Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Foto1[1].jpg

Bár a fővárosi buszok egységes új színe még várat magára, van amit már nagyon szépen helyreállított a Budapesti Közlekedési Központ. Egy 1961-ben beszerzett trolibuszpótkocsit! Merthogy ilyenek is szelték egykor a pesti utcákat. Leginkább Zuglóban, a 75-ös vonalán:

P%C3%B3tkocsis-75-%C3%B6s-troli-a-N%C3%A9pstadion-%C3%BAt-Th%C3%B6k%C3%B6ly-%C3%BAt-keresztez%C3%A9s%C3%A9n%C3%A9l-1965-ben[1].jpg

Aztán néhány év alatt kiderült, hogy nem a legjobbak, jöttek helyettük a csuklósok. Azután rozsdásodásnak indultak a 26 ülőhelyes járművek:

Foto3[1].jpg

Azután, mint a BKK honlapján olvasható:

A-923-as-p%C3%A1lyasz%C3%A1m%C3%BA-trolibusz-p%C3%B3tkocsi[1].jpgA járművet a BKV megőrizte, majd 2011 augusztusában munkához láttunk, hogy felújítsuk a 923-as pályaszámú kocsit – és mostantól a szentendrei Városi Közlekedési Múzeumban méltó helyet is kapott a többi legendás jármű között. Az érdeklődők, akik találkozni szeretnének a „régi ismerőssel” vagy akik először szeretnék megcsodálni a közlekedéstörténet egyik különleges darabját, hétfő kivételével minden nap 10 és 17 óra között, mindössze 320 forintért megtehetik ezt. A járművet igyekszünk a nagyközönségnek később is bemutatni, erre legközelebb a szeptemberi Autómentes Napon, a BKK által szervezett Európai Mobilitási Héten kerülhet sor.

Igen, kedves Kommentelők, én is tudom, hogy nem ez a legégetőbb probléma a budapesti közlekedésben, de hadd örüljek neki egy kicsit!

Fotók: BKK

Egy kattintás és nem maradsz le a friss posztokról:

Címkék: budapest közlekedés töri felújítás szentendre trolibusz

A bejegyzés trackback címe:

http://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr564682735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

bestpixel · http://www.fotoskepzo.hu 2012.07.28. 01:22:58

Ja , de szép! Szeretnék egyszer utazni is benne! ;)

(Örülök, hogy van ilyen egyáltalán, de érdekes, hogy Szentendrén van, és nem Budapesten a Városi Közlekedési Múzeum...)

Bakacsin 2012.07.28. 03:19:25

Életünk egy kis darabja méltó módon helyére került. Ennek szerintem a legtöbben örülünk.
Oly sok mindennel (mindenkivel) kellene ezt megtenni...

pubá 2012.07.28. 04:00:27

Mintha a Thököly-Hungária sarok lenne......

magyar bucó 2012.07.28. 06:16:38

@Bakacsin: Igen, pl. azokkal a buszokkal, amikkel naponta közlekedünk. Majdnem úgy néznek ki, mint ez a felújítás előtt.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.07.28. 07:56:38

Én minden ilyen hírnek örülök, jó, h megmentik ezeket a régi, ma már történelmi darabokat.

Nálunk is van két csodajárgány, büszke rájuk a város:

www.mvkzrt.hu/images/ik_31.jpg

www.mvkzrt.hu/images/ik_620.jpg

garsa 2012.07.28. 08:37:35

Jó látni ezt a masinát..... ezzel jártunk a Hungária Körútra és az Üllői útra meccsekre.....

Anti Anyag (törölt) 2012.07.28. 10:10:08

Én itt már nem láttam ilyet, pedig a 75-ös vonalán laktunk, de Bulgáriában, ahol gyerekkoromban voltam nyaralni igen, szinte minden trolinak volt.

Fergabor1 2012.07.28. 10:54:54

1. Én utaztam is rajta, még gimnazista voltam, a 75-ös éppen kellett.
2. A 75-ös nemcsak Zuglóban járt (mint ma), hanem a Népligetből (IX. ker) a Könyves K., Hungária krt.-Ajtóssy D. sor, Dózsa Gy. úton a mai Ibis szállodáig sokáig Volga sz.), azaz XIII. ker.

Fergabor1 2012.07.28. 10:59:02

@pubá: Nyertél. És a villanyrendőr irányító fülke (nna, azt magyarázza meg valaki egy mai gyereknek, hogy egy ilyen kakasülőből kapcsolgatta a rendőr a lámpákat) előtti rész a 72-es troli visszafordító kanyarja volt. A Hungária akkor még csak egy, kétsávos út volt.

privateer 2012.07.28. 11:34:46

@Fergabor1: Volga - Ibis hotel nincs már meg. Első elbontott panelház az országban. Érdekes sztori az is.

kicsibuta 2012.07.28. 11:56:47

@klarky: Hűha, de szépek! Jól értelmezem, hogy az első képen lévő megkapta a hivatalos oldtimer minősítést? (A rendszámból gondolom.)

bioLarzen 2012.07.28. 12:05:03

"Trolibuszpótkocsi. Tudtátok, hogy volt ilyen?"

Tudtuk, mert olvassuk a hamplót is ;)

bio

Tobruki 2012.07.28. 20:21:39

Én is ilyennel jártam dolgozni (meg a műjégre korizni) a 75-ös vonalon, no meg heti hat forintba kerülő BKV bérlettel, merthogy a pótkocsin nem volt kalauz, azt csak a bérletesek használhatták.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.29. 01:01:37

Volt valami súlyos utánfutós baleset. Arról valakinek van konkrét infója?

Iza Béla (törölt) 2012.07.29. 09:54:30

Még ma is léteznek pótkocsis autóbuszok, nem is régiek. Pesten trolibuszból is volt pótos, autóbuszból is. Viszont mikor lesz hozzá vontató? Az Ikarus 60-ast Szeged megcsinálta...

@bestpixel: Ott volt hely és mivel az 100% BKV, ott csinálták meg, ahol lehetett. Nem kell mindennek Budapesten lennie. :) De ha mégis vissza kellene hozni, jelenleg kb. Baross kocsiszín vagy a fehér úti főműhely lenne alkalmas a befogadására. Mindkettő helyett ekkor másikat kell építeni, így talán egyértelmű, hogy nem is esedékes a dolog.

ztboy 2012.07.30. 12:29:03

@privateer: Ha lakóházat nézzük, akkor tényleg az első volt, ha panelépületet nézzük, akkor a tőle nem messze állt Spirál szervízépület megelőzte. :)

cso zsi 2012.08.01. 11:16:23

Azt hányan játszottuk, hogy a pótos első ülésén mi "vezettük" a trolit?

Szúrófény 2012.11.03. 05:58:41

@garsa: 1956 ban ilyennel jöttem haza Debrecenből Miskolcra! Nov. 10 körül. A busz húzott egy motor nélküli másik kasznit! 70 tank látványa nyújtotta a bámészkodni valót!

Roy 2013.02.19. 13:57:10

Én még utaztam ilyenen.

butyko 2013.02.19. 15:00:30

@Iza Béla: Sőt,egészen újak is vannak,például az elmaradott Svájcban... www.hess-ag.ch/en/busse/linienbusse/buszuege.php