Betonteknő mint buszállomás

Fotó: Zsuzsa, 2010.

A februári locspocsban talán nehéz átérezni ZD problémáját, aki az üvegtetejű árnyékolókról írt egy mérgelődős levelet az Urbanistának. Elég csak leírni, hogy üvegtetejű árnyékolók, már meg is fogalmaztuk a problémát: rohadtul nem árnyékolnak.

Amikor vagy másfél-két évtizede megjelentek a mai is rendszeresített, nyugaton elterjedt city-poszteres üveg buszmegállók, azt hittem nincs lejjebb: elég kicsik ahhoz, hogy beverjen az eső alájuk, üvegfaluk elég szellősen van szerelve ahhoz, hogy a szél besüvítsen, kényelmesen pedig nem nagyon lehet ülni a vasrácsaikon (tudom, mindennek oka volt). Azt hittem, innen már nincs lejjebb, de akkor még nem ismertem az üvegtetejű esőbeállót, amely a nap ellen sem véd.

Vajon mi lesz a következő lépés? Rácstető, amin az eső is beesik? Na de nem dühöngök, dühöngjön inkább kedves olvasónk, akinek át is adom a szót:

A Blaha Lujza téri állványcsoda hallatán töltött el a hit, hogy hátha nem hiába írom meg a hasfájásomat.

A kétségbeejtő módon terjedő üvegtetejű árnyékolók miatt akarok kicsit dühöngeni.
Én először három éve találkoztam velük, amikor az Árpád-hídtól kiköltöztették a sokkal rosszabb átszállási lehetőségekkel bíró Újpest-Városkapuhoz a Volánbuszok végállomását. Építettek egy nagy betonteknőt, ha volt fa, kivágták, és a megállóknak üvegtetejű várakozóizéket tettek. Az éghajlatváltozás itt van, a hőségnapok növekvő száma évről-évre nő, egy-egy ilyen napon az emberek rosszabb teljesítőképessége miatt több milliárdos kár keletkezik, és valami hülye képes volt üvegtetejű megállókat telepíteni.

Biztos voltam benne, hogy a felelőst kirúgták, a tetőket rövidesen lecserélik valami értelmesebb anyagra.

De nem. Maradtak, és nyáron egész kétségbeejtő élmény volt a buszra várakozás.
Aztán elkezdtek terjedni. És most több más hely után a hasonlóan szerencsés mikroklímájú Hungária körúton is hasonló üvegtetőkkel tervezik az utasok kényelmét szolgálni a frissen felújított 1-es villamos vonalán.

Szerintem ez elképesztő. Az a legkevesebb, hogy oda kéne kötözni nyárra az összes ostobát, akin ez átment.

Nem tudom, mi lehet a háttérben. Simicskának üveggyára van? A sima ostobaság egyszerűen kevés ehhez.

Én többnyire bringázom, ezért csak ritkán érint, de ez az kártékony butaságnak egy olyan szintje, ami mellett nem lehet eltekerni.

Ti tudtok rá esetleg valami jóhiszemű magyarázatot?

 

Én nem. És ti?

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: közlekedés busz üveg villamos megálló esőbeálló

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr295801115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szb9 2014.02.06. 09:05:56

én tudok... jól mutat a látványterveken... :D

hanger 2014.02.06. 10:23:59

ott a buszpályaudvaron a kedvencem az ügyetlen tájolású jegyautomata. sasszemem van, de egy jegyvásárlással nyáron délután megküzdök. évek óta. és senkit sem zavar. mindenki tudja, hogy a napsütés miatt nem lehet normálisan látni a kijelzőt. csak egykét olyan renitens van, aki tudja, hogy az idióta tervező, és az összes idióta engedélyező miatt nem lehet látni a kijelzőt. merthogy a napsütést jóval korábban tervezték, mint a pályaudvart.

Blista 2014.02.06. 16:09:28

Azért mert Magyarországon senki nem képes a gondolkodásra, így az a szempont, hogy m imire jó, egyszerűen nem merül fel. A buszmegállók berendezését kb a megszokás irányítja. De a magyarok ezt szertik. Ha mindent "tradícionális", így nem kell foglalkozni a konstruálással, és persze a felelősség sem a döntéshozóé.

Antalbaba 2014.02.06. 16:49:13

Innen javasolnám a graffitiseknek, mint megmunkálandó felületet;-) Az 1-es megállóiban az is szuper lesz, hogy mivel az egész egy szélcsatorna, gyakorlatilag SEMMI ellen nem lesznek jók a beállók.

pedoatya 2014.02.06. 19:41:48

"Ti tudtok rá esetleg valami jóhiszemű magyarázatot?"

Tudok,akik tervezik,azok nem használják,ők kocsival járnak.:((

emhem 2014.02.06. 22:06:19

engem is kiakasztanak ezek a megállók.
az egyetlen magyarázat, ami nekem eszembe jutott, hogy így nem olyan sötét esténként. de ehhez mondjuk bőven elég csak a megálló oldalát csinálni üvegből.

Altaris 2014.02.06. 22:16:55

@hanger: igen, ám ez nem csak nyáron extra gáz . Mivel kötelességeim ritkán szólítanak arra, ám már volt dolgom értetlenkedő jegyárussal (más téma), ezért odaröppentem a jegyautomatához. Télen, a hó miatt, ami visszaverte a szórt fényt (egy sugárnyi napot sem láttam), kivehetetlen volt a kijelző. Csak reménykedni tudtam, hogy az összes vacak gomb jól jelzett és azt a jegyet kapom, amit kérni akartam. (Azt kaptam, de ha nem, akkor biztos kiverem a patáliát, mert használhatatlan. Nyáron meg a hőség miatt, jeeee, üveg.... Legalább fóliáznák be valami low-e-vel, vagy hasonlóval... :S)

Olgicsq 2014.02.07. 15:17:57

Kicsit off, de nem tudom, a Hungaria körútra milyen beállót lehetne tervezni, ami kicsit is elfelejtetné, hogy tulajdonképpen egy hat sávos út közepén álldogálsz. Sokszor éreztem úgy, hogy az 1-es vili valahogy ritkán jár. A menetrend alapján persze nem feltétlenül, egyszerűen csak óráknak tűnnek a várakozás percei ott a zajos, benzingőzös kietlenségben. És ez nagyjából bármelyik megállójára igaz.

lutria 2014.02.08. 19:48:37

Szerintem ezt nem árnyékolónak hanem esővédőnek tervezték,így éjszaka a közvilágítást is átengedi,ha nem fényáteresztő anyagból készülne akkor sötét lenne alatta éjszaka és lehet hogy kötelező lenne világítást is szerelni alá.

innovation 2014.02.10. 06:52:43

@Olgicsq: a sok betonba sok növény kellett volna. A sávok szélére es a járda közé fasorral, sövénnyel. Sajnos manapság már csak a beton és a kő a divat. Ja és ahogyan egy részénél van: a villamos mellé is fasor, sövény. Erre jöhet még a füvesített pálya. Nyáron az állandó locsolás. Máris élhetőbb lenne...

Viszont nem fognak ilyenekre költeni, mert csak irodák vannak arra. :(
süti beállítások módosítása