Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

 

Járdán parkolni csúnya dolog. Ennél már csak az csúnyább, ha ezt betontömbökkel nyomatékosítják. Most épp az 56-osok terén, ahonnan Lesley, a 8ker bloggere küldött egy felháborodott hangú jelentést és néhány fotót.

 

Ritkán járok erre, mert nem a 8kerhez tartozik, de a kocsik térhódítása a gyalogok elől mindenhol felháborít. Jól látni, a járda vonalát megtöri a lekerített parkoló: védik az autókat, miközben a gyalognak ki kell menni az útra. Azt nem néztem meg, hogy kell-e itt fizetni a parkolásért, vagy nem, de mindegy is, mert nem lehet semmi olyan fontos, amiért a puhatestűnek ki kellene menni a mozgó  fémdobozok közé. Kié a terület kezelése? Űrből is látni : http://goo.gl/maps/xOwY

 

 

A legjobban valóban a G Mapsen lehet kivenni a helyzetet. Fémkorlátok vonala mutatja, meddig terjedt eredetileg a parkoló határa. Pedig a Homár-által közölt skicc alapján néhány éve még nem volt ez a kitüremkedés itt.

 

 

A légi felvételen ugyan látszik, hogy a járda burkolatilag nincs megkülönböztetve, ettől függetlenül szegény gyalogosoknak menniük kell valamerre...

Ennél már csak az sokkal csúnyább, hogy az 56-osok terén (ex-Felvonulási téren) autóparkoló működik. Holott a legjobb lenne, ha itt semmiféle tér nem lenne, hanem szépen visszaadnák az egészet a Ligetnek, amelyiktől elvették. Szép színes tervek nem is olyan régen már felröppentek arról, hogy a fűvel vetik be, valamint múzeumokkal, mélygarázzsal, alagúttal, konflisokkal, de aztán mintha elfelejtették volna az egészet.

Mindegy, első körben egy járdát kérünk, aztán majd jöhet a többi.

 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

A bejegyzés trackback címe:

http://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr624587577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Dr. GGG77 2012.06.15. 11:54:04

Semmit nem torzitottam. Te kotozkodsz olyan dologban, amiben valszeg nincs sajat tapasztalatod.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.06.15. 12:15:11

@Dr. GGG77: Én is a XI. kerben lakom és elég jól ismerem az útvonal kritikus részeit.

SvenH. (törölt) 2012.06.16. 00:06:20

@Dr. GGG77: na nagyfejukem, akkor izlelgesd ezt:
"persze a belvaros szelen p+r?"

NINCSEN P+R !!!
nem arra valo a P+R, hogy a sok agglomer vagy kulvarosi becsapasson a belvaros szeleig es onnan besetaljon vagy arra a 2 megallora blicceljen, hanem hogy a varos szelen de meg jobb hogy a varoson KIVUL lerakja az autojat, ez nem hinnem hogy a nyugati nagyvarosokban maskent lenne :)))

a tobbit meg amit irtal belvarosikam, hat ezert rossz a mostani dugodij, mert a sok belvarosi sutyerak meg INGYEN megteheti azt amit egy kulvarosi nem... csak o eppen forditva
szimplan undorito hogy visszafele nem buntetik, mintha az kivaltsag lenne hogy belvarosi valaki... annak akinek a negyeshatos 2 percenkent jar

SvenH. (törölt) 2012.06.16. 00:09:37

@promontor: nekem a 173e ujpalotai vegallomasarol a moriczig autoval 16 perc, ez atlagos esetben 1 ora
ja en legalabb korrektul szamoltam mind a ketto ejjel 2kor merve :)))

SvenH. (törölt) 2012.06.16. 00:10:19

@SvenH.: "ez atlagos esetben 1 ora" ez termeszetesen BKV -val

igazi hős 2012.06.16. 01:32:28

@SvenH.: Azt ha valaki kijön a belvárosból és ezzel csökkenti a benti zsúfoltságot, azt nem illene vele megfizettetni.
Ez nem olyan mint a hídpénz, ahol az áthaladásért fizetsz.

Iza Béla (törölt) 2012.06.16. 07:08:23

@SvenH.: Költözz a belvárosba. P+R pedig van, csak kevés. Most épültek P+R-ek vidéki vasútállomások mellett.

Dr. GGG77 2012.06.16. 10:53:07

@promontor: Na akkor. Indulás Andor utcából, Tétényi, Karolina, Alsóhegy, Csap, cél Aladár. Ez 5 és 15 perc között van napszaktól, naptól függően. Kocsival. BKV-val 7-es vagy 173-as busz a Móriczig, onnan 27-es a Gellérthegyen át, majd gyaloglás. Legjobb esetben is fél óra.

Dr. GGG77 2012.06.16. 11:00:11

@SvenH.: "a varoson KIVUL lerakja az autojat"

Igazad van. Szerintem biciklis, sétálós utcát kéne csinálni a Nagykőrösiből, a Szentendreiből, a Budaörsiből és a Kacsóh Pongrácból és a Helsinkiből is. Köztük pedig 8 méteres dupla betonfallal körbevenni a várost, bocs immár tájvédelmi körzetet. :D

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.06.16. 13:08:53

@Dr. GGG77: 4 km 5 perc alatt, rajt-cél zöldhullámmal? A 15 perc, mint felső határ, amikor át kell jutnod az Etele-Tétényi, Etele-Bartók, Karolina-Villányi csomópontokon csúcsforgalomban?

Mindegy, nem kell győzködjél tovább...

SvenH. (törölt) 2012.06.16. 20:52:39

@igazi hős: eleve feltetelezed, hogy aki kimegy a belvarosbol az ellenkezo iranyban az jot tesz? valoszinuleg a belvarosiaknak biztositott ingyen parkolora gondolsz, amit a kötsög politikusok mar 20 evvel a rendszervaltas utan sem merik bevallani hogy nem jar az ottlakoknak ingyenparkolo...
tudod demszkaj alatt lett volna bevezetve, hogy 10 oranyi parkolasi dij lett volna az ottlakoknak havonta, az egy korrekt, euopai szinten elfogadott penz lett volna

amugy a masik resze az ellenkezo iranyu egy erdekes felteves, de akkor inkabb mar azt dijazzak, hogyha egy auoban 3 ember van... az tobbet szamit :)

SvenH. (törölt) 2012.06.16. 21:04:29

@Iza Béla: ki mondja hogy nem belvarosi a lakcimem? attol fuggetlenul hadd fajjon mar az igazsagtalansag, lecci lecci...

Iza Béla (törölt) 2012.06.17. 10:50:18

@SvenH.: Tőlem fájjon. :D Valahogy nekem nem tud fájni.

igazi hős 2012.06.17. 14:10:48

@SvenH.: Félreértesz. Aki kimegy a Belvárosból, az már biztosan nem növeli a benti zsúfoltságot. Ennyit akartam írni. Reggel 7-kor üres kifele a legtöbb út, befele pedig torlódik. Aki bemegy, növeli a tömeget, aki bent mozog, az is. Aki kimegy, az csökkenti, ha mással nem, a felszabaduló parkolóhellyel.
Az ingyenparkoló egy kövület, de senki nem meri felvállalni a megszüntetésével járó népszerűtlenséget.

Rocko- 2012.06.17. 17:49:13

de hogy két Panda is van a képen, hihetetlen!

ZBR 2012.06.18. 09:16:56

Kedves Barmok!

Miért kéne kerülgetnem a betontömböket? Miért nem lehet úgy letenni őket, hogy egy folyosót alakítsanak ki belőlük a járda folytatásaként. Elveszne kb. 4 parkolóhely az egész gigamega parkolóból? Leszarom.

strelicia 2012.06.19. 00:30:09

Nem olvastam az összes hozzászólást végig, de egy-két dolgot tisztázzunk. Ott élek több, mint húsz éve.
A Dózsa György úton van bicikli út, ami a parkolóból van leválasztva, csak a biciklisek nem használják.
A beton tömbök azért vannak ott, hogy a merőleges kereszt utcákon átvezesse a biciklis forgalmat. Azért van még, hogy a parkolóból elszaladgáló kis gyerekeket megóvja a troliktól (70-es és 74-es egy utcával feljebb).
Egy baj van csak, hogy minden nagyobb rendezvénynél el mozgatják a beton tömböket és a korlátokat is kitörték közülük.
Régen rendesen megóvta a gyalogosokat a forgalomtól.
Amióta meg van az emlékmű kevesebb hely és így több lett az ide bezsúfolódó kocsi. Amíg végig lehetett parkolni a Felvonulási téren, addig itt volt egy sáv, ahol bakakocsival is kényelmesen át tudtál menni.
Nem kedvez az sem, hogy az ING palotának nincs saját parkolója és megvették a a Felvonulási tér egy részét az emlékmű és a Műcsarnok között, illetve ott lett a Műcsarnok oldalában kijelölve a busz parkoló is.
A másik kedvezőtlen hatás, hogy a Damjanich utca kivételével az össze utca fizetős. Minden lakos csak egy ingyenes matricát kap, illetve a cégek horror összegért parkolhatnak. A harmadik gépkocsira már nincs is kedvezmény.
Abban igaza van a felvetőnek, hogy a beton tömböket vissza kellene helyesen rakni és egy sávot felfesteni jelzés értékkel a gyalogosoknak.
A rendezvény szervezőket meg kötelezni arra, hogy rendet hagyjanak maguk után. Ha rendezvény miatt elmozdítják a beton tömböt (korlát építés, járművek közlekedése miatt elmozdítás, stb.), akkor a rendezvény után állítsanak helyre.

Perillustris 2012.06.19. 14:23:08

@strelicia: "A Dózsa György úton van bicikli út, ami a parkolóból van leválasztva, csak a biciklisek nem használják."

Szerintem az nem kerékpárút.

SvenH. (törölt) 2012.06.20. 00:22:01

@strelicia: ahhh ez a mentalitas...

tehat a sok kis ottlako nyuzuge az korrekt meg jofej, de a sok aljadek aki pl. penzt termel az csunya rossz fiuka...
igen szerintem is a buszok parrolhatnanak a varosligeti gyepre :)))

SvenH. (törölt) 2012.06.20. 00:24:05

@igazi hős: ez az elv pl. a tomegkozlekedesnel miert nem mukodik? pedig hatarozottan egyszerubb lenne ellenorizni, es mi van, ha eppen ez a "kimegy a belvarosbol" elobb meg befele is megy?

igazi hős 2012.06.20. 00:33:32

@SvenH.: Nem teljesen értelek. A buszok többnyire körpályán mennek, amennyi kimegy a zónából adott idő alatt ugyanannyi be is jön. Ráadásul tagadhatatlanul jobb a területhasznosítása, 3-4 autó helyén nem 4-5 utas van, legalábbis a csúcsidejű buszokon biztos nem.

strelicia 2012.06.20. 18:41:36

@Perillustris:
Tudod, amikor pár éve átépítették a Dózsa György utat, akkor a "bicikli sáv kijelölésé" kérdésre kaptam azt a választ, hogy a Felvonulási téri parkolóból lesz leválasztva. Le is lett korlátozva végig. A merőleges kereszt utcákon való átvezetésre építették nem kevés pénzből azokat a fordulókat.
A fényképen ami felül nézetből van azon látszik a korlátok íve és a beton sziget az átvezetésre.

strelicia 2012.06.20. 19:01:33

@SvenH.: Nem a busz parkolóval van a baj. Hanem ING palotával, aki úgy kapott építési engedélyt, hogy nem épített megfelelő számú parkoló helyet, mélygarázst az iroda épülethez. Hanem az olcsóbb megoldás választotta, hogy béreljük az Önkormányzattól a Felvonulási téren.
Az más kérdés, hogy a környező Európai országokban sem a belvárosban állnak a buszok. Csak nézd meg, hogy Bécsben ezt hogy csinálják. Gyalogoltam én is elég sokat, majd megadott időre a megadott helyen voltam és szálltam fel a buszra. De nem a buszok a baj.
Korlátokat beton tömböket vissza rendesen. Csak azért kell a felfestés, -mert aki turista nem ismeri a helyi viszonyokat- az oda parkolna telítettség esetén a gyalogos átjáróba.
Az itt lakó nem kockáztatja meg az ott parkolást, mert a gyerekek, kutyák, biciklisek stb. nem szándékosan kárt tehetnek a gépjárművébe.
Tudod én is járok ki a ligetbe, toltam babakocsit, biciklit stb. és parkoltam is a Felvonulási téren is. Az átlag itt lakó ezt pontosan tudja és az íratlan szabályokat, szokásokat betartja. Az újak pedig hamar megtanulják.

Perillustris 2012.06.21. 11:55:16

@strelicia: Az, hogy mi volt a terv, egy dolog... Van kinn a hivatkozott szakaszon kerékpárút tábla?

SvenH. (törölt) 2012.06.25. 00:56:26

@strelicia: en szivembol kivanom, hogy hozzak ide a polus melletti temeto helyere azt az ING szekhazat, es itt mi megoldjuk a parkolast...
igaz akkor nektek kellene pl. temetot grundolni es mivel elmegy az egyik jelentos penztermelo egyseg akkor netalantan egy kis ingatlanado beficcenne
tehat a te es az en erdekem kozos... barcsak TENYLEG meg lehetne ezt csinalni...

amugy jol latom ez a sok siras egy KERULETHATARON megy? es ezt hagyja zuglo? hat eszem-faszom megall, de komolyan... miert ad a XIV kerulet ingyen parkolohelyeket masnak??? total idiotak, szolok is havernak menjen csak be balhezni az idiota onkurijahoz

SvenH. (törölt) 2012.06.25. 00:58:52

@igazi hős: tehat irtal egy elvet... hogy egyik iranyba tul nagy a forgalom es akkor a masik iranyba menot kellene tamogatni
erre en helytelenul irtam egy peldat, hiszen a BKV busz az legtobbszor berletes :)))
irom a vonatot...
tehat miert nem probalja meg a MAV olcsobba tenni a feleslegesen inditott vonatokat(reggelente a kifele iranyulo vonatokat) az agglomeracioban?

igazi hős 2012.06.25. 11:46:04

@SvenH.: Lehet, hogy rosszul látom, de az autóforgalom korlátozása a cél. Ha valaki kibuszozik, vagy kivonatozik a városból, attól még nem lesz több hely az autók számára. Igazából a MÁV-nak a befele jövők számára kéne olcsósítani, leginkább valami bérlet konstrukcióban: ha havi helyközi bérletet veszel és egy hónapra fizeted a P+R-t, akkor együtt jóval olcsóbb legyen. Egy 30 ezres bérlet (ami kb. 40 km-ről bejárást jelent) mellé akár ingyen is lehetne a parkolás, aki kihasználja, az csökkenti annyival a bevezető utak terhelését, hogy "megérdemelje" az ingyen parkolót.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.25. 13:44:59

@igazi hős: Ehhez egy komoly tarifareform is kellene!

Jelenleg a bérlet ára kb 20-22 teljes jegy árával egyenlő. Ezért, akik hosszúznak (12 óráznak, emiatt kevesebb alkalommal utaznak), nem bérlettel járnak, mert nem éri meg nekik. Őket a mai bérletárakkal eleve kizártuk ebből a lehetőségből, noha pont a kevesebb utazási alkalom, valamint a hosszú műszak miatti kényelmetlenebb tömegközlekedés (Este 8-kor nem biztos pl, hogy van az állomáson még buszcsatlakozás, nagyobb követési idő a gerinchálózaton) miatt ők hatványozottabban inkább autóval járnak.

SvenH. (törölt) 2012.06.25. 15:47:59

@igazi hős: itt a fo kerdes azon van, hogy a kifele meno vonatot igy is ugy is el kell inditani es ergo van egy csomo kihasznalatlan hely rajta, igy olcsositani lehetne, hiszen az a vonat kifele azert megy hogy kesobb(vagy korabban) befele tudjon jonni :) ha meg joval olcsobb lenne a jegy kifele akkor lehet hogy sokkal tobb lenne a bevetele osszessegeben a MAVnak

vagyis amit irtal a kifele meno autozasnak a dugodij mentesitesevel kapcsolatban annak ez a tomegkozlekedeses analogiaja, amit en itt kifejtettem...
tehat egyszer jo otlet maskor meg nem?

igazi hős 2012.06.25. 16:06:08

@SvenH.: Szerintem elég jól megfogalmaztam elsőre is: a kimenő autó helyet csinál a belvárosban torlódó autók számára. Az a fajta logisztika, amit a vasútnál erőltetsz, a teherszállításban jelentkezik, a személyszállításban nem.

Iza Béla (törölt) 2012.06.25. 16:51:21

@igazi hős: A bérletár 20 menettérti, a P+R pedig eddig is ingyen volt a városhatáron kívül.

SvenH. (törölt) 2012.06.25. 21:49:45

@igazi hős: hat akkor nem jott be :)

de akkor is bantja az igazsagerzetem, hogy miert kellene egy a gellert ternel levo budait tamogatni hogy elmenjen pl. fotra melozni...
pedig ha belegondolsz, hogyha tomegkozlekedessel menne es a foti P+R -ben hagyna az autot, akkor ugyanugy elojonne a kihasznaltsagi elony, hogy a foti P+R -t o eppen akkor hasznalna amikor masok nem...

igazi hős 2012.06.25. 23:35:48

@Iza Béla: Az a P+R, hogy kitesznek egy táblát és esetleg húznak pár fehér csíkot, az Pesten is ingyenes. Az őrzött kerül némi pénzbe.

@SvenH.: Az nem támogatás, hogy nem bünteted. Egy teljesen elektronizált rendszerben mérni lehetne, hogy mennyit mész olyan úton, ahol az aktuális forgalom az áteresztőképesség 80%-a felett van (okosok szerint itt kezd el csökkenni a forgalom sebessége) és minden méterért fizetsz ráadásul a torlódás arányában (ha 20%-ot csökken az átlagsebesség, akkor 10Ft/km-t, ha 60%-ot, akkor 30Ft/km-t). Ha egész nap valamelyik körúton furikázol, akkor a gatyádat is ráfizeted, hiába nem keresztezted a Hungáriát. Ebben a rendszerben az a belvárosi is fizetne, aki a Fótról bejáróval együtt áll a Váci úton, mert növeli a dugót, de a szomszédja, aki éppen kifele megy a minimális forgalomban, nem fizetne. Nyilván egy ilyen rendszer megvalósíthatatlan, de utópiának szép.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.25. 23:59:43

@SvenH.: elmenjen pl. fotra melozni...
pedig ha belegondolsz, hogyha tomegkozlekedessel menne es a foti P+R -ben hagyna az autot,

- Téged sem az eszedért szeretnek.

Iza Béla (törölt) 2012.06.26. 05:06:20

@igazi hős: A P+R parkolók épített parkolók, nem véletlenül mondtam a pasti határon kívülieket. A pestike sajnos még sokszor nem ilyenek, de pl. Rákoscsabán és Rákoskerten van jól kiépített, ingyenes P+R. Használják is.

igazi hős 2012.06.26. 10:26:45

@Iza Béla: Eszerint rossz helyeken járok. Örömteli, hogy a helyzet jobb mint gondoltam. (Azt hiszem ezzel együtt is siralmas.)

Iza Béla (törölt) 2012.06.26. 10:39:03

@igazi hős: Javulni is fog remélhetőleg, de ne számíts Budapesten 5-6000 erre a célra épült és még legfeljebb ennyi "partizán" P+R parkolónál többre.

igazi hős 2012.06.26. 11:30:37

@Iza Béla: Ha megduplázzák a mostani 10 ezret, az még édeskevés bármiféle valós eredményhez. A városházának talán elég a statisztikáihoz, de a félmillió autóhoz (agglomerációból és külső kerületekből bejárók) édes kevés. 5000 letett autótól nem lesz láthatóan kisebb torlódás a Hungárián.

igazi hős 2012.06.26. 16:42:50

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: 4600 hivatalos P+R hely van (BKK állítása szerint, nem számoltam meg), a többi becsült "creative common". (= Ahol az emberek le szokták rakni az autót. Pl. a Népligetnél van 100 hivatalos hely és még kb. ennyien parkolnak bent úton.)

Iza Béla (törölt) 2012.06.26. 18:54:42

@igazi hős: Mennyi egy sáv elméleti kapacitása? Mennyi lehet vajon a Kerepesi-Hungária csomópont kapacitása befelé? Csúcsnegyedórában mekkora a legnagyobb kapacitása a Kacsóh Pongrác útnak (vagy a Budaörsinek, vagy a Szentendreinek, stb.)?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.26. 20:15:45

@igazi hős: Kérdés, a BKK mit tekint P+R-nek.

A kalóz-P+R-el szerintem még több is van, mint 10000.

Persze másik kérdés, mi számít P+R-nek. Az is P+R vajon (kalóz), aki Solymárról jövet leteszi a Vérhalom téren az autót, és 91-es busszal bemegy a Westendbe dolgozni? Vagy csak az, aki Szentivánról lemegy a solymári vasútállomásra, és onnan vonatozik?

Összetett kérdés ez. Egy biztos, hogy 10000-nél nagyságrendsekkel több autónak kell megoldást találni, ha az autóval történő agglós ingázást vissza akarjuk szorítani.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.26. 20:23:01

@Iza Béla: Kerepesi Hungária. Egy lámpás kereszteződés.

Irányonként van 2x3 sáv, a balra kanyarodó sávoktól most eltekintünk.

Ahhoz, hogy a kereszteződés kiürüljön, kell 8-10 másodperc. Legyen 10.
Ha irányonként 60 mp-ig van zöld, és másodpercenként 3 autóval (13 méter/sec, egy autó átlag 5 méter, tehát reális az érték, hisz 3 sáv van)) számolunk, akkor egy fázison át tud menni 180 autó. Azaz 140 másodpercenként 300 autó, ez durván a teljes időre vetítve másodpercenként 2 autó, azaz 15 perc alatt 1800 autó.
Ha azonban a zöld fázis csak 30 másodperc, akkor 80 másodperc egy teljes ciklus, miközben 90 autó haladt át. Ugyanannyi idő alatt durván a fele.

igazi hős 2012.06.26. 20:48:50

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Kalóz" P+R sincs olyan hű de sok. Csak azokat vedd figyelembe, amik elég közel vannak a metróhoz vagy valamelyik sűrűn járó villamoshoz vagy buszhoz. (Buszból is inkább csak az a jó, ami csatlakozik a metróhoz és a Belvárosban saját sávban jár.)
Valószínűleg mindenki (Tarlóst is beleértve) tudja, hogy sok P+R-t kéne csinálni. BP vezetése szerint az agglomerációnak kéne nagyobb szerepet vállalnia, ami érthető: aki Érden leteszi az autót, az nem generál dugót Diósdon, Budaörsön és a Belvárosban, míg aki csak a dugódíj határán teszi le az autót, az kint végig dugót csinál. Az agglomerációs települések meg szeretnek visszafele mutogatni: BP gondja, oldja meg. (Ebben BP-vidék ellentétben a kormányok is remek partnerek.)
A probléma másik fele, hogy a BKV-MÁV összekapcsolást mindkét fél teljes erővel akadályozza, nehogy kisebb szemétdombon uralkodjanak.

Iza Béla (törölt) 2012.06.27. 10:49:06

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ez az egyik nagy torlasztó pont a városban. De ott a Kvassay, a BAH, a Budagyöngye, a János kórház, stb. Mi történik, ha 15 percnyi, azaz pár száz gépkocsit kiveszel a rendszerből? Sokkal gördülékenyebben tudsz közlekedni. Egyelőre elegendő lenne az, ha a P+R-rel akkora forgalom lenne megfogható, mint a válság + a benzinár elvitt. Másképp fogalmazva őszi vs. nyári forgalom. Ha ezt át lehetne tenni és lenne mivel elvinni, már nagyot léptünk előre. Ehhez pedig nem kell sok. Valószínűleg ez okozza a gondot, mert kicsiből kevés is tud maradni...

SvenH. (törölt) 2012.06.28. 23:19:03

@igazi hős: ezzel egyetertek, hogy km alapu uthasznalati dij kellett volna, oszt ha most az iranyt is beleszamitjak hat usse ko :)))

SvenH. (törölt) 2012.06.28. 23:22:23

@Iza Béla: "Mennyi egy sáv elméleti kapacitása? Mennyi lehet vajon a Kerepesi-Hungária csomópont kapacitása befelé? Csúcsnegyedórában mekkora a legnagyobb kapacitása a Kacsóh Pongrác útnak (vagy a Budaörsinek, vagy a Szentendreinek, stb.)?"

hat egyszer engem is foglalkoztatott es hat...
http://hu.wikipedia.org/wiki/Árpád_híd
"Ma a híd Budapest legforgalmasabb hídja, naponta mintegy 150 000 jármű halad át rajta."

150e / 6 = 25e / sav
azt meg hozza kell tenni, hogy az M3 az tutti kevesebb autot szolgal ki hiszen csucsidoben altalaban az egyik fele vannak csak teljes kapacitassal kihasznalva

en ugy 15e / sav -ot mondanek naponta

SvenH. (törölt) 2012.06.28. 23:29:20

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Összetett kérdés ez. Egy biztos, hogy 10000-nél nagyságrendsekkel több autónak kell megoldást találni, ha az autóval történő agglós ingázást vissza akarjuk szorítani."

itt az M3on random modon minden heten 1 napot kell csinalni egy befele jovo utzarat, hogy csak 1 sav johessen be, ez generalna akkora dugot, hogy fel orat kesne mindenki, ekkor a het tobbi reszeben is fel oraval hamarabb kellene elindulniuk az agglosoknak, igy eltolodna az arany, akiknek megerne vonatra valtani

egyszeru, okos, varoskimelo megoldas :)))

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.28. 23:44:08

@SvenH.: Eszement baromság.

A dugóban a mentő is állna, az orvos is késne, ki műteni jön, valamint a buszok is. Arról nem beszélve, hogy mi lenne a párhuzamos kertvárosban.

igazi hős 2012.06.29. 00:45:04

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Volt ott 3 szmájli, nem hinném, hogy komolyan gondolta.
Viszont egy KRESZ módosítás után egy tökös városvezetés csinálhatna néhány passenger lane-t a nagyobb bevezető utakra: ha egyedül vagy, akkor szívsz a dugóban, ha hárman vagytok az autóban, akkor elsuhantok mellette. (A passenger lane-t a mentő és a busz is használhatja.) Hátha kiderülne, hogy akár 3-4 ember is elfér egy autóban, még ha kisebb szervezést is igényel az együtt utazás. (Ne is írd, tudom, hogy ehhez először olyan rendőrség kéne, aki nagy fekete német autókat is kiszedi, ha nincs utasa.)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.29. 01:10:12

@igazi hős: No meg olyan autó, amibe belátni.

Elég nehezen viselném, ha lépten nyomon megállítgatnának, csak azért, mert nem látszik a sötétített ablak miatt, mennyien ülünk a kocsiban.

Ha viszont csak 'optikai ellenőrzés' lenne, akkor nagyon drága lenne a felfújható gumibaba. Nem feltétlen a szo..s szájú.

Egy reális alternatíva van, fejleszteni a tömegközlekedést.

Nevetséges dolog, hogy még ebben a hónapban is (430 Ft/liter) ki tudtam hozni a kocsikázást majdnem annyiért, mint a buszbérlet.
Bérlet 25000, miközben 7.-től ma estig elég volt egy tank gázolaj. Ez most szigorúan csak munkábajárást jelent, máshol nem voltam a kocsival (ezzel a kocsival). Egy napot itthon voltam.
Egy tank az az én esetemben olyan 55 liter.

Ez azt jelenti, hogy mindössze kb. 3 rugót kell rátennem a kényelemre, a rugalmasságra, a gyorsaságra.

Iskolaidőben sajna nem ilyen rózsás a helyzet, de akkor sem reménytelen.

Lehet díjat szedni a behajtásért, de észre kell venni, például esetemben az alternatíva (tömegközlekedés) időben akár háromszoros, rugalmatlan, átszállás, tömeg.

Mivel a tervezett határon dolgozom, két sarkot el tudok gyalogolni, ha muszáj, mert az a 10 perc séta így is megvan, reggeliért, ebédért, stb...

A passenger-sávhoz visszakanyarítva: Hely sem ártana, ahol ilyet ki lehetne jelölni.

SvenH. (törölt) 2012.06.29. 02:10:38

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Elég nehezen viselném, ha lépten nyomon megállítgatnának, csak azért, mert nem látszik a sötétített ablak miatt, mennyien ülünk a kocsiban."

keves dolgot utalok jobban mint amikor brahira le van sotetitve en meg nem latok eleje, elmeletileg a KRESZ szerint is tilos
amugy meg egyszeru a valasz... akinek sotetitett az ablaka az ne hasznalhassa a passenger lane -t
vagy most megint azt a jatekot jatsszuk, hogy miert is ne lehessen valtoztatni az agglosok gorenykedo mentalitasan?

az M3 -t ovezo kertvarosi utak koszonik szepen csutkara be vannak allva, vagy megint a hadd suhanjunk el sebesen akkor kevesbe fog fajni duma jon?

SvenH. (törölt) 2012.06.29. 02:14:33

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: tele van amugy ez a hozzaszolasod a tipikus allatorvosi cserhalmival...
jonnek en csak hat nincsen tomegkozlekedes, de ha volna rendes en akkor se szallnek at...
jo jo tudom, legyen olyan szintu a tomegkozlekedes hogy csak neked biatorgyanra legyen negyeshatos szintu a kovetesi ido es akkor talan minden masnap hasznalnad :))))

SvenH. (törölt) 2012.06.29. 02:20:35

@igazi hős: a passenger lane -t tarlos dobta be a budaorsi buszsav utan menekules kozben...
azota atneveztek meg egy ket utcat meg bevezetik a dugodijat de errol azota szo se volt, es mar felidoben vagyunk

amugy tenylegesen 10 ev alatt lehetne vegigverni, de miert tennek onmaguktol? egy 5os metro zsiros szakertoi szerzodeseire fognak raroppenni es remelhetoleg abban meg lesz egy a varoslakokat az agglosoktol megvedo kitetel amit ha vert hugyoznak az idiota onkurisok akkor is be kell vezetniuk

(megjegyeznem sokszor voltam az M2-GHEV osszekotese ellen, de amikor megtudtam hogy beszopatjak az agglosokat akkor megenyhultem :))) )

Iza Béla (törölt) 2012.06.29. 05:47:39

@SvenH.: Nem napi, mértékadó órás, illetve csúcsnegyedórás. Herr Drais megértette elsőre.
"de amikor megtudtam hogy beszopatjak az agglosokat akkor megenyhultem"
Magyar virtus!

@igazi hős: Ahol van ilyen, lehet kapni hozzá felfújható gumibabát. A másik trükk, hogy az illető magával visz 2 embert - a buszmegállóból...

SvenH. (törölt) 2012.06.29. 14:27:34

@Iza Béla: ja en a tagabb kontextust neztem hogy mennyi P+R kellene :)))

persze magyar virtus... hat probalok felnoni a csutkara onzo agglosokhoz, akik mindenkinek az asztmajan es tudorakjan keresztul gazolnak... ugy gondolom meg apro hadaprod vagyok hozzajuk kepest...

SvenH. (törölt) 2012.06.29. 14:33:01

@Iza Béla: "Ahol van ilyen, lehet kapni hozzá felfújható gumibabát. A másik trükk, hogy az illető magával visz 2 embert - a buszmegállóból..."

kepzeld van am olyan trukk is hogy bezsirozod a rendszamtablat es akkor a mostani dugodijjal kapcsolatban nem kaphatnak el...
huuuuuu de okos vagyok, es kepzeld az autopalyan is ingyen utazhatsz
(most varok mit valaszolsz, kepes vagy-e par apro hianyzo logikai kapcsolat nelkul felfogni vagy hogy el kell magyaraznom)

az meg ha behoz a buszmegallobol 2 embert ugy nekem mint KULVAROSINAK JOBB lesz a helyzetem, hiszen ha sokan csinaljak akkor BIZTOS hogy nehanyan inkabb kiallnak reggel a buszmegalloba es igy fog csokkenni az autoforgalom...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.29. 22:43:30

@SvenH.: Nekem gyárilag van hátul olyan üveg, ami napfényre sötétedik.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.29. 22:45:12

@SvenH.:

Pedig egyszerű.

Árban nem igazán versenyképes.

Időben abszolút versenyképtelen. Annyira, hogy még az enyhén drágább, de gyorsabb megoldást választom.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.29. 22:48:06

@SvenH.: varoslakokat az agglosoktol megvedo kitetel

- Ha az agglosok nem járnának be dolgozni, nem lenne cég, ami megtermeli a fővárosnak a HIpA-t.

Még egy olyan céget sem láttam, ami kellő számú munkaerő nélkül működne.

Mondjuk tőled érdemben nem is nehéz mást várni, mint ilyen antiagglósdumát. Ami duma mellesleg annyit is ér.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.29. 22:55:10

@SvenH.:

Ha el kell vinnem két embert, akkor az nem te leszel (Értsd: Nem a külvárosból lesz), hanem innen a helyi megállóból esetleg, de inkább a mostani két-három utcabeli utasomat, kiket az esetek 60%-ban viszek, szervezném le állandóra.

Viszont ha reggel állandóan viszem őket, nem vennének bérletet, hanem hazafele vennének csak jegyet, azt is csak egyikük, akit hazafele nem tudok elhozni. Már csökkentettük a tömegközlekedés forrását. Miközben feladatot nem igazán vettünk át tőle (90 emberből kettő).

Ez a rendszer, ha elterjed, hosszú távon magával vonja a kapacitás csökkentését.
Utána már csak remélem, te olyan vonalon jársz, ahol kizárólag a BKV jár, mert pl Budakeszin ha a Volán kapacitását 50%-al lecsökkentenénk, akkor a 22-esen hirig lenne.

Iza Béla (törölt) 2012.06.30. 16:29:42

@SvenH.: Szerencsére az, hogy szerinted mennyi kellene, az nem befolyásolja az építéseket.
"most varok mit valaszolsz, kepes vagy-e par apro hianyzo logikai kapcsolat nelkul felfogni vagy hogy el kell magyaraznom"
Semmit, mert nem érdekel.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Egyszer csak meg kellene csinálni, hogy egy vonalcsoporton egy napra tényleg mindenki leteszi az autót. Lehetőleg ott, ahol vonat van. Meghívni 40-50 újságarót, hogy fotózzák az összeomlást. A jelenlegi BKV/Volán/MÁV ugyanúgy nem tud mit kezdeni az egyéni közlekedőkkel, mint az utak. Ezért kell fokozatosan átcsábítani azt, akit lehet. Jó menetrenddel, kényelmes járművekkel, megfelelő eljutási idővel.

SvenH. (törölt) 2012.07.01. 00:50:22

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: igen szmodra a 10e -s dugodij mar akkor kb 5e - 8e -rel megdragitja a bejutasod, latod megis csak van ertelme :))) hogy nem fogsz villogni hogy olcsobb az autoval valo bejutas

SvenH. (törölt) 2012.07.01. 01:00:24

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Miközben feladatot nem igazán vettünk át tőle (90 emberből kettő)."

ezt a buszsavot tobben hasznalhassak elvre mondtad...
ugye abbol indulhatunk ki, hogyha ez a rendszer lesz bevezetve akkor legalabb 3szor annyi buszsav lesz
az meg nekem kulvarosinak ELONY

SvenH. (törölt) 2012.07.01. 01:12:50

@Iza Béla: persze felfogni nem ohajtod de ha tenylegesen cafoljak az egyik idiota ervedet az mar nem izgat...
kar hogy nincsen "tahotlanitok" gomb

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.01. 02:57:04

@Iza Béla:
Egyszer csak meg kellene csinálni, hogy egy vonalcsoporton egy napra tényleg mindenki leteszi az autót. Lehetőleg ott, ahol vonat van.

- Ajánlom a reggeli solymári vonatokat iskola időben. Akciós kocsiletétel nélkül is általában rettenetes.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.01. 02:58:34

@SvenH.:
igen szmodra a 10e -s dugodij mar akkor kb 5e - 8e -rel megdragitja a bejutasod, latod megis csak van ertelme :))) hogy nem fogsz villogni hogy olcsobb az autoval valo bejutas

Olvasd, mit írtam korábban:
Mivel a tervezett határon dolgozom, két sarkot el tudok gyalogolni, ha muszáj, mert az a 10 perc séta így is megvan, reggeliért, ebédért, stb...

Iza Béla (törölt) 2012.07.01. 23:07:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az érdekes az, hogy M6-ra meg völgyhídra van pénz, arra, hogy ott kétvágányúsítás és (!!!) villamosítás legyen, arra úgy kell vadászni. Pedig abból is lehetne lopni ugyanúgy, csak értelme lenne. Mondjuk 10 percenként FLIRT-tel. Persze azzal csak a baj meg a veszteség van, meg a végén még a monori személy Vörösvárig tudna közlekedni, az olyan snassz lenne, hiszen nem minden a belvárosban koncentrálódna...

@SvenH.: Próbálj bármit cáfolni. Logikusan. Hajrá!

igazi hős 2012.07.03. 00:08:03

@SvenH.: A passenger lane-t már jóval korábban is emlegették, csak ahhoz először KRESZ-t kéne módosítani.
A metró kivezetése (akár HÉV, akár MÁV formájában) miért rossz neked? Ha valaki 20-30-40 km-ről átszállás nélkül bejuthat a Belvárosba, azzal te nem igazán veszítesz (kivéve, hogy az eddigi végállomásnál is lesznek olyan járatok, amiken nem lesz automatikusan ülőhelyed), cserébe helyben lakóként kisebb környezetterhelést, autósként kisebb forgalmat, azaz jobb közlekedést kapsz.
A legelőremutatóbb fejlesztés a metró összekötése lenne az agglomerációba, de láthatóan minden ponton bukik az elképzelés.

igazi hős 2012.07.03. 00:11:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Most szólok: minden utassal akit leszedsz a BKV-ről, csökkented a ráfizetését.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.03. 12:13:40

@igazi hős: Igen, de csak akkor, ha sikerül egy teljes indulásra valót leszednem, azaz, ha pl 1x emiatt nem kell indítani a hetest.

igazi hős 2012.07.03. 13:45:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ne menjünk nagyon bele, de a BKV-nél is ismerik a statisztikát. Ha holtidőben elvinnék a fele embert, attól még nem igazán lehetne járatokat megspórolni, de ha a reggeli csúcsból elvinnék az utasok tizedét, azzal meg lehetne spórolni a járatok tizedét. Nyilván ha csak és kizárólag te veszel fel két potenciális BKV utast, az nem fog meglátszani a napi bő 3 milliós létszámon. Viszont ha ez egy életképes ötlet, akkor nehéz lenne a követőket kizárni. Onnan kezdve egyértelműen mindenki nyer: te és az utasaid időt és pénzt, a BKV pénzt.

SvenH. (törölt) 2012.07.03. 23:27:19

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: pl. a budaorsin es a hegyaljain, ott lenne is hely csak az autosok hisztiznek

SvenH. (törölt) 2012.07.03. 23:32:53

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: en sose mondtam hogy a mostani dugodij jo, legalabb kellene egy masik a varoshatarra, hogy a kulvarosiakat meg tudjuk vedeni az agglohordatol

de tudod mit ez sem jo... a Levego Munkacsoport is irja hogy inkabb utdij kellene, tudod amit a mai okostelefonos vilagban akar orankent tudnanak valtoztatni, na szerintem az lenne a jo... megspekelve meg egy dizel-agglo detektorral es azt komolyan nagyon sulyosan agyonbaszni tarifaugyileg a 3 honapos szmogos idoben

mielott ezzel is akadekoskodnal mint az otthoni szoposszaju gumibabad berakasaval a lesotetitett autodba, bevallom igen vannak megoldando dolgok az utdij bevezetesenel is... de azok mind megoldhatoak, pl. aki nem kepes a 30e -s GPS-es kutyu beszerzesere, az berelhetne napi 10e -t napi behajtasi lehetoseget

SvenH. (törölt) 2012.07.03. 23:36:10

@igazi hős: "A metró kivezetése (akár HÉV, akár MÁV formájában) miért rossz neked?"

nekem ugyan nem rossz
amugy az M2-GHEVre gondoltal? ott csak az irritalt, hogy az egyik helyen mar VAN metro + HEV mig a masik helyen most fujtak le
meg az az idiota bolcseszmentalitas is idegesit, hogy csak 100 metert kellene osszekotni, na persze meg meg par 100 meteren levinni a palyat hogy tenyleg gyors legyen, meg az egesz szakaszt felujitani

igazi hős 2012.07.04. 08:24:59

@SvenH.: "amugy az M2-GHEVre gondoltal?" Arra, meg a többire: M3 + MÁV kapcsolat mehetne a városhatárig vagy tovább Vecsésre, Üllőre és mentén csinálni parkolókat, az M4 is kimehetne Érdig, a szentendrei HÉV bekötése sem lehetetlen feladat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.04. 08:59:50

@SvenH.: Sőt! Még az alsó rakparton is lenne hely.

No meg az M7-esen Fehérvártól Pestig két buszsáv is elfér.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.04. 09:01:44

@SvenH.:

Egyszer megnézném a fejedet, mikor az agglohorda otthon hagyja a kocsiját, és tömegközlekedve próbál bejönni.

Lehet aznap nem ennél.

SvenH. (törölt) 2012.07.04. 10:37:00

@igazi hős: tegyuk azert hozza hogy ezek az altalad vazolt megoldasok tobbe kerulnek mint a 4es metro megfeleloen kivivve a kinai centerig a keletitol...
nem, en nem a penzsizivattyura gondolok hanem egy gyors jaratra :)

SvenH. (törölt) 2012.07.04. 11:17:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: szoval szerinted is keves a buszsav? na latod ebben egyetertunk...
fokent ugy hogy en legtobbszor nem onzo modon csak a sajat seggemet furikazom hanem a csaladet, igy akkor en az altalad irt plusz sok pluszsavban el tudnek suhanni...

tudod itt az a kerdes hogy az onzoket (akik kint megkapjak a madarcsicsergest de a masiknak beleszarnak a tudejebe) vagy a kooperativ atlagembert tamogassa a varos... csak ez az egy a kerdes letezik, nem az hogy mi van ha az osszes agglos atall tomegkozlekedesre akkor mi lesz... meg mi van nelkuluk... hat felrakjak a segguket a vonatra az agglos P+R -kben, van elegge sok csak basznak hasznalni hiszen -mint irtam- jelenleg meg egyszerubb a masik tudejebe szarni

igazi hős 2012.07.04. 11:28:10

@SvenH.: Mivel a metrókocsik elég nagy része finoman szólva is csereérett, ezért a fenti megoldások egyáltalán nem drágák. Egy olyan metrókocsi, ami mindkét módon kaphat áramot minimálisan drágább, mint egy olyan, ami csak alulról, a résztvevő MÁV vonalak meg villamosítottak. Kell "némi bohóckodás" a váltókkal? Igen, de a felszínen olcsón megoldható minden. Fél km még "Közgép áron" sincs 50 millió, tehát reálisan a harmadából meg lenne a Köki átvezetés.
Nem vagyok szakember, de úgy tudom, hogy ahol most kis piros vonatok járnak (nem a régi kocka, hanem az újak), ott tudna menni a metró is.
Szóval se technikai, se anyagi okai igazából nincsenek, csak a BKV-MÁV ellentét akadályozza az összekapcsolást.

SvenH. (törölt) 2012.07.04. 11:42:54

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Mivel a tervezett határon dolgozom, két sarkot el tudok gyalogolni, ha muszáj, mert az a 10 perc séta így is megvan, reggeliért, ebédért, stb..."

na most elolvastam...

hat nem tudom te hol elsz meg jarsz be, de anno meg amikor nekunk nem volt a gellert ter kornyeke fizetos akkor is az FMH -nal hagytuk az autot, es bevillamosoztunk, mivel idegelt a sok bumlizas
na azota szep nagy fizetos ovezet lett a belso resz, es az FMH kornyeken az ottlakok panaszkodnak hogy P+R -nek hasznaljak... mi is amikor ott akartunk megallni mostanaban akkor nagyon messze talaltunk helyet a villamosmegallotol!
ezt meg spekeld meg a jelenlegi dugodij miatti 2 saroknyira rakom le es besetalok massziv hordaval...
bevezetik ott is a parkolast, pont ugy ahogy pesten is megcsinaltak...
ergo a magadfajta okosba parkolo horda fogja ezt kikenyszeriteni... es akkor mar tenyleg BKV berletet kell venned ha el akarsz jutni a munkahelyedig, nem lesz eleg a 2 sarok seta, es akkor esetleg meggondolod hogy joval kiljebb rakd le az autot, elvegre ott biztosan van hely

es akkor elertunk a muncheni modellhez, amit te annyira szeretsz :)))

SvenH. (törölt) 2012.07.04. 12:21:52

@igazi hős: ha ez igaz lenne, akkor az M2 GHEV miert is 170 - 250 Mrd ?
raadasul ott HEV menne, nem vonat!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.04. 12:43:41

@SvenH.: Lakossági várakozási engedéllyel rendelkezem. Állandó lakcímem 42 éve változatlan. Mint ott lakó, mentesülni fogok a dugódíjtól.

A dugódíj a Hungáriára meg egy faszság, mert bár csökkenni fog a forgalom, rengeteg övezeten belül lakó és dolgozó kocsizni fog, mivel a BKV terhelése elviselhetetlen lesz.
És akkor nem az agglos fog büdösíteni, hanem a szomszédod.

Egy dugódíj akkor hatékony, ha relatíve kis területre vonatkozik.

A müncheni modellhez építeni kellene 6 metrót, meg 11 gyorsvasutat.

igazi hős 2012.07.04. 13:45:49

@SvenH.: Nem tudom, miből jött ki ez az összeg. Link van rá?
Ez a "rakjuk át a vágányt a másik oldalra" terv, vagy a "fúrjuk lyukat az Őrsig" változat?
Az új kocsik mindenképpen nagy összeg, lásd az Alstom kocsikat, ráadásul több is kell belőle, ha hosszabb úton jár. De a mostanikat mindenképpen le kell cserélni, ez a HÉV szerelvényekre is igaz.
Az is lehet, hogy ebben az összegben a HÉV elektromos hálózat teljes cseréje is benne van. (A magasabb feszültség kisebb veszteséget jelent, tehát ésszerű az új kocsikat nem a meglevő, alacsonyabb feszültséghez készíttetni. Hosszú távon ez is megéri, a kérdés, hogy van-e rá pénz.)
Éveken belül rá kell költeni a kocsikra sok tízmilliárdot. Lehet az árat minimalizálni, vagy inkább előremutató módon fejleszteni, ez a döntés nem szakmai lesz, az biztos.

SvenH. (törölt) 2012.07.05. 00:01:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: jo te nem velem baszol ki hanem a tobbi magadfajtaval, nem gond csak hajra...

az agglosok meg elobb utobb kenytelenek lesznek vasuttal bejarni innentol kezdve a meg a tyuk-tojas problemara vissza lett vezetve a kerdesed

SvenH. (törölt) 2012.07.05. 00:07:05

@igazi hős: persze hogy van :)

www.budapest16.hu/files/statikus/m2_gh_v_emt_v_gsz_ll_t_s_pdf_4bfd0456cd.pdf

ertelmezni azert tudni kell, van egy 40 Mrd -s is, en amikor anno vegigolvastam(lehet hogy eppen ezt!) akkor 170 es 250 -re emlekeztem
ehhez meg tegyuk hozza, hogy a negyes metro meghosszabbitasa 180 Mrd VEGLEGES aron ezek a godolloi hev hosszabbitasok meg csak becsultek :)

igazi hős 2012.07.05. 01:00:32

@SvenH.: Jó ez az anyag, sok érdekes adat van benne. Hogy mennyien járnak be Pestre, de az is érdekes, hogy 1 km autózásra nagyjából 1 Ft baleseti költség is jut, de a környezeti kár ennek 20-szorosa (19,5 km/jármű km). Ezt az adatot elteszem a kedvenc autósaimnak, akik szerint az autósok pénzéből épül minden és sokkal többet fizetnek, mint amennyit kivesznek a közösből.

igazi hős 2012.07.05. 01:05:43

@SvenH.: Ahogy látom a részletes adatokban, nem is becsültem rosszul és áll a több tízmilliárd a kocsikra, itt 55 mrd szerepel (+10 mrd a kocsiszín). Ez a költség valójában nem az átkötésé, hanem egy nem túl sokáig halogatható kényszer.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.05. 10:46:55

@igazi hős: Ezt az adatot elteszem a kedvenc autósaimnak, akik szerint az autósok pénzéből épül minden és sokkal többet fizetnek, mint amennyit kivesznek a közösből.

Mosz csak durván tudom kiszámolni, DE:

6 l-es fogyasztás, 420-as üzemanyagár.

100 km-re az üzemanyagköltség 2520 Ft.

ÁFA 27%, Jövedéki adó 110 Ft/l.

A teljes adótartam 100 km-re: 1340 Ft.

Km-enként 13,40-et fizetek be adóba.

Erre jön még a vásárláskori illeték, ami 60 000, a gépjárműadó, a biztosítás áfája, a regisztrációs adó, ....

A 20 Ft/km miből jön ki? Kamionokkal együtt?

A 13 Ft mást ad egy 10 liter fogyasztású Lacetti esetén például.

igazi hős 2012.07.05. 11:03:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem felejtettél ki egy egészen aprócska tételt? A teljes 600 mrd-os jövedéki adót elnyeli az útépítés-karbantartás. Tehát már itt sem áll meg a "mi pénzünkből építik" szöveg.
Ezen felül(!) okozunk ennyi kiadást. És nem kamionra, a 20 Ft/km személyautóra értendő. A kamionok nem jellemzők a városban, ez pedig a városi légszennyezés költsége. Buszra 120 Ft/km ez az összeg, átlagos 10 fővel már a busz az "olcsóbb".

igazi hős 2012.07.05. 14:48:54

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Miből?"
Ezt hogy érted?

1. Milyen kiadásokat okozunk?
Baleseti kiadás az, hogy ha elütsz valakit, akkor bár neki jó esetben nem lesz kára, de az általa termelt érték kiesik.
A légszennyezés okozta kiadások is eléggé érthetőek.

2. Avagy milyen pénzből fizetik ki ezeket?
Részben állami pénzből (adókból), részben azoknak a pénzéből, akinek kárt okozunk.
Balesetnél a gipszet az állam fizeti, de a taxit, amivel a sebészetről hazamegyek, már én.
A légszennyezés költségei között is vannak államiak (egészségügy + táppénz + a kiesett állami bevétel), részben sajátok.

SvenH. (törölt) 2012.07.05. 17:45:33

@igazi hős: valahol irtak amugy hogyha meglesz az a 100 meter osszekotes, azaz hogy megszuntetnek 7 megallonyira levo szintbeli keresztezodest, akkor majd jon az M3 -on is a dugodij

de a T. agglosok csak higgyek hogy onekik epul :)))

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.05. 20:08:41

@igazi hős: Értem.

Viszont, hogy sikerült ezt kiszámolni? Az üzemanyag fogyás, és egy átlagfogyasztással rászámolt kilométerszám OK. De a példád, a taxi. Honnan tudják, hogy a sebészetről azért mentem taxival, mert másképp nem tudtam, vagy azért, mert kényelmes vagyok, és nem volt kedvem átszállni?

Igazából arra szeretnék rávilágyítani, hogy míg én objektíven kiírtam, mennyit csengetek be kilométerenként, addig az ellenkező oldala az egyenletlenségnek (sic!) eléggé ingoványosan jön össze, szerintem.

Ugyanígy az útépítés.

Jelenleg autózom, mert van út. Ha nem lenne út, nem biztos, hogy építtetnék magamnak, lehet, hogy elkezdenék jetpackel járni, de lehet elköltöznék oda, ahol vannak utak.
Ha nem autóznék, attól még az államnak kellene utakat építenie, a buszok számára, vagy villamost, vagy metrót, vagy teleportot stb. , mivel a közlekedési infrastruktúra fenntartása (legalább is máshol) állami feladat, aminek fejében adókat fizetünk.

Kevés? Leszarom, ahogy az állam is leszarja, hogy a nyuggermama miből fizeti ki a 80 ezres rezsijét a 60 ezres nyugdíjából. (Fiktív számok)

igazi hős 2012.07.05. 21:47:30

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem tudom, hogy számolták ki. Gondolom az ilyen számítások mögött van pár évtizednyi anyaggyűjtés és több ezer oldalnyi szakanyag. Nyilván ezer dolgot számba lehet/kell venni: magasabb halálozási aránytól a dugóban elpazarolt időig.

A másik dolog, hogy egy emberre nem igazán lehet számolni. Ha egyedül használnám a Hungáriát, akkor 20 perc alatt beérnék (autóval persze). A tömegre viszont lehet számolni: ennyit fizetnek be és annyiba kerül az utak karbantartása, amannyiba az utak bővítése az egyre több autó miatt.

Viszont az államnak semmit nem _kell_ építenie, hogy te autózhass. Az alkotmány nem rögzíti az autózáshoz való jogot, mert nem az. Csak egy lehetőség. Az állam kötelessége, hogy hozzád ki tudjon menni a mentő, tűzoltó, a szállítás megoldható legyen és hozzád elérhető közelségben legyen tömegközlekedés. Ehhez a mai autós infrastruktúra (ami egyre szűkösebb) töredéke is elég lenne.

SvenH. (törölt) 2012.07.06. 01:01:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Viszont, hogy sikerült ezt kiszámolni?"

kepzeld el ezek a szamok az EUnak mennek majd be es ok ra fognak bolintani! nem csak rabolintani, hanem irtozatos nagy penzeket ki is fognak fizetni az alapjan, es(BOTRANY! BOTRANY!!!!) utana jol agyon fogjak baszni az autos agglosokat

lehet hogy eppen egy muncheni kozlekedesmernok fogja ezt pont elfogadni, tudod, munchen + kozlekedes == JO nagyon JO

mas kerdes ??? vagy megint csak kekeckedsz es direkte teszed hogy nem erted?

Iza Béla (törölt) 2012.07.09. 06:42:17

@igazi hős: "A teljes 600 mrd-os jövedéki adót elnyeli az útépítés-karbantartás"
A micsoda?! Az építést még értem...

A HÉV felújítása halaszthatatlan, a járműcsere szintén. A metróval történő összekötés ha most kezdenék tervezni kb. 5 év múlva kezdhet megvalósulni (minden egyéb túlzott optimizmus). A két metróállomás, amelyek a metrófelújításkor nem ennek megfelelően lettek kialakítva ekkorra már kb. félidősek lesznek. Nagy veszteség nem ér majd senkit...

@SvenH.: Összefoglalva azt, amit írtál: ha amúgy is szükséges a teljes járműparkot lecserélni és a teljes pályát felújítani, nehogy fejlesszen valaki, mert még a végén megéri, azaz jobb elkölteni 100 milliárd fölötti összeget a semmire és termelni 10 milliárd veszteséget, mint elkölteni közel kétszer ennyit és nyerni 20-at.