bringatar

Tudjátok mik ezek? Ha most látjátok őket először, akkor kár is tippelgetnetek, nem fogjátok kitalálni. Bringatároló szekrények. Mátyásföldön a HÉV-megállókba telepítették őket olyan 98 körül, s bár 2000-ben egy lelkendező cikk jelent meg arról, hogy itt épp úgy beváltak, mint Szentendrén, én az életben nem láttam senkit használni ezeket.

A dolog úgy működött volna, hogy a B+R rendszert erősítendő, az ember elkerekezik a HÉV-megállóba, ott felnyitja a szekrényt... Igen, tudom, hogy hihetetlen, ez egy felnyitható izé, alatta a földbe süllyesztve lehetett tárolni a kerékpárokat. Évi 5000 forintért vehetett hozzá bárki lakatot. Szóval felnyitja a szekrényt és berakja a bringát, aztán továbbsuhan tömegközlekedéssel. 

Bringatároló

És amíg nem jön a vonat, ráül a padrészre. Hát nem praktikus? Hogy mennyibe kerülhettek a pompás fejlesztések, és kikkel csináltatta az önkormányzat, azt nem tudom, de azóta is itt rozsdásodnak a nyakunkon. A fenti két képet a Mátyásföld Imre utca megállóban lőttem még tavasszal, de Vakk Béla a szomszédos repülőtér megállóból küldött egy fotót a tesóról. Ott a várható nagy forgalomra való tekintettel hatos elemet helyezett ki az akkori Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztálya. 

1383644_660041264015715_1957435275_n[1].jpg

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés kerékpár hév parkoló megálló xvi. ker mátyásföld

A bejegyzés trackback címe:

http://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr785688161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

hatja 2013.12.12. 19:15:28

ki nem találtam volna, ráadásul autó formája van :D

Minusz 2013.12.12. 19:23:06

Hát ez hiánypótló írás volt, azt sejtettem hogy rá lehetne ülni ha épp nem full kosz meg rozsda lenne, meg sejtettem hogy valami tároló, de hogy kerékpároknak, és főleg az utasok kerékpárjainak készült volna, arra álmomban nem gondolok :D

gyilkoko 2013.12.12. 20:10:59

Nem akarok messzi példákat hozni. Ezért írom pl: 50 km-re Budapesttől a legutolsó kis szlovákiai falúban is van fedett kerékpártároló a vasútállomáson. Mondjuk ott a tanyára is aszfalt út vezet. Nálunk még 2013- ban is van rengeteg földes utca a "világvárosunkban". :-)

pesti_srac · http://pest-es-buda.blog.hu/ 2013.12.12. 20:55:31

Épp a napokban láttam a Mátyásföld, repülőtér HÉV-megállóban egy srácot, aki betette a bringáját. Teljes döbbenettel álltam, és néztem. Évekig erre jártam a városba, de nem is sejtettem, mit rejtenek ezek az utcai fotelek. =P

Zubreczki Dávid · http://urbanista.blog.hu 2013.12.12. 21:09:13

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: én mindig úgy képzeltem, hogy egységenként egy. Vagyis a felső képen egy négyes van, az alsón egy hatos tároló.

Gyakorlatilag beférne több is szerintem - talán egy haverral bérelhetsz közöset? Nem tudom, mivel még soha nem láttam őket használat közben

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.13. 00:12:39

@Zubreczki Dávid:

TEhát egy peronon van kb 10 db? Pont a megfelelő szám egy kertvárosba...........

Kuruttya 2013.12.13. 00:31:21

@pesti_srac: te sem jártál még Szlovákia utolsó kis faluiban, az tuti:D

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.12.13. 12:50:05

@gyilkoko: Próbálj egyszer egy Budapesttől 250 km-re levő szlovákiai kis falut megnézni!
Mellesleg senki sen mondta, hogy Budapest világváros. A kampányszöveg csak arról szólt, hogy "Világvárost építünk!" Hát istenem, nem lett kész. :-)

Peetee 2013.12.13. 16:34:22

Addig működött, amíg egy élelmes tolvaj rá nem jött, hogy 5000ért vett 1 lakatot, aztán délelőtt 11körül kirámolta a dobozban tárolt 8-10bringát...

Bobby Newmark 2013.12.13. 16:54:18

@Peetee: Miért, egy lakat kinyitja a másik lakatokat, vagy hogyan gondoltad?

♔bаtyu♔ 2013.12.13. 17:00:27

Ez jó, szlovák példa a jó utakra. Szerintem Szlovént akartál írni.

Ebben mi a probléma azonkívül, hogy ronda? Kényszerítse erőszakkal a BKV a bringásokat?

Inkább meg kellene dicsérni, hogy kitett ilyeneket.

hatja 2013.12.13. 17:17:11

@Bobby Newmark: szerintem úgy gondolta, hogy minden előfizető kapott egy egyen lakatot és kulcsot hogy többen is tudjanak egy tárolót használni. mondjuk éjszakára nyitva van, reggel 7kor jön Feri, beteszi a bringát és ráteszi az egyen lakatot, Józsi meg fél8-kor csak kinyitja Feri lakatját és beteszi az ő bringáját.

sajnos itthon ez a megoldás tényleg epic fail, max ha a tárolón belül egyedileg lehetne kikötni őket.

Démonmac1 2013.12.13. 18:23:40

A megoldás az az lenne, ha senki nem vinné el a másik kerékpárját/illetve tettenéréskor (kamerával figyelve) a helyszínen fölkoncolnák az illetőt.

szofista 2013.12.13. 18:27:40

Feltehetőleg úgy gondolták, nem kell erre semmilyen ábra, ikon, piktogram hiszen a túlnyomó többség úgyis olvasta a Kis Herceget a nyitott és csukott óriáskígyóival, így rögtön tudja mire szolgálnak :)

Vombatus Ursinus 2013.12.13. 18:31:53

@hatja: A lakat mindig rajta van, a kulcsot kapod 5000 forintért.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.12.13. 18:41:50

egész ötletes, de még sose láttam ezeket. Mondjuk nem kerestem, de majd most kimegyek csak lássak már ilyet élőben is.

magyar bucó 2013.12.13. 18:43:19

@♔bаtyu♔: Már Románia is példa a jó utakra. Még néhány év "fejlődés" és az afrikai országokra fogunk irigykedni. :(

con-troll 2013.12.13. 20:16:51

@szofista: Szerintem inkább azt gondolták, hogyha nem hirdetik, akkor azért annyi élelmes ember akad, amennyi kihasználja ezeket, ha hirdetik, akkor még kapnak egy jó nagy vagon anyázót is, hogy miért csak ennyi hely van, ezt hogy képzelik.
Okos, bejött. :)

Kim Jong Un 2013.12.13. 20:29:30

Atombiztos biciklitarolo.

NemNick 2013.12.13. 23:27:31

@gyilkoko: tudsz mondani földes utcát? Komolyan kérdem, mert vagy 8 éve volt hír, hogy már nincs egy sem a világvárosunkban (nem mintha ez jelentene a szememben bármit).

Felújítás előtt/alatt lévő meg esetlegesen frissen belterületté átsorolt mezgazd., vagy egyéb zöld terület értelemszerűen nem ér.

NemNick 2013.12.13. 23:33:01

@Pécs szégyene a seggszájú fideszes Hoppál!:

Te az a fajt faszi vagy, aki egy kiállításmegnyitón a közönség soraiban ülve, fennhangon szidni kezded a BKV-t, mert koszos lett a nadrágod a buszon, ugye?
.
Ennyire egyedül vagy?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.14. 00:00:22

@NemNick:

Mi a jobb? Egy földes utca, vagy egy olyan, hivatalosan aszfaltozott utca, ahol az út állapota miatt visszasírjuk a földes utcát?

III. Tarhos utca
III. Solymárvölgyi út - és szinte az összes utca mellette - ez utóbbiak viszont tudtommal hivatalosan üdülőterületnek minősülnek, noha lassan több az állandó lakos, mint az üdülő.
III. Kocsis Sándor út részben
III. Erdőalja út erdei része, ami valaha aszfaltozott volt, de 4 éve, mikor utoljára ott jártam, ámultam, mennyire hagyták tönkre menni. Az erdőben vezet keresztül, de annyi értelme van, hogy a Solymárvölgyi út és felette levő részekre ezen az úton mindig (télen) el lehet jutni, mivel nincsen benne meredek emelkedő.
III. Dinamó utca
XXII. Csányi utca
XXII. Legyező utca
XXII. Kisfaludy utca - Itt egy óvoda is van!
XXII. Sándor utca
XXII. Bibic u. részben

A felében jártam az elmúlt két hónapban, még nem voltak leaszfaltozva, a többi korábbi emlék. A lista nem teljes.

Sandor Akarki 2013.12.14. 01:09:24

Rá lehet ülni... Gratulálok a fejlesztőnek. Tető? Esik az eső és a hó. Süt a Nap. Időnként előfordul.

Sandor Akarki 2013.12.14. 01:18:14

@NemNick: XVI. Kerület, Etelka utca, Flóra utca és környéke pl.

♔bаtyu♔ 2013.12.14. 09:45:43

Most már én is odateszem a bringámat. Köszi a reklámot.

halaloszto 2013.12.14. 10:51:52

@Csokis: Magyarorszagon vilaghiru?

Vajk

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.12.14. 11:21:09

@NemNick: Kapásból az Aranyhegy környéke jut eszembe. 200+ m2-es kunyhócskák, de ott az összkerék és a városi terepjáró nem nagyzolás, hanem létszükséglet. (Egyszer mentem családi karácsonyozni, erőst gondolkodtam a hólánc szerelésen 50 méter miatt. :-) Aztán harmadszorra nem jött senki szembe, és lendületből meglett.)
maps.google.hu/maps?q=Budapest,+Aranyhegyi+Way&hl=en&ie=UTF8&ll=47.574439,19.025885&spn=0.01203,0.01929&sll=47.460402,17.496492&sspn=0.192892,0.308647&oq=arnyhegyi&t=h&hnear=1031+Budapest,+Aranyhegyi+%C3%BAt&z=16&layer=c&cbll=47.574439,19.025885&panoid=IE5EPqSfDd1wxUgY73JxIg&cbp=12,11.31,,0,8.31
@halaloszto: Olyasmi. Rákosi Gergely írta egyszer, hogy lokálpatriotizmus az, hogy ül valaki a budin, és közben azt hiszi, hogy az a világ közepe. Ami nem tökéletes hasonlat, de erre a Budapest központú mentalitásra nagyon jó.

hatja 2013.12.14. 16:37:27

@NemNick: hát 8 éve nem hiszem, mert a zunijós pénzcsap óta jó csak a helyzet... az ezredforduló környékén XVI-XVII kerületekben pl a fővárosi útvonalakon kívül alig volt aszfalt, aztán jött pár "újabb száz akárhány utcát aszfaltoztunk le" program, volt mit.

NemNick 2013.12.15. 09:11:58

Köszi az infókat. (A gyengébbek kedvéért: a "vagy nyolc éve" a magyar nyelvben nem azt jelenti, hogy 8x365 nap (plusz szökőévek), ugye)

Azért kérdeztem, mert határozottan emlékszem, hogy még Demszky uralkodása idején volt az hír, hogy Budapest is teljesen aszfaltozott lett.

Furcsálltam is, mert kicsit korainak tűnt nekem ez a bejelentés...

hatja 2013.12.15. 12:58:31

@NemNick: hát a peremkerületekben még mindig van bőven, belterületen is. pl Újpesten is pár éve volt hír, hogy leaszfaltozták az utolsó földes utcát is a Chinoin mellett. de ez is csúsztatás volt, mert Székesdűlőn még mindig földutak vannak és közigazgatásilag IV. kerület, belterület.