Nem szeretem a rezsicsökkentést. Egyáltalán nem politikai, hanem egyszerűen környezettudatos megfontolásból. Az energiaárak csökkentése - tekintet nélkül a méltányosságra - nem éppen a takarékosságra ösztönöz, energiát pazarolni meg csúnya dolog. Ehhez képest a BKK rezsicsökkentése kifejezetten zöld kezdeményezés.

Persze a bérletek (sőt, uram Isten a közleményben bérlettermékek szerepelnek) árának csökkentése nem igazán rezsi, meg nekem is a könyökömön jön már ki ez a kifejezés (főleg mióta már a temetés is felmerült mint rezsi).

Ugyankkor ez egy olyan intézkedés lehet, amellyel nem csak szavazatokat lehet szerezni, de utasokat is. Vagy legalábbis megtartani azokat a közösségi közlekedésben.

Ez pedig igen fontos dolog.

Persze a politikai lóláb erősen kilóg (hiszen csak magánszemélyek vehetik igénybe), meg ugye az sem biztos, hogy a nem éppen fényes anyagi helyzetű közössségi közlekedésnek le kellene mondania a bevétel ilyen jelentős hányadáról. Ugyanakkor, ha a választási évvel járó kötelező osztogatásra gondolunk, akkor ennél hasznosabb kampányt nem tudok hirtelen elképzelni. Ha muszáj valahol pénzt szórni, akkor ez legyen az a terület.

Szóval nekem tetszik. És nektek?

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: politika közlekedés tömegközlekedés bérlet bkk

A bejegyzés trackback címe:

http://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr875634013

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rezsicsökkentés, amivel egyetértek: 10%-kal lesznek olcsóbbak a BKK-bérletek 2013.11.17. 14:00:02

Az energiaárak csökkentése - tekintet nélkül a méltányosságra - nem éppen a takarékosságra ösztönöz, energiát pazarolni meg csúnya dolog. Ehhez képest a BKK rezsicsökkentése kifejezetten zöld kezdeményezés.

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.11.15. 15:13:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Stock 2013.11.14. 21:01:59

aha, mert a bkv környezettudatos(külvárosi járat utas száma vs kibocsájtás, elhasznált alkatrész, fogyasztás..), fenntartható....

idén meg gazdaságilag elkerülhetetlen volt az emelés ugyanettől a brigádtól... úgy hogy nem hallottam h több támogatást adnának helyette....

czjanos 2013.11.14. 21:05:43

Mert, ugye, nem lesz választási költségvetés!

bozsy 2013.11.14. 21:07:35

Egy komplex kozlekedesfejlesztesi reform egyik elemekent valoban udvozlendo intezkedes volna. Ott ahol a mukodesi koltsegeket fedezik a bevetelek(amik persze jegyarbevetelek mellett kormanyzati hozzajarulasbol es sajat bevetelekbol allnak). Ehhez meghozzak a kevesbe nepszeru,de szukseges koltsegcsokkento es bevetelnovelo intezkedeseket. Elkezdik orvosolni a tomegkozlekedes gyakran szajkozott problemait,mint a dijszabas(nincs fix ideig,atszallasra is ervenyes jegy), a balesetveszelyes jarmupark kivonasa, kulturalt utazas felteteleinek megteremtese,a blicceles visszaszoritasa,a varosszeli parkolok,a halozat fejlesztese stb.
De jelenleg ez egy alulfinanszirozott allami penznyelo,melynek szinvonala bizonyos teruleteket figyelembe veve kiemelkedo,vagy atlag feletti,de azert boven fejlesztheto.
Osszessegeben az igy onmagaban egy olcso (de nem anyagi ertelemben) politikai szavazatszerzesi kampanyfogas..
Nagyon erdekelne masok velemenye is.

Derabitz 2013.11.14. 21:23:17

Nem a BKK csökkenti a bérletek árát, hanem a közgyűlés. Sztem., aki 10500-ért nem vett bérletet, az 9500-ért sem fog. Nem lesz több utas bár előre láthatóan ezt fogják kommunikálni.

Derabitz 2013.11.14. 21:28:16

A jó megoldás az lett volna, ha a bérletek és jegyek árát lecsökkentik a felére/harmadára és mindenkinek ki igénybe veszi a szolgáltatást fizetnie kell.
Nem tudom mi indokolja a százezres nyugdíjat kapó ingyenes utazását, miközben a közmunkásnak teljes árat kell fizetnie.

JohnHenry 2013.11.14. 21:34:30

valakik nagyon választást akarnak nyerni... nyáron, ősszel majd visszaemelik és meg sem állnak a mostani áraknál.

Horváth James 2013.11.14. 21:47:11

+1 bozsy!
Anakronisztikus dijszabas, jegy, berlet (papiralapu ld. 50-es evek)..megannyi terulet ahol rendszerszeru megkozelitessel javitani lehetne a BKV-n.
Itt nem ez a cel, a rezsi, stb. csokkentes, amugy partallami modszert alkalmazo latszat intezkedes (a szamlat a vegen tobbszorosen te allod, csak az allami szerepvallalas (husos fazek, ergo a korrupcio no) valasztasok elott, mert magasabb fizeteseket, azaz a gazdasag beinditasat (kizarolag nalunk van 5 eve valsag) ezzel a politizalassal nem tudjak elerni. Igy ujabb es ujabb unortodox politikai eszkozokre kenyszerulnek es egyre tavolitjak az orszagot Europatol. Egyik propaganda-modszeruk hatasara pl. a szo Europa (az urnaknal nagy tomegekben megjeleno) egyszeru ember szamara lassan szitokszova avanzsal. Nem veletlen: Orban kormany egyetlen epkezlab ellenzeket sot korlatjat jelenti miutan a fekek es egyensulyok rendszerebe, orszagos intezmenyek elere vazallusait ultetve kvazi huberallamot hozott letre.

Módfelett Kényelmetlen 2013.11.14. 21:49:17

miből lesz erre fedezet?
majd az egyéb adóterhelésekről is írjál posztot ahol majd visszaszedik a különbözetet
meg hogy az mennyire tetszik

Vírusbácsi 2013.11.14. 21:51:47

Alapfokú matek: A BKV mióta létezik veszteséges. Ha most csökken 10%-kal, a viteldíj, akkor 10%-os utasszám növekedés kéne, hogy ugyanott legyen. Ez azért teljességgel kizárható. Ebben az esetben viszont nőni fog a veszteség. És ha nő a veszteség azt a költségvetés fogja fizetni. A költségvetés honnan szerzi a pénzt? Tőlünk, adófizetőktől. Akkor van árcsökkentés? Nincs. Ebből következik az a kérdés is, miért 10%? Miért nem 20? 37? 81? 12? Miért 10? Agyament populista baromság....

tobeor 2013.11.14. 21:54:30

A BKV 25 éve egyfolytában veszteséges (és átláthatatlan, korrupt). Folyamatosan a központi költségvetésből finanszíprozta az állam, azaz az ország adójából.

Most is veszteséges, most is az egész ország adójából fogják pótolni a hiányt. Tehát pontosan annyival többet vesznek el majd egyéb adókban, amennyivel kevesebb folyik be a bérletek árából.

De a hülyéket ezzel is át lehet verni.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.11.14. 22:00:26

Nagyon jó! Én a Fideszre szavazok!
Bár ha vennének fel még sok hitelt és így még olcsóbb lenne a bérlet, meg magasabb az állami dolgozók fizetése, akkor még jobban rájuk szavaznék.
Hát ha még a nyugdíj is nőne, meg az egyetemisták is kapnának valamit!

jet set 2013.11.14. 22:00:35

Normális jegyrendszerrel (időalapú, zónás) és sok normális P+R parkolóval lehetne ösztönözni a z embereket, hogy áttérjenek a tömegközlekedésre.

zila5 2013.11.14. 22:01:56

Én szívesen fizetnék 10 százalékkal többet is akár, ha minden nap végigtakarítanák a redvás járműveik belsejét legalább egy gőzgéppel.

ehpkb5 2013.11.14. 22:02:54

talán off, de - a corvin-negyed (sic!) metrómegállójánál lévő kísérleti beléptetőkapukról mit lehet tudni? sehol nem láttam róla semmi beharangozót/magyarázatot/büszkélkedést

Vírusbácsi 2013.11.14. 22:05:21

@tobeor: Ezek a dinoszauruszok (BKV, MÁV, VOLÁN, stb) szándékosan veszteségesek. Hiszen így is, úgyis megkapják az állami támogatást. Hiszen ezeknek a cégeknek működniük kell. És így lehet kitalicskázni a zsetont. Ha viszont véletlenül nyereségessé válnának onnantól ez megszűnne......

_zahnrad 2013.11.14. 22:08:24

@Vírusbácsi: A tömegközlekedés a világon alig pár helyen működik csak a beszedett jegybevételekből. Egyébként pedig a tömegközlekedésben nem lehet veszteségről vagy nyereségről beszélni, mivel a politikusok írják elő a bevételeket, lásd fentebb, és ugyanők a kiadásokat, azaz a menetrendet, vagy éppen 1-1 sztrájk hatására a bérezést. A cég nem tudja szabadon alakítani a bevételeit vagy a kiadásait, nem lehet veszteségről vagy nyereségről beszélni, ez a magyar média súlyos tájékozatlansága és felelőtlensége, hogy beleverte az emberek fejébe!

_zahnrad 2013.11.14. 22:10:01

@Vírusbácsi: Megdöbbenél, ha látnád, hogy a környező országokban mennyivel több állami/tartományi vagy éppen városi pénzt kap az ottani közlekedés.

Vírusbácsi 2013.11.14. 22:11:40

@_zahnrad: A világon SEHOL nem működik csak a beszedett jegyekből. De akkor miért 10%-kal csökkentjük az árakat? Hogy jött ez ki? Mi rá a racionális gazdasági magyarázat? Milyen számítások, modellek alapján lett ez most kitalálva? Miért nem 20%? Vagy 30? Miért nem tesszük teljesen ingyenessé? Stb, stb. Ez egyértelműen a leggusztustalanabb populista agymenés nagy vezetőnktől.

_zahnrad 2013.11.14. 22:14:04

Egyébként pedig a hatásait tekintve legalább olyan káros lesz a közlekedési cégekre a döntés, mint a rezsicsökkentés az energetikai cégeknek. A diák- és nyugdíjasbérletek utáni árkiegészítést, azaz a 3850 forint és a 10500 forint közti különbséget csak részben fizette ki az állam, miközben a kedvezmény mértékét előírta. Nem csak Budapesten, hanem az összes vidéki városban. Aztán veszteségesek, hát, nem csoda...
omnibusz.blog.hu/2012/02/06/tiltott_vagy_inkabb_kotelezo_lenne_a_bkv_allami_tamogatasa

tobeor 2013.11.14. 22:14:40

@Vírusbácsi: ez így van, csak nem a veszteség a fő cél, hanem a lopás, a veszteség ebben a logikában csak egy járulékos mellékes körülmény illetve eszköz.
ami érdekes, hogy egy kormány se akarja transzparenssé tenni valamiért az állami cégeket :) még a végén kiderülne hány milliót folyatnak át ezeken magánzsebekbe, naponta...

@_zahnrad: de, lehet veszteségről beszélni. ha több a kiadás mint a bevétel, akkor veszteség van. hogy ennek milyen okai vannak, az egy másik téma, de veszteség attól még van és lehet róla beszélni.

Vicca Verza (törölt) 2013.11.14. 22:24:52

Az Mszp okosan megmondta anno, hogy van egy jó hìrük, és ingyenes lesz a bkv, bukták is vele az éppeszű szavazókat...:-) Mivel full veszteséges a sztori lehetne akár ingyenes is, majd veszünk fel rá hitelt, és az unokák kifizetik egyszer. Hja, hogy ezzel már próbálkoztunk egyszer, és nem jött be, pech.

Lizzy01 2013.11.14. 22:30:35

Szerintem nem jó ötlet.Az előttem hozzászólók is rámutattak, hogy ettől nem lesz több bérletvásárló, viszont rengeteg pénz kiesik a rendszerből. Inkább az elavult jegyrendszert kellene nagyon gyorsan megváltoztatni.Gyakran szembesülők rokoni-baráti körben azzal,hogy pl. 2buszmegálló+3villamosmegállónyi útra nem vesznek jegyet (majdnem 800 ft/fő és akkor még a visszaút nincs is benne), hanem beülnek az autóba.(Emellett mondjuk az 5-ös busz vonalán Rákospalotától Pasarétig egy jeggyel végig lehet menni..)Szóval, ha végre bevezetnék az időalapú jegyeket, vagy a feltöltős kártya megoldást, akkor szerintem lényegesen többen használnák a közösségi közlekedést. De hát az új rendszer sokba kerül... Ha erre, illetve más szükséges fejlesztésekre nincs pénz, akkor miért is csökkentik a bérletárakat?

Lizzy01 2013.11.14. 22:30:35

Szerintem nem jó ötlet.Az előttem hozzászólók is rámutattak, hogy ettől nem lesz több bérletvásárló, viszont rengeteg pénz kiesik a rendszerből. Inkább az elavult jegyrendszert kellene nagyon gyorsan megváltoztatni.Gyakran szembesülők rokoni-baráti körben azzal,hogy pl. 2buszmegálló+3villamosmegállónyi útra nem vesznek jegyet (majdnem 800 ft/fő és akkor még a visszaút nincs is benne), hanem beülnek az autóba.(Emellett mondjuk az 5-ös busz vonalán Rákospalotától Pasarétig egy jeggyel végig lehet menni..)Szóval, ha végre bevezetnék az időalapú jegyeket, vagy a feltöltős kártya megoldást, akkor szerintem lényegesen többen használnák a közösségi közlekedést. De hát az új rendszer sokba kerül... Ha erre, illetve más szükséges fejlesztésekre nincs pénz, akkor miért is csökkentik a bérletárakat?

Mr. Mojo 2013.11.14. 22:35:28

Itt az a lényeg: akinek nem tetszenek ezek a dolgok, akik állandóan inkább mindenkinek a pártját fogják, és azt hazudják, azzal fenyegetnek, hogy a mi érdekünkben teszik, csak írják inkább, hogy "utálomazorbánt", és még gyurcsány alá is befeküdnék, hogy eltakarodjanak. Bármit is tesznek, úgyis csak ugatni fogtok, rühös kutyák, próbálva megmagyarázni szakmainak látszó szóvirágokkal, holott ilyen egyszerű a válasz, és mindenki hülye fidesz-troll, aki a ti bennfentes összekacsintós liberál-balos faszságaitokat nem hiszi. Szerencsétek, hogy a fajtátokat felkarolta az index, meg a többi nyomorék bulvár-portál, mert amúgy csökken a játszóteretek.

dr Smittpálelnökúr 2013.11.14. 22:56:11

@Mr. Mojo: Mi fáj kicsifiú? Bántják a szeretett vezetőd agyament ötletét a rizsacsökkentést?

Ne idegesítsd magad, mert még téged is be fognak zárni, mint a felcsúti bugrist, amikor elbukta a választást.

Mr. Mojo 2013.11.14. 22:59:12

@dr Smittpálelnökúr: Faszt se érdekel a faszom orbán. Hülye kicsi pöcsű gyermek, fáj az igazság? Nagyon megmondtad, mind a 11 éved tapasztalatával, és súlyos érveiddel. Szerintem anyád téged végbélen át hozott a világra.

Renee Le Renard · http://senkisehivta.blogspot.hu/ 2013.11.14. 23:01:03

@Mr. Mojo: "próbálva megmagyarázni szakmainak látszó szóvirágokkal"

Viszont tök jó hogy vannak ilyen rém egyszerű emberek mint te, akik még csak arra se veszik a fáradtságot hogy szakmai(nak látszó) érveket hozzanak fel. Kulturált, releváns és pártatlan hozzászólásról még csak nem is álmodozunk...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.14. 23:05:45

@Derabitz: A nyugdíjasok kedvezménye engem is nagyon zavar, főleg azért, mert több a kedvezményük, mint a diákoknak vagy a GYES-en lévő anyukáknak. Én csak 70 éves kor felett adnék ingyenes utazást, nyugdíjas kedvezményként pedig féláras bérletet, de csak nyugdíjkorhatár felett.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.14. 23:07:47

@Lizzy01: Elvileg kapott pénzt a BKK/BKV az időalapú elektronikus jegyrendszerre, persze külföldről...

ricamaca 2013.11.14. 23:08:22

A vonaljegyeket is a korábbi szintre kellett volna visszaállítani, bár azok még akkor is aránytalanul drágábbak maradnának, a havi bérletekhez képest...

reccs 2013.11.14. 23:10:27

Miből, miből, lassan végképp szétrohad a 3-as metró, sínestül, kocsistul, azt leállítják és annak a működtetési költségéből futja. :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2013.11.14. 23:32:04

S ez még mindig kevesebb 90 százalékkal, mint azt a mosolykirály Horváth Csaba javasolta.

Én örülök a döntésnek!

Ha takarékosabbak, kisebb jutalmakat fizetnek ki, nem kötnek értelmetlen szerződéseket, többen váltanak jegyet és bérletet, akkor ezt ki lehet gazdálkodni!

reccs 2013.11.14. 23:41:29

@mbemba: mármint úgy érted, nagyobb álami támogatást kapnak, vagy hitelt vesznek fel, amit majd egyszer az állam kifizet :)

smartdrive 2013.11.14. 23:46:30

@Vírusbácsi: "Alapfokú matek: A BKV mióta létezik veszteséges. Ha most csökken 10%-kal, a viteldíj, akkor 10%-os utasszám növekedés kéne, hogy ugyanott legyen."

alapfokú matek: akkor 11 százalékos utasszám-növekedés kellene

erre mondják, hogy epic fail

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2013.11.14. 23:46:34

@reccs: Nem az általad említett forrásokat soroltam fel!

Dr. Valentin Narcisse 2013.11.14. 23:48:26

Az, hogy a németnek ugyanaz a szolgáltató ugyanazt az áramot negyede pénzért adja, az nem környezettudatossági kérdés. Undorító a világ, hogy nem elég, hogy erősebb kutya b.szik, de néhány önjelölt megmondóember még azt is megpróbálja elhitetni, hogy nem így van, miközben ő maga is ezért van sz.póágon.

bioLarzen 2013.11.14. 23:52:23

@czjanos: Én megveszem az olcsóbb bérletet - aztán majd nem szavazok rájuk...

Anno, még a 94-es választások idején írta valaki, hogy a nagymamáját kifeszegetni sem lehetett volna a helyi MDF-piacról - aztán az SZDSZ-re szavazott :D

bio

bioLarzen 2013.11.14. 23:53:37

@ricamaca: Melyik korábbi szintre - az 1 forint 50 fillérre? ;)

bio

Sandor Akarki 2013.11.15. 00:38:32

Szerintem a legjobb lenne az egész országban az állatpolgárok számára ingyenes tömegközlekedés.

Ben Franklin 2013.11.15. 00:45:55

A 2006os bolsi kampány +5% államadósságába került a jövendőnek, így tudtak egy hangyafasznyival győzni. Remekül kormányoztak utána is, mint tudjuk.

Most meg csökken a GDP arányos adósság, tehát fizetik visszafele. De azért sír a sok bolsi hogy nem kéne már osztogatni...

WTF?

2013.11.15. 01:00:10

én úgy 2500 forintot adnék egy bérletért, vagy 100 forintot napijegyért. szóval tőlem jövőre se sokat fognak látni.
ez meg egy szánalmas próbálkozás szavazatokért. remélem tudják a fidesz fanok hogy a szavazófülkétől akár hazáig is követheti valaki őket, ahol szétvágják az összes családtagjának a torkát és kifestik a vérükkel a falakat a szeme láttára. óvatosan az ikszeléssel

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.15. 01:05:01

@Ben Franklin:

Megvitassuk komolyan?

A menetdíjak alakulását (nem csak a BKV, Volán is) vesd össze a gázolaj árának alakulásával.

A menetdíjak alakulását vesd össze a minimálbér alakulásával.

belgabela 2013.11.15. 04:35:19

Ennek minden ép ember csak örülni tud. Ha vesz bérletet, ha nem.

Etniez 2013.11.15. 04:36:16

@Vírusbácsi: Kedves hozzászólók. A bérlet emelések kimutatható utasszám csökkenéshez/nem fizető utasok növekedéséhez vezetett.

Végre nem emelik, sőt csökkentik. Ne legyetek ilyen szkeptikusak.

Én is a drága bérletek miatt szoktam le a tömegközlekedésről annak idején.

belgabela 2013.11.15. 04:37:53

@bioLarzen: Az MDF piac nem a pártról volt elnevezve okoska! Tipikus, ha hallgattál volna helyzet.

belgabela 2013.11.15. 04:40:00

@Etniez: Ellendrukkerek mindig lesznek, akkor is lenének, ha mindenki ingyen utazhatna. Mert a küldetéses embert, meggyőzni nem lehet. Még jó, hogy ez csak pár százalék.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.15. 05:40:35

Ez a 10%, amivel most csökkentik a jegyárakat, csaknem a duplája annak, amennyinek a bliccelők miatt elmaradt bevételeket saccolja a BKV (BKK).
Szóval akkor szemenszedett és pofátlan hazugság volt, hogy a bliccelők miatt veszteséges a BKV?

(Jó, akinek van egy kis esze, annak eddig is nyilvánvaló volt, hogy hazugság.)

Tisztességes jegy- és bérletárakat kellene kialakítani, és akkor kevesebben bliccelnének.

Ez pedig nagyjából 5000 Ft körül havi bérlet és 200 Ft-os, (Budapest méreteit és járatsűrűségét figyelembe véve) 1,5 óráig érvényes vonaljegy lenne.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.15. 05:45:54

@_zahnrad:
Viszont a 10 500 Ft-os bérletár kibaszottul túl van árazva, több mint 100%-kal.

Ezek az árak teljes mértékben a hasraütés módszerével lettek kiszámolva és kialakítva, NULLA szakmaiság bevonásával.

belgabela 2013.11.15. 05:51:54

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Idézd ki és mikor mondta, hogy csak a bliccelők miatt veszteséges a BKV! Én ilyet nem hallottam soha.

A többivel egyetértek.

eszim 2013.11.15. 06:38:26

@Ben Franklin: "Most meg csökken a GDP arányos adósság, tehát fizetik visszafele. De azért sír a sok bolsi hogy nem kéne már osztogatni..."
Mesélj kérlek a manyup vagyonról és hogy hány új adót vezettek be és emeltek meg!

bambanő (törölt) 2013.11.15. 06:52:50

A hajlektalan es egyeb notorius nemfizeto, potyazo ezutan sem fog berletet venni.
Ki kellene kenyszeriteni a fizetest: belepteto kapuk, fokozott ellenorzes, es elsosorban mentalitas kerdese lenne.
Sok helyen jartam mar a vilagon, keves helyen akkora potyazok az emberek, mint Magyarorszagon. Mashol ha valaki csoro, akkor gyalogol, kerekparozik, robogozik.
Jo szinvonalu, szervezett tomegkozlekedes sehol a vilagon nem mukodne allami tamogatas nelkul. Szinte mindenhol veszteseges. Az mas kerdes, hogy siman a mukodes okozza-e a veszteseget, vagy szetlopjak a vagyont.

Brenda79 2013.11.15. 06:58:31

@Módfelett Kényelmetlen: Igaz, és sajnos én vidéken lakó, bkk-t igénybe nem vevő (viszont helyközi utazásért egyéb volán társaságnak havi 18000 Ft-ot fizető) adózó az adóforintjaimmal majd támogatom a nagy falu tömegközlekedését :( :(

Ismeretlen Autós 2013.11.15. 07:12:08

BKK honlapján azt olvasom, hogy közületi vásárlásra nem vonatkozik: www.bkk.hu/2013/11/rezsicsokkentes/
Vagyis aki cafeteria keretének terhére kér bérletet, annak nem csökken az ára.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.11.15. 07:45:01

@belgabela: Pedig eredetileg de! A Madöf -talán 94-es- kampányának a része volt, hogy majd ők jól megszabadítják az embereket a lánckereskedelemtől, és termelői piacokat hoznak létre. Nem ez volt az eredeti nevük a piacoknak, de rajtuk ragadt. (Talán szándékos vírusmarketinggel, talán tényleg véletlenül.) Aztán elmúltak a választások, kínos is lett a termelői banán, megpróbáltak tőle szabadulni, de nem ment, mert a fene nagy jólétben volt rá igény. Még perrel is fenyegették az MDF-esek a szervezőket az illegális .névhasználat miatt, mire azok kitaláltak egy Market Development Found nevű alapítványt, hogy innentől az szervezi a piacokat. Mindegy, ez már a múlt, de a név bizony a párttól ered.

belgabela 2013.11.15. 08:16:22

@Csokis: Mesélj! Hátha nem is szerveztem olyan piacokat.:))

belgabela 2013.11.15. 08:17:34

@Brenda79: És a városiak meg a tiedet támogatják. Minden tömegközlekedés támogatott, okoska.

belgabela 2013.11.15. 08:19:08

@eszim: Magánszemélyeket érintőt egyet sem. Ha neked fáj a bankokat érintő, az a te bajod.

cso zsi 2013.11.15. 08:44:53

@belgabela: Mindegyik érinti a magánszemélyeket.
A rizsacsökkentés csak látszólagos, mert a közületeknek, tehát egy egy-két fős bt-nek kft-nek is nőtt a kiadása.
Az pedig át fog ruházódni a végfelhasználóra.

czjanos 2013.11.15. 08:53:53

@bioLarzen: Követendő álláspont!

czjanos 2013.11.15. 08:54:46

@cso zsi: Hát ez kimarat a "Magyarország jobban teljesít" c. szófosásból.

Brenda79 2013.11.15. 09:47:33

@belgabela: Egyrészt az én költségeimet nem csökkentik (ismétlem havi 18000 Ft) más adózók terhére, másrészt annál a volán társaságnál, akinek én fizetek, nem voltak csődközeli helyzetek, amiket látványosan át kellett vállalni a büdzsének, miután vezérkari tagok több száz milliós tételeket nyúltak le - szintén az adózók terhére, harmadrészt pedig ha megkérhetlek, ne okoskázz, mert nekem sem volt olyan a stílusom. (ez utóbbit köszönöm)

EvilHedgehog 2013.11.15. 09:52:09

@belgabela: Az összes banknál többszörösére nőttek a terhek. A szállítmányozók az útdíjat, a kiscégek a megemelt energiaárakat áthárítják a fogyasztóra, vagy inkább elcsalják az ÁFÁ-t. A telko cégek beépítették az áraikba az adót. A Telekom éppen most emelt árat ismét.

jut eszembe... 27%-os ÁFA.. 2011 Az osztrákoknál olcsóbb az élet. A haldokló nyugattól postaköltséggel olcsóbban vásárolsz mint a magyar kereskedőtől.. Virágzunk.

bioLarzen 2013.11.15. 10:40:11

@belgabela:

Szia,

"Az MDF-piacok a Magyar Demokrata Fórum kezdeményezésére a városokban létrejött vásárok voltak, amelyeken a mezőgazdasági termelők a közvetítő kereskedelem kiiktatásával, közvetlenül a fogyasztók számára értékesíthették termékeiket. (forrás: wiki)"

És, látod, rögtön demonstráltad is, miért veszélyes fegyver rögtön ilyen alpári stílusban, az ajtót berúgva beszállni egy beszélgetésbe: ha kiderül, hogy mgésincs igazad, egyből nevetségessé váltál, a neveletlen mellett, ami a beszólásod stílusa miatt amúgy is kijár. Ha csak annyit írtál volna, hogy szerinted tévedek, akkor most nem arcvesztve jönnél ki ebből a dologból - amit amúgy is elkerülhettél volna, ha veszed a fáradságot, és utánanézel annak, amit írsz, mielőtt beégeted magad.

"Okoska"...

"Ha hallgattál volna"...

bio

eszim 2013.11.15. 11:23:41

@belgabela:
HAZUDSZ, mert volt közvetlen adóemelés is, pl ÁFA, népegészségügyi termékdíj
Másrészt minden adót az emberek fizetnek, ugyanis nem a fán terem, vagy nem tudom mit képzelnek a fidióták.

Derabitz 2013.11.15. 20:57:14

@belgabela:

A minimálbért érintő 16%-os adó, egyáltalán nem a magánszemélyeket érintette. Nem ám!

kamasuka 2013.11.18. 12:03:20

Környezettudatosság 1000 éves buszokkal? Elmegy egy régi Ikarus, egy a régi zöldek közül, máris meg lehet fulladni mögötte.

Környezettudatosság max. akkor észlelhető náluk, ha kinő egy gomba az ülésen valamelyik hajléktalanról.

kamasuka 2013.11.18. 12:07:35

Látod Urbanista! Kellett neked politikai vonalat és rezsicsökkentést belekeverned! Máris idejött az összes gázrezsóra felült német béres majom, és máris fröcsögik a hülyeségeiket amelyeket népszava és kettős mérce közeli "ténytárakban" szedtek fel.

Nekik üzenném, hogy ha szerintetek nincs, meg kamu, akkor amit levonnak, azt dobjátok vissza állambácsinak, neki is nekünk is jó lesz.

Exminden 2013.12.16. 21:24:19

egy probléma van csak ezzel is, mint oly sok minden mással: nem egészen igaz.
Csak akkor veheted igénybe, ha saját magad veszed meg magadnak. Ha pl. a cégedtől, cafeteriában kapod (és a megfelelő ember megrendelte, elhozta, kiosztotta az arra jogosultaknak), akkor marad a régi ár, bibibi.

Zubreczki Dávid · http://urbanista.blog.hu 2014.01.25. 21:26:30

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: igen, trükkös. nekem is visszakérdeztek h kérek-e áfás számlát