A Nyugati pályaudvar sínjei alatt átvezető alagút elég hatásos helyszín, egyszer szerepeltem is egy ott forgatott vizsgafilmben, mint a főhős rémálmának egyik alakja. (Nem volt hálás szerep belátom.) Talán egy forgatásról maradtak ott a kellékek, amelyekbe Péter belefutott? Nem tudom, de hatásos installációt talált, az biztos. Ha egyedül kell átkelned a kivilágított alagúton, alighanem ijesztőnek is találod.

 Íme a beszámolója:

 

Kedves Urbanista!

Tegnap egy rém egyszerű eszközökkel megvalósított, de nagyon hatásos installációval találkoztam. A Bajza és Bulcsú utcákat a Nyugatiba tartó vágányok alatt összekötő gyalogos aluljáró egyébként is sajátos hangulatú tér. Ezt fejelték meg az alkotók néhány fotópapír védőfólia, és ruhacsipesz segítségével. 
Az aluljáró közepén két világítótestet burkoltak be ezekkel a vörös szűrőkkel, és egészen drámai hatásúvá tették, a beavatkozás nélkül is meglehetősen nyomasztó folyosót.
Csatoltam néhány képet.
Nem tudom mennyire jön át a hatás a képek alapján, de higgyétek el a valóságban elég sokkoló.
Aki nem ismerné a város ezen szegletét, ajánlom egy hétvégi sétára, több tekintetben is izgalmas hely. Úgy tudom ez Budapest első gyalogos aluljárójárója kb. 130 éves lehet, a VI. kerületet köti össze a XIII. kerület legelhanyagoltabb szegletével, mai szemmel szokatlanul hosszú és szűk. Ennek megfelelően elég borzongató élményeket tud az aluljáró és a közvetlen környéke nyújtani - a város szívében :)
Üdv:
Péter
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest street art angyalföld aluljáró alagút nyugati pályaudvar installáció terézváros xiii. ker vi. ker podmaniczky utca bulcsú utca bajza utca középső-terézváros

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr695672785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mel gibson 2013.12.03. 09:36:49

a séta mellett készüljetek fel az extra pisaszagra is.
ha tudom inkább elkerülöm ezt az aluljárót,a múltkor is majdnem leszédültem a bringáról,amikor átmentem.törvénytelen bűz van ott.
de ettől még biztos nagyon fasza az az installáció.
peace.

blist 2013.12.03. 09:37:44

Nem rossz ötlet, csak több lámpát kellene bár külön-külön, de több féle színben beborítani. :)

beeni 2013.12.03. 09:39:32

nekem még e világítás nélkül is a rémálmom ez az aluljáró.. mivel a túloldalán lakom, rendszeresen járok át rajta biciklivel, és volt már, hogy a közepénél vissza kellett fordulnom, mert egy szembe jövő 5-6 tagú csapat, hát, nem igazán akart félreállni, amikor látták, hogy jövök. de gondoltam, majd lesz valami, amíg meg nem hallottam, hogy az egyik megszólal: "csak bevárjuk ezt a srácot". azóta még kevésbé szeretek arra járni..

Johnny336 2013.12.03. 11:36:52

@beeni: Szabolcs utcához vezet. Onnan sok antipatikus 5-6 tagú csapat tud előjönni... :)
De erre laksz, te ismered.

naat2 2013.12.03. 13:16:50

Nekem az a része jön be, amikor a bringa kerekei alatt a szűk folyosóban a laza alsó lemezek rendes zajt csapnak.
Installáció? Én azt hittem (abban a 15 mp-ben, amíg átérek), hogy ez így a szokásos graffitiző barmoktól ilyen.
A legfeltűnőbb egyébként is a már emlegetett húgyszag.

Gábor Vidák 2013.12.03. 15:33:40

a 70-es években a középiskolai nagy szerelmemet, a ki a rudas lászló utcában lakott minden este hazakisértem gimi után, aztán usgyi át a tunelen a váci útra, lévén én óbudai, és ott járt a 33-as villamos. mindig fostam, főleg ha valaki volt még rajtam kivűl mögöttem, vagy szemben. egyszer azonban találtam 800 forintot, ami szép pénz volt 1 csóró gimisnek az idő tájt. jó most erre visszagondolni 40 év távlatából.

Neoprimitív 2013.12.03. 15:39:24

A képek megszépítik a valóságot: egyrészt nem érződik a többek által is említett masszív ájer, másrészt ilyen világos az az alagút legfeljebb a posztban említett filmforgatáson lehetett. Még nappal, amikor a két végén beszűrődik valami fény, akkor is elég csatorna hangulata van, este pedig végképp.

johnibyg 2013.12.03. 17:09:10

Sosem tudtam, hol lehet ez az aluljáró (majdnem alagút). Köszi :-)

2013.12.04. 06:42:41

Érdekes beszámoló de inkább kerülni fogom. :)

Serrin 2013.12.04. 09:11:15

1 évig egy percre laktam az alagúttól, de inkább elkerültem. Azóta sem voltam benne. :)

Case · http://streetartbp.hu/ 2013.12.05. 22:12:37

Ez a lámpaszínezés nem új dolog ott:
oddstardeluxe.deviantart.com/art/Tunnel-Vision-186302890

De ezt a mostani vörös megoldást még nem láttam, ez tényleg elég súlyosan néz ki. :)
Egyébként a maga, kicsit hátborzongató módján nagyon hangulatos az a hely, csak az vágja haza az élményt, hogy, ahogy említette már más is, egyes okosok ingyen wcnek használják, így sajna gyomor kell már az áthaladáshoz is.

Tim149 2014.01.08. 21:32:24

Akkor megvan, hol hagytuk forgatás után a szűrőket! Azóta keressük... itt az eredmény:
www.youtube.com/watch?v=X-i7lJNB7AI
süti beállítások módosítása