Terv az Andrássy út átalakítására - varosepito.blogspot.com

 

Felmerült kormánykörökből, hogy az Andrássy környékét sétálóssá kellene tenni az új múzeumi negyed kiépítésével párhuzamosan. Balázs Attila, építész, a Városépítő bloggere a sugárútról szóló posztjában elmerengett azon, hogyan lehetne átalakítani annak külső szakaszát, az Oktogon és a Városliget közt - az autóforgalom visszaszorításával, de megtartásával. Ilyen a mostani kialakítás (nagyításért katt a képre):

Az Andrássy út - varosepito.blogspot.com

A nyolc autós sáv egyértelműen sok. Számukat csökkenteni vagy a középen futó sávok, vagy a szervizutak sétállóssá tételével lehet. Az utóbbi megoldást alkalmazták a Champs-Élysées átépítésénél. Nálunk azonban nem ez lenne a legjobb megoldás:

 

"A szervizutak leburkolásával eltűnnének a parkolók is, amiket Párizs esetében térszint alatti parkolók építésével pótoltak. A szervizutak köztérré alakítását a Champs Élysées-én elsősorban az üzletek és vendéglátóhelyek kitelepülése indokolta, a vendéglátó teraszok bővítésének az igénye. Az Andrássy Oktogon és liget közti szakaszán azonban nem a kereskedelem dominál."

 

Vagyis a másik megoldás a járhatóbb: a szervizutakra terelni az autósforgalmat és középen kialakítani a sétányt:

Terv az Andrássy út átalakítására - varosepito.blogspot.com

 

"Ez a megoldás a berlini Unter den Lindenhez, vagy a barcelonai Avinguda Diagonal átalakításának terveihez hasonlít. A sétányok középre telepítésével, jelentős új közterületek keletkeznének közepén, ami a forgalomtól lényegében zavartalanul használható, rendezvények esetén csak a keresztező utakat kellene lezárni. Ez nagy mértékben javítaná az Andrássy úti intézmények és szállodák megközelítését és működését, és jól ki lehetne szolgálni a rendezvényeket is az oldalsó útpályáról, és a parkolóból."

 

- írja Balázs Attila, aki rögtön fel is vázolt pár látványtervet az út egyes szakaszairól. Az Oktogonon és Kodály köröndön sétatereket képzelt el, középen megfelelő alakú medencékkel, szökőkutakkal.

Ilyen lenne a Hősök terénél:

Terv az Andrássy út átalakítására - varosepito.blogspot.com

 

Ilyen a Kodály köröndnél:

Terv az Andrássy út átalakítására - varosepito.blogspot.com

 

Ilyen az Oktogonnál:

Terv az Andrássy út átalakítására - varosepito.blogspot.com

 

A terv nekem alapvetően tetszik, bár az Oktogon teljesen kivitelezhetetlen ebben a formában: a villamosok egész biztos nem fognak a tervezői akaratnak megfelelő szögben fordulni. De gondolkodni mindenképpen érdemes rajta, a többi szakasz pedig nagyon is használhatónak tűnik.

Részletek az eredeti posztban, az Erzsébet térig tartó folytatásért pedig figyeljétek a Városépítőt!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés oktogon andrássy út gépkocsi sétálóutca hősök tere gyalogos látványterv vi. ker kodály körönd

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr863412760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Phrascarica 2011.11.26. 18:22:49

@scsaba1: "Valamiféle olyasmi korzót képzelnék el, mint a Liszt Ferenc tér vagy a Ráday, csak jóval szellősebben, kevésbé zsúfoltan kibővítve ezzel-azzal az Oktogontól a Városligetig. Ahol simán ellehetne tölteni egy nyári délutánt. "
Van ilyen, menj a Városligetbe, Népligetbe, Hármashatárhegyre vagy ha még nagyobb térre vágysz ott van Bugac, kicsit messzebb pedig a Hortobágy :P
De igazad van építsünk ilyen korzót 60 milliárdért mert Te és még 25 másik "olyasmit korzót képzelt el"

lavór 2011.11.26. 18:44:22

@phrascarica:

Néha tényleg elcsodálkozom. Budapest szinte egyedülálló lehetőség. Van folyója, Budán ott vannak a hegyek, közparkok, nem is kicsik, pihenősziget... És nem, és nem. Az Andrássy úton kéne flangálni a kutyagumis díszburkolaton nyári 45 fokban. De tényleg, a Vár részeit még nem is említettük, Őrmező is ott van. Annyit sétálhatnának, rendezvényezhetnének, lacikonyházhatnának a budapestiek, amennyit akarnának. Hely van, ráadásul már készen. Használni kéne, jó reggelt kívánok!

scsaba1 2011.11.26. 18:53:17

@lavór:

Közlekedj szépen az M0-áson, a Hungária körgyűrűn, a Podmaniczkyn..., a Rákóczi-Thölöly úton.
Az barokkos túlzás, hogy a pl. a Hajós utcában azért mentek tönkre az üzletek, mert sétáló utcává alakították. Másrészt az Andrássy nem egy belvárosi kis utca, hanem egy reprezentatív sugárút, amit vétek csak arra használni, hogy levezesse az M3-as forgalmát, "meg az a legrövidebb út az M7-es felé".

Harmadrészt nem arról van szó, hogy feltörik és fűvel vetik be a helyét, hanem arról, hogy a kihasználatlan, parkolónak használt szervízutakon alakítanának ki 2x2 sávot+parkolót, úgyhogy megint nem áll meg a Hajós utca-hasonlat. Ma is sokan járnak gyalog az az Andrássyn, csak a hangsúlyok tolódnának el a sétáló jelleg felé. Bár a legjobb megoldás az aszimmetrikus kialakítás lenne, hogy a kialakított sétáló rész az egyik oldalon ne legyen elvágva a házaktól.

@phrascarica:
Jajjj, de nagyon frappáns vagy ezzel a Bugacos benyögéseddel...

scsaba1 2011.11.26. 19:03:52

De egyébként a olyan fejsze nyelén vitatkozunk, aminek a fáját már csemete korában ellopták és eltüzelték.

Phrascarica 2011.11.26. 19:06:38

@scsaba1: "hanem arról, hogy a kihasználatlan, parkolónak használt szervízutakon alakítanának ki 2x2 sávot+parkolót"
a "kihasználatlan" parkoló 99%-os kihasználtsággal, jól van ügyes vagy...
"Ma is sokan járnak gyalog az az Andrássyn"
...és legalább 100X annyian autóval.
"Bár a legjobb megoldás az aszimmetrikus kialakítás lenne, hogy a kialakított sétáló rész az egyik oldalon ne legyen elvágva a házaktól."
A legjobb lenne ha a blogger maradna a photoshopnál, és a virtuális világban, és ha nem szeretne autót akkor akkor elköltözne a tanyavilágba, ott ahol csend van, és jó a levegő, nekem meg meghagyná a szmogot, és a nagyváros kellemetlenségeit az összes előnyével együtt.

lavór 2011.11.26. 19:08:54

@scsaba1:

Hiába na, közlekedési út. Annak épült, teljesítse is be dolgát, míg nagyszerű várostervezőink, úttervezőink sokkal jobb megoldást nem tudnak építeni. Lehet ez ellen berzenkedni, csak mi értelme? Persze, hogy már nem akarják fűvel bevetni. Ez már egy light terv, a füvesítéses már volt. De játsszunk egyet: ha azon a környéken lakik valaki, szaladjon le most az utcára, nézze meg mennyi autó parkol. A hétvége miatt kevés "idegen" autó parkolhat a környéken... Na miután elnézett a messzeségbe, képzelje el, hogy amíg a szem ellát nincs autó. Azok helyére hét közben jöhetnének az ingázók, de nem jönnek, mert 3-4 ezer forint a napi parkolás. Így miután behajtani tilos lenne még az ott lakóknak is, szinte csak sétáló utcák lennének hét végén.

Phrascarica 2011.11.26. 19:10:19

@lavór: a legszebb pedig a PLÁZS volt, pálmafákkal a rakparton! LOL

lavór 2011.11.26. 19:13:51

@phrascarica:

Tudod, álmodni nagyot kell... Lásd Matolcsyt, na és mi lett belőle... :D De most hogy írod, speciel egy tengerszem nem lenne rossz a kapunk előtt... :D

cso zsi 2011.11.26. 19:21:59

@scsaba1: Amszterdamot meg egy óra alatt átsétálod a két széle között.
Ennyi idő alatt lehet a Nagykörúton is végigmenni, ha nem futsz. De a Nagykörúton kívül is van élet, egyre csökkenő tömegközlekedési lehetőségekkel, és egyre nagyobb távolságokkal.

@Zabalint: "Szerinted a sétáló utcákban lévő üzletekbe, éttermekbe hogyan szállítják az árut, te nagyokos?"
Szabályosan? Elég nehezen. De van, ami olajozottá teszi a dolgok menetét.
Mutyiországban.

scsaba1 2011.11.26. 19:23:14

@phrascarica:

Akkor, hogy megértsd: közlekedés szempontjából kihasználatlan. Nem úgy, mint autólerakó, mert úgy igen: 99%-ig kihasznált.

Másrészt pont a tanyavilágba vagy gyakorlatilag bezárva autó nélkül(legközelebbi falu/város 5-10 km, kékbusz meg metró ugye nem jár), míg aki a Hungária körgyűrűn belül lakik és esetleg dolgozik, az nehogy már ne legyen meg autó nélkül a hét legalább 5 napján. De még akkor is, ha olyan borzasztóan messze lakik, mint Hűvösvölgy, vagy Soroksár. Mert minden ellentétes híreszteléssel szemben Budapest tömegközlekedése -az éjszaka kivételével - nem rossz. (aki ezt mondja, életében nem volt még olyan városban, ahol valóban rossz ill. jelképes a tömegközlekedés. Jellemzően olyanok terjesztik önigazolásként, akik tizensok éve nem ültek villamoson...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.26. 19:25:55

Nekem ez a terv nagyon tetszik, annyit javasolnék még hozzá, hogy az autóforgalmat meg is szüntetném az Andrássyn. Meg a Dózsán,meg a Rákóczin, meg a Bajcsyn, meg a körúton, meg az Ülőin, ......

Egyáltalán, Budapest területére nem is engednék be autót. Ez lenne az első sétálóváros.

lavór 2011.11.26. 19:27:34

@scsaba1:
"Jellemzően olyanok terjesztik önigazolásként, akik tizensok éve nem ültek villamoson..."

Javasolhatnám esetleg ezt a járatot becses figyelmedbe?

hu.wikipedia.org/wiki/51-es_villamos_(Budapest)

paszmazo 2011.11.26. 19:28:52

Szerintem akkor lenne tökéletes, ha a metrót is megszüntetnénk. Az metróalagutakat tudnák használni a békák a tavaszi-őszi vándorlásukkor!!!!

paszmazo 2011.11.26. 19:30:56

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Egyetértek! A boltokat pedig töltsék fel a biciklisták!!!

scsaba1 2011.11.26. 19:48:08

@lavór:

És most ezzel mit akarsz mondani? Hogy azért hülyeség az Andrássy újragondolása, mert az 51-es villamos már nem megy ki Szentimrére?

Egyébként ha olvasod a Budapestes blogokat, akkor tudhatnád, hogy szó van egy rahedli kötöttpályás vonal újraindításárór, bővítéséről.
(amire mondjuk ugyanúgy nem lesz pénz, mint erre)

lavór 2011.11.26. 19:49:04

@scsaba1:

"míg aki a Hungária körgyűrűn belül lakik és esetleg dolgozik, az nehogy már ne legyen meg autó nélkül a hét legalább 5 napján."

Teljesen igazad van. Ezen a körön belül lakóknak nem is kell autó, pláne a házuk közelében. Arra a 2 napra meg már minek is... :D

pösti 2011.11.26. 19:50:39

Átböngészve a hozzászólásokat nekünk egy olajválság is kevés lenne ahhoz, hogy érdemben foglalkozzunk a progresszív és élhető város ma már mainstream alapkövetelményével a sétáló-gyalogos (bel)várossal...

lavór 2011.11.26. 19:54:36

@scsaba1:
Én nem mondok semmit. Tegyél vele egy kört. Persze ha nagyon ráérsz és időmilliomos vagy. Hogy mik vannak tervben már évek óta az mindegy, hogy mit terveznek szakemberek, az mindegy. A városban az idióta tervek nyernek, nem hozzáadnak a városhoz, csak elvesznek tőle. Pénz meg arra van, amire akarják, hogy legyen. Végkielégítésre, stadionra, sétálgatós utcarészekre... Nem az Andrássy újragondolásával van baj, a feltételek kiépítésével inkább. De ezt te is tudod, ha olvasod a blogokat, igaz, egyre kevesebb hozzáértő ír, elfáradtak, kiégtek.

cso zsi 2011.11.26. 19:57:27

@pösti: Mert ha napelemes villanyautója lesz mindenkinek, akkor nem ugyanez a helyzet áll elő?

@scsaba1: A mostani 51-esre invitáltak, nem a régire. Hasonló "élmény", mint a 99-es autóbusz. Jegy nélkül bármikor felszállhatsz rá, a vezetőnek golyó-, és késállóban érdemes.

gozos 2011.11.26. 20:03:49

Ezt több EU-s nagyvárosban úgy oldják meg, hogy ezek a széles utak sétálóutcák, maximum villamos van gyalogtempóba megtűrve rajtuk.

Cserébe a vele párhuzamos, kevésbé hangsúlyos utcák akár egyirányú utcaként 2 sávos formában elviszik a belvárosi célforgalmat.

És a parkoló autók? 12 éve azzal az indokkal szedik a parkolási díjat, hogy parkolóházak és föld alatti parkolók épüljenek. Ideje ebben gondolkozni, utca autóparkolónak való használata buta módszer.

scsaba1 2011.11.26. 20:04:55

@lavór:

Stadionból se lesz semmi szvsz., ahogy a sétálgatós utcarészekből sem. A futó projektek (talán) be lesznek fejezve és ennyi. Mert lóvé az nincs. A végkielégítéses tízmilliók meg inkább Demszkygrádra voltak jellemzők, meg ugye a metróba beleborított 400 milliárd...

Mr. Waszabi 2011.11.26. 20:05:22

@scsaba1: tipikus magyar mentalitás az elvakult városszépítőké, akik mintha nem a valóságban élnének, másfelől leszarnak mindenki mást álmaikon kívül.
2 millió ember él a városban és további fél millió jár be dolgozni. Meg még akik átmennek a városon, mert muszáj nekik. Többségük nem az Andrássyn lakik, viszont egy jelentős részük ott közlekedik autóval. Mert ott lehet, így alakították ki a város egyik fő útvonalát korábban.
Megbocsáss, hogy nem tudok együtt érezni a fennkölt álmokkal, félmegoldásokkal,ha az alternatív közlekedési útvonalak nincsenek mellé kellően átalakítva. Így is fuldoklik a város a szűk áteresztőképessége miatt.
A P+R-t a 90-es években felszámolták mohóságukban a külső kerületek, miközben a mai napig pampognak annak szükségességéről a fövárosi önkormányzatban és a zöldszervezetben. Egyidejűleg a tömegközlekedés színvonala is egyre rosszabb, évről évre ritkulnak a járatok.

cso zsi 2011.11.26. 20:10:01

@waszabi: Mindezt lehet tetézni is: index.hu/belfold/budapest/2011/11/26/budapest_megszunesetol_tart_tarlos/
A budai fonódóba így is belecsinált a helyi kiskirály, így meg pont azt érik el, amit meg akartak szüntetni. A "Budapest szív-e?" program is csak a szomszédos kerületekbe lapátolta át a problémát, és mindenki a saját szakállára hoz döntéseket. Ha a vezetésben nincs egyetértés, és közösségvállalás, akkor miről folyik a csevej?

lavór 2011.11.26. 20:12:20

@scsaba1:

Már miért ne lenne? Lebontják 5-6 milliárdért, aztán ott lesz az a bazi nagy üres telek...
Ha lehetne, azért körkérdést feltettem volna európai fővárosi polgármestereinek a kérdést: "Mi mindenre lenne elég 400-600 milliárdocska?"

mindenkiautóba 2011.11.26. 20:14:44

@Perillustris:
na ja
az autók meg szépen ellepik (még jobban) az amúgy is szűk utcáiról híres vízivárost
az fasza

a sok kretén tervezőnek a hatásokat is vizsgálni kellene

ugye

scsaba1 2011.11.26. 20:15:22

@waszabi:

Mondjuk pont ezért lenne szükség a szemléletváltozásra, hogy esetleg az Andrássy nem csak arra van, hogy "átmenjünk" rajta, meg "erre a legrövidebb az M7-es felé". Másrészt 2x2 sáv megmaradna. A P+R-rel egyetértek. Nem n+1-ik Köki pláza kellett volna, hanem pl. Köki parkolóház.

lavór 2011.11.26. 20:18:14

@scsaba1:

"Mondjuk pont ezért lenne szükség a szemléletváltozásra"

Így van. Egy ház építését sem a 12. emelettől kezdjük.

AnnaKarenina 2011.11.26. 20:18:24

@GaZe: A parkolás alapban az utcán történik, nem vesz el helyet sem játszótértől, sem kávézótól.
És valóban alapvető a nézetkülönbség: nem a forgalomcsillapításban, hanem a forgalom gyorsításában hiszek, főleg, hogy a magyar forgalomcsillapítás egyértelmű akadályozás, ami a környezetszennyezést erősíti az indokolatlan torlódásokkal, az áteresztőképesség erőszakos csökkentésével.

mindenkiautóba 2011.11.26. 20:20:19

az is vicces, hogy itt sokan a majd lovaskocsival megy az áru az üzletekbe dumát nyomatja

na ja
majd megy a kisteherautó behajtási engedéllyel a megadott rakodási időben
mint minden normális!!!!!!!!!!!!!! nagyvárosban

mindenkiautóba 2011.11.26. 20:22:22

egyébiránt az éltető levegőhöz való jog erősebb mint az autózáshoz fűződő

nem kötelező kiköltözni az agglóba aztán keresztülpöfögni a barmokon

de nem félek: jön a dugódíj, a sokszoros parkolási díj stb.

ZBR 2011.11.26. 20:22:30

Az Oktogon terve komolyatalan a többi csak szimplán fantáziátlan. Ahol nincs éttermi/kávéházi funkció az utcán ott az emberek nem sétálnak, mert minek is. A rendezvénytér az nem a sugárút kell, hogy legyen, főleg, ha annak szomszédságában a Városliget és a Felvonulási tér (56-osok) van... A béna látványterv helyett meg elég lett volna autómentes napon csinálni egy fotót.

És még valami a szervízúttal kapcsolatban: szerintem nagyon jó találmány. Kiválóan alkalmas bringázásra is, és azért is jó, mert az autóforgalmat a védendő homlokzatoktól távoltartja. Az a forgalom ugyanis, ami a szervízúton egyébként bonyolódik, az se nem nagy, se nem gyors. És bár keveseknek néz a hálószobája az Andrássyra, azért az ott levő épületek régiek, ezért védelmük fontos.

AnnaKarenina 2011.11.26. 20:31:08

@mindenkiautóba: Az naivitás, ha azt hiszed, hogy ettől neked jobb lesz.:)

nyekk 2011.11.26. 20:34:39

Az egész várostervezési terület tele van agyhalott idiótákkal.
Beteszi az aktakukac tepsiseggét a sétáló utca éttermébe, aztán majd csodálkozhat, hogy se kaja, se pia, se kávé, sesemmi, mert azt elfelejtették a nagyon hülyék, hogy azt a sok tonna árut oda is kell szállítani.

Sok helyen egyszerűen fizikailag nem lehet megállni ezeken a területeken.(Bazilika környéke, Sas utca, hasonlók)Máshol meg az ilyen-olyan felügyelők, őrök üldözik a rakodó kocsikat.

Egyszer fogjátok ti még a hátatokon cipelni a város széléről a kólás rekeszeket, zsák krumplikat... Sok ökör sötétzöld.

ZBR 2011.11.26. 20:42:06

@waszabi:
"A P+R-t a 90-es években felszámolták mohóságukban a külső kerületek, miközben a mai napig pampognak annak szükségességéről a fövárosi önkormányzatban és a zöldszervezetben."

Ajánlott irodalom:
fenteslent.blog.hu/2011/10/26/p_r_pazarlas_plusz_rossz_megoldas

AnnaKarenina 2011.11.26. 20:43:10

De egyébként ez a vita, ez az ötlet elég irreális, sőt szürreális, amikor a főpolgármester a BKV közeli összeomlásáról beszél.:(

cso zsi 2011.11.26. 21:00:41

@mindenkiautóba: "majd megy a kisteherautó behajtási engedéllyel a megadott rakodási időben
mint minden normális!!!!!!!!!!!!!! nagyvárosban"
Átkozom a pillanatot, hogy Amszterdamban nem fotóztam le a pékbolt előtt rakodó 7,5-es teherautót, úgy, hogy villamos-járdasziget volt mellette. Így az autósok a sínen kerülték ki. Mint nálunk, csak dudaszó nélkül.
Na de majd szakértő kezekbe kerül a dolog:
www.autopro.hu/autogazdasag/Budapesti-behajtasi-engedely-ot-teherautobol-negy-bliccel/2685/
"Az áruknak el kell jutniuk az üzletekbe, de a szállítást a fővárosiak életminősége, a környezet és a közlekedési infrastruktúra védelme érdekében úgy kell szervezni, hogy a teherautók közlekedése a lehető legkisebb terhelést jelentse. A Parking Kft. (2012-től a BKK) feladata a budapesti teherforgalmi stratégia a kialakítása, amely a fuvarozók mellett a városlakók érdekeit is megjeleníti."
Ez jelenleg így néz ki: www.betatrans.hu/hirek_01_20/ures_behajtasi%20eng_adatlap.pdf
www.parking.hu/oldalak/bh_kiadas_menete.html

Aztán ne robbanjon le a kifizetett rendszámú kocsi, vagy ne akarjon más beszállítót a megrendelő.
Egy költözés is milyen "környezetkímélő, ha van 2,5 t cuccom: csacsi.extra.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=30
Ez két kanyart jelent, míg egy 7,5-re egyben felpakolható.
(3,5-re 1,6t, 7,5-re 2,6t mehet kb.)

cso zsi 2011.11.26. 21:03:06

@ZBR: Az üres fizetőparkoló bezzeg maga a tökély.

scsaba1 2011.11.26. 21:15:47

@cso zsi:

Igen, mert költözni hetente szokott az ember, meg a költöztetők napi- és kilóméterdíja a legnagyobb tétel egy új lakás vásárlásánál...

Járok egy céghez, ami Lupa sziget környékén van, egy sorompóval lezárt úton. Befelé beengednek, ha mondom, hogy hova megyek, kifelé kapok a cégtől egy lepecsételt, dátumozott papírt, hogy náluk jártam, (ha kell mutatom a szállítólevelet is), és kiengednek, ha nem, akkor megbüntetnek, mert mégis a Dunához akartam lemenni kocsival, és még őket is átbasztam.

Nem mondom, hogy most feltaláltam a meleg vizet, de némi szervezéssel, ésszel meg rugalmassággal átvágható ez a rettenetes nagy gordiuszi csomó, hogy hogy jut el a kifli a sétálóutcába...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.26. 21:18:48

@pösti: Ne csak a belváros legyen sétálós! Szerintem a Pólus Center is sokkal jobban működne, ha kitiltanánk Palotáról az autókat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.26. 21:26:29

@mindenkiautóba:

Igazad van! Aki itt dolgozik, itt is lakjék! Családostul! Előre a 3 milliós Budapestért!

pösti 2011.11.26. 21:56:09

@cso zsi: bárcsak megérnénk...de én a bringával és egy gyors, hatékony BKV-val is beérném.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: a Pólus meg pusztuljon nekem nem fog hiányozni (amúgy is csak palotaiak merészkednek oda ők akár pólusbusszl is mehetnek:) esetleg GYALOG)

ZBR 2011.11.26. 21:59:48

@cso zsi:
Kevésbé zavar, mint az, ha az adófizetők pénzéből áldoznak az autós uraságok kényelmének és proliferációjának.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.26. 22:25:23

@pösti:
Én a buszokat is kitiltanám! Csak fokozzák a környezetszennyezést.

static8.origos.hu/i/1010/20101017szmogbkvb.jpg
www.magyar-mernok.hu/files/apjalanya/rajtolazikarus.jpg

Villamosok se járjank, mert borzasztóan hangosak, és remeg alattuk a föld!

cso zsi 2011.11.26. 22:35:59

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ilyet a minap nyomott egy Volvo a 134-es viszonylaton. Minden megállóból induláskor.
Az mennyi idős is? Szmogzárlatkor is forgalomban volt.

cso zsi 2011.11.26. 22:46:48

@ZBR: Igen tudjuk, szegény kerékpárosok, és gyalogok fizetnek minden utat, és autópályát.
Az autó meg mumus, és az ördög találmánya.
Az, hogy mindenki, aki adózik, a nagy kalapba hány, ne zavarjon. Megy útra, tömközl-re, bringagyászra. Ezek az egyenlő tételek akkor is, ha Mari néni Sarudról sosem ül metróra, viszont kocsi kell neki, hogy az egri kórházba eljusson. Cserében nekem, aki elvileg csak a városban tömegközlekedem (a céges autóig), mi közöm a vasút bukszájához?
Ekkor lép be a képbe a pármillió szgk sarca, többlépcsősen.

Almandin 2011.11.26. 23:00:45

@yxcvbnma: Pl. azok szeretnének arra sétálni, akiknek tetszenek az eklektikus épületek. De azok most is megtehetik, a Kodály köröndön pl. le is ülhetnek. Egy városhoz valóban hozzátartozik a nyüzsgés is. Megbénulna a belváros forgalma, ha sétálóutcát csinálnának belőle. Vagy pedig még nemcsak 4-es, hanem 5-ös, 6-os, meg ki tudja hányadik metrót kellene építeni, hogy normálisan közlekedni is lehessen.

Almandin 2011.11.26. 23:01:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Valóban sok buszjáratot le lehetne cserélni trolikra.

ZBR 2011.11.26. 23:13:13

@cso zsi:
Milyen gaz dolog szegény autósokat megsarcolják :(... Lehangoló igazán :(

Almandin 2011.11.26. 23:14:31

@Orbán Diktor: Azért is vannak hatalmas dugók manapság, mert sokan azt hiszik, lúzerség a tömegközlekedést használni. Pedig nem. Én egy nagyon buta, sznob nézőpontnak tartom ezt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.26. 23:14:58

@ZBR: Szerintem a tömegközlekedőket is meg kellene adóztatni, sőt! Mindenkit, aki valahova el akar jutni. Üljenek otthon, akkor nem kell utakra költeni.

mindenkiautóba 2011.11.26. 23:34:54

szóval a lényeg az, hogy az agglósok fizessenek méretes behajtási díjat, ha nem tetszik költözzenek vissza vagy használják a buszt

cinizmus arra hivatkozni, hogy nem lesz bukta a sarki boltban, ha bevezetik a dugódíjat vagy csökkentik a forgalmat
mert bukta lesz

a leggusztustalanabb pedig az, hogy én mint vidéki jogot formálok arra, hogy rongáljam a budapestiek egészségét mert
1, szar a bkv
2, szar a vonat
3, szar minden ami nem az én autóm

hát nem kellett volna kiköltözni a ződbe

érdekes, a nullást évtizedek óta azok az agglósok akadályozzák, akik nyugodtan telepöfékelik a várost
hát maradjanak otthon

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.27. 00:50:16

@mindenkiautóba:

Ez a beszéd! Mindenki maradjon otthon! Az agglos az aggloban, a pesti Pesten.

Még Buda és pest között is tiltani kellene az átjárást, mert még a végén egy új hidat kell építni, ami rengeteg pénz.

ZBR 2011.11.27. 01:07:50

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Bökkenő az, hogy adóznak. 25% ÁFA van a jegyeken/bérleteken.

ZBR 2011.11.27. 01:14:24

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Még Buda és pest között is tiltani kellene az átjárást, mert még a végén egy új hidat kell építni, ami rengeteg pénz."

Van benne valami. Bár az új híd tagadhatatlanul jobban megéri, mint felújítani a régit. Lásd Margit híd, ugye. Szerintem hagyni kéne a Dunába omolni a régi, felújításra váró hidakat. Vissza lehetne hozni valamit Budapest poszt-II. vh-s sármjából.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.27. 01:43:34

@cso zsi: A nettóra vetik ki a 25%-ot, ami a bruttóban már csak 20%.

@ZBR: Kevés!!!! Jegyenként még 115 jövedéki adót is fizessenek!!!! Sőt! A bérletesek fizessenek 70%-os luxusadót a bérletek után.

A hegyi járatokra vezesük be a dizelpótdíjat, ami minimum 600 Ft/alkalom/utas legyen.

cso zsi 2011.11.27. 01:57:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ez igaz, mindig nettó felől látom az áfát.
De ez közelében sincs az áfázott adótartalomnak (vagy az adózott áfatartalomnak?), mint az üzemanyagokban. Amit persze az állam az egyik zsebéből a másikba (nem) pakolgat a tömegközlekedési járművek esetén.

cso zsi 2011.11.27. 02:09:38

@ZBR: itt @cso zsi: linkeltem egy hírt. A vége:
"Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy Budapestnek "forrásteremtési lehetőségre" van szüksége: újra tárgyalni kell a közlekedési adó és a dugódíj bevezetéséről."

Azt tudod ugye, hogy kik fogják fizetni a közlekedési adót?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.11.27. 03:38:05

Balázs Attis szopassa Szentendrei haverjait az agymenéseivel és be ne tegye lábát Budapestre. Munkanélküli tervezőbajnok...

ZBR 2011.11.27. 10:35:48

@cso zsi:
Igen, a vállalkozások. Akik, ha bérletet nyomnak dolgozóik kezébe, akkor azt leírhatják belőle. Und? Messze értelmesebb adófajta lesz, mint mondjuk a kamatyadó.

És igen, ráírva csak 20%. Ejdekevés. Igaza van @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: -nak legyen még jövedéki adó, luxusadó és nem árt, ha még kitalálunk öt különbözőt.

Perillustris 2011.11.27. 11:26:39

@zsoci: A budapestiek többségének nincs autója, úgyhogy nem kell mellébeszélni.

Perillustris 2011.11.27. 11:41:06

@phrascarica: Ez ugyanaz a Városliget, amit négy oldalról szintúgy az autó(so)k fojtogatnak? Ahol minden négyzetméteren kocsik parkolnak?

@lavór: "Van folyója"

Ó, igen, a csodás Duna, melynek partjai roppantul alkalmasak sétálni. Épp csak az zavar be, hogy nehezen megközelíthetőek, na meg az a csekélység, hogy ott is - mily meglepő - autók hömpölyögnek a folyó helyett.

zsoci 2011.11.27. 11:53:43

@Perillustris: Ezt honnan vetted ?
Budapesten az egy családra jutó személygépkocsik száma mgehladja az 1-et a KSH adatai szerint.

( Budapest összlakossága ~1.600.000, felnőttek száma ~1.000.000. Ez ha levonod a nyugdíjasokat stb kb 400.000-500.000 családot jelent maximum. A gépkocsik száma ~580.000 ) És ebbe nincs benn a céges autók száma.

Tehát teljesen téves amit irtál. Pesten csak a nagyon szegényeknek, és a nagyon idős korosztálynak nincs STATISZTIKAILAG autója. Ez kell legyen a gondolkodás és a vásotervezés alapja. Ja és csak tájékotatása képpen:
Ma a motorizáció kb 3-400 között van. Ez nagyon allacsony európa többi részhez képest, és nőni fog. Az EU-ben ze 600 körül van , tehát ez a reális.

Phrascarica 2011.11.27. 12:12:07

@ZBR: "Kevésbé zavar, mint az, ha az adófizetők pénzéből áldoznak az autós uraságok kényelmének és proliferációjának. "
Majd ha tudod hogy mennyi adót fizet valaki egy autó után akkor irkálj ide.

Phrascarica 2011.11.27. 12:20:32

@Perillustris: "Ez ugyanaz a Városliget, amit négy oldalról szintúgy az autó(so)k fojtogatnak? Ahol minden négyzetméteren kocsik parkolnak?" Ugyanaz, de megkérdezném tőled, hogy az Andrássy utat nem fogják autósok fojtogatni? Demagógia BM!
Esetleg Bugac, Hortobágy, vagy a tanyavilág, haj most jut eszembe azokat is autóutak veszik körbe. Mi lesz most veletek városépítők bajnokok? Az Antarktiszon a helyetek! :D

ZBR 2011.11.27. 12:34:57

@phrascarica:
"Majd ha tudod hogy mennyi adót fizet valaki egy autó után akkor irkálj ide. "
Majd ha tudod, hogy mennyi az autózás teljes költsége, extern hatásokkal együtt és ez kevesebb, mint amennyi adót fizetsz, akkor irkálj ide.

lavór 2011.11.27. 13:40:31

@Perillustris:

Sajnos egy lehetőséged maradt: a Hold. Ott még nincsenek autók... egyelőre. :D
De tényleg, miért nem költözik el a nagyvárosból az, aki nem bírja elviselni annak következményeit. Még azt sem mondhatjuk, hogy az elmúlt 20 évben hirtelen megugrott a lakosság létszáma, derült égből villámcsapásként főváros lett a semmiből.... Érthetetlen. A falvak, kistelepülések kihalnak, itt meg sírnak rínak, hogy nem jó. Nosza, tárt karokkal várják a vidékre költöző lakosokat.

cso zsi 2011.11.27. 13:58:36

@ZBR: Az autó nem mumus. Az autó nem luxus.
Még ha igyekeznek is azzá tenni.

Perillustris 2011.11.27. 14:50:33

@lavór: Szóval ha a szomszédod minden nap - ordító zajjal járó - házibulit rendez, akkor te elköltözöl?

Fordítva ülsz a lovon. Viselje az a következményeket, aki kihúzott az agglomerációba, vagy valami városhatár szélén lévő kerületbe.

Ja, hogy kéne a jó/jobb levegő, az alacsonyabb ingatlanár, meg a kertvárosi környezet is, de kell a jó infrastruktúra is? Beleszarva azok szájába, akik esetleg úgy döntöttek, nekik a városban maradva jobb? Mert bármelyik irányba elindulva 3 percen belül több bolt, gyógyszertár, stb. van? Mert a gyerek bölcsije 5 perc? A suli meg 10?

De mindegy, senkinek semmi köze ahhoz, hogy ki és miért ment ki, vagy maradt benn. Ám míg utóbbi döntése semmilyen módon nem hat előbbiére, fordítva ez nem igaz.

Ez az, ami igazságtalan, és hosszú távon mindenképpen fenntarthatatlan.

Perillustris 2011.11.27. 14:52:36

Ja, és 10 perc múlva elhúzok kocsival valahová, de támogatok minden hasonló döntést. Plusz azokat is, amik használatarányosabbá teszik a költségeket.

lavór 2011.11.27. 15:15:14

@Perillustris:

Eléggé izgalmas kérdés, ki ül fordítva a lovon.
Mondjuk az, aki a belvárosban lakik, ott ingyen parkol, és ágál a hét-közbeni néhány ingázó miatt, akik pont az ő autótárolási szokásai miatt nem találnak parkolót, így 4x annyit pöfögnek körözgetve. Esetleg az is kérdés lehet a nagy kényelemben, vajon miért nem tiltakoztak az ott lakók, mikor az irodaházakat húzták fel, valamint a régi bérház 20 lakása helyett az új építésű 40 lakásos épületet kezdték felhúzni? Hihetetlen lehet számodra, de mindennek forgalomnövelő hatása van. Ez a "jó" levegő mánia tényleg kissé unalmas. Elárulná valaki, hogy hol van egyáltalán jó levegő? Tessék kirándulgatni a budai hegyekben, Normafa, János-hegy...stb. A babakocsis kismamák a körúton flangálnak, természetesen a babakocsi pont a kipufogó magasságához esik közel. Nem az a megoldás, hogy esetleg egy közparkot használnának, nem. Divatozni kell a legszennyezettebb utakon. Kerékpárút: a meglévő hálózat gerince hol fut, a legszennyezettebb útvonalakon. Így aztán az egészséges közlekedési mód szinte a leg egészségtelenebbé válik. Emellett elég hiányos a belváros kerékpárút hálózata, ha meg van, használhatatlan. Boltok, egyéb szolgáltatások. A lényege, ez a kényelem a városi élettel jár. Viszont a forgalom szintén a városhoz kötődik. Kisebb városokat is találsz hazánkban, nem muszáj falura tanyára költözni. Mindenki igénye szerint. A házi-bulihoz. Véleményed szerint a VI., VII. kerületben miért lázadoznak a lakók a vigalmi negyed kialakítása miatt? Talán azért, mert lábujjhegyen sétálnak a részeg fiatalok az utcn hajnali kettőkor? Elárulom: nem. Üvöltve vigadnak. Ez meg a sétálóutca, éttermi-szórakozóhelyi utcakialakítás velejárója. Az ott lakók már tudják.

Sokan valóban a "jobb" levegő reményében mentek ki a fővárosból. Emellett arról is be tudnék számolni neked, hogy bizony ide járatják oviba, iskolába a gyereket, nem a lakhelyükön. A visszaáramlás elkezdődött a tetemes közlekedési költségek, a városi kényelem elvesztésével járó hiányérzet miatt. No és egy nagyon egyszerű dolog: itt van munkahely. Igazságtalan az is, hogy az ország Budapest-központú. Tehát: A belváros lakóinak autóit kitiltani onnan, nem parkolóház a közterület, vagy egyszerűen fizetniük kell ugyanúgy érte, mint másoknak (napi 3-4000 ft),
Még így is előnyben vannak a messzebbről bejárókkal szemben, mivel minden ott van a szájukban. A tömegközlekedés a belvárosban a legjobb. Úgyhogy ha tetszik, ha nem, a belváros lakói nem mondanak le az autózási lehetőségükről. Nekik jár, másnak nem. Vicces.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2011.11.27. 15:19:37

@zsoci: akkor most néhány adat tájékoztatásul:

1000 főre eső autók száma európai fővárosokban (mint Bp-hez mérhető nagyságú városok)

forrás: urbanaudit.org
év: 2004

Koppenhága 218
Párizs 263 (2001)
Amszterdam 286
Berlin 319
Budapest 355
Helsinki 355
London 331
Stockholm 365
Bécs 397
Varsó 411 (2001)
Madrid 437
Prága 468 (2001)
Brüsszel 481
Szófia 507 (2001) (!)
Valletta (Málta) 670
Róma 723

Látszik, hogy minél rosszabb a tömegközlekedés, és minél individualistább ("mediterránabb") az ország, annál nagyobb az autók száma. De nem feltétlenül ez utóbbi országokhoz kellene igazodni, lehetne Berlinhez vagy Amszterdamhoz is...

Perillustris 2011.11.27. 15:26:09

@lavór: Most csak annyit, hogy én MINDENHOL megszüntetném az ingyenes parkolást.

GYK: kivéve persze a magántulajdonú ingatlanok területén.

lavór 2011.11.27. 15:28:29

@Perillustris:

Nosza, szűnjön meg! Lássuk, mit szólnának a belváros autótulajai...

cso zsi 2011.11.27. 16:34:23

@airdace: 2001-ben nálunk csak 2,4 millió szgk volt 10 milliós lakosságra. 2004 óta 3 milliós az állomány, és fogy.
Hollandiában meglesheted az autópályák hosszát is. Mindezt egy feleakkora országban, mint hazánk. Másfélszer akkora lakosság mellett.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.27. 19:23:27

@Perillustris:

Azt vágod, hogy kinnt sokkal drágább az ingatlan? Meg a víz és csatorna, márha van. Van olyan agglos község, ahol egy köbméter csatorna 1200 Ft.

Perillustris 2011.11.27. 23:53:16

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nyilván nem egy felkapott agglomerációs községet kell összehasonlítani egy Havanna utcai panellel.

Egy gyömrői lakás áráért legfeljebb egy panelt kapsz Budapesten (a lakóterületet figyelembe véve), s előbbi mégiscsak komfortosabb): ingatlan.com/elado+tegla-epitesu-lakas/gyomro+++/13.7mft+74m2/6039235?sid=14

A saját tapasztalatom is azt támasztja alá, hogy az összes ismerősöm azért ment kijjebb, mert a budapest ingatlanjáért kapott pénzért jobb vidéki lakást kapott. Persze - ismétlem magam - egy kispesti panel árából senki nem fog venni egy dupla akkora nagykovácsi házat.

Leriel 2011.11.28. 11:35:02

Egyrészt: imádnám, ha az egész Andrássy útból egy óriási sétálóutcát csinálnának, még akkor is, ha karnyújtásnyira ugyanúgy hömpölyögnének az autók, telepöfögve az egészet kipufogógázzal. Budapest amúgy sem épp gyalogosbarát környezet.

Másrészt: megvalósíthatatlan, mert az Andrássy olyan mértékű forgalmat bonyolít, amihez néha a mostani sávok száma is kevésnek bizonyul. Tele van dugókkal, ha pedig épp lezárják valamiért, a fél belváros megbénul. Úgyhogy az Andrássy valószínűleg marad, ahogy van (vagy esetleg még rosszabb lesz).

Perillustris 2011.11.28. 11:39:10

@Leriel: Kis idő elteltével alkalmazkodna a forgalom a megváltozott helyzethez. A Margit-híd felújítása alatt sem következett be az előrevetített világvége. Még pontonhidak nélkül sem.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.28. 21:39:51

@Perillustris: Ez a kecó nálunk még most is elmenne 16-18 ért.

Útközben befelé 3 ilyet is tudok, ami olcsóbb. És Bp-n van.

" Kis idő elteltével alkalmazkodna a forgalom a megváltozott helyzethez. A Margit-híd felújítása alatt sem következett be az előrevetített világvége."
Hol?
Mert a Mátyáshegyi út a Margit híd lezárása alatt járhatatlan volt. Nem tudtam percekig átmenni a túloldalra.
www.norc.hu/embed.aspx?id=fd367e573830dbc4dcd871d0b2b35241&ppa=8.3&r=-210&vla=-4&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf

Ecsedy Áron 2011.11.29. 21:00:02

@lavór: Nem viccből. Ha a körúton jössz és el kell jönnöd az Oktogonon túlra, vagy el kell menned a Deákon túlra, használd a 4-6-ost, vagy a metrót. Ha pedig csak át akarsz menni a városon kerüld el a belvárost.

lavór 2011.11.30. 06:39:35

@Ecsedy Áron:

A legritkább esetben megyek be a belvárosba, autóval meg pláne. De nem is erről írtam. A belvárosiak saját autóit kéne kizárni a belvárosi autólerakatból és használatból. Szavaiddal élve: használják a 4-6-os villamost és a metrót. Mindenhová elviszi őket.

cso zsi 2011.11.30. 09:45:37

@lavór: Tudsz olyan hipert mutatni, ami tömegközlekedéssel könnyen elérhető? (Az óbudai Auchan, és most már a bécsi úti Tesco ilyen, minden más kilométeres gyaloglást igényel, ha nem autózol.)
Vagy azért, mert merészelt 20-50 évvel ezelőtt odaszületni, ahol most van, büntetni kell? Költözzön el? Akkor meg az a baj, hogy "bejön az agglos". Nem lehetne úgy egymás mellett élni, hogy azt nem a másik korlátozásával tesszük?

lavór 2011.11.30. 10:53:04

@cso zsi:

Ez a helyzet fonákja. Van busz metró, villamos. Másokat kitiltanának a belvárosi lakók, természetesen ők nem mondanak le az autózás kényelméről. De tudok neked mondani bevásárlóhelyeket. Westend, Masmmut I-II. De van még jó pár, ahová remekül el lehet menni BKV-val. Ató nem kell a belvárosiaknak, ott a szájukba minden, a legjobb, legsűrűbben járó tömegközlekedési eszközökkel.

cso zsi 2011.11.30. 11:19:41

@lavór: "Másokat kitiltanának a belvárosi lakók,"
Kik azok a mások?
Az irodaházakba (mi keresni valójuk a Belvárosban?) özönlő tömeg, vagy a szórakozóhelynek kinevezett hányóutcák zajos közönsége?
Mert a gond csak ennyi: reggel-délelőtt többszázezer ember megrohanja a városközpontot, majd délután-este hazamegy. Fordított menetirány esetén tényleg csak azok lennének ott, akik hazamennek.

Mad Mind 2011.11.30. 11:45:07

Röviden baromság.
Kicsit hosszabban, baromság, mert nincs megoldva sem a tömegközlekedés, sem az autók parkolási lehetősége. Emellett nincs igazán semmi látnivaló, üzlet vagy múzeum, amik miatt egy sétálóutcának értelme lenne.
Nézd meg a Váci utcát, tömve van emberekkel. Az Andrássy utcán még a legnagyobb gyalogos csúcsforgalom is kényelmesen elfér a mostani kialakítással is. Főleg, hogy a turisták is a kismetrót használják.

lavór 2011.11.30. 12:56:04

@cso zsi:

Sajnos ez a városi élettel járt, jár. Ki mondta a polgármestereknek a belsőkerületekben, hogy minden üres telekre irodaházat kell építeni? Tiltakoztak a lakók? A sétáló, lassított utcák sajátossága a kiülős étterem, kávézó... Ki tiltakozott, mikor kitalálták az adott utcában, hoyg ők biza' nem akarnak sétáló utcát.. A gond tényleg csak ennyi. Illetve még annyi, hogy autólerakat a belváros. Persze ingyenesen az ott lakóké. A zsúfoltság egyik oka, ha tetszik, ha nem.

Perillustris 2011.11.30. 13:01:24

@lavór: Így van. Már megint oda lyukadtunk ki, hogy az ingyenes parkolást meg kell szüntetni mindenhol.

lavór 2011.11.30. 13:04:46

@Perillustris:

Ezzel nem is lenne baj... Az ott lakók vajon mit szólnának a napi 3-4000 forintos parkolási költséghez?

Perillustris 2011.11.30. 13:18:31

@lavór: Nyilván havi vagy éves díj kellene (havi min. 20K a belvárosban).

lavór 2011.11.30. 13:26:32

@Perillustris:

Az kicsit kevésnek tűnik a belvároshoz. De teljesen biztos vagyok benne, hogy senki nem támogatja ezt az ötletet az ottani lakosok közül.

Perillustris 2011.11.30. 13:37:11

@lavór: Én biztos vagyok abban, hogy lakik a belvárosban sok olyan ember, akinek megérne 20K+ havi díjat, hogy nagyobb eséllyel és könnyebben tudjon leparkolni, ha esetleg a környékén nincs számára megfelelő parkolóház, vagy egyéb fizetős lehetőség.

Amúgy igen, a 20 ezer roppant kedvezményes lenne, a 30 inkább reális.

lavór 2011.11.30. 13:53:51

@Perillustris:

Azért nem várom meg fél lábon állva, mire így lesz. :) Tüntetés lenne az tuti. (És nem mellette.) :D

Perillustris 2011.11.30. 14:01:34

S felgyújtják a kocsikat a környéken? Kész haszon. :o

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.30. 15:51:55

Jó dolgokon gondolkodtok, de olyan rosszul, hogy lámpát kell gyújtsak hozzátok.

lavór 2011.11.30. 15:53:16

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

S légy a mi látó vezetőnk! :D De ne az legyen a megoldás, hogy: dugódíj. :D

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.30. 18:38:02

Duódíj baromság.

Amit a biciklis mond, baromság.

Az, hogy 20 éve annyi parkolóház épült, ahány disznóhízlalda Mekkában, na az a probléma gyökere.

Akinek nem tetszik, hogy egy város zsúfolt, költözzön falura, ne irigykedjen azokra, akik ott laknak. Mellesleg falun vannak olyan utcák, ahol nem lehet közterületen parkolni, mert nincs hely. És nem is illik, ha van udvar. És nem is teszi senki.

Perillustris 2011.12.01. 10:52:16

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Amíg az utcán ingyen lehet parkolni, addig ki építene parkolóházat?

cso zsi 2011.12.01. 14:22:02

@Perillustris: A kerékpár az egyetlen, amelyik ingyen parkol a nem fizetős területen. A motorosnak a fizetős helyen sem kerül többletköltségbe, mert tarthatja a járdán, vagy kettőt egy parkolóhelyen. De ez nincs ingyen, hiába tolod a mantrát.

Perillustris 2011.12.01. 14:25:42

@cso zsi: Ööö... egy nem fizetős területen miért is nincs ingyen az autósnak a parkolás?
süti beállítások módosítása