Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
jelenlegibuszszinezes[1]

Most nagyon tarkabarkák (lásd fenn), ha minden igaz, hamarosan egységesek lesznek (mint lenn). Szerintem remek ötlet, épp itt volt az ideje. Plusz költséget nem okoz, csak az amúgy is fényezésre érett gépeket színezik át - így négy-öt év alatt cserélődhet le az állomány.

IMG 2632[1]

További képek és részletek a BKK közleményében.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: marketing budapest közlekedés busz városkép

A bejegyzés trackback címe:

http://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr854630363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

nagylaszlo971 2012.07.05. 09:45:04

a bkk szerint ez égkék, szerintem oláhkék, már bocsánat ;-)))

br17 2012.07.05. 09:45:28

A budapesti tömegközlekedés jelenlegi állapotában valóban a buszok egységes színre való festése a legégetőbb feladat.

TH 2012.07.05. 11:02:45

Jó lenne, ha az Ikarus 200-as és 400-as sorozat kimaradna az átszínezésből, mert új buszok érkeznek helyettük...Az új szín egyébként nagyon nem tetszik...

Buszvezető 2012.07.05. 11:14:28

De miért nem a hagyományos sötétkékre színezik? Most miért nem kérdeznek meg minket? Amikor a Combinoról, az Alstom metróról volt szó, lehetett szavazni melyik legyen. Most meg valamelyik újító kitalálta, hogy legyen világoskék, és punktum?

Buszvezető 2012.07.05. 11:15:26

melyik=milyen.
Értelemszerűen nem a kettő közül lehetett választani, hanem mindkettőből volt több típusterv, azok közül lehetett választani csak elírtam.

derabitz 2012.07.05. 12:21:32

A BKV-nál az a jármű amelyik "fényezésre érett", már cserére is érett.
Ki dobott pénz. Festhetik a koporsót arany színre is akár, attól még koporsó marad.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.07.05. 12:49:37

@Buszvezető: Mert ebből a festékből lehetett most közbeszerezni úgy, hogy valaki jól meggazdagodott belőle. :-)

No name est omen 2012.07.05. 13:14:25

Ha a mostani szilvakék-egérszürkére festenék eleve a felét nem kéne átfesteni és legalább nem lenne minden busz olyan mint Zágrábban. Ha a buszok más színt kapnak akkor nem kell nekik új forgalmi, törzskönyv, vizsgáztatás? Amikor a Van Hool buszokat vették akkor nem az volt az indok, hogy nincs pénz az átfestésére? Azóta ingyenes lett? És minden buszt át kell festeni 5 éven belül a most 5 éves volvokat is?

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2012.07.05. 16:09:09

Szerintem pedig jó lesz így. Tök mindegy a színe, jól fog mutatni, hogy egységes.
Olyan döntést meg úgysem lehet hozni, amely az összes kényes budapesti ízlését egyformán kielégíti.

zlndot 2012.07.05. 16:41:35

@Vikunya: Azaz. Országos strandkorlátkék. :)

Rézfánfütyülő fűzangyal 2012.07.05. 16:47:46

@Buszvezető: Most más világ van! Nem kérdeznek, a főnök ízlése a döntő! Mellesleg, ha kérdeznének, akkor 100-an120féle színt akarnának, és megvolna ez érv mindegyik mellet. Beleértve azt is, hogy a többi miért rossz és hülye.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2012.07.05. 16:52:51

@No name est omen: Ha lenne rendes karbantartás, akkor igen. De nem lesz, és ez a program is elakad az idő sodrában.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2012.07.05. 17:01:03

@katácska!: Biztos, hogy minden jó, ha egységes? Sőt, szerinted ami egységes az már jó is?

No name est omen 2012.07.05. 19:29:03

@Rézfánfütyülő fűzangyal: No de a régi ikarusokat se festegetik át túl gyakran... de talán jobb is hazafele láttam egyet ami úgy nézett ki mintha a réteskén málló rozsdára festettek volna rá. Vagy ez a stratégia, hogy az új festék még ideig-óráig összetartja a buszt?

emhem 2012.07.05. 19:58:50

hát igen, nekem is az a véleményem, hogy legyenek egységesek, de a jelenlegi kék tökéletesen megfelelne. szerintem szebb is lenne, és amúgy is a buszok legalább fele, de inkább kétharmada jelenleg is olyan színű..
a fenti sárga buszt pl. csak a 23-as vonalán láttam eddig, azzal az ezüst-zölddel pedig még nem is találkoztam.
4-5 évente pedig nem fényeződnek át a buszok alapesetben, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a piros 7-piros 173-as színezés, amelyikről négy év alatt csak a szavak "koptak le", és köszönik szépen, most is csillogó piros-kékben pompáznak.

Prof. Dr. Simon Templar 2012.07.07. 17:39:32

@TH: Még mindig jobb, mint ez az ocsmány melósruha-kék.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: teljes mértékben egyetértek. Ha Ny-Európa több nagyvárosában jól elvannak a különböző színű buszokkal, akkor nálunk miért nem? De az indoklás a legédesebb: "A BKK szerint ez az utasoknak teljesen áttekinthetetlenné tette, mely buszokon érvényes a jegyük, bérletük, és mely közlekedik a BKK megrendelésében." Ilyenkor kikre gondolnak? Az analfabétákra, a diszkalkulus személyekre vagy a demens nyugdíjasokra?

Prof. Dr. Simon Templar 2012.07.07. 18:32:36

@Buszvezető: "De miért nem a hagyományos sötétkékre színezik?" Mert kib@szott lehangoló ez a szín, a világoskék legalább vidám.

Ez a színpszichológiai elemzésem.

TH 2012.07.07. 19:53:52

@Prof. Dr. James Onedin a naviatika elismert tanára: én megszoktam, nekem tetszik a régi sötétkék.

bioLarzen 2012.07.07. 21:05:39

Szóval, visszatérünk a mocskos kommunista népnyúzó időkbe - amikor valahogy minden busz egyforma kék volt...

bio

bioLarzen 2012.07.07. 21:10:23

@Rézfánfütyülő fűzangyal: "Biztos, hogy minden jó, ha egységes?"
Itt, Rákospalotán jár - ha jól emlékszem, a 104-es vonalán, de lehet, hogy tévedek - egy új típusú, világoskékre festett modell. Már vagy egy hónapja van, de még mindig előfordul nem egyszer, hogy nem szállnak fel rá - mert azt hiszik, valami távolsági járat. Se a típusa nem stimmel, sem a színe. Vedd figyelembe, hogy az utazók nagy része sehonnan sem értesül arról, hogy ez a busz is a BKV-járat - pláne, hogy egy jó ideje már a távolsági "sárga" buszok is számkódot (is) írnak ki...

Az egységesség pont az, ami beazonosíthatóvá teszi a buszt. A villamosoknál még nem is akkora gond a többszínűség - az sínen jön, megáll, kinyitja az ajtót - csak jó lesz. De egy busz - pláne, ha olyan megállóban van, ahol távolsági is megáll - baromira nem automatikusan felismerhető...

bio

ZBR 2012.07.09. 13:27:37

@bioLarzen:
Budapesten napi szinten kb. 1100 busz közlekedik. Most kilóg a sorból nagyjából 70-100 darab. Ezek mindegyikét átfestve ugyanarra az "égkékre", továbbra is 70 fog kilógni a sorból.

Ha viszont ezt a 70-et lefested olyanra, mint a maradék 1030 darab, akkor tényleg egy sem fog kilógni a sorból.

No name est omen 2012.07.09. 17:31:59

Az se lenne nagy baj ha kezdetnek megjavítanák a buszok kijelzőjét mert pl. az "új" merciken pont ott nincs kiírva, hogy miféle ahol az ember számítana rá pedig abból az egyik olyan újkék színű mint amilyenre tervezik festeni a többit

r123 2012.07.10. 13:54:19

azért a régebbi gépekkel vigyázzanak, mert azokat a festék (meg a rozsda) tartja össze. lecsiszolják oszt szétesnek, nem lesz mit lefesteni a cimbora pályázatnyertes festéknagykeréből.

tengerecki 2012.07.10. 22:13:04

az a minimum, hogy tetővilágítás is lesz benne.meg fűzöld kanapé.
lesz-e hozzá hableányos szökőkút?

L K Gyula 2012.07.11. 17:49:43

Fontos az egységesség, de nemcsak a színben, hanem a kijelzők, táblák elhelyezésében is.

A buszok színe már a két világháború közöttől sötétkék, ha jól tudom,
a városképhez már jóideje így tartozik hozzá.
A világoskék nem hagyományos, mint ahogy a Kombínó és a hannoveri villamosok esetében se hagyományos a festés.
A használt troliknál viszont megegyezik a piros az eddigivel. Bár azoknál is lehetne világosítani, hogy vidámabb legyen a közlekedés, például rózsaszínűre. Nagyon szép lenne egy (bugyi-baba)-rózsaszínű troli meg egy égszínkék busz. Többekközött az Örs vezér tér piszokjól nézne ki.

Ami pedig a színárnyalatmeghatározást illeti, a nagyanyám is csak oláhkéknek mondotta volna.

charlie · http://blogocska.org 2012.07.21. 14:20:37

@Prof. Dr. James Onedin a naviatika elismert tanára: Én már volt, hogy nem szálltam fel buszra, mert ilyen sárga jött (bal felső sarok), amit még a büdös életbe nem láttam, plusz a megálló egyben távolsági busz megálló (Elág). Számot meg nem igen kell nézni, mert csak a Pesti útra mentem, minden busz arra megy ami az Elágnál megáll.
Akkor most analfabéta vagyok?

sorica123 (törölt) 2013.01.26. 01:08:58

@Buszvezető: mert a Vitézynek a kedvenc meséje volt a Hupikék Törpikék...:)
@derabitz: cserére, mire? Újabb máshonnan levetett (esetleg típushibás) járművekre, amik ugyanolyan trottyok, mint a mieink, de nem "azok a régi szarok", hanem csillogó vadiújak (két hétig)?
@No name est omen: szerintem az is történt, hogy a rozsdára festettek rá... A régi Ikarusok, pláne ziu-9-esek voltak még csodaszépek... meg valamikor a Köki felé jártam melózni, és megdöbbentem, hogy a metró a szabad ég alatt milyen kicsinek és rozzantnak néz ki.

sorica123 (törölt) 2013.01.26. 01:09:38

@sorica123: ill. az ikarusok most is aktívan csodaszépek, de mondjuk abból azért kevesebb ilyen igazi rozzant van.

Cicoo 2013.07.12. 07:47:16

@charlie: Akár meg is kérdezhettél volna valakit, hogy jó-e neked az a busz..

lobster thermidor 2013.07.13. 11:29:16

Csak frissen, vidáma, fiatalosan...!

A Coca - Cola attól, hogy az évek során modernizálták a palackok formáját, és a logót, attól még az maradt, ami. A FORD, vagy az OPEL logóját is számtalanszor áttervezték az évszázadok alatt, időnként hozzányúltak a színekhez is, de felsorolhatnánk példaként itt még ezer más meghatározó márkát.
Nyilván megszokja majd a kétkedők szeme ezt is, ahogy minden mást, hiszen nincs ezzel az új kékkel semmi baj, időnként frissíteni kell a dolgokon.
Ha nem így lenne, még most is ökrös szekéren közlekednénk, bár ezt félve mondom, mert ahogy szétnéz az ember maga körül, látja, hogy manapság komoly igény volna rá.

charlie · http://blogocska.org 2013.07.25. 11:13:55

@Cicoo: Kérdeztem volna, ha lett volna ott bárki is.