metrtabla2.jpg

Elképesztő vihart kavartak az új metrólogók az Urbanistán. Míg egyes kommentelők meg voltak győződve, hogy a BKK fizetett ügynöke lettem, aközben a közlekedési központ - kis túlzással - válságstábot hívott össze tegnap a posztjaim miatt, annyira váratlanul érte őket a dolog.

A nagy kavarodásnak annyi hozadéka lett, hogy tegnap SOS meghívtak egy háttérbeszélgetésre, ahol bemutatták a logóügy hátterét, én meg feltehettem nekik azokat a kérdéseket, amiket a kommentekben küldtetek. (Igen mind a több százat elolvastam, ha van még, küldjétek bátran).

Itt vannak tehát a kérdéseitek és sorra a BKK válaszai:

Miért van szükség új logó bevezetésére?

Mert teljes káosz uralkodik a jelek között. Az M1 vonalánl a kettesnél bevezetett log csak  járművekenés a térképeken  jelenik meg, az állomási bejáratokon nem, az M3-ason pedig jelenleg is többféle van használatban: megtalálható rajta a hetvenes években bevezetett éppúgy, mint a rendszerváltáskori. Ez most a Deák téren a legzavaróbb, de hamarosan nem egy, hanem három ilyen metrós csomópontja lesz a városnak. Ráadásul a metrókhoz vezető aluljárók nem a BKV kezelésébe tartoznak, így ott megint másféle szimbólumokat használtak - és az természetesen még az aluljárók közt sem volt egységes. A BKK lényege pont az, hogy ezeket a hatásköröket egyesítve átfogó, egységes rendszert hozzon létre.

Mi baj volt a régivel? Azzal nem lehetett volna egységesíteni?

Az M2 felújításakor olyan jelek kerültek ki, amelyek nem igazán működnek. Például a megállók nevét felsoroló hosszú frízen cserélhetetlenek a nevek. Ha egy valami változik, akkor az egész sort cserélni kell - vagy legalábbis eltolni. Ilyen volt a Széll Kálmán tér és a Puskás Ferenc stadion nevének változása a közelmúltban - ami régi merev rendszernek köszönhetően több tízmillió forintba került. Az adott megállókban lecseréltük ugyan a táblákat, de a többieknél még mindig csak át vannak matricázv, ezért le is kellett sok helyen kapcsolni a háttérvilágítást, mert átüt a matricán a régi felirata. Ezek ugyanis lézerrel metszett, színezett műanyagok - vagyis egy drága rendszerről van szó. Ezt szeretnénk lecserélni egy új, olcsóbb, praktikusabb és logikusabb jelrendszerre, aminek az új logó csak az egyik eleme. Az M4-en egyébként is előre várható egy névcsere, hiszen tavasszal szentté avatják II. János Pál pápát, így elképzelhető, hogy  a róla elnevezett tér neve változik.

metrotabla3.jpg

Miért pont most kell ezt bevezetni?

Mert tavasszal átadják a négyes metrót, ez pedig tájékoztatási szempontból nem csak annak a megállóit érinti. Rengeteg autóbuszjárat változik meg, de a meglevő buszok, trolibuszok, villamosok, hévek, hajójáratok tábláin is fel kell tüntetni az átszállási lehetőséget. Vagyis ha már ezt a rengeteg cserét így is, úgy is végre kell hajtani, akkor célszerű ezzel együtt bevezetni az új logót, az új jelrendszert is.

Nem lehetett volna korábban? A 4-es metrón már kinn vannak a régi logók

A négyes metró befejezése igazából a közelmúltban került elérhető távolságba. Korábban nem volt értelme ezzel foglalkozni. A kivitelezőknek viszont a tervek szerint ki kellett tenniük a logót. Ami azonban nagyon fontos, hogy ezek matricák! Még a képen látható kivilágítható elem is egy matrica, ami belülről van felragasztva. Az eredeti tervekben tűzzománc szerepelt bécsi mintára, de azoknak az elkészítését sikerült megakadályoznunk. Elég egy busz számának megváltozása, hogy az egész drága elemet cserélni kelljen. A matricák cseréje jóval olcsóbb.

A Ferenciek terén betonból lett épp kiöntve a régi jel. Azzal mi a helyzet?

Ezt nem a BKK helyezte ki. Ez a lift - ami ráadásul nem is a metróhoz, csak az aluljárójához vezet - a Belváros Új Főutcája projekthez tartozik. Ugyanakkor egy egyszerű tábla ráhelyezésével lecserélhető az is.

Mennyibe került az új logó?

A Design Terminált bíztuk meg a pályáztatással, ez összesen 3,694 millió forintba került. Ebből egymilliót kapott a győztes, 200-200 ezer forintot a másik négy meghívott. A többi a szervezésre, a kiállításra, a kommunikációra ment el.*

 


 

Mennyibe  fog kerülni a kihelyezése?

 

Ezt ma még nem tudjuk, mert azt sem tudjuk pontosan, hány helyen jelenik majd meg. Például a buszjáratok átalakításáról hamarosan indul a társadalmi egyeztetés, de azoknak a tájékoztatóira is fel kell majd kerülnie a metrólogónak. Ugyanakkor azt lehet mondani, hogy ez egyáltalán nem fog plusz költséget jelenteni a városnak. Hasonlóan fog zajlani a csere, mint a világoskék buszoknál: egyet sem színeztünk át csak azért, hogy új színt kapjon, de ha egy újonnan érkezett vagy felújításra szoruló buszt átfestettek, akkor az már ezt a színt kapta. A metrólogókat is csak ott és akkor helyezzük ki, ahol és amikor amúgy is szükség van a cserére. Mondjuk mert megváltozik a menetrend az M4 miatt.

Ez mennyi ideig tart majd?

Várhatóan 4-5 évig.

Ezek lesznek a végleges logók?

Nem. Tulajdonképpen csak a tervezőcsapatot választottuk ki ezzel a pályaművel. A logók nem a véglegesek, finomításra, részben átdolgozásra szorulnak. A metróé tűnik a leginkább kiérleltnek a zsűri szerint.

Miért nem lett olyan a jel, ami integrálja a járatszámot is? Több olvasónk még mintát is küldött

Két típus van a világban. A londoninál a logó tartalmazza a járat jelét is, a párizsinál nem. Mindkettő mellett szólnak érvek. Mi azért követjük a párizsi mintát, mert egyrészt térképeken, kis méretben sokkal átláthatóbb ez a jelölés. Másrészt könnyebben variálható, cserélhető, bővíthető ráadásul - főleg azokon a csomópontokon, ahol több járat találkozik - olcsóbb is, hiszen elég az ágazati logót felszerelni például a villanyoszlopra.

metrotabla4.jpg

 

A posztban látható illusztrációkat a BKK küldte a jelenlegi helyzetről. Van kérdés logóügyben, amire nem kaptál választ? Tedd fel kommentben vagy küldd el, utánajárunk!

 

*Szeretném megjegyezni - mert ezt is kérdeztétek -, hogy a zsűritagok ingyen dolgoztak. Legalábbis én igen. Egyszer ugyan nagy csábítást érzetem, hogy beleharapjak egy 350 forintosnak tűnő szendvicsbe, de végül is ellenálltam, részint állhatatosságból, részint mert vajasnak látszott, és azt én nem szeretem.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest logó metró deák tér aluljáró arculat v. ker bkk

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr435647903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.21. 14:17:26

No, látom azért megijedtél kissé, hogy beégsz a projekttel együtt, ezért gyorsan léptél. Dicséretes. De ezzel a mostani BKK-s kamuhiradóval is csak mentegeted a sztori, meg az egész szart. A válaszok fele ócska hazugság, a jövőről vázolt megoldások meg akasztani való buheramegoldásokat hoznak. "Akkos cseréljük csak amikor egyébklént is változás lesz" "Ráteszünk majd egy táblát a nem is miáltalunk öntöt betonopiktóra". "Nem lehet jól cserélni az átnevezéseket ezért kell új dizán"

Hát dá ettől nem lettél szűzebb. De legalább tudjuk, hogz kibaszott sok pénzt akarnak vele évtizedekenk át ellopni.

szb9 2013.11.21. 14:43:47

Városjáróval ellentétben engem részben meggyőztél, egyetlen kérdésemre azonban nem kaptam választ.
Pontosabban a kérdés megvolt, csak a válasz nem:
"Mi baj volt a régivel? Azzal nem lehetett volna egységesíteni?
Az M2 felújításakor olyan jelek kerültek ki, amelyek nem igazán működnek."

Miért nem működnek?
Nézzük ezt a típusú logórendszert:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8a/Budapest-metro-hun.png

Ezek szerintem teljesen jók, ezt kéne megtartani. Szépek és az emberek egy része már megszokta.
A térképeken kívül az M2, M4 vonalon már ezt használják, tehát elég lenne az M3-n és az M1-en végrehajtani a cserét. Ez olcsóbb lenne mint az összesen cserélni.
Ezen kívül azt írják, 4-5 évig tart az átállás. Ebből én azt veszem ki, hogy a káosz tovább folytatódik, hiszen ezentúl nem négyféle, hanem ötféle logóval fogunk találkozni. Ellenben ha az én javaslatomat fogadnák meg, akkor a káosz a 4-5 év alatt fokozatosan mérséklődne.

Na ezt mondd el nekik Dávid! :)

adamjanos 2013.11.21. 14:49:06

A szerintem is szép az szb9 szerinti mostani, azaz a lefelényilas M betű.
Remélem a zöld szín mindenképp marad a 4-esen!
Azért sem érdemes most cserélni logót, mert jövőre új városvezetés lehet, akik csak azért is le fogják cserélni ezt is.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.21. 14:50:38

@szb9: A BKK minden egyese válaszát ízekre lehetne szedni, akkora hazugság. Nekem ehhez már nincs kedvem. Aki normális, tisztán látja. Az egész szégyenletesen bűnszervezeti - ehhez asszisztálni szintúgy.

Onleanyblog 2013.11.21. 15:01:29

Városjáró, te lehetsz az az ember, akinek sehogy se lehet a kedvére tenni, ha nem kedvére való társaság próbálja azt.
Egyébként nekem is a lefelé nyilas tetszik. De a megújulás nem baj.

SZALAROAA 2013.11.21. 15:07:01

A második kérdésnél leírtak nem indokok arra, hogy új metrólogó kell. A mostanival is végre lehetne hajtani a változtatásokat. Marha jó lesz, hogy a mostani két logó helyett három lesz látható, egy turistának nyilván könnyű lesz rájönni, mind ugyanazt jelenti.

HM | photography 2013.11.21. 15:20:41

@városjáró: Kedves Városjáró! Attól még, hogy te egy olyan blogot vezetsz, ami a negatívumokra, hibákra van kihegyezve, és másról sem szól, mint minden új és régi dolog fikázásáról, az minden bizonnyal a Te lelki világodat tükrözi, de próbálj meg elvonatkoztatni a mindenki számára nyilvánvaló politikai beállítottságodtól és észrevenni, értékelni a jó dolgokat is. Hidd el, nem véletlenül követi annyi ember a blogodat, ahány, ugyanis senki sem szereti azt olvasni, hogy egész Budapest szar, és semmi jó sincs benne. Az Urbanista éppen a sok pozitív (és megalapozott) hír és cikk miatt a legnépszerűbb ebben a témakörben.

Kovács Titusz 2013.11.21. 15:28:25

@HM | photography: Azt hiszem, veled tudok egyetérteni! :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.11.21. 15:46:29

@Onleanyblog:

Valahol félúton van az igazság szerintem.
Mivel tényleg egy csomó járat fog változni, borzasztó többletköltség nem várható ebből.

A személyes véleményem, hogy az új M jobb, mint a régi ferde, amit mindig olyan bénának éreztem. Ez nem mondható el a H-ról.

Ugyanakkor ez a csúsztatott csere annyit eredményez, hogy a következő 20 évben nem 3, hanem négyféle logó fog keveredni, ami az arculatnak többet árt, mint használ.

A válaszokban meg tényleg ordas csúsztatások vannak, pl. a kettes metró utastájékoztatási rendszerét összemosni a logóval. Na meg a buszok, amik nem világoskékülnek "csak úgy". Na ja. Kivéve mondjuk az összes reptéri Volvót.

HM | photography 2013.11.21. 16:13:24

@Comandante en Jefe: Szerintem azok az világoskék színű buszok nem ugyan azok, mint amik előtte voltak, csak úgy csoportosították át az új, illetve felújított, világoskék járműveket, hogy azok a frekventáltabb vonalakon közlekedjenek.

Sherlock20 2013.11.21. 16:27:42

Az ebből nagyon nem derült ki, miért nem lehetett a mostani legújabb M-mel és H-val egységesíteni... Azt sehogy se magyarázzák be, hogy nem lett volna egyszerűbb, kedvezőbb és olcsóbb is. Évek óta használatban vannak, nem elavultak, a Pestiek megszokták, többsége "meg is szerette"...
Az egységesítéssel nincs baj, de a kivitelezés így nagyon nem jó, még kevésbé lesz egységes...

Vittore. 2013.11.21. 17:21:20

Én csak azt nem értem, hogy a metró az miért nem M betű, a HÉV meg H betű. Mindenféle dizájn nélkül, valami olvasható betűtípussal. Nem azért, mert a metró új jele olyan rossz lett volna, de így nem kellene pályáztatni, terveztetni, csak legyártani x darab táblát, matricát M1, M2, M3, H5, H6, stb. feliratokkal.

Az a szöveg meg, hogy a dizájnnal eladhatóbbá tesszük a közösségi közlekedést, baromság, engem főleg ezek a dolgok zavarnak:
- a legtöbb járaton van egy magát összehugyozó csöves, pedig csak a sofőrnek addig nem kellene tovább mennie, míg le nem száll a hajlékony
- a rohadó járművek, de nem ez a fő baj, mert ezt a helyzetet megörökölte a mostani vezetés és jönnek folyamatosan az új járművek
- mindenféle white trash alakok ingyen bkv-znak, ha meg jön az ellenőr, akkor csak leszállnak következmény nélkül

Főleg ez utóbbi az, ami miatt nem érzem jogosnak a terhes feleségemmel 3 megállót 700 forintért utazni. Én kifizetem, de ha ilyen tahókat látok, akkor mindig felmegy bennem a pumpa. A héten taxival mentünk kórházba, oda vissza 4300 forint volt, BKV-val a legkényelmetlenebb módon is 2800 forint, kicsit kényelmesebben 4200 forint lett volna. És a taxi háztól kórházig vitt, kényelmesen. Talán az árazáson is el kellene gondolkodni. Még akkor is, ha bérlet két főre 21000 forint, mert mi alkalmi BKV-zók vagyunk, de nem látom, hogy egyáltalán megérné vele utazni.

eroica · http://fideszfigyelo.blog.hu 2013.11.21. 17:41:17

BKK: "Hasonlóan fog zajlani a csere, mint a világoskék buszoknál: egyet sem színeztünk át csak azért, hogy új színt kapjon, de ha egy újonnan érkezett vagy felújításra szoruló buszt átfestettek, akkor az már ezt a színt kapta."

Ott se volt ez igaz. Pl.: a Van Hool buszoknál sem látszott, hogy nagyon át kéne festeni.

Sherlock20 2013.11.21. 18:05:04

@eroica: Van Hool buszok a belső felújítással együtt kapták meg a külső egységkéket is. Azért mégiscsak szebb kéken, mint saárgán vagy milyen színe is volt. A hannoveri villamosok sem zölden rohangálnak nálunk...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.11.21. 18:08:21

Továbbra sem értem, h miért meghívásos volt a dolog és miért nem nyílt. (ha meghívásos miért ők?)

Van Magyarországon crowdsourcing oldal, 50 -100 ezerért amatőrök, profik olyan kínálatot csinálnak 2 hét alatt bármire, h csak csuda. Többfajta alkotó, többfajta közeg, ahonnan jönnek, más-más látásmód, újfajta megoldások.

Ha nem a 4 millió, csak a 200 ezret feltették volna 2 hetes határidővel remek választék jöhetett volna össze.

Erre kérdezz rá légyszi, miért nem nyitott a pályázat, aztán bánja a fene ha szakértők bírálják vagy megszavaztatják a győztest.

Észrevétel a posztban szereplő képekhez. A második képen (amin együtt szerepel a régi és új logo) remekül látszik, h semmit nem ér az egész arculattervezés, ha azokat nem használják jól. Ott van a piros, kör alakú M logó. Az egyszerűen nem úgy néz ki, nem jól van feltéve. A nyíl hivatalosan nem úgy áll ahogy ott is van, de hát ugye a villanyszerelőt mit érdekli, a főnöke meg sosem nézi, mert a céges Skoda Superb -hez nem kell. Gyász az egész, ha így alkalmazzák az újat is kár is belefogni.

Visszatérve a közös alkotáshoz. 10 perces munkával összelehet rakni egy ilyet (nem fordítottam rá ettől több időt), ha idő és némi motiváció van remek megoldások születhettek volna. /tudom, ezt már a múltkor linkeltem, de most újra/

kepfeltoltes.hu/131119/4metro_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.21. 18:44:24

@Onleanyblog: Az orrotoknál előrébb ti se láttok, ahogy figyelem... Nem az a lényeg ugyanis, hogy szép-e vagy sem, hanem hogy felesleges "fejlesztés" és mindemellett kibaszott drága is. Neeeeem, nem a pályázat a drága. Szánalmas és álságos magyarázkodás a 3,7 milliós összegre hivatkozni. Hanem az átállás - vagy az át nem állás. Ahogy a korábbiakat sem voltak képesek egységesíteni 20+3 éve, úgy ezt sem fogják, és ez mindennél drágább mulatság. Ráadásul évek óta képtelenek ugyanezeken a metróvonalakon lemosni az ótvar falakat hogy az egyébként jól látható és érthető feliratok újra olvashatók legyenek... Ahogy arra is képtelenek, hogy a világító táblákban kicseréljenek egy 300 ft-os fénycsövet. Mindezt a régi dizájn bűnének kikiáltva... Hát lófax as seggbe! Ez az egész - a láthatatlan feliratok, a kiégett izzók, a gagyin átmatricázott "új" megállónevek, a több éve nem létező összvonalhálózati térképek - mind a beleszaró tolvaj filozófiájuk bűne! És ennek az elkummantására kitalált pályáztatgatás megreklámozói mind ordas nagy kollaboránsok. Akár tudnak róla, akár nem.

Röviden ennyi. Hosszabban úgyse érdemes - veletek, nálatok, nektek.

cso zsi 2013.11.21. 19:15:59

@Sherlock20: "A hannoveri villamosok sem zölden rohangálnak nálunk.."
Pedig HÉV-ként jobban használhatók, hát ha még magasperont is kaptak volna.
A régi szerelvényeink is S-bahn kocsik, csak itthon kaptak húszcenti szoknyatoldást, és pótlépcsőt a magasperon helyett.
ddr-fotograf.de/wp-content/uploads/ddr-fotograf/gallery/nachwende/berliner-s-bahn-11.3.1995.jpg

cso zsi 2013.11.21. 19:25:51

@HM | photography: Sajnos látszanak a rossz dolgok, és ne legyen kötelező együttélni velük.
Ma sikerült egy olyan Alstom metrón utazni, ami szintén szögletes kerekű volt, és még ugyanúgy sikoltozott egyenes szakaszon is, mint a kismetró a végállomási szűk kanyarban.
Ha meg ennyit vackolnak a bizt.ber szereléssel, akkor ugye végre a peronon is az érkező idő lesz mutatva a távozó helyett?
Még annyit, hogy az új megállói infó táblákra a pontos idő is felkerülhetne, hely van rá a web-cím mellett.

kamarawood 2013.11.21. 20:47:29

Elmehetnek a pics@ba!

SZALAROAA 2013.11.21. 20:50:59

Össze kéne fogni, hogy ne történjen meg ez a drága és a helyzetet csak rontó intézkedés. Hazugság, hogy drágább lenne a mostani logóval egységesíteni. Küldjön e-mailt a BKK-nak, aki ellenzi ezt a baromságot!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.21. 21:00:53

@SZALAROAA: Jó ötlet! Írsz egy biankó ellenlevelet? Én kiteszem a blogomra és osztani is fogom!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.21. 21:04:25

Ja egyébként több mint egy hónapja (vagyis a 30 napos határidő rég lejárt) írtam a BKK-nak hogy A-tól Zet-tig adjanak választ rá hogy még milyen megálló átnevezéseket terveznek megvalósítani és hogy mindezzel meddig akarják még terhelni az utasokat, valamint hogy név szerint kihez köthetőek ezek az agymenések... Szerintetek válszoltak? Na ja... Hát nem.

schmittpál 2013.11.21. 21:22:41

@szb9: hát ez az, innentől kezdve csak a hajónak kellett volna kitalálni egy, a jelenlegihez passzoló logót (nem ezt a kék-lilát), és minden jó lenne. nem kéne költeni tonna pénzt.

SZALAROAA 2013.11.21. 21:56:02

@városjáró: Tegnap küldtem nekik egy levelet, de nem ez volt a fő témája, csak néhány kérdést tettem fel. Ezt írtam:
"Az Urbanista Blogon olvastam, hogy új metró, hév és hajó logókat terveztetnek. Miért van erre szükség? Mi a probléma a jelenlegi, mindössze 9 illetve 3 éve készült logókkal? Nekem ezek sokkal jobban tetszettek, és ez a véleménye az összes általam megkérdezett személynek is. Miért az összes viszonylattábla és matrica újragyártása, illetve az M4-es metró feliratainak és logóinak elkészülte és felszerelése után kerül sor a cserére? Mérlegelni fogják, hogy érdemes-e sokmillió forintot erre költeni?"
Gondolom válaszban ugyanazt fogják írni, mint ebben a cikkben. Az is felháborító, hogy úgy döntenek ilyen dolgokról, hogy senki véleményét nem kérik ki. Legalább egy Facebookos szavazást megérdemelne. Talán ha látják, hogy szinte senkinek sem tetszik, észhez térnek!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.21. 22:06:55

@SZALAROAA: Kiváncsi leszek, mit válaszolnak majd. Ha egyáltalán válaszolnak...

Minusz 2013.11.21. 22:07:21

Nos,nekem még lenne kérdésem, ami ugye fel is lett téve a BKK-nak, csak épp nem éppen a konkrét kérdésre válaszolt. Ha újfent adódna egy kérdezz-felek szituáció a BKK-val, örülnék ha kicsit konkrétabban fel lenne téve a kérdés, amire kénytelen lenne egyenesen válaszolni a BKK.

Erről a kérdésről és a hozzá tartozó válaszról lenne szó:
"Mi baj volt a régivel? Azzal nem lehetett volna egységesíteni?"

Ugye itt a konkrét logóra vonatkozott a kérdés, amire sikerült valami homályos választ adni ("Az M2 felújításakor olyan jelek kerültek ki, amelyek nem igazán működnek."), ami nem igaz, a válasz további részében meg megpróbálják alátámasztani ezt egy, a logótól független dologgal.

Ha már arra kérdésre nincs konkrét, alátámasztott, egyenes válasz hogy miért kell új logó és mi a baj a régivel, akkor az egész projekt létjogosultsága megkérdőjeleződik.

Továbbá az erre a kérdésre adott válasz se igaz teljesen:
"Mennyibe fog kerülni a kihelyezése?"
"...Ugyanakkor azt lehet mondani, hogy ez egyáltalán nem fog plusz költséget jelenteni a városnak... "
Egy példával szemléltetve hogy ez miért nem igaz:
Szituáció 1.: Új logót vezetünk be, elkészül a 4-es metró. Ekkor ugye cserélni kell pl. az M2 vonalán az ajtó feletti sematikus metróhálózati térképet, mert fel kell tüntetni az új vonalat és átszállási kapcsolatokat. Ha már cseréljük, akkor meg lehet változtatni magát a logót is. Viszont akkor lehet cserélni azokon a buszjáratokon is, amiknek kapcsolata van a 2-es metróval. Továbbá a H8/H9-en is cserélni kellene ezeket, de annak alapból is változna a logója, szóval azokon a buszjáratokon is cserélni kellene amik ugyan a metróval nem találkoznak, a HÉV-vel viszont igen. Na most evvel a szép piramisjátékkal odajutunk hogy majdnem minden járaton cserélni kell mindent.

Szituáció 2.:Marad a mostani logó, elkészül az M4, ekkor a 2-es metró vonalán cseréljük a metróhálózati térképet, viszont az azzal átszállást biztosító buszjáratokon(villamoson, trolin, egyéb kutyafülén, például az újonnan kihelyezett aluljárós táblákon, ezeket előbb kihagytam a felsorolásból) nem kell cserélni semmit, és a HÉV-en is marad a régi, így az sem vonja maga után a kapcsolódó buszjáratokon a térképek módosítását.

Plusz egyáltalán, oké hogy például az elmúlt hetekben kihelyezett táblákon a 4-es vonalán csak egy matricát kell cserélni, mert megvétózták a drága tűzzománcot, de az új matrica, a cserére fordított idő nem kerül pénzbe?
Ja,de, itt a BKK saját válasza az egyik előző kérdésre:"A matricák cseréje jóval olcsóbb."(de mégis csak pénzbe kerül)
Csakhogy újfent idézzem és kiemeljem, mert olyan szép ez az önellentmondás a fentivel:
BKK:"Ugyanakkor azt lehet mondani, hogy ez egyáltalán nem fog plusz költséget jelenteni a városnak"

darvaskristof 2013.11.21. 23:26:53

Nekem így már eggyel jobban tetszik, különösen, ha ezek még nem a véglegesek. A metró nem lett rossz, de a másik kettő az nem jó.
Én még azt megkérdeztem volna, miért meghívásos és nem nyílt pályázatot írtak ki, miért pont ezeket a grafikusokat kérték föl.

tompysoft 2013.11.21. 23:29:14

és az egyéb tájékozódást segítő táblákkal is foglalkoznak? pl. nagyobb csomópontokon egyik kijáratánál már a másik bejárata felé mutató táblák, nyilak is lesznek?
és akkor az ideiglenes terelések és változások alatti táblákról nem is beszéltünk.

seikof 2013.11.22. 00:26:43

@tompysoft: Az a projekt már 1 éves késében van... Ecseri út és az Örs Vezér tere elkészült, a maradék aluljáró meg majd.......

Kistitok 2013.11.22. 00:56:22

A régi-új ferde nyilas szerintem is ronda. Ezek az újak jók. A HÉV-én van mit javítani, de a párhuzamos vonalak szépen jelképezik a kötöttpályát. EL tudom képzelni, hogy évtizedekig ezek legyenek a logók. Még akkor is tetszik az áttervezés, ha a második kérdésre valóban nem született érdemi válasz.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.11.22. 08:06:31

@HM | photography:

A világoskék buszok többsége valóban nem közlekedett még budapesti flottaszínben, vagy felújításon esett át. De nem mind.

Amiről én beszélek, azok a legutolsó Budapestre készült eresztésbe tartozó csuklós Volvók (FLR rendszámúak), amik többnyire a 200E-n szolgálnak. Ezeket csak lekenték bugyikékre komolyabb felújítás nélkül.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.11.22. 08:14:13

@eroica:
Speciel a Van Hoolokat nem fényezték át.
A csuklós Van Hoolokat ugye érkezésükkor se (sárga meg ezüstmetál színűek), és ma már igencsak lelakottak. Csak az kékül be, amelyik egyúttal komolyabb felújításon esik át, ami a fényezést magában foglalja. A szóló Van Hoolok pedig a régi sötétkék színt kapták még meg, és ma is azt hordják. Az újabbak pedig a világoskéket kapják érkezésükkor.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.11.22. 08:18:45

@cso zsi:
Azért az egy másik típus, a gyártó ugyanaz, sok alkatrész is nyilván, de a kocsik direktben Budapestre készültek, tök eltérő műszaki paraméterekkel. Az tény, hogy a meglévő HÉV-járműveket nagyon egyszerű lenne magasperonhoz alakítani.

Onleanyblog 2013.11.22. 08:34:27

@városjáró: "Röviden ennyi. Hosszabban úgyse érdemes - veletek, nálatok, nektek. "

Ezt az utolsó mondatot kár volt, sosem adtam rá okot.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.11.22. 09:37:28

@Onleanyblog:
Ideje szoknod. Ha városjáró valakivel nem ért egyet, az vagy bértollnok, vagy hülye...

Case · http://streetartbp.hu/ 2013.11.22. 12:43:13

"A metrólogókat is csak ott és akkor helyezzük ki, ahol és amikor amúgy is szükség van a cserére."
Vagyis akkor pont, hogy a dolog egységesítés része nem fog müködni (az a 4-5 év nem csak sok, de irreális is, jelenleg is kint vannak annál sokkal régebbi logók), hanem csak az eddiginél is nagyobb lesz a keveredés. Mivel az egésznek elvileg az egységesítés volt az alapvetö oka, ezért így egészen pontosan nulla értelme van az egésznek.

A miért nem volt jó a régi logó kérdés és az arra adott válasz közt pedig csak én nem látok a világon semmi összefüggést? De komolyan, miért nem lehet a jelenlegi legújabb, már rengeteg helyen jelenlevö arculathoz igazítani minden mást, miért kell nulláról újrázni az egészet, föleg ha ez is csak a káoszt növeli?

Nomeg ha már kérdések és BKK, akkor a lényeg: mi a helyzet a bajszos bácsival? :D Miért kellett pár hülye ("minket ne jelöljenek parasztbácsival") nyafogását a hatalmas rajongótábor meg a józan ész fölé helyezni?

sanche_ 2013.11.22. 12:53:12

@Vittore.: "a rohadó járművek, de nem ez a fő baj, mert ezt a helyzetet megörökölte a mostani vezetés és jönnek folyamatosan az új járművek"

Azért nem baj, mert már régóta rohadnak? Amúgy vannak az új merci buszok, de ezen kívül én nem nagyon tudok új járműről. Ja persze használtan persze bevásároltak, azt, amit más már kidobott... Trolinál nem para a használtság, mert villanymotor, az bírja a Holdig is. De dízel buszt? Használtan? Az egy dolog, hogy belülről is rohad, de konkrétan a motorját kell felújítani pár éven belül, ami majdnem a busz ára..

Villamosvásárlásról meg csak beszélnek, hogy 1-es villamos, 19-es, de mire ezek létrejönnek könnyen lehet, hogy más vezetés lesz..

Vittore. 2013.11.22. 12:59:58

@lokotus: Arra gondoltam, hogy itt már volt változás, már az új buszok is észrevehetőek, sajnos nem látom valószínűnek, hogy 2 hónap alatt minden kohószökevény járművet le lehet cserélni.

Viszont a másik két problémához, a csövesekhez és állandó bliccelőkhöz csak akarat kéne, mondjuk annyi kezdetnek, hogy a buszsofőr nem indul el, míg a megállóban dülöngő, kannásbort vedelő csöves le nem száll.

Extrex 2013.11.22. 14:19:40

Jó buli lesz ez! Íme egy korábbi példa:

"Áfával majdnem 7000 forintba kerül egy körülbelül 40x10 centiméteres fémtábla a rajta levő fóliával együtt, amellyel a BKV 5000 megállóban arra figyelmezteti az utasokat, hogy tilos a dohányzás. "
index.hu/belfold/budapest/2011/02/25/34_millioba_kerul_a_bkv-nak_a_dohanyzasellenes_rendelet/

Valószínűleg most ennél nagyságrendekkel nagyobb és drágább beruházásról van szó.

nál 2013.11.22. 15:52:29

@HM | photography:
Köszönöm, hogy leírtad helyettem!

humorpalanta 2013.11.24. 19:11:02

Nekem van kérdésem:
-Miért kell állandóan frissíteni az arculatot? Mi a baj a régiekkel?
-Hogy akar egységes rendszert bevezetni, ha 5 év kellene elméletileg az átállásra, de közben a régi logót alig pár éve vezették be, de időközben feladták az átalakítást?
-Továbbá. Miért nem lehetséges legalább a facebookon kitenni szavazásokat, hogy ha nem is reprezentatív, de legalább valamilyen információ legyen arról, hogy az emberek mit szeretnének? Miért egyetlen embernek kell eldöntenie, hogy merre haladjunk?
-Esetleg nem gondolják, hogy egy utólagos felmérésben megkérdezhetnék az emberek véleményét a buszok színváltoztatásáról, vagy erről a projektről?
-Nem gondolkoznak azon, hogy a jövőben bevonják az embereket a döntésbe? Ugyanis szerintem jelenleg a BKK megítélése nem haladja meg annyival azét a BKV-ét, amelyiken szerinte mindenképpen változtatni kellett.
-Milyen költségelemzés mutatja ki, hogy egy nyereségre törő piaci cég olcsóbban szolgáltat, mint egy nonprofit állami cég? Miért kell teljességében kiszervezni a buszágazatot, mikor ez nyilvánvalóan nem olcsóbb megoldás, viszont így legalább a buszvezetőket ki lehet rúgni? (Ha már ennyivel olcsóbban dolgozik a piaci vállalat, nem gondolják, hogy rezsicsökkentés helyett javasolniuk kellene az energiacégek piacosítását az államnak?)
-Kit kell lefizetni ahhoz, hogy végre meghallgassák a véleményem, s Pesterzsébet külső részéről is be lehessen jutni a városba gyorsan egy 99E újra bevezetésével? (Ugyanis mint azt már párszor elmondtam, a 99-esnek a Kóson való átvezetésével, a 123-asnak meg a hátsó kerülésével az erzsébetiek nagy része kénytelen lassabb idő alatt bejutni, ráadásul mindkettő a metrótól a lehető legmesszebb áll meg.)
-Nem gondolják, hogy egy pályázaton csak akkor kellene győztest hirdetni, ha annak a munkájával teljes mértékben meg vagyunk elégedve és nem kell átterveztetni a munkáját? (Ennyi erővel nyerhetnének trolibuszok is dízel buszok szállításakor, a váz ugyanaz, csak egy motort kell beépíteni)
-Nem gondolják, hogy ha kicsit kevesebbet költenének kommunikációra, akkor kicsit több maradna az érdemi munkára?
-Nem gondolkoztak a határ úti buszvégállomás átalakításán, hogy esetleg egy olyan végállomást is létre lehetne hozni, ahol maximum két megállóhelyről indulnának a buszok, s így, akinek több busz jó, esetleg el tudna menni azzal, amelyik a leghamarabb indul?
Nagyon megköszönném, ha ezeket továbbítanád a BKK-nak, köszi.

cso zsi 2013.11.24. 21:34:39

@humorpalanta: "Nem gondolkoznak azon, hogy a jövőben bevonják az embereket a döntésbe?"
Kérdésben a válasz.
"-Nem gondolkoztak a határ úti buszvégállomás átalakításán, hogy esetleg egy olyan végállomást is létre lehetne hozni, ahol maximum két megállóhelyről indulnának a buszok, s így, akinek több busz jó, esetleg el tudna menni azzal, amelyik a leghamarabb indul?"
Vagy tíz éve, hogy naponta ott szálltam buszra, arra, amelyik előbb indult. (66-123) A célomig azonos volt az útjuk. Sűrűbben jártak, mint az 52-es villamos.
Egy nap a 123-as megállóját kirakták a szálló elé.

humorpalanta 2013.11.29. 20:54:45

@cso zsi: Gondolom akkor a kérdés-válasz dolog elsüppedt :D Tényleg, nem azért írtam a kérdéseket, hogy meg is válaszolják. Szerinted sem lesz belőle semmi, mi? :D

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2013.11.30. 09:15:14

@humorpalanta: feltételeztem, hogy követik a reakciókat és reagálnak, de ha nem, akkor elküldöm nekik szívesen külön is

SZALAROAA 2013.12.17. 20:46:55

@városjáró: Most válaszoltak, de erről az ügyről egy szót sem írtak benne, és a többi válasz között is van egy-két furcsa.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.12.17. 21:57:27

@SZALAROAA: Másold be! Hadd égjenek mint a zsanai tűz...

bambacanga 2014.02.27. 14:36:00

A londoni megoldás (a logoba integrált szám) szerintem jobb. Azt értem.
A szétválasztottnál megállok és megkérdezem, hogy az M betű a metró, Oké. És a számok KÜLÖN mire vonatkoznak? Merthát, külön vannak...
A cikkben lévő <integrált> javaslatok lennének a legjobbak.
Üdv: Bamba
süti beállítások módosítása