csorlobacsi_1353915504.jpg_959x1278

"Ilyen is csak a városban történhet meg: A képen látható úr egy csörlős emelő és egy távirányító segítségével engedi le második emeleti lakása teraszáról a kis gurigurit. Végre el kaptam a pillanatot."

- írta Zsuzsi, akinek ezúton is nagy köszönet a képért, annyira szeretem az ilyen városi csemegéket. Úgy képzelem, egy nyugalmazott mérnök lehet, aki alighanem a teli táskát is így huzatja fel. 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest szerkezet ii. ker lövőház utca

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr814925829

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bedrótozva 2012.11.26. 12:14:12

A nejem azt mondta, féltem a drótozástól. Kijelenthetem, nem féltem, csak tartottam tőle. Joggal, nem volt annyira könnyű, de ez is megvan. Amikor csempevéséssel kezdtem, majd bedrótozva fejeztem be. Az a helyzet, hogy miután az oszlopok a helyükre ke...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrgeez 2012.11.26. 09:20:01

Mivel az nem az a szembelévő ház ablakából tükröződik, én inkább azt üzenném az első emeleti lakónak, hogy egyszer emelje be magának a teli kocsit menet közben ;) Egyébként mélységesen együttérzek az úrral, mérnökként én is folyamatosan ezen agyaltam egy-egy nagybevásárlás után a liftmentes ház legfelső szintjén, én simán indítanék egy kickstarter projectet az úriemberrel a sorozatgyártás kidolgozására, mert lenne kereslet a dologra!

pepita ceruza · http://8003713474976809073.slide.com/?public_pr=true 2012.11.26. 09:25:33

húdenagyon kellene nekem egy ilyen!!! minden bevásárlásom egy nagyhalál... (nem elég, hogy öreg vagyok, de erősen asztmás is, az ifjúság nem ér rá segíteni, és vagy egyszer szakadok meg a cipelésben, vagy többször fordulok, de a lépcsőzés még üres kézzel is nehezemre esik) Hallottam valakiről, aki ezt kézzel tekerőssel oldotta meg, de sajnos, legutóbb , míg felért, hogy tekerjen, lent ellopták a bevásárolt cuccot. :(

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.11.26. 09:27:05

@mrgeez: tyű de igazad van, ki is húzom az okoskodásom :D

Rézfánfütyülő fűzangyal 2012.11.26. 09:42:34

@mrgeez: Istenem, milyen országban élünk! Az első kommentelő első gondolata, hogyan lehetne ellopni!
Szégyellnem kell magam helyette!

Krasnyák Dudu · http://szmfszm.blog.hu/ 2012.11.26. 09:51:29

Én emiatt tettem le egy nagyon frankó lakás megvásárlásáról.
Itt a lépcsőházban volt ilyen szerkezet, amivel bárki megkímélhette magát a cipeléstől.
Annyi baja volt csupán, hogy a motor karnyújtásnyira lógott a hálószobám vékony falától és elképzeltem, hogy szombaton délelőtt én még alszom, amikor egy lakótárs megjön a bevásárlásból és kiesem az ágyból ijedtemben, ahogy beindul a csörlő.

Ennek ellenére remek ötlet!

Kozi73 2012.11.26. 10:07:31

Azért a v2.0-nál meg kéne még oldani, hogy a banyatank aljáról lógjon le egy kötél, hogy viharban a kilengést alulról lehessen megakadályozni.

Globetrotter2014 2012.11.26. 10:22:05

Hijjába, rózsadombi népek :)

Csokáv 2012.11.26. 10:51:13

V3.0-nál meg egyenesen a boltból csörlőzi vissza. :)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.11.26. 11:09:43

Hogyan húzzunk gurulós bevásárlószatyrot a másikra (másik pógárra) ?

ennek akkora hagyománya van pöstön, hogy profi sport klubokat kellene alapítani és évi bajnokságokat tartani, pl piacok és szupermarketek támogatásával

én már a fény gyermeke vagyok 2012.11.26. 11:13:06

Nem értem Zsuzsit. A parasztoknak nincs gurigurijuk?

apanna 2012.11.26. 11:20:54

Fölfelé megértem, de lefelé az üres kocsit, kézben is le lehet vinni.

Holly Goly 2012.11.26. 11:22:03

@én már a fény gyermeke vagyok: parasztok általában nem laknak emeletes házban - vagy ha igen, minden szint saját (vagy a tágabb családé), és az esetek 95%-ában földszinti a konyha, így nem kell azon izélni, hogy vigye fel az emeletre az ebédnek valót.

nyünyüge 2012.11.26. 11:22:23

Jópofa ötlet.

Nézem mindig, amikor ezeket a "banyatankokat" rángatják szegény emberek a járdaszegélykre fel meg a lépcsőkön egyesével, és az az érzésem (érdemes volna megkérdezni egy gerincgyógyászt), hogy ezekkel a rángatásokkal többet ártanak az izületeknek, mint amennyit segítettek a cipekedés csökkentésével.

Egyébiránt a járdán haladók szempontjából is látok némi karfiol, fejeskáposzta fejre-potyogás-veszélyt :).

én már a fény gyermeke vagyok 2012.11.26. 11:49:55

@Holly Goly: Ha a földszinten van a konyha, a paraszt meg az emeleten, akkor az ebédet ott is fel kell húzni. Egy ilyen guriguriba simán belefér egy oldal szalonna fél kiló hagymával.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2012.11.26. 12:04:05

Bocs, de ez semmi ahhoz képest, amit egy budai kis társasházban láttam (1970-es években épült téglakocka): ott egy másodikon lakó mozgássérült épített/építtetett egy felvonószerkezetet a lépcsőház közepére, amivel őt kocsistól fel lehetett emelni. Nagyon durván nézett ki az egész: semmi komolyabb tartószerkezet, csak néhány csiga a plafonra erősítve, meg 1-2 tartóvas jobbról-balról, meg a platni – mindez vagy 15 szál 5 mm-es acélsodronnyal körítve. Mint egy modern művészeti installáció.

katog 2012.11.26. 12:20:48

A XI. kerületben van egy néni, aki a harmadikra "viszi" hasonlóan a szatyrait. Ott mindez egy belső udvarban történik, elég volt csak manuálisan megoldania. :)

mrgeez 2012.11.26. 12:24:11

@Rézfánfütyülő fűzangyal: Én kérek elnézést, de nem egy tökéletes bűntényt akartam leírni - azt hiszem itt elég egyértelmű lenne a tettes - erre talán a smiley is utalhat.
Más: Mondjuk, ha abból személyes tapasztalatból indulok ki, hogy bármelyik lakóközösség kb. 10%-a általában őrült (+'mi van, ha a szél az erkélyemre fújja, és betöri az ablakot / kárt tesz az erkélyben'), átgondolnám a dolgot. Lehet tehát porszem a gépezetben, de az ötlet még mindig nagyon jó.

Holly Goly 2012.11.26. 13:31:04

@én már a fény gyermeke vagyok: a paraszt lejár ebédelni az ebédlőbe. de látom, nagyon a fényben vagy már, ha ennyire szándékosan nem érted...

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.11.26. 14:34:34

kíváncsi vagyok mennyi dő alatt, tiltatják be a jólelkű, cseppet sem írígy szomszéd banyák az önkörmival...

maximum grimbus 2012.11.26. 17:15:41

Hát, ez üt. Remélem van benne jó sok tibi csoki is, hogy megnyerje a hondát, és már vásárolhat be kocsival :) ly.my/csoki

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.26. 22:34:46

Zugligeti út 80 körül, a teniszpályás telken saját libegő visz fel a kapuból a házig.

Tell Vilmos 2012.11.27. 21:41:30

@pepita ceruza:

Sok helyen lehet ilyen csörlőt készen kapni. Ha jól emlékszem 20 rugó körül van, talán az OBI-ban is láttam...

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.11.28. 00:03:44

10-es úton kifelé Pilisborosjenőn is sokaknak van csörlős emelő a domboldalba épült házaknál.

nekem a legdurvább élményem egy XI. kerületi bauhaus házban egy akkora utólagos lift, hogy egy ember alig tudja magára csukni az ajtót :D
süti beállítások módosítása