Csömöri láp

Nem tudom mennyire jó hely Csömör, de az mindenképp szimpatikus, hogy igen nagy a civil aktivitása! Legalábbis itt az Urbanistán igen sokat szerepel a település, és szinte mindig valamilyen olvasói levél kapcsán. Ezúttal egy neve elhallgatását kérő olvasónk írt kétségbeesetten egy útépítés ügyében, mely szerinte nem csak felesleges, de természetromboló is:

 

3 év kell úgy tűnik, hogy elinduljanak azok a folyamatok Csömörön is, amelyek az M0 régebbi szakaszain már lezajlottak (Dunakeszi rulez). Egyelőre még „csak” egy bekötőútról van szó, ami a közlekedési gondokat hivatott megoldani. Ha valaki nem ismeri Csömört, akkor tudnia kell, hogy nincs átmenő forgalma.

Úgy tűnik, maga termel ki akkora autós áradatot, és áldja meg vele nap mint nap Budapestet, hogy már önmagának is kezd sok lenni. 

Ezért az előző vezetés kitalálta, a mostani pedig megvalósítja. Csakhogy pont a község legfontosabb természeti értéke mellett, és részint keresztül, ami jelenleg az egyik legfontosabb pihenőhely a környéken. Rengetegen járnak ki futni, biciklizni, és igen közel esik a horgásztó is. Ráadásul ez az egyedüli hely, ami turisztikailag fejleszthető lenne.

Közlekedési szempontból megcáfolható, hogy kell-e, mert végre kezd leesni Budapesten, hogy a közösségi közlekedést kell támogatni. Ebből a gondolatmenetből nem marad ki a Gödöllői HÉV, és így várhatóan a csömöri szakasz sem. Akkor joggal fogják kérni Csömört, hogy támogassa a beruházást.  

De vajon lesz-e Csömörnek pénze erre, ha beleölte egy fölösleges útba a pénzt, annak ellenére, hogy hatalmas csömöri adósságról beszélnek, és jelenleg a meglévő úthálózatát sem tudja fenntartani (nagy nehezen felújították a jelenlegi főutak egy részét, a többi csapnivalóan rossz)? Továbbá ha ez utóbbira alig képes, hogyan fogja majd 10-15 év múlva felújítani a most megépülő szakaszt? Ennek ellenére már beleölte a pénzét, mert a területet az útnak kisajátította, és elvileg az út megépítése a NIF feladata. 

Talán nem is ez lenne a nagy gond, mert egy út esetleg nem tesz olyan nagy kárt egy védett területben. De megeshet, hogy jövőre beépítik az út melletti mezőt, ami ugyanannyira közel lesz a védett területhez, talán a másik felét ipari parkká nyilvánítják, és talán ettől ugyanarra a sorsa jut majd, mint a dunakeszi láp.

És talán akkor már nem azon a Csömörön fognak lakni ezek az emberek, hanem egy sokkal rosszabban, mint néhány éve, amikor még el tudtak menni sétálni, futni, lovagolni, stb. a mezőre.

És talán akkor beljebb költöznek a szomszédos XVI. kerületbe, mert az ugyanazt a kertes övezetet adja, de jobb a közlekedés, gyorsabb bejutni a városba, és van éjszakai járat is. 

Talán akkor majd elgondolkoznak rajta, hogy rossz volt megépíteni az utat, és akkor végiggondolják azt, hogy miért annyira nagy a forgalom falun belül is. Eltöprenghetnének azon, miért is létesült egy rakat parkolóhely az elmúlt években a főutcákon a gyalogosok kárára, és miért történhet meg, hogy az úttestet ugyan felújítják, de mellette marad a 20 éves, össze-vissza álló lapokból lerakott járda.

 

Csömöri láp

 

Csömöri láp

Mint levelében írta:

Az első képen az a földút látható aminek a helyén lesz az 1X1 sávos bekötőút, a másodikon az M0-ás melletti szervízút, a harmadikon maga a védett terület (aminek szintén az elején a földútból aszfalt lesz).

Csömöri láp
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: út útépítés csömör agglomeráció ék

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr723373908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gergo76 2011.11.16. 19:04:51

A bekötőúttal 3-4000 csömöri lakosnak csökken a forgalom, zaj, por, javul jelentősen a közlekedés.

Aki a 3. számú bekötőúton megy az nem a falu közepén, az iskola előtt megy el és rontja tovább a rossz állapotú főutakat, levegőt, jelent folyamatos balesetveszélyt. Miért is rossz ez Csömörnek, és az iskolásoknak?

Az utóbbi 5-6 évben Csömör lakossága megduplázódott, most már meghaladja a 10.000 főt. Amennyiben a narancssárga területek beépítésre kerülnek 13-14000 fő lesz.
Nem épült, azóta egy új főút sem, tovább terhelik a már jelenleg is életveszélyes főutakat. A jelenlegi főutak már most is túlterheltek.

Én egy fő utcában lakom elviselhetetlenül megnőtt az utóbbi időben a forgalom, bár ez a levélírót abszolút valószínűleg nem érdekli.

Őt csak a saját lovalása érdekli ami tényleg komoly probléma lehet. De miért nem tud a bekötőút mellett lovagolni, vagy ez annyira nehéz?

Nagyon nagy az átmenő forgalom, Csömör keresztül jár munkába a Kistarcsaiak egy része és Mogyoródi teherautók egy része is Csömörön jön keresztül Budapestre (igaz földutakon).

Csömörön a HÉV mellett az párhuzamosan busz is közlekedik, melyet részben az önkormányzat finanszíroz.

Védett terület egy láp ahol nagyrészt már nincs élővilág, de nem ezen megy keresztül az út, csak mellette. A horgásztótól meg 200 méterre megy el a tervezett bekötőút.

A bekötőút 70 méter szélesen lett kisajátítva, így ha megépül kb. 10 hektár új erdőt lehet telepíteni az új út mellett.

moonshiner 2011.11.16. 21:56:39

A forgalom miért csökken? Másfele megy max. A Budapesten élőkkel miért nem törődik? Eleve elhibázott volt ennyivel növelni a lakosságszámot, erre most még többel növelnék, hogy aztán az is minden nap ingázzon és ezzel növelje azokat gondokat amiket éppen Ön csökkenteni kíván.

SvenH. (törölt) 2011.11.16. 23:11:37

"Talán akkor majd elgondolkoznak rajta, hogy rossz volt megépíteni az utat, és akkor végiggondolják azt, hogy miért annyira nagy a forgalom falun belül is."

remelem mielobb lehull a ho es kimehetek egy kis aggloba havas uton gyakorolni...

Kuruttya 2011.11.17. 02:34:39

Ezek a rohadékok már utakat akarnak építeni? MI JÖN MÉG? MEDDIG TŰRJÜK?

svin 2011.11.17. 05:50:07

Nem ismerem Csömört (bár Budapestnek azt a szélét meg igen), de a térképet elnézve totál logikusnak tűnik, hogy legyen ott egy út.

záporjózsi 2011.11.17. 06:18:40

Az "út" most is létezik, használják. Ahogy a képek is mutatják, nem elhanyagolt, azaz fenntartási költsége van. Ha oda egy 2x1 sávos, aszfaltozott, nagy tengelyterhelésre alkalmas utat építenek, akkor annak az ára a beépítésekből visszajön, a helyi adókból pedig a fenntartása van meg. Tehát az eddigi forgalomhoz képest egy jóval intenzívebb forgalomra lesz alkalmas, amely elszívja azokat, akik jelenleg a falun keresztül közlekednek. Más kérdés, hogy a beépítendő területen fogja-e biztosítani a falu legalább az alapfokú intézményrendszert (nem hiszem, hogy eszükbe jutott volna), mert ha nem, akkor az a szülő, akinek a gyereke a régi, túlterhelt oktatási intézményekbe igyekszik, továbbra is a falun keresztül fog közlekedni.
Mellesleg Budakeszi is TVT-n keresztül van bekötve, rajta keresztül Páty, Budajenő, stb. is.
"És talán akkor beljebb költöznek a szomszédos XVI. kerületbe, mert az ugyanazt a kertes övezetet adja, de jobb a közlekedés, gyorsabb bejutni a városba, és van éjszakai járat is. "
...és +5-10 millióba kerül ugyanaz a lakóingatlan. A XIV.-ben még jobb a közlekedés is, az infrastruktúra is. Ott +20-25. Lehet, hogy ezeknek egymáshoz közük van?
"Közlekedési szempontból megcáfolható, hogy kell-e, mert végre kezd leesni Budapesten, hogy a közösségi közlekedést kell támogatni. Ebből a gondolatmenetből nem marad ki a Gödöllői HÉV, és így várhatóan a csömöri szakasz sem. Akkor joggal fogják kérni Csömört, hogy támogassa a beruházást."
A gödöllői HÉV-en érdemi munka 10 éven belül nem várható. A csömörin sem. A csömöri ritkán jár, bár tény, hogy az Örsre gyorsan eljut. A Csömör-busz is. Csömör a HÉV-et azzal tudná támogatni, ha normális autóbusz-hálózata lenne, ami ráhord. Hol van a költségvetésében az erre szolgáló kb. 20-25 millió forint?Évente... Vagy azt is megtehetné a BKV-val együtt, hogy a városközponti funkciókat a HÉV-re telepíti és legalább egy CBA Prima Extra Deluxot is odapakol - az most úgyis menő, ld. Szada center, Újhegy Center. De erre valószínűleg nem is gondoltak, mert hát a HÉV az HÉV.

Szumi 2011.11.17. 07:42:45

@Kuruttya: csatlakozom, felháborító! Nem út kell oda, hanem sánc, jó magas! Vagy mellé egy foltfalu, hogy legyen a zsákfalunak olyan is.
Egyébként nem is klasszikus "zsákfalu " ( Jacques)mivel simán megyek benne egy jó kört és nem ott jövök ki belőle, ahol bementem. ( támadok Árpádföld Timur utca felől és kijövök a Kerepesi útra Cinkotánál vagy Ilonatelepnél, vagy mi az)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.17. 07:51:28

Jól megfigyelhető, milyen remekül megközelíthető Csömör az M0-n.

A HÉV melletti hídra az M0 fölé meg felfelejtettek járdát építeni.

Ezek a dolgok nem baxxák a poszter szemét?

mrgeez 2011.11.17. 08:08:03

Minek oda bekötőút? Egy zsákfaluban élők kizárólag falun belül akarnak mozogni talán? Ez a község olyannyira közel van budapesthez, hogy a majorszegi házak közvetlenül a XVI kerület házai mellett vannak. Ha ezt tudjuk, gyakorlatilag ez a bekötőút Csömör két nem is olyan távoli részét köti össze.

fun-tom 2011.11.17. 08:25:06

Leaszfaltozhatnák már a Csömört Kistarcsával összekötő két egyirányú (!) földutat is

leila begin 2011.11.17. 08:58:47

Csömör miért zsákfalu, ha Kistarcsa felé lehet továbbmenni?

-gyaloggalopp- 2011.11.17. 08:59:47

Nos, hát az az út az egyetlen, amin le lehet futni a madárneves utcákból a tó felé. Illetve az volt. De most komolyan: 3 percnyi autózás megtakarításáért egy ilyen út? Ide? Azt hittem, leváltották a település vezetését és nem ugyanolyan barmok ültek a székekbe.

A narancssárga rész meg egyik helyen szántóföld (mi a francot akarnak ide építeni?), a másik helyen meg domb. Nem értem.

fun-tom 2011.11.17. 09:08:36

leila begin: mindig, mindenhol vannak aktivisták, akik néhány ember érdeke miatt hátráltatják a többség érdekeit, ezért nem épül meg (többek között) talán sohasem az M0 körgyűrű északnyugati szakasza sem.

Medgar 2011.11.17. 09:39:23

@-gyaloggalopp-: lehet, hogy neked újdonság, de a te házad sem sem egy másik ház tetejére épült, sőt a kezdetekben még csatorna, víz, gáz meg villany sem volt ott.

A tervezett út nem elkerülő, csupán tehermentesíti Csömör központját. Az M0 500 a főút 200 méterre van a "természetvédelmi" területtől.

No comment.

drover(fanyul társa) 2011.11.17. 09:43:29

Szerintem kell az út, eddig is használták rendesen, legalább nem a sárban kell tapicsolni. Jó lenne ha a tarcsai madarastescohoz vezető aránylag jó minőségű kavicsost is megcsinálnák, nem kéne az alagút fele körbe menni.
Az Mo felet meg jó lenne ha át tudnának végre menni agyalogosok, az elbaxott semmibe vezető aluminium biciklishidat át kéne hozni ide a falu végére a közúti híd mellé és pont.
Ja és SvenH-nak a q..va anyját..

-gyaloggalopp- 2011.11.17. 09:53:00

@Medx: Most komolyan: mikor jártál arrafelé mondjuk családdal, kutyával? Egy hosszú séta remek terepe ez a hely. Még.

T.Jani 2011.11.17. 11:33:58

Mert nekünk úgy tetszik, volt a válasz egy Fidesz fan részéről.
De ez még mindig jobb mint amit nálunk Lázár csinált, mert itt az elkerülő út a város legnagyobb lakótelepén megy keresztül, és ott már a másik oldalra csak születni lehet.

Bryan élete 2011.11.17. 11:56:20

mérkell, mérkell! Csak. Mert valamelyik csókos építőipari cégnek kell egy kis meló, le van égve. Hát ezért. Na. Meg majd a jatt is jól jön.

csömöri_Gyütment 2011.11.17. 17:42:01

Szeretem amikor teljesen ismeretlenek véleményt mondanak arról amiről fogalmuk sincs...
Én "záporjózsi" véleményével értek egyet, ő legalább képben van. Én is naponta használom azt a FÖLDUTAT, mivel 1 kilométert és rengeteg időt tudok spórolni.
Arról is lehetne beszélni, ha az ember az M0 keleti szektorából jön, akkor +5km-t kell autókázni, hogy beérjen Csömörre...

Azért Csömört nem érdemes zsákfalunak nevezni. Tipikus zsákfalu (pl. Bokor, Csókakő, stb.) az, ahonnan tovább ténylegesen nem érdemes és nem is lehet menni. Csömörről el lehet jutni Fótra közvetlenül, ezt a földutat használják a legkevesebben. El lehet jutni Mogyoródra, ezt rendszeresen használják a sittes kocsikon kívül személyautók és a F1-es hétvége alkalmával a rendőrök is erre terelnek nem kevés gépjárművet. Kistarcsa felé a legnagyobb a forgalom. Ide tényleg kellene egy rendes aszfaltozott út... Azzal, hogy a fejünket a homokba dugjuk és mantrázzuk, hogy ZSÁKFALU, ZSÁKFALU, ZSÁKFALU... Attól még Csömör nem zsákfalu és egyre nagyobb közlekedési problémával szembesül.
Sőt nem is falu már, mivel lassan egy kisvárosnyi ember lakja... De azért a bennszülötteknek nehéz beismerni, hogy a település lassan a község fogalmát is kezdi kinőni...

ui: Ha már védeni szeretnénk a lápot, akkor a szennyvíztisztító telepen is szét kellene nézni, mert csúcsidőben nem tudja megtisztítani a település szennyvizét...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.17. 18:03:46

@-gyaloggalopp-: Valamikor az M0-ás nyomvonala is remek sétaterület volt.

Sőt! Sámuel még a Vértesi Erőmű területén is remekül tudott sétálni, ma meg tudsz kommentelni.

gergo76 2011.11.17. 20:14:14

gyaloggalopp-

Ha megépül a bekötő lesz bicikliút a bekötőút mellett ugyhogy lehet biciklizni és futni is ott.

És a térkép nem pontos nem tudom ki tette fel, ugyanis a a bekötőút folytatódik az M0-ás másik oldalán, de ott nem Budapest van egy darabig, ugyanis a külső rész még legalább 3-500 ház Csömörhöz tartozik.

A bekötőút Csömör két részét is összeköti.

EgyszeriUser 2011.11.21. 11:53:46

Mint két éve csömöri, én is egyet kell értsek azzal, hogy nem rossz elképzelés az az út, azzal együtt sem, hogy mint lovast szarul is érint...

toreki 2012.01.25. 17:10:03

Ha ennyire szükség van az útra, nem lehetne a TTV-t is megkerülnie? Így érintetlen maradhatna ez a terület. Persze azt is figyelembe kell venni, hogy az új út alapból vonzani fogja a forgalmat. Aki eddig tömegközlekedett, majd az is autóba ül. Meg majd az autósok rájönnek, hogy erre is lehet a Hungarorig fele menni, nem kell az M3-on a dugóban állni.

gergo76 2012.01.30. 18:11:37

toreki
Azért az M3 sztráda részén nincs dugó csak ha nagy baleset van, ismerősöm aki gödöllőről jár be azt mondja ez nagyon nagyon ritka.

A bekötőút nem tudom miért generálna új forgalmat, inkább arról van szó, hogy aki az M0 felé akar menni annak nem kell Csömör központján keresztül menni. És aki a Laki sarok környékén lakik nem kell 3-4 kilómétert kerülnie naponta.

Szerintem a Mogyoródról Csömörön közlekedő teherautósok mindegyike ismeri a földutat, ahogy a taxisok is (hungaroring idején) és már régen erre közlekedik aki akar.

Gondolom ez forgalom nem jelentett problémát az ott lakóknak, nem tiltakoztak ezen mogyoródról jövő teherautó forgalom ellen, mert nem kérték a földút forgalmának a korlátozását.

Petiteto. · http://magyarbusz.info 2013.11.28. 21:57:55

@gergo76: Nem kérték az ott lakók a forgalom korlátozását?! Nem a francokat nem. Tudod miért nem korlázotozzák a forgalmat? Mert a Laki sarok felé lakok nehezményezik, hogy akkor nem tudnak arra járni az Auchanba ezért Fábri sem meri bevállalni, hogy lezárja az utat. Pedig ez lenne a legjobb.
süti beállítások módosítása