14965173_6100e28b85ac9f1262dd3a8fdab588de_m.jpg_560x420

"Szerintetek mekkora tűzveszélyes hely a Szilágyi, Gábor Áron utca, Küküllő utca határolta közpark (II. kerület), ha a közepébe két tűzcsapot is be kellett egymás mellé állítani?"
 
- kérdezi Balázs, aki a képet küldte. A kedves tűzoltóolvasók biztos tudják a választ. Arra pedig egész biztos nem, miért kell így kinéznie egy parknak az ország egyik legpuccosabbnak tartott negyedében (mely úgy tűnik, valójában egyáltalán nem az).

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest buhera park zöldfelület ii. ker szilágyi erzsébet fasor gábor áron utca küküllő utca

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr144342974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a katona fehérben 2012.03.27. 10:58:10

Spárgát közéjük, és lábtenisz.

érdektelen 2012.03.27. 11:09:56

Lehet, hogy az egyikből más folyik, meg van jelölve fehér csíkkal.

pitonkigyo 2012.03.27. 11:10:19

a puccos amerikamajmoló kutyák miatt.

ncc1701b 2012.03.27. 11:20:29

Elárulok egy titkot, a tűzcsapok nem csak tűzoltás céljából kerülnek telepítésre, hanem technológiai okokból is. (Pl vízvezeték hálózat ürítés, légtelenítés, mosatás)
Jelen tűzcsapok között egy DN400-as csapózár található ezt veszi közre a 2 db tűzcsap. Tehát itt is technológiai oka van amiért egymás mellett vannak. Az egyiken azért van fehér csík mert újabb készítésű és a Mohácsi öntöde mostanában már így szállítja.

LiberAll 2012.03.27. 11:21:57

Szerintem itt nem áll elé a kedves lakó a puccos BMW/Audi/Merci terepjáróval...Bár ami késik...

Bobby Newmark 2012.03.27. 11:24:11

Hogy lehet egy tűzoltót olvasni? Én is tűzoltóolvasó akarok lenniiii!!!

Sokorai_Atala 2012.03.27. 11:24:32

Építsünk köré lakóparkot és lesz létjogosultsága:)

átlátó 2012.03.27. 11:33:24

Van a föld alatti és a föld fölötti tűzcsap, ez a föld fölötti, de lehetne föld alá is.
Majd kijavít egy szakmailag jól képzett.

Pa Lee 2012.03.27. 11:46:06

Ott lesz az Nemzeti Kávéfőző Központ, ilyen piros-fehér-zöld kávéfőzőkkel:
minu.me/-cafissimo

Bobby Newmark 2012.03.27. 11:57:34

@Pa Lee: Igazi munkát nem találtál? Nem vagy alkalmas semmi másra, mi?

oliva 2012.03.27. 12:07:15

a tűzoltóolvasókhoz nekem is van egy kérdésem: ha egy körfolyosós belvárosi házban kigyullad az egyik folyosóra néző lakás, azt hogyan tudják eloltani (merthogy az autó nem tud bejutni a házba, akkor...?) aki tudja a megoldást, kérem írja le, mert ez komolyan érdekel, köszi

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2012.03.27. 12:32:51

@oliva: szerintem simán bemennek a kapun a tömlővel, és fel az emeletre, ha kell:) gyalog.

oliva 2012.03.27. 12:35:46

ja, hogy olyan hosszú a tömlő? akkor jó
csak mert azt álmostam, hogy kigyulladt az alattam levő lakás, és nem esett túl jól...

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2012.03.27. 12:37:43

az egyikben van víz, a másikban meg nincs.
arra az esetre is fel kell készülni, ha véletlenül nem ütne ki tűz.

én például hasonló megfontolásból este lefekvés előtt egy üres és egy vízzel teli poharat teszek az éjjeli szekrényre, mert vagy megszomjazom éjszaka, vagy nem.

Baduka 2012.03.27. 12:38:45

@oliva: Valószínűleg bemennek a kapun, már ha az utcába bejutnak, mert egyik-másik nagyon keskeny a parkoló autók miatt.
A miénk egy parkra néző 10 emeletes. Oda sem tudom, hogy jut be egy tűzoltókocsi, mert a park tömve van fákkal:-(

JarJarJóska 2012.03.27. 12:38:59

@Bobby Newmark:
"tűzoltót olvasó" szeretnél lenni akkor, nemdebár :O

fűzfavirág 2012.03.27. 12:56:25

Kérdezzétek meg a mountainbike-osokat, mért néz ki így a gyep... én naponta járok arra, és naponta látom őket. Öntudatuk, az van.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.03.27. 13:01:40

@oliva: szokott lenni az udvaron is tűzcsap egyébként csak nem piros, meg általában "szekrényben" van.

Bobby Newmark 2012.03.27. 13:02:28

@JarJarJóska: Tévedés. Aki újságot olvas, az újságolvasó, aki blogot, az blogolvasó, tehát aki tűzoltót, az tűzoltóolvasó.

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2012.03.27. 13:02:40

@oliva: valahol mintha olvastam volna, hogy átlag 20 m-es tömlők vannak, de van 60 m-es is. Plusz összecsavarozhatóak.:)
@Baduka: elvileg ott nem kellhet az oltáshoz az autó, van helyi tűzcsap, és onnan oldhatják meg tömlővel. (persze más kérdés, ha valakit menteni kell. De tapasztalat, hogy a tűzoltókat - mélységesen tisztelem őket:) - a helyi akadályok kevésbé hozzák zavarba. Nálunk amikor égett a lépcsőház, és a bejárati kaput pillanatok alatt bontották meg - ott, ahol szükséges volt, és nem verték szét az egészet:) )

JarJarJóska 2012.03.27. 13:07:32

@Bobby Newmark:
Elfogadom. Tévedtem, valóban.

Dr.Betépett felhasználó 2012.03.27. 13:19:04

@nemzeti érzelmű vaniliás palika: Te aranyoztad be a napomat.:-))))))
Eddig vót éccaka valami rossz érzésem.Mától ennek vége.Hiányzott az üres pohár vazze....

dekás dezső 2012.03.27. 13:43:26

@Bobby Newmark: jogos, sőt...

hogy jöhet víz egy tűzcsapból?
ráadásul kettőből...

ez olyan, mintha a fogkrémes tubusból..., na mindegy hagyjuk:P

Buncog 2012.03.27. 13:48:57

És mé' tűzcsap a neve? Kinyissa a tűzoltó és tüzet fecskendez a tűzre?

Nóóóóórmális?!

Buncog 2012.03.27. 13:49:57

A közelebbi az hungarista.

BJani 2012.03.27. 13:55:39

Mert a vízművek tulajdonosát azért akarták szerződésszegés miatt kitúrni a cégből, mert nem telepített elég tűzcsapot.
Ők meg belehúztak az utóbbi időben. Darabra megvan, de eloszlásra...

Tóth-Takó 2012.03.27. 14:04:34

Hahó!

Hogy miért van épp ott a két csap?

Ennek két oka is lehetséges: egyfelől a közelben katonai objektum van, illetve a Gábor Áron utca és a Szilágy Erzsébet fasor szervizútjának sarkán egy gázelosztó épület.

Lehet válogatni...

magyar ember teli szájjal 2012.03.27. 14:06:24

Gyorsforgalmú gyalogút mellett van, hol a probléma?

SvenH. (törölt) 2012.03.27. 14:19:01

ugy nez ki ez a park mint Budapestnek a segge lyuka...

amugy a poszt tolo vette a faradsagot, hogy megnezze a locsolo tomlo hosszt? www.poly-mix.com/aruhaz/kategoriak/tuzolto_rendszer.html 30 fm ~ 22e....

ahogy a terkepen nezegettem tenyleg csak egy kis apro segglyuk meretu az a park valojaban... azt a tavolsagot 1 gurigaval athidaljak

dr. Bubó 2012.03.27. 14:23:12

@érdektelen: "Lehet, hogy az egyikből más folyik"

remélem mint a zegészséges erotikában benzint szállítanak a tűzoltók...

bőrmók 2012.03.27. 14:24:38

Nem lehet hogy tűzoltóórák? Tűzoltóolvasóknak például.

dr. Bubó 2012.03.27. 14:24:42

@dekás dezső: "hogy jöhet víz egy tűzcsapból?"

pont mint a katasztrófavédelem... minek megvédeni a katasztrófát...

de a tűzivíz még jobb szó...

agyameldobom42 2012.03.27. 14:32:21

Csokolom!

Az eredeti kerdesre a valaszt nem tudom (miert jo ketto egymas mellett), lehet hogy van a kozelben valami nagy disznosag, aminek az a mentesi terve, hogy annyi vizszallito kocsi furikazik ide, hogy egyszerre kettot kell tudni tolteni. (egy ilyenrol egy autot szoktak tolteni, 2 tomlovel.)

Csak ugy tuzcsaprol nem sok mindent lehet csinalni, nem jon belole eleg nyomas. Kell koze egy szivattyu (ami a tuzoltoauton, aminek a hivatalos neve fecskendo, van.)

Korfolyosos berhaz udvara kozepen a sarga keramitkocka kozt megbujhat egy ontottvas csapoajto, alatta fold alatti tuzcsap. De ehhez is oda kell tolatni a nagy piros autoval, hogy csinaljon nyomast.

A tomloket egymas utan lehet csatolgatni, direkt vannak vastagabbak, aztan jon az oszto es meg utana is lehet egymas utan nehany vekonyabb. Ezekkel lehet szepen korbe-korbe felmenni a lepcsohazban. Modernebb emeleteshazakban van beeiptetett nyomocso.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.03.27. 14:33:52

A post kicsit ellenséges hangnemet üt meg a tűzoltókkal szemben, úgy érzem.

A park nem attól a két tűzcsaptól néz ki ótvarul, és ugye ártani nem árt. Persze, lehet, hogy felesleges, bár gondolom van rá okuk, de ha felesleges is, ez a mai nap legnagyobb problémája?

SZóval backoff, ennyire nem kell letámadni őket egy _esetlegesen_ felesleges tűzcsap miatt. Még az is lehet, hogy van rá valós magyarázat.

Isakson26 2012.03.27. 14:35:48

A tűzoltó csapok közvetlenül a víziközmű gerinc vezetékekre vannak rákötve. előfordulhat hogy valami balf@szság miatt pont a park alatt megy a gerincvezeték és máshova nem tehették...

emesz 2012.03.27. 14:38:33

Én a kiskörúton, a Dob utca és a Wesselényi utca bejárata közé, a fasza új gyalogostér kellős közepére le...rakott tűzcsapot csodálom meg rendszeresen...az is csak pont oda fért.

satho 2012.03.27. 14:40:08

Meg van száraz tüzivíz is. Annak a vezetéke kanyarog az emeletek között.

M. Bertalan 2012.03.27. 14:40:27

gyerekkoromban láttam egyszer egy részeg bácsit, aki hosszan beszélgetett egy tűzcsappal. Na, itt van kettő is, két részegnek.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.03.27. 15:05:33

@dr. Bubó:

"pont mint a katasztrófavédelem... minek megvédeni a katasztrófát..."

Nagyon egyszerű: ha véletlen jön egy árvíz nehogy elfújja egy tájfun! :) :)

Amúgy gyömrői ismerős szokta mondani: - Nézd, rá van írva a fém szekrényre, hogy tűzcsap. Kinyitom, mi van benne?! Vízcsap! - :))

dr. Bubó 2012.03.27. 15:08:51

@satho: tényleg... száraz tűzivíz... meg nedves tűzivíz...

meg nedves tónak száraz partyán... döglött béka kuruttyol...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.03.27. 15:14:57

Ha az egyik tűzcsap kigyullad, hogy oltják el??? Kell egy másik ilyenkor...

dr. Bubó 2012.03.27. 15:17:31

@newtehen: pontosan... ez pont ojjan mint amikor két elekromos bekötést írnak elő "biztonsági okokból"

ha lebombázzák a trafót, vagy beszarik... nyilván ugyanaz a trafó egyik bekötésen sem fog működni...

agyatlan nép a magyar... különösen agyatlan ha hivatalt kap...

nyekk 2012.03.27. 15:19:11

Megint a burzsujok jobban jártak a jól. Nekik duplán adják a tűzcsapot is...

bioLarzen 2012.03.27. 15:25:51

@Vészmadár: Ez pontosan így történt pölö annál a 3. emeleti tűznél, aminek (mármint az oltásának) egy pár percig akaratlan szemtanúja voltam pár éve.

bio

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.03.27. 15:26:36

@dr. Bubó:

"ha lebombázzák a trafót, vagy beszarik... nyilván ugyanaz a trafó egyik bekötésen sem fog működni..."

Azért ebben egy picit segítek. Szakmailag. Létezik az úgynevezett gyűrűs hálózat illetve a sugaras. Az elsőnél lehet szerepe a két elektromos bekötésnek. Több irányból meg lehet táplálni az amúgy kieső, de műszakilag működőképes szakaszt. Semmi köze a hivatalnak ehhez. Sőt, személy szerint kizavartam anno a kapcsolótérből az öltönyöst. :)

Bobby Newmark 2012.03.27. 15:26:37

Simán az is lehet, hogy kiadta a vizes tervező a terveket, rátett egy tűzcsapot. Megnézte még a korábbi, munkaközi terveket a tűzoltóság, az is tett rá egy tűzcsapot, csak nem pont oda, mint a vizes. Aztán amikor a kivitelező nézte a két tervet, hogybasszameg nem ugyanott van a tűzcsap, a biztonság kedvéért beépítette mindkettőt, aztán elszámolta az anyagot, díjat mindkettőre.

bioLarzen 2012.03.27. 15:28:03

@Eltévelyedés: Én nem látok itt támadást, csupán egy kérdést.

bio

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.03.27. 15:30:46

@Bobby Newmark: a magyar nyelv már csak ilyen fura :) miből készül a birkapörkölt, meg a csirkepaprikás? Na és a halászlé, meg a gulyásleves? :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.03.27. 15:34:25

@~dá~:

Halászlé... ne is emlegesd. Kovács Lázárnak reklamáltam meg egy alkalommal, hogy a bejáratnál a napi ajánlat táblára rosszul van kiírva, hogy "Halászlé". Mert mondom azt nem a halászból hanem halból szokás csinálni. Nem hagyta annyiban, megválaszolta:

_ Kérlek szépen nálunk halászból készül. Van hátul a mélyhűtőládában egy negyvenes, bajuszos halász és abból... -

:D :D

A MEDVE NEM JÁTÉK! · http://kigondoltam.blog.hu 2012.03.27. 15:41:35

szerintem a tűzcsapok tökéletes helyen vannak. a park van rossz helyre építve.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.03.27. 15:48:02

@A Magyar Pina Világmárka!:

Szervezzünk békemenetet a parkban található két tűzcsap érdekeinek védelmében. A park monnyon le!

Bobby Newmark 2012.03.27. 15:49:49

@~dá~: Jó, akkor gyengébb képességűek kedvéért:

A tűzoltó foglalkozású olvasókat vagy így, körülírva lehet helyesen leírni, vagy lehet "tűzoltó olvasó", ami valóban kissé suta, de nyelvtanilag úgy helyes.

Nem a magyar nyelv furcsasága egybeírni, hanem balfaszság.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.03.27. 15:51:44

vajon miert nem erdekel senkit a magyarazat...?

ncc1701b 2012.03.27. 11:20:29
Elárulok egy titkot, a tűzcsapok nem csak tűzoltás céljából kerülnek telepítésre, hanem technológiai okokból is. (Pl vízvezeték hálózat ürítés, légtelenítés, mosatás)
Jelen tűzcsapok között egy DN400-as csapózár található ezt veszi közre a 2 db tűzcsap. Tehát itt is technológiai oka van amiért egymás mellett vannak. Az egyiken azért van fehér csík mert újabb készítésű és a Mohácsi öntöde mostanában már így szállítja.

vagy azert hagytatok figyelmen kivul, mert igy mar nincs ertelme a fikanak?:-)

Waldorf Rolandó 2012.03.27. 15:52:30

sivár élet nagy élményei

EzVan:) 2012.03.27. 16:28:32

@Isakson26: kb két éve válthatták ki az út alatt menő gerincet a parkban menőre, mert volt pár csőtörés. talán ez lehet az ok.
a hányadék kinézetért meg a biciklistákat kéne kérdezni. a bokrok jó részét a motyorgók miatt már kivágták a parkban.

Buzáné 2012.03.27. 17:22:16

Értékes komment! Kösz!

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.03.27. 17:49:23

@Bobby Newmark: sajnos a helyesírás szabályai nem attól függnek, hogy "balfaszságnak" tűnnek-e neked. Ha felmutatsz szabályt, ami alátámasztja a változatod, akkor meghajtom fejem és elismerem, h igazad van, s azonnal javítom a szöveget.

Én a "rendőrjárőr" analógiából indulok ki. Az egy szó: hu.wikisource.org/wiki/A_magyar_helyes%C3%ADr%C3%A1s_szab%C3%A1lyai/A_k%C3%BCl%C3%B6n%C3%ADr%C3%A1s_%C3%A9s_az_egybe%C3%ADr%C3%A1s

Gáborom 2012.03.27. 18:23:33

Esetleg ha megvárnánk míg egy igazi tűzoltó elmondja a frankót, tán nem kéne ennyi feleslegességes szövegelés ide....

sertésszamba:-/ malacmambó 2012.03.27. 19:12:58

ezek nem vízcsapok?
vagy tüzesvíz folyik ha kinyitják?

fűzfavirág 2012.03.27. 19:56:30

@Isakson26: Nem balfékség. Az alatt a gyep alatt (parknak nem nevezném) fut az Ördögárok. Az első világháború alatt fedték be ezt a részét hadifoglyok. Két megállóval odébb, az Akadémiánál már nyitott.

fűzfavirág 2012.03.27. 19:57:33

@EzVan:): Nahát, te is erre laksz;)? Elit környék, ja, elit hajlékonyakkal.

magyar bucó 2012.03.27. 20:02:41

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Mert a magyarázat nem logikus. Miért kellene egy elzáró szerkezet mindkét oldalára leürítési lehetőség?

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2012.03.27. 21:28:34

Ha kigyullad az ösvény, azér.

2012.03.27. 21:38:24

Miért tűzcsap?
Mert rövidült a tűzi-vízcsap. S miért az? Mert más nyelvekben olyan furcsán van leírva, hogy képtelenség volt átvenni.

cukorrépa 2012.03.27. 21:40:30

szerintem kerti törpék helyett nagyon helyesek ezek a piros fémizék. a fehér csík a törpe szakállát jelzi, szimbolikusan. gondolom... :)

homér 2012.03.27. 21:44:22

még mindig jobb, mintha parkolójegy automaták lennének :)

örekkengoo 2012.03.27. 22:55:48

Csak hogy fokozzam a kéjmámort: ugyan megmagyarázták, de a kedvenc kifejezésem továbbra is az építészek kedvenc csővezetéke,a "FELSZÁLLÓ SZÁRAZ TÜZIVÍZ"

Nem tudok betelni vele, oly gyönyörű!

örekkengoo 2012.03.27. 23:08:09

Bocs, az előbb sok volt a "kedvenc"-ből, legyen az egyik - mondjuk - "imádott"!

Más: Az nem lehet, hogy egy szabadtéri sakkészletből csak a piros vezér és király maradtak fenn (miután a kék versenyző mattot kapott)?

Bobby Newmark 2012.03.28. 09:53:10

@~dá~: A rendőrjárőr nem jó példa, az mellérendelt szóösszetétel, a blogolvasó meg alárendelt, tárgyas.

hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%B3%C3%B6sszet%C3%A9tel

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.03.28. 10:02:57

@Bobby Newmark: igaz, csak hogy a címben nem blogolvasó van, hanem tűzoltóolvasó, az meg nem tárgyas :) ha különírnám, akkor jelzős szerkezet lenne: olyan olvasók akik éppen tüzet oltanak

sorica123 (törölt) 2012.03.28. 18:29:57

@fűzfavirág: a bakancs meg kifejezetten jót tesz neki, csak a biciklikerék tapossa ki...
@dr. Bubó: zajvédelem:)
Amúgy a II. kerület az nem Óbuda? Azon meg mi a puccos? Nem bántani akarom, sőt, csak mondom, hogy pont annyira puccos, mint bármelyik másik rész. Amit nem értek, az az irdatlan mennyiségű lakatlan ház, ami ott van.

Tóth-Takó 2012.03.30. 10:32:42

,,Amúgy a II. kerület az nem Óbuda? ''

Nem, Óbuda az a III. kerület...

2012.03.30. 16:29:30

poszttolót lehet már gondolom. szedted volna inkább össze a kutyaszart.

csarli firpo 2012.03.30. 18:35:59

Én itt lakom pár utcányira és van itt egy ennél sokkal elkeserítőbb dolog: az egész Szilágyi Fasorban a 'szervíz út' mellett lecsonkolták a komplett fasort.
Visszacsinálni persze már nem lehet, de ha az Urbanista blog valami 'illetékestől' legalább egy indoklást ki tudna szedni, már annak is sokan örülnénk a környéken. Minden alkalommal ha meglátom mit műveltek ezek az eszetlenek, a bicska kinyílik a zsebemben.
(fotót sajnos nem tudok most küldeni az állapotokról)

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.04.01. 10:33:19

@csarli firpo: pedig jó lenne látni őket, mert akkor előtte megnézetném egy szakértővel, h tényleg mi az oka. mostanában nem nagyon járok arra sajna :/
süti beállítások módosítása