zoliber: Ingyen

Fotó: Zoliber Ingyen című képe az Indafotóról.

Sajnos nem tudtam elmenni tegnap az V. kerületi önkormányzat sajtótájékoztatójára, ahol bejelentették a Váci utca nagy "rebrandingjét". Pedig szívesen megkérdeztem volna, hogy miért egy másik utca, sőt egy másik városrész borozójában tartják a rendezvényt, ha már... Na de nem leszek negatív, ugyanis alapvetően örülök a bevásárlóutcák erősítésének, Belváros-Lipótváros köztérfejlesztéseit pedig többször is méltattam. Lássuk hát a sajtóanyag alapján, miről is esett szó - ám előtte vegyük sorra az előzményeket és a helyzetet.

Év elején a CBRE sajtóreggelijén kiemelt szerepet kaptak a bevásárlóutcák. Ott is elhangzott, hogy a turizmus - mindenféle irányból nézve - jól teljesítő ágazat idehaza, és ezeknek épp ezek a helyszínek lehetnek a célpontjai. Ezen a téren egyértelműen előnyben vannak a plázákkal szemben. Ahogy akkor leírtam:

 

"A legnépszerűbb kiskereskedelmi utcákban –  Váci, AndrássyDeák (Fashion street) – nagyjából a látogatók fele külföldi, a fele magyar. Ám nem szabad elfeledkezni a belföldi turistákról sem: a vidékről Budapestre érkezők jelentős része felkeresi ezeket a helyeket.

A Váci töretlenül tartja jó pozícióját, még akkor is, ha jelentősen csökkentek az árai. Sok kis bolt presztízskérdésnek tartja, hogy jelen legyen itt, és inkább itt maradnak, mintsem takarékossági okokból elveszítsék nehezen megszerzett helyüket. A 2012-ben érkezett új boltokkal (ReservedGEOX + Massimo Dutti) és a 2013-ban nyíló Deichmann-nal gyakorlatilag megtelt az utca. Ráadásul épp a napokban döntött az önkormányzat a Váci újraburkolásáról."

 

Nem csak az örök vetélytárs Andrássyval szemben erős a Váci, hanem a kerületen belüli új trónkövetelőkkel szemben is:

 

"Bevallom a Belváros Új Főutcája – a számos kritika ellenére – szívemnek igen kedves fejlesztés. És hogy mennyire váltotta be a reményeket? Nos aki azt hitte, hogy a Váci szerepét átveheti, vagy veszélyezteti annak presztízsét, annak csalódnia kellett. Ám ez nem azt jelenti, hogy ne indult volna el az élet az újrapozicionált várostengelyen. Megjelent egy-két új bolt is, de a valódi fejlődést a szolgáltatások terén érték el.

A CBRE elemzői szerint a Ferenciek tere átalakítása fog komoly előrelépést hozni és már a Március 15-e tér átalakítása is érezteti a hatását. A Palazzo Dorottya (melynek az útkereséséről a WAMP kapcsán már esett szó) fogadja be a Costest, ami azt jelenti, hogy Európa keleti felének legtöbb Michelin-csillagos étterme itt lesz egy sarokra egymástól. Ezzel érdekes forrponttá alakulhat a Vörösmarty tér és a Dorottya utca."

 (A teljes összeállítást a bevásárlóutcák harcáról itt olvashatjátok.)

   

A fentiek ismeretében nyitottam hát ki a sajtóközleményt, hogy vajon milyen rebradingre, újrapozicionálásra készülnek az ötkeresek. 

Az anyag először is végigveszi az északi Váci utca egykori értékeit (csak itt voltak exkluzív üzletek, ez volt az első komoly sétálóutca és a végén a két tér - Ferenciek és a Vörösmarty - valódi találkozópontot jelentett), majd megállapítja, hogy az elmúlt tíz évben ezek kissé megkoptak.

Bár már eddig is elég bő lére volt eresztve a közlemény, ám innentől nekilódul és tele lesz olyan fordulatokkal, hogy "látogatók felé történő következetes, szakmailag magas szintű kommunikációjának megvalósításában", meg "hosszú távú stratégián alapuló arculat", sőt "együttműködés eredményeképpen lehetőség nyílik egységes marketingkommunikációra valamint az egységes pozícionálás hozzájárulhat".

A sűrű maszlagból annyit lehet kihámozni, hogy létrehoznak egy Bevásárlónegyed Nonprofit Kft.-t, amely majd klaszterként fogja össze a Váci utca és környékének boltjait, de pontos szerepéről nem derül ki semmi.

A sajtóközlemény katartikus lezárással fejeződik be, miután végigveszi a nagy példaképeket a bécsi a Mariahilferstrassétől a londoni West Endig és a Regent streetig:

 

"Budapesten is találhatunk már korábbi példát hasonló összefogásra: az Élő Erzsébetvárosért Egyesület tagjai közösen lépnek fel annak érdekében, hogy az ún. romkocsmák környékét önálló budapesti egységként kezeljék."

 

Kétszer is el kellett olvasnom, hogy elhiggyem: Rogán Antal, aki néhány hónapja még a romkocsmák ellehetetlenítésén fáradozott, most példaképként emlegeti őket. Hurrá!

Sajnos ennél az emelkedett pontnál véget ér a közlemény és már elszontyolodtam, hogy ennyi volt az egész bejelentés, ám kiderült, hogy a lényeget elfelejtették elmailezni a távol maradóknak. Szerencsére az Index-cikkéből kiderül egy-két dolog, ami elhangzott még a sajtótájékoztatón (csak tőmondatokban foglalom össze a lényeget, a többiért kattintsatok át):

  • a cél az, hogy a Belváros Új Főutcája projekthez kapcsolódva kereskedelmi központtá váljon a Váci utca mellett a Bazilika előtti Szent István tér, a Zrínyi utca, a Vörösmarty tér és a Dorottya utca is. A projektből kimarad ugyanakkor a Váci utca déli szakasza, ezzel bevárják a Március 15. tér átépítését

 

  • a kerület a projekthez kapcsolódó kommunikációs feladatokra 2013-ban 200 millió forintot különített el, de „ha sikeres lesz, akkor lehet növelni a keretet”,

  • az új Váci utca „virtuális bevásárlóközpontként” működne, új logóval, ingyen WiFi-vel, a parkolási lehetőségeket is integráló informatikai rendszerrel. Egységesítenék az üzletek kiárusítási időszakait (habár ez többnyire önszerveződő módon magától is működik), és valószínűleg több nyugat-európai ország gyakorlatához hasonlóan lenne hivatalos bevásárlónap is (csütörtök vagy péntek), hosszabb nyitvatartási idővel.

  • az új Váci utca természetesen a közösségi médiában is megjelenne, valamint heti, havi rendszerességgel jelentkező eseményekkel is igyekeznének erősíteni a helyi és külföldi vásárlók kötődését. A közbiztonságra külön közterület-felügyelői különítmény ügyelne.

Az arculatról több szó is esik:

"Az új logónak két formája lesz: az egyik a most első ízben kiadott, várhatóan negyedévenként jelentkező 'Váci utca bevásárlónegyed magazin' címlapján látható árnyékolt óaranyszínű kapitálisokból álló tipográfia, a másik pedig egy kis nyilakkal szegélyezett „v” betű.

Utóbbi szimbólum idővel az utca térburkolatán is meg fog jelenni minden üzlet előtt: a kerület tervei szerint októbertől újraburkolják az egész Váci utcát, amivel „mediterrán arculatot” szeretnének kialakítani, bármennyire idegennek is tűnik ez az elképzelés Budapest jelenlegi belvárosától."

Íme a logó:


Hogy a gyakorlatban hogy fog kinézni az átalakulás, azt még nem tudni, de a Váci utca déli részén mindenesetre megkezdődött. Amint mike from budapest skyscrapercityre feltöltött képén látszik, nagyon furcsa dolgot kezdtek építeni az 54-es házszámnál. Mint a kormányhivatal engedélyéből kiderül, "CBA-áruház és étterem" épül ide. Kíváncsi vagyok, milyen lesz.


Tényleg miért nem kötelező kirakni utcafronti látványterveket egy ilyen jelentős átalakításánál?

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: marketing budapest ingatlanpiac belváros klaszter cba váci utca v. ker bevásárlóutca

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr835232643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.04.18. 10:32:59

A rengeteg turistákat lehúzó, tisztességtelen váci utcai zsibárussal meg pénzváltóval meg használt ruha kereskedéssel kellen kezdeni valamit. Sok helyen nem adnak számlát, becsapják a turistákat.
Meg a Bécsi utcában még mindig rohad szét az a pár épület, amiknek a helyére a Csipak féle Zepellin ház került volna.

A Szent István teret úgy lehetne rendbetenni, hogyha lebontanák az mocsok szocialista MKB bank épületet a Bazilika mellett. Vagy legalább előírnák a tulajdonosnak, hogy a környezethez illő homlokzatot alakítson ki.
De lesz itt még Zeppelni úgy érzem...

Jerofejev 2013.04.18. 11:59:11

@SontPent: Tegyünk rendet a káoszban. Olyan épület nincs, hogy szocialista. Valószínűleg szocreálra gondoltál, de annak annyi köze van az említett épülethez mint egy Makovecz templomnak.

A szóban forgó irodaház egy mezei modern épület, és egyébként semmi baj nincs vele, igaz kicsit már szutykos. Tudom, nincs rajta gipszlófej és pufók angyalfejecske, ki is kell végezni.

Erre a mediterrán jellegre meg nagyon kíváncsi vagyok. Ha csak jelzésértékűen jelenik meg, még akár elviselhető is lesz.

felucca 2013.04.18. 12:29:34

@SontPent: Semmi baja annak az épületnek, tisztességes modern homlokzat, visszafogottságával kiemeli a bazilikát, tök rendben van. A "környezethez illő homlokzat" adott.

Egyébként ilyen nincsen,hogy utólag előírom. Ha neked van egy szalmatetős kicsi házad az Andrássyn, akkor az a tiéd, és ha vagy olyan hülye, hogy milliárdokat kínálnak érte, de te nem adod oda, akkor az ott is marad, senki sem kötelezhet semmire. Sőt, ha rád akar omolni, élet- és vagyonvédelmi célzattal fel is újíthatod.

Kuruttya 2013.04.18. 13:07:40

Akárhogy is fog kinézni a CBA homlokzata, már csak amiatt jobb lesz a helyzet, hogy végre illeszkedni fog magasságban a melletelévő házakhoz, nem kell az ocsmány tűzfalakat bámulni.

babo81 2013.04.18. 16:27:09

Már megint CBA....qurva jól helyezkedik ez a Lázár gyerek! Különben is drága,mint a patika és némelyik üzlete kritikán aluli!Egy példa:Újpest metróvégállomás,ha jót akarsz ne vegyél ott gyümölcsöt! :(

BZ1975 2013.04.18. 20:14:43

ezt a mediterrán arculatot kár erőltetni, budapest arculat a későhistormizmus és az érett szecesszió..

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.04.18. 20:16:20

Mediterrán stílus egy kontinentális fővárosban? Milyen jó, hogy egy újabb arculat...

De remélem legalább ezt a lámpát végre helyrerakják majd ennek a rongyrázó faszságnak a keretében.
www.jarokelo.hu/budapest/bejelentesek/101/hianyzo-lampafej

Hisz tudjátok, az ilyen pitiánerségekhez nálunk milliárdos projektek kellenek, mert abból tudnak végre összelopni végre egy új lámpafejre valót. Anélkül csak a rohasztás megy évtizedeken át. Sőt, azután is.

különvélemény 2013.04.18. 20:49:40

Jé elkezdtek építkezni?
Már x éve kint van a cba príma logó az elkerítésen.
Egyébként egy romhalmaz volt az 54-es, azután nagy nehezen eladták (műemlék), majd elkerítették és ismét évekig állt a dolog.

Az elején az is ki volt írva, hogy luxuslakások lesznek, de akkor ezek szerint az egészet a cba szerezte meg.

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.04.18. 20:57:45

@babo81:

Ha te a CBA-t a "Lázár-gyerekkel" azonosítod, akkor nem sok fogalmad ehet arról, hogy mi is, ki is az a CBA. (Egyébként is két Lázár fiú van.)

A CBA egy franchise-rendszer, mellesleg 3. az FMCG-élelmiszer TOP-listán.

Lehet őket szidni, de utánuk lehet csinálni.

ON:
Rogán Antal inkább maradjon csendben. Az ötödik kerülettel sok minden egyéb is lenne, amit rendbe kellene tenni.
Kezdhetné mondjuk az adóssággal, amit felmalmozott, és nagy részét mi, adófizetők álljuk.

mizie 2013.04.18. 21:56:12

Kíváncsi vagyok, hogy Rogánnak az Ötkert után még miben lesz tulajdonrésze a felújított helyeken...

KullWahad 2013.04.18. 22:00:42

Meghökkentő ügyetlenség, hogy ezt az épületet miként nem érte egészen véletlenül egy repedés a falban vagy valami hasonló... valahogy úgy, mint a Hercegprímás utcában, előtte a Reáltanoda utcában, vagy régebben a Múzeum utcában, amelyeknél hogy, hogy nem "megrendült" az eredeti épület, ezért jujjj! nagyon gyorsan, biztonságosságilagos okokbul le kellett saaaajnos bontani őket. Hej, de bezzeg mecsoda gyönyörű vasbetony vázat húztak föl a helyükre! Oszt' még voltak oly' rendesek, hogy után szépecskén rágipszvakolták az összes pufók angyalkát meg cirádát is. No, hát köll ezeknél szebb?
Különben is, itt a Váciban még a régészeket is beengedték az udvarra mielőtt/miközben kibelezték vagy két emeletnyi mélységig, hogy legyen garázs. A hülye bölcsészek meg kivakartak a sárból valami középkori kemencemaradványokat, vigyék csak magukkal, ne zavarjanak ott semmi szépet!

Amúgy igen kíváncsi lennék, mely zsebekbe került véletlenül némi suska vagy valamiféle cserealap annak fejében, hogy _mégsem_ teszik be a buszmegállókat középre a Felszabon, illetve hogy az északi Klotild főbejáratánál _mégse_ legyen gyalogátkelő, ami ellen oly vehemensen tiltakozott a szálló egyik főembere a legutóbbi lakossági tájékoztatón.
Még amúgy: mégis, mi a péknek kell kicserélni a burkolatot - már azon kívül, hogy a vínersnicli - vagy mi a neve annak az osztrák műköves bagázsnak, amelyik az utóbbi 10-15 év alatt kb. 100 évnyi profitot ért el azáltal, hogy szerte a városban az ő ocsmondás, kis- és nagyobb méretű szürke és vörös kocekáit rakja le az összes kerület.
Harmadik amúgy: vajh vissza fog-é kerülni az emléktábla a ház falára?
Utoljára pedig: ez a ráépítmény valami nagyon otrombának látszik - olyan cba-s stílus...

Közbiztonság Szilárd 2013.04.18. 22:04:21

@De hol van Columbo felesége?:
Mondjuk ha oldalba basz Orbán Viktor pár évente néhány száz millióval (a mi zsebünkből...), ahogy a hozzá hasonlóan jól megtermett (160 centi?) Lázár-testvéreket, meg nem kell adóznod, a külföldi tulajdonú áruházakkal elletétben, viszont minden kedvezményt megkapsz, amit azok nem, nos, úgy azért simán utánuk lehetne csinálni.

Közbiztonság Szilárd 2013.04.18. 22:08:56

@KullWahad:
A legjobb buli a Gellért tér e téren. Mióta elkezdték ott a metróállomást építeni (vagy 7 éve... ennyi idő alatt napi 1 téglát beépítve 3 kőműves is már rég készen lenne vele) vagy 10-szer cseréltek burkolatot, hol ide, hol oda terelve a forgalmat.

Szólni is kéne nekik, hogy már vagy 1,5 éve ugyanaz a forgalmi rend, kurvára nem lesz ez így jó, ez már így is rekordidő, valakit nagyon seggbe fognak rúgni, ha nyárig sem történik ott semmi.

choko 2013.04.18. 22:27:01

"....mocsok szocialista MKB bank épületet"

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Köszönöm, ezen jót nevettem!

Schönen Abend noch!

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.04.18. 22:56:41

@Közbiztonság Szilárd:

Nem Lázárék a nagyfiúk és a CBA idén lesz 21 éves.
Hol volt akkor Orbán??? Még lázadó liberális korszakát élte, mikor a CBA-s fiúk bátran belecsaptak a lecsóba és kitaláltak valami újat.

Ebből a 21 évből 12-ben baloldali kormány volt.

nyu 2013.04.18. 23:16:41

Itt is ilyen gyorskajáldát terveznek, mint pl. a CBA Horváth kert a Krisztina téren?

Teljesen vállalható konyhájuk van.

2013.04.19. 00:09:32

@felucca: Nem, az egy szar ronda, igénytelen épület. Egyébként én jól tudom hogy mi a stílusa: szocialista modernizmus.
A velünk élő proli kádárizmus. Ráadásul szerintem kurvára nem energiahatékony.
Ha szerinted ez kádárista hulladék beleillik a Bazilika historizáló környezetébe, akkor neked orvosi segítségre van szükséged.

2013.04.19. 00:14:13

@Jerofejev: Tévedsz. Szocialista modernizmusra gondoltam.
Nem puttókákat hiányolom, amúgy a neoreneszénsz a kedvencem a historizmus közül. Én a historizáló környezethez illeszkedést kérem szémon, vagy legalább legyen valami kevésbé szembetűnő, vsszafogott homlokzata, mint pl. az egykori Spenótháznak a felújítás után. Abból kb. kihozták a maximumot, nem zavaró, nem igénytelen, nem kádárista hónaljszagú.
Szent István lehetne Budapest "Szent Péter tere", az egyik legszebb helye, ha nem lenne ott az a proli szar.

komplikato 2013.04.19. 00:30:01

Gondolom a belvárosi éttermek tulajai összehugyozzák magukat a hírre ... a röhögéstől. Mert lehet pofátlan hátszele egy áruházláncnak, meg pofátlan adókedvezményei, meg off-shore móka, de ettől nem lesz nívós étterme.

különvélemény 2013.04.19. 06:16:59

@komplikato:
A Váci utca tele van hulladék éttermekkel, nem nehéz azt a színvonalat hozni.

komplikato 2013.04.19. 07:08:07

@különvélemény: Akkor a lejáró szavatosságú kaját ezentúl nem csak a büfében kapható ebéd és pizza képében tudják eltüntetni majd. Tök jó.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.19. 07:15:23

Korábban kint volt egy tábla az építkezésnél, azon rajta volt, hogy CBA áruház és étterem épül. Vagy lehet, hogy az még a bontáskor volt ott...

alien 2013.04.19. 07:39:02

a lázár tesókat rühellem a pokol árpádsávos műanyag angyala

gyarló 2013.04.19. 08:18:20

@SontPent: Neked meg minimális építészeti műveltségre.

lobster thermidor 2013.04.19. 09:15:15

@BZ1975:

Teljesen egyetértek veled!
Ez a mediterrán stílus a Váci utcában nagyjából annyira idétlen dolog, mint a balatonfüredi domboldalba épített, teljesen tájidegen Görög - falu.

De ameddig Rogán szerencsétlen elképzelései, és enyhén szólva is "eklektikus" ízlése alakítják a Belvárosi dolgokat, csak a káosz, és a vásári zűrzavar fog uralkodni.

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.04.19. 09:51:47

@városjáró:

Megjött ez e-mail, miszerint válaszoltál, de a hsz-t itt sajnos nem találom..

Egyébként értem, hogy az "olvtárs" miről beszél, ő nem érti azt, amiről én beszélek.

2013.04.19. 10:36:24

@lobster thermidor: Várjuk meg mi lesz. Szerintem ez a "mediterrán stílus" egyszerűen kamu PR-duma. Valamit mondani kell, amivel el lehet adni.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2013.04.19. 10:51:29

@városjáró: ne haragudj, de nincs kedvej bíróságra járni. tényleg baromi liberálisan kezelem a kommenteket, de az utóbbi időben muszáj volt kicsit szerényíteni... :-( ugyanezt pc-n fogalmazva bármikor szívesen beengedem :-)

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.04.19. 11:08:53

@~dá~:

A bloggazda nyilván jól tudja, hogy mi a stájsz, de szerintem a kiszedett komment nem volt problémás.

Azt ugyanis, hogy a CBA fidesz orientált, mindenki tudja, ők maguk is így nyilatkoznak. Nem titok. Az pedig, hogy 21 éve milyenek is voltak a boltok mai szemmel, szintén ismert. Továbbá az is, hogy milyenek most, és e téren a CBA szerintem elég sokat lépett előre.

A blogtér telis tele van valóban problémás kommentekkel - megjegyzem, tapasztalataim szerint INKÁBB a fideszes/jobbikos kommentelők részéről olvashatóak durvább megnyilvánulások.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.04.19. 11:09:16

@~dá~: pedig vittem volna bablevest neked a sittre :)))

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2013.04.19. 11:18:00

@De hol van Columbo felesége?: igazad van, és ahogy leírtad teljesen vállalható. moderálni pedig természetesen nem oldalak szerint szoktam @városjáró: kösz, lehet h még élek a lehetőséggel ;-)

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.04.19. 11:32:00

@~dá~:

Ok., rendben, értelek.

A CBA-t előszeretettel azonosítja a közönség a Lázár testvérekkel - pedig ők csak egy része ennek a franchise rendszernek (igaz, elég szép része, de mégsem ők azok, akik a CBA fazonját adják.
A CBA-ról lehet elmélkedni, véleményt formálni, de azt nem lehet elvitatni, hogy komoly cégbirodalmat építettek fel. Mindennek hátterébe nem szívesen mennék bele, de az ugye mindenki előtt világos, hogy a 12 éves szocialista-liberális kormányok idején is tudtak fejlődni - ergo, valamit nagyon jól csinálnak a fiúk.
A tőke és a tőkés befektető motivációi a világon mindenhol nagyjából azonosak, a módszerekről pedig csak annyit, hogy jogerős bírósági ítéletek hiányában nem valami elegáns dolog másokat sározni...
Kommentjeimmel csak erre szerettem volna rávilágítani...

Egyébként jó a blogod, grat.

baliquez 2013.04.19. 12:47:58

Szövegbegépelő fideszjóbarát nem sok hajat hullajthatott el tipográfiai tanulmányai hosszú percei alatt, első két karakternél kibukik az ordas kontárság és akkor még a szóköz-távig el se jutottunk, pedig szintén megér egy mesét, hallga: en.wikipedia.org/wiki/Kerning

lobster thermidor 2013.04.19. 16:35:04

@SontPent:

Én azért Rogánékkal kapcsolatban sokkal gyanakvóbb vagyok annál, hogy egyszerű PR - akciónak tudjam be az egész hajcihőt.
Attól tartok, hogy a Váci utca logó typojával megadták a változtatások alaphangot.
Nyilván a romok köveibe vésett latin betűket próbálják stilizálni a feliraton, és ezzel a Március 15.-e téren feltárt Contra - Aquincum romjaira gondolva szuszakolják a Belvárosra az úgynevezett "mediterrán" stílust.

Én a szecesszió, és a klasszicizmus jegyeinek továbbgondolását sokkal nagyobb örömmel látnám viszont a Belvárosban, hiszen nem a római kori romokért jönnek Budapestre a látogatók, a hangulatos, szép régi épületeket évente tízezrek csodálják.
Persze értem én, miért helyezi át a hangsúlyokat a Belváros mai vezetése. Rogánnak sem ízlése, sem tudása nincs, ellenben sanda politikai szándékai vannak.

BZ1975 2013.04.20. 10:13:21

@lobster thermidor: a legelcsépeltebb, a legfantáziátlanabb és leghiteltelenebb ez a „mediterrán”-dolog ma Magyarországon, pláne, hogy ha másmilyen és nagy kulturális hanyománnyal bír az ország leghíresebb főutcája.

talán a meglévő és eredeti arculatához kellene alkalmazkodni...

BZ1975 2013.04.20. 10:14:50

@Jerofejev: későmodern, vagy szocmodern van. : )

beduka 2014.01.06. 23:13:22

Rogán a repedtsarkú parasztgyerek Papcsák és Kövér cimborájával karöltve szétszadizzák gyerekkorom kedvelt helyszíneit.Mit keresnek ezek a félművelt, mucsai ízléssel megvert percemberkék a közéletben?Annyi értelmes, értékes ember él, dolgozik a fővároson kívül is, miért ezekkel a kártevőkkel vert meg a sors bennünket?Vagy ez rendszerspecifikus, mint a háború utáni un.( bunkó) "munkáskáderek"? A seregben az ilyenekről mondták,hogy ha a sz@r fölkerül a polcra, leveri a befőttet.Hofi Géza sajnálatosan korán hagyott itt bennünket, azt gondolom ha élne a jelenlegi hatalom nem sokáig regnálna:))))-hiszen megmondta hagy ha mindenki rá szavazna aki látta, hallotta előadásait 'tán még Ausztriát is megnyerné:)
süti beállítások módosítása