértelműek, egyszerűek és szépek is, ráadásul nem is régóta vannak használatban.

Estevez atya 2014.02.27. 15:38:31

A péda térképen az M és H szinte egyforma légypiszok.

JohnHenry 2014.02.27. 15:52:12

@-Sarq-: azt majd egy következő közbeszerzésen fogják megcsinálni.

Tahó Sandokan 2014.02.27. 15:58:34

egymilliárdleszkéremszépenköszönöm!

Sherlock20 2014.02.27. 16:11:14

Metrólogó elmegy, bár semmi se indokolja mért nem lehetett a mostanit megtartani és azzal egységesíteni.
A HÉV logó viszont nagyonnemgyerebe...

Általában nincs bajom a BKK-val mert látványosan fejlődik a tömegközlekedés, de ezt a döntést nincs ember aki észérvekkel alá tudná támasztani azon kívül, hogy valaki keresett ezen egy kis plusz zsebpénzt...

Sherlock20 2014.02.27. 16:12:26

...amúgy meg elvileg a BKK van a Pestiekért, miért nem szavaztatják ezt is meg, ahogy anno a BKV is netes oldalukon szavaztatta meg a logó-kérdést?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2014.02.27. 16:32:43

A nyílszerű H betű már első látásra is marhaság volt, most, hálistennek, utolsó látásra is az. Ez a dizájn-dolog egy tartós mánia, és elég kevésszer sikerül a hasznosságot is elérni vele. Nekem a metró legelső logójával sem volt gondom, aztán jött valaki, akinek ferdén jobban tetszett, és aki az egymás utáni megállók jelölését – az utas kedvéért – egymáshoz közeli színárnyalatokkal képzelte el. Hülyeségre nem kellene pénzt költeni.

A HÉV-vonalak megnevezése pusztán számokkal nem jó. Az utcákat sem számozzuk, a hülye new yorkiak mintájára, mert a mi módszerünkkel könnyebb észben tartani. Ha kell a számozás ahhoz, hogy a feliratokban röviden is lehessen rájuk utalni, akkor szokjanak rá arra, hogy "H8 Gödöllő" néven írják a vonal nevét, így majd a 8 is meg fog ragadni.

Az utcaátnevezgetéseknek sem vagyok lelkes híve. A rakpartoknak mi a neve, sorrendben, tessék! Nyilván megérdemlik a megemlékezést azok a (többnyire) zsidómentők, akik most az utcanévtáblákon láthatól, de a Nina és Valdemar Langlet rkp. egy kicsit buta. Volt Rosenberg házaspár utca, Valdemar házaspár utcával is megúszhattuk volna. És az sem lenne baj, ha valami egyéb okból előbb ismerjük meg a névadót, mint így, hogy a nevek zöméről még életemben nem hallottam.

Van más hülyeség is. Zuglóban a villamosmegállók neveit is átvariálták. Ha egy nagyobb útkereszteződésnél van annyi fű, hogy a kutyákat oda viszik pisálni, akkor a térré avanzsált, plána ha tesznek is rá valami mellszobrot vagy hasonlót. Az még nem tér. És a 3-as egyik megállóját Fogarasi útnak hívták régebben, merthogy annak a kereszteződésnek ez a legfontosabb tulajdonsága, így mindenki tudja, hogy hol járunk. Ezzel szemben az a Pongrátz Gergely tér, meg kellett néznem a BKK vonaltérképén, mert a Google Maps utcanévként nem is mutatja. De vannak még más ilyen terek is, így aztán, mivel azért nem járok arra minden nap, még nem ült meg az emlékezetemben, hogy ez a Pongrátz tér az, ahol a Fogarasi út van. Hívhatják tőlem a teret így, de a megállókat tessék a jól ismert és informatív nevekkel használni.

tollas 2014.02.27. 17:14:43

A HÉV logó jó, csak a számozásoknak mi értelme van? Ki tudja meg ebből, hogy melyik megy Szentendrére? Itt nyugodtan meghagyhatták volna település nevet, mert ez azért más, mint egy Budapesten belüli busz- vagy villamos járat.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2014.02.27. 17:16:50

@Androsz: "a Nina és Valdemar Langlet rkp. egy kicsit buta. Volt Rosenberg házaspár utca, Valdemar házaspár utcával is megúszhattuk volna."

Bocsánat, természetesen Langlet házaspárt gondoltam.

tollas 2014.02.27. 17:17:06

Az előzőt kiegészítve: önmagában a HÉV logó jó, meg passzol is metróéhoz, de ez itt annyiban hiba, hogy könnyen összekeverhető.

HgGina 2014.02.27. 18:19:18

Megtudhatnám a tervező cég tulajdonosi összetételét, ügyvezetőjének nevét? Még véletlen nehogy az az ötletem támadjon, hogy ezt a fost valami hozzá nem értő csókos kft csinálta.
És ugye majd a Danubius Hotels vagy a Duna TV simán elfogadja, ezt a lopást? Biztos van az a pénz, amennyiért a jogászok számára sem hasonlít azok emblémájára.

d.adam 2014.02.27. 19:06:25

hajaj, akkor úgy néz ki elmehetnék profi dizájnernek. vagy csak simán pénzt kéne kérnem a cégtől az ötletért.. :-)
urbanista.blog.hu/2013/11/19/ilyen_lesz_az_uj_metrologo_elsokent_az_urbanistan/fullcommentlist/1#c21054482

rokafogtacsuka 2014.02.27. 20:07:06

Nem tudom, hogy az a nagyobb baj, ahogy kinéz, vagy hogy mennyire fölöleges.

ruba 2014.02.27. 20:16:08

A logók megjelenésével nincs bajom, de továbbra is azt gondolom, hogy ez egy teljesen felesleges pénzkidobás. A budapesti tömegközlekedésnek sokkal nagyobb gondjai vannak, mint a logók. És nem, csak azért mert átadják a 4-es metrót, nem kell új logó! A 4-es metró is tökéletesen elment volna az előző logóval. Most még abban sem vagyok biztos, hogy az új logó előtti logó felváltotta-e már mindenhol az egyel korábbi verziót...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.02.27. 21:45:21

Vegyétek már észre, hogy az Urbanista Blog sajnálatos közreműködésével ezúttal is csak tématerelés van! A BKV most akart 150 buszt lízingelni, közben elbocsájtani 500+400 embert. A buszlízing épp befuccsolt - mert mutyi az is. A szarszervezet meg lázadni készül a kirúgások miatt. Közben a száz évre leszerződött csókos VTransman már rég csődben van, most megy a háttér himi-humi hogy milyen új néven is futhatna tovább cég a költségvetés kárára. Közben itt a 4-es metró átadási kényszere ami évi 10 Mrd pluszköltséget fog a városra róni. A 3-as metró lassan szétporélad, nincs rá egy kanyi sem. Az oroszok közben megbízásért követelőznek... Szóval van itt gebasz ezerrel. A logotáma cxsak egy ócska terelés. Amiben partner ez a blog is. Akár tudatosan akár csak hülye naivságból.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.27. 22:28:24

@városjáró:

A buszosok kiszervezése mutyi.

Az alvállalkozó bejelenti őket bruttó 100-120 ezer Ft-ra, a többi pénzt üzemanyagmegtakarítás címén fizeti ki.

Egyértelmű az adó és járulékcsalás. Mindössze vissza kellene számolni az ily módon kifizetett pénzeket gázolaj literre. De ez nem áll a hatalom érdekében, mert ha törvényesen fizetnének bért a BKV-nál, akkor a bérlet árát nem lehetett volna választás előtt csökkenteni, sőt! emelni kellett volna.

(Amúgy az is egy hányadék, hogy más az ára a bérletnek, ha számlát kérek, és akkor is, ha nem.)

cso zsi 2014.02.28. 00:01:40

@városjáró: Nagyrészt igazad van, a logótervezés is a terelés része, de attól még ritka ocsmányak.

Subarachnoid 2014.02.28. 00:02:04

a logókat inkább az egységesítés miatt kellett cserélni, az M és H eddig is egységes volt, de mondjuk a Dajó kilógott a sorból. Most már ez is benne van az egységesített elemek között.
Ha megnézitek ezek mellett a logók mellett mindig körben van a számozás, míg pl. a buszoknál egy téglalap van.
A csere szükségességéről azonban én se nyilatkoznék

Számozni meg azért kell, mert az neked is, Manyi néninek is Humbákfalváról és az utolsó turistának is ugyanazt jelenti. Valahogy az egész világon működik ez, csak neked szokatlan még. Azonban ha pl. Párizsban kell eligazodnod az A5-öt könnyebb megjegyezni, vagy azt a kiírást, amit soha az életben nem ejtenek ki úgy?

Bár nem értem miért magyarázok ilyeneket, mert itt annyi szakértő van, aki mindenhez ért, mindent átlát és annyira tehetséges a gépe mögött, hogy ez teljesen felesleges...
A legtöbbetek meg se akarja érteni mi történik, és még kevésbé tudjátok elengedni. Nem mindegy? Legyen érthető, ne tévedj el miatta, utazz stressz nélkül és nézzen ki jól minél hamarabb. A többit engedd el és foglalkozz azzal, amivel éppen neked kell. Én se megyek oda baszogatni a teszkós srácot ha nem áll tökéletesen minden túrórudi a hűtőben, te miért teszed ezt mással?
picsába, szerintem megint rossz helyre magyarázok, de azért remélem százból egy elgondolkodik egy kicsit.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.02.28. 08:08:19

@Subarachnoid: joszándékúnak beállított ájtatos faszság!

ha a hajó logo kilógott, akkor azt kellett volna a metróéhoz passzintani és nem 1 tök új szart kitalálni - amit persze megint nem mindenhová tesznek majd ki, mert csak.

kapj már észbe haver! miről beszélsz az maga a kiszámíthatatlanság. neked bejön??? szánalmas lenne...

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2014.02.28. 08:27:06

@városjáró: nem ilyen bonyolult az oka :)

az Index Budapest blogjával van egy együttműködésünk: van amit ők írnak meg, van amit én. Itt a jobb oldalsávban van egy feed-dobozuk, az övékén meg egy Urbanista-box van.

A BKV-s/önkoris témákon leginkább a Tenczer dolgozik, azokat ők tolják.

Ettől függetlenül a napi szemlében mindig első helyen szerepelnek a híreik, példul tegnap a lízingügy: urbanista.blog.hu/2014/02/27/meresz_terv_a_florian_ter_atalakitasara_mindszenty_iskola_egy_oceani_szigeten_kep_az_uj_bkk-automata

ZBR 2014.02.28. 10:08:44

@OkoskaTo:rp:
"A H5-től kezdődő számozás előrelátó, nehogy valaha is odaférjen majd az M5."
De, előrelátó, pont erről van szó: H5=M5.

@Subarachnoid:
Te BKK-s vagy, ugye?
Ez az "egységesítés miatt kell" és "engedd el" tipikus szövegek.
Ez pl. nem igaz, nem sikerült elérni: "és nézzen ki jól minél hamarabb". És ez nem csak az én véleményem.

"Ha megnézitek ezek mellett a logók mellett mindig körben van a számozás, míg pl. a buszoknál egy téglalap van"
Huha, hát ez nagyon jó. Még mindig nem magyarázza viszont, hogy a szám inverz, a logó pedig nem.

xxylon 2014.02.28. 10:28:50

@ZBR: Az a baj hogy ez teljesen redundans, logo mondja hogy metro, a szine es a szam mondja hogy melyik vonal. Ezt pusztan a szine is leirta volna.

A turistaknak meg az a baj hogy a magyar nevek nekik kinaiul vannak, nem tudjak osszevetni amit hallanak azzal amit latnak, sot szerintem ket helyen levo kiirast se tudjak parositani.

Szinezni kell es masra nincs szukseg. Az hogy metrot vagy hevet kell keresni pedig szines jelzotablaknak vagy a foldre festett vonalaknak kell segiteniuk mint a korhazakban.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.02.28. 13:03:44

@Zubreczki Dávid: Tehát tudatosan terelsz (megint) ezzel a poszttal te is. Gratula matula!

S z a b i 2014.02.28. 22:36:45

Valószínűleg sok ember azt sem tudja melyik metró megy Újpestre mert nem újpesti metrónak hívják. De még logikusabb ha hivatalosan is észak-déli metrónak hívják és azt is mondják be. Egyszerű és logikus, könnyen megjegyezhető. Moszkvában és Londonban is olyan könnyű eligazodni egy a nyelvet nem beszélő embernek. Én sem szoktam még meg és nem is biztos hogy meg fogom, de végre egy olyan dolog aminek van értelme is.
@grigorij: Erről is Vitézy tehet, mi? Segítek frissíteni néhány ember emlékezetét: hvg.hu/napi_merites/20101008_hev_logo De érdekes! A BKK csak 2011-ben alakult, de Vitézyék már biztos 2010 októberében beszivárogtak a BKV-ba hogy elindítsanak egy folyamatot aminek a vége a HÉV vonalak számozása lett. (Csak mert lassan már ez jön)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2014.03.01. 19:14:23

@Kolettin:

Nem tudom melyikre is gondolsz pontosan "fordított ház" alakra, talán erre:

farm3.static.flickr.com/2243/1497083109_4e7253af95.jpg

Szerintem az ezt követő volt a legjobb:
www.passportchop.com/wp-content/uploads/2009/05/Budapest-Metro-Logo.jpg

Jelez színnel, de benne van a szám is. És kifejezetten markánsra, megjegyezhetőre sikerült (emlegették itt Londont)
+ nekem azért is tetszett, mert emlékeztet a mityisinszki metrólogóra,

www.metrowagonmash.ru/upload/iblock/695/695712d7329e16e1666f42a0973d49f8.jpg

tehát plusz egy ponttal összekapcsolható a metróval. (lehet, ezért is váltották le).

A kör alakú ferde-M sem lett volna rossz, ha belevarázsolták volna a vonal számát is.

skreened.com/render-product/c/c/e/cceaitbkhiqlycogtlzc/budapest-metro-logo.bayside-unisex-heavyweight-tee.dark-ash.w760h760.jpg

Viszont ez a mostani olyan mintha az MTV(A) átvette volna az irányítást a BK(K)V felett, összeolvasztották volna a köz-lekedés a köz-médiával:
"Adásainkat mostantól a 102,4-es megaherzen és a 7-es buszcsalád tagjain hallgathatják. A Tisza István tér és a híradó következik. Hermina úti villájában ismeretlen fegyveresek törtek be, és..."

Minusz 2014.03.01. 20:41:34

Aki úgy gondolja hogy fölöslegesek az új logók, és ésszerűbb(valamint olcsóbb)lenne a jelenleg az M2 és M4 vonalán kihelyezett logókkal befejezni az egységesítést, az csatlakozzon az alábbi petícióhoz, ahelyett hogy itt elmondja véleményét, de az nem jut el a BKK-hoz és az illetékesekhez:
www.peticiok.com/metrologo

kamarawood 2014.03.02. 07:44:03

Jeleznem, hogy az Astorián a piros nagy kerek logókat lecserélték harmad akkora fekete-fehér logókra, még a régire!!!
Ja és az M4 összes megállójánál kikerült a régi logó fekete-fehérben a környező lámpaoszlopokra!!!
Szóval elmehet a p..........a aki kitalálta, hogy bevezetik mégis ezt a sz...t!

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2014.03.02. 19:07:23

@kamarawood: komolyan? mikor cseréltek az astorián? ez érdekes lehet - kösz!

joakos 2014.03.05. 13:46:26

@Étteremkritikus: a négyes metró színe a zöld lesz. Ami eddig a HÉV-et jellemezte, de ezek 2011-ben, a számozásuk kitalálásakor pasztelszínek variációit kapták.

joakos 2014.03.05. 13:48:40

@I_Isti: Igen, az eddigi metrólogó szebb volt a ferde szárával, mert egyúttal asszociált a föld alá menő mozgólépcsőre is.

joakos 2014.03.05. 14:12:12

@grigorij: A város fontos bevételi forrása a turizmus, a külföldiek meg nem tudják kimondani, hogy Szentendre vagy Gödöllő... Így nekik könnyebb, mi meg megtanuljuk. A metróra se azt mondjuk, hogy Kispest-Újpest, vagy Déli-Örs, hanem hármas-kettes...

joakos 2014.03.05. 14:17:08

@nyelv-ész: Pontosan azért kell elé a "M" és a "H", mert van 1-es, 2-es, 3-as, 4-es, 6-os villamos és 5-ös, 7-es, 8-as és 9-es busz. Hogy ne kelljen a buszoknál és a villamosoknál a szám elé odarakni valami B vagy V betűt, így az azonos számozású busz és villamosvonalakból az egyiket átszámozták. A metró és a HÉV kapcsán nem akartak ezzel szarozni, hiszen az ilyen számú villamos és buszvonalak elég hosszúak és forgalmasak így sok csatlakozása van, ahol ugyancsak át kellett volna írkálni mindent.

joakos 2014.03.05. 14:22:11

@bioLarzen: nem kapnak a trolik betűt, mert olyan számú busz és villamosvonal nincs, így nem kell elkülöníteni (az 1-9 már foglalt busz vagy villamos kapcsán, így oda kell elé betű). Az más kérdés, hogy miért hagyták meg a 70-től induló számozásukat, hiszen az Sztálin születésnapjára vezethető vissza, de gondolom ezzel már nem volt érdemes szarozni, hiszen akkor meg más buszokat és villamosokat kellett volna még emiatt is átszámozni.

bioLarzen 2014.03.05. 19:32:43

@joakos: Szia,
aha, értem.

(mondjuk, az OK, hogy egy budapesti tisztában van azzal, hogy pölö a 70-es csak troli lehet, de egy nem helybeli már egyáltalán nem biztos... de ez persze részletkérdés...)

joakos 2014.03.06. 08:26:52

Én a fővárosban születtem, egész életemben itt éltem, mégsem tudnám neked fejből megmondani, hogy hányas számmal vannak a trolibuszok, sőt azt se tudom, összesen hány járat van, van olyan év, hogy egyszer sem ülök fel egyre sem. :) Szóval szerintem nem is kell tudnia senkinek fejből, hogy pl. a 72-es vajon troli-e, hiszen nem az alapján utazol valahova, hogy a jármű troli vagy sem, hanem ha ismeretlen területre tévedsz megnézed térképen/neten, hogy melyik járat jó neked, s ha esetleg majd ott a helyszínen döbbensz rá, hogy jé ez troli, nem hagyományos busz, akkor sem változtatod meg az útvonalad. Persze vannak, akik paráznak tőle, mert a régi trolik esőben néha elektromosan ráznak, de azokból már egyre kevesebb van.

joakos 2014.03.06. 08:27:23

@bioLarzen: Én a fővárosban születtem, egész életemben itt éltem, mégsem tudnám neked fejből megmondani, hogy hányas számmal vannak a trolibuszok, sőt azt se tudom, összesen hány járat van, van olyan év, hogy egyszer sem ülök fel egyre sem. :) Szóval szerintem nem is kell tudnia senkinek fejből, hogy pl. a 72-es vajon troli-e, hiszen nem az alapján utazol valahova, hogy a jármű troli vagy sem, hanem ha ismeretlen területre tévedsz megnézed térképen/neten, hogy melyik járat jó neked, s ha esetleg majd ott a helyszínen döbbensz rá, hogy jé ez troli, nem hagyományos busz, akkor sem változtatod meg az útvonalad. Persze vannak, akik paráznak tőle, mert a régi trolik esőben néha elektromosan ráznak, de azokból már egyre kevesebb van.

bioLarzen 2014.03.06. 12:20:11

@joakos: Persze, teljesen igazad van - de ezen az alapon a többinek - metrónak, hajónak, hévnek - sem kéne betűjelzés... Amit írsz, az azokra is igaz.

joakos 2014.03.06. 13:11:45

@bioLarzen: Igaz, persze de ahogy előtte írtam, ha nincs betű, akkor 3 féle járat van 1-3 számmal (metró, villamos, hajó), s kétféle 4-9-es számmal, így nem egyértelműen azonosítható, ha valaki csak annyit mond pl. hogy a 2-es járattal akar utazni, hogy melyik közlekedési eszközre gondolt. :)

bioLarzen 2014.03.06. 13:52:19

@joakos: Node, aki nincs otthon a fővárosi tömközjárművek számozűsűban, annak a "menjen a hetvenessel" utasításból sem derül ki, mi az ;)

Persze, a kettő nem ugyanaz, ez tény.

bioLarzen 2014.03.06. 13:52:48

Na, ez elég érdekesre sikeredett...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.03.06. 19:57:55

Itt panamázik ez a szánalémas BKK a metrólogóval ahelyett hogy végre tisztába tenné a számozási rendszert. Minden szinten megy a pártkatona városvezetők részéről a komcsizás is, utcák nevei tűnnek el örökre és jönnek helyettük kétes hírű új névadók, de a sztálini 70-es troliszámokhoz az istennek se nyúlna egyikük se. Persze most, hogy lassan Putyin tér lesz a Széll Kálmánból, meg is értem... Se!
süti beállítások módosítása