ferenciek1.gif

A Ferenciek tere megújítása az egyik legmenőbb, legbátrabb, legprogresszívebb húzás volt a főváros elmúlt néhány évében - ráadásul a végeredmény jól is néz ki. Ez utóbbit bizonyítja az a 12 képpár, amit az Origo tolt ki. A  leglátványosabb változások persze a betömött alagúttal történtek, de érdemes figyelni a sok apró részletet is!

ferenciek2.gif

Az összes képpárt, amelyek között csúszkálni lehet vagy az évszámra kattintva ide-oda ugrani, itt nézegethetitek végig. A fényképeket Mudra László és Tuba Zoltán készítette.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés felújítás belváros tér köztér alagút ferenciek tere burkolat v. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr205819780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anaman 2014.02.18. 08:49:58

sztem sokkal jobb lett!

joakos 2014.02.18. 08:52:04

Igen, jó sok növényt eltüntettek...

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2014.02.18. 08:55:16

Szinteltolást betömni, édes istenem...és ismét sehol a bicikliút!

antonz 2014.02.18. 09:38:50

még mindig nem vagyok meggyőzve, h folyamatosabb lesz a forgalom haladása, és igen, hol találom a bringasávot?

adamjanos 2014.02.18. 10:24:33

Az aluljárót felújítani kellett volna, nem eltüntetni. Hányszor kanyarodtam ki rajta úgy kb. 90-nel az Erzsébet-hídra:-)

pillancs 2014.02.18. 11:45:32

Akkor most az egész városnak örvendenie kellene , hogy leraktak egy kis új burkolatot és mi lesz a Klotild palotákkalgyönyörű műemléképületek ott rohadnak el szépen lassan.Ez az igazi szemfényvesztés: lehet örülni ,hogy lett egy kis új burkolat. Itt tartunk ,hogy ennyivel is beérjük?

quadcore 2014.02.18. 12:00:20

Hát igen, ez a város szép, de még szebb lehetne ha nem hagynák szétrohadni az épületeit, más városokban azért próbálnak ügyelni erre.. Igaz, itt a tulajdonosok, akik mai árfolyamon pár százerért kaptak hatalmas belvárosi lakásokat, a homlokzatra már nem szeretnének költeni, azt is az önkormányzattól várják, ha már kaptak ingyen lakásokat tőlük.. Én sajnos akkor még nem voltam lakásvevő korban, pedig akkor most nekem is lenne egy lakásom, nem kéne 10-20 évet keményen melóznom érte..

Roa 2014.02.18. 13:55:39

Hát igen. Azt a 3 fát is kibaszták, ami eddig volt. Pont, mint az Egyetem téren...

az_okoskata 2014.02.18. 14:01:06

@quadcore: Ott a pont! Mindig, mindenütt azt olvasom, hogy bezzeg a palota... és újítani kéne .. csak azt felejti el a tisztelt publikum, hogy minden egyes lakás az épületben magántulajdon és a magántulajdon költségekkel jár, amit bizony nem az állam köteles kifizetni. Vagy majd a keretes házas tulajdonosok is elkezdik verni az ajtókat, hogy pénzt kérjenek homlokzat festésre... Gondolkozzatok már egy kicsit!
Plusz, ami teret és zöldet illeti... Aki most fröcsög, megnézném, hogy a legnagyobb csúcsforgalomban mennyire kerülné ki a füvesített sávokat és mennyire nem dobálná bele a cigicsikket... Funkcionálisan ez a lehető legjobb mo. Persze én is szeretem a zöldet... sőt... de gondolkodni is kellene néha, fröcsögés helyett...

Jerofejev 2014.02.18. 14:21:43

@Roa: Hát igen. Hatvan fát ültettek el a Ferencieken és a környező utcákban, csak az Egyetemi Könyvtár-CBA között szakaszon vagy tizenkettőt.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2014.02.18. 14:50:08

@az_okoskata:
Az első részével egyetértek, én is mindig a kertes házzal hozom a példát Az emberek egyszerűen szánalmasan igénytelenek. Új kocsi az kell, arra költenek, meg a kedves szülők ingyen kapták a lakást, meg a nagy TV, meg a klíma az alap, de a külsejére költeni? Á, dehogy..Majd az állam, ha elrohad..

A második részével viszont nem értek egyet. Funkcionálisan pont ez a legrosszabb. Értelmes országokban aluljárókat csinálnak, nem rombolnak.
Ez a végtelen kőtenger, ez mindennek a legalja... Ennyiből nem kellett volna költeni kamu városrendezőkre..betonnal ki kellett volna önteni az egészet a fenébe. Tessék, ez a modern funkcionalitás.
Szerintem igenis helye van a föld alatti közlekedésnek és a zöld szigeteknek a városban is. A cigarettacsikk és hasonlók ez kizárólag közterületfelügyelet és rendőrség kérdése, semmi egyéb. Ha elkezdik 10-20 ezer forintokra bűntetni a csikk eldobálókat, az odahányókat, akkor hidd el, hogy megszűnne ez a jelenség.

Palazeti 2014.02.18. 15:06:52

@quadcore: Teljes mértékben egyetértek, ez volt a szocializmus egyik fő bűne, hogy olyan embereket zsúfolt be belvárosi palotákba, akik egyszerűen nem engedhették meg/nem engedhetik meg anyagilag, hogy fenntartsanak ilyen épületeket. Szerintem törvényben kellene kötelezni a társasházakat, hogy képezzenek felújítási alapot és aztán abból lehetne 15-20 évente felújítani

Palazeti 2014.02.18. 15:11:28

Nyugat-Európában az ilyen lakóházakban a tehetősek élnek és nem a 60-80 ezer forintos nyugdíjból tengődő nyugdíjas néni és bácsik, akik sok esetben már csak a véget várják, eladni a lakást tehetősebbnek viszont nem akarják...szégyen

GGG54 2014.02.18. 15:19:45

Remek lett. Fák, növények, parkolóhelyek eltűntek, a házak, üzletek többsége meg továbbra is rohad le.

gmintgéza · http://gmintgeza.blog.hu/ 2014.02.18. 15:22:16

Az origós cikkben, a 2. fotópáron, a régi és az új képeken az vajon ugyanaz az Audi???

Sherlock20 2014.02.18. 16:07:54

A fák oké, hogy eltűntek, de helyettük újakat telepítettek, nem értem a fahiszti okát. A régi képek tavaszi-nyári hónapokban készültek, az újak meg télen, így hangsúlyos a kontraszt de tavasszal azért jóval zöldebbnek fog hatni.

Szerintem abszolút pozitív az eredmény, örülök hogy gyalogos és nem autóbarát a belváros.

cso zsi 2014.02.18. 18:11:51

@sanche: "a kedves szülők ingyen kapták a lakást"
Ezt megmagyarázhatnád, hogy érted. Vagy mire alapozod.

cso zsi 2014.02.18. 18:17:24

@hungeri: "városi autópálya"
Unalmas, lerágott csont.
Sosem volt városi autópálya.
Régen villamos járt, majd a metró óta busz visz el 1-1 sávot a 2x3-ból.
Pont ekkora a kis, és a nagykörút is.
Az viszont, hogy az egyetlen igazán használható belvárosi híd itt van, nem az utca hibája, hanem az elmúlt 60 év vezetéséé.
Több híd (valamint Duna alatti alagút) kellett volna, vagy a műemlékeket megszélesíteni, hogy normálisan járhatók legyenek. Nem csökkenteni, mint a múzeummá faragott Margit híd esetében.
Ez így senkinek sem jó, csak az V. ker. álmokban élő vezetésének.
A (bármivel) közlekedőknek nem jó.

humorpalanta 2014.02.18. 18:53:18

Az volt a probléma, hogy ez egy autópálya, helyre kell hozni. Mit csináltak? Bekötötték az utakat, több lámpát, több beton, ráadásul a híd lejárójánál pluszsávokat csináltak... Igazából semmi javulás nem történt, csak még nagyobb közlekedési csomópontot hoztunk létre ezen a szinten. Nem hülyeségből volt itt aluljáró. Börtönbe vágnám azt, aki kitalálta, hogy megszüntessék. Pedig nem is autózom.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2014.02.19. 07:17:00

@cso zsi:
A rendszerváltás környékén az állam megakart szabadulni a bérlakásoktól, így a bérlőknek nagyon drága lakásokat nagyon olcsón adtak el. Sokaknak gyakorlatilag ajándék volt. És sokan a mai napig úgy csinálnak, mintha bérlakásban élnének és az a hozzáállás, hogy majd az állam megoldja. Új kocsi van, klíma és minden van, de a felújítást, karbantartást azt az állam csinálja meg!

@zalap: Alapvetően egyetértek a kötelező felújításról, ugyanakkor ez sokaknak nagy teher lenne, minden nagyobb házban vannak olyanok, akik semmilyen közös költséget nem fizetnek... Hogy őket miért nem lehet kilakoltatni, nem tudom...
Viszont nem igaz, hogy az ilyen helyeken csak szegények élnek. Nagyon-nagyon vegyes ez a dolog. Ha csak az utcán ingyen parkoló kocsikat megnézed, már látszik, hogy azért itt nem csak szegények laknak, sőt. Tényleg vegyes ez a dolog...Már egy panel lakótelepen is vegyes, de Ott több a szegényebb nyugdíjas, mint a belvárosi "palotákban". Szóval szerintem nem a pénztelenség a gond, hanem az igénytelenség. Mint mikor sétáltatja a kutyát a betondzsungelben és simán hagyja, hogy a falat/járdát keresztbe hugyozza és szarja a kedvence... Ez csak primitív igénytelenség...

cso zsi 2014.02.19. 08:06:01

@sanche: Ja, ajándék.
Magasabb a közös költség egy komfortnélküli szoba konyhás gangosházi lakásban, mint a pár utcával odébb lévő, ugyanannyi idős, liftes, távfűtéses "úri negyed"-béli helyen.
Luxusautó? Láttam már olyat is, de azok elköltöztek, amilyen gyorsan tudtak. A lakás eladhatatlan, mert körbeépítették újépítésű szeméttel, ami tetszetősebb.
Az nem ajándék, hanem börtön.

cso zsi 2014.02.19. 08:26:25

@sanche: "Ha csak az utcán ingyen parkoló kocsikat..."
Ingyen? Maximum egy 2-3000 fős faluban.
Ott nincs parkolási díj, ennél nagyobb településeken már sűrűbben előfordul. A helyi lakos sem ingyen parkol, hisze fizeti az adót (anno súlyadó, ma már teljesítményadó néven), egy olyan útra, amit gyakorlatilag a szülei, vagy ő maga épített.
Ezt úgy kell érteni, hogy anno a nyomott bérek melletti levonások adták ki a szociális, és egyéb juttatásokat, a 800 forintos havi bér mellé járt az "ingyenes" oktatás, az "ingyenes" útburkolat, és a többi.
Mindent a 60-as, 70-es évek melósai fizettek.
Azt is, hogy ma itt kommentelhetünk.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2014.02.19. 09:44:35

@cso zsi:
úristen, Te valami dráma író vagy? Ki beszél luxus autóról? Én azt mondtam, hogy újak vannak és nem azt, hogy luxus.

Börtön?? Eladhatatlan?? Menj fel az ingatlanos oldalakra. Az Oktogon és a Nyugati közt, a körútnál eggyel beljebbi utcákban a lakások nagyrésze 15 M-től kezdődik. 10-ért 25 és 35 nm-es lyukat lehet venni ott. Vagy ami a témaindító volt, a Ferenciek terénél. 20-30++ millióért röppennek a lakások.

És nézz meg egy panel lakótelepet. 10-12-ért lehet szerezni, de 60-75 nm-es kecókat, de a kisebbeknél 8-ért illetve még alatta is el lehet vinni. Milyen börtönről van szó? Én nem azt mondom, hogy a belvárosban nincsenek olcsóbb részei, de azok inkább kijjebb vannak jellemzően "testvírek" szomszédságában.

Nem ingyenes a parkolás? Na ne fárasszál már az adókkal. A belvároson kívül a legtöbb helyen ingyenes mindenkinek a parkolás, a belvárosban meg csak az ottaniaknak.
Képzeld ingyenes. Amit mondasz az erőltetett nagyon. Én is adózok, fizetem a teljesítményadót és minden mást is, akkor nálunk az utcában miért állhat meg mindenki, miért nem csak én? Mint mondtam adózok, akkor miért nem utazhatok ingyen a villamoson és a vonatokon? Mert ugye amúgyis adózok, akkor szerinted már jár ez nekem. Hát jó lenne. De valójában ez a rendszer csak azért van így, mert túl sok a választópolgár kis helyen és nincs egy tökös városvezető, aki rendet tenne és a várakozást betiltaná úgy ahogy van - mindenkinek, a kocsik parkolóházakban parkoljanak, aki használja az meg fizessen érte. A megállást meg lehetne engedélyezni és ennyi.

Sokadjára írom le, hogy adózok, mégis milliókat kellene fizetnem, ha garázst akarok építeni.

"Mindent a 60-as, 70-es évek melósai fizettek. Azt is, hogy ma itt kommentelhetünk"
Egyem a drága szívüket. Tudnám, hogy akkor én miért adózok annyit...

cso zsi 2014.02.19. 12:03:59

@sanche: "A belvároson kívül a legtöbb helyen ingyenes mindenkinek a parkolás, a belvárosban meg csak az ottaniaknak."
Ez erősen túlmutat a Belvároson: www.futas.net/hungary/Budapest/parkolas/budapest-varakozasi-dijtetel-terkep530.jpg

"Ingyen" csak a bejelentett helyi lakos adott zónába bejelentett gépjárműve parkolhat.
Bizonyos helyeken akkor sem, ha az a kerülethez tartozik közigazgatásilag, de közútkezelésileg a fővároshoz. (pl. Nagykörút) Ha csere-, kölcsön-, vagy cégautót használsz, semmi nem lesz ingyen.
Ha a kerületeden belül másik zónába mész, ott sincs ingyen.

Az utakat közpénzből, mindenki adójából építik (gyalogosok, tömegközlekedők, biciklisek is). Hogy ennek egy részéért magáncégek pénzt szednek, az a megkérdőjelezhető.

35 éve autózom, 45 éve tömegközlekedek.
Saját autóra gyakorlatilag nincs szükségem, de amikor kell néhány napra, az olyan tortúrával jár, amit csak pénzzel lehet kiváltani. Vagy más kerületben tartom a kocsit, és csak a kipakolás idejére állok meg otthon, vagy valami fizetős megoldás enyhít rajta. A vicc, hogy amióta fizetős a környék, azóta alig van autó az utcában, mert fizetősként már beljebb mennek.

Hiába kínálják 15-20 misiért a lakásokat, a feléért sem eladhatók bizonyos helyeken.
Sokakat foglalkoztat az a gondolat, hogy visszaadják az önkormányzatnak, mert a tulajdonlással nem jártak jól. (pl a társasház egy része megvásárolt, más része önkoris lakás, a bérbeadható helyiségekért nem a ház, hanem az önkori szedi a sápot.)

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2014.02.19. 12:54:43

@cso zsi: pongyola megfogalmazás volt, hogy "belvárost és ottaniakat emlegettem, de nem is azt mondtam, hogy egy hetedik kerületi lakos BÁRHOL ingyen parkolhat, hanem, hogy a hetedik kerületen belül - nyilván értelmes kereteken belül igen.

Az, hogy neked és nekem mi a belváros az eléggé szubjektív. Nekem pl lefedi azt kb a fizetős parkolós részek, neked ezekszerint nem. De azért azt lássuk be, hogy eléggé kicsi része az a teljes városnak. Szóval szőrszálhasogatás helyett konkrétan: Adott egy lakos a 7-ik kerületben, jó esetben adózik, mint én. Ő ingyen parkol a lakásánál, behajthat, áthajthat ott is, ahol én nem. Ellenben Ő megállhat a lakásom előtt is, ha akar és át is hajthat. Szerintem ez valahol nem fair. És elhiszem, hogy egy helyi is nehezen talál helyet, de elnézve, hogy éjjel-nappal rengeteg autó parkol az úton, arra kell tippelnem, hogy a többség helyi.

Én amúgy úgy gondolom, hogy a belváros (tágabb) értelmezésében nem lenne szabad autóknak úton parkolnia. Parkolóházak, mélygarázsok kellenének, az út pedig közlekedésre használandó..de felőlem be is lehet hinteni termőfölddel és eperültetvények is lehetnek ott, a lényeg, hogy út ne legyen már parkoló, ha mégis, akkor fizessen érte mindenki és ne úgy, hogy valaki csak átvitt értelemben, valaki meg helyszínen, kp-ban.

Lakásárak: ezt is elhiszem neked, hogy nehéz eladni lakást, viszont ez egy mutató. Mindenhol nehéz eladni, a panelekre is ugyanúgy igaz, viszont a térképes árak mindenképpen irányadók. Elég távol van ez az "eladhatatlan börtöntől".
süti beállítások módosítása