locsonk2.jpg

Baloldalt Somogyi József Leányka csikóval című, 1965-ben felállított szobra látható Neszták Béla fotóján, melyet pár éve töltött föl a SzoborLapra. Jobbra és alant ugyanennek az alkotásnak jelenlegi állapota tekinthető meg az ittlakunk.hu, ma publikált képein. A szobor környezete már korábban romlásnak indult - hivatalos úton - hiszen a hozzá tartozó kis medencét felszámolták, a helyét kikövezték. Most viszont a csikó hátsó lábai tűntek el, ami azért komolyabb probléma. A SzoborLap adatlapja már korábban figyelmeztetett a veszélyre: "bronz anyaga veszélyeztetetté teszi!"

Ha sikerül piaci áron eladni egy kiló bronzot, akkor kapsz érte vagy 6-800 forintot. Az árából egy hiperben vehetsz mondjuk 5-6 sört a legolcsóbbikból. Ha sikerül...

photo_1.jpg

photo.jpg

locsonk2_1.jpg

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest szobor rongálás gellérthegy xi. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr884671003

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.07.23. 11:09:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ajj-jajj 2012.07.22. 16:30:43

Milyen kár, hogy ez a csikó nem tudott rúgni. Oda, ahova én gondolom.

bagir 2012.07.22. 16:42:45

Úgy volt vele a füstös, hogy ha 4 lába van azt úgyis megbotlik, akkor minek neki annyi. Mondjuk Iránban, nemigen tudna a fogaival fűrészelni ezután....

emmersson 2012.07.22. 17:09:54

Vegyen az árán a tolvaj és az átvevő gyógyszert!

The brain 2012.07.22. 18:54:41

Elképzelhető hogy cigány volt az illető?

homér 2012.07.22. 18:54:49

már csak az első kettő lába tartja a testét? mert akkor úgy jósolom, hogy....

TheSlaydo 2012.07.22. 18:58:16

Tök jól néz ki így, lehet művész az illető.

spontan · http://erdekessegek.info 2012.07.22. 18:58:43

Lehet, hogy örülni kell, hogy csak a hátsó lábait vitték el.

3x 2012.07.22. 18:59:52

Szemet szemért. Lábat ...

homér 2012.07.22. 19:01:10

@spontan: nem ismerem a szobrot, de ha a ló nincs "hozzánőve" az emberhez, akkor miért nem a négy patánál fűrészelték le? ugyanannyi munkával járt volna, és viszik a teljes lovat.

==T== 2012.07.22. 19:03:05

Fogadnék rá, hogy cigány volt, de az sportszerűtlenül könnyű pénz lenne...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2012.07.22. 19:05:59

ugye nem mindegy, hogy színesfémtolvaj, vagy színes fémtolvaj.

Jaffar 2012.07.22. 19:07:00

Aki mindjárt cigány elkövetöre asszociál, annak felhívnám a figyelmét, hogy sajnos nem csak ök lopnak, söt. Érdemes azon elgondolkodni, hogy vajon miért van szinte minden boltban biztonsági ör. Nem, nem. Nem csak a cigányok miatt. Tessék megkérdezni a biztonsági öröket. Sokat tudnának mesélni.

Nem vagyok egy nagy bosszuálló típus, de amikor ilyet látok, akkor bizony kinyílik a bicska a zsebemben. Kár, hogy az elkövetö büntetése (ha egyáltalán elkapják) messze nem lesz egyenértékü a tettével. Minimum le kellene vágni 2 lábát egy ilyen után........

exkalibur 2012.07.22. 19:07:32

Még szerencse, hogy az elkövető nem volt túl értelmes. Ha a hátsó láb combtöve helyett a másik lábat vágta volna el, vihette volna az egész lovat.

dany82 2012.07.22. 19:09:21

"Aki mindjárt cigány elkövetöre asszociál, annak felhívnám a figyelmét,..."

hülye barom.

Mindenki cigány elkövetöre asszociál. MINDENKI.

Te is.

Azért, mert tudjuk, hogy az volt.

Te is.

dr. Bubó 2012.07.22. 19:09:27

akkor ez a lószámlálásnál már csak félló...

apropó a lóf@szt? azt is levágták?

hogy veszik át a vasasok a vásárban?
mint félszobrot? vagy vasárban?

egy dakota lovat akart... de csak félt...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.07.22. 19:10:08

na, a szélsőliberális városlakókat is veszélyezteti már az "alsóbbrendű"(nek bélyegzett) faj? akkor biztos most sok szélsőliberális városlakó lesz nácivá

amíg csak a faluban lopják a fémet, ölik az öreget, addig a szélsőliberális városlakókat nem érdekli a dolog

de majd most...

Hülyeség, ha fájna 2012.07.22. 19:10:16

Tulajdonképpen hol adják el ezt a bronzot? A közelünkben az években több ilyen eset történt, emlékműveket temetői díszeket és persze vezetékeket rongáltak meg.
Lehet hülye kérdés, de tényleg érdekel (nem értek hozzá) hol adják ezeket le? A legközelebbi színesfémfelvásárlóknál? Gondolom ekkora összeg miatt túl messze nem szaladnak. Ezeket a felvásárlókat senki nem ellenőrzi amikor tovább adják a cuccot, hogy honnan van?

bloggerman77 2012.07.22. 19:11:43

Dikkmá Gazsi, szinesfím!

dr. Bubó 2012.07.22. 19:12:43

@Jaffar: :))))

"Aki mindjárt cigány elkövetöre asszociál ... sajnos nem csak ök lopnak, söt. "

igazad van nemcsak a cigányok lopnak...
hanem a politikusok és a rendőrök is...

pizzaboy 2012.07.22. 19:14:55

@Hülyeség, ha fájna: tökmind1, beolvasztják és úgy adják el.

magyar ember teli szájjal 2012.07.22. 19:16:34

@Jaffar: Legalább az antidemokratikus
Fidesz az ilyesmiket is büntetni kezdte, nem hibáztatja a művészt, a méhtelepet és esetleg a lovakat, mint a demokraták tették.

indapass90210 2012.07.22. 19:18:35

Hagyjuk már a cigányozást kérem! Ezt lefűrészelni igen sok munkával járhatott, ami azért inkább fehéremberre vall :)

dr. Bubó 2012.07.22. 19:20:21

most nézem az első képen még megvan a lába...

amig exponált addig lopták el, mert a másodikon már nincs;)

flippant 2012.07.22. 19:20:58

@Hülyeség, ha fájna: Kérdezd meg a szoci Veres Janit, ő is színesfémbizniszben utazik. Fejétől bűzlik a hal

Kockagolyó - a legjobb csúszógömb (törölt) 2012.07.22. 19:21:35

"Nincsenek hiába született állampolgárok, nekünk mindenki ugyanolyan értékes."

Orbán vajda

rohadjmegARCgeci 2012.07.22. 19:23:30

Közelednek a gazdag negyedhez.Remélem hamarosan ott lesznek Budaörsön meg a várban stb.
Továbbá azt is elképzelhetőnek tartom,hogy egyszer csak a lánchidat fogják megkezdeni a barbár népek.

Örzse néni 2012.07.22. 19:24:12

Szerintem Dániel Péter volt. Biztosan csodaszarvasnak nézte, az meg ugye a szemükben nácirasszistahungarista szimbólum. Meg kell rongálni.

salamander 2012.07.22. 19:27:06

Újabb milliós kár, megdöbbentő eset olyanoktól, akik egy szalmaszálat nem tesznek keresztebe a "Közért"!

Somogyi mester egyik nagyon szép szobra fájdalmas állapotban.
Elképesztő, hogy - nem mondom milyen elkövető(k), mert előbb meg kellene találni -, hogy volt ehhez bátorsága... s hogy senki nem látta.

Bizony ez a liberalizmus lassan megesz minket.

***

salamander 2012.07.22. 19:34:55

@Jaffar: "Aki cigány elkövetőre gyanakszik..."

Nos ezért van egy olyan kriminológiai szakkifejezés hogy cigány-bűnözés.
Ez tipikusan ezek közé tartozik.
lehet liberális agykárosodottakkal együtt harsogva a cigány-bűnözést áttolni a szociológiai és más terültekre. Ez azonban egy bűncselekmény, s erre a büntetőjog és a kriminológia szabályait kell alkalmazni.
(A rendőrségi szakértő aki pl. Gönczöl Katalin könyvéből tanult most is cigány-bűnözésként csoportosítja ezeket a cselekményfajtákat).

***

Asztalos Gábor 2012.07.22. 19:36:08

@Hülyeség, ha fájna:
színesfémfelvásárlók megveszik, kb megvan ez min 50 kg, jó pénzt adnak érte.

a színesfémes meg gyorsan feldarabolja akkora darabokra, hogy ne legye látható rajta, hogy egy szoborból van.

természetesen a norvég cserediákok követték el ezt a bűncselekményt.

ergerberger 2012.07.22. 19:36:12

"Leányka csikóval"

Gyorsjavítási ötlet!

Fűrészeljék le az egész lovat, és nevezzék át a szobrot így:

Leányka csiklóval

malyer 2012.07.22. 19:37:55

Baloldalt Somogyi József Leányka csikóval című szobra látható, jobboldalt pedig ugyan ez, Kolompár Rómeó újraértelmezésében: "A szegény elnyomott ember küzdelme a kirekesztő többségi társadalom ellen" című kompozíciója. A művésznek ezúton is gratulálunk!

Asztalos Gábor 2012.07.22. 19:39:03

@Jaffar:
a normál bolti lopásban is felülreprezentáltak, de a színesfémlopást 99,99%-ban ők követik el.

lavór 2012.07.22. 19:39:13

Ahogy nő a csóróság, mindennapos eset lesz az ilyen baleset.

Anti Anyag (törölt) 2012.07.22. 19:39:45

"Magyarbűnözés" "Fiatalok"

lutria 2012.07.22. 19:40:13

Azért kíváncsi lennék hogy azért a pár ezer forintért megérte-e nekik kézzel,legalább 1 órát a sötétben kézifűrésszel "dolgozni",vagy előrelátóan beruháztak egy akkumulátoros fűrészre?

Anti Anyag (törölt) 2012.07.22. 19:40:55

@Dr. Furia: Én is abban bízom, hogy a Rózsadombra most már hamar eljutnak.

halász jóska 2012.07.22. 19:42:58

@peetmaster: ezzel a kommenttel most feldobtad a napom :D

pizzaboy 2012.07.22. 19:49:07

@salamander: nagy cucc, nálunk 2 hete, este a rendőrséggel szemben, 50 méterre raboltak ki egy boltot. (Fél év alatt a negyedik, a környéken - kb 1 négyzetkilométeres területen.)

sikertelen kiégett frusztált (törölt) 2012.07.22. 19:50:02

most már a főváros és az elit negyedek vannak a terroristák célkeresztjében. a hév már olyan rendszeresen nem jár, hogy lassacskán azt fogják reggel külön bemondani, amikor véletlenül közlekedik kábelnemlopás miatt.

rohadjmegARCgeci 2012.07.22. 19:50:19

@Anti Anyag: Azt hiszik az agyatlan gazdagok,hogy majd csak a csórók fognak szenvedni a bűnözőktől:Hát tévednek.Lassan befalazhatják magukat a saját házukba majd és ők lesznek a legnagyobb veszélyben,nem a csórók.Akkor aztán lehet majd kapkodni.

2012.07.22. 19:52:54

határozottan jobb lett!

AzHofi 2012.07.22. 19:53:04

@Jaffar: akkor állod a fogadást? Legyen mondjuk egy láda (12 palack) 1999-es Bock cab.sauv. a tét.

alte trottel 2012.07.22. 19:53:54

@pizzaboy:
Hülyeség ha fájna...
A bronz olvadáspontja ahhoz túl magas, hogy a hátsó udvarban farakáson olvasszák össze.

Az egyetlen megoldás az, hogy végre fejezzék abba azt s fasságot, hogy állampolgári jog a (színes)fémfelvásárlás.

Methogy mekkora érték menne veszendőbe, ha szorgosdolgos polgárok nem szednék össze a fémhulladékot.

És így mekkora érték megy veszendőbe, hogy 20 korsó sör ára rézért kivágják a kábelt a vasúti biztosítóberendezésből? És _KURTÁRA_ÉRDEKES_ hogy még eddig nem bukott le egyetlen felvásárló se, pl. pár öntöttvas csatornafedélen!

sikertelen kiégett frusztált (törölt) 2012.07.22. 19:54:25

@Dr. Furia: majd most érthetővé válik a lakóparkok fontossága, a biztonsági szolgálatok felértékelődnek, kapuszolgálat stb.

Pobjeda Rezső fémipari TMK-s 2012.07.22. 19:55:21

Hamarosan eldördülnek újra az Auróra cirkáló ágyúi és a szegény kifosztott, kirabolt nép bosszút áll a kizsákmányoló burzsoá nagytőkés kapitalista szivarozó kényurakon!
Megostromolják a palotáikat és véres leszámolás lesz, akárki meglátja, a történelem ismétli önmagát és az éhség nagy úr!

2012.07.22. 19:56:05

@Dr. Furia: szerintem tévedsz. észre sem veszik mi van. nem olyan rossz, hogy magára csukja a luxus villát. és közlekedni meg innen megy a munkahelyére vagy más szintén védett helyre autóval. ők magukat meg fogják védeni. ha épp problémás lenne még több pénzt vasalnak be hogy megoldják. náluk a gazdasági hatalom és ők hozzák a szabályokat...

jani74 2012.07.22. 20:01:36

A vásárnaptárt kell megnézni, hogy hol lesz lóvásár, ott felbukkan ez a paci,
ezt egy lókupec cselekedte.

2012.07.22. 20:02:08

@Pobjeda Rezső fémipari TMK-s: azt felejted el, hogy már nem az a technológia szint van mint egykor. most sokkal jobban megvédi magát a hatalom. a fizikai erő értéke közelít a nullához. és nem csak a gazdasági erőt birtokolja a szűk elit, de a tudást is amivel ez az egész káosz egyben tartható. ráadásul az élet jelen színvonala mellett minden ország exportra szorul, tehát az sincs, hogy majd megoldjuk valahogy itthon, mert ha nem jön az olaj és a mindenféle egyéb termék akkor összeomlik minden. akkor egy munkás nagy vonalakban meg tudta mondani, hogy mit akar mi legyen. most senki nem tudja, csak max azt hogy ezt ne. szóval szerintem elég esélytelen mindenféle lázadás. esetleg globális szinten egyszerre. az meg megszervezhetetlen. és mondjuk miért akarná dubajban vagy kuvaitban vagy svájcban újra rendezni a dolgokat.

rohadjmegARCgeci 2012.07.22. 20:02:09

@mizant21: Szerintem pedig minél több van valakinek,annál jobban veszélyben van.Saját magát kell bebörtönöznie.

rohadjmegARCgeci 2012.07.22. 20:03:36

@sikertelen kiégett frusztált: Szerintem ha valamit kiszemelnek ezek a bűnözők,akkor nincs az a védelem,ami biztonságot nyújtana.
Továbbá csak egy példa;felszedik a csatornafedeleket mert vasból van,te meg szépen belepottyansz.Na ebből a szemszögből legyen gazdag vagy szegény,mindenki veszélyben van.Márpedig tarok tőle hogy ez egyre durvább lesz.

2012.07.22. 20:09:16

@Dr. Furia: de ez a börtön egy nagyon klassz börtön. ahova bárki szívesen menne. részei a luxus üdülő helyek, a haverjaid házai eleve a legjobb helyek. tulajdonképpen bármit amit nagyon akar a része lesz. a foci pályákon is ott az elkülönített vip részleg és a szórakozó helyeken is. szerintem náluk a kontroll. nem tudod elvenni amije van. már egy bankot sem lehet kirabolni olyan szintű tudás nélkül, amivel anélkül is halálra keresheted magad.
és persze építik ténylegesen a rendes börtönöket azoknak aki véletlen próbálkozik. és a nép még ki is követeli az egyre szigorúbb büntetéseket.

kurvaanyátokat köcsög cenzorok 2012.07.22. 20:09:20

@Jaffar: külön izgalmas, hogy a tomcat nickű faszkalap kirakott a múltkoriban egy "csalibringát" a biciklitolvajok számára és videora vette ahogy ellopják a biciklit.
Na az a "cigány" kb. annyira volt cigány, mint én... :D
Ennyit a "csak a cigányok lopnak"-ról... meg a selmeczi gabika is cigány, egészen biztosan... :D

kurvaanyátokat köcsög cenzorok 2012.07.22. 20:10:06

@kurvaanyátokat köcsög cenzorok:
gyk: selmeci gabikával a kiflilopási ügyére céloztam.

Rókakígyó 2012.07.22. 20:10:58

Szerintem a többit is el fogják vinni, de most csak ennyit tudtak ketten. El tudják adni és nem biztos, hogy cigányok voltak. A mi környékünkön egy komplett szobrot loptak el. Azon mondjuk mindenki röhögött, mert a polg mester asszony állíttatta és egy meztelen csajt ábrázolt, amit természetesen mindenki a polgármester nevén szólított.

Rókakígyó 2012.07.22. 20:19:43

@Pobjeda Rezső fémipari TMK-s: erre azért nincs ok, mert főleg az elején rengeteg értelmes emberből lehetett volna választani, de mi mindig a legnagyobb barmokat akartuk. Hát most lehet sírni, mint a fürdőskurvák.

DR. INKVIZITOR 2012.07.22. 20:21:50

Kedveseim!
Mi ez a felháborodás?
Régóta tudjuk, hogy CSAK PARAZSAT NEM LOPNAK!

Rókakígyó 2012.07.22. 20:23:30

@endike: nem vagy teljesen komplett.

szakállasbácsi 2012.07.22. 20:24:15

Nyilván, ha itt szar rasszistának álcázzuk maunkat, akkor a tetteseket hamarabb elfogják és a csikó lába visszanő. Nem is nagy ár cserébe, hogy szar rasszisták vagyunk.

Bird 2012.07.22. 20:26:51

Szóba került, hogy hamarosan elérnek a budai Várba. Itt évek óta nincs lakásbetörés, de pl. a Tóth Árpád sétányon pár éve sok horgany ereszcsatornát elvittek...

A mi nappal nyitott udvarunkról úgy vittek el egy hónapja egy lelakatolt robogót kulccsal kinyitva a profi láncot, hogy négy kamera vette a fiatalembert, de befelé a sildes sapka, kifelé pedig a magával hozott bukósisak a fejen semmi érdemleges információt nem adott a rendőröknek.

És ezt meséltem a hozzánk motorral érkező vendégnek, aki azt mondta, hogy ez a motorja már az ötödik és egyetlen előzőtől sem úgy vált meg, hogy eladta volna...

flippant 2012.07.22. 20:27:23

@Rókakígyó: A színesfémlopásokat kizárólag pirézek követik el. Van rá már valami szociológiai ultraliberális "szakkifejezés" ami most nem jut eszembe, olyasmi mint az idős emberek kifosztásánál használatos "megélhetési bűnözés" szó.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.07.22. 20:28:02

Nyilván bodzának nézték a bodzaszedők.

rohadjmegARCgeci 2012.07.22. 20:30:00

@mizant21: Klassz?Én nem tudom,de valamiért nem vágyom a sok képmutató, felkapaszkodott,megjátszósagyú műceleb közé,akik pusztán a pénzed vagy vagyoni helyzeted alapján ítélnek meg.De nem vagyunk egyformák.

Jaffar 2012.07.22. 20:41:58

@AzHofi:

Szerintem teljesen mellékes, hogy milyen nemzetiségü az illetö. Nagy valószínüséggel magyar. Lehet, hogy cigány, de ettöl nem fog változni semmi, max a magadfajta agyhalott nácik örülnek egy sort megint. Mintha nem lenne mindegy, hogy ki tette. Qrvára mind1. Akkor is szörnyü, ha egy cigány volt a tettes, meg akkor is, ha egy nem cigány. Ha a sok cigány(és minden egyéb)gyülölö a gyülöletre és gyülölködésre eltöltött ideje 10%-át hasznos dologra (pl tanulásra, közösségi dolgokra....etc) fordítaná, ne adj is..kefe megpróbálna segíteni a cigányoknak, már akkor érezhetöbben elörébb lennénk. Sokan elfelejtik, hogy NEKÜNK KELL FELEMELNI ÖKET, ha azt akarjuk, hogy a társadalom hasznos részei legyenek. Persze nem úgy, ahogy eddig tették, csak pénzzel.

AzHofi 2012.07.22. 20:45:49

@Jaffar: szép libsi lózungok, de eddig a magyarba egy nemzetiség sem úgy tagozódott be, hogy "mi" felemeltük "őket" (jelentsen is bármit a felemelés), hanem "ők" illeszkedtek be úgy, hogy ugyanúgy viselkedtek, mint "mi".

Nzoltan 2012.07.22. 20:48:57

@homér: Mert akik ezeket csinálják, nincs eszük csak fűrészük.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.07.22. 20:50:51

@Jaffar: Elmész Te a picsába! 22 éve vagyok adófizető, azóta egyfolytában próbálják felemelni őket a pénzemből. Képzeld, nem sikerült...

Tutanhamon 2012.07.22. 20:51:08

Szomorú.

Mondjuk én az orgazdát büntetném, neki vesztenivalója is több van, mint a szerencsétlen alkesz tolvajnak.

gabest1 2012.07.22. 20:58:38

Van ebben valami gyönyörű, ahogy a természet magától eltakarítja az elhagyatott romokat. Az ember is a természet része, úgy értem.

Mohamed 2012.07.22. 21:00:42

Nah, biztos a az ökörállat gyurcsánybuzi dániel péter volt már megint
abból a gyökérből ki is nézem hogy képes pirkadatig is görnyedve fűrészelni csakhogy megmutassa az istenadta népnek, hogy horty már a spájzban van csak mer ez a szobor lovat ábrázol(még ha nem is fehéret)

Mohamed 2012.07.22. 21:05:29

Jól van, kockacukor

Propagáld csak a rongálást lopást.
Te tényleg ilyen hülye vagy vagy anyád súg neked a lopás soha nem volt és most sem szociális kérdés.
eddig volt segíly és mégsem dolgozott a rohadt naplopó (pedig motiváció gyanánt kapta)
Így legalább rá kényszerül a munkára a fajtád
melózz hát 47000ért így legalább hasznára vagy a társadalomnak.

reccs 2012.07.22. 21:07:39

És persze csináljunk úgy, mintha a jobbik mem épp azt a réteget szolgálná ki, amelyet kb. az különböztet meg a putricigánytól, hogy nem barna. Nem véletlen, hogy ott meg a gárdában a legtöbb a bűnöző, pornós, kurva, simlis, hazug, szélhámos stb. Persze, hogy utálják a tolvaj cigányokat, nem bírják a konkurrenciát.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.22. 21:15:32

A szegénységgel egyenes arányban nő ez a fajta bűnözés.

Nekem a múlt héten a hátsó kertkapumat lovasították meg.

nova76 2012.07.22. 21:19:03

@homér: "nem ismerem a szobrot, de ha a ló nincs "hozzánőve" az emberhez, akkor miért nem a négy patánál fűrészelték le? ugyanannyi munkával járt volna, és viszik a teljes lovat."
Azért az ilyen okos emberekből ne nézzél ki ennyi logikát. Meg az is lehet hogy onnan nézve nagyobb volta lebukás veszélye. És az is lehet hogy a többi megtakarítás: több nap mint kolbász. Hisz nem lehet mindig dőzsölni...

EUban 1gyilkosnak több joga van, mint 1ártatlannak 2012.07.22. 21:20:20

Bűnözőpárti törvényeink egyenes következménye ez. Az lenne a meglepő, ha nem történt volna meg...

Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ennek köze nincs a szegénységhez. Ilyen alapon Indiában nem lenne egy szobor sem...

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.22. 21:24:12

A poszthoz:

Ha a nőalak tényleg 200 cm, mint a leírásban, akkor a lefűrészelt lábak hossza kb. 70-80 cm lehetett. A bronznak súlya van, a két láb nyomhatott akár 12 kilót is.

Négy ember egy hónapig eszik abból a pénzből, amit kaphatott érte a tolvaj. Persze nem grillcsirkére kell gondolni, hanem krumplira meg tésztára.

AczélGyuribácsi 2012.07.22. 21:25:31

Ne cigányozzon senki, mivel a rezezés, meg a vasazás ma már fajtól függetlenül hódít a mélyszegény polgártársaink között!
Egy-két napig figyelni kell a Tahi utcai fémes felé cipekedőket!
Még a fele sem cigány!

A szoborrongálót meg fel kell kötni!
Aki erre képes, az holnap a lányodat, anyukádat erőszakolja és öli meg!
Kötél és elfogynak!

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.22. 21:26:48

A moderálás tempójából ítélve úgy látom, a posztolónak se sok köze lehet a lakópark meg a szerkesztőség közötti ösvényen kívül eső valóságról :D

Bella666 2012.07.22. 21:27:28

Romániában amióta nem adhat le magánember (csak cég)fémhulladékot azóta érdekes módon nem tűnnek el a cuccok. Gondoljunk bele, már rég nem lenne Romániában egy gramm fém sem az utcákon :)
Csak azt nem értem miért nem lehet ezt a gyakorlatot nálunk is bevezetni? (ellenlobbi?)
Már csak azért is mivel sokkal nagyobb kárt okoznak a lopások (MÁV, nagyfesz.vezetékek, stb), mint amennyi bejön a "Nemzetgazdasági Újrahasznosítási Érdek" vonalon.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.07.22. 21:30:31

@No_Fidesz_No_Problem: tartalom miatt szinte soha nem moderálok - olvasd vissza a mennyiféle komment maradt benn (vagy hogy mennyifélét moderáltam ki). próbáld kevesebb anyázással, személyeskedéssel stb. és meglátod, ott maradnak, akárkiket szeretsz vagy utálsz benne :)

hiénaf1 2012.07.22. 21:33:20

Ilyen jellegű színesfémlopásokat csövesek követnek el.

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.22. 21:34:57

@Bella666:

"Csak azt nem értem miért nem lehet ezt a gyakorlatot nálunk is bevezetni?"

Mert amíg egyéb megélhetés híján a legszegényebbek huzalt, kábelt meg szobrokat lopnak, addig is kevesebb a betörés meg a rablás.

Egy kicsivel.

England win The Ashes! 2012.07.22. 21:42:29

Sanyi! Sanyikám! Necsi... necsi... sa... sa... sa... Sanyííííííííííí!

Asztalos Gábor 2012.07.22. 21:42:43

@Jaffar:
mi a szart hazudozol?
A fémtolvajok szinte kivétel nélkül cigányok.
és ezek a lopásból jobban élnek, mint a dolgozó emberek 90%-a, úgyhogy ne sajnáltasd őket!

HgGina 2012.07.22. 21:42:48

Olyan tisztességes demokráciákban, mint Irán, Líbia, Szaúd-Arábia... a gyűjtőknek kb. fél óra múlva már spirituszban adják át a saját lefűrészelt kezét.
Ugyanilyen szép demokratikus megoldást lehetne bevezetni itthon is.

Porcelán az elefántboltban 2012.07.22. 21:45:40

Szerintem az adóhivatal vitte el....

Asztalos Gábor 2012.07.22. 21:45:44

@No_Fidesz_No_Problem:
van egyéb megélhetés.
és mégis miért lenne jobb az, hogy betörés helyett kábelt lopnak, amivel gyakran életveszélyt okoznak?

Ezek nem azért lopnak mert szegények. egy-egy jobban sikerült akcióval százezreket is megkeresnek, elég megnézni hogy a vasazó cigányok milyen autókkal járnak.

2012.07.22. 21:46:35

@Bella666: nem hiszem, hogy ez bármit számítana érdemben. szerinted most ad nekik bármiféle számlát az aki megveszi tőlük a szobor lábat? ugyan már... ez az egész feketén megy. ha csak cég adhatna el, akkor is simán átvenné tőlük az a fémes aki most átveszi.

(de legrosszabb esetben az lenne, hogy még egy cég is közbeékelődne, aki még maga is lehúz egy kis jattot.)

Bella666 2012.07.22. 21:47:24

@No_Fidesz_No_Problem:

"addig is kevesebb a betörés meg a rablás"

Gondolod ez ilyen mélységben át van gondolva hivatalosan is, vagy csak senkit nem érdekelnek a lopások?

A héten egyébként Münchenben járva elképedten és irígykedve néztem a metró állomásoknál lelakatolt és a le nem lakatolt bicikliket.
Ott a kerékpár tulajdonosa azzal is megy haza amivel érkezett.
Itt nálunk....
Hogy lehetett ennyire elb@@ni ezt a mi kis országunkat.

Uva 2012.07.22. 21:49:20

pintér sanya szerint két hét alatt rend lett

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.22. 21:51:45

Barbárok.

@Hülyeség, ha fájna: Gondolom, feketén beolvasztják előbb (?). Nem értek a fémtolvajláshoz, de azért akárhova biztos nem lehet beállítani egy frissen fűrészelt fél bronzcsikóval...

Bella666 2012.07.22. 21:55:15

@mizant21:

"nem hiszem, hogy ez bármit számítana érdemben.
(de legrosszabb esetben az lenne, hogy még egy cég is közbeékelődne, aki még maga is lehúz egy kis jattot.) "

Románoknál működik!
Vasas cimbora mondta, ha ő hazudik akkor én is!
A "cég"-et úgy értsd, hogy pl BKV beviszi a rozsdás metróját a vasashoz, a buszokkal együtt, vagy gyár leadja a régi gépeit, stb, és semmi csatornafedél és lóláb eltünés!

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.22. 21:55:35

@Asztalos Gábor:

"és mégis miért lenne jobb az, hogy betörés helyett kábelt lopnak, amivel gyakran életveszélyt okoznak"

Azért, mert egy-egy lakásbetörés, vagy rablás sokkal nagyobb médianyilvánosságot kap és nagyobb közfelháborodást vált ki, mint ha szétfűrészelnek egy szobrot, vagy ellopnak pártíz méter kábelt valamelyik szolgáltatótól.

jani_a_hegyről 2012.07.22. 21:56:19

marpedig ciganybunozes nincs.
ez a lo lepras lehetett es leesett a laba.

hiénaf1 2012.07.22. 21:56:38

@Asztalos Gábor: Te egy picit el vagy tévedve. Nem nagyon, csak egy picit.

Akik nagyfesz légvezetékeket lopnak, profin, megszervezve, teherautóval, több száz métert, nah azok, akik százezres, milliós összegeket tesznek zsebre, szakemberek és 90%-ban fehérek és általában a megkárosított vállalatnál dolgoznak/dolgoztak.

Aki leszed egy stoptáblát, vagy lefűrészeli egy ilyen lónak a lábát, vagy a vasúti sín mellett felszed 5-10 kg rézkábelt, azok csövesek, éhenkórászok és annyit kapar egy ilyen akcióval össze, amivel szintre tudja inni magát. Ezek nem gazdag emberek és nem is kizárólag cigányok. Csövesek.
Nem védem őket, sőt, ott ütném agyon az elsőt akit meglátok, mert ingyen ebédet osztanak, hajléktalan szállás van, alkalmi munka van, stb...

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.22. 22:00:00

@Bella666:

"Gondolod ez ilyen mélységben át van gondolva hivatalosan is"

Igen, gondolom.

Nem látok más magyarázatot arra, hogy miért nem tiltják meg a színesfém átvételét magánszemélyektől, mint azt, hogy ez az a bizonyos könnyebb ellenállás.

Egy szolgáltató nem sírja tele a médiát akkor se, ha naponta meglopják, míg a magánemberek tulajdona, testi épsége, vagy élete ellen irányuló bűncselekményeknek egy bizonyos előfordulási gyakoriság felett politikai vonzata is van.

baliquez 2012.07.22. 22:05:10

Azt hiszem eljött az ideje műanyagból rendelni a köztéri szobrokat. Egyébként kizárt hogy cigány volt a hunyó, ugyanis (ha jól számolom) nem derékmagasságban van elfűrészelve hanem kb. 20 centivel lentebb... Ahhoz pedig le kell hajolni fűrészelés közben. Olyat cigány nem csinál, a "görnyedés parasztoknak valú" - ugyanezért vágják a lopott fát is derékmagasságban. Szerintem Jobbikos képviselő lehetett a tettes, így akarván bűnbakot találni a patyolat lelkű és ártatlan cigányság körében.

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.07.22. 22:07:23

@homér:
"nem ismerem a szobrot, de ha a ló nincs "hozzánőve" az emberhez, akkor miért nem a négy patánál fűrészelték le? ugyanannyi munkával járt volna, és viszik a teljes lovat."

ennyit tudtak elvinni egyszerre kézben. bizonyára mennek majd a többiért is, de az már bonyolult logisztika, mert a fűrész mellett Lada is kell hozzá.

Gera 2012.07.22. 22:07:49

Komolyan ez már annyira abszurd, hogy csak röhögni tudok rajta, felháborodni nem. Elnézést.

Mindenesetre az jutott eszembe, hogy ezeket az üreges fémszobrokat simán ki kellene önteni gránitszemcsékkel kevert nagy szilárdságú betonnal, aminek két előnye is lenne, egyrészt eszméletlen nehéz lenne elfűrészelni, másrészt kibaszott nehéz lenne maga a szobor, úgyhogy macerás lenne elvinni. Mondjuk lenne olyan szobor, ami statikailag nem bírná, de egy-két acélrúddal valszeg ezen is segíteni lehetne.

vega2 2012.07.22. 22:08:13

@nova76: Jártál már erdőben? Szerinted a lábon álló fát hol szokták elfűrészelni.
(Vannak akik a tövénél és vannak akik 1 méter magasan, mert az könnyebb és különben is lusták lehajolni ugyanis nem szokták a szántást.)

na-ki 2012.07.22. 22:09:50

A fémkereskedő és a fémet leadó testecskéit hasonló módon kell szétvágni és cserélve összeilleszteni!
A leadott anyag összetételét egyeztetve a maradék torzóval meg lehet állapítani az elkövetők, átvevők kilétét.
Javaslom, hogy szoborötvözet, kábel szállítását, birtoklását, átvételét a rendőrség, Művészeti Alap, MÁV, BKV igazoláshoz kössék.
Már az adminisztratív nehezítés is meghozná az eredményt.

Bella666 2012.07.22. 22:10:56

@No_Fidesz_No_Problem:
Igen abban igazad lehet, hogy ha ez a fémes bevételi forrás sem lenne akkor megindulnának fosztogatni.
Viszont ha a könnyebb ellenállást említed: amíg könnyebb munka nélkül (ok, kis fürészelés munkával) pénzt keresni mint rendes munkával addig miért lenne vonzó ez utóbbi? (jól van tudom nincs is munkalehetőség ma Mo-n)

SZDSZPistike 2012.07.22. 22:14:26

Egyértelmű, hogy norvég turisták voltak!
Margitszigeten évekkel ezelőtt jó párszor lefürészelték a bronz szobor karjait.

P. László mivel is dicsekedett az ismerőseinek? Hogy SOHA NEM FOG DOLGOZNI.
"Vasazott" ő is.

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.07.22. 22:15:18

@Bella666:
"A héten egyébként Münchenben járva elképedten és irígykedve néztem a metró állomásoknál lelakatolt és a le nem lakatolt bicikliket."

bizonyos kultúrkörökben ami nincs lelakatolva, az talált tárgynak számít. (ha meg le van, akkor jön a Lakatos...)

fakof 2012.07.22. 22:15:33

Hungarian pop-art.

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.22. 22:16:45

"amíg könnyebb munka nélkül (ok, kis fürészelés munkával) pénzt keresni mint rendes munkával addig miért lenne vonzó ez utóbbi"

*

Vidéken nincs rendes munka. Nem csak a szakképzetlen embereknek nincs, hanem szakmával, sőt felsőfokú végzettséggel is bajos munkát találni.

Sokan költöznek be a nagyobb városokba csövezni, vagy éppen a fővárosba, munka reményében, vagy alkalmi munka reményében, vagy ki tudja, miben reménykedve.

Persze Budapestnek is csak addig jó, amíg nem indulnak el százasával a kilátástalan helyzetbe került vidéki családok.

Nem igazán áll úgy a gazdaság, hogy aktuális lenne egy újabb Wekerle-telep megépítése.

Yasashi Tanuki 2012.07.22. 22:28:44

A Gellért hegy leginkább külföldi turisták látogatta részein szinte állandóan tanyázik egy cigány társaság, akik az ősrégi "itt a piros" átveréssel öregbítik az ország hírnevét. A rendőrök természetesen nem zavarják a működésüket. Úgy látszik nem ment aznap az itt a piros, így aztán a szorgos társaság megfejelhette a napot egy lólábbal.

Káposztakukac 2012.07.22. 22:43:52

@magyar ember teli szájjal: mikor tették ezt a demokraták? példát kérek.

2012.07.22. 22:44:28

Dehogy cigók voltak. Norvég túristák.

Egyébként néhány posztolóval együttértvén én is reménykedem, hogy hamarosan azok a liberális elit fajvédő gecik is tapasztalhatják saját bőrükön amikor leértékelődnek az ingatlanárak, elromlik a közbiztonság, és az érinthetetlennek vélt elefántcsontoronyból is kihúzzák a rézkábelt.

2012.07.22. 22:50:45

Én sem értem miért kell a cigánybűnözőkre fogni, mikor az elkövetés módja svéd cserediákokra utal.

sikertelen kiégett frusztált (törölt) 2012.07.22. 23:04:17

@imperial:

A magyar állam tanulhatna végre Izrael államtól. Ott eldózerolják még a palesztin terrorista házát, gyümölcsösét is. És kiirtják egy golyószóróval a fél kiccsaládot. Itt is ez kéne végre, fellépni, keményen, határozottan az ilyen társadalomra veszélyes gazemberek ellen!

@reccs:

Téged sem az eszedért, éleslátásodért szeretünk ...

Tintás Bárnsz 2012.07.22. 23:19:49

Ötletem: továbbra se tiltsuk be a színesfémkereskedelmet...

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.22. 23:21:14

@sikertelen kiégett frusztált:

Nem látom a neved a blog szerzői között, úgyhogy satap :)

Démonmac1 2012.07.22. 23:28:38

és még az sem kizárt, hogy egy egyszerű hajléktalan volt az elkövető.

Tintás Bárnsz 2012.07.22. 23:29:20

Rongálás, garázdaság, lopás, rablás, erőszaktétel, gyilkosság.
Tudjuk kik az elkövetők? Igen! Tudjuk, hogy holnap is ugyanezek fogják ugyanezt csinálni? Igen! Tehetnénk ellene? Igen!
Teszünk ellene? Nem!
Ezek után senki ne sírjon, mert csak azt kapjuk, amit megérdemlünk...

Démonmac1 2012.07.22. 23:50:54

@Tintás Bárnsz:
Csak tudod, hozzánk például fehérek törtek be.
Tudom ki az elkövető, de sajnos, bizonyíték hiányában ...
Az meg nem megoldás, hogy kollektív egy népcsoportot hibáztatsz.
". Ezeknek a gonosz, degenerált világában a fenti fogalmak egyszerűen nem léteznek."

Shopping 2012.07.22. 23:51:02

Cigány fémtolvajok.
Kaptak érte kb. 3500ft-ot.

Nem akarok sokat, csak annyit amit a középkorban kaptak volna érte...

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.07.22. 23:55:18

@salamander: "Nos ezért van egy olyan kriminológiai szakkifejezés hogy cigány-bűnözés.
Ez tipikusan ezek közé tartozik.
lehet liberális agykárosodottakkal együtt harsogva a cigány-bűnözést áttolni a szociológiai és más terültekre. Ez azonban egy bűncselekmény, s erre a büntetőjog és a kriminológia szabályait kell alkalmazni. "

Mikor meg majd a telepen a kisvállalkozó átveszi a fél lovat, az meg a "magyarbűnözés".

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.07.22. 23:57:41

@Shopping:

Gondolom, cigányok nélkül nem is lennének fémtolvajok. :D

Biztos magának lopta, a csatornafedelet is dísznek viszik haza.
Autórádiót sem azért lopnak, hogy eladják egy orgazdának, hanem gyűjtik.

Démonmac1 2012.07.22. 23:59:39

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
Sajnos a nyomorék gazdaságpolitika és totális hozzá nemértés azt hozza előtérbe, hogy mindenki megpróbál valahogy pénzhez jutni.
Elítélendő, de amikor bizonyos esetekben kiderül, hogy mégsem az a tettes akitől vártuk, az meghökkenti a népet.
(mindettől függetlenül, jól fenékbe kéne rúgni, akárki is volt)

interflug 2012.07.23. 00:25:17

Az ideális polgár retteg, és erről gondoskodik a mindenkori hatalom. Mostanában se háború, se kolera. Kis bábok vagytok, akiket éppen csokinyulakkal tartanak kordában.

mittelfinger gusztávné 2012.07.23. 01:41:27

@alte trottel: Pár éve a Fábry műsorában szerepelt féltucat cigány vajda. Mit tesz isten egyetlen utókalkulátor sem volt közöttük. Valamennyi színesfém-kereskedésből élt.
Nem messze a most említett szobortól áll a Filozófusok nevű szoborcsoport. Akik közül pár éve egy fő már hiányzik.
Megélhetési bűnözés - mondta a nemzet egyik nagyja.

Azúrkék égbolt (törölt) 2012.07.23. 01:44:14

Örzse néne írta: "Szerintem Dániel Péter volt. Biztosan csodaszarvasnak nézte, az meg ugye a szemükben nácirasszistahungarista szimbólum. Meg kell rongálni."

Ez magasan a legjobb hozzászólás volt! :)))

Nem fémtolvajok voltak. Tuti, hogy dánielpéter rongált noékrisztinával karöltve!

Ezek szokták a szobrokat meggyalázni és tönkretenni.

seahawks 2012.07.23. 06:54:05

lány csiklóval. tiszta mázli..legalább a csiklóját nem vágták le.

Donjuan 2012.07.23. 07:42:07

@seahawks: a csiklót majd a négerbűnözők fogják, náluk ez amúgy is helyi szokás, élő embereken gyakorolva. Ahogyan egy francia barátom mondta: "Visszasírjuk azt az időt, amíg nálunk csak a cigányok loptak".

indapass90210 2012.07.23. 07:47:40

@endike: Már megint valamit beszívtál, (jópár fent szóló kollégáddal együtt) mert ez nem a liberalizmus problémája.

Ha elképzelem azt a Magyarországot, ahol a "liberális gecikkel" együtt kiírtották a cigányokat, akkor körülbelül azt látom, hogy 5 méter magas vasbeton fal, szögesdrót és aknazár veszi körül. Üzemanyag nincs, a boltokban áru nincs, 1 tévéadó kivételével az összeset zavarják, azon az egyen is gárdista indulók mennek. A napok múlásának egyhangúságát csak a nyilvános kivégzések törik meg, amiknek - munka és azzal járó lekötöttség híján - számos eksztázisba került, amúgy magát mélyen vallásosnak tartó ünneplője van.

És a kurva szobrokat, csatornafedeleket, vasút mellett a kábelt (amire ugyan már nincs szükség, hiszen vonat már régen nem jár semerre) még mindig lopják, faluban a hatalom által éppen még el nem kobzott ételért még mindig vernek agyon embereket.

K.Tomoceusz 2012.07.23. 08:03:33

Ez a szokásos fideszes szoborrongálás.

A Kossuth téren is fűrészelgetnek meg lopkodnak szobrokat.

Budapesten minden szoborra veszélyesek a fidesznyikek, csak a király- és turulszobrok nincsenek sose megrongálva.

Hát ez van, ha a fidesznyik ideszabadul a falujából.

manager2008 2012.07.23. 08:12:03

@Gera: esetleg egy kis TNT is kellene bele meg kínai petárdák és akkor szépen is szólna az éjszakában.

roqfort 2012.07.23. 08:14:56

Egy szerencsétlen fiatal lány aljas gyilkosát 1 hét alatt megfogja a rendőség. Mert megvan hozzá a törvénykezés és rendfenntartás erőforrások optimális koncentrációja. De a hosszú évek óta létező színesfém tolvajlás rendszerében senki nem várja, hogy annak sikeres felszámolásához az optimális erőforrás koncentrációt jelentős részét a rendőrség adja. A felszámolás alapvetően a törvényhozás feladata lenne. Főleg nem a rendőrség feladata, gazdaságtalan is lenne.
A cigány színesfémtolvajok "felbujtói" az átvevő kereskedői piac, ill. azok pénze. A kereskedők védelmet és pénzt adnak a tolvajoknak, és védelmet vesznek pénzért maguknak a törvényhozásban, hosszú évek óta. Hiszen, a legmagasabb szintű, fehérgalléros korrupción kívül mi más lehet az oka ennek az értelmetlen, dühítő rendszer fenntartásának? És mennyi pénz van benne? Több, mint amit a tolvajok kapnak kézhez. Az egyik taxis ismerős rendszeresen magánba fuvaroz egy csepeli átrakóval rendelkező színesfém nagykereskedőt a saját Ferrariján vagy iker turbós Porscheján éjszakákon szórakozni vagy csak vár rá egész éjjel a barátai háza előtt. A színesfém óriási maffia biznisz. rendszere hasonlít az olaj kereskedelemre. A megoldáshoz nem rendőrség kell elsősorban, hanem szabályozás.
Mi, hülye olvasók, csak rágjuk a kefét az ilyen cikkeken, főleg nyáron, uborka szezonba. 136 komment egy ismeretlen lószobor rongáláshoz, bocsi, de ez a színesfém tolvajlásról szól, nem a szoborról. Itt vezetjük le a frusztrációnkat. Képviselők, törvényekkel szabályozni kellene végre ezt a bűnözési területet.

lobster thermidor 2012.07.23. 08:16:17

Néhány hozzászóló nyilván hangosan visongatna a fájdalomtól, ha a suttyóság fájdalmat okozna!
Így csak azok szisszennek fel a marhaságok olvastán, akiknek innen-onnan van némi információjuk a sajnálatos dolgokról.

A helyzet az, hogy a megélhetési fémtolvajok leginkább a nem cigány fémfeldolgozók, fémművesek megrendelésére dolgoznak, aki így fillérekért jutnak az egyébként meglehetősen drága alapanyaghoz, és számla nélkül tudnak önteni ezt, azt, az "igényes" megrendelőnek.

Ettől függetlenül a köztéri szobrok rongálása teljességgel felháborító!
El kellene gondolkodniuk az illetékes városszépészeknek azon, hogy az ilyen kevéssé frekventált helyekre kihelyezett műalkotásokkal mi legyen. Vagy továbbra is kiteszik az enyészetnek, és a vandálok csonkításainak, vagy meg kellene fontolni az áthelyezésüket olyan közterekre, ahol nagyobb biztonságban vannak. Nem hiszem, hogy egy ilyen kedves szobornak a legmegfelelőbb helye, egy egyébként is elhanyagolt Gellért-hegyi parkban lenne, ahol fogadni lehet rá, hogy az újraöntés után ismét ez a szomorú sors vár rá.

VT Man 2012.07.23. 08:23:34

@roqfort:
Hát ez az! Mit vártunk akkor, amikor az MSZP-kormány egyik minisztere a cikkek szerint érdekelt volt a színesfémezésben? Azt, hogy majd törvényt hoz maga ellen?

Ami érdekesebb, hogy a kormányváltás óta se javult a helyzet. Gondolom a jó kereskedők mindkét oldalra "befektettek" egy kis pénzt.

VT Man 2012.07.23. 08:24:49

@lobster thermidor:
"A helyzet az, hogy a megélhetési fémtolvajok leginkább a nem cigány fémfeldolgozók, fémművesek megrendelésére dolgoznak,"

Ez a kifogás már a II. Vh után se jött be, hogy: "de hát a magyarok a németek megrendelésére deportálták a zsidókat".

Attól még ugyanúgy bűn.

VT Man 2012.07.23. 08:26:10

@Démonmac1:
"Sajnos a nyomorék gazdaságpolitika és totális hozzá nemértés azt hozza előtérbe, hogy mindenki megpróbál valahogy pénzhez jutni."

Jajj, megjelent a tolvajmosdató!

Mi lenne, ha munkával próbálna pénzhez jutni az illető? Mint a többség?

Ha pedig itthon nincs munka, akkor lehet követni a lengyel, román példát, és ki lehet menni nyugatra építkezésre, takarításra, gyümölcsszedésre...

baliquez 2012.07.23. 08:31:17

@mittelfinger gusztávné: "Megélhetési bűnözés - mondta a nemzet egyik nagyja."

Egészen konkrétan Kuncze Gábortól származik ennek a bűnpártoló kifejezésnek a köztudatba vezetése -> minősített hazaárulásért és népirtásra való felbujtásért kiutasítás és vagyonelkobzás járjon (teljes pereputtyra kivetve). És legyen baromi hálás hogy megússza a kötelet! Nagyon sok magyar nyugdíjas és több fiatal magyar lány brutális halála az ő lelkén is szárad.

Kuncze Gábor személyesen felelős a cigányterrorért, ő volt az aki elhitette a retkesekkel hogy nekik "az jár", mert "szegíncigányok", és büntetlenül elvehetik* a "parasztoktól" a BÁRMIT, leginkább a MINDENT. Maradék életüket is beleértve.

*A vagyoni kár büntetendő értékhatárának emelése kizárólag a tragikus bűnözési statisztikák javítására szolgál: 50000 forint egy falun élő gazdálkodó embernek pl. rendkívül sok pénz, 20 tyúk kb. 100 nap alatt rak ennyi értékű tojást. Már ha nem lopná el a tyúkokat Kuncze orkserege, úgy értem.

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2012.07.23. 08:32:11

ezek bizony cinyágók vóttak...
ők jelesülnek a szinesfém kereskedelem legfőbb éllovasainak.

magyar bucó 2012.07.23. 08:51:34

@No_Fidesz_No_Problem: Inkább négy ember egyszer berúg belőle kannásbortól.

dr. Bubó 2012.07.23. 08:57:23

nem adhatunk minden cigánynak hegedűt... lapát sincs annyi...

lobster thermidor 2012.07.23. 09:04:46

@VT Man:

Olvass tovább, a következő mondatom ezzel a gondolattal kezdődik!

APImásik 2012.07.23. 09:17:45

Szia Blog!

...azért megkérdeznék egy színesfémkereskedőt is...
Mit gondolhat akkor, amikor beállítanak hozzá 50-100 kiló bronztörmelékkel...

Mert ugye a bronz nem hever úton-útfélen... általában vagy szobor, vagy harang állagú... és rögzítve van talapzathoz, toronyhoz, stb...

Szóval... én hagynám a tolvajokat... inkább a kereskedőknél razziáznék heti/havi rendszerességgel... nálunk ugyanis csak akkor nem lopnak, ha nem éri meg...

citrix 2012.07.23. 09:37:18

A PÁRT (kedves vezető és holdudvara) annyira ragaszkodik a száműzött mélabús Kossuth szoborcsoporthoz,hogy azt lemásolva újra felállítja a kedves vezető palotája elé.Nyugodtan csapják hozzá ennek a megrongált szobornak a javítási költségét és bekamerázását,se nem oszt,se nem szoroz,így csonkán hagyni egy napig se szabadna,olyan ijesztően tükrözi az ország morális állapotát.

alte trottel 2012.07.23. 10:02:33

Hölgyeim és uraim, lehet itt norvégozni napesti, attól még a kábel, szobor, csatornafedél, minden ami fém és könnyeeb 100000 tonnánál _FOGYÓESZKÖZ_ marad! A sacc/kb 200000 megélhetési hobbifémgyűjtőt _EGYSZERŰEN FIZIKAI KÉPTELENSÉG_ folyamatosan szemmel tartani.
Ott kell(ene) kezdeni, hogy _TÖRVÉNYBEN_ (felőlem akár alaptörvényben is, elvégre elfér ott a csoda szar vas is a csodaszarvas mellett) kell rögzíteni, hogy a fémhulladék felvásárlása _ÁLLAMI MONOPÓLIUM_ és megyénként 1 db. lehet belőle, rendszeres rovancs, (minimum heti 3x) bizonyíthatatlan eredetű cucc fellelése esetén az alkalmazottak egyemberként húznak kényszermunkára, a cuccost föllelő revizorok (és az esetleges feljelentő) a lefoglalt értéken osztoznak.

Példabeszély:
És elméne Csaragangaragupta királyfi az városba és az város falai előtt örömlányok, kéjhölgyek és rimák ülének az ő madámjaikkal együtt és erőst zokogának vala. Ékérdezé a királyfi tőlük: Hát ti meg mi a francé' nyígtok illen törvénytelenül? Mire azok felelék vala: Óh királyfi, emez város lakói mind kiheréltettek vala Atyád parancsára ás hová a mi megélhetésünk?

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.23. 10:32:42

@lobster thermidor:

"a megélhetési fémtolvajok leginkább a nem cigány fémfeldolgozók, fémművesek megrendelésére dolgoznak, aki így fillérekért jutnak az egyébként meglehetősen drága alapanyaghoz, és számla nélkül tudnak önteni ezt, azt, az "igényes" megrendelőnek."

*

Pár hónapja volt a Mandineren egy poszt, amiben valamelyik "polgári" mandineres írta felhábrodva, hogy a belvárosi házban a cgk-k elloptak mindent, ami rézből volt.

Ott írta valaki kommentben, hogy még mielőtt cgk-zna, gondoljon bele inkább, mibe kerül egy korhű rézkilincs beszerzése kisker áron, és milyen jól mutatnak az efféle rézkilincsek a polgári otthonokban.

Meg hogy a kommentező már olyat is látott, hogy miközben államilag újítottak fel valami műemlék épületet a belvárosban, a műemléki védettségű pazar kovácsoltvas korlátnak nyoma veszett.

Többen tudni vélték, melyik "igényes" és jólszituált, országszerte ismert "polgár" otthonába került a vaskorlát.

Schild 2012.07.23. 10:44:12

@No_Fidesz_No_Problem: Próbáljátok bemagyarázni,hogy ezt magyarok vagy az általad emlegetett jómódú polgárok lopták el,közben tudjátok,hogy vicc és hazugság az egész. Az ilyenektől fordul fel a becsületes magyar ember gyomra, az ilyenektől mint ti akik maszatoltok és nem vagytok hajlandók szembenézni a valósággal és ezzel ártotok a legtöbbet, ez csak arra jó,hogy a normális embereket hülyének nézzétek és felhergeljétek.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.23. 10:50:14

@Schild: A gondosan leszerelt rézkilincsek, ellopott lépcsőházi csillárok miatt miért nem tiltakoztál?
Az rendben van, ha új építésű villát ékesítenek fel, nem pedig kannásborrá alakulnak?

Csak a barbár rongálással járó lopással van baj, a lopással magával nem? Vagy még a lopással is csak akkor, ha cigány elkövetőt lehet sejteni mögötte?
Hiteltelen.

Schild 2012.07.23. 10:56:37

@Counter: Ne ferdíts mert én nem arról beszéltem, a lopás mindenképpen elítélendő, ahogy az is amit ti műveltek, próbáltok elmaszatolni egy nyilvánvaló dolgot akiről mindenki azonnal tudja, hogy kik a tettesek és hergelitek vele az embereket. Az hiteltelen amit ti adtok elő.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.23. 11:02:23

@Schild: Mi az, hogy "ti"? Nem művelek semmit. Szerintem ez vérlázító barbarizmus.

Ha tudod, hogy kik a tettesek, nevezd meg őket – én mindenképp azt tenném.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.23. 11:19:23

@Neeel Armstrong: Ha tudod, ki volt a tettes, miért nem nevezed meg?

Ha nem tudod, akkor meg miről is beszélünk?

lobster thermidor 2012.07.23. 11:57:57

@No_Fidesz_No_Problem:

Ne lepődj meg, de én szóltam ott is a témához. Gyakorlatilag a saját kommentemet idézed.:)

Most sem tudok mást mondani, megrendelésre dolgoznak a tolvajok!
Van némi tapasztalatom kiemelt műemléki épületek rekonstrukciójával kapcsolatban a fém, kő, és fa tárgykörben, ezért a korábban és most leírtak nem az itt alacsony színvonalon folytatott, egyoldalúan vádaskodó diskurzus, vagy félhomályos lépcsőházi pletykák nyomán születtek.

magyar bucó 2012.07.23. 12:07:37

@lobster thermidor: Te - mint bennfentes - nyilván meg tudod mondani, hogy ki rendelt két bronz lólábat a kastélyába...

lobster thermidor 2012.07.23. 17:37:35

@magyar bucó:

A kérdés ilyetén felvetése éleslátásról tanúskodik, de nem a két lóláb itt a lényeg, hanem ami közötte fityeg...

zlndot 2012.07.23. 18:52:31

@sikertelen kiégett frusztált:
"majd most érthetővé válik a lakóparkok fontossága, a biztonsági szolgálatok felértékelődnek, kapuszolgálat stb."
...avagy integessünk szépen az érkezőfélben lévő új középkornak. :)

atila68 (törölt) 2012.07.23. 20:31:57

@baliquez:
Mogyoródon már van egy lovashuszár szobor műanyagból.
Úgy is néz ki.

Egyébként meg az ilyet (szoborfűrészelő) térdenlőni, otthagyni.

alte trottel 2012.07.23. 22:51:30

Látom, volt egy kis takarítás!

Hölgyeim és uraim, lehet itt (és más blogokban,meg egyebütt) brainstormingot tartani és a legvadabb (távol)keleti hóhértankönyveket felülmúló ötleteket kreálni az _ELFOGOTT_ fémtolvajok megbüntetésére. És ettől meg fog szűnni a jelenség?
Nem tűnt fel még senkinek, hogy pl. a prostitúciót sem tudták soha sehol felszámolni, még ott sem, ahol egyik vagy mindkét felet máglya várta? Viszont kolostorvárosok közelében valahogy nem rezsegnek az út szélén a féligkinnasegge sortokban feszítő szexiparosok!
Tehát a _KERESLET_ ami meghatározza az eltünedező fémtárgyak mennyiségét!

Tessék abbafejezni a pótcselekvés fröcsögést és erősen lobbizni a képviselőnél a szabad fémfelvásárlás betiltásáért! Majd ha a fémöntő raktárában talált egyetlen deka igazolatlan eredetű rézért kijár a totális vagyonelkobzás, akkor igaz, hogy az újgazdag a kastélykapura nem 50.000 hanem 5.000.000 Ft-ért tudja majd megvenni az antik utánzat kilincset és vasalást, de ezért sírjon az ő anyukájuk!

éppittvagyok 2012.07.24. 01:00:08

@Jaffar: biztos nem cigányok voltak, ez a fűrészelés elég munkás lehetett .... :)

lobster thermidor 2012.07.24. 08:19:25

@Schild:

Inkább az a hihetetlen, hogy néhány szemellenzős hozzászólás uszályában megalapozatlanul, és egyébként feltehetőleg minden gyakorlati tapasztalat nélkül veszed a bátorságot, és vádaskodsz!

Gondolom a fémet, a fémfeldolgozást, az építőipar és a restaurálás ezen szektorát, a másodlagos műtárgykereskedelmet és annak felvevőpiacát még hírből sem ismered. Sommás véleményed legalábbis erről árulkodik.
Meg arról is, hogy leragadtál annál a téves állításnál, hogy a fémtárgyak eltulajdonítása kizárólag bizonyos magyar állampolgárok csoportjának a "privilégiuma".
Sajnos ki kell, hogy ábrándítsalak, ez az állítás bárhonnan is származik, nem fedi teljesen a valóságot! Mert azt azért te sem, és az elvbarátaid sem gondolhatják komolyan, hogy csak egy példával éljek, a néhány évvel ezelőtt a Petőfi-hídról észrevétlenül ellopott 2 és fél kilométer hosszúságú, 25 millió értékű elektromos kábelt nem jól képzett szakemberek lovasították meg. Olyan szakemberek, akik ráadásul jól ismerhették az egész rendszer működését, azt áramtalanítva feltűnés és nyom nélkül, teherautók segítségével vitték el a kábelrengeteget.

Ha annyira "becsületes magyar ember" lennél, mint amennyire állítod magadról, akkor először bővebben tájékozódnál, mielőtt kinyilvánítod csacskaságaidat. Így szerzett tapasztalataid nyomán pedig képes lennél befogadni azt, hogy amennyiben mások véleménye nem feltétlenül azonos a tieddel, attól még azok megfogalmazói ugyancsak "becsületes magyar emberek", mert horribile dictu vagy értenek a dologhoz, vagy esetleg más információs csatornákon szerzik be értesüléseiket, mint te!

Visszatérve a köztéri szoborra, bármennyit szaporítjuk itt a szót, az a szegény lovacska sajnos ettől még csonka marad!

sikertelen kiégett frusztált (törölt) 2012.07.24. 10:32:56

@zlndot: Pedig ez jön.

A főváros egy kiaknázatlan óriási fémbánya az orkoknak. Villamossinek, elhagyatott vasúti főpályaudvarok, rendezők, közintézményi vízórák és aknafedlapok, rengeteg földközelből is elérhető légkondi, no az iszonyat mennyiségű fém demszkykaró (pollerek) az utak mentén. Kihúzza, feldobja a platóra, kettőt lép, kihúzza, feldobja a platóra, kettő lép ...

herzogb 2012.07.24. 10:54:29

A szobrot fűrészelőket, meg kertkapu leszerelőket úgy sem lehet elkapni. Csak az lenne a megoldás, hogy ha nem tudná eladni, akkor nem lopná el. Vajon ki vagy kik lehetnek a színesfém maffia csúcsán, hogy semelyik kormány nem mert még egy icipici lépést sem tenni ennek az "üzletágnak" a felszámolása irányában?
süti beállítások módosítása