376908_456785401021514_844559130_n_1_1343679261.jpg_960x731

Via: Régi képek, tipp: Sadia.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: fénykép építés flórián tér felüljáró iii. ker belső-óbuda

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr74687667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anna_mari 2012.07.31. 14:31:15

Lemaradtam valamiről, vagy:
1. Ez az egy kép egy bejegyzés?
2. Ez Index-címoldal?

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2012.07.31. 14:42:24

@dr. Bubó: 1982-ben kezdtek a Florian ter rendezeset, szoval ekorul keszulhetett a kep. 1984-ben adtak amugy at a jelenleg is lathato formajaban.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2012.07.31. 14:46:07

Uhh, ha igy nezne ki ma a Florian...

hg.hu/upload/images/photos/000/074/804/ObudaiLtp-Felszab40-013-FlorianTer.jpg

... akkor lehet az index szerkesztosege is a toronyhazban lenne :)

PiBá 2012.07.31. 15:05:58

@anna_mari: A címe: A nap képe. Nem tűnt fel? :)

Mzee1000 2012.07.31. 15:20:53

Akkor még fejlődött Budapest...

broom 2012.07.31. 15:34:42

ugyanonnan, szintén Flórián tér, amikor még új volt az üzletközpont

a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/313847_273116236055099_534837213_n.jpg

Rodolfo63 2012.07.31. 15:45:20

@Mzee1000: akkor még mertek nagyot álmodni :)

Rodolfo63 2012.07.31. 15:46:02

@broom: ahhhhhh, mekkora komcsifless árad a képből, csak így finoman újmagyarul :)

zbzbzb 2012.07.31. 16:09:01

jé, pont olyan buszok jártak akkor is, mint ma
némelyiknek talán a kocsiszáma is azonos

van mire büszkének lennünk!

hopptarisznya 2012.07.31. 16:10:24

remélem egyszer elbontják az összes felüljárót a városból, és aluljáróval helyettesítik. Szörnyűek.

felucca 2012.07.31. 16:14:58

@gergo: Ez marha jó! Láthatóan hiányzik a középső épületkomplexum a térről, ami így nem tér, csak egy üres hely. tele vagyunk félbehagyott dolgokkal.

felucca 2012.07.31. 16:19:32

Amúgy nem tudom, feltűnt e nektek, hogy az egyik felüljáróág teljesen felesleges, ugyanis az Árpád hídról Szentendre felé ez egy sima jobb-kisíves kapcsolat, amit csak az olyan gazdag országokban szoktak felüljáróval megoldani, mint a miénk.

A felüljáró valódi helye a Vörösvári úton lett volna, akkor létrejön egy akadálytalan harántirányú kapcsolat az Árpád híd felé.

Az UL-magyarázat az az, hogy amikor az elvtársak a Pilisbe mentek vadászni (Apát-kúti vadászház, Visegrád), akkor nekik nagyon kedvező volt a közvetlen Árpád-híd - Szentendre kapcsolat, ezért görbült el az eredetileg egyenes felüljáró észak felé.

innovation 2012.07.31. 16:19:56

Borzasztó hely Óbuda. Anno biztos hangulatos és szép hely lehetett, de aztán jött a kommunizmus/szocializmus és mindent tönkretett. (Előtte meg a nyilasok, ugye...)

Kovacsla 2012.07.31. 16:32:59

@felucca: A BAH-csomóponti felüljáró is ívben fut, és befelé kiváltható egy sima jobbra kanyarodással, ott az említésre méltó "hozzáadott érték" a Villányi út és a 61-es villamos keresztezésének a kihagyása.

felucca 2012.07.31. 16:35:03

@Macibb: Nem, a BAH-csomóponti felüljáró "egyenesen" fut. Ott az egyik ág a Budaörsi-Hegyalja, a másik, erre "merőleges" a Villányi-Alkotás. Ebből a felüljáró az elsőt viszi, az rendben van!

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2012.07.31. 16:37:00

Végre, oda is építenek egy felüljárót! Hurrá! Legalább nem kell olyan sokat várni a lámpáknál!
Aztán meg, remélem, majd minden kereszteződésben lesz egy felüljáró és Budapest lesz a Nagy Vasbeton Felüljárók Dicsőséges Városa! ;)

zbzbzb 2012.07.31. 16:39:28

@felucca: vannak országok, ahol a jobbra kis ívben kanyarodást a piros lámpa hatálya alatt is engedélyezik.
na ez tényleg gazdaságos, még gyors is és olyan helyeken is működik, mint pl. kína, ahol azért jóval fejletlenebb a közlekedési kultúra mint nálunk.

zbzbzb 2012.07.31. 16:40:31

@bestpixel: te mit szedsz? vagy mit kéne szedned?

Von Schwarz (törölt) 2012.07.31. 16:40:59

@bestpixel: Basszus, csak 30 évet késtél a kommenttel :)

2012.07.31. 16:41:23

ezt a szart is vissza kéne bontani az összes többi belvárosi felüljáróval.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.07.31. 16:42:59

Én meg azt hittem, hogy már felépült! Remegést látok a Mátrixban! ;)

zbzbzb 2012.07.31. 16:47:09

@TrueY: neked se nagyon sikerült :)
nem baj, majd legközelebb

dr. Bubó 2012.07.31. 16:48:25

készülhetett volna a kép MA is...

hasonlóság: az út állapota azonos...

különbség: a munkát nem két gép végezné, hanem több ezer közmunkást látnánk a képen...

Kovacsla 2012.07.31. 16:48:59

@felucca: Ja, hogy forgalomszervezési szempontból egyenes, csak a csatlakozó utcák görbék :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.07.31. 16:49:34

@zbzbzb: Azt hittem, hogy most bontják, mert viszik Felcsútra, a stadion mellé... ;)

zbzbzb 2012.07.31. 16:51:55

@TrueY: hülyéskedsz? ilyen kicsit vinni felcsútra?!
hát ezért tuti 4 év kényszermunkát fogsz kapni.

felucca 2012.07.31. 16:52:31

@Macibb: Igen. Magyarán a Flóriánon sarokforgalomra van a felüljáró, a BAH-nál meg keresztező irányra.

zbzbzb 2012.07.31. 16:52:32

@Macibb: így-így, vagy a tányér nem egyenes, vagy a leves görbe :)

CoIie 2012.07.31. 20:23:59

A felüljárón a gyak. üres busz sáv a non plus ultra - mindez milliárdokért! A dugó pedig sokszor végtelen Szentendre felöl mindezért!

KissGecihuszár 2012.07.31. 20:35:59

@Mzee1000: Hát ha ezt a borzalmat "fejlődésnek" hívod, akkor csak annyit tudok hozzáfűzni: "így jó, nem ez a baj, belül van a zűrzavar..." (H.Charlie) Hál Istennek, vagyok annyi idős(40), hogy én még láttam a "békebeli" Flórián teret, Váci utat, a panel nyomortelepek nélküli Újpestet, stb, mert ami itt az utóbbi 30 évben készült, nos arra sok mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy szép, ízléses, emberi léptékű!

UncleSam 2012.07.31. 20:59:28

Hát ez a felüljáró nagyon kellett,a Flórián téri elavult ,két sávos körforgalom helyett!

cso zsi 2012.07.31. 21:26:55

@KissGecihuszár: Nem kell a wc-re is kocsival menni, ez igaz. De ahhoz, hogy te a wc-re menj, pár gépjármű(ves szolgáltatás) hozzájárul, naponta. A mai 5xx kilométeremet olyan gépjárművel tettem meg, ami aljas módon személygépjárműnek látszik: www.autocarideas.com/wp-content/uploads/ford-fiesta-1.jpg
Mégis, csak kétüléses (furgon verzió).
Miután a kollégát kitettem a lakhelyénél, A forgalommentes délután esetén is problémás volt a feljutás a hídra a buszsáv miatt.
Az összes budapesti hidunk, és felüljárónk a spórolás áldozata.
Kell a buszsáv, az tény, a közösségi közlekedést előtérbe kell helyezni.
Igen, de mihez képest?
Jelenleg a gépjármű a mumus.
Nézd meg legközelebb, hogy a szolgáltatók (alvállalkozói) milyen járművel érkeznek hozzád. Nézd meg az álláshirdetéseket, ahol bizonyos munkakörök vállalásához a saját gépjármű (nem kamion) megléte alapfeltétel.
Már régóta nem szórakozásból autózunk, aki meg megteheti, annak az 1000 forintos benzinár sem lesz akadály. A szolgáltatások "picit" drágábbak lesznek.

Az üres buszsáv egyébként olyan, mint az üres rokkantparkoló.
Nem használhatja bárki, mert majd lehet, hogy jön egy kedvezményezett.
A nem, vagy kevesebbet használt részt is pont annyiért építették, mint a gyakrabban használtat.
Jelenleg hány buszjáratot szolgál ki a felüljárón? Mekkora hátrány érte azokat, amíg nem volt? Elég lett volna oda egy fáziseltolt lámpaváltás, és elsőként mehetnének a buszok, ahogy ellenirányban a végállomás felé is ki van alakítva ugyanez.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.07.31. 21:34:37

@zbzbzb: "hülyéskedsz? ilyen kicsit vinni felcsútra?!
hát ezért tuti 4 év kényszermunkát fogsz kapni."

Ez az ellenforradalmárok támadása! Csak küszöbnek gondoltam!

cso zsi 2012.07.31. 21:36:22

@felucca: Az meg nem látszik, hogy mindkét felüljáró a két akkori legnagyobb forgalmú hídról, a legnagyobb forgalmú üdülőterületek irányába visz?
Lehet, hogy pártérdek volt, de a népnek is "jól jött". Holott már akkor megtehették volna, hogy helikopterrel röpködjenek a "fontoselvtársak".

KissGecihuszár 2012.07.31. 22:30:56

@cso zsi: azért azt ne akard már bemagyarázni nekem, hogy a Bp-n reggel és este araszolgató kocsik mindegyikében olyanok űlnek, akiknek munkaeszközük a kocsi. Jó, ha az utakon ácsingózó autók 25-30%-ban utaznak olyanok, akik a nap nagyobb részét az utakon töltik, a többiek reggel szépen bemennek a csiri-biri irodaházak mélygarázsába, majd onnét késődélután haza, s közben esetleg útbaejtik az ovit, sulit, néhanapján a supermarketet. Maradjunk annyiban, hogy felvitte az Isten a dolgunkat, hiszen a Ny-Európai átlagbér 1/6-ból (4-500 EUR) önfeledten autózgatunk (már aki...)

Pierr Kardán 2012.07.31. 22:43:11

@felucca: "Amúgy nem tudom, feltűnt e nektek, hogy az egyik felüljáróág teljesen felesleges, ugyanis az Árpád hídról Szentendre felé ez egy sima jobb-kisíves kapcsolat, amit csak az olyan gazdag országokban szoktak felüljáróval megoldani, mint a miénk."

Szerintem meg nem felesleges! Elég nagy forgalom megy rajta kifelé, a kifelé haladó felüljáró-ágon nem is lépték meg a buszsáv kijelölését (annyi indokkal, mint amennyivel a befelé ágon létesítettek buszsávot, létesíthettek volna kifelé is :-))).

Kicsit levon az érvelésem hatásosságából az, hogy a kifelé haladó járművek forgalmát a Raktár utcánál már meg is akasztja egy lámpa, szóval ez olyan magyaros felüljáró :-))

halar 2012.07.31. 22:58:26

hát ez egy nagy hiba volt.

kutyaaszarpor_a_szembe (törölt) 2012.07.31. 23:27:18

végre építkeznek ebben az országban
mongyuk kár hogy csak ott peseten,de azért jó látni hogy van építkezés ebben az országban!

Vierre_ 2012.07.31. 23:27:35

Egyrészt: Óbudán lakom, és nem szeretem. De a felüljárókat szeretem, ha van értelmük. Jelenleg annyi értelme van, hogy ha kis ívben kanyarodsz lent jobbra, akkor egy utcába be tudsz menni autóval, továbbá ott a buszmegálló, míg a felüljáró gyorsan vezet rá a Szentendreire. Nekem nincs bajom a felüljárókkal.

Másrészt, egy másik blogon, jellemzően autófüggő forma ostobázott le, amikor mertem beszélni a felesleges luxus fogalmáról, ami nálunk leszűrhető bármikor a forgalomban, miszerint hány autó van valóban kihasználva. Én figyelem, jellemző az egy autó-egy ember, ritkább az egy autó-két ember és ha egy autóban több mint ketten ülnek az vagy mert gyerek is van, vagy mert munkásokat szállít.
A buszsáv kell, mert ott egy járműben alsó hangon tízen utaznak, csúcsidőben hatvanan, míg egy autóban jellemzően csak a sofőr ül.
Nálunk tudatos döntés, hogy nincs autónk.

Bel-Óbuda sajnos elég kicsi, a Budakalász felé vannak jó helyek még, de pont a Flórián tér, ott lakom, totál filingtelen, itt élek lassan hét éve, de nem megy megszeretnem :(

cso zsi 2012.08.01. 10:44:33

@KissGecihuszár: "a többiek reggel szépen bemennek a csiri-biri irodaházak mélygarázsába, majd onnét késődélután haza,"

Aha, persze.
Ezek szerint az mind valami főnök, vagy minimum középvezető lehet.
Mert az átlagbeo az nem kap parkolót. Ugyanis fizet a cég az irodaháznak a helyért, ugyanúgy, mint bárki más egy közcélú parkolóházban.

Amióta elindultak az üzemanyagárak a csillagok felé, drasztikusan kevesebben vannak az utakon a hobbiautósok.
Az autózás már rég nem luxus, eddig csak szükség volt, lassan kényszer lesz.

Vierre_ 2012.08.01. 11:08:44

@cso zsi: statisztikailag nincs drasztikus csökkenés. Én nagyon sokáig autóval jártam, egy kellemes corollával, tudom milyen, amikor lassan vécére is azzal jársz. Aki autós, nagyon ritka esetben kattint, inkább kibekkeli, kispórolja a benzint, de nem teszi le a kocsit. Sztem ez az ember természete :D A kényelem és a privát szféra akkor is többet ér, ha csak egyedül jársz a kocsiddal és méregdrága a benzin. :)

cso zsi 2012.08.01. 11:24:03

@Vierre_: Az utóbbi harmincegynéhány évben alig volt saját autóm. Ellenben több szolgáltatást is személygépjárművekkel, szgk méretű furgonokkal végeztem. Napi szinten járom a várost, nekem nem csak a reggeli, és esti csúcs a közlekedési időszakom. Az országnak még a főváros közelében is (80-150 km) vannak olyan pontjai, ahová gépjármű nélkül nem jutsz el a nap általad kívánt időszakában. Onnan a kijutás pont ugyanúgy "lehetséges".

Vierre_ 2012.08.01. 11:45:28

@cso zsi: nyilván valóan számodra a gépjármű munkaeszköz. Ez számomra nem gyalu. Én attól kapok hülyét, amikor bejárásra-hazajárásra látom azt amiről fent beszélek. Óbudáról a Rákospatakig írd és mondd 30 perc alatt bent tudok BKV-val lenni- egy másik sztori, hogy a BKV-t is gyalulom rendesen-. A villamos 15 perc alatt teszi meg azt az utat, amit kocsival van hogy negyven perc, attól függ, hol áll be a Hungária. Egy jól működő, megfizethető és pontos tömegközlekedés üt mindent. A bajom az, hogy miközben sok a csaksofőrös - hülyét kapok ettől, a tömegközlekedésünk is egy merő fekália. Próbálok úgy gondolkozni, lehet, nem túl trendi, hogy mi lenne a leghasznosabb = gyors, környezetbarát, 100 %-os kihasználtság, megfizethető és logikus. Gondolkoztam robogóban, de családdal annyira nem praktikus :D Bringában, de nem biztos, hogy akarok napi harminc km-t tekerni, szóval nemtom, egyelőre maradok a BKV-nál, fájtolgatok velük és nagyon dühös vagyok az autósokra, mert ha kihasználnák a négy-öt személyt és/vagy tényleg csak akkor használnák a kocsit amikor szükséges, élhetőbb lenne ez a város.
Tesztelni szoktam. Ha lerobban valami, villamos vagy bármi és várni kell a pótlóra, mindig stoppolok. Nappal van, kicsi vagyok, szőke vagyok, nő vagyok, sokan vannak, kicsi az esély, hogy magam vagyok a tömeggyilkos :D
Soha nem vettek még fel (kivétel a BKV sztrájk, akkor 4x). Tehát még akarat sincs arra, hogy kihasználják az autójuk kapacitását, full pazarlás.

cso zsi 2012.08.01. 12:24:07

@Vierre_: A munkahelyeim mindegyikét gyorsabban közelítettem meg gépjárművel, mint tömegközlekedéssel. Gyermekkorom óta van bérletem, az kb 40 évet tartalmaz BKV-val.
A Hungárián van kétszer fél óra, amikor a villamos gyorsabb. Ez a Thököly úti lámpa elállításnak köszönhető.
Ráérő időmben szoktam villamosozni az 1-es vonalán (Népliget-Árpád híd), azt helyenként gyalog is lehagyom. Ha sietek, akkor metrózom, és bízom abban, hogy nem épp az a szerelvény áll meg valami esemény miatt.
A "csaksofőrös" autókba nem látsz be, miért ül egyedül a vezető. Fentebb mutattam egy autót, azon még az sem látszik, hogy tgk/furgon. Milliós eszközöket, szerelési anyagokat rejthet a csomagtér, amihez nem sokaknak lehet köze.
A BKV sztrájk idején tisztább volt a város levegője, és lehetett haladni is. De hogy miért nem akart senki beülni a kocsiba, mikor épp csinos szőke hölgyeket fuvaroztam volna? :))))
Egyéb negatívumokat magad is leírtál. Egy laptopnál nagyobb napi használati tárggyal már nem buli tömegközlekedni. Robogó, és kerékpár sem jöhet számításba ez esetben.

Vierre_ 2012.08.01. 14:54:06

@cso zsi: De belátni, mert le tudod szűrni, mert nem munkásgatya, hanem öltöny vagy laza ruha és de, lehet menni táskával is, :D Ez mind mind kényelem kérdése, nem is baj az, ha ki van használva az autó, de elvekről beszélgetünk és biz itt nem fognak találkozni az elveink, viszont jó volt erről beszélgetni, köszi :)
süti beállítások módosítása