siemens1_1369995552.png_597x364

Dehogyis, még csak az kéne! Alighanem csak egy szép hátteret kerestek a prospektusukban egyik villamosuknak (9. oldal). A kontinens első földalattiját épp azért találták ki, hogy ne rondítsák el vele az Andrássyt. De azért furcsa gondolatkísérlet nem? (Tipp: BDZSH - heti beton)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest villamos andrássy út látványterv vi. ker belső-terézváros

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr265337400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

valerio 2013.05.31. 14:56:49

Ez a földFELETTI villamos.... Vagy a földalatti prototípusa, csak a masiniszta eltévedt? :D

Zokasz (törölt) 2013.05.31. 16:29:49

Gondolatkisérlet=Gondolatbűn!

Kuruttya 2013.05.31. 17:28:42

Inkább tervezzenek új kisföldalatti kocsikat :P

kovacs55 2013.05.31. 22:33:36

@Kuruttya:
Le kene gyartatni a regi retro kocsikat, kerul amibe kerul.....

J.László 2013.06.01. 00:17:56

A Siemens szeretheti az Andrássy utat. A budapesti kisföldalatti volt a Siemens első elektromos földalatti projektje (a szerelvényeket illetően). Így ez egyúttal referencia-munkája is volt a vállalatnak. Németországban a budapesti földalattit mutogatták az esetleg kételkedő berlini vagy hamburgi városatyáknak.

J.László 2013.06.01. 00:18:29

@kovacs55:
Ezzel maximálisan egyetértek.

Takezó 2013.06.01. 01:27:07

Hát inkább lenne ott egy villamos az egyik sáv helyett, mint a rengeteg autó...

Kuruttya 2013.06.01. 01:53:06

@kovacs55: azért ne felejtsük el, hogy a kisföldalattit sokan tömegközlekedni használják, nem nosztalgiázni. Remek dolog, ha egyet-kettőt visszaállítanak, de alapvetően maradjon meg használati eszköznek.

@Takezó: Van villamos. A föld alatt. :P

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.01. 03:36:23

@Takezó: mivel a földalatti az kéregvasút esély nincs rá hogy villamos pálya legyen felette.

Jock Ewing 2013.06.01. 05:59:48

@Gyurma73:
Van felette. A 4-es és a 6-os keresztezi.

Mikrobi 2013.06.01. 07:14:40

Ez sima hamisítás. Nyugodtan montírozhatták volna a körútra is, az is szép környék, de ott jár villamos is.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2013.06.01. 08:25:30

@Jock Ewing: "Púposodik" is egy kicsit az Oktogon emiatt, a körútról nézve StreetView-n is jól látszik. Fura lenne a Hősöktől a Bajcsy-ig 30-40 centivel megemelni az egész Andrássy utat :)

maps.google.com/?ll=47.505602,19.062991&spn=0.001939,0.006775&t=m&z=18&layer=c&cbll=47.505511,19.063114&panoid=IErhM33VDcX2gOjGRvhMtA&cbp=12,159.17,,0,3.06

(OFF: a rövidített Google Maps linkre miért dob "Üzenetedben olyan kifejezést vagy linket használtál, ami tiltott" hibaüzenetet a blog.hu?)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.01. 08:25:47

@Jock Ewing:
ott meg is van erősítve,lejjebb is van egy kicsit.

anyadmajma 2013.06.01. 10:11:24

Hát a Siemens csak maradjon a német piacon.
Pont elég azokat a rohadt ronda funkciótlan vacak kombínókat nézegetni a Körúton.
Szerintem nem kéne több ilyen randaság ebbe a városba. Bár az Alstommal szembe van egy előnyük: A kombínók műszakilag működnek. De ronda mind a kettő. Nem illik a városképbe sehogy sem. Bár a metró legalább nem látszik.

kvp 2013.06.01. 10:31:08

A kisfoldalattira jelenleg is gyart egy ceg pont odaillo jarmuveket. Ez pedig a skoda forcity sorozata, ami veletlenul pont ugyanazt a felepitest koveti mint a ganz kisfoldalattik, tehat gyakorlatilag a ketiranyu valtozata aramszedo cserevel mehetne is be az alagutba. (ok vettek meg anno a ganz megszunesekor a vallalat egy reszet)

Az alagutba mas nem nagyon fer be, a tobbi modern villamoson mashol vannak a forgovazak (ha vannak egyaltalan), ezert mas a kanyarokban az urszelvenyuk. A regi alagutban meg nem loghat tul a falon semmi es a sint meg a tartooszlopokat is nehez odebbdenni.

Egyebkent ha itthon akarnank legyartatni a jarmuveket, akkor a stadler tud meg jacobs forgovazas jarmuveket gyartani, ok vettek meg a videki jarmugyarak egy reszet. Tehat lehetoseg van boven es szerintem a ket legolcsobb ceget emlitettem. Egyik se siemens vagy alstom, de szerintem az itthon gyartott mav-os stadler flirt-ok is egesz jol birjak a magyar viszonyokat, szoval a megbizhatosaggal sem lenne gond.

anyadmajma 2013.06.01. 10:39:59

@kvp: Ja, csak az a gáz, hogy erre nem sok esély van, sajnos.
A régi orosz metrót is kb. negyedannyiért újították volna fel a gyárba, mint amennyibe ez a vacak került. Illetve kb fele-kétharmada lett volna az új szerelvény.
A kisföldalatti meg érdekes módon van vagy 50 éves, alacsonypadlós, és leszámítva (számomra) a belmagasságát, egész tágas belülről. Ezt úgylátszik modern technológiával, mint a kombínó, már nem lehet megoldani.

jet set 2013.06.01. 11:18:14

A körutat bezzeg el lehetett csúfítani villamossal.

Gyelde 2013.06.01. 14:00:57

@anyadmajma: Hú bazmeg, te aztán valami kurva nagy szakember lehetsz.

lobster thermidor 2013.06.01. 14:19:37

@anyadmajma:

Így a 21.században a hat ökrös társzekér nyilván jobban nézne ki, vagy akár a lóvasút is megtenné.
De a gyaloghintó, vagy akár az emberi által vonszolt riksa se lenne kutya...
süti beállítások módosítása