Egy Luke Shepard nevű, Amerikában született, Belgiumban élő fószer három hónapig fotózott 21 ország 36 városában, hogy így emlékezzen meg a "brilliáns és sokszínű" európai építészetről, a végeredményt pedig feltolta a Vimeóra. A tegnap feltöltött alkotást bekerület a Vimeo Staff Pics csatornájába, ahonnan aztán szépen elkezdett pörögni a nézettsége. 

Meglepő módon két épületünk is szerepel az összeállításban. Ami azonban igazán meglepő: a Parlament mellett a másik a Nemzeti Színház (2:54)! Én mindig mondtam, hogy a huszadik század nagy felfedezése a díszkivilágítás, de hogy ennyit számít azt nem sejtettem. A fotón amúgy tényleg klasszul néz ki a színház.

A meglehetősen slendrián listát itt olvashatjátok az épületekről (mindkét helyen Hungry van írva, a Nemzeti Színház tervezőjeként pedig Denys Lasdun van feltűntetve, pedig ő a londoni Nemzeti Színházat tervezte).

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest film klip építészet nemzeti színház országház

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr75445672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cekkeres Mammer 2013.08.06. 21:39:26

Azóta kijavította Maria Siklósra... :) A római Colosseum építészei meg egy bizonyos Vespasianus & Titus :D Biztos egy korabeli építésziroda :D :D

oleszt 2013.08.07. 13:58:47

Szerintem is szép a nemzeti épülete, sosem értettem miért szólják le. És a szűk környezete is szép. Nemrég láttam ott egy esküvői párt fényképezkedni.

lüke 2013.08.07. 14:15:33

na ja, ilyen tudósok is vannak
(még a wikin is)

bioLarzen 2013.08.07. 16:49:15

Bocs, de ez a cím egy kicsit bulvárosra sikeredett. A szépség szubjektív kategória, tehát bárki, akármilyen képzettséggel is állít össze egy "szépségi" listát, az szubjektív lesz, és kizárólag azok véleményét fogja tükrözni, akik a listát készítették.

bio

bioLarzen 2013.08.07. 16:51:37

@oleszt: A Nemzeti anno olyan volt, mint a Terror Háza pengefala: az, hogy szép-e vagy sem, az emberek nagy része nem az alapján ítélte meg, hogy tetszik-e nekik vagy sem, hanem, hogy melyik poltikai oldalon állnak. A "polgári" oldalon állók megleopően nagy részének tetszett a megoldás, a "szoclib" oldalon állók döntő részének pedig nem - érdekes egybeesés, nem? Ugyanez volt a Nemzeti Színházzal is - emlékszünk még a megépítése körüli politikai huzavonára.

bio

Den91 2013.08.07. 18:48:42

Szakmai szemmel nézve nem hibátlan a Nemzeti Színház, néhol túl szűkös, másutt pedig fölös terek vannak "elpocsékolva". Mégis, ha kicsit félreteszem az építész-szememet, azt mondom, csinos színház, a műfajból adódó csillogással és eleganciával. Bár én bármikor bármelyik színházba elmegyek, vigyázzba áll még a szempillám is, annyira magával ragad a "színházélmény" :)

bunk0 2013.08.07. 20:33:33

Ez ugyanolyan dolog mint a lányok tunningolása; egy kis smink, egy kis photoshop - bárkiből lehet szépség.

Nem hinném hogy a nemzeti nagyon kiemelkedő lenne nemzetközi viszonylatban, de nem is kell miatta szégyenkezni; ennél ócskább hodályok is nevezetességnek számítanak csak azért mert jobb a marketingjük.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2013.08.08. 07:51:20

@bioLarzen: de hát pont ez van a címben, is, h egy fickó szerint az. persze ettől még lehet bulváros :)

bioLarzen 2013.08.08. 11:45:43

@~dá~: Hát, nekem az első mondat eléggé az - de ez legyen a blog legnagyobb hibája :D :D :D

bio

oleszt 2013.08.08. 13:17:57

@bioLarzen: igen, épp ezt nem értem, miért kell mindenbe politikát vinni, és nem meglátni a szép dolgokat.

bioLarzen 2013.08.08. 13:34:09

@oleszt: Na ja... Emlékszem, anno még én voltam a hülye, amikor arra a kérdésre, hogy mi a véleményem a pengefalról, azt válaszoltam, hogy nem tudom, mert látni nem láttam, és szakmailag sem értek hozzá, mert nem vagyok építész. Egyszerűen nem tudták feldolgozni a tényt, hogy valaki nem a politikai hovatartozása alapján mond esztétikai/szakmai véáleméányt valamiről :)

bio

humorpalanta 2013.08.08. 23:20:41

Én csak annyit mondok, hogy menjünk el egy nyilvános WC-re, majd a vonaton, aztán a Parlamentben, aztán egy plázában, végül itt. Nem lesz kérdés, hová tűnnek a milliók.

aulisho777 2013.08.11. 15:43:43

Egy épületet nem ismertem fel. 2:44-nél mit látunk?
süti beállítások módosítása